Sari la conținut

Franarea Spate


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 62
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

off topic

Deci daca blochez roata spate pot face un drifting care prelungit duce intr-un slideing si trebuie sa fiu responsive ca potentialul lowside sa nu se transforme in highside, asa ca o sa ma climb on the frontbrake...lasati balariile...

:banana:

Balarii? Stiu ca intotdeauna trebuie sa existe unul care e convins ca e mai destept decat toti ceilalti, dar totusi incearca sa retii ce scrie acolo. Nu se stie cand iti poate fi util :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IMHO (ca sa nu deviem de la stilul discutiei)

 

1) Citatele aduse nu sunt nici pentru mine prea clare, desi engleza mea imi creaza dificultati doar in discutiile cu scotieni

2) Nu prea dau doi bani pe tutoriale scrise in jargon sau care fac apel la imaginatia cititorului, ca sa nu mai vorbim de pseudo pertinenta care transpare in fraze de genul "climb on front brake to force a lowside". Nu zau?

3) Poate nu am observat eu dar nicaieri in forum nu sunt explicati termenii highside/lowside pe intelesul tuturor incepatorilor, yet toata lumea stie ca e mai bine sa ai un highside decat un lowside.

 

Darkore, tu ai simtit deja ce inseamna sa iesi pe strada cu manevre neexersate indeajuns. Asta este rolul topicului, sa aduca oamenii sa exerseze pana cand isi cunosc jucaria indeajuns. Mergeti si blocati roata spate intai la 20 km/h, mai departe la 30,40, 50... Nimeni nu va spune sa o blocati la 200 km/h pentru ca nimeni nu va recomanda sa mergeti cu 200 km/h.

Motor si motorist trebuie sa fie una, nu una cu pamantul. Pentru asta e nevoie de exercitiu, rabdare si intai de toate stapanire de sine.

 

Astea mi le doresc atat pentru mine si pentru voi cat si pentru fiecare alt participant la trafic.

 

Lungind acest topic am contribuit cu totii la reducerea numarului de posturi viitoare in rubrica "Accidente". Sper eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Balarii? Stiu ca intotdeauna trebuie sa existe unul care e convins ca e mai destept decat toti ceilalti, dar totusi incearca sa retii ce scrie acolo. Nu se stie cand iti poate fi util :P

Si pt Luc...

 

Dragii mosului , expresia nu-mi apartine, doar ca mi-a placut, v-am prins ca nu cititi cu atentie toate posturile :banana:....ia mai uitati-va putin peste topic si fu##i-l si pe el , ca si mine s-ar putea sa-l pufneasca rasul. In plus eu am mentionat ca sunt off topic (daca asta inseamna a condensa informatia)...Si chiar nu ma deranjaza folosirea termenilor in engleza. Am terminat de mult de citit toate tutorialele lui James Davis R. si nu numai, chiar si nevasta-sa are 2-3 articole. Sac. (pe bune).

Editat de Semaca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tutorial-ul e departe de a fi scris in jargon :P Trecand peste asta, nu vad de ce ar fi o problema apelul la imaginatia cititorului; in definitiv, cu totii putem sa intelegem mai bine o situatie daca o putem "vedea" macar mental. Trecand si peste asta si ajungand la "climb on front brake to force a lowside": da, zau. Spui ca nicaieri pe forum nu este explicata diferenta dintre un lowside si un highside. Tu o stii? Da-mi voie sa ma indoiesc. Daca ai cunoaste-o, pun pariu ca fraza anterioara nu ti s-ar mai parea o aberatie.

Da, stiu ce a insemnat sa ies in trafic fara sa-mi exersez suficient manevrele. Dincolo de asta insa, voi continua sa exersez franarile de urgenta cu frana fata, ajutandu-ma doar putin de frana spate. Pana la proba contrarie (pe care nu mi-a dat-o inca nimeni) sunt convins ca sunt mai eficiente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem asa, eu sunt un copil de cinci ani si as vrea sa imi explici ce e ala un lowside, ce e ala un highside, cand apar, cum se manifesta, care sunt efectele si cum se pot contracara. Mai departe ma intereseaza cum e aia "climb on front brake to force a lowside". Cred ca mai sunt curiosi pe aici.

 

Ma duc sa-mi iau o Cola din frigider si ma intorc imediat.

 

Apel la imaginatie pot face pictorii cubisti sau reprezentantii artei moderne, acolo unde audienta este incurajata sa inteleaga ce vrea ea. Aici nu-ti poti permite luxul sa fii confuz, neclar - sau mai rau - prost inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dincolo de faptul ca ti se pare ca imaginatia poate fi folosita doar de catre umanisti (ceea ce e aberant, btw, incearca sa rezolvi de exemplu o problema de geometrie fara imaginatie), eu am spus ce am avut de spus ... daca vrei sa intelegi ce e ala lowside si highside, cauta pe google, zau ca te vei lamuri extrem de usor. Nu am nimic sa-ti demonstrez si nici nu ma simt prea didactic in momentul asta. Imi pare rau ca adopt atitudinea asta, dar simt ca mergem pe doua drumuri diferite, fara puncte comune, si nu are rost sa continuam. Poate in sezonul viitor o sa-mi aduc aminte ce ai spus si o sa incerc sa-mi blochez voit roata spate, desi nu prea cred.

