Sari la conținut

Grupul posesorilor de Suzuki Burgman


Fanel
 Share

Postări Recomandate

Pot să-ți spun doar despre cel cu motor de 400 pe care l-am achiziționat și eu anul trecut. Eu sunt foarte multumit de el. Când l-am cumpărat avea 35.000 km iar cel care l-a adus din Italia mi-a dat și cartea service cu revizile făcute la reprezentanța Suzuki și toate facturile din 2003 până acum. La 30.000 i-a schimbat cureaua și cauciucurile, fiind ultimele revizi. Acest lucru confirmându-mi că km sunt reali.Dacă îți oferă aceste dovezi nu ai de ce să te temi. Dacă o dă pe întoarse cu cartea sevice, e clar. Acum eu ți-am spus situația mea. Fiecare situație nu e l-a fel. Unii nu au carte service dar au facturi și cu revizile în care sunt scriși km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ma tenteaza sa cumpar 1 Burgman de 650 si as vrea sa stiu,cum sta modelul cu fiabilitatea in timp ?ca din ce am vazut pe piatza,modelele mai accesibile ca pretz sint cele din 2003-2004 aduse din Italia si toate au sub 40.000 de km ceea ce pt 1 motor de 8 ani,dintr-o tara cu sezon moto lung,ma indoiesc sa fie adevarat.

M-a pus pe ginduri ceea ce am citit pe burgman usa,legat de cureaua de la cvt,care desi e garantata pe viatza are tendinta sa cedeze si daca se duce costa f mult schimbarea ei.

eu as alege Honda Silverwing, in loc de Burgman de 650. Nu prea gasesti la noi sa fie ok, sau care sunt sunt foarte scumpe. Cel mai ok mi se pare Burgmanul de 400, model mai nou, adica dupa 2007.

 

eu vreau sa imi schimb toba, cea veche nu mai este buna. Aveti vreo sugestie sau recomandare pe undeva pe unde as gasi una ok, noua sau S-H? am gasit un baiat care face la comanda cu 300 lei, si sta destul de aproape de mine, in afara de pret care este ok nu sunt convins ca se va auzi bine si ca nu voi avea probleme la rar.

/index.php?/topic/679078-tobe-moto-confectionate/page-2

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Admin

Ma tenteaza sa cumpar 1 Burgman de 650 si as vrea sa stiu,cum sta modelul cu fiabilitatea in timp ?

M-a pus pe ginduri ceea ce am citit pe burgman usa,legat de cureaua de la cvt,care desi e garantata pe viatza are tendinta sa cedeze si daca se duce costa f mult schimbarea ei.

Am avut eu 650.

Inainte de a-l lua pe al meu m-am dus cu un mecanic de la Suzuki sa-l vada.

Problema la ele nu este cureaua, ci niste role din CVT care sunt facute dintr-un plastic mai dur care in timp se uzeaza si trebuiesc schimbate.

Interesant este ca nu prea este relevant numarul de kilometri la care cad, sunt maxi-uri si cu 15.000 si cu 60.000 km!

Rolele alea+pinioane+un ax si ce mai este pe acolo duc pe la 300/350 euro, dar manopera este mai costisitoare, trebuie desfacut tot scuterul.

Sa spunem ca scapi cu 500/600 euro reparatia.

Defectul consta intr-o bataie la relanti care se aude in dreptul CVT, dar aceasta este sesizabila cam pina in 1600 rot/min, dupa care nu se mai aude.

Daca vrei sa cumperi asa ceva ai grije si mergi cu un mecanic, cine vinde asa ceva cunoaste buba asta, ii da turatia mare la relanti sa nu se mai auda acea bataie si te pacalesti.

Poti merge si asa, dar in timp bataia se acutizeaza, risti sa se rupa un ax inauntru si sa distrugi toata cutia.

Mare atentie trebuie si la mentenanta, are ulei separat in CVT si motor, iar gurile de umplere pt fi confundate usor.

Amicul meu mecanic spunea ca a intalnit caz in care cineva a vrut sa schimbe uleiurile, a scos tot dar cind a turnat a pus ambele uleiuri in motor, confundand gura de umplere si astfel a prajit cutia!

