vreau_bani Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 salut! vreau sa va spun ca am citit niste topicuri despre schimbatul vitezelor fara ambreiaj. sambata am zis sa incerc si eu la rs-ul meu. am reusit si chiar mi-a placut, insa mai pe seara cand i-am dat a 5 a (fara ambreiaj) am auzit un carait urat si mi s-a oprit motorul in mers. Mi s-a blocat roata spate, am incercat s-o imping dar n-am putut s-o misc de pe loc in nici o treapta. era clar, motorul era blocat. a 2-a zi (duminica) am demontat motorul si m-am speriat de ce am gasit inauntru: probabil o bucse a intrat in camera de ardere, pistonul avea pe lateral zgarieturi adanci de pana la 2mm, iar in cap era ciuruit, ambielajul facut zob si cred ca trebuie schimbat motorul cu totul. Acum vreau sa va intreb pe voi cat de sigura este schimbarea vitezelor fara ambreiaj pentru ca daca mie mi s-a blocat la schimbarea vitezei cred in proportie de 80% ca asta e cauza defectarii. Nu cumva cineva si-a batut joc de mine? si m-a invatat sa-mi fac praf rs-ul cumparat de doar 3 sapt? sunt foarte suparat din cauza asta. va voi arata si poze cu motorul demontat zilele astea cand le scot de pe telefon. PS: stiti de unde as putea face rost de piese (ambielaj, piston, segmenti, etc) sau chiar de intreg motorul? noi sau la mana a2-a. multumesc mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andyatf Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Pe romaneste AI PUS-O... Un amic si-a luat un RS prajit si a trebuit sa schimbe piston+segmenti care au costat nici mai mult nici mai putin de 700 de oiro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
GSK Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 (editat) nasol. imi pare f rau. piese (noi) pt aprilia gasesti la united. cei de acolo te vor aburii ca-ti aduc piesele in 3 salpt ..de fapt se va prelungi totul la peste 30 de zile... pt piese second, nu stiu mai nimic... te rog sa ai grija sa nu te iei dupa pers care iti spun sa-ti faci pistoane si/sau segmenti in romania. adica cineva sa le toarne pe aici. e o idee f proasta, mai ales ca ai un motor in 2 timpi la care banda de putere incepe de la 7000 rpm (daca nu ma insel). poti fii sigur ca se vor face praf acele componente. stiu ca tentatia e mare. un mecanic de 2 te va sfatui sa o faci cat mai ieftin si sa o dai. nu merita. crede-ma ...efortul este la fel de mare si nu cred ca are rost sa-ti creezi un stres inutil la vanzarea lui. un piston + segmenti (noi) nu te costa mai mult de 100 de euro la united. daca vrei la un moment dat sa fii mai impacat trebuie sa aflii exact ce anume ti-a intrat la piston, doar asa poti stii exact daca dat. faptului ca ai schimbat tu fara ambreiaj s-a intamplat asta. asta, din cate stiu eu, se numeste powershifting si nu iti arunca nimic in piston. nimic din cutia de viteze nu poate ajunge la ambielaj, de aceea ti-am spus sa aflii exact ce anume ti-a intrat acolo. (eu sincer nu prea am inteles prea bne din explicatiile tale). nu pot sa cred ca intr-o tara vecina nu gasesti un ambilelaj pt motorasul tau la un pret derizoriu. (cateva sute de euro..adica 2-300) . multa bafta si la fel de multa rabdare. Editat Septembrie 20, 2005 de GSK Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Pai cred ca tu esti mult mai in masura decat noi sa ne spui cat de sigura este aceasta manevra! Intr-un cuvant acum chiar ca o sa vrei_bani. Ideea este ca la schimbarea fara ambreiaj trebuie sincronizata turatia(motorului) cu roata(viteza de deplasare).Stiu ca nu am fost destul de explicit dar sper sa ma intelegi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baiazid Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Man nu cred ca ar fi. Ce legatura are vreo piesa scapata in piston cu "cutia de viteze"? Nu vreau sa vb prostii dar ai motor in 2 timpi. Asta inseamna ca "cutia de viteze" trebuie sa aibe ulei propriu si separat de transmisie. Ceea ce conduce la o cavitate proprie separata de un simering... Deci daca se rupea in