 

PS. cum e aia "climb on front brake to force a lowside": scrie despre asta in exact acelasi link pe care l-am dat anterior. Totul e sa vrei sa citesti "jargonul" ala.

PS2. apropo de geometrie ... se aplica foarte mult si in cazul de fata. Use you imagination for a change :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lowside and highside dynamics

Thanks to gugal :P ...

Ca sa sintetizez ce am mai zis anterior, nici mie nu mi se pare teribil de indicat sa blochezi neaparat spatele, dar daca e sa se intimple, nu e neaparat o tragedie sau o chestie de necontrolat. Ce n-am priceput e de ce se sustine debraierea imediat ce a inceput frinarea. Totusi si frina aia de motor are un anumit rol, dupa parerea mea. Pe de alta parte am incercat metoda si cum spuneam, am avut senzatia ca pierd controlul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia cu debreierea nu o pricep nici eu prea clar. Desi imi amintesc vag rezultatele unui studiu (care s-a discutat pe aici) care arata cum ca debreierea chiar are rezultate semnificative la franarea de urgenta. Ceea ce stiu sigur e ca motorul meu are o frana de motor deloc de neglijat, asa ca mai bine o las mai incet cu debreierea ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suflete sensibile de inginer :P

 

Nu fac decat sa atrag atentia ca bucati luate din context nu aduc o imagine corecta asupra fizicii. Nu toti care au citi mesajul tau au deschis si link-ul, care nu e rau de loc, btw.

 

 

Sa incep cu "Climb on the front brake..."

 

avand in vedere traducerea la care oricine se poate justificat intai gandi este "Sa te sui pe frana de mana/fata...". "Climb" este un jargon aeronautic, care se refera la inaltarea aeronavei. Sincer, vad prea putin similitudinea manetei de frana cu botul avionului. Eu nu m-as gandi la asta. Daca sunt singurul in situatia asta, imi pare rau de toata galagia.

 

Referitor la highside si lowside, vroiam sa te aduc acolo incat sa arati ca astea se intampla in general cand motocicleta este inclinata, adica in curbe, situatii in care oricum franarea de urgenta capata noi valente si intelesuri. Da doamne cu asa ceva chiar sa nu fiti confruntati. Diferente mari la ce se intampla la aceleasi comenzi in skid sau slide. Are mare importanta.

 

Noi vorbeam de franare de urgenta in trafic normal, traverseaza vaca, iti intoarce camionul in fata, sare copilul de pe trotuar si alte alea.

 

Atrag atentia ca nu toata lumea pe forum este English literate si cu studii politehnice, asadar riscul ca sa fie ceva gresit inteles cand nu este explicat pe intelesul tuturor este mare. Eu cand nu inteleg ceva cer explicatii care sa fie simple si concise si sa faca doar minimale trimiteri la alte cunostinte, asa ca si cum ai explica unui copil de cinci ani. Din nou nu s-a dorit o ofensa pentru nimeni.

 

Prefer sa scriu aici despre asta chiar la modul redundant, decat sa citesc posturi cu care ne-am obisnuit din pacate vara asta.

 

Folosesc ocazia sa pastrez un moment de reculegere pentru toti cei care nu mai sunt printre noi. Mai bine sa avem un argument aici decat sa ne adunam la inmormantari ca fratii.

 

Si ca sa termin intr-o nota optimista, daca as avea bani cata imaginatie am, probabil ca nu i-as fi lasat pe chinezi sa cumpere Benelli

 

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Specialistii recomanda:

 

Debraiere / Maneta ambreiaj stransa

Frana spate cu blocarea rotii

Frana fata cu dozare, repede pana la punctul de frana al manetei, dupa care gradual pana la limita blocarii rotii.

 

In aceasta ordine.

 

Altceva important este privirea intotdeauna inainte, niciodata la obiect sau la pamant intrucat stim, te duci acolo unde te uiti.

 

Niciodata nu va lasati cuprinsi de panica.

 

Prietene..poate specialistii aia or sa-ti explice si cum te trezesti pe jos cu viteza luminii..!!

Eu m-am tavalit pina acum de patru ori la viteze de pina-n 40 km ora si nici nu am realizat cind am fost jos!

Cine da sfaturi d'astea nu si-a luat practic nicio trinta pe motor!

Toate le prinzi din experienta proprie,degeaba mi-au spus toti de nisip si sine de tramvai,pina nu m-am lamurit eu nu m-am lasat!! :P

Restul sunt simple vorbarii,lasati expertii in pace sa doarma linistiti!

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aquilla, recunosc ca nu m-am gandit la "climb on the front brake" ca la un jargon :crack: Nu-mi imaginam pe nimeni incercand sa se suie pe frana :banana: Dar da, ai dreptate probabil cu engleza, unele lucruri ar putea fi mai clare. Eu nu am suficienta rabdare incat sa explic totul pana la cel mai mic detaliu, asa ca in general trimit oamenii spre alte referinte.

In final, te anunt ca m-ai deprimat rau. Habar n-aveam ca Benelli a fost cumparat de poporul meu preferat :banana:

:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...