Sari la conținut

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Decat sa puneti ulei mai gros in telescoape, mai bine confectionati niste bucsi pe post de inaltatoare/distantiere pt arcurile din telescoape. E mai sanatos asa. Nu afecteaza amortizarea dar intareste suspensia contra "diving-ului".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualul prevede si verificarea lumgimii arcurilor, mai ales daca sunt comprimate si nu mai revin la minimul prevazut de manual , clar ca este ok distantier

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat sa puneti ulei mai gros in telescoape, mai bine confectionati niste bucsi pe post de inaltatoare/distantiere pt arcurile din telescoape. E mai sanatos asa. Nu afecteaza amortizarea dar intareste suspensia contra "diving-ului".

 

De ce e mai sanatos?

Uleiul mai gros imbunatateste si partea de rebound, nu doar partea de compresie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce e mai sanatos?

Uleiul mai gros imbunatateste si partea de rebound, nu doar partea de compresie.

 

Pai la ST deranjeaza amortizarea in sine sau suspensia per total cu plonjarea aia pe frana?

Tu zici ca imbunatateste, altii zic ca o inrautateste. Depinde de teren.

Ulei gros inseamna compresie si revenire stilul turtle.

Ulei subtire inseamna compresie si revenire stilul rabbit.

Nu mai bine lasi amortizarea originala, cu vascozitatea din manual si intaresti suspensia din arcuri?

Punand ulei mai gros in furca e ca atunci cand pleci cu bagaje si pasager, ti-e lene sa mai strangi piulita de la arcul spate si doar dai de rotita shock-ului pe pozitia cea mai hard. Adica exista o confuzie intre taria suspensiei si taria amortizarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma gandeam ca uleiul trece mai repede sau nu prin supapa amortizorului in functie de fluiditate iar compresia lui e cam la fel ca de.......... ar merge si lichid de frana nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma gandeam ca uleiul trece mai repede sau nu prin supapa amortizorului in functie de fluiditate iar compresia lui e cam la fel ca de.......... ar merge si lichid de frana nu?

Cand se vorbeste despre compression si rebound se refera la comprimarea si destinderea suspensiei, nu la compresia din interiorul fluidului/uleiului.

Un compression/rebound mai tare ar ajuta la reducerea diving-ului si pe un teren moale. In schimb, pe un teren tare (drum de piatra, asfalt gaurit) sunt de preferat compression si rebound rapide, adica slabe, cu ulei subtire. La motocross/enduro sunt reglage separate pt compression si rebound. Ba chiar comression are doua reglaje: unul pt compression brusc si altul pt compression lent.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decat sa puneti ulei mai gros in telescoape, mai bine confectionati niste bucsi pe post de inaltatoare/distantiere pt arcurile din telescoape. E mai sanatos asa. Nu afecteaza amortizarea dar intareste suspensia contra "diving-ului".

Si mai bine cred s-ar comporta cu arcuri progresive, dar coasta ceva :)

 

Motoreta :)

13563354_1102740046455468_1411775728_n.j

Marfa troaca! :D e un model care mi-a placut mult si e mai potrivit gabaritului meu, insa nu am avut noroc sa ma lipesc de vreunul... Sa o stapanesti sanatos fara incidente!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si mai bine cred s-ar comporta cu arcuri progresive, dar coasta ceva :)

 

Evident! Dar eu am dat cea mai ieftina solutie.

» Post actualizat in 29 Jun 2016 06:19

aha incep sa pricep dar de ce unele amortizoare au ventile?

 

Pentru a elimina presiunea acumulata in timp. Exemplu: telescoapele de la caprele hard-enduro care au niste suruburi simple in loc de ventile.

Sau: pt a baga cu pompa aer, ca la Africa Twin. Din experienta, pot sa spun ca dupa, suspensia se comporta ca dracu'. Ca argument, vezi caprele de hard-enduro la care nu ai posibilitatea de a baga aer. Doar de a-l scoate.

Ca si la shock absorber, la furca intai rezolvi taria arcurilor, in concordanta cu greutatea mobrei, cu diminuarea diving-ului, etc. Pe urma te ocupi de subtilitati legate de amortizarea oscilatiilor furcii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident! Dar eu am dat cea mai ieftina solutie.

Am inteles, de asta am si pus accentul pe costuri :D

Editat de Banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, a lui a fost :) motoreta buna.


» Post actualizat in 02 Jul 2016 11:18

Voi de unde luati cabluri etc? Kedo? E 30euro transportul. Un site mai friendly cu pretul transportului stiti? Pe louis nu prea e mare lucru pentru XTZ750.


