binox Postat Noiembrie 7, 2005 Share Postat Noiembrie 7, 2005 Cum se face sincronizarea carburatoarelor unui motor cu 4cil 4 carburi? Stiu ca-mi trebuie vacuummetre dar nu stiu procedura exacta si ce valori trebuie sa indice vacuummetrele. Carburatoarele sunt Mikuni Kogyo au obturator cilindric, ac de dozaj cu 5 drepte de reglaj, socul functioneaza prin deschiderea unui circuit suplimentar de benzina,pe langa surubul de reglare al sincronizarii obturatoarelor mai au 2 surubele de reglaj cu varf conic(unul spre flansa filtrului de aer iar celalat inspre flansa dinspre motor); pe flansa dinspre motor intr-o parte scrie 470 20 iar in partea cealalta N7 Z5 Carburatoarele mai au un stutz care nu este folosit, dar numai 3 carburi au acel stutz, carbu nr1 nu-l are. Deasemenea mai exista cate un surubel pe racordul dintre carb si motor. Vacuumetrele unde trebuie conectate? Cele 2 surubele de reglaj ce regleaza ?( cred ca unul este pt aer dar celalt n-am idee) In cazul unui amestec prea bogat ( consum cam mare si bujii cam afumate) cum imi dau seama daca este din cauza pozitiei acului de dozaj sau din cauza nivelului prea mare in carb? Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Noiembrie 7, 2005 Share Postat Noiembrie 7, 2005 Cu vacuum-meter-ul se regleaza deschiderea identica a tuturor celor patru clapete de acceleratie. In mod evident, furtunele instrumentului de bransaza pe stuturile situate pe flansa dintre carburatoare si chiulsa. Stuturile sunt acoperite cu capacele de cauciuc, care se scot pentru bransarea vacuum-meterelor. Reglarea se face din suruburile care controleaza deschiderea clapetelor (de obicei trei la numar) situate pe axul clapetelor. Nu urmaresti nici o valoare anume a (de)presiunii, deoarece ea variaza cu nivelul de ralanti si cu specificatiile motorului. Urmaresti o valoare egala pe fiecare cilindru. Iata cum procedezi: 1. Dai ralantiul mai mare 2. Reglezi suruburile. Ordinea in care reglezi suruburile o determini prin puterea mintii: - te gandesti ce piston influenteaza fiecare surub - te gandesti care surub influenteaza prin miscare si reglajul altui surub - reglezi intai suruburile care influenteaza si reglajele altora (centru - sigur si stanga - parca), lasand la sfarsit suruburile care nu influenteaza reglajul altora (dreapta - parca). In acest mod nu cauti ca orbul reglarea optima. 3. Cobori ralantiul la nivelul normal 4. Daca presiunea se deregleaza ca urmare a coborarii ralantiului reglezi din nou, fara a face modificari substantiale. Pstrezi un compromis intre reglajul de la ralanti si reglajul la turatie mai mare. Surubul cu varf conic de pe parte dinspre motor este amestecul. In mod normal se strange complet si se desface 2 ture jumate - 3. Strangele pe toate si noteaza cate ganguri au avut. Daca amestecul era prea bogat (bujii negre, umede) atunci lasa suruburile ceva mai stranse (e.g. 2 ture), cu acelasi numar de ture pe fiecare carburator. La nivel nu te baga daca nu te pricepi. Si cuiele sertaraselor lasa-le la mijloc (pozitia 3 din 5). Succes Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 8, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2005 M-am uitat si intr-un manual de service de la un gs1000 ( acelasi motor dar cu o capacitate mai mare) Sincronizarea carburatoarelor se face aproape cum mi-ai zis tu numai ca aia folosesc un dispozitiv special adica 4 cil cu cate un furtun, un surub de reglaj al aerului si o bila din otel inauntru. Prima data regleaza dispozitivul astfel incat bilele sa stea toate la mijlocul tubului( conecteaza fiecare furtun pe rand la cil 1 si regleaza din suruburile dispozitivului pozitia bilelor); dupa ce regleaza aparatu conecteaza toate furtunurile la prizele de vacuum si apoi regleaza obturatoarele astfel incat cil ext sa aiba bilele la jumate iar cei interiori sa aiba bilele cu jumatate de diametru mai jos. Eu momentan nu am vacuumetre dar vreau sa-mi procur unele si nu am idee cam la ce depresiuni sa ma astept ca sa stiu ce fel de vacuumetre imi trebuie Cele 2 surubele de reglaj sunt unul pt dozaj aer iar celalt dinspre motor este pentru dozarea amestecului pentru circuitul pilot ( din cate mi-am dat seama circuitul pilot e folosit numai la relanti) In carte spune clar ca la aceste reglaje sa nu se umble si nu da nici o indicatie despre cum se face reglarea) Daca cobor cuiul de dozaj cu o unitate teoretic tre sa obtin