Sari la conținut

Sinteza Dnepr


bubaq
 Share

Postări Recomandate

Și eu am gasit segmenti de ungere cu acea tablita ondulata in locul arcului.parerea mea ii ca acei segmenti sunt de ural m 62.in fine tot segmenti de m 62 i am montat in locul celor vechi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bobina de inductie se poate arunca de asemenea...sau se pot cumpara mai multe ca sa fie de rezerva in atas...Sunt care tin o zi , sunt care tin o saptamana...verzi , rosii, galbene toate sunt acelasi rebut.Materialul de impregnare , (daca exista) , se inmoaie de la temperatura de sub capac, si bobina devine placuta la pipait, si se strapunge...Varianta fabila si eleganta este una de Polski Fiat , cu doua iesiri(gasiti referinte pe forum) sau alte improvizatii cu bobine de masina cu 4 cilindrii , taiate in doua etc...problema cu cele de masina /motojapo este ca functioneaza cu aprindere CDI si au impedante foarte mici>>>impusca platinile, beleste aprinderile electronice ...

 

Trebuie noroc in general!

 

 

Eu am bobina de Suzuki Bandit, bujii NGK si tot dracu ala e. Scanteia există, e abastra dar mica, mica, cum e putza de furnica. Vara a fost ok dar acum mă chinuie la pornire... In mers, dupa ce se incalzeste ansamblul de bucati metalice nedefinite (a se citi "motor") parca e mai bine.

Daca gasesti pe la vrun dezmembrator/mos/fata mare cu mostenire de la bunici o bobina orijinala de ural o recomand cu caldura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de ponturi ,inele trebuie sa fac rost de cupru ..bobine am ,cea originala si una de rezerva ..deocamdata :rusinica: ,dar daca de Polski sau Ural sunt mai ok o sa caut ... oricum vreau sa trec pe aprindere electronica cand e gata de drum ,dar e bine sa ai "rezerve"

incet incet imi dau seama ca Niprul asta ... e mai tare ca Trabantul 2T ...dar... am atas asa ca am unde sa tin piese de rezerva si scule :crack: :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trage concluzii pana nu o ai completa functionala si treci de luna de miere (reglaje si ajustari) :D.

Bobina de Ural e ca bobina de Nipru, ( alternatorul la fel, releul de incarcare la fel... practic ambele fabrici aveau aceiasi subcontractori sau subcontractori care realizau acelasi produs. Asa vitezometrul de Nipru/Ural se poate gasi in mai multe autoturisme sovietice- in general cele mai ieftine precum LUAZ. Martorii de bord de Nipru pe la tot felul de autoturisme, camioane.)

Monteaza aprinderea electronica dupa ce ai reusit sa o reglezi tzutz pe clasic, si pastreaza toate componentele in atas.

Aia cu garniturile de chiulasa e clasica, in seturile de garnituri (f ieftine si cu materialul ala negru lipicios f misto) se pun porcarii de garnituri de aluminiu, separat poti cumpara garnituri de cupru. Garniturile intre chiulasa si cilindru sunt si ele subtiri, cumperi separat. La fel la carburatoarele noi, vin cu niste mizerii de garnituri subtiri, cumperi separat la 2-3 lei garnituri corespunzatoare.

E mai usor sa nu pierzi compresia la Nipru fata de Ural pentru ca ai buza aia infundata - si garniturile de cupru care preiau din bube, la Ural e jale cu suprafata plata (ramasita de la BMW) si garnitura aia de aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trage concluzii pana nu o ai completa functionala si treci de luna de miere (reglaje si ajustari) :D.

 

abia astept luna de miere :rusinica: ,dar mai e pana atunci ,... nu ma grabesc incet si cat mai bine, :tempted:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca trebe jos. Fiind secment raclor are posibilitatea de a trimite uleiul acumulat din interiorul lui(cele doua inele) prin orificiile aflate in canalul secmentului din piston, catre interiorul acestuia inapoi in baie. (vezi foto 5 din catalogul de piese DNEPR)

Daca si in canalul de sus se gasesc gauri(catre interiorul pistonului) atunci setul de secmenti nu sunt compatibili cu pistonul. In manual nu am gasit o explicatie coerenta, dealtfel dupa cum sti, sunt mai multe versiuni ale aceluiasi manual. Eu cred ca s-au fabricat mai multe variante in editii diferite fara a se specifica undeva acest lucru. Din aceasta cauza pentru acelasi motor ai sa gasesti mai multe combinatii.

Teoretic primii doi secmenti sunt de foc sau de compresie, iar ceilalti doi raclori.

 

OK! Multumesc! Il las asa! Ma gandeam sa le schimb pozitia la primavara cand trebuie sa dau cutia jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am bobina de Suzuki Bandit, bujii NGK si tot dracu ala e. Scanteia există, e abastra dar mica, mica, cum e putza de furnica. Vara a fost ok dar acum mă chinuie la pornire... In mers, dupa ce se incalzeste ansamblul de bucati metalice nedefinite (a se citi "motor") parca e mai bine.

Daca gasesti pe la vrun dezmembrator/mos/fata mare cu mostenire de la bunici o bobina orijinala de ural o recomand cu caldura.

mie mi s-a topit bobina ce de japo ,dupa ce am tras o tura pe cinste in padute.a fost montat la locul celui original.caldura mare acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi s-a topit bobina ce de japo...

...bobina de logan gata taiata iti pot sa-ti oferii, are si fise originale - doar sa o montezi. E moka, trebe s'o iei doar(asta e treba ta), nu ma pune sa fac colete... nu le am cu posta si nu stau sa pierd timpul... Am sa i-o dau celui ce vine din partea ta sau celui ce vrea sa o testeze.

