Sari la conținut

Probleme Electrice


stircu
 Share

Postări Recomandate

bai nene, ZIDU' e tare pe ij-uri deci la ij orice este posibil ... inclusiv bateria sa functioneze in alte moduri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

clarificare date:

..bateria poate fi în "scurt" din 2 motive:

1. deformarea plăcilor , prin curenți mari de încărcare

2. prin depunerea unui strat gros de pastă în bazine, ce ating baza plăcilor (pasta este cea

desprinsă din grătarele plăcilor )

Sulfatarea este procesul de formare a unui compus de Pb-S stabil, apare de obicei la

bateriile supuse descărcării avansate Âşi menținute aÂşa mult timp

Singurul circuit ce poate determina scurt circuite în "stand by" este cel principal de

alimentare, ce duce de la plus la contactul central. (este singurul fir aflat în permanență

sub potențial)..firul gros către demaror este mediat de releul de pornire

rezolvare: aparat de măsură pe firele de la plus (evident desfăcute de la bornă) Âşi masă,

măsurată rezistența, mai mult ca sigur este scurt, apoi defilat firul de plus general ce

duce la contact, de găsit zona unde este în contact cu masa...

 

intru totul de acord, bine postat.....te apropii mult de adevar cu acel fir de plus direct

din baterie.

 

 

am destui, si in special in curenti tari - electrotehnica.

in ultimii ani am tot stat print-un laborator intr-un centru r&d

pacat ca nu ai reusit sa si valorifici acesti ani.....

 

exista, si se intampla in mai multe cazuri:

- se scutura pasta din elementi , se depune pe fundul celulei si scurtcircuiteaza placile de

plumb (accient, incarcare la curent prea mare, socuri, etc)

- se ating placile intre ele (deformare soc, deformare in urma unui scurtcircuit, problema

se regaseste in special la acumulatorii de calitate scazuta-fara placi de separare calumea)

in toate cazurile astea elementul in scurt are o rezistenta relativ mica - lucru care

permite un curent insemnat din partea celor sanatosi. dar bateria nu va avea tensiunea

corecta chiar daca bateria e incarcata complet.

poti privi elementul scurtcircuitat ca pe un element strapat

aici chiar sunt de acord....vezi ca se pot da si sfaturi pertinente?

 

orice acumulator are e caracteristici, 2 sunt scrise mare pe el, a 3-a in documentatie

1- tensiunea nominala (V)

2- capacitatea (Ah) - aia 14 Ah sau altceva care sunt scrisi mare pe baterie

3- curentul de scurtcircuit (la o baterie buna de 14 Ah este peste 150 A) aici se simte

performanta unei baterii - daca nu il poate genera nu are vana

curentul de scurtcircuit este pur teoretic si este infinit......ceea ce ai tu acolo este

curentul maxim pe care il poate debita.....capacitatea maxima a bateriei, care este si

valoare de varf si de scurta durata, altfel, o scrumezi rapid

 

 

bateria cu tensiune relativ ok dar care nu poate genera curent - este sulfatata = placile de

plumb sunt acoperite cu sulfat de plumb - compus care genereaza cresterea rezisentei interne

si impiedica reactiile norrmale din elementi

 

 

pe asta ai nimerit-o bine

a nimerit mult mai multe decat tine bine, aproape pe toate

 

vezi explicatia mea de mai sus. element in scurt echivaleaza cu element scurtcircuitat,

strapat - asta scade tensiunea totala a bateriei dar lasa loc pt furnizarea unui curent

important.

 

 

in cazul de la care a inceput topicul nu este vorba de niciuna din variante. faptul ca

siguranta se arde cu contactul luat indica scurt in zonele indicate de mine uite ca a raspuns si nflt si nu vazusem.

o singuracorectie unele modele il au conectat permanent, si electromotorul se activeaza cand este atacat

prin butonul de pornire - de asta am inclus pe lista

 

 

scuze de offtopic

 

adica ce anume vrei sa spui cu "activarea" electromotorului?????

ciudata exprimare mai ai....ma duce cu gandul la star trek.....

cred ca stiu la ce anume te-ai referit, la electromotoarele care au si solenoidul si bendix-ul pe ele...insa, dragul meu, "solenoidul" ala indeplineste 2 functii.....una este aceea ca trage de furca care arunca pinionul bendix-ului pe coroana, iar cealalta este ca face un

contact aducand plus pe electromotor (adica, in final, este un releu de curent foarte mare, un contactor)....intelegi fenomenul sau trebuie sa-ti desenez????

