Sari la conținut

Cat Este De Sigura?


vreau_bani
 Share

Postări Recomandate

salut! vreau sa va spun ca am citit niste topicuri despre schimbatul vitezelor fara ambreiaj.

sambata am zis sa incerc si eu la rs-ul meu. am reusit si chiar mi-a placut, insa mai pe seara cand i-am dat a 5 a (fara ambreiaj) am auzit un carait urat si mi s-a oprit motorul in mers. Mi s-a blocat roata spate, am incercat s-o imping dar n-am putut s-o misc de pe loc in nici o treapta. era clar, motorul era blocat. a 2-a zi (duminica) am demontat motorul si m-am speriat de ce am gasit inauntru: probabil o bucse a intrat in camera de ardere, pistonul avea pe lateral zgarieturi adanci de pana la 2mm, iar in cap era ciuruit, ambielajul facut zob si cred ca trebuie schimbat motorul cu totul.

Acum vreau sa va intreb pe voi cat de sigura este schimbarea vitezelor fara ambreiaj pentru ca daca mie mi s-a blocat la schimbarea vitezei cred in proportie de 80% ca asta e cauza defectarii. Nu cumva cineva si-a batut joc de mine? si m-a invatat sa-mi fac praf rs-ul cumparat de doar 3 sapt? sunt foarte suparat din cauza asta.

va voi arata si poze cu motorul demontat zilele astea cand le scot de pe telefon.

PS: stiti de unde as putea face rost de piese (ambielaj, piston, segmenti, etc) sau chiar de intreg motorul? noi sau la mana a2-a.

multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nasol. imi pare f rau. piese (noi) pt aprilia gasesti la united. cei de acolo te vor aburii ca-ti aduc piesele in 3 salpt ..de fapt se va prelungi totul la peste 30 de zile...

pt piese second, nu stiu mai nimic...

te rog sa ai grija sa nu te iei dupa pers care iti spun sa-ti faci pistoane si/sau segmenti in romania. adica cineva sa le toarne pe aici. e o idee f proasta, mai ales ca ai un motor in 2 timpi la care banda de putere incepe de la 7000 rpm (daca nu ma insel). poti fii sigur ca se vor face praf acele componente. stiu ca tentatia e mare. un mecanic de 2 te va sfatui sa o faci cat mai ieftin si sa o dai. nu merita. crede-ma ...efortul este la fel de mare si nu cred ca are rost sa-ti creezi un stres inutil la vanzarea lui.

un piston + segmenti (noi) nu te costa mai mult de 100 de euro la united.

daca vrei la un moment dat sa fii mai impacat trebuie sa aflii exact ce anume ti-a intrat la piston, doar asa poti stii exact daca dat. faptului ca ai schimbat tu fara ambreiaj s-a intamplat asta. asta, din cate stiu eu, se numeste powershifting si nu iti arunca nimic in piston. nimic din cutia de viteze nu poate ajunge la ambielaj, de aceea ti-am spus sa aflii exact ce anume ti-a intrat acolo. (eu sincer nu prea am inteles prea bne din explicatiile tale).

nu pot sa cred ca intr-o tara vecina nu gasesti un ambilelaj pt motorasul tau la un pret derizoriu. (cateva sute de euro..adica 2-300) .

 

multa bafta si la fel de multa rabdare.

Editat de GSK
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cred ca tu esti mult mai in masura decat noi sa ne spui cat de sigura este aceasta manevra! :cheers: Intr-un cuvant acum chiar ca o sa vrei_bani. :baldy: Ideea este ca la schimbarea fara ambreiaj trebuie sincronizata turatia(motorului) cu roata(viteza de deplasare).Stiu ca nu am fost destul de explicit dar sper sa ma intelegi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man nu cred ca ar fi. Ce legatura are vreo piesa scapata in piston cu "cutia de viteze"?