un amestec mai sarac la mersul in sarcina adica la peste 1/4 din cursa acceleratiei; Se va simti aceasta modificare printr-o scadere semnificativa de putere? ( eu ma gandesc ca in timp sau mai largit jigleoarele alea si asa as putea sa mai compensez uzura) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Salut! Vacumetrele trebuie sa masoare de la 0 la -1 bar, calibrate la fel.Calibrarea o verifici aplicand acelasi vacum pe toate simultan...trebuie sa indice la fel (mai pe romaneste bagi furtunele in gura 2 cate 2 si vezi daca indica la fel ) ...Pe fiecare furtun trebuie sa ai un robinet fin de reglaj debit, altfel acele sar ca turbatele de nu poti citi nimic. Intai se face sincronizarea la relanti si dupa aia la turatie mai mare , e de urmarit sincronizarea in turatie si mai putin la relanti .Nu conteaza valoarea pe ceas, numai diferenta dintre carburi. Pentru inceput iei carbul fara surub ca reper, il reglezi pe cel de langa el la fel, dupa aia le sincronizezi pe celelelalte 2 si in final cele 2 jumatati de rampa intre ele.Asta e procedura la majoritatea motarelor 4L.Sincronizarea o verifici de mai multe ori dupa ce te-ai mai jucat la acceleratie, pentru ca se poate sa se mai "aseze" suruburile, arcurile. Totusi sincronizarea si reglajul carburatoarelor e o arta , nu e stiinta exacta, sunt sisteme mecanice care in timp capata jocuri, uzuri, mai intra in ecuatie si comportamentul diferit al cilindrilor (compresie,scanteie,came-supape) , de cele mai multe ori daca reglezi toate carburile la fel mecanic merge prost. Inainte de a te apuca ia in calcul o mare posibilitate sa iti mearga motorul mai prost dupa aia, mai ales daca umbli la toate reglajele. Teoria e frumoasa dar practica te omoara. Si o baterie de 4 carburatoare cu ceva uzura iti poate da batai de cap cu zilele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2005 Multumesc de sfaturi! Deocamdata nu o sa umblu la carburi pt ca motorul merge bine ( dupa parerea mea), ceea ce ma deranjeaza este consumul cam mare si faptul ca bujiile sunt cam afumate ( am un consum mixt 60%afara 40%in oras de 6% in conditii de trafic usor si mers linistit nu sportiv); si relatiul nu e chiar rotund Mai am un motor identic la care i-am curatat carburile si o sa incerc sa-l pornesc pe asta dupa ce ii mai conectez cateva maruntisuri, si o sa ma joc intai la carburile lui sa vad intai cum este (inainte sa-mi dereglez motoru cu care merg) Robinetele alea de reglaj al debitului de care trebuie sa fie? (de unde le procur?) , si cum le folosesc? ( ma joc la ele pana stau acele stabile, dupa ce am facut calibrarea in prealabil, sau cum?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Bun, hai sa o lamurim pe asta cu instrumentul minune pentru vacuum. Instrumentul consta in 4 vacuum-metre montate rigid pe un suport. Fiecare ceas de vacuum are cate un furtun prin care se branseaza la flansa dintre carburator si motor. Deoarece presiunea in galeria de admisie prezinta variatii majore la fiecare cursa a pistonului, pe fiecare furtun se monteaza cate un mic robinet. Daca deschizi complet robinetele acele incep sa sara ca nebunele, deoarece efectul miscarii pistonului se transmite direct in ceasuri (rau). Daca inchizi partial aceste robinete, acele se linistesc deoarece socurile din galerie nu se mai transmit liber in ceasuri (bine). Daca inchizi robinetele prea mult, presiunea din galerie nu se mai transmite in vacuum-metru si acele devin imobile (rau). Acest instrument se poate cumpara de-a gata (scump dar bun) sau se poate confectiona (ieftin dar calitatea depinde de "producator"). Daca vrei sa-ti confectionezi instrumentul, procedezi astfel: - cumperi 4 vacuum-metre identice, gradate pana la -1bar - decupezi o placa de PVC pe care sa incapa la fix cele patru ceasuri, aliniate pe o singura linie - lipesti ceasurile pe placa cu banda de polietilena biadeziva (sau orice alta metoda de fixare care iti vine la indemana) - cumperi 2 m de furtun cu diam. interior de 3 mm - cumperi 4 robineti pentru dozarea aerului la acvarii (de la orice magazin pt. animalutze) - tai patru bucati de 5 cm de furtun, le infigi pe fiecare intr-un vacuum-metru, si apoi infigi cate un robinet in fiecare bucatica de furtun. (Nota: vacuum-metrele pot sa aiba din fabrica atasata o bucata de furtun. Daca este asa, infigi robinetele direct in acestea.) - tai restul de furtun in patru, si infigi