Jump to content

Recommended Posts

Salutare, Eugen sunt si deskid topicul pt a obtine diferite informatii tehnice si de a cunoaste persoane posesoare de XT500.

Am avut o gramada de motociclete, toate super-sport dar senzatia cea mai tare tot pe cross am trait-o si cu toate acestea nu mi-am cumparat nici un cross.

Acum cateva saptamani, cineva, mi-a "donat" un XT500 cred ca din anul 86, motocicleta abandonata intr-un garaj.

Acum am inceput sa o restaurez si in caz ca se gaseste cineva sa aiba niste acte, rog sa imi dea de veste, MisterG_2008@yahoo.com este ID-ul meu de mess, nr de tel il dau pe messenger.

 

Astept posesorii de XT500 sa scrie in topicul deschis de me, vreau sa stiu mai multe despre aceasta motocicleta pt ca am vaz ca afara este fff apreciata si cunoscuta.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Yamaha XT500 este o motocicleta cult, nu doar apreciata.

Este motocicleta care i-a trezit pe multi amatori din visare, atunci cand acestia s-au vazut in postura de a se apropia serios de podium, castigand cu ea locuri f.f. bune in primele editii ale Paris-Dakarului (la primele 2-3 editii se mergea acolo si cu motociclete de strada modificate).

Este cea care a dat nastere mitului Tenere. Tenerele anilor 80 a derivat din XT-ul de 500. Japonezii au inteles perfect cerinta pietei care dorea o motocicleta cu capacitate cilindrica mai mare (600 cmc), un rezervor de raliu (30L) si greutate scazuta (in anii `80 Tenere avea suspensii fata, bascula si cercurile rotilor fabricate din duraluminiu).

 

Xt-ul de 500 a fost si este un monument de simplitate si eficienta. Se organizeaza raliuri pentru posesori in Occident. Anul acesta, EnduRoMania a avut in program o etapa numai pentru posesorii de XT500 (90% s-a tinut).

 

Piese gasesti la www.kedo.de (da jos catalogul de pe site si apuca-te sa il rasfoiesti; eu cu sistemul de comanda a pieselor nu m-am descurcat prea bine), ti le aduce ROMI3 de pe forum daca te hotarasti la ceva iar manual de reparatie (aprox. 130 pag., in franceza) si microfise ti le trimit eu.

Cu actele nu stiu ce sa zic - vezi si tu pe E-bay. Si sper sa nu ai o furaciune...

Edited by Popescu_ MihailRaul
Link to comment
Share on other sites

multumesc mult pt raspunsul tau.

nu e furaciune stai linistit :lol: motocicleta este primita cadou de ruda prin anii 80, acum persoana respectiva este stabilita in germania si nu mai trece prin romania decat f rar. mi-a dat-o mie pt ca oricum era abandonata intr-un garaj, o mai folosea cineva din cand in cand dar de cand a stricat-o a abandonat-o de tot.

am reusit sa o repar, sa o fac sa porneasca, m-am dat cu ea 3 zile numai ca dupa prima zii au si inceput sa apara probleme.

motorul nu se mai tureaza mai mult de 2 mii de ture, da rateuri si scoate flacari pe esapament cand bag mana in gaz si nici nu demareaza.

am spalat carburatorul, l-am desfacut de 2 ori, totul OK, bujie OK, instalatia electrica este putin cam veke si in unele locuri izolatia mai este roasa de soricei.

mai este o kestie, la aprindere, nush cum ii zice, e ca la dacie un mecanism care cand se inkide da scanteie bujiei, acolo din cand in cand mai apare cate o scanteie pe lanag carcasa ceea ce nu e prea bine dar nush de unde poate survenii problema asta.

o sa pun cateva poze cu ea, poate stie cineva ce an este ca eu nu am reusit sa aflu, modelul este 1U6.

