darkwolf Postat Noiembrie 8, 2012 Share Postat Noiembrie 8, 2012 Și eu am gasit segmenti de ungere cu acea tablita ondulata in locul arcului.parerea mea ii ca acei segmenti sunt de ural m 62.in fine tot segmenti de m 62 i am montat in locul celor vechi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Noiembrie 9, 2012 Share Postat Noiembrie 9, 2012 Bobina de inductie se poate arunca de asemenea...sau se pot cumpara mai multe ca sa fie de rezerva in atas...Sunt care tin o zi , sunt care tin o saptamana...verzi , rosii, galbene toate sunt acelasi rebut.Materialul de impregnare , (daca exista) , se inmoaie de la temperatura de sub capac, si bobina devine placuta la pipait, si se strapunge...Varianta fabila si eleganta este una de Polski Fiat , cu doua iesiri(gasiti referinte pe forum) sau alte improvizatii cu bobine de masina cu 4 cilindrii , taiate in doua etc...problema cu cele de masina /motojapo este ca functioneaza cu aprindere CDI si au impedante foarte mici>>>impusca platinile, beleste aprinderile electronice ... Trebuie noroc in general! Eu am bobina de Suzuki Bandit, bujii NGK si tot dracu ala e. Scanteia există, e abastra dar mica, mica, cum e putza de furnica. Vara a fost ok dar acum mă chinuie la pornire... In mers, dupa ce se incalzeste ansamblul de bucati metalice nedefinite (a se citi "motor") parca e mai bine. Daca gasesti pe la vrun dezmembrator/mos/fata mare cu mostenire de la bunici o bobina orijinala de ural o recomand cu caldura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leo80 Postat Noiembrie 9, 2012 Share Postat Noiembrie 9, 2012 Multumesc de ponturi ,inele trebuie sa fac rost de cupru ..bobine am ,cea originala si una de rezerva ..deocamdata ,dar daca de Polski sau Ural sunt mai ok o sa caut ... oricum vreau sa trec pe aprindere electronica cand e gata de drum ,dar e bine sa ai "rezerve" incet incet imi dau seama ca Niprul asta ... e mai tare ca Trabantul 2T ...dar... am atas asa ca am unde sa tin piese de rezerva si scule :crack: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 9, 2012 Share Postat Noiembrie 9, 2012 Nu trage concluzii pana nu o ai completa functionala si treci de luna de miere (reglaje si ajustari) . Bobina de Ural e ca bobina de Nipru, ( alternatorul la fel, releul de incarcare la fel... practic ambele fabrici aveau aceiasi subcontractori sau subcontractori care realizau acelasi produs. Asa vitezometrul de Nipru/Ural se poate gasi in mai multe autoturisme sovietice- in general cele mai ieftine precum LUAZ. Martorii de bord de Nipru pe la tot felul de autoturisme, camioane.) Monteaza aprinderea electronica dupa ce ai reusit sa o reglezi tzutz pe clasic, si pastreaza toate componentele in atas. Aia cu garniturile de chiulasa e clasica, in seturile de garnituri (f ieftine si cu materialul ala negru lipicios f misto) se pun porcarii de garnituri de aluminiu, separat poti cumpara garnituri de cupru. Garniturile intre chiulasa si cilindru sunt si ele subtiri, cumperi separat. La fel la carburatoarele noi, vin cu niste mizerii de garnituri subtiri, cumperi separat la 2-3 lei garnituri corespunzatoare. E mai usor sa nu pierzi compresia la Nipru fata de Ural pentru ca ai buza aia infundata - si garniturile de cupru care preiau din bube, la Ural e jale cu suprafata plata (ramasita de la BMW) si garnitura aia de aluminiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leo80 Postat Noiembrie 9, 2012 Share Postat Noiembrie 9, 2012 Nu trage concluzii pana nu o ai completa functionala si treci de luna de miere (reglaje si ajustari) . abia astept luna de miere ,dar mai e pana atunci ,... nu ma grabesc incet si cat mai bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 Eu cred ca trebe jos. Fiind secment raclor are posibilitatea de a trimite uleiul acumulat din interiorul lui(cele doua inele) prin orificiile aflate in canalul secmentului din piston, catre interiorul acestuia inapoi in baie. (vezi foto 5 din catalogul de piese DNEPR) Daca si in canalul de sus se gasesc gauri(catre interiorul pistonului) atunci setul de secmenti nu sunt compatibili cu pistonul. In manual nu am gasit o explicatie coerenta, dealtfel dupa cum sti, sunt mai multe versiuni ale aceluiasi manual. Eu cred ca s-au fabricat mai multe variante in editii diferite fara a se specifica undeva acest lucru. Din aceasta cauza pentru acelasi motor ai sa gasesti mai multe combinatii. Teoretic primii doi secmenti sunt de foc sau de compresie, iar ceilalti doi raclori. OK! Multumesc! Il las asa! Ma gandeam