Ancalagon Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 (editat) Indian 841 s-a vrut una din replicile americane la BMW in al doilea razboi mondial. Spre deosebire de Harley-Davidson acre a facut un model copiat aproape 100% Indian a fost creativ si a realizat un 2 in V frontal - Moto Guzzi a reluat ideea ceva mai tarziu. Nu s-au realizat prea multe exemplare de motociclete de acest fel deoarece US Army a considerat ca Jeep-ul e mai potrivit... Detalii: farul mic de camuflaj deasupra farului principal, cutia de munitie pe suportul de pe aripa spate, stop de camuflaj, far spate de camuflaj... Editat Octombrie 12, 2008 de Darth Wraith Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 Sunt surprins, Indian cu motor boxer.., sincer, nu as fi crezut!As fi pus pariu pe orice ca asa ceva nu exista Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Octombrie 12, 2008 Share Postat Octombrie 12, 2008 Sunt surprins, Indian cu motor boxer.., sincer, nu as fi crezut!As fi pus pariu pe orice ca asa ceva nu exista Pai nu prea e boxer.E V cu ambielajul dispus longitudinal,ca la Guzzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 NO skool like ol' skool. Poate Chang Jiang isi maresc gama de activitate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 sunt surprins.nu am vazut inca sa ceva.foarte bine arata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Daca ne gandim la regimul termic al cilindrilor, acest tip de v-twin ar fi trebuit sa se impuna in defavoarea celui de pe Harley, ca se evita incalzirea neuniforma. Ma intreb insa daca nu cumva vibratiile laterale, date de amplasarea longitudinala a ambielajului, care afecteaza stabilitatea motocicletei, au fost motivul pentru care acest V-twin nu mai este acum decat pe Guzzi. Sau o fi fost doar un marketing mai bun al celor de la HD? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sangre Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Moto Guzzi au cumparat licenta asta de a produce motoare dispuse longitutinal prin anii 60 cred nu mai stiu exact Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sconx Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Moto Guzzi au cumparat licenta asta de a produce motoare dispuse longitutinal prin anii 60 cred nu mai stiu exact Oarecum se confirma , Indian a falimentat in '53.dar ce faci cu Honda CX 500 dupa 1980, ca e identic motorul ????? La urma urmei Ural-ul cu care mergi tu e tot longitudinal, ma rog e flat(180 grade) nu e V dar tot longitudinal si cred ca e dupa 1980 facut...Deci? nu cred sa fie vre-o licenta, poate doar pe numarul de grade a lui Moto Guzzi si ceilalti fabricanti sa construiasca la alt unghi ..poate ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 mai exista si alte modele de Indian, inclusiv cu 4 cilindri in linie, longitudinal, gen Windhoff. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 fabulos! superbe de-a dreptul! continuati istoria....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Pai nu prea e boxer.E V cu ambielajul dispus longitudinal,ca la Guzzi.Bah, TehnicalMan, crezi ca-s tampit.., stiam si eu ce motor estem, ce ma ofticati, voi astia atenti la toate amanuntele.., da-l dreaku!!! Ideea era ca nu as fi crezut ca Indian a facut altceva decat V-uri! Dar va place voua sa va dati destepti.., hai ca m-am calmat.., am luat un Distonocalm! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisey Postat Octombrie 13, 2008 Share Postat Octombrie 13, 2008 Bah, TehnicalMan, crezi ca-s tampit.., stiam si eu ce motor estem, ce ma ofticati, voi astia atenti la toate amanuntele.., da-l dreaku!!! Ideea era ca nu as fi crezut ca Indian a facut altceva decat V-uri! Dar va place voua sa va dati destepti.., hai ca m-am calmat.., am luat un Distonocalm! Pilosule - nu se da decat cu reteta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Octombrie 14, 2008 Autor Share Postat Octombrie 14, 2008 Revenind la subiect, Indian a fabricat doua motociclete pentru utilizare militara, Indian 741-B si Indian 841 a carui fotografii le-ati putut vedea mai sus. Indian 741 era modelul principal - Army Indian - bazat pe motorul Flathead V-Twin de 30,5 inci cubi a motocicletei civile Thirty-Fifty. Era mai putin puternic ca WLA-ul de 45 de inci cubi de la Harley-Davidson, asa ca a fost folosit pentru misiuni "usoare" - curierat si recunoastere. Nu era asa puternic, dar era foarte fiabil. 