Dimethylmercury Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Sunt curios daca o suprafata de rulare a unor role care este dusa, mai pote fi incarcata cu sudura si rectificata apoi? Adica exista sudura suficient de dura pt asta sau daca exista vreo sudura cementabila? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Depinde ce face piesa respectiva. Poate sa mearga sau sa nu mearga incarcata cu sudura. Incearca la un atelier care rectifica planetare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 ...o suprafata de rulare a unor role ...pote fi incarcata cu sudura.... ..daca reusesti, spune-mi si mie! ...atelier care rectifica planetare ...ei nu incarca role, le inlocuiesc. Incarca si rectifica tripodele de planetara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
simson simson Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Sunt curios daca o suprafata de rulare a unor role care este dusa, mai pote fi incarcata cu sudura si rectificata apoi? Adica exista sudura suficient de dura pt asta sau daca exista vreo sudura cementabila? Esti glumet.Neasteptat de glumet! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Stiu ce rectifica. Un mester care se ocupa cu asa ceva stie daca se poate incarca, stie ce fel de elctrod sa foloseasca si are si mana formata. Si n-ar fi exclus ca sa mearga incarcata. Ideal ar fi sa se inlocuiasca toate piesele naspa da cand unele piese nu se mai fabrica de cateva zeci de ani atunci ce faci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Stiu ce rectifica. Un mester ....fel de elctrod sa foloseasca si are si mana formata. Daca repara si panze de bomfaier stirbe, este cel mai tare "mester" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 ..daca reusesti, spune-mi si mie! ...ei nu incarca role, le inlocuiesc. Incarca si rectifica tripodele de planetara. Pot face asa ceva( eventual) cei care repara vibrochene mi-au spus ca pot incarca maneton pt ambielaj la duritate 60( nu stiu unitatea de masura) si rezista chiar la role ( nu numai la cuzinet) Anul viitor vreau sa incerc cu un ambielaj la Simson. Insa conteaza si pretul . Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 Daca repara si panze de bomfaier stirbe, este cel mai tare "mester" Esti contra mea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 (editat) vezi cat e duritatea bilei de rulment sau rolei, daca e iti zic eu luni. Apoi a caii de rulare in mod normal. Daca prin sudura te-ai apropia de duritatea caii de rulare in mod normal ar fi ok. Insa nu te apropii. Poate poti repara prin metalizare. Nu merge sa pui role mai mari rectificand alezajul si refacandu- tratamentul la nevoie? Editat Noiembrie 22, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 "Bilclav" , Dambu Rotund ....metalizari dure HRC 60-65....dar te fac de bani de nu te vezi...Mikulaish! ...ti-a zis-o regele! ...e tare in continuare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 22, 2008 Share Postat Noiembrie 22, 2008 (editat) Esti contra mea... Contra ta? Procesul de cementare se face prin imbogatirea stratului superficial cu carbon, urmand apoi un tratament termic de calire. Acest proces confera pieselor tratate o duritate mare la suprafata(parca 60-65hrc), dar miezul fiind moale rezulta o elasticitate a piesei. Deobicei se aleg role mai mari in diametru, care se rectifica la cota dorita. Insa stratul (cementat) tratat nu depaseste 0,4-0,5 mm. Asa ca ce sa mai rectifici, ce sa mai ramana? Solutia cea mai des intalnita este alegerea unei role la cota apropiata si rectificarea arborelui sau a camasii lagarului. Mai exista un procedeu de depuneri de pulberi metalice ce au duritate foarte mare, dar pe role nu vor rezista, suprafata lor devine casanta si se vor exfolia. Role se gasesc la aproape toate dimensiunile, trebe doar sa cauti. Ete un tip care se ocupa numai de rulmenti, in obor la tarabe, incearca sa v-besti cu el, am gasit la el de multe ori tot felul de "raritati". Editat Noiembrie 22, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 Ce numiti voi ''role''.....ca eu nu prea inteleg.??cele de la rulmentul cu role?Ce rost are sa repari asa ceva??Scuze daca am pus intrebari prostesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 pai stai ma, cum sa incarci role? Eu credeam ca vorbim de calea de rulare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soti Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) Merita ancercat.Stiu ca exista un electrod cu care se repata gura de taiere matritelor de stantat,fara a fi nevoie de decalire si apoi recalire.Fostii mei colegi reparau planetarele de Dacia cu astfel de electrod. Scuze ! M-am grabit sa postez,am crezut ca e vorba de vre-un ax ,role nu cred ca poti reconditiona. Editat Noiembrie 23, 2008 de Soti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 23, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) ..daca reusesti, spune-mi si mie! ...ei nu incarca role, le inlocuiesc. Incarca si rectifica tripodele de planetara. Domnu Cristi, eu nu am vorbit de incarcat role. Este vorba de calea de rulare a unor role. Deci daca tripodele se pot incarca, se poate incarca si ce am eu. Si banuiesc ca ei incarca, rectifica si e gata. Cementare exista de enspe mii de feluri. Unde cementez eu se face pana pe la 57 de unitati si la 1.2mm adancime. Din moment ce nu orice otel este cementabil, ma intrebam daca sudura este un material cementabil. Is convins ca e tampenie ce intreb, dar vad ca nimeni nu stie daca materialul depozitat prin sudura e