 

 

In primul rand este vorba de o Suzuki VX800

nu am pornit o 3 saptamani si a trebuit sa pun bateria la redresor

am lasat bateria la redresor toata noaptea si dimineata.....cu chef de plimbare o pun repede pe motoreta.

insa nici un semn ca ar avea curent ... asta dupa ce a facut o scanteie era arsa siguranta principala....(se arsese siguranta principala) pun alta se arde

instantaneu.... si cu a 2 a si cu a 3 a

asta si cu contactul pus si fara contactul pus...

are cineva vre o idee despre ce s a intamplat... sau de unde sa incep.....

 

 

da, din moment ce ai spus ca se arde si cu contactul pus si fara contactul pus, problema

este la acel circuit primar alimentat tot timpul din baterie, asa cum a spus mai sus si @nflt.

pentru mine este clar ca tu ai releu de incarcare cu 6 fire, si anume:

- 3 fire (galbene, uzual) care vin de la alternator;

- 1 fir (verde, uzual) care se duce la masa;

- 1 fir (rosu, uzual) care este acel plus prin siguranta de 30A direct din baterie;

- 1 fir (negru sau negru/verde, uzual) care se duce la contact si ii asigura alimentarea cu +12V in timpul functionarii (contactul pus).

in sine, problema ta este in interiorul releului regulator/redresor de la incarcare in care ai ceva in scurt, ori diode din puntea redresoare ori tiristoare din regulatorul paralel in scurt.

ca sa te convingi de defect, fa urmatorul lucru: deconecteaza releul de incarcare decuplandu-l din mufa aferenta lui, monteaza siguranta la loc si vei constata ca nu o mai arde.

ca si rezolvare, schimba releul de incarcare.

 

ps: daca ai fi avut releul regulator cu 5 fire, atunci ti-ar fi ars aceasta siguranta numai atunci cand puneai contactul.

 

mult succes!

 

pps: salutari cu farul! moarte conservarilor! asfalt uscat numai sub roti! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

satanistule no coment

din ce raspuns mi-ai dat m-am prins cat de meserias esti

oricum as vrea sa aflu daca s-a rezolvat problema care a fost cauza

numai bine si asfalt uscat la toata lumea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@bogdanawo - pot documenta tot ce am spus eu.

vad ca si tu bati campii la greu.

ti se pare imposibil ca un soarec imputit sa iti roada cablaju si chiar sa iti ia foc agregatu in unele conditii sau macar ca un om cu alta pregatire decat cea tehnica sa nu observe ca a montat borna intr-o pozitie usor nefericita si atinge de ce nu trebuie

 

p.s. - la o mobra care a mers - mai rar se arde releul la prima conectare ca sa se comporte cum ai zis tu

 

@Kumuya - la ij nici nu am baterie si nu am avut probleme niciodata.

La BMW yuasa care era pe el mi-a facut figuri, iar dupa un eveniment neplacut - lasat cu vizita la spital - am scurtcircuitat 4 din 6 elementi(probabil prin scuturarea pastei de pe ei). bateria dupa un ciclu de incarcare mai dadea 4,5 v si curent = cativa amperi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdanawo wrote:

da, din moment ce ai spus ca se arde si cu contactul pus si fara contactul pus, problema

este la acel circuit primar alimentat tot timpul din baterie, asa cum a spus mai sus si @nflt.

pentru mine este clar ca tu ai releu de incarcare cu 6 fire, si anume:

- 3 fire (galbene, uzual) care vin de la alternator;

- 1 fir (verde, uzual) care se duce la masa;