In rest nu am avut probleme, mergea bine, ultraconfort, buna tinuta de drum.

 

Ca minusuri:

-nu mi-au placut suspensiile fata/spate, cursa foarte scurta, foarte dure, pe hopuri ajungeau imediat la capatul cursei si sarea ca o capra, eu le-am upgradat pe fata, am schimbat interioarele si treaba s-a imbunatatit considerabil.

-parbrizul stock te protejeaza insuficient, eu am 183 cm si aveam tot timpul turbulente in cap, l-am schimbat cu unul de la Givi si am scapat de problema.

-Lungimea si masa lui il fac destul de greu de manevrat pe loc si printre masini.

 

Ca plusuri:

-Spatiu de depozitare mare.

-lampa cu lumina sub sa.

-bord frumos.

-linie eleganta.

-foarte confortabil chiar daca esti mai inalt, este cel mai spatios maxiscuter.

 

Daca te tine portofelul cumpara varianta Executive, pina in 2004 cu ABS si oglinzi electrice, dupa 2005 pe linga astea si cu parbriz electric.

Oglinzile rabatabile electric nu sunt o fita ci o necesitate pt.ca in mers, atunci cind te strecori printre masini ai sa constati ca ele sunt pozitionate exact in dreptul oglinzilor masinilor, cu optiunea electric apesi pe buton si se pliaza intr-o secunda, apoi le ridici la loc.

In rest, consumul 5% afara si 6% in oras.

 

Ce gasesti la noi marea majoritatesunt aduse din Italia, luate de acolo cu kilometri multi si smenuite la kilometraj, cazute si refacute.

Mare atentie si la carenaj, avand plastic foarte mult cam orice cazatura duce la ruperea urechilor acestora sau a suportilor lor si carenele nu mai cad la loc, se vad lufturi, etc.

 

Sfatul meu este sa ti-l iei direct de afara, la noi sunt destul de rare in firea lor.

Cam asta este, sper ca ti-am fost de folos..

PS:Daca te intereseaza stiu eu unul la vanzare, daca vrei te pun in legatura cu omul..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Azi am desfacut electromotorul Burgmanului (AN250) pentru ca nu mai invartea motorul,se auzea doar un click atunci cand apasam butonul de pornire,daca apasam de mai multe ori,se si rotea,dar foarte putin. Cred ca am gasit si cauza,acei "carbuni" sunt foarte uzati. Am atasat niste poze cu electromotorul pentru cine e curios sa afle ce e inauntrul lui :) Daca stie cineva de unde se pot cumpara carbunii...eu nu am gasit decat electromotorul intreg...dar costa in jur de 300 de lei second-hand.
Inauntrul lui era destul de multa vaselina si in zona unde carbunii freaca pe rotor. E normal?

post-67743-0-02462300-1363608685_thumb.jpgpost-67743-0-37252800-1363608689_thumb.jpgpost-67743-0-37716600-1363608705_thumb.jpgpost-67743-0-04404100-1363608725_thumb.jpgpost-67743-0-38742100-1363608737_thumb.jpgpost-67743-0-44885300-1363608750_thumb.jpgpost-67743-0-86019500-1363608787_thumb.jpgpost-67743-0-53184100-1363608811_thumb.jpgpost-67743-0-24691400-1363608816_thumb.jpgpost-67743-0-01644600-1363608838_thumb.jpg

Editat de Alex_2011
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu...nu e normal sa fie acolo, aia nu e vaselina, e un fel de amestec de ulei provenit din gazele de motor amestecat cu praf, impreuna cauzeaza mult electromotorului, mai exact periilor acestuia.

poti sa ajustezi o pereche de carbuni manual cu o pila sa ai poti inlocui pe cei uzati, de 2 aspecte tre sa tii cont... culoarea carbunilolor tre sa fie la fel ca cei uzati... rosiatici

si cablul de contact sa fie cam la aceiasi grosime ca cei uzati.

sau poti cumpara un capac nou cu carbuni = 80 euro.

spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sliderele dr. pulley se monteaza cu vaselina grafitata sau pe uscat? am luat azi un set de 20g si maine vreau sa il montez.

cel care le-a vandut a zis ca se pun pe uscat, un mecanic a spus ca trebuie uns..

in clipul asta vad ca s-au stricat foarte repede si nu cred ca a folosit vaselina.