fiecare parte in cate un robinet GATA Si ca sa reglezi carburatoarele, scoti capacelele de pe stuturile galeriei de admisie, bransezi furtunurile, pornesti motorul, reglezi robinelete ceasurilor astfel incat acele sa stea cuminti, si purcezi la reglajul clapetelor carburatoarelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Ai explicat perfect ! Dupa ce am vazut ce scoruri cer astia pe vacumetre "de-a gata" , mi-am luat frumusel 2 ceasuri industriale 0-->-1 bar, am bagat pe fiecare furtun cate o duza de aragaz -cea mai mica- sa mai reduc debitul, si in utilizare strang furtunul cu degetele pana se potolesc acele (nu am gasit robinete mici pana acum ) Adaptoarele pt flansa de admisie cu filet le faci din suruburi gaurite , frecvent se utilizeaza de 5 si de 6 mm. Inainte de utilizare testez daca nu cumva imbinarile furtunului scapa vacum, videz pe cale "orala" furtunul pana pe la -0,5 bar si astup gaura...daca acul nu coboara e ok. De precizat ca poti regla un 4 cil si doar cu 2 vacumetre, pentru ca faci comparatia cum am descris mai sus (pe perechi). Singurul inconveient e ca nu poti sa montorizezi simultan pe toate 4 ce se intampla cand tragi de gaz P.S. Pistolaru, thx de pontul cu acvariile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 9, 2005 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2005 Bun, asta cu vacuumetrele am inteles-o acum . Thx De unde le pot procura si cam la ce pret? Mai ramane partea cu consumul cam mare si amestecul bogat. Daca cobor acul de dozaj mai jos cu o unitate am sanse sa reduc consumul fara sa pierd mult din putere? ( La suruburile alea doua nu as vrea sa umblu deocamdata daca tot zice in carte sa nu umblu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Vacuum-metere - eu am luat de la Draper din spatele circului. Cum intrii de pe Barbu Vacarescu pe Tei, cam a 4a strada la stanga (e un indicator mic cu Dandon Diaserv). Pret - nu mai tin minte. Acele de dozaj sunt actionate de sertarase, care se deschid k-lumea la peste 5-6 mii de ture. Amestecul este cel care influenteaza permanent regimul de ardere. Tu de crezi ca sunt puse suruburi acolo? Daca nu trebuiau reglate nu le puneau. Amestecul se regleaza in functie de uzura motorului, eventualele piese modificate, eventualele alte reglaje modificate, utlizarea intentionata etc. etc. etc. Si in plus, esti sigur ca nu a umblat nimeni pana acum la ele? Daca a umblat si asta e cauza pentru amestecul prea bogat? Intra pe forumuri dedicate de afara, si gasesti sigur informatii despre reglare (si nu numai). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serviceumi Postat Noiembrie 9, 2005 Share Postat Noiembrie 9, 2005 Sa va spun eu cum sunt robinetele de dozaj la "case mari". Este o teava cu diametrul mai mare ca al furtunului, in care perpendicular este dat un filet de 4. In gaura se baga o bila de 3,5 si se strange cu un surub pana acele oscileaza foarte incet. Atentie sa nu strangeti prea mult pentru ca depresiunea este mai mare decat presiunea si ceasurile raman sus. Baterie de ceasuri "Louis". Bafta, pa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aliance-steel Postat Ianuarie 19, 2006 Share Postat Ianuarie 19, 2006 Interesant, si educativ.....Ma gindesc sa-mi confectionez si eu un astfel de sistem de reglaj dar parca totusi este mai comod sa cinstesc un amic ptr a-mi face reglajul..si poate si mai ieftin Ideea este ca totusi cred ca ar trebui date jos carburatoarele in prealabil si spalate cu substante specifice ,suflate reasamblate si abia apoi reglate.Am fost de curiozitate azi la o firma de profil din B si ghiciti ce scor mi s-a calculat ptr asa inginerie ??? nu mai putin de 330 RON Poate ca asta este scorul dar in banii astia imi cumpar un sincronizator digital si mai beau si o bere.Totusi care este un scor real ptr 2 carburatoare ..? Partea cu spalatul si remontatul pe moto o fac eu..! Mersi ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Ianuarie 19, 2006 Share Postat Ianuarie 19, 2006 Probabil in pretul asta era inclus si reglajul jocurilor supape - altfel nu se explica. Apropo de vacuumetre .... www.carbtune.com . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MOTOBRAND Postat Ianuarie 20, 2006 Share Postat Ianuarie 20, 2006 Daca ai nevoie de reglare la carburatoare, poti sa vii la noi la club, ca avem aparatul necesar! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.