- 1 fir (rosu, uzual) care este acel plus prin siguranta de 30A direct din baterie;

- 1 fir (negru sau negru/verde, uzual) care se duce la contact si ii asigura alimentarea cu +12V in timpul functionarii (contactul pus).

in sine, problema ta este in interiorul releului regulator/redresor de la incarcare in care ai ceva in scurt, ori diode din puntea redresoare ori tiristoare din regulatorul paralel in scurt.

ca sa te convingi de defect, fa urmatorul lucru: deconecteaza releul de incarcare decuplandu-l din mufa aferenta lui, monteaza siguranta la loc si vei constata ca nu o mai arde.

ca si rezolvare, schimba releul de incarcare.

 

ps: daca ai fi avut releul regulator cu 5 fire, atunci ti-ar fi ars aceasta siguranta numai atunci cand puneai contactul.

 

mult succes!

 

pps: salutari cu farul! moarte conservarilor! asfalt uscat numai sub roti! :unsure:

 

 

Teoretic, da....dar vezi că circuitele de încărcare se "varsă" în plusul general direct în "buchetul" de fire ale bornei +....circuit neprotejat de siguranță

Cel mult poate descărca bateria, dacă semiconductorii conduc în sens invers într-o manieră de bun simț, altfel, vorba ta, "scrumează" diodele sau tiristorii Âşi ...PA !, la următoarea cuplare a siguranței a dispărut scurt-ul. Oricum, siguranța principală are valori standart de 20-30A, nu cred că semiconductorii din releu ar rezista la treceri de curenți superiori acestei valori...?

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai intai incearca si monteaza bateria invers ca ai incarcato gresit<- la+ si invers>100%de acolo e

pt cei care nu stiu un acumulator descarcat se poate incarca si invers

sau o mai descarc o data?

si o incarc di nou?

 

 

Si daca tot e concurs, si eu zic tot ca @yamaharider a avut cel mai la subiect post de pana acum. Domnu' Zidu' (fara suparare) dar v-ati luat cam aiurea de el, nu vad nimic aberant in ce a postat, ba chiar e foarte bun postul lui.

Luati legatura! :unsure:

Si..... dupa o saptamna astept concluziile.... ce fac ca sa ma dau Week end ul asta?

Mentionez ca model pt motoreta mea nu am gasit decat ceva asemanator....

Cei de langa Vitan ca sa zic asa sunt foarte neseriosi

....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..am reluat schemele...mea culpa. poate genera scurt (la categoria "..filozof rămâneam) :rock:

....rămâne întrebarea...rezistă semiconductorii din releu la curent invers de peste 30 A...? :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..am reluat schemele...mea culpa. poate genera scurt (la categoria "..filozof rămâneam) :rock:

....rămâne întrebarea...rezistă semiconductorii din releu la curent invers de peste 30 A...? :unsure:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si..... dupa o saptamna astept concluziile.... ce fac ca sa ma dau Week end ul asta?

Mentionez ca model pt motoreta mea nu am gasit decat ceva asemanator....

Cei de langa Vitan ca sa zic asa sunt foarte neseriosi

....

 

Daca stai sa astepti de pe forum salvarea, astepti mult si bine. Doar sa vina cineva sa-ti dea vreo "consultatie" direct pe pacient acasa. Ma intreb cum de nu gaseti inca sursa unui scurt asa de grosolan de-ti sare-n sus o siguranta de 30A.

 

Eu cand am bube de-astea "fara iesplicatie logica" nu plec de langa ea pana nu rezolv. Ma apuca noaptea, dimineata, o fac bucati bucatele si tot gasesc ce are pana la urma. Mai ales daca imi conditioneaza plimbatul defectul respectiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu merge impinsa>????am mai pus intrebarea asta pe pagina aII-a dar nimeni nu a comentat-o...

Ei nu, vezi ca a comentat-o userul @Bogdanawo (moarte conservarilor :unsure: )..

Daca o sa lege firul mov cu firul roz poate o sa mearga si impinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau o mai descarc o data?

si o incarc di nou?