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa-i pui vaselina ca oricum nu ramane acolo, dupa cateva ture cu scuterul o sa fie la fel ca inainte...uscat.

conteaza materialul din care sant facute

ce se vede la baiatul asta in video cred ca-s facaturi piesele alea ce le are el acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Din ce am ami citit, stiu ca exista (si se recomanda la unele modele)un unguent special pentru role si locasul unde functioneaza ele din variator; nu stiu daca la toate variatoarele e aplicabil; dar cred ca de stricat nu are ce sa strice; vorba colegului de mai sus, e posibil sa dispara destul de repede in functionare. Dar poate apuca sa se impregneze ceva in porii pieselor si foloseste.Nu stiu!

 

Daca-mi amintesc bine la Scuter Centre din str. Spineni, e un magazin in curte la servicele moto si acolo au acea vaselina; ceva in jur de 20 lei/cutie. Daca esti din bucuresti, e pe o straduta din zona Piata unirii-Sincai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut 3 scutere si nu am pus vaselina la nici unul si pana acum nici nu am auzit de asa ceva. Cureti bine variatorul si gata. Daca ati fost atenti in variator se aduna un praf negru de la uzura curelei...imaginati-va ce moloz iese acolo daca pui si vaselina.

Editat de balazsfi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

 

Nu stiu ce sa spun; cred ca depinde de la scuter la scuter; cel mai bine sa intrebe la furnizorul de role (slidere) sau sa dea telefon la dealeri la service si sa intrebe cum se face:

 

-ELF-http://www.elfworkshop.ro/www/index.html/articles?name=contact

-Motorteam-http://www.motorteam.ro/contact

 

daca intrebi sunt si eu curios de raspuns; sa ne spui si noua; domnul cu SW are dreptate cu mizeria; cred ca se aduna nu numai de la curea dar si de la ambreiaj o multime de particule de praf; si cu toate astea am citit pe undeva despre ungerea rolelor de variator si a locului in care se introduc, dar nu-mi mai amintesc unde!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

azi am montat sliderele, cum zice si viorel zona trebuie curatata si nu se pune nicio vaselina, nimic.

s-au curatat bine de tot cu benzina variatorul si patinele, a iesit ca nou, zici ca abia a fost scos din fabrica, a montat sliderele corect pe pozitie, l-a asamblat si gata.

stiu de scuter-centre, acolo ma duc de obicei, acolo am fost si azi. baietii sunt destul de seriosi..spun "destul de" pentru ca am avut vreo doua probleme cu ei pana acum..

 

in iarna cand am dus scuterul la verificat ambreiaj, role, curea, etc..totul a fost ok.

azi cand au montat totul la loc nu gaseau piulita de strangere a ambreiajului. mecanicul spunea ca nu a avut (???), un baiat mai priceput de pe acolo a spus ca nu are cum sa nu aiba, ambreiajul se strange, nu se lasa asa..s-a descoperit pana la urma ca eu am umblat fara piulita aia pana acum, pentru ca s-a desfacut si a cazut in capac. capacul s-a frecat pe interior si de acolo imi aparea si zgomot. nici nu stiu ce dracu se putea intampla, nici daca mi-a afectat ceva pe acolo, desi nu se vede nimic si nici nu se simte nimic in mers. mi-au pus piulita la loc, au pus o solutie-adeziv, pe piulita ca sa nu mai cada si am plecat..

cand sa pornesc motorul se auzea o bataie urata pe spate, facea ca si cum s-ar lovi fier pe fier. nu l-am pornit, m-am intors, l-au bagat iar pe rampa si au descoperit ca un surub de la capac care era prea lung l-au pus unde nu trebuie si atingea in fulie, sau cel putin asa spun ei. facea ca dracu, s-a rupt o bucatica de ceva material pe acolo.