741 avea cutie cu trei viteze si ambreiaj actionat la pedala, cum se obisnuia la acea vreme, dar, spre deosebire de WLA, ambreiajul era decuplat cand se apasa cu calcaiul, nu cu varful, asa cum era la HD. Au fost produse 35044 unitati in 3 ani, majoritatea productiei din 1941 si 1942 fiind destinate Angliei si tarilor din Commonwealth prin programul "lend-lease". Modelul 841 a fost produs in paralel, fiind destinat misiunilor in desert. Motorul era de 45 de inci cubi, tot un Flathead V-Twin, dar montat transversal, cu amandoi cilindrii in fluxul de aer, pentru o racire mai buna. In ciuda aspectului diferit, motorul avea majoritatea pieselor identice cu modelul Sport Scout a companiei. Furca fata era un girder, identica cu cea de la 741, iar suspensia spate care la 741 lipsea era un sistem "plunger" asemanator cu cel folosit de BMW-urile Wehrmacht-ului. Solutia transmisiei cu cardan era adaptata si ea din considerente practice, nisipul din desert fiind abraziv pentru lanturi si pinioane expuse. Comenzile erau mai apropiate de ce utilizam noi astazi, cu ambreiajul la mana si schimbatorul la picior, la fel ca si la modelul boxer de desert XA al concurentei, HD. La fel ca si XA-ul, s-au fabricat mai putin de o mie de exemplare, dintre care mai putin de 50 au intrat in utilizarea armatei, restul fiind vandute civililor. Poze (ultimele trei sunt 841, restul sunt 741B): Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 (editat) Bah, TehnicalMan, crezi ca-s tampit.., stiam si eu ce motor estem, ce ma ofticati, voi astia atenti la toate amanuntele.., da-l dreaku!!! Ideea era ca nu as fi crezut ca Indian a facut altceva decat V-uri! Dar va place voua sa va dati destepti.., hai ca m-am calmat.., am luat un Distonocalm! Ai crezut ca este boxer. Nu este. Indian au facut cam orice tip de motorizare iti poti imagina,chiar 4 in linie longitudinal,bazat pe conceptul Four al celor de la Hendersson din anii `20 , in nici un caz numai V. Dar boxer nu au facut sigur. Mai ia un distonocalm. Editat Octombrie 14, 2008 de easybiker Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jean_Taxi Postat Octombrie 14, 2008 Share Postat Octombrie 14, 2008 Ai crezut ca este boxer. Nu este. Indian au facut cam orice tip de motorizare iti poti imagina,chiar 4 in linie longitudinal,bazat pe conceptul Four al celor de la Hendersson din anii `20 , in nici un caz numai V. Dar boxer nu au facut sigur. Mai ia un distonocalm. [/quote Ti-as da tie un distonocalm ( )din asta! Am avut patru motoare boxer, dar parca ar conta pt un destept ca tine, ma zgandari la orgoliu.., hai sa lasam topicul curat! Pozele sunt frumoase.., visez sa ma pensionez pe un Indian! PS easyrider, cand mi-am tatuat un Indian pe juma de mana am vazut si eu ca a avut motoare in linie motoretele Indian Four.., (lecitina e buna?!), dar pt mine nu exista decat Indian Chief, pe care il port cu mine chiar si in pat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
easybiker Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 (editat) Ehe, la fel si pentru mine. Chief-ul este preferatul. Dar ce mi-ar place sa am este ub Scout.Bineinteles ca nu o sa imi permit niciodata un asemenea lux,dar merita sa visezi din cand in cand. rolleyes.gif Editat Octombrie 16, 2008 de mihai_prd Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovisey Postat Octombrie 15, 2008 Share Postat Octombrie 15, 2008 Mihai,te rog sa stergi toate posturile identice bagate de mine. Nu stiu cum s-o intamplat.Multumesc! Doamne si eu care credeam ca tu chiar ti-ai dori 6 ub Scout - uri. Scuze, glumeam, super faine motoarele, nu cred ca gasesti pe cineva aici pe forum (pasionat cu adevarat de motoare) sa nu-si doreasca asa ceva. Asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ancalagon Postat Octombrie 16, 2008 Autor Share Postat Octombrie 16, 2008 Ba da, cate un vitezist sau endurist ultra-reactionar.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Noiembrie 20, 2008 Share Postat Noiembrie 20, 2008 Motor ca acesta mai produce cu mare succes si Honda si anumeST1300 Pan-European.Acu cine nu stie mai bine sa nu dea verdicte absolute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PinkHelmet Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) Motor ca acesta mai produce cu mare succes si Honda si anumeST1300 Pan-European. Ca care? nu de alta dar de la 2 in v la 4 e oarece drum chiar daca uitam de apa... Editat Noiembrie 23, 2008 de PinkHelmet Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.