 

 

 

Si..... dupa o saptamna astept concluziile.... ce fac ca sa ma dau Week end ul asta?

Mentionez ca model pt motoreta mea nu am gasit decat ceva asemanator....

Cei de langa Vitan ca sa zic asa sunt foarte neseriosi

....

ai facut ce ti-am spus eu?

ai incercat sa decuplezi complet releul de incarcare, scotandu-i mufa, sa schimbi siguranta si apoi sa cuplezi bateria sa vezi daca o mai arde?

in loc sa pui mana sa faci ceva constructiv, te iei dupa cea mai tampita afirmatie de aici, aceea cu incarcat bateria invers.... :unsure:

stau si ma intreb, ce anume astepti? sa vin eu sa-ti repar mobra?

 

 

..am reluat schemele...mea culpa. poate genera scurt (la categoria "..filozof rămâneam) :D

....rămâne întrebarea...rezistă semiconductorii din releu la curent invers de peste 30 A...? :rock:

nu stiu ce intelegi tu prin curent invers la semiconductori.....din cate stiu, in afara de uzuala dioda zenner si cateva alte tipuri speciale de diode (cel mai bun exemplu fiind varicap) dar care nu au absolut nici o legatura cu acest releu/redresor/regulator, nici un alt tip nu prea functioneaza in regim activ invers......dioda redresoare, caci ea este unul din tipurile de semiconductoare folosite in cazul de fata, nu functioneaza decat in zona conductiei directe. daca este polarizata invers ea nu se deschide, curentul invers fiind, 0, practic, nu exista. ca si caracteristici ale diodelor redresoare, notiunea de curent invers nici macar nu exista in cataloagele de specialitate. singura notiune care include cuvantul "invers" in cazul diodei redresoare este notiunea de tensiune inversa si reprezinta tensiunea maxima inversa (adica + pe katod si - pe anod) pe care o poate suporta la bornele ei fara a fi pusa in pericol jonctiunea. uzual, la diodele redresoare de putere, aceasta este de ordinul sutelor poate chiar 1000 si ceva de volti.....la tiristoare, iarasi nu are sens acest curent invers.....la fel, si aici se defineste ca si alt parametru, tot o tensiune inversa pentru ca, in sine, tiristorul, grosso moddo, nu este decat o dioda redresoare comandata. ca si concluzie finala, nu se poate vorbi despre un curent invers in cazul acestor doua tipuri de dispozitive conductoare deoarece nu exista conductie in zona polarizarii inverse. ca si raspuns la intrebarea ta, notiunea de curent invers nu are sens in acest caz.

 

LE: aaa, sa nu uit:

ia, moarte conservarilor! :D

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu ce intelegi tu prin curent invers la semiconductori.....din cate stiu, in afara de uzuala dioda zenner si cateva alte tipuri speciale de diode (cel mai bun exemplu fiind varicap) dar care nu au absolut nici o legatura cu acest releu/redresor/regulator, nici un alt tip nu prea functioneaza in regim activ invers......dioda redresoare, caci ea este unul din tipurile de semiconductoare folosite in cazul de fata, nu functioneaza decat in zona conductiei directe. daca este polarizata invers ea nu se deschide, curentul invers fiind, 0, practic, nu exista. ca si caracteristici ale diodelor redresoare, notiunea de curent invers nici macar nu exista in cataloagele de specialitate.

 

 

in cazul oricarei diode exista notiunea de curent invers. valoara lui, atata timp cat tensiunea inversa maxxima nu este depasita, este in zona microamperilor.

Cand tensiunea inversa maxima este depasita dioda normala se strapunge iremediabil si curentul creste brusc la valori insemnate. (avarie, buba mare la circuit, fum, scantei :unsure: )

totul este explicat aici foarte bine http://en.wikipedia.org/wiki/Diode

nu are rost sa dezvoltam teoria aici, fa un topic pt electronica de putere daca vrei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stircu: eu zic sa pui mana sa iei firele la cautat si sa vezi pe unde e ceva buba ca daca te iei dupa specialistii astia care au ajuns la diode cu curent invers, inveti sa faci CipTuning la un moped si tot nu afli de ce se arde siguranta. Or avea ei pe undeva dreptate cu baterii incarcate invers si alte cele dar cred ca nu te ajuta prea mult.