ce m-a deranjat foarte tare a fost ca atunci cand a vazut ca face urat, mecanicul se tot chinuia sa il porneasca, il tura, il asculta cum face ca toti dracii, pana a venit altul sa ii spuna sa il opreasca.. nu am inteles ce vroia sa vada, daca se rupe ceva?

acum dupa chestiile astea doua ma gandesc serios daca sa ma duc maine la ei sa schimb uleiul la furca..azi l-am schimbat pe cel de la grup, m-a costat cu manopera la role si ulei-80 lei, cu ulei malossi.

ambreiajul fara piulita putea sa fie altceva mai nasol, eventual sa o patesc grav, pe la 130 la ora sa se rupa ceva..nu vreau sa ma gandesc.

ei au fost singurii care au umblat la ambreiaj, in iarna la verificare si acum cand au montat sliderele. ma gandesc acum daca nu cumva scartaitul ala puternic de ambreiaj, pe care l-am tot reclamat nu venea cumva de la faptul ca nu aveam piulita acolo.

pe drumul de intoarcere spre casa nu a mai facut deloc, si l-am tot frecat, sa il incing, la plecat de pe loc, caci atunci facea puternic.

 

si acum despre slidere: deocamdata nu simt mare diferenta cu ele, mi se pare ca merge exact la fel, dar putin mai rotund la viteza constanta, adica nu mai vibreaza asa tare la 40 la ora ca inainte, dar tot vibreaza. demarajul nu stiu daca este imbunatatit, din ce am putut sa verific asa, in 2-3 reprize, se ducea foarte tare, dar era ud pe jos si mi-era frica sa nu iasa un nebun in fata. cu prima ocazie de zi insorita o sa ies la un test mai concludent. o sa vad si daca viteza maxima a crescut, la un drum mai lung.

cel care mi-a dat sliderele mi-a recomandat sa pun o saiba de 2mm, facuta pe strung, la arcul de la fulia ambreiajului, ca ar trebui sa se simta o diferenta. nu ar fi mai ok sa schimb direct arcul?



acum am descoperit alta problema..nu stiu daca uleiul pe care mi l-au pus este bun. in cartea tehnica scrie 10W 40 with SF sau SG, nu stiu ce inseamna asta.

Mie mi-au pus 80W 90mult mai vascos. e vorba de asta: http://scuter-centre.ro/magazin/ulei-grup-malossi-sgx-80w90.html

si in loc sa il toarne cu seringa in gaura de la mijloc, unde se verifica si nivelul, au turnat in cea de deasupra, mai mare. sunt trei gauri, una jos pe unde scurgi uleiul, una la mijloc pe unde se pune in mod normal, si se verifica nivelul, ar trebui sa curga si sa ramana cat este necesar, apoi aia de sus, care nu stiu pentru ce e.

sa ma duc sa il schimb, urgent, sau sa il las asa? cantitatea este ok, am vazut ca a pus dintr-un bidonas de 250, si a mai ramas la fund ceva, cam 50ml..

oricum, si metoda de umplere a fost aiurea..nu intra seringa in bidonas si a turnat intr-un pahar de plastic de cafea, folosit..

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuter-center...cauta-ti alt service

 

Nu-ti face griji la grup ca 80w 90 este bun, eu am pus si la burgman si la silver

 

iar la faza cu piulita lipsa...e cam zbuki, trebuia sa-ti sparga capacul, sa faca urat de tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

azi am montat sliderele, cum zice si viorel zona trebuie curatata si nu se pune nicio vaselina, nimic.F.bine!..acum stim si noi cum este treaba!

s-au curatat bine de tot cu benzina variatorul si patinele, a iesit ca nou, zici ca abia a fost scos din fabrica, a montat sliderele corect pe pozitie, l-a asamblat si gata.

stiu de scuter-centre, acolo ma duc de obicei, acolo am fost si azi. baietii sunt destul de seriosi..spun "destul de" pentru ca am avut vreo doua probleme cu ei pana acum..Eu am zis de Scuter-Centre nu de Service (ca nu am fost niciodata) ci de Magazinul lor, de unde am mai cumpara cate ceva.De cate ori am intrat la ei la service sa antamez o relatie, mi s-au parut ocupati, distanti si deloc preocupati de clienti noi, asa ca mi-am luat mersul.

