Sari la conținut

Probleme cu ambreajul


sightless
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Azi am vrut sa fac o mica plimbare cu moto, o pornesc, o las putin, dupa care bag in viteza si eliberez usor ambreajul incep sa ma misc apoi cand sa ies in strada trag ambreiaju si surpriza...moto tot rula desi ambreiajul era tras.Incer sa o scot pe liber si nu mergea nici cum, am oprit motorul si atunci am putut sa o scot pe liber dar cu el pornit nu :| M-am uitat la cablul ambreiajul pare cam uzat si frecat si am observat eu de la un timp ca maneta ambreiajului e cam slaba si cand o trag si o eliberez ea nu revina la normal.

Acum va intreb si pe voi ce parere aveti nu cred ca ar fi probleme la cutia de viteze cred ca toata chestia e de la cablu de la ambreiaj dar ramane o nelamurire: De ce cu motorul oprit pot schimba pe liber (sau in viteza) si cu el pornit nu :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe de o parte, regleaza-ti cablul sa ai undeva la 1mm joc. Pe de alta, ar putea fi si din cauza uleiului. Daca este foarte gros, gen 20W, si pe frigul asta, transmite mai mult cuplu decat e normal (ambreiajele in baie de ulei nu sunt niciodata 100% disengaged spre deosebire de cele uscate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 mm? nu ti se pare cam putin? :smoke:

La Suzuki aveam 1-2mm (scria in carte). La Beemer nu m-am uitat niciodata :D

 

Pentru chivu: daca nu ai joc, cablul e tot timpul in tensiune, deci se uzeaza ceva mai repede. Mai mult, ambreiajul poate sta putin decuplat si se uzeaza la randul lui. Daca jocul e prea mare, maneta nu revine, nu decupleaza complet si schimbi de mai multe ori fara ambreiaj fara sa vrei. Ceea ce inseamna ca uzezi atat cutia, cat si ambreiajul.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul motiv pentru care se lasa joc manetei ambreiajului este pentru a nu ramane cumva tensionat si sa apara o usoara debreiere iar parghia care impinge placile sa nu fie in contact permanent cu rulmentul. Protejarea cablului e vax-albina, asta era problema...

Jocul este de obicei 5-10 mm la capatul manetei. (probabil la capatul opus se traduce in 2-3 mm).

 

Sightless, probabil cablul tau s-a rupt si mai atarna in cateva fire pe undeva. Fa o proba, trage de maneta si vezi daca in acelasi timp parghia de pe motor se misca si ea corespunzator. (adica cam cat ar trebui sa se miste normal - vreo 10mm) Daca nu, schimba cablul.

 

Este absolut normal sa nu poti schimba vitezele cu motorul pornit odata ce ambreiajul nu decupleaza. Pe loc merge indiferent de ambreiaj. Poti incerca si la masina daca vrei, vezi daca poti schimba viteze fara sa debreiezi, in mers. :smoke:

 

p.s. si e AMBREIAJ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai verificat daca nu e rupt cablul? Ca asa suna din ce povestesti tu

 

 

Sorry, acuma am vazut ca si belbody a sugerat acelasi lucru...of of, graba asta :smoke:

Editat de toasted
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul motiv pentru care se lasa joc manetei ambreiajului este pentru a nu ramane cumva tensionat si sa apara o usoara debreiere iar parghia care impinge placile sa nu fie in contact permanent cu rulmentul. Protejarea cablului e vax-albina, asta era problema...

Jocul este de obicei 5-10 mm la capatul manetei. (probabil la capatul opus se traduce in 2-3 mm).

 

Sightless, probabil cablul tau s-a rupt si mai atarna in cateva fire pe undeva. Fa o proba, trage de maneta si vezi daca in acelasi timp parghia de pe motor se misca si ea corespunzator. (adica cam cat ar trebui sa se miste normal - vreo 10mm) Daca nu, schimba cablul.

 

Este absolut normal sa nu poti schimba vitezele cu motorul pornit odata ce ambreiajul nu decupleaza. Pe loc merge indiferent de ambreiaj. Poti incerca si la masina daca vrei, vezi daca poti schimba viteze fara sa debreiezi, in mers. ;)

 

p.s. si e AMBREIAJ.

 

Se poate, dar tre sa fii meserias! :wave:

Dai 2-3 sprituri din acceleratie si intra, ca se face sincronizarea cutiei cu motorul! ;)

 

@ sightless: cablul tau e rupt aproape de tot!

Editat de mishu_canishu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sightless, probabil cablul tau s-a rupt si mai atarna in cateva fire pe undeva. Fa o proba, trage de maneta si vezi daca in acelasi timp parghia de pe motor se misca si ea corespunzator. (adica cam cat ar trebui sa se miste normal - vreo 10mm) Daca nu, schimba cablul.

 

Este absolut normal sa nu poti schimba vitezele cu motorul pornit odata ce ambreiajul nu decupleaza. Pe loc merge indiferent de ambreiaj. Poti incerca si la masina daca vrei, vezi daca poti schimba viteze fara sa debreiezi, in mers.

 

Cam asta am vazut si eu, e ros si unele fire impiedica revenirea manetei inapoi si banuies ca impiedica si decuplarea cand trag maneta ambreiajul (de nu pot sa schimb treapta).O sa ma ocup de ea cat de curand, acum nu prea am avut timp, sa vad dak pot sa refac ceva la cablul actual sau daca trebuie sa-l schimb, eu ma temeam sa nu fie ceva de la cutia de viteze dar nu are ce ;) cablul e de vina!

