Sari la conținut

Probleme Mobra


B.B.
 Share

Postări Recomandate

Baieti, am si eu o intrebare pentru cei care au mai avut sau au Mobre:

 

Am o mica problema cu ea de cateva zile si anume...

 

SCHIMB GREU VITEZELE IN SUS (mai ales a IV-a) Cum sa spun...

 

de exemplu cu ea oprita nu pot baga a doua cu mana. cupleaza cand rotesc un pic roata apoi sare.

in mers cupleaza uneori fara probleme alteori din a II-a sau a III-a incercare..(dupa ce ma enervez deja ca sunt in mijlocul intersectiei)

 

uneori cupleaza daca tin mai mult pedala in sus.

 

DE CE OARE FACE ASA??? (NU FACEA INAINTE SA II SCHIMB ULEIUL DIN CUTIE).

CE DRACU CU ULEI CURAT S-A STRICAT!!!!?????

 

dACA aveti sfaturi va rog sa-mi raspundeti. :cheers: :banana: :D

 

As putea s-o duc la mosu care mi-o face dar n-am chef sa desfaca motoru' plus ca eu merg cu ea every day.

la munca-acasa , la munca-acasa, ............................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chiar nu-mi raspunde nimeni...?

nimanui nu-i pasa de o mobra saraca....? :cheers: :banana:

 

Va rog dati-mi sfaturi....daca nu o arunc in Dunare daca mai face mult asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desfa cutia.

 

Eu iti zic la modul general ca nu am desfacut o cutie de mobra pana acum.

 

Nu poate sa intre din 2 mari cauze: furcile "tocite sau strambe" sau harta care ghideaza furcile este uzata.

 

Acum nu exclud pinioane tocite ... etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu fi pus ulei mai vascos decat trebuie. Incearca cu un ulei mai subtire

 

Thank you, o sa incerc.

 

M-am gandit si eu la asta, dar inainte sa il schimb cineva mi-a zis ca nu conteaza ce ulei pun. Si am pus "ulei de motor.... Prista Oil" de 39 de mii. Nu stiu exact cifra vascozitatii. oricum cel pe care l-am dat afara parca era mai fluid...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e mare baiul.. Arcul mai subtie de la clichet trebuie schimbat (zis mustata) :banana:

Mai poate sa fie uzat clicetul..sau dintii rupti unde intra clichetul...

 

Dar sincer habar nu am de unde se vede ca este uzat acel arc.. Practic arata la fel si cel nou.. :cheers:

Eu am schimbat aprox la fiecare 5000 de km cand schimbam si pana de schimbator..

 

Si eu am auzit ca unii pun ulei de motor.. Dar in carte scrie clar ca se pune ulei de cutie de viteze T80,T90..

Ori cum puti probabil sa fie de la ulei..

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu cineva si mi-a spus ca e de vina pana de la schimbator.

 

Am o alta intrebare> Stie cineva unde se mai poate gasi o astfel de pana pentru schimbator??

 

Eu am una dar nu-mi dau seama daca este uzata sau nu (pt ca nu stiu cum arata una nerulata).

 

Oricum vreau sa stiu daca se gaseste pe undeva, sau daca are cineva cumpar!!!

 

Va multumesc pentru sugestii si daca mai aveti idei va rog nu ezitati sa le scrieti aici. :cheers: :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am vorbit cu cineva si mi-a spus ca e de vina pana de la schimbator.

 

Am o alta intrebare> Stie cineva unde se mai poate gasi o astfel de pana pentru schimbator??

 

Eu am una dar nu-mi dau seama daca este uzata sau nu (pt ca nu stiu cum arata una nerulata).

 

Oricum vreau sa stiu daca se gaseste pe undeva, sau daca are cineva cumpar!!!

 

Va multumesc pentru sugestii si daca mai aveti idei va rog nu ezitati sa le scrieti aici. :cheers: :banana:

 

sal !