 

in iarna cand am dus scuterul la verificat ambreiaj, role, curea, etc..totul a fost ok.

azi cand au montat totul la loc nu gaseau piulita de strangere a ambreiajului. mecanicul spunea ca nu a avut (???), un baiat mai priceput de pe acolo a spus ca nu are cum sa nu aiba, ambreiajul se strange, nu se lasa asa..s-a descoperit pana la urma ca eu am umblat fara piulita aia pana acum, pentru ca s-a desfacut si a cazut in capac. capacul s-a frecat pe interior si de acolo imi aparea si zgomot. nici nu stiu ce dracu se putea intampla, nici daca mi-a afectat ceva pe acolo, desi nu se vede nimic si nici nu se simte nimic in mers. mi-au pus piulita la loc, au pus o solutie-adeziv, pe piulita ca sa nu mai cada si am plecat..Idioti, se strange cu cheie tarata la cat zice in carte (parca 85 kgf), nu se pune adeziv. Asta cu adeziv e metoda tiganeasca.

cand sa pornesc motorul se auzea o bataie urata pe spate, facea ca si cum s-ar lovi fier pe fier. nu l-am pornit, m-am intors, l-au bagat iar pe rampa si au descoperit ca un surub de la capac care era prea lung l-au pus unde nu trebuie si atingea in fulie, sau cel putin asa spun ei. facea ca dracu, s-a rupt o bucatica de ceva material pe acolo.(Iarasi idioti incepatori; inainte de a desface suruburile se numeroteaza gaurile pe carcasa si capetele de surub cu markerul ca sa la pui inapoi fiecare la gaura lui). Ai avut ghinion ca ala nu a mai avut niciodata pe mana modelul tau de scuter si nici mintea nu prea il duce. Spera ca nu ti-a stricat o bucata importanta de carcasa.

ce m-a deranjat foarte tare a fost ca atunci cand a vazut ca face urat, mecanicul se tot chinuia sa il porneasca, il tura, il asculta cum face ca toti dracii, pana a venit altul sa ii spuna sa il opreasca.. nu am inteles ce vroia sa vada, daca se rupe ceva?(tu te-ai dat pe mana unui mecanic de 2 lei; cunosc genul, care sta cu ochii fixi pierduti in gol, tureaza motorul, aude ca face urat, nu pricepe nimic si parca asteapta din ceruri sa se intample ceva; de obicei plezneste si apoi vede si el ce a fost in loc sa episteze inainte; ai avut mare noroc cu celalalt care a venit sa-i zica sa inceteze); sper ca nu mai dai niciodata pe la ei!

acum dupa chestiile astea doua ma gandesc serios daca sa ma duc maine la ei sa schimb uleiul la furca..azi l-am schimbat pe cel de la grup, m-a costat cu manopera la role si ulei-80 lei, cu ulei malossi.De ce vrei sa schimbi uleiul la furca?Supureaza jambele? Sau cand treci peste denivelari simti ca bate metal pe metal? Daca amortizarea e buna eu nu as umbla acolo, ca cine stie cu ce buba te mai alegi de la aia....eu intai mi-as comanda tot ce trebuie original si apoi as cauta un service sau pe cineva mai putin aglomerat care sa-ti faca treaba de calitate si care chiar a mai facut si se pricepe.

ambreiajul fara piulita putea sa fie altceva mai nasol, eventual sa o patesc grav, pe la 130 la ora sa se rupa ceva..nu vreau sa ma gandesc.

ei au fost singurii care au umblat la ambreiaj, in iarna la verificare si acum cand au montat sliderele. ma gandesc acum daca nu cumva scartaitul ala puternic de ambreiaj, pe care l-am tot reclamat nu venea cumva de la faptul ca nu aveam piulita acolo. Mai mult ca sigur ca la scutere scartzaitul e de la ambreiaj, cand cupleaza 'guita' ca porcu; posibil si de la lipsa piulitei dar si de la uzura ambreiajului sau de la ovalizarea oalei; chestiile astea trebuiau verificate atunci cand s-a umblat la transmisie( cand ai schimbat sliderele, cand ai pus piulita la loc...)

pe drumul de intoarcere spre casa nu a mai facut deloc, si l-am tot frecat, sa il incing, la plecat de pe loc, caci atunci facea puternic.