cutie ceva.. nu ajungea in motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 20, 2005 Autor Share Postat Septembrie 20, 2005 va multumesc pentru raspunsuri. mai multe detalii nu va pot da nici eu pentru ca nu am demontat motorul complet, dar nu cred ca vreo piesa din cutia de viteze a intrat acolo, insa cert este ca ceva a intrat. eu ma gandesc la vreo bucse de la ambielaj. o sa pun si niste poze cat de curand posibil sa ne lamurim mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 de obicei intra in piston rolele de la bolt sau alea de jos de la ambielaj(mai rar) sau se agata vre-un segment in porturi si se rupe. Toate astea se intampla la motoarele foarte uzate sau care merg fara ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Schimbarea fara ambreiaj pune un stres in plus pe asamblurile in miscare, deoarece forteaza o schimbare aproape instantanee de turatie. La schimbarea in sus, treaba e simplificata de faptul ca o lasi din gaz si potrivirea de turatie vine "de la sine". La schimbarea in jos, potrivirea se face accelerand si indemanarea se capata mai greu. Eu personal, cand schimb in sus ciupesc un pic ambreiajul atat cat sa nu am nici un soc in cutie. La schimbarea in jos strang ambreiaju cu simt de raspundere. Ma rog, concluzia e ca un simplu schimb fara ambreiaj nu putea sa strice un motor in buna stare de functionare, dar a fost suficient pentru a amorsa o buba mai veche: segment crapat, role uzate etc. Ulei aveai? Pompita iti mergea? Esti sigur ca nu s-a gripat din lipsa de ulei? Deci nu te omora cu firea, ca nu te-a pacalit nimeni cu schimbatul fara ambreiaj (de si e mai sigur cu). Oricum mai devreme sau mai tarziu iti murea motorul, ca buba era veche. Daca ti-a blocat roata intr-a cincea, esti norocos ca nu te-ai mucit. Cat despre reparatie... piston + segmenti + bolt + biela se cumpara (noi). Daca vibrochenul e intreg si cilindrii nu sunt zgariati, nu ai de ce sa schimbi motorul. Bafta la reparatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 20, 2005 Autor Share Postat Septembrie 20, 2005 pai ulei aveam, si cand am scos camasa de la piston se vedea clar ca a avut ungere, insa taica-meu a zis ca n-ar fi stricat mai mult ulei, insa era destul. am scris un mail la united motors si mi-au zis ca au acum un rotax123 si un rotax122 dar pt modelul din 96. al meu e rotax123 si rs-ul este model 94. Credeti ca s-ar potrivi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cmatei Postat Septembrie 20, 2005 Share Postat Septembrie 20, 2005 Nu-ti face nimic schimbatul fara ambreiaj, daca-l faci cum trebuie. Vezi aici: http://www.vf750fd.com/blurbs/shifting.html Cel mai probabil a fost doar o coincidenta nefericita... Singurul mod in care stricatul motorului poate fi legat de cutia de viteze e ala in care ai reusit sa blochezi cutia (ai angajat 2 viteze deodata), ceea ce se putea intampla la fel de bine si cu si fara ambreiaj, daca era deja uzata cutia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 N-are nici o treaba schimbatul fara ambreiaj cu stricatul motorului. Eu am mers acum cativa ani cu un MZ 250 din '61 doua luni, aproape zilnic, fara ambreiaj. Nu gaseam piese si am fost nevoit sa circul asa. Dezavantajul era la plecarea de pe loc, cand trebuia sa pornesc, s-o imping putin, sa sar pe ea si sa-i dau a I-a din mers. Era cam nasol cand prindeam semaforul pe rosu si trebuia sa merg incet de la distanta iar daca nu se facea verde sa opresc si sa repet manevra cu impinsul. MZ-ul, desi e vechi, are cutie nemteasca si conteaza si asta. Bafta cu piesele de RS. