Sari la conținut

Prin Rusia ...


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 88
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ok, mergi pe o japoneza , doua, trei....dupa aia suie-te la loc pe ural si mai zi asta o data :eek: Daca mai poti... :eek:

Spun asta pentru ca am fost si eu acolo: Aveam Jawa, cea mai sportiva comunista. Personalitate cata vrei :lol: , firma cu traditie inca din anii '20. Ma mai dadusem cu toate comunistele posibile...ale prietenilor: Dnepra mi se parea o vaca greoaie dar puternica, uralul la fel. Ijul parca era prea din topor, restul - minsk,voshod,CZ,simson mi se pareau slabute.A mea mi se parea mai buna. Pana au inceput sa apara japonezele prin gasca noastra de prieteni. Am luat o Yamaha350 la o tura...dupa aia o honda450... o yamaha 600 ....toate vechi de 15-20 de ani,deci nimic pretentios. si....WOW :finger: :crack: :lol: incomparabil, la orice capitol. Trebuia sa fac pe dracu si lacu sa salt treapta. ;) Pana la urma am facut :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ce urmaresc cu topicul asta? Am vrut sa vad daca COLTUL COMUNISTELOR este coltul pasionatilor sau coltul frustratilor ("comunisti" doar din necesitati financiare).

 

 

 

n-am dat cu parul... doar am intrebat. o motocicleta ramane, pe langa o "prelungire" a personalitatzii posesorului, un mijloc de transport. care nu vrei sa te lase cand itzi e lume mai draga... cand te duci la munca sau intr-o depasire... dak eshti pasionat scotzi motorul "de colectzie" doar pe vreme buna (22-26 grade Celsius) duminica ca-s shoselele mai goale :lol:

 

ce sunt io? pasionat si frustat deopotriva...

 

fierul vechi are personalitate, dar ijul iesit pe poarta fabricii in '93 nu potzi spune ca are atata personalitate....

 

dupa cum am spus ce ash vrea ar fi o japo de folosit zilnic in sezon (fiabila, cu consum mic, cu frane bune, cutie precisa :finger: ) si un mz rt 125/3 din '61 ("dulcele stil clasic"... cine are nevoie de viteza? :crack: ).

 

dar raman cu ijuletele (ma feresc sa merg la limita cu el... il shtiu cum franeaza si mai tot timpul il potzi suspecta de o defectiune mecanica ce poate sa te faca participant direct intr-un accident: lantz rupt in burduf si prins pe pinionul spate, motor gripat - multzi zic ca este problema drobului de sare, dar am mai multe sanse la asha ceva pe un ij decat pe o japoneza ingrijita)... nu pot sa spun ca-l urasc... dar ma face sa fiu frustrat si pasionat in acelashi timp...

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

m-am dat ca d-aia zic... e drept insa ca nu viteza o caut in mod special la un motor, mai mult apreciez confortul, aspectul retro si tractiunea... Tot Ural rulez...

 

 

Uite asta apreciez si eu. Pe un Simson de exemplu cum spunea Stresu la un moment dat pe undeva pe forum la 90km/h ajungi la orgasm din cauza vibratiilor, dar ARATA super fain, are un sunet de vis si simti cum energia se transforma sub tine. Totul e SIMPLU si direct. Astea noi, sa nu generalizez, majoritatea astora noi occidentale sunt rodul societatii de consum -o folosesti nu mai merge o arunci. Daca publicul nestiutor cere carene colorate, maine se fabrica una cu carene colorate, etc, etc, etc

Mai nu sunt absurd, sunt constient ca din punct de vedere tehnic occidentalele sunt superioare, dar io vordesc aici SI despre pasiune, pasiunea pentru un obiect la care tii pentru simplul fapt ca te-ai enervat la culme cand i-ai reconfigurat instalatia electrica de exemplu, si ai luat fiecare fir in mana mergand cu un deget pe schema, si nu doar ai cuplat conectorul ca in cazul unei japoneze.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...pasiunea pentru un obiect la care tii pentru simplul fapt ca te-ai enervat la culme cand i-ai reconfigurat instalatia electrica de exemplu, si ai luat fiecare fir in mana mergand cu un deget pe schema, si nu doar ai cuplat conectorul ca in cazul unei japoneze...

 

 

 

motociclismul implica si datul cu motorul, nu numai reparatul la el :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit cu interes fiecare parte si singura informatie utila pe care am dedus-o e ca iti iei K100 sau K75 la un pret de pana in 3000 de euro. :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, parerea mea e ca motoarele comuniste sunt facute pt oameni pasionati de mecanica in special. Daca nu-ti place cit de cit sa surubaesti si-ti iei o 'comunista', faci o alegere nu chiar potrivita.