 

si acum despre slidere: deocamdata nu simt mare diferenta cu ele, mi se pare ca merge exact la fel, dar putin mai rotund la viteza constanta, adica nu mai vibreaza asa tare la 40 la ora ca inainte, dar tot vibreaza. demarajul nu stiu daca este imbunatatit, din ce am putut sa verific asa, in 2-3 reprize, se ducea foarte tare, dar era ud pe jos si mi-era frica sa nu iasa un nebun in fata. cu prima ocazie de zi insorita o sa ies la un test mai concludent. o sa vad si daca viteza maxima a crescut, la un drum mai lung.

cel care mi-a dat sliderele mi-a recomandat sa pun o saiba de 2mm, facuta pe strung, la arcul de la fulia ambreiajului, ca ar trebui sa se simta o diferenta. nu ar fi mai ok sa schimb direct arcul?

 

 

acum am descoperit alta problema..nu stiu daca uleiul pe care mi l-au pus este bun. in cartea tehnica scrie 10W 40 with SF sau SG, nu stiu ce inseamna asta.

Mie mi-au pus 80W 90mult mai vascos. e vorba de asta: http://scuter-centre.ro/magazin/ulei-grup-malossi-sgx-80w90.html

si in loc sa il toarne cu seringa in gaura de la mijloc, unde se verifica si nivelul, au turnat in cea de deasupra, mai mare. sunt trei gauri, una jos pe unde scurgi uleiul, una la mijloc pe unde se pune in mod normal, si se verifica nivelul, ar trebui sa curga si sa ramana cat este necesar, apoi aia de sus, care nu stiu pentru ce e.Altadata daca tu nu vrei sa pui mana, inainte de a te duce la prosti, te uiti pe net cum se face lucrarea, eventual printezi ce trebuie si stai cu ochii pe mecanic si cand vezi ca o ia pe aratura, ii arati ce trebuie sa faca.

sa ma duc sa il schimb, urgent, sau sa il las asa? cantitatea este ok, am vazut ca a pus dintr-un bidonas de 250, si a mai ramas la fund ceva, cam 50ml..

oricum, si metoda de umplere a fost aiurea..nu intra seringa in bidonas si a turnat intr-un pahar de plastic de cafea, folosit...uleiul 80w-90 dupa parerea mea e ok; dar e scuterul tau si alegerea este a ta; eu il consider ok.

 

 

Cred ca cu ceva timp inainte de a merge la vreo lucrare de mecanica e bine sa intrebi pe aici, ca sunt multi baieti cu experienta care te pot sfatui si chiar poti sa gasesti destui care sa-ti faca lucrarile mult mai atent si mai bine ca la Service. E doar parerea mea.

 

Daca tu vii si ne spui DUPA, e greu sa te mai ajute cineva.

 

Gasesti pe YUOTUBE multe filmulete utile despre intretinerea motocicletelor si chiar pe fiecare model. Decat sa dai banii la service, cumpari cateva scule care iti raman si cu ce gasesti pe net si cu unul-doi amici faceti singuri treaba pe indelete, ingrijit, curat, ca la carte si bine.

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa stii ca asta m-am gandit si eu, imi iau niste scule si mi-l fac singur. Am manualul, am vazut sute de filmulete si totusi nu am vrut sa ma bag, pentru ca am zis ca e mai usor sa il faca altul care se pricepe deja. Sunt atat de batuti in cap unii, ca nu imi vine sa cred.. daca nu ii spuneam sa curete variatorul mi-l lasa plin de unsoare neagra, jegoasa. Cea mai tare faza cand i-am aratat sliderele zice: pai astea nu sunt pentru modelul asta, ca alea vechi erau rotunde? Pentru ce scuter ai luat?

Astea sunt sport, nu ai auzit de Dr. Pulley? Nu. Lasa atunci ca iti arat eu cum sa le montezi. (Noroc ca m-am uitat si eu inainte pe youtube)..uite, ai si schema aici, trebuie sa stea asa in variator si sa calce asa..Aha, am inteles acum..