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladvalah Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 salut! vreau sa va spun ca am citit niste topicuri despre schimbatul vitezelor fara ambreiaj. sambata am zis sa incerc si eu la rs-ul meu. am reusit si chiar mi-a placut, insa mai pe seara cand i-am dat a 5 a (fara ambreiaj) am auzit un carait urat si mi s-a oprit motorul in mers. Mi s-a blocat roata spate, am incercat s-o imping dar n-am putut s-o misc de pe loc in nici o treapta. era clar, motorul era blocat. a 2-a zi (duminica) am demontat motorul si m-am speriat de ce am gasit inauntru: probabil o bucse a intrat in camera de ardere, pistonul avea pe lateral zgarieturi adanci de pana la 2mm, iar in cap era ciuruit, ambielajul facut zob si cred ca trebuie schimbat motorul cu totul. Acum vreau sa va intreb pe voi cat de sigura este schimbarea vitezelor fara ambreiaj pentru ca daca mie mi s-a blocat la schimbarea vitezei cred in proportie de 80% ca asta e cauza defectarii. Nu cumva cineva si-a batut joc de mine? si m-a invatat sa-mi fac praf rs-ul cumparat de doar 3 sapt? sunt foarte suparat din cauza asta. va voi arata si poze cu motorul demontat zilele astea cand le scot de pe telefon. PS: stiti de unde as putea face rost de piese (ambielaj, piston, segmenti, etc) sau chiar de intreg motorul? noi sau la mana a2-a. multumesc mult acum sa nu mai faci asa ceva la nici unmotor de ture in doi timpi pt. ca nu au sincron...imi pare rau pt. patania ta dar si eu am rs si cineva cu un gsxr m-a rugat sa i-o dau o tura ...si nu am facut-o pt ca stiam cum schimba el fara ambreiaj...cele in 4 t au sincron dar totusi nu cred ca-i face bine motorului mai deloc ....eu zic sa iesi din tara sa cauti piese la a doua mana pt.rs sau sa mai cumperi una buna dar care nu poate fi inscrisa bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 21, 2005 Autor Share Postat Septembrie 21, 2005 am primit astazi un mail de la united motors si au doua motoare pentru ea noi-noutze la 650 euro fara tva. sper sa o fac cat mai repede si sa o dau ca mi s-a pus pata pe un cbr600f. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Septembrie 21, 2005 Share Postat Septembrie 21, 2005 1. cum ai reusit sa te opresti in viteza a 5-a cu roata/motorul oprit? 2. cine te-a pus sa cumperi motocicleta italiana? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 21, 2005 Autor Share Postat Septembrie 21, 2005 1. cum ai reusit sa te opresti in viteza a 5-a cu roata/motorul oprit? 2. cine te-a pus sa cumperi motocicleta italiana? 1. nu stiu frate, pur si simplu s-a blocat roata si motorul instantaneu 2. de 125 toate sunt italienesti (astea mai populare) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 da, dar eu nu inteleg cum ai scapat intreg. in a 5-a banuiesc ca aveai cam 100km/h, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 22, 2005 Autor Share Postat Septembrie 22, 2005 aveam 120 km/h si dupa ce mi s-a blocat roata am tras ambreiajul si am scos-o pe liber si roata s-a deblocat. deci n-am derapat decat vreo 10 metrii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 aveam 120 km/h si dupa ce mi s-a blocat roata am tras ambreiajul si am scos-o pe liber si roata s-a deblocat. deci n-am derapat decat vreo 10 metrii. asta indica in mod clar ca nu ai absolut nimic la cutie ambreiajul taie legatura intre motor si cutia de viteze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 s-a mai vorbit pe tema asta. se schimba perfect si-n sus si-n jos, nu e nici o problema. amu, daca ai motor italienesc, asta e alta treaba .... bafta cu piesele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
elf_away Postat Septembrie 22, 2005 Share Postat Septembrie 22, 2005 E posibil urmatorul lucru : Ambielajul ( Vibrochen sau arbore cotit ) sa fie stramb .. se sparg rulmentii, bucati din rulmenti ajung in capul pistonului .. si se sgarie camasa si apar niste gaurele in capul pistonului .. Exact asta mi s a intamplat .. Am schimbat ambielajul si totul e ok .. chestia e ca am avut noroc .. pistonul are gaurele in cap .. dar cilindrul e OK .