 

ce sa zic, prima zi a fost super tare, am mers pe niste dealu si prin paduri, e super tare, are o viatza in ea de nu imi venea za cred, normal ca am luat si cazaturi, sunt plin de vanatai si zgarieturi :lol: totusi prea puternica si cam grea pt enduro iar cauciucul de strada mi-a facut cateva probleme, unele kiar mari pe iarba uda. acum nu ma mai doare clavicula, soldul si piciorul :disappointed:))

 

 

sper sa mai citesc si alte posturi de la detinatorii sau kiar pasionatii de XT.

 

asfalt uscat

 

PS: benzina fara plumb sa fie problema?

post-11143-1225876862_thumb.jpg

post-11143-1225876878_thumb.jpg

post-11143-1225876887_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Din ce inteleg eu (numai ca nu sunt cel mai indicat in materie de sfaturi) ai aprindere cu platini si este dereglata.

Sau ai supapele dereglate, in sensul ca nu inchid bine (slabe sanse)

Iti da scanteie cand evacuarea este deschisa si pe ea iese ametecul care nu s-a ars cand trebuia. Din cauza asta ies flacari pe toba. Se acumuleaza multe gaze nearse, care, la un moment dat, se aprind.

 

Din ce stiu, nu este foarte greu de reglat. Ia manualul la rasfoit, fiindca mi-e greu sa cred ca nu scrie acolo cum sa reglezi aprinderea.

Manuale ti-am zis ca iti dau eu. Da-mi pe PM adresa ta de YM si ti le transfer asa.

Cu cat remediezi mai repede problema cu atat mai bine. Neaparat, de fapt.

 

Motocicleta este superba, mai ales ca are si rezervorul acela aftermarket.

Saua o retapitezi cu maxim 50 de ron. Cel putin pe mine atat m-a costat in Tm - 15 ron vinilinul si 30 manopera.

 

Later Edit:

Acum am vazut si toba aftermarket. Superba motocicleta. Toba este un Sebring?

Edited by Popescu_ MihailRaul
Link to comment
Share on other sites

ai mail cu ID-ul meu de mess.

da e toba Sebring, sune demential.

am desfacut acolo la aprindere si imi da niste scantei aiurea pe carcasa si nush de ce, cred ca deaia pierde din scanteia de la bujie si ii da aiurea din cauza asta.

ia ID-ul meu de mess daca vre sa vb. am si un forum de UK numai cu posesori de XT,TT si altele asemanatoare.

da cam 50 ron ma costa dar deocamdata vreu sa vb cu tipul respectiv sa ii dau niste bani pe ea si sa il intreb daca mai stie ceva de acte ca poate am vreun noroc si o inmatriculez cumva, am vazut pe forumul ala niste poze cu unele reconditionate sau facute super sport de inebunesti, o sa pun si aici cateva ca sa va minunati si voi.

 

uite ce pot face unii oameni din niste vekituri, cik era o firma care se ocupa cu asa ceva, acum s-a desfiintat, nush de ce.

ti-ar veni sa crezi ca motocicletele astea sunt din '80 si ceva? kiar '70.

post-11143-1226012040_thumb.jpg

post-11143-1226012341_thumb.jpg

post-11143-1226012355_thumb.jpg

post-11143-1226012365_thumb.jpg

post-11143-1226013047_thumb.jpg

post-11143-1226013058_thumb.jpg

Edited by MisterG_2006
Link to comment
Share on other sites

In cazul unui motor de teren nu prea se impaca reconditionarea cu folosirea zilnica (abuzul). E ori una, ori cealalta. Eu am ales intretinerea pentu a functiona in parametri.

 

Daca vrei sa il reconditionezi, ai sa fi socat de ce vei gasi la Kedo. Au pana si kit-uri de tuning. Whatever. Banii fiecaruia.

Link to comment
Share on other sites

In cazul unui motor de teren nu prea se impaca reconditionarea cu folosirea zilnica (abuzul). E ori una, ori cealalta. Eu am ales intretinerea pentu a functiona in parametri.