 

Nu vreau sa vb prostii dar ai motor in 2 timpi. Asta inseamna ca "cutia de viteze" trebuie sa aibe ulei propriu si separat de transmisie. Ceea ce conduce la o cavitate proprie separata de un simering...

 

Deci daca se rupea in cutie ceva.. nu ajungea in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsuri. mai multe detalii nu va pot da nici eu pentru ca nu am demontat motorul complet, dar nu cred ca vreo piesa din cutia de viteze a intrat acolo, insa cert este ca ceva a intrat. eu ma gandesc la vreo bucse de la ambielaj. o sa pun si niste poze cat de curand posibil sa ne lamurim mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de obicei intra in piston rolele de la bolt sau alea de jos de la ambielaj(mai rar) sau se agata vre-un segment in porturi si se rupe.

Toate astea se intampla la motoarele foarte uzate sau care merg fara ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbarea fara ambreiaj pune un stres in plus pe asamblurile in miscare, deoarece forteaza o schimbare aproape instantanee de turatie. La schimbarea in sus, treaba e simplificata de faptul ca o lasi din gaz si potrivirea de turatie vine "de la sine". La schimbarea in jos, potrivirea se face accelerand si indemanarea se capata mai greu.

Eu personal, cand schimb in sus ciupesc un pic ambreiajul atat cat sa nu am nici un soc in cutie. La schimbarea in jos strang ambreiaju cu simt de raspundere.

 

Ma rog, concluzia e ca un simplu schimb fara ambreiaj nu putea sa strice un motor in buna stare de functionare, dar a fost suficient pentru a amorsa o buba mai veche: segment crapat, role uzate etc. Ulei aveai? Pompita iti mergea? Esti sigur ca nu s-a gripat din lipsa de ulei?

Deci nu te omora cu firea, ca nu te-a pacalit nimeni cu schimbatul fara ambreiaj (de si e mai sigur cu). Oricum mai devreme sau mai tarziu iti murea motorul, ca buba era veche. Daca ti-a blocat roata intr-a cincea, esti norocos ca nu te-ai mucit.

 

Cat despre reparatie... piston + segmenti + bolt + biela se cumpara (noi). Daca vibrochenul e intreg si cilindrii nu sunt zgariati, nu ai de ce sa schimbi motorul.

 

Bafta la reparatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai ulei aveam, si cand am scos camasa de la piston se vedea clar ca a avut ungere, insa taica-meu a zis ca n-ar fi stricat mai mult ulei, insa era destul.

am scris un mail la united motors si mi-au zis ca au acum un rotax123 si un rotax122 dar pt modelul din 96.

al meu e rotax123 si rs-ul este model 94. Credeti ca s-ar potrivi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-ti face nimic schimbatul fara ambreiaj, daca-l faci cum trebuie.

 

Vezi aici: http://www.vf750fd.com/blurbs/shifting.html

 

Cel mai probabil a fost doar o coincidenta nefericita... Singurul mod in care stricatul motorului poate fi legat de cutia de viteze e ala in care ai reusit sa blochezi cutia (ai angajat 2 viteze deodata), ceea ce se putea intampla la fel de bine si cu si fara ambreiaj, daca era deja uzata cutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-are nici o treaba schimbatul fara ambreiaj cu stricatul motorului.

Eu am mers acum cativa ani cu un MZ 250 din '61 doua luni, aproape zilnic, fara ambreiaj. Nu gaseam piese si am fost nevoit sa circul asa. Dezavantajul era la plecarea de pe loc, cand trebuia sa pornesc, s-o imping putin, sa sar pe ea si sa-i dau a I-a din mers. Era cam nasol cand prindeam semaforul pe rosu si trebuia sa merg incet de la distanta iar daca nu se facea verde sa opresc si sa repet manevra cu impinsul. :baldy:

MZ-ul, desi e vechi, are cutie nemteasca si conteaza si asta.

