Sari la conținut

Trecerea De La 4t La 2t


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 109
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pe langa avantajul cu greutatea mai mica si centrul de greutate mai jos se mai poate vorbi si de avantajul intretinerii mult mai ieftine. Si apropo de diferenta de greutate. Mai este o discutie legata de aceasta greutate in plus a motorului: o mare parte din acel plus de greutate se mai si misca la motoarele in 4T.

 

Dan Morar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar fi sa-mi cumpar 2T, mi-as lua unul fara electrostarter, ca sa scap de cateva kg (electromotor+baterie).

 

starterul si bateria la 300 inseamna 2.5kg in plus. Eu mi-am propus sa folosesc cat mai rar starterul. practic, sa-l ignor in marea majoritate a timpului si o sa ma rasfatz atunci cand chiar e nevoie. Altfel nici nu tine prea mult starterul la 300.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

......... Mai este o discutie legata de aceasta greutate in plus a motorului: o mare parte din acel plus de greutate se mai si misca la motoarele in 4T.

 

Dan Morar

 

 

vorbesti de litrul de ulei care barboteaza continuu........... :blink:

daca nu-i asta explica tu ce misca?

 

greutatea aia dispusa mai altfel la 4t este toata concentrata in zona motorului pe o inaltime de max 15 cm fata de motoarele 2t.

cum credeti voi ca pentru doua motoare identice ca si greutate(ipotetic), dispunerea diferita a greutatii pe o diferenta de inaltime atat de mica poate influenta radical centrul de greutate?

 

si inca odata intreb, de unde stiti voi unde ar sta cel mai bine centrul de greutate?

 

ca si experiment yz(4t) este comparativ egal la greutate cu 300exc fara starter si acumulator.

mie unul imi pare mai usor de ridicat yz. cand doriti incercati! sa fie vorba de centru de greutate????? :grinbandit:

Editat de Rebelul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

greutatea aia dispusa mai altfel la 4t este toata concentrata in zona motorului pe o inaltime de max 15 cm fata de motoarele 2t.

cum credeti voi ca pentru doua motoare identice ca si greutate(ipotetic), dispunerea diferita a greutatii pe o diferenta de inaltime atat de mica poate influenta radical centrul de greutate?

 

GREUTATEA AIA ... creaza efecte inertiale - alte mase in miscare in plus fata de 2t, a se vedea supape, axa cu came, etc, asta la un motor in fuctie.

si inca odata intreb, de unde stiti voi unde ar sta cel mai bine centrul de greutate?

 

daca te uiti nu cu mult in urma - 4T avea cursa mai mare, supapele erau lungi facand chiulasa voluminosa, motorul inalt

modelele recente au cursa forte scurta , supape scurte, sunt adevarate bijuterii tehnice..... asta pentru a cobori centru de greutate , a reduce masele in miscare

compara WR 400 cu WR 450 model 2008

 

ca si experiment yz(4t) este comparativ egal la greutate cu 300exc fara starter si acumulator.

 

YZ (4t) nu exista, daca vrei YZ= 2t, sau yzf =4t care amandoua sunt cross si nu face corecta comparatia cu exc 300, insa daca vrei sa continuam in aceeasi maniera compara yz cu SX, sau YZF cu SXF, ...s.a.m.d.

 

mie unul imi pare mai usor de ridicat yz. cand doriti incercati! sa fie vorba de centru de greutate?????

 

da - orice motor in 2T este mai usor decat omologul sau k putere in 4T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspuns husqki,

 

in mare masura iti dau dreptate, recunosc ca am fortat comparatia yzf(cros) cu 300exc(enduro), cum si comparatia scorpa t-ride cu orice alt enduro 2t este fortata, dar parca toata lumea stie una si buna: 2t este cel mai manevrabil si cu centrul de greutate cel mai bine asezat. diferenta de centre de greutate este, cred, sensibila, greutatea spune totul si atat.

 

la moroarele noi 4t efectele inertiale sunt mult diminuate, vibratiile sunt cam tot pe acolo cu 2t-urile.