 

Daca vrei sa il reconditionezi, ai sa fi socat de ce vei gasi la Kedo. Au pana si kit-uri de tuning. Whatever. Banii fiecaruia.

mai intai vreau sa ii dau de cap de ce nu merge,apoi sa o cumpar ca sa pot baga banii in ea linistit k nu mi-o ia nimeni inapoi.

ai idee daca nu merge din cauza ca da scanteie cu carcasa la aprindere? daca vrei vb pe mess, ti-am lasat id-ul.

deci nush ce sa ii mai fac, am desfacut carburatorul de 3 ori, am scos filtrul de aer, am verificat bujia, care se inegreste de fiecare data de la rateuri si flacari cred, instalatia electrica e cam roasa de soareci in unele locuri dar nu cred ca asta e problema, nush ce sa ii mai fac, singura kestie care nu mi se pare in regula sunt scanteile aiurea de la aprindere, dar nush cauza lor.

app, da-mi un site ceva de la Kedo pls

 

gata am gasit kiar catalog de la ei.

sper sa o repar pana la urma dar nu pre am unde sa cer sfaturi

Edited by MisterG_2006
Link to comment
Share on other sites

Din pacate sfaturi nu cred ca o sa gasesti prin RO. Cel mai bine, cauta manuale de intretinere si reparatii pe net, intra pe forum-uri straine...si descopera singur.

 

Oricum , motocicleta e super super, si eu visez la una. Daca te gandesti vreodata sa o vinzi...mie imi zici primul :rolleyes:

 

Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

da asa e dr 500 dar nui de vanzare al meu e stas facut recent tot.asa deci in legatura cu problemele tale la xt.Rateurile si flacarile pe toba le da ori ca nu inchide supapele bine ori ca ai distributia sarita de la punct in cel mai sigur caz.poate sa dea rateuri si din aprindere daca spui ca mia face si alte scantei la platina dar flacarile pe toba le scaote din cauza supapelor care ori nu inchid ori ai distributia sarita asta fiind si cauza mersului defectuos.acum regleaza aprinderea bine carburatorul si incearca daca tot nu merge verifica distributia. PS: am vazut ca esti din arges si eu sunt tot din arges.am un mic service in dezvoltare si te pot ajuta cu reparatia daca doresti lucram amandoi intr-o zi cand se poate si il rezolvam sigur.acum gandestete si daca nu-i dai de cap dami un semn si te ajut cu placere!

Link to comment
Share on other sites

multumesc mult pentru raspunsurile voastre. eu sunt din VL dar stau mai tot timpul in Pitesti, motocicleta e la VL, ma cam gandesc sa o auc aici ca la VL merg cam rar si nu am timp sa o fac.

am desfacut carburatorul de 3 ori, aprinderea la fel, e la punct tot dar numai ca da niste scantei aiurea cu carcasa si nush de ce, eu cred ca din cauza asta ca in loc sa dea scanteia la bujie cand inkide, ea mai da aiurea in loc sa o trimita la bujie si deaia benzina nu se aprinde sau raman gaze ne arse iar cand da scanteie da rateul si flacara, eu asta cred ca e cauza dar nush ce sa ii fac sa nu mai dea scanteie aiurea.

 

o sa incerc sa umblu si la supape ca am manualul si m-a inv cineva cum sa fac, o sa incerc sa fac asta cand ajung la VL data viitoare, poate kiar weekendul viitor. deocamdata motocicleta nu este a mea, tipul e stabilit in germania, numai dupa ce reusesc sa mai vb cu el si sa il intreb daca mi-o da(ceea ce cred ca nu v-a fi o problema ca era saraca abandonata de multa vreme intr-un garaj la o batranica) atunci o sa ma gandesc sa o aduc la Pitesti si sa ma apuc de bagat bani in ea.