 

daca ai "pana" uzata iti sare din viteze !

daca s-a blocat intr-o viteza sau spart (taiat) cele patru bile de la viteza in care a ramas blocata !

daca schimba greu vitezele in sus sau jos (asa cum a schris si Nagy_Arpad) ai un arc de pe axul schimbatorului de viteza uzat sau rupt ! atentie sint doua unu mai gros si unul mai subtire !

pe la mijlocul penei ai un guler ! daca se vad urme (adincituri) pe el este unul folosit sau respectiv uzat! eu il schimbam (pe vremuri) de fiecare data cind demontam motorul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai "pana" uzata iti sare din viteze !

daca s-a blocat intr-o viteza sau spart (taiat) cele patru bile de la viteza in care a ramas blocata !

daca schimba greu vitezele in sus sau jos (asa cum a schris si Nagy_Arpad) ai un arc de pe axul schimbatorului de viteza uzat sau rupt ! atentie sint doua unu mai gros si unul mai subtire !

pe la mijlocul penei ai un guler ! daca se vad urme (adincituri) pe el este unul folosit sau respectiv uzat! eu il schimbam (pe vremuri) de fiecare data cind demontam motorul!

 

Thanks for answers.

 

si "pe vremuri" de unde luai alta "pana" (am auzit ca se mai cheama si fluier).??? :cheers: :banana:

 

Si am mai auzit ca atunci cand scoti pana cad toate bilele alea si nu mai poti sa le pui la loc!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sal !

 

"pe vremuri" luam piese de la podul grand .... era acolo un magazin IDMS cu piese de mobra ,aro si dacia ! :banana:

in ce priveste cumpararea unei pene in ziua de azi .... imi pare rau dar nu te pot ajuta .

eu cunosc piese aia de pana nu de fluier ... poate au botezat-o altfel .....

in ce priveste bilele.... trebuie sa cracesti motorul ca sa schimbi pana fara sa-ti cada bilele sau poate esti norocos si ramin la locul lor (eu n-am reusit niciodata!)

oricum dupa simptomele povestite de tine nu este pana stricata ci unul dintre arcuri si eu cred ca-i ala subtire care se afla in motor.... deci trebui sa-l demontezi oricum.... asa ca nu-ti face griji din cauza bilelor.

daca ai fii din bucuresti te-as trimite pe strada sabinelor,era acolo un service de mobra,cind am fost ultima data pe acolo (2002) m-am intilnit cu un mecanic care mai lucreaza si acum tot acolo si tot ca pe vremuri! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut motorul (de fapt am desfacut numai capacul din dreapta unde se afla ambreiajul)

 

exista arcul care aduce pedala la mijloc si un arculet mai mic pe clestele ala (sau rac cum dracu' s-o fi chemand).

 

nu este rupt nici un arc acolo, in schimb am observat la burduful care trage "scarita" care trage pana (cel cu canalul in semispirala pe care culiseaza "scarita") o mica uzura pe canal exact la capat (unde ar trebui sa ajunga cand cupleaza a IV-a) SA fie din cauza asta? Uzura e mica, de 1 mm aproape.

 

Mai exista cumva un alt arc subtire in alta parte? Mentionez ca nu am desfacut motorul de tot.

 

multumesc pentru sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut motorul (de fapt am desfacut numai capacul din dreapta unde se afla ambreiajul)

 

exista arcul care aduce pedala la mijloc si un arculet mai mic pe clestele ala (sau rac cum dracu' s-o fi chemand).

 

nu este rupt nici un arc acolo, in schimb am observat la burduful care trage "scarita" care trage pana (cel cu canalul in semispirala pe care culiseaza "scarita") o mica uzura pe canal exact la capat (unde ar trebui sa ajunga cand cupleaza a IV-a) SA fie din cauza asta? Uzura e mica, de 1 mm aproape.

 

Mai exista cumva un alt arc subtire in alta parte? Mentionez ca nu am desfacut motorul de tot.

 

multumesc pentru sfaturi.

 

 

sal !

 

arcul subtire se afla inauntrul motorului pe axul schimbatorului de viteze! (deci trebuie sa-l cracanezi)

ai mai facut treaba asta vreodata ?

daca nu , dute si tu la cineva care are un pic de habar de asa ceva ... ca altfel mai mult strici !

in ce priveste " Uzura e mica, de 1 mm aproape" te rog nu te supara , vad ca nu ai habar, dar este foarte mult !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am desfacut motorul (de fapt am desfacut numai capacul din dreapta unde se afla ambreiajul)

 

exista arcul care aduce pedala la mijloc si un arculet mai mic pe clestele ala (sau rac cum dracu' s-o fi chemand).

 

 

Deci arcul acela subtire misca clichetul cand misti de pedala in sus sau in jos..