Daca vrei iti povestesc cum mi-am cumparat baterie noua dupa ce am fost la un mester de la Caranda DEGEABA, cum mi-am luat releu de incarcare nou DEGEABA dupa ce am fost la un alt specialist de motociclete si cum cu 3 hartii, un multimetru si un economist am aflat ca defapt unul din firele de la alternator atingea cadrul.

Editat de ser79ban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@stircu: eu zic sa pui mana sa iei firele la cautat si sa vezi pe unde e ceva buba ca daca te iei dupa specialistii astia care au ajuns la diode cu curent invers, inveti sa faci CipTuning la un moped si tot nu afli de ce se arde siguranta. Or avea ei pe undeva dreptate cu baterii incarcate invers si alte cele dar cred ca nu te ajuta prea mult.

Daca vrei iti povestesc cum mi-am cumparat baterie noua dupa ce am fost la un mester de la Caranda DEGEABA, cum mi-am luat releu de incarcare nou DEGEABA dupa ce am fost la un alt specialist de motociclete si cum cu 3 hartii, un multimetru si un economist am aflat ca defapt unul din firele de la alternator atingea cadrul.

 

 

Chiar s -a intamplat!

Baterie incarcata invers

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..către ZIDU' , bogdanawo.....

 

..n-ar fi mai sănătos pentru neuronii noÂştri de făcut periodic un cenaclu la bere, în loc să combatem opinii aberante pe forum... :unsure: phărherhea mhea...h'kh transit gloria... :rock:

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg ca problema a fost rezolvata.

 

Am ramas cu o nelamurire : cum se face ca nimeni nu i-a sugerat omului sa puna mana pe un multimetru si sa masoare diferite chestii cum ar fi (tensiunea la bornele bateriei, rezistenta intre borna de plus a instalatiei electrice si cadru , etc. ) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..către ZIDU' , bogdanawo.....

 

..n-ar fi mai sănătos pentru neuronii noÂştri de făcut periodic un cenaclu la bere, în loc să combatem opinii aberante pe forum... :unsure: phărherhea mhea...h'kh transit gloria... :D

ba da

baga o organizare prin PM-uri daca tot ai avut o idee buna :rock:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba da

baga o organizare prin PM-uri daca tot ai avut o idee buna :unsure:

 

Musai să confirme Âşi bogdanawo...

 

Inteleg ca problema a fost rezolvata.

 

Am ramas cu o nelamurire : cum se face ca nimeni nu i-a sugerat omului sa puna mana pe un multimetru si sa masoare diferite chestii cum ar fi (tensiunea la bornele bateriei, rezistenta intre borna de plus a instalatiei electrice si cadru , etc. ) ?

 

....bună dimineața !

ce crezi că s-a făcut până acum? :rock:

 

clarificare date:

..bateria poate fi în "scurt" din 2 motive:

1. deformarea plăcilor , prin curenți mari de încărcare

2. prin depunerea unui strat gros de pastă în bazine, ce ating baza plăcilor (pasta este cea desprinsă din grătarele plăcilor )

 

Sulfatarea este procesul de formare a unui compus de Pb-S stabil, apare de obicei la bateriile supuse descărcării avansate Âşi menținute aÂşa mult timp

 

Singurul circuit ce poate determina scurt circuite în "stand by" este cel principal de alimentare, ce duce de la plus la contactul central. (este singurul fir aflat în permanență sub potențial)..firul gros către demaror este mediat de releul de pornire

 

rezolvare: aparat de măsură pe firele de la plus (evident desfăcute de la bornă) Âşi masă, măsurată rezistența, mai mult ca sigur este scurt, apoi defilat firul de plus general ce duce la contact, de găsit zona unde este în contact cu masa...

 

...vezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...