Oricum va multumesc mult pentru sfaturile acordate ;)

 

asfalt uscat! :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce cu motorul oprit pot schimba pe liber (sau in viteza) si cu el pornit nu

 

poti sa schimbi in mers si fara sa folosesti ambreiajul , trebuie sa tragi mai tare de pedala si sa reduci acceleratia putin cand schimbi, eu am incercat si merge, dar nu e indicat

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta asa, daca te manaca in c_ur, sau daca se intampla sa te lase cablul la drum lung. Dar daca nu ai ambreiajul functional nu prea poti pleca de pe loc, eventual o impingi si sari pe ea si bagi in viteza cand deja e in miscare. Dar sa mergi prin oras fara ambreiaj functionand e ... f_ere de u_re.. ;) Cei patiti stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Azi am vrut sa fac o mica plimbare cu moto, o pornesc, o las putin, dupa care bag in viteza si eliberez usor ambreajul incep sa ma misc apoi cand sa ies in strada trag ambreiaju si surpriza...moto tot rula desi ambreiajul era tras.Incer sa o scot pe liber si nu mergea nici cum, am oprit motorul si atunci am putut sa o scot pe liber dar cu el pornit nu :| M-am uitat la cablul ambreiajul pare cam uzat si frecat si am observat eu de la un timp ca maneta ambreiajului e cam slaba si cand o trag si o eliberez ea nu revina la normal.

Acum va intreb si pe voi ce parere aveti nu cred ca ar fi probleme la cutia de viteze cred ca toata chestia e de la cablu de la ambreiaj dar ramane o nelamurire: De ce cu motorul oprit pot schimba pe liber (sau in viteza) si cu el pornit nu ;)

uleiul pare a fi de vina.se mai intampla daca e vechi sau necorespunzator.raman discurile lipite chiar daca il strangi.mai ales acum ca e frig.bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde gasesc seria sasiului?

 

 

Ai incercat in talon? :wave:

 

Da m-am uitat in talon chiar si in cartea motorului dar nu am vazut nimic de genu "SERIA SASIULUI" probabil o fi scrisa sub alta denumire.

Pe talon am doar (printre altele):

 

-nr de indentificare

-seria cartii de indentificare

-tipul varianta (eu banuiesc ca asta ar fi dar nu sunt sigur)

-nr de omologare

 

iar pe cartea motorului ce am gasit in plus:

 

- tipul

- seria

(astea doua se refera la motorul motocicletei)

 

Deci va rog sa ma lamuriti si pe mine cu seria sasiului am nevoie de ea pt a imi cumpara cablul de ambreiaj!!!!!

 

Multumesc si asfalt uscat ;)

Editat de sightless
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da m-am uitat in talon chiar si in cartea motorului dar nu am vazut nimic de genu "SERIA SASIULUI" probabil o fi scrisa sub alta denumire.

Pe talon am doar (printre altele):

 

-nr de indentificare

-seria cartii de indentificare

-tipul varianta (eu banuiesc ca asta ar fi dar nu sunt sigur)

-nr de omologare

 

iar pe cartea motorului ce am gasit in plus:

 

- tipul

- seria

(astea doua se refera la motorul motocicletei)

 

Deci va rog sa ma lamuriti si pe mine cu seria sasiului am nevoie de ea pt a imi cumpara cablul de ambreiaj!!!!!

 

Multumesc si asfalt uscat ;)

 

Domnule, numarul de identificare = serie sasiu. De regula este stantat pe "gatul" cadrului (sasiului).

 

Daca motorul din avatar este al tau:

- marca = SUZUKI

- tipul, varianta = GSXR 750

- nr de indentificare = serie sasiu

- seria cartii de indentificare = pe langa talon, trebuie sa mai ai cartea de IDENTITATE (nu de identificare). Seria cartii de identitate se trece intotdeauna in talon, practic datele din talon le ai si in cartea de identitate.

 

 

Domnule, numarul de identificare = serie sasiu. De regula este stantat pe "gatul" cadrului (sasiului).

 

Daca motorul din avatar este al tau:

- marca = SUZUKI

- tipul, varianta = GSXR 750

- nr de indentificare = serie sasiu

- seria cartii de indentificare = pe langa talon, trebuie sa mai ai cartea de IDENTITATE (nu de identificare). Seria cartii de identitate se trece intotdeauna in talon, practic datele din talon le ai si in cartea de identitate.

Editat de scania.topline
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

problema e de la uleiul gros care ramane pe discuri si ele stau lipite ( desi rulmentul de presiune depresurizeaza ). Schimba uleiul sau lasa motorul sa se incalzeasca inainte sa pleci si n`o sa mai ai probleme ( cel putin la mine asa mergea treaba pana am schimbat uleiul ).

 

Asta daca nu cumva e cablul de vina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule, numarul de identificare = serie sasiu. De regula este stantat pe "gatul" cadrului (sasiului).

 

Daca motorul din avatar este al tau:

- marca = SUZUKI

- tipul, varianta = GSXR 750

- nr de indentificare = serie sasiu

- seria cartii de indentificare = pe langa talon, trebuie sa mai ai cartea de IDENTITATE (nu de identificare). Seria cartii de identitate se trece intotdeauna in talon, practic datele din talon le ai si in cartea de identitate.

 

Deci nr de identificare=SERIE SASIU?

 

Oki mersi mult!

 

Asfalt uscat ;)

Editat de sightless
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...