sa le schimb pozitia la primavara cand trebuie sa dau cutia jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 Eu am bobina de Suzuki Bandit, bujii NGK si tot dracu ala e. Scanteia există, e abastra dar mica, mica, cum e putza de furnica. Vara a fost ok dar acum mă chinuie la pornire... In mers, dupa ce se incalzeste ansamblul de bucati metalice nedefinite (a se citi "motor") parca e mai bine. Daca gasesti pe la vrun dezmembrator/mos/fata mare cu mostenire de la bunici o bobina orijinala de ural o recomand cu caldura. mie mi s-a topit bobina ce de japo ,dupa ce am tras o tura pe cinste in padute.a fost montat la locul celui original.caldura mare acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 mie mi s-a topit bobina ce de japo... ...bobina de logan gata taiata iti pot sa-ti oferii, are si fise originale - doar sa o montezi. E moka, trebe s'o iei doar(asta e treba ta), nu ma pune sa fac colete... nu le am cu posta si nu stau sa pierd timpul... Am sa i-o dau celui ce vine din partea ta sau celui ce vrea sa o testeze. Am facut-o ca rezerva, dar nu a fost nevoie de ea niciodata, la mine merge de rupe originala(indiferent ce se tot spune pe forum - traiasca Dany...) si cat merge nu am s'o schimb... ...e abastra dar mica, mica, cum e putza... La mine este la fel! Fa distanta intre electrozi la 0,5, si aI sa uiti de bobina si bujii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Noiembrie 10, 2012 Share Postat Noiembrie 10, 2012 incerc sa dau de dany. zici ca e gata preparat bobina de logan. poti pune o poza sa vedem cum arata? si intra la locul special amenajat in motor? nu as monta pe exterior bobina.momentam an unul vrede (unguresc ) luat de la dany de mai demult de un prieten.merge brici.e nou.si cred ca iau unul sa am de rezerva in atas ( sau ataj? etaj? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 ultimul nu e ondulat , penultimul e asa din bucati si pe mijloc ondulat ,dupa masa fac o poza cu segmentii eu pe ultimul de jos pe un cilindru am rupt ,asa ca va trebui sa pun set nou pozele promis ,segmentii din stanga in dreapta pe cilindru de sus in jos ,a 3 poze e cel cu segmentul din mai multe parti cel ondulat (de ulei)iar ultima poze e cu segmentul cel de jos (primul dindpre motor Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele. In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere . la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate. Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele. In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere . la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate. Atentie cum ai canalul unde ai avut segmantul de ungere,daca ai varinata cu canal mai adinc cum am pus eu poze mai jos trebuie sa pui tot segment modelul ala sau schimbi pistoanele. In stinga e piston original rusia si in drepta in poza ucraina,se vede destul de bine diferenta la canalul de la segmantul de ungere . la varianta originala toti segmenti difera(nici unul nu este identic cu celalalt si difera si materialul la primi de sus)primul pare mai ingust ca are marginele polizate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leo80 Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 eu am pistonul ca cel din poza .. cel din dreapta si segmenti am pus cel dintr-o bucata nu cum am avut ondulat ... e ok ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 eu am pistonul ca cel din poza .. cel din dreapta si segmenti am pus cel dintr-o bucata nu cum am avut ondulat ... e ok ? Atentie, pistonul nu este simetric! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leo80 Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 Atentie, pistonul nu este simetric! adica ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 adica ? adica, experienta asta teoretrica se capata la un vin, la un gratar, langa un foc mocnind, nu asa, pe uscatelea aici pe forum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 eu am pistonul ca cel din poza .. cel din dreapta si segmenti am pus cel dintr-o bucata nu cum am avut ondulat ... e ok ? Segmantul care e pus acuma de tine acolo e inutil..de aia am pus sa vezi in poza unde trebuie segmenti standart si unde nu,deci ala de ungerere e pus inutil.Acolo il poti folosi pe ala vechi(daca inchide bine) sau cauti varainta de segment original sau mergi pe varianta clasica de pistaone pt.care ai tu segmenti acuma. Segantul tau e mult mai ingust ca santul din piston, de aia e inutil acolo.