 

Bafta cu piesele de RS. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! vreau sa va spun ca am citit niste topicuri despre schimbatul vitezelor fara ambreiaj.

sambata am zis sa incerc si eu la rs-ul meu. am reusit si chiar mi-a placut, insa mai pe seara cand i-am dat a 5 a (fara ambreiaj) am auzit un carait urat si mi s-a oprit motorul in mers. Mi s-a blocat roata spate, am incercat s-o imping dar n-am putut s-o misc de pe loc in nici o treapta. era clar, motorul era blocat. a 2-a zi (duminica) am demontat motorul si m-am speriat de ce am gasit inauntru: probabil o bucse a intrat in camera de ardere, pistonul avea pe lateral zgarieturi adanci de pana la 2mm, iar in cap era ciuruit, ambielajul facut zob si cred ca trebuie schimbat motorul cu totul.

Acum vreau sa va intreb pe voi cat de sigura este schimbarea vitezelor fara ambreiaj pentru ca daca mie mi s-a blocat la schimbarea vitezei cred in proportie de 80% ca asta e cauza defectarii. Nu cumva cineva si-a batut joc de mine? si m-a invatat sa-mi fac praf rs-ul cumparat de doar 3 sapt? sunt foarte suparat din cauza asta.

va voi arata si poze cu motorul demontat zilele astea cand le scot de pe telefon.

PS: stiti de unde as putea face rost de piese (ambielaj, piston, segmenti, etc) sau chiar de intreg motorul? noi sau la mana a2-a.

multumesc mult

acum sa nu mai faci asa ceva la nici unmotor de ture in doi timpi pt. ca nu au sincron...imi pare rau pt. patania ta dar si eu am rs si cineva cu un gsxr m-a rugat sa i-o dau o tura ...si nu am facut-o pt ca stiam cum schimba el fara ambreiaj...cele in 4 t au sincron dar totusi nu cred ca-i face bine motorului mai deloc ....eu zic sa iesi din tara sa cauti piese la a doua mana pt.rs sau sa mai cumperi una buna dar care nu poate fi inscrisa :cheers: bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. cum ai reusit sa te opresti in viteza a 5-a cu roata/motorul oprit?

 

2. cine te-a pus sa cumperi motocicleta italiana?

 

1. nu stiu frate, pur si simplu s-a blocat roata si motorul instantaneu

2. de 125 toate sunt italienesti (astea mai populare)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aveam 120 km/h si dupa ce mi s-a blocat roata am tras ambreiajul si am scos-o pe liber si roata s-a deblocat. deci n-am derapat decat vreo 10 metrii.

asta indica in mod clar ca nu ai absolut nimic la cutie

ambreiajul taie legatura intre motor si cutia de viteze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-a mai vorbit pe tema asta.

se schimba perfect si-n sus si-n jos, nu e nici o problema.

 

amu, daca ai motor italienesc, asta e alta treaba .... bafta cu piesele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil urmatorul lucru :

 

Ambielajul ( Vibrochen sau arbore cotit ) sa fie stramb .. se sparg rulmentii,

bucati din rulmenti ajung in capul pistonului .. si se sgarie camasa si apar niste gaurele in capul pistonului .. Exact asta mi s a intamplat ..

Am schimbat ambielajul si totul e ok .. chestia e ca am avut noroc .. pistonul are gaurele in cap .. dar cilindrul e OK ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

acum sa nu mai faci asa ceva la nici unmotor de ture in doi timpi pt. ca nu au sincron...imi pare rau pt. patania ta dar si eu am rs si cineva cu un gsxr m-a rugat sa i-o dau o tura ...si nu am facut-o pt ca stiam cum schimba el fara ambreiaj...cele in 4 t au sincron dar totusi nu cred ca-i face bine motorului mai deloc ....eu zic sa iesi din tara sa cauti piese la a doua mana pt.rs sau sa mai cumperi una buna dar care nu poate fi inscrisa :cheers: bafta

 

:banana: :D baaaiii omule! 4t are sincron si 2t nu! de unde ai scos-o si pe asta? uite doua exemple: ij jupiter si jawa, 2 ragalii rusesti si totusi au sincron! si sunt si 2t! :) despre rs nu stiu daca au sincron sau nu!