» Post actualizat in 02 Jul 2016 11:25

Legat de suspensie, dupa ce am mers cu motorul si stiu ca are niste bare de aluminiu in capatul arcurilor. Mi se pare ca e prea dura. Adica nu lucreaza usor. Da, are dive. Dar peste linii tramvai ar trebui sa fie mai moale. Cu ulei mai subtire de ce scrie manualul (10W) ati incercat? Cum e?


» Post actualizat in 02 Jul 2016 11:26

Multumesc de urari! Asfalt uscat tuturor! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Știi ca avem forum pentru Supertenere! Tenere club. Ro. Găsești acolo tot ce vrei! Kedo sau Achimoto pt diverse!

Cat despre suspensie, eu folosesc uleiul de la Motul 15w. Dar am și arcurile precomprimate cu șaibe! Poate ajungi la întrunire și vorbim mai multe!

Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Am facut in weekend o tura de 600km cu motoreta, sosea si forestiere, fac un mic review, de proaspat posesor XTZ 750 productie 1993. Si 2-3 intrebari.

 

Plusuri:

-consum. A iesit 4.8%, mers 90-110. Pe DN-uri, am prins si semafoare... Pe traseul de enduro, jumate din el mers viteza 1 sau 2, consum 6.3%.

-motor. Trage de jos, de jos. Practic in 1a, nu am avut panta la care sa tusheasca, e ca un tractor. La fel, urcare pe serpentine, dupa 3k5RPM, rupe. nota 10 motor

-raport cutie viteze. E OK, dar daca avea si a 6a era super. In rest, 1a e geniala, tractor style. A 2a la fel, buna si ea pentru enduro. Mai sus, bun bun pentru sosea.

-frane. Mie mi se par OK, tot am citit de frane ca nu sunt suficiente etc. Da, nu sunt cele de pe KTM la feeling. Dar isi fac treaba. Cea de spate chiar e buna.

 

Minus:

-cadrul e .. flexibil. Nu stiu cum sa zic, aveam senzatia ca tot se torsoniaza in zonele cu gropi mari. Foarte ciudat, nu am mai simtit asa la nici o mobra.

-shaua. O fi din cauza ca e veche si buretele e dus? Dar e nasoala,..

 

 

Suspensia nu o punctez, e de investigat. Pe motoreta asta e prea dura, desfac jambele si vad ce gasesc. Practic nu plutea peste gropi, le simteam. Pe fiecare. Si pe alea mici si pe alea mari, si pe alea dese si pe alea rare.

Amortizor spate. Nu stiu.. trebuie vazut.. era si el prea dur. Cred.

 

Intrebari:

1) Ati avut footpeg-uri lasate mai jos? Cum e cu ele? Nu polizezi asfaltul des? Intreb ca am 1.94 si trebuie sa fac ceva.

2) Ce inaltatoare de ghidon ati folosit? Ce inaltime aveau? Mergeau cu cablurile originale OK?

3) Ati refacut buretele din sha? Ma gandesc si la inaltat si dus la orizontala, gen motocicleta rally. Experiente? A fost ok dupa? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cadrul nu torsioneaza! saua mea a fost facuta la dan din timisoara dupa specificatia mea ,suspensia fata ulei 20w.suspensia spate de verificat mai atent articulatia cu bila !scarile sant bine unde sant parerea mea.folosesc ghidon de transalp am incercat inaltatoare de 3cm pe ghidonul original. am pus ghidonul de honda are o alta inclinatie a incheieturii si e mai sus ,ajung cablurile . era sa uit daca nu folosesti articulatia pe bila de la amortizorul din spate si pui o bucsa vobleaza in anumite situatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Am facut in weekend o tura de 600km cu motoreta, sosea si forestiere, fac un mic review, de proaspat posesor XTZ 750 productie 1993. Si 2-3 intrebari.

 

Plusuri:

-consum. A iesit 4.8%, mers 90-110. Pe DN-uri, am prins si semafoare... Pe traseul de enduro, jumate din el mers viteza 1 sau 2, consum 6.3%.

e bine. ai carburator in mintile lui.

-motor. Trage de jos, de jos. Practic in 1a, nu am avut panta la care sa tusheasca, e ca un tractor. La fel, urcare pe serpentine, dupa 3k5RPM, rupe. nota 10 motor

tot de la carburator:)

-raport cutie viteze. E OK, dar daca avea si a 6a era super. In rest, 1a e geniala, tractor style. A 2a la fel, buna si ea pentru enduro. Mai sus, bun bun pentru sosea.

la mine a1a parca e cam scurta! ,a gandesc ca poate ai alte pinioane!

-frane. Mie mi se par OK, tot am citit de frane ca nu sunt suficiente etc. Da, nu sunt