sau nu e cementabil. Esti glumet.Neasteptat de glumet! Maiestate, tu ai un umor absolut fantastic. Regal sa zicem. Editat Noiembrie 23, 2008 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mas oyama Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 domnilor! de crom-dur ati auzit! sunteti tare glumareti uni din voi mikulas se poate! maine daca nu uit trec pe la atelierul respectiv sa intreb. acu 3 luni stiu sigur ca se mai ocupau, chiar si rectificau, insa aveau prea mari jocuri si nu mai folosesc utilajele, stiu insa si unde se rectifica. da un Pm ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 @Mikulaish Treaba e simpla. Piesa pe care vrei sa o incarci e facuta dintr-un anumit aliaj(probabil un anumit tip de otel) Acel tip de otel poate fi sudat cu anumite tipuri de electrozi Din sudurile cu acele tipuri de electrozi unele pot fi cementate. Totusi nu cred ca ai nevoie si de cementare. Planetarele rectificate nu se mai cementeaza si mai tin cateva mii bune de km. Du-te la un atelier care face rectificari si intreaba acolo ca sigur aia de acolo au habar mai mult decat avem noi aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 [quote name='Mikulaish' date='Nov 23 2008, Este vorba de calea de rulare a unor role. Daca nu sunt indiscret...despre ce piesa e vorba, ca m-ai facut tare curios!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 23, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) [quote name='Mikulaish' date='Nov 23 2008, Este vorba de calea de rulare a unor role. Daca nu sunt indiscret...despre ce piesa e vorba, ca m-ai facut tare curios!! Una din asta, dar si mai distrusa. Editat Noiembrie 23, 2008 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) ahahha, a 2-a problema a Simsonului, credeam ca e pe la ambielaj pai p-asta poti sa incerci sa o repari Editat Noiembrie 23, 2008 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 23, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) ahahha, a 2-a problema a Simsonului, credeam ca e pe la ambielajpai p-asta poti sa incerci sa o repari Esti un optimist! Este a 1000-problema. La ambielaj nu m-as fi bagat sa incarc cu sudura. Maneton nou se face relativ usor, numai cementarea sa fie suficient de buna. Piesa asta e un pic mai greu de executat. Pun poza cu cea pe care vreau sa o repar. Docamdata probabil incerc doar rectificat si cu role mai mari. Asta daca gasesc, ca de cand a inchis fabrica de la Brasov, nu prea se aduc role. Editat Noiembrie 23, 2008 de Mikulaish Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 tampita piesa,decat sa o repari mai bine cauta o solutie sa poti adapta un rulment pe care sa il schimbi la nevoie,altfel,ce vei face ''data viitoare'' cand se va uza din nou?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 23, 2008 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2008 Nu va fi pe un motor cu care voi umbla mult. Oricum asta nu e uzura, asta e urma de lipsa de ulei sau ceva combinat. Cu intretinere adecvata asa ceva nu se va intampla. Cu rulment e posibila modificarea, insa vreau sa pastrez treaba cat mai orijinala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 (editat) ....daca o suprafata de rulare a unor role care este dusa................ de aici asta am inteles! ...Este vorba de calea de rulare a unor role. ... Din moment ce nu orice otel este cementabil, ma intrebam daca sudura este un material cementabil.... Scuze, acum am inteles! Dupa cum am mai scris, cementarea se aplica doar la oteluri sub OL50, si consta in imbogatirea stratului superficial cu carbon ©. Dupa acest tratament se face calire si revenire la ce duritate doresti. Din cauza incalzirii materialului si raciri, acesta se deformeaza, deci urmeaza o operatie de rectificare(trebe lasat plus de material pt prelucrare). In cazul tau poti incarca prin orice metoda, chiar si autogen cu sarma neagra. Dar dupa sudura alezezi gaurile mai mici cu cateva zecimi (0,2-0,3 mm), apoi dupa calire alezezi la cota finala. Atentie stratul de cementare in general este de 5-6 zecimi. nu de 1,5 mm. Eu in locul tau, as folosi role mai mari, ar fii mult mai simplu. Coliviile de la cardanul directiei de nova nu se potrivesc? Am eu o cruce cardanica. O caut miine, o masor si-ti dau cotele. domnilor!de crom-dur ati auzit! ................. cromul dur se utilizeaza la suprafete ce lucreaza prin frecare la presiuni mici(gen suprafata de lucru a secmentilor). Pe cardan fortele sunt foarte mari, apoi sunt si socuri. Niciodata pelicula de crom nu va rezista la presiunea unei cai de rulare, se va exfolia in 3 secunde, apoi cat de gros crezi ca poti face stratul de crom(depunerea de crom se face electrochimic si este de ordinul sutimilor)? Editat Noiembrie 23, 2008 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Noiembrie 23, 2008 Share Postat Noiembrie 23, 2008 : Dar dupa sudura alezezi gaurile mai mici cu cateva zecimi (0,2-0,3 mm), apoi dupa calire alezezi la cota finala. Atentie stratul de cementare in general este de 5-6 zecimi. nu de 1,5 mm.Eu in locul tau, as folosi role mai mari, ar fii mult mai simplu. Coliviile de la cardanul directiei de nova nu se potrivesc? Am eu o cruce cardanica. O caut miine, o masor si-ti dau cotele. Hmmm... . Eu am inteles ca vrea sa reconditioneze canalul acela care se vede in stg...!!!! Pentru gaurile in care vine crucea cardanica se pot folosi cu succes si bucshe din bronz grafitat....mai ales ca a zis ca nu e de folosinta frecventa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.