 

despre schimbarea cu sincron e la fel de sanatoasa ca si aia din ambreiajul de la mana! sincron se numeste o piesa care sincronizeaza schimbarea treptei cu debraierea ambreiajului... cand schimbi o treapta ambreiajul este decuplat! ex: bagi a1-a fara ambreiaj si tii schimbatorul jos si ai sa vezi ca motoru' nu se urneste din loc pt. ca e debreiat! cu cat dai drumul la schimbator mai mult ai sa vezi ca si motorul da sa plece, exact ca si cand ai da drumul la ambreiaj! in plus daca ai ambreiaj cu sufa dupa ce bagi in viteza si tii schimbatorul jos trage de maneta de ambreiaj si o sa vezi ca nu-si revine, sufa fiind trasa de ambreiaj inapoi, odata cu ambreierea! schimbatorul poate fi folosit in orice treapta de viteza si in orice sens, daca il apesi intri in viteza inferioara dar in acelasi timp si debreiaza si cand ii dai drumul ambreiaza! daca bagi in superioara iar debreiaza cand tragi in sus de el si cand revine la mijloc ambreiaza... ai prins tu ideea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers: :banana: baaaiii omule! 4t are sincron si 2t nu! de unde ai scos-o si pe asta? uite doua exemple: ij jupiter si jawa, 2 ragalii rusesti si totusi au sincron! si sunt si 2t! :D despre rs nu stiu daca au sincron sau nu!

 

despre schimbarea cu sincron e la fel de sanatoasa ca si aia din ambreiajul de la mana! sincron se numeste o piesa care sincronizeaza schimbarea treptei cu debraierea ambreiajului... cand schimbi o treapta ambreiajul este decuplat! ex: bagi a1-a fara ambreiaj si tii schimbatorul jos si ai sa vezi ca motoru' nu se urneste din loc pt. ca e debreiat! cu cat dai drumul la schimbator mai mult ai sa vezi ca si motorul da sa plece, exact ca si cand ai da drumul la ambreiaj! in plus daca ai ambreiaj cu sufa dupa ce bagi in viteza si tii schimbatorul jos trage de maneta de ambreiaj si o sa vezi ca nu-si revine, sufa fiind trasa de ambreiaj inapoi, odata cu ambreierea! schimbatorul poate fi folosit in orice treapta de viteza si in orice sens, daca il apesi intri in viteza inferioara dar in acelasi timp si debreiaza si cand ii dai drumul ambreiaza! daca bagi in superioara iar debreiaza cand tragi in sus de el si cand revine la mijloc ambreiaza... ai prins tu ideea!

 

Stresatule!!!

!. Jawa nu este ragalie ruseasca, ci motocicleta 2T cehoslovaca.

2. Ceea ce ajuta la schimbarea vitezelor fara folosirea ambreiajului, la jawa cel putin, nu este sincron, ci skimbator semiautomat. Iar despre asta s-a mai discutat pe forum...

Cand voi avea chef shi timp, voi cauta topicul respectiv shi voi pune link aici.

Acum n-am nici... nici...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

jawa care a fost la tine e facuta la rusi :cheers: si sincron sau schimbator semiautomat e unul si acelasi lucru!

 

Puiule.!!!!

Tot forumul te stie de BETZIVAN NOTORIU...

Insa ... cand ai vreme... in putinele clipe de stare de sobrietate maxima, beleste ai tai oki pe placutzele cu numerele de identificare de la cadru.. shi ai sa vezi ca e facuta in CEHOSLOVACIA!

nu in URSS!

asha ca..

Stai jos...

Ai nota 4!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...