Am facut-o ca rezerva, dar nu a fost nevoie de ea niciodata, la mine merge de rupe originala(indiferent ce se tot spune pe forum - traiasca Dany...) si cat merge nu am s'o schimb...

 

...e abastra dar mica, mica, cum e putza...

La mine este la fel! Fa distanta intre electrozi la 0,5, si aI sa uiti de bobina si bujii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

incerc sa dau de dany. zici ca e gata preparat bobina de logan. poti pune o poza sa vedem cum arata? si intra la locul special amenajat in motor? nu as monta pe exterior bobina.momentam an unul vrede (unguresc :) ) luat de la dany de mai demult de un prieten.merge brici.e nou.si cred ca iau unul sa am de rezerva in atas ( sau ataj? etaj? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

ultimul nu e ondulat , penultimul e asa din bucati si pe mijloc ondulat ,dupa masa fac o poza cu segmentii

eu pe ultimul de jos pe un cilindru am rupt :rusinica: ,asa ca va trebui sa pun set nou

 

 

 

pozele promis ,segmentii din stanga in dreapta pe cilindru de sus in jos ,a 3 poze e cel cu segmentul din mai multe parti cel ondulat (de ulei)iar ultima poze e cu segmentul cel de jos (primul dindpre motor

 

Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele.

In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere .

la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate.

 

Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele.

In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere .

la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate.

 

Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele.

In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere .

la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate.

post-20619-0-96162600-1353406713_thumb.jpg

post-20619-0-43833300-1353406718_thumb.jpg

post-20619-0-33403500-1353406723_thumb.jpg

post-20619-0-83210400-1353406727_thumb.jpg

post-20619-0-19715800-1353406792_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pistonul ca cel din poza .. cel din dreapta si segmenti am pus cel dintr-o bucata nu cum am avut ondulat ... e ok ?

 

Segmantul care e pus acuma de tine acolo e inutil..de aia am pus sa vezi in poza unde trebuie segmenti standart si unde nu,deci ala de ungerere e pus inutil.Acolo il poti folosi pe ala vechi(daca inchide bine) sau cauti varainta de segment original sau mergi pe varianta clasica de pistaone pt.care ai tu segmenti acuma.

Segantul tau e mult mai ingust ca santul din piston, de aia e inutil acolo..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Segmentii asigura etanseitatea, ungerea si racirea pistonului. Ei se impart in doua grupe de compresie si de ungere/raclori.

- Segmentii de compresie sunt cei dinspre camara de ardere in general 2 la otto si 3 la diesel, primul se mai numeste segment de foc.

- Segmentii ungere sau raclori sunt in partea opusa camerei de ardere si au rol de a rade surplusul de ulei de pe suprafata cilindrilor dar totodata de a lasa o pelicula subtire de ulei care asigura ungerea si etanseitatea celorlalti. Uleiul indepartat este colectat de segmentul special construit sa faca aceasta operate si retrimis in baie prin interiorul pistonului prin orificiile special efectuate in canalele segmentilor.

Constructia pistoanelor tale este conceputa cu doua perechi de raclori si nu este facuta intamplator, pentru razuirea si evacuarea uleiului excesiv de pe cilindru, la un motor cunoscut ca fiind un mare consumator de ulei.

 

Tu faci ce vrei, e treaba ta... banii si munca ta, in fond!

Succes in continuare!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de raspunsuri ,

faptul ca pistonul nu este simetric o stiam ca are semn (sageata) care trebuie pus spre fata la montare ,sageata de pe piston pare a fi din fabrica nu zgarietura cu surubelnita ,am facut semn si eu la demontare sa respect cum a fost ,am crezut ca mai e ceva alt "secret"..... o sa desfac sa schimb segmentul si mai masor pistonul sa fie sigura treaba :hug:

asta e .. o scot cumva la capat ...ideea e sa fie si bine de aia cer si eu ajutorul vostru macar online :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezaxarea boltului la pistoane este catre inapoi - invers cu sensul de rotatie a arborelui. Asta face sa diminueze tendinta de inclinare a pistonului(efectul de clopotire) si sa franga linia imaginara ce se formeaza in PMS in acel moment. Deasemeni este benefic si la detonatiile cauzate de viteza de ardere a amestecului sarac sau de avans prea mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din paradoxurile Niprului:

Sa-l segmentezi la margine de drum iti ia daca esti ghidus 1 ora jumatate.

Sa-i schimbi cablurile de acceleratie la margine de drum iti poate lua si 2 ore. (partea despuiata a cablului intotdeauna scurta=>taiere cu pileala pe la tubul carburatorului sau pe camasa cablului, terminatiile una cilindrica insa usor prea groasa sa o bagi in carburator =>pileala sa intre, cea de sus este de forma rotii de cascaval si nu intra in comanda=>pileala)

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu penele de cauciuc e la fel! Poate dura 20 de minute sau 200 de minute...Segmenti io am reusit sa schimb intr-o dupa_amiaza.

 

Vine zapada curand.Facem un concurs de poze cu nipre care tracteaza chestii de prin troiane?Premiu.....pun un sac de merinde militar,poate mai pun si altii una alta. Merge?

 

Hai Dany_oldmoto arata-ne poze cu barca! Gasesc la tine tampoanele de cauciuc de sub atas la mt11,catadioptri rosu(1) si portocaliu(2) si presul de noroi cu sigla kmz pe aripa spate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...