 

nu au rabdare absolut deloc, in loc sa dea carena jos au desfacut cateva suruburi si trageau de ea, le era foarte lene. din cauza asta a si crapat intr-un loc. cand le-am spus sa verifice de ce face ambreiajul urat au spus ca trebuie sa il schimb cu totul ca altceva nu are, e uzat. nu au putut verifica daca oala este ovalizata sau nu. i-am zis ca imi vibreaza cureaua, de la ce este? a zis ca nu stie. l-am intrebat: ai subler, poti sa mi-o masori? da.. are 22.5mm, cum dracu cand in carte scrie ca trebuie sa aiba mai putin cand e noua..probabil nici nu stie sa foloseasca sublerul. nici eu nu m-am uitat cum a citit pentru ca nu am tinut minte cat scria in carte..

totul la ei se facea in mare graba, nu curatau decat la cerere, nu aveau grija sa puna toate pufferele daca nu erai atent tu, pentru ei. daca ramanea ceva in plus insemna ca era al lor, de la altcineva.

 

Le-am zis sa imi schimbe si mie uleiul la furca, am fost la ei ieri, la ora 5, inainte de intalnirea noastra. A zis ca au inchis de o ora, desi scria program pana la 6 si sa vin maine.

Azi am venit la 2, pentru ca plouase si au zis ca nu pot sa o faca pentru ca dureaza intre 5 ore si o zi, asa ca ori o las de dimineata si o iau seara, ori o las acum si o iau maine..O lasam imediat, stii cum? O gaseam dezmembrata sau cu piese lipsa, sau in cel mai bun caz schimbate si fara benzina. EU il schimb nu pentru ca imi curge, ci pentru ca este foarte moale si ajunge in capat de cursa tot timpul, la orice gropita simt cum ma loveste in spate.

Eu azi am fost doar pentru schimbat role si ulei, cat poate sa fie de complicat? Cine se gandea ca pot sa ajung la problemele astea, ma gandeam ca daca pe youtube este atat de simplu si se face extrem de usor, pentru ai ar fi floare la ureche, chiar lucreaza cu ochii inchisi.

piulita mancase din capacul de plastic, si se lipise acolo, cred ca nu mai ajungea sa frece de altceva si statea bine-merci acolo, nederanjata.

 

eu nu am scris toata povestea decat ca sa stiti sa va feriti. din pacate nu am gasit pareri negative despre ei, desi am cautat.

si nici nu am un mecanic bun deocamdata, am gasit multi pe motoare, care nu se pricep la maxiscutere, vreo doi care nu au timp si atat..

cred ca faptul ca stau la curte ma va ajuta foarte mult sa incep sa mesteresc singur la el. am manualul, l-am citit aproape pe tot, sunt acolo instructiuni mai mult decat detaliate, cu absolut orice particica, componenta, senzor, cum se verifica, cum se masoara, cum se regleaza.

pana atunci insa vreau sa merg sa schimb uleiul din furca, poate aveti o recomandare pentru asta.

o sa pastrez atunci uleiul asta, daca si voi ati folosit si este ok, nu vad de ce la mine nu ar fi.

multumesc

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

-Daca tu ai suferit cele de mai sus, taie imediat de pe lista pe aia care ti-au lucrat in bataie de joc; eu nu as mai calca in veci pe acolo.

 

-Ca sa nu ai discutii, in principiu e bine sa afli cat dureaza lucrarea, sa te programezi si sa mergi cu scuterul astfel incat sa nu fie nevoie sa il lasi acolo; vii pe el, pleci pe el si vezi tot timpul ce se face la el.

 

-De asemenea e bine sa te documentezi si sa intrebi in mai multe locuri cat te costa lucrarea.

 

-Da un telefon la fiecare din linkurile date mai sus la reprezentante Suzuki si intreaba cat te costa si cat dureaza(si posteaza si aici).