 

si da:"orice motor in 2T este mai usor decat omologul sau k putere in 4T"

 

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la moroarele noi 4t efectele inertiale sunt mult diminuate, vibratiile sunt cam tot pe acolo cu 2t-urile.

 

daca puteai sa folosesti yzf ul de 250 in enduro, yamaha scria pe mine

 

si da:"orice motor in 2T este mai usor decat omologul sau k putere in 4T"

 

yzf 250 92,7 kg 4t

sx 250 95,4 kg 2t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dece nu se poate folosi yzf-ul de 250 la enduro?

 

 

este motor de cros si nu are cutia etajata pentru enduro.

poti face enduro cu el daca vrei, dar soliciti foarte tare ambreiajul(trebuie sa mergi mult patinat cu el) si cu siguranta il vei praji.

 

si da:"orice motor in 2T este mai usor decat omologul sau k putere in 4T"

 

 

yzf 250 92,7 kg 4t

sx 250 95,4 kg 2t

 

si da: mai sunt si exceptii! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum, am constatat un sigur dezavantaj, lipsa cuplului pe portiuni cu aderenta scazuta (in special urcari, unde cu 2T nu ai voie sa lasi gazul) dar cred ca este un neajuns care se depaseste cu o tehnica corecta de manuire a ambreiajului.

 

Mark

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum, am constatat un sigur dezavantaj, lipsa cuplului pe portiuni cu aderenta scazuta (in special urcari, unde cu 2T nu ai voie sa lasi gazul) dar cred ca este un neajuns care se depaseste cu o tehnica corecta de manuire a ambreiajului.

 

Mark

 

neajunsu asta il ai tu :) . de la cilindree 250 in sus trage si fara ambreiaj :blink:

iar "tehnica" consta in faptul ca tre sa vii mai tare decat cu un 4T. asta daca iti permite urcarea si nu e in zig-zag. altfel, unii trag de ambreiaj, altii doar de gaz :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cateva modificari se poate creste cuplul si la motoarele in 2 timpi, arcuri verzi la power valve, jeting kit, evacuare cu burduf si finala, intradevar poate nu ajunge la acelasi cuplu ca un 4t de aceeasi capacitate dar e mai puternic :grinbandit:.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa fim seriosi, cred ca ar trebui un 500 sa ajungi la un cuplu comparativ cu 4T.

da tinere, ai dreptate :grinbandit: .

trecerea de la 4t la 2t, ca de-asta vorbeam p-aci, la mine a durat cam mult. as putea spuna ca am avut "norocu" totusi sa trec pe 250 care are oarece cuplu suficient sa urc destule fara sa pishc ambreiaju, dar din cauza ca am mers mult pe 4t, nici acu nu sunt asa de obisnuit sa-l manevrez precum clapele de la pian. m-am trezit si acu recent, de multe ori, ca ajung sa urc aproape la ralanti cu 2t. uit sau nu am inspiratia sa jonglez cu ambreiajul si mi se opreste agregatu' la 3/4 din deal.

in schimb pe portiunile mai putin tehnice, dar destul de abrupte, m-am obisnuit si chiar imi place sa-i dau motoretei ce are nevoie. ture, iar in ture sunt si calutii cei multi si trage frumos, chiar cu a 2-a sau a 3-a.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca imi dati voie,

 

Parerea mea sincera e asta "no replacement for displacement"

Dupace o sa imi iau o masina si o remorca o sa renunt si la XR650...Momentan ma tin dupa baietii cu wr-uri, exc-uri...etc, dar ajung lesinat de oboseala, recunosc. O sa imi fie dor de cuplul imens al xr-ului...dar tre sa urmeze ceva si dupa el

Probabil ca alegerea va fi un 4T de 250 cc sau un CRF cu kit de 300. Am incercat un exc 250, dar nu eram obisnuit cu 2t si nu mi-a placut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor, nu se pot compara 2t cu 4t.

 

cuplu, ce pot sa zic, 300le nou, adica 2009, are un cuplu fantastic. apropiat de cel al unui 400exc. cu evacuari adecvate, cu un 12/52 poti pleca in panta fara ambreaj aproape de relanti... fara nicio problema!!! poti uita de ambreaj!