Daca auziti ceva de niste acte..... dati de veste va rog.

 

Kiar nu este nici un posesor de XT500 la noi pe forum? am un forum de UK unde sunt numai pasionati si posesori dar engleza mea de balta imi mai da de furca atunci cand ma dau la vb cu ei. :rolleyes:

 

data viitoare o sa aduc si un filmulet sa vedeti cat de bestial suna toba aia, va dati seama, toba sport pe vremea lu nea nicu, eu cand am vazut-o nu imi venea sa cred si cand am mai si auzit-o.....se zguduie pamantul in jurul motocicletei, ce sa mai, sunt indragostit de ea, nush de ce. am avut toate marcile de speeduri, din toti anii dar la asta imi sta gandul cel mai rau, poate si pt ca e cea mai veke si ma bate gandul sa o reconditionez de la 0.

 

astept alte pareri si opinii de la voi.

 

:nono:

Edited by MisterG_2006
Link to comment
Share on other sites

vb cu Bosniacu, te poate ajuta cu piese.

am gasit un site cu piese super ieftine, am aflat si care e problema motorului, acum nu imi ramane decat sa ma apuc de treaba.

 

am uitat sa mentionez ca e tare ciudat sistemul de pornire :rolleyes:) noroc cu un filmulet gasit pe youtube care mi-a salvat piciorul :nono:)

Edited by MisterG_2006
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
:lol: :ok: ai grija ca te lasa in carja daca nu sti si te si chinuie cu pornirea!daca sti e fff usor!bafta :P

nu stiam dar noroc ca am gas asta pe you tube: http://www.youtube.com/watch?v=gTdF1MDGMEM

 

am comandat deja lantul distributie, ulei motor, filtru aer, filtru ulei, manete, bujie........incepe restaurarea, weekendul asta ma apuc de dezmembrat. cine ma poate ajuta sa imi comande niste segmenti de pe eBay?

 

poze

post-11143-1228681803_thumb.jpg

post-11143-1228681831_thumb.jpg

post-11143-1228681851_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
:kiss: :yikes: salve mr G , la multi ani!sa ne tii la curent cu ce ai mai reparat la xt.........niciodata nu vor fi prea multe lectiile de mecanica...

deocamdata am anulat cam toata instalatia electrica pe ea k sa anulez far, stop, semnale, comenzi.....k sa o mai usurez, am cumparat piesele, ramane sa ma apuc de desfacut motorul dar e prea frig si stresiune, o sa revin cu poze cand incep dezmembrarea motorului, pana acum 200e mi-a papat :eek:

 

:yikes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

deocamdata am anulat cam toata instalatia electrica pe ea k sa anulez far, stop, semnale, comenzi.....k sa o mai usurez, am cumparat piesele, ramane sa ma apuc de desfacut motorul dar e prea frig si stresiune, o sa revin cu poze cand incep dezmembrarea motorului, pana acum 200e mi-a papat :eek:

 

:yikes:

 

Salut,

 

Cum a mers reconditionarea ? Ce ai mai reusit sa faci la XT ?

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
La 04.08.2012 la 22:57, mitza a spus:

 

Salut,

 

Cum a mers reconditionarea ? Ce ai mai reusit sa faci la XT ?

 

Bafta!

Salut man. Se pare ca raspund dupa 8 ani... l am reconditionat total...nu mai am poze...m am dat cu ea 2 ani offroad...nu am acte...si am abandonat o apoi f multi ani pt ca m am insurat apoi mutat prin Bucuresti... pana acum in 2020. 

Am revenit acasa in VL si am inceput sa o pun din nou pe roti, am reconditionat carburatorul, schimbat ulei, filtre si bujia si se pare ca merge perfect.

Urmeaza sa schimba kit lant, furtune, cabluri si o revopsire totala...sper sa nu uit din nou sa revin cu poze 😁

Se pare ca motocicleta asta nu are moarte...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...