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vreau_bani Postat Septembrie 27, 2005 Autor Share Postat Septembrie 27, 2005 eu l-am demontat si am gasit bucsa de la biela, de jos facuta bucatele mici si probabil a ajuns vreo bucatica de bucse in capul pistonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 27, 2005 Share Postat Septembrie 27, 2005 acum sa nu mai faci asa ceva la nici unmotor de ture in doi timpi pt. ca nu au sincron...imi pare rau pt. patania ta dar si eu am rs si cineva cu un gsxr m-a rugat sa i-o dau o tura ...si nu am facut-o pt ca stiam cum schimba el fara ambreiaj...cele in 4 t au sincron dar totusi nu cred ca-i face bine motorului mai deloc ....eu zic sa iesi din tara sa cauti piese la a doua mana pt.rs sau sa mai cumperi una buna dar care nu poate fi inscrisa bafta baaaiii omule! 4t are sincron si 2t nu! de unde ai scos-o si pe asta? uite doua exemple: ij jupiter si jawa, 2 ragalii rusesti si totusi au sincron! si sunt si 2t! despre rs nu stiu daca au sincron sau nu! despre schimbarea cu sincron e la fel de sanatoasa ca si aia din ambreiajul de la mana! sincron se numeste o piesa care sincronizeaza schimbarea treptei cu debraierea ambreiajului... cand schimbi o treapta ambreiajul este decuplat! ex: bagi a1-a fara ambreiaj si tii schimbatorul jos si ai sa vezi ca motoru' nu se urneste din loc pt. ca e debreiat! cu cat dai drumul la schimbator mai mult ai sa vezi ca si motorul da sa plece, exact ca si cand ai da drumul la ambreiaj! in plus daca ai ambreiaj cu sufa dupa ce bagi in viteza si tii schimbatorul jos trage de maneta de ambreiaj si o sa vezi ca nu-si revine, sufa fiind trasa de ambreiaj inapoi, odata cu ambreierea! schimbatorul poate fi folosit in orice treapta de viteza si in orice sens, daca il apesi intri in viteza inferioara dar in acelasi timp si debreiaza si cand ii dai drumul ambreiaza! daca bagi in superioara iar debreiaza cand tragi in sus de el si cand revine la mijloc ambreiaza... ai prins tu ideea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 baaaiii omule! 4t are sincron si 2t nu! de unde ai scos-o si pe asta? uite doua exemple: ij jupiter si jawa, 2 ragalii rusesti si totusi au sincron! si sunt si 2t! despre rs nu stiu daca au sincron sau nu! despre schimbarea cu sincron e la fel de sanatoasa ca si aia din ambreiajul de la mana! sincron se numeste o piesa care sincronizeaza schimbarea treptei cu debraierea ambreiajului... cand schimbi o treapta ambreiajul este decuplat! ex: bagi a1-a fara ambreiaj si tii schimbatorul jos si ai sa vezi ca motoru' nu se urneste din loc pt. ca e debreiat! cu cat dai drumul la schimbator mai mult ai sa vezi ca si motorul da sa plece, exact ca si cand ai da drumul la ambreiaj! in plus daca ai ambreiaj cu sufa dupa ce bagi in viteza si tii schimbatorul jos trage de maneta de ambreiaj si o sa vezi ca nu-si revine, sufa fiind trasa de ambreiaj inapoi, odata cu ambreierea! schimbatorul poate fi folosit in orice treapta de viteza si in orice sens, daca il apesi intri in viteza inferioara dar in acelasi timp si debreiaza si cand ii dai drumul ambreiaza! daca bagi in superioara iar debreiaza cand tragi in sus de el si cand revine la mijloc ambreiaza... ai prins tu ideea! Stresatule!!! !. Jawa nu este ragalie ruseasca, ci motocicleta 2T cehoslovaca. 2. Ceea ce ajuta la schimbarea vitezelor fara folosirea ambreiajului, la jawa cel putin, nu este sincron, ci skimbator semiautomat. Iar despre asta s-a mai discutat pe forum... Cand voi avea chef shi timp, voi cauta topicul respectiv shi voi pune link aici. Acum n-am nici... nici... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 jawa care a fost la tine e facuta la rusi si sincron sau schimbator semiautomat e unul si acelasi lucru! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Septembrie 28, 2005 Share Postat Septembrie 28, 2005 jawa care a fost la tine e facuta la rusi si sincron sau schimbator semiautomat e unul si acelasi lucru! Puiule.!!!! Tot forumul te stie de BETZIVAN NOTORIU... Insa ... cand ai vreme... in putinele clipe de stare de sobrietate maxima, beleste ai tai oki pe placutzele cu numerele de identificare de la cadru.. shi ai sa vezi ca e facuta in CEHOSLOVACIA! nu in URSS! asha ca.. Stai jos... Ai nota 4! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.