 

-Dupa cate am citit si eu pe topicul asta, exista chiar niste baieti seriosi, priceputi, cu scule, (pe aici pe forum), care iti pot face lucrari de calitate si la preturi mai mici decat la service, ca sa fi multumit si tu si ei, si sa ramaneti prieteni buni. Cu ei ai marele avantaj ca au sau au avut scutere ca al tau(Suzuki) si le cunosc f. bine, nu trebuie sa mai invete pe al tau cum se demonteaza.

 

Succes si mare atentie; ti-ai luat un moto bun si e pacat sa ti-l strice "mecanicii aia buni " de care te-ai prins si tu cum sunt, si asta chiar pe banii tai!...vezi ce recomandari primesti pe aici; citeste!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Tibosee,

 

"cred ca faptul ca stau la curte ma va ajuta foarte mult sa incep sa mesteresc singur la el. am manualul, l-am citit aproape pe tot, sunt acolo instructiuni mai mult decat detaliate, cu absolut orice particica, componenta, senzor, cum se verifica, cum se masoara, cum se regleaza.

pana atunci insa vreau sa merg sa schimb uleiul din furca, poate aveti o recomandare pentru asta."

 

Da, este un mare avantaj sa stai la curte, poti sa lucrezi pe indelete, cu laptopul pe pervaz; in ce sector stai?

 

Ai sunat la reprezentante, sa vezi cat costa si cat dureaza lucrul la furca? poate costa putin si merita. Acum pe criza cred ca si-au mai redus si ei tarifele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) locuiesc in sectorul 5. Era sa zic ca locuiesc in reprezentanta.

nu bate nimic, doar ca nu amortizeaza. e ca si cum ar fi furca goala. rulmenii de la roata si de la jug sunt ok, i-am verificat.



la motorteam de pe timisoare am primit preturile urmatoare: 250lei + TVA pentru manopera, 66lei ulei, 120 lei simeringuri, pe care trebuie sa le schimb neaparat pentru ca altfel curge. Si astea vin pe comanda.

la elfworkshop din popesti leordeni am primit preturile astea: 100 lei manopera, cu TVA, 55 lei uleiul (1litru) 100 lei simeringurile care s-ar putea sa fie si pe stoc, astept sa verifice.

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Sir George Mihail Burghy

Ok, daca sedeai mai in nord iti ziceam ca poti sa te duci la un service pe langa Taverna Sarbului din spate de la Casa Scanteii...pana iti gasesti mecanic amator si pasionat cu moto ca al tau.

 

E bine ca ai rulmetii buni; ai scapat de cheltuiala.

 

Mai intreaba odata manopera sa nu fie doar pretul per ora si sa dureze mai multe ore, si mergi unde e mai bine; pare ca la ELF in Popesti e mai convenabil. mai ales daca au ce trebuie pe stoc; de comandat piesele, le poti comanda la care vine mai repede, diferenta de pret nu e f. mare. Cu piesele in mana alegi tu unde te duci. Poate ai noroc si faci lucrarea maine dimineata si gata!

 

Multumesc pt. cifre; e bine sa fie stiute, nu se stie cand e nevoie.

 

Bine ca nu ti-ai cumparat ambreiaj nou cum ziceau aia, costa destul de mult si poate nu mai ramaneau bani de furca! :)

Editat de Sir George Mihail Burghy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eh, eu stau pe Turda, 1Mai, ai mei stau la curte in sectorul 5, ma duc la ei mereu. Asa ca poti sa imi dai si adresa service-ului, ca nu strica.

Am gasit un ambreiaj complet, cu oala cu tot la 300 lei in stare foarte buna, maine ma duc sa il vad.

am intrebat de manopera la furca si este 120 lei, iar simeringurile 120 lei pe stoc.

Editat de tibosee
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! tibosee, si furca la scuterul meu face cam la fel cum face la al tau, atunci cand frinez puternic, se simte ca o lovitura de ciocan in furca, n-am dat importanta, ma deranja la inceput cand l-am luat acum nu, desi am un pic de teama ca nu cumva s-o ia intr-o buna zi in alta directie decat scuteru. Mai am o furca de rezerva dar am tot amanat s-o schimb.

baga aresa unde stai poate facem o claca la tine duminica (sant si eu in tara plec luni) poate impreuna reusim sa rezolvam cateva din problemele tale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...