Daca arcul subtie (rac sau mustata) este uzat (slabit, nu e neaparat sa fie rupt) schimbi greu in anumit sens...si am uitat sa zic scoti din viteza tot greu... Tragi/apesi de pedala si nu schimba viteza, ramane in cea in care ai bagat prima oara...

 

 

Daca pana de schimbator este uzat.. LA mine facea urmatorul fenomen:prima oara sare din I, si nu intra cand schimbi rapid in II, sau sarea din II.... mai era uneori cand sarea peste treptele de viteza, deci din gol in gol...

 

Cutia de viteze la mobra este foarte simpla, daca o studiezi bine, si schimbi unele piese, poti sa o faci sa mearga perfec ..Dar nu tine din pacate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri. :lol: :lol:

 

Azi vine cineva la mine care se pricepe bine (moshul care o repara la cel care a avut-o inainte) si o sa desfaca motorul in doua. Sper sa o repare ca m-am saturat sa merg cu ea asa. Ma enerveaza de mor. :crack:

 

Cu ocazia asta o sa invat si eu sa-l desfac si sa repar ce-i acolo. Am sa "stau geana" pe mosh sa vad tot ce face.

 

Va povestesc dupa. :finger:

 

Eu tot n-am priceput cate arculete sunt pana la urma. E unul gros care aduce pedala la zero si unul subtire pe rac. Eu de astea stiu. Cel de pe rac nu e rupt si nici slabit. In schimb, zimtzii pe care calca racul (sunt 4 pe o parte si 4 pe alta) au uzura, sunt ciupitzi putin. Sa fie de la asta??

 

 

 

Ce mai vorbesc atata, peste 3 ore vine moshu, "cracanam" motoru' si gata... o sa ma lamuresc.

 

Da vreau sa stiu eu sa o repar.!! Sa nu mai dau bani aiurea daca o pot face si singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum v-am spus, am desfacut acel capac si nu era nimic rupt (ma refer la arcuri si alte alea). Asa am crezut eu.

 

Dupa ce a venit meseriasu' la mine si am desfacut motoru (a trebuit sa schimb rulmentii de pe ambielaj - nu are legatura cu schimbatul vitezelor). Cu aceasta ocazie mi-a aratat si de ce nu schimba bine vitezele> un limitator de pe capac era rupt. Este vorba de cel care limiteaza cursa racului. se vede in poza. am pus poza pentru simpla documentare a altora daca cumva intampina si ei aceeasi problema si nu stiu de unde este.

 

post-7046-1129196905_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FRATE, am avut si eu o mobra tot cu aceleas probleme.

vrei sa sti ce am facut cu ea?

:crack:

AM DUSO LA UN CENTRU DE COLECTARE A FIERULUI VECHI (pt. ca aveam si un ij ) si am scos bani de benzina .

SUCCES!!! :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FRATE, am avut si eu o mobra tot cu aceleas probleme.

vrei sa sti ce am facut cu ea?

:lol:

AM DUSO LA UN CENTRU DE COLECTARE A FIERULUI VECHI (pt. ca aveam si un ij ) si am scos bani de benzina .

SUCCES!!! :crack:

 

FRATE, BRAVO tie! Din pacate eu nu am un IJ si chiar daca as avea nu mi-as da Mobra la fier vechi!

 

Chiar daca as avea o japoneza, NU mi-as da Mobra la fier vechi. :finger:

 

Pe ea am invatat sa merg, consuma foarte putin (jumate cat IJu') si merge destul de bine.

 

By the way, tocmai am reparat-o si merge perfect. Si asa cum am invatat eu sa merg cu ea poate asa o sa invete si altcineva.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 10 years later...

Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat? am un motor de mobra 50 am dat capacul jos de la abreiaj si acum nu mai reusesc sa ii nimeresc vitezele...In ce viteza trebuie lasata cand ii pun capacul? Unii zic a 4, altii pe liber, altii a 2 a...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat? am un motor de mobra 50 am dat capacul jos de la abreiaj si acum nu mai reusesc sa ii nimeresc vitezele...In ce viteza trebuie lasata cand ii pun capacul? Unii zic a 4, altii pe liber, altii a 2 a...

Poti s-o lasi in orice viteza vrei, ai doua repere de nimerit "capacul" clichetilor si arcul ce iti tine schimbatorul.

» Post actualizat in 13 May 2016 20:23

@B.B. vezi ca ai reglaj de cursa sus mai umbla la el, daca tot sare e pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...