 

avantajul celor care au experienta mai mare cu un 2t, e controlul ambreajului. in general pe 4t nu-ti prea trebuie ambreaj. si asta e un mare minus!!! pt ca uiti de el.

 

dar nu asta e scopul, daca nu folosesti ambreajul des, atunci cand vei avea nevoie de el, nu o sa intelegi de ce altii trec pe langa tine iar tu... inca te uiti la ei si nu intelegi de ce totul pare asa de usor la ei si tu nu intelegi de ce nu ai aderenta, sau...

 

alt avantaj la 2t, greutatea? stiu ca nu sunt multe kg... dar se simte enorm. fiecare kg in plus conteaza. ramai cocotzat pe o panta foarte urata. motorul e invers. o caprioara 2t imediat o arunci la vale o intorci, etc... la 4t. e mai greu.

 

control! vorbesc de controlul care vine din greutate. exemplu, coborare/urcare pe rau de munte cu pietre mari. 2t-ul chiar daca sare din pietre, asta in cazul in care nu reusesti sa tii fata sus sa sari peste, il poti aduce imediat pe trasa ideala din genunchi sau maini. la 4t... la nivelul nostru, nu am vazut pe nimeni sa faca asta.

 

raspuns la gaz! da, 2t-ul raspunde imediat. dar asta e doar un avantaj. pt cei lenesi, situ e greu, e greu cand esti obosit si din greseala iti scapa mana in gaz. ai nevoie de plecare rapida in scurt, ce faci? 4t vine puternic dar tarziu, si mai ales, coboara greu puterea, nu se termina imediat cum ai lasat gazul. ce faci in urcarile tziki-tzaki, ce faci cand trebuie sa faci 1-2m apoi trebuie sa-i dai spritz sa o ridici sa faci S_ul si sa mergi in continuare. si tot asa... 4t? nu cred... sau da, se poate, dar dupa ce termini urcarea intri in pauza de masa.

 

consum mare? fratilor, 2t-ul e pt hard enduro nu pt rally raid! nu stiu concursuri mai lungi de 100-150km zi de hard enduro. asta inseamna una sau doua alimentari. nu tine rider-ul cat tine motorul. la un 300exc, un plin in conditii extreme tine cam 60-70km. dar nu stiu daca tinem noi mai mult de 70km.

 

intretinere? am si un 300exc din 2006, care a trecut printr-un Romaniacs in 2006,apoi eu l-am folosit din plin, nu l-am iertat. doar am avut grija cu uleiurile. l-am dus pana in 5000km si anul asta, avand ghinion, a intrat pamant/apa in motor, piston si s-a calat. normal ca motorul mergea. dar am schimbat tot ce trebuia schimbat si era uzat. adica pistonul cu totul, rulmetii de la ambielaj, toate garniturile aferente. pretul? nu a depastit 1500ron in care a intrat si transportul pana si de la Satu-Mare. (manopera inclusa)

 

minus, vibratii, 2t vibreaza cam tare, aici vorbim mai mult de ktm. dar vibratiile astea eu unul nu le mai simt. cand treci de la un 4t la 2t da, se simt din plin si nu sunt placute.

 

mai sunt multe de zis dar ajunge. poate sunt subiectiv, de 2 ani de cand ma dau cu motorul nu am avut decat: husqvarna wr250, ktm 300exc 06, ktm 300exc 09. la mine in familie se foloseste doar 2t. adriana are un 125 exc 07. la inceput a incercat un 450exc. a fost greu... dar ce salt a avut dupa ce a trecut la acel 125. incredibil. o sa va povesteasca ea. prietenilor le-am recomandat tot 2t, e mai simplu, e mai usor de reglat(jetting), de reparat. asa ca in garaj am cam 5 motoare, toate exc-uri, toate 2t... mai mult nu pot sa zic.

:grinbandit: :blink: :)

ne vedem pe partie!!

 

we asta la c-lung. daca e cineva interesat sa dea un semn!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...