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 adica ? adica citesti manualul de utilizator caci si acolo scrie, si cel mai bine cel de reparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 20, 2012 Share Postat Noiembrie 20, 2012 (editat) Segmentii asigura etanseitatea, ungerea si racirea pistonului. Ei se impart in doua grupe de compresie si de ungere/raclori. - Segmentii de compresie sunt cei dinspre camara de ardere in general 2 la otto si 3 la diesel, primul se mai numeste segment de foc. - Segmentii ungere sau raclori sunt in partea opusa camerei de ardere si au rol de a rade surplusul de ulei de pe suprafata cilindrilor dar totodata de a lasa o pelicula subtire de ulei care asigura ungerea si etanseitatea celorlalti. Uleiul indepartat este colectat de segmentul special construit sa faca aceasta operate si retrimis in baie prin interiorul pistonului prin orificiile special efectuate in canalele segmentilor. Constructia pistoanelor tale este conceputa cu doua perechi de raclori si nu este facuta intamplator, pentru razuirea si evacuarea uleiului excesiv de pe cilindru, la un motor cunoscut ca fiind un mare consumator de ulei. Tu faci ce vrei, e treaba ta... banii si munca ta, in fond! Succes in continuare! Editat Noiembrie 20, 2012 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leo80 Postat Noiembrie 21, 2012 Share Postat Noiembrie 21, 2012 Multumesc de raspunsuri , faptul ca pistonul nu este simetric o stiam ca are semn (sageata) care trebuie pus spre fata la montare ,sageata de pe piston pare a fi din fabrica nu zgarietura cu surubelnita ,am facut semn si eu la demontare sa respect cum a fost ,am crezut ca mai e ceva alt "secret"..... o sa desfac sa schimb segmentul si mai masor pistonul sa fie sigura treaba asta e .. o scot cumva la capat ...ideea e sa fie si bine de aia cer si eu ajutorul vostru macar online Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 21, 2012 Share Postat Noiembrie 21, 2012 Dezaxarea boltului la pistoane este catre inapoi - invers cu sensul de rotatie a arborelui. Asta face sa diminueze tendinta de inclinare a pistonului(efectul de clopotire) si sa franga linia imaginara ce se formeaza in PMS in acel moment. Deasemeni este benefic si la detonatiile cauzate de viteza de ardere a amestecului sarac sau de avans prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 23, 2012 Share Postat Noiembrie 23, 2012 Am reusit si eu azi sa eliberez atelierul(sa fac loc la alta jucarie)ultimele reglaje inante sai pun barca si e gata de drum. Miine alte poze cu jucaria gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi74 Postat Noiembrie 23, 2012 Share Postat Noiembrie 23, 2012 Am reusit si eu azi sa eliberez atelierul(sa fac loc la alta jucarie)ultimele reglaje inante sai pun barca si e gata de drum. Miine alte poze cu jucaria gata. Era momentul sa apara o jucarie asa frumoasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 23, 2012 Share Postat Noiembrie 23, 2012 (editat) Din paradoxurile Niprului: Sa-l segmentezi la margine de drum iti ia daca esti ghidus 1 ora jumatate. Sa-i schimbi cablurile de acceleratie la margine de drum iti poate lua si 2 ore. (partea despuiata a cablului intotdeauna scurta=>taiere cu pileala pe la tubul carburatorului sau pe camasa cablului, terminatiile una cilindrica insa usor prea groasa sa o bagi in carburator =>pileala sa intre, cea de sus este de forma rotii de cascaval si nu intra in comanda=>pileala) Editat Noiembrie 23, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Noiembrie 24, 2012 Share Postat Noiembrie 24, 2012 Ideea e ca , daca nu ti-e rusine sa te murdaresti pe maini de ulei , poti face orice operatie de reparare a comunistei pe orice margine de drum, indiferent daca e DN, DJ, E s.a.m.d. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lantz Postat Noiembrie 24, 2012 Share Postat Noiembrie 24, 2012 Si cu penele de cauciuc e la fel! Poate dura 20 de minute sau 200 de minute...Segmenti io am reusit sa schimb intr-o dupa_amiaza. Vine zapada curand.Facem un concurs de poze cu nipre care tracteaza chestii de prin troiane?Premiu.....pun un sac de merinde militar,poate mai pun si altii una alta. Merge? Hai Dany_oldmoto arata-ne poze cu barca! Gasesc la tine tampoanele de cauciuc de sub atas la mt11,catadioptri rosu(1) si portocaliu(2) si presul de noroi cu sigla kmz pe aripa spate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Noiembrie 24, 2012 Share Postat Noiembrie 24, 2012 Cam asta a iesit spre finalul lucrari.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.