 

Eu n-am mai mult de 500 de km pe motor, dar nu m-a lasat niciodata in drum din vina lui, ci din a mea pt ca am plecat la drum cu bateria descarcata :finger: , de exemplu.

 

Am vorbit insa cu oameni care au facut cu motoare comuniste drumuri de citeva sute de km fara probleme. Dar erau meseriasi si tineau la motocicleta lor.

 

Si aici pe forum sunt fosti/actuali posesori de 'comuniste' care au fost/sunt multumiti de motoarele lor.

 

Depinde de noroc, cred, dar si de ce vrei de la motor. Daca-l forjezi la maximum iar intretinerea e zero, il pui pe butuci rapid.

 

Faptul ca regulat surubaiesti la motocicleta te leaga afectiv de ea. Cu conditia ca sa poti iesi si pe strasse, ca daca stai doar in garaj nu te mai chemi motociclist ci mecanic.

 

Binenteles ca daca as avea destui bani mi-as lua o 'japoneza', dar n-as renunta la vechitura mea. Bolnav sa nu, e a mea si tin la ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta e si ideea. decat motoare noi rusesti (la preturi mai mult sau mai putin vechi) mai bine un BMW K sau chiar si R ca sa arate la fel ca strabunicul dupa care a fost copiat Uralul.

adica decat o copie nereusita BMW, mai bine originalul.

Uralul e bun de mers la pescuit cu el... in ideea ca daca ramane in namol, acolo il lasi vreo trei/patru saptamani pana (daca) te mai intorci dupa el. ca daca nu-l mai gasesti, asta e... sau daca a mai ruginit un pic in plus, nu-i nimic, un plus de personalitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta e si ideea. decat motoare noi rusesti (la preturi mai mult sau mai putin vechi) mai bine un BMW K sau chiar si R ca sa arate la fel ca strabunicul dupa care a fost copiat Uralul.

adica decat o copie nereusita BMW, mai bine originalul.

Uralul e bun de mers la pescuit cu el... in ideea ca daca ramane in namol, acolo il lasi vreo trei/patru saptamani pana (daca) te mai intorci dupa el. ca daca nu-l mai gasesti, asta e... sau daca a mai ruginit un pic in plus, nu-i nimic, un plus de personalitate.

Uite vezi daca nu stii despre ce vorbesti? Intri in discutii de oameni mari si te faci de ras emitand judecati de valoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baieti! amandoi o luati pe aratura si sunteti :finger:

 

Ideea acestei discutii nu este cat poti lasa uralul pe camp. E vorba despre motociclete rusesti noi sau alternativa occidentala SH.

 

Hai sa mentinem un nivel elevat, se poa'?

 

Multumesc!

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

OK! Lucrurile au fost cam intoarse pe toate partile asa ca inainte sa inchidem topicul, haideti sa tragem niste concluzii:

 

comunista noua sau SH occidental/japonez?

 

MZ SF1000 sau Kawasaki*?

 

Wolf sau BMW*?

 

Jawa 650 sau Honda*

 

* - oricare dintre modelele SH de clasa similara

 

Pe langa japoneaza cu care te duci zilnic la serviciu si peste tot pe unde e nevoie sa folosesti un mijloc de transport, ai tine si o comunista pe care s-o folosesti doar duminica pentru a trece pe langa manelistii de bani gata din centru trasmitandu-le "nu-s ca voi ma uniformilor"? :finger:

 

 

Cate japoneze modificate precum Niprul lui Kerosen ati vazut?

 

 

Cosmine sa nu te superi ca am folosit poza :crack:

post-6260-1129093678_thumb.jpg

Editat de moto_comuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Am vorbit insa cu oameni care au facut cu motoare comuniste drumuri de citeva sute de km fara probleme. Dar erau meseriasi si tineau la motocicleta lor.

 

 

 

 

:finger:

dar drum de 2500 km pe o comunista cum ti se pare ? :lol:

 

 

Da, sunt unul din oamenii care au avut parte multe plimbari frumoase pe comunista mea si multe ore/zile/nopti de surubareala pentru a le pregati. Totusi am reusit sa mai urc ceva trepte de atunci, acum am o Honda si ,oricat de frumoasa a fost perioada aia in care toti din gasca aveam comuniste si ne plimbam/reparam impreuna, nu ma mai pot intoarce.Valabil si pt ei.

Asa ca, acum cateva zile, am vandut cu ceva regrete Jawa, ba chiar prietena mea care a fost alaturi de mine si la plimbari si la surubareala, a plans un pic :eek:

 

Asta e, vremea comunistelor a apus, si mai devreme sau mai tarziu va trebui sa recunoastem :crack: Cine isi permite poate sa pastreze comunista ca hobby ;) Bineinteles ca inca vor mai circula cativa ani, pentru multi e singura solutie de a avea propriile 2 roti, asa cum eram si eu la inceput. :D Dar de aici pana la a zice ca preferi o comunista unei jaoneze, e cale lunga :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea care va scapa este ca Ural, Jawa, MZ fabricate azi nu mai sunt ca acum 15 ani, in concluzie cred ca deja modelele noi nu se mai pot chema comuniste si deci nici judeca ca atare (din punct de vedere pret). Un motor nou de la oricare dintre marcile astea sau in aceiasi bani unul uzat de la japonezi sau italieni? Categoric unul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragii moshului, e bine ca v-au ramas gandurile la comuniste :crack: Eu respect si simsonelu care mi-a mancat sufletul si zilele cat si nepra care a continuat in aceeasi directie.

Din pacate nu poti compara o motocicleta post-comunista noua cu o japoneza sau o europeana SH. No way!

Uralul Wolf are un design atragator dar trebuie sa recunoastem, e adresat nostalgicilor! Nu e o motocicleta care sa faca fata unui uz cotidian. Am trecut pragul de 20.000 km anul asta din care 7.000 facuti pe Dominator. Un motor din 92 care tot ce a cerut saracul de la mine a fost kit de lant, ulei si placute de frana. Consumabile, atat!

Din experienta pe nipru stiu ca in intervalul asta de km se desface motorul de doua ori, se schimba 3 tije de ambreiaj, 4 cabluri de frana, 3 de ambreiaj, o pereche de segmenti, un avans centrifugal, un alternator, cate doua reglaje pe luna la culbutori, unul la carburatoare, etc..etc... :finger: Asta tinand cont ca ambele motoare erau din acelasi an aproape! 91 vs 92. Un Wolf e mai fiabil insa trebuie accentuat cuvantul "mai"...

E o discutie care se intinde de la aliajele speciale folosite pt fiecare piesa in parte pana la erorile de calibraj pentru aceleasi piese. Folosirea robotilor industriali si aplicarea celor mai noi tehnologii nu este inca domeniul forte al rusilor. Din simplul motiv ca nu-si permit asemenea investitii din punct de vedere financiar!

Un Wolf este mai fiabil insa 2 carburatoare japoneze, un disc pe fata si un design atragator nu inseamna totul... Fiabilitatea se masoara in timp. Atunci uzura pieselor tratate necorespunzator si erorile cotelor isi fac aparitia.

Mi-am jurat ca daca voi avea bani in viitor pe langa motorul japonez sau eventual european, care va fi principalul mijloc de deplasare, va mai exista si un Ural Ranger, for old times sake... Dar asta nu confirma decat faptul ca e adresat nostalgicilor.

Faptul ca vedem inca o multime de comuniste pe strada inseamna ca lumea e prea saraca pentru a-si permite altceva! Atat. Diferenta de la 500 de euro la 2.000 este monstruoasa si o resimt si eu pe spinarea mea. Mi-au luat 4 ani sa ajung la un motor japonez SH!

Sa ai insa suma asta de bani si sa optezi pentru o Jawa/Ural/Ij/Dnepr ca motocicleta principala in ideea ca "e noua" da dovada de inconstienta. Daca esti nostalgic si tanjesti dupa un asemenea motor in aceeasi idee in care britanicii tanjesc dupa un Scrambler e altceva. Look-ul retro va ramane intotdeauna la moda. Insa chiar si acolo e discutabil fiindca un Triumph Scrambler sau un Voxan Scrambler cu siguranta vor respecta toate aliajele si cotele, fiind la fel de fiabile ca oricare alt motor made in japan sau europe. Doar look-ul si conceptia de baza a motorului sunt invechite, restul e state of the art...

post-23-1129106901_thumb.jpg

post-23-1129106927_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La lista lui demostene se mai adauga:

-la inceput minim 2 saptamani de plans pe langa ea la reglajul carbelitoarelor.Pe urma experienta incepe sa-si spuna cuvantul si perioada incepe sa se reduca

-manete rupte si alte pagube in urma pierderii rabdarii si luarii motoretei la picioare,sau daca nu bani cheltuiti pe calmante

-perioade aleatorii de timp afectate publicarii de anunturi de vanzare(nu o data am amenintat-o si eu) :finger:

Raulus@ nu preda armele!Daca-ti iei BMW ai pe urma viata prea usoara si-ti raman prea multi bani de buzunar si de atat de mult bine te apuci dreaqu de droguri. :crack: In plus strici clubul nepristilor.Mai sunt unii pe aici care vor sa dezerteze. :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

pt Demostene

:crack:

Pate ar trebui sa spui chestiile astea mai pe larg intr-un articol in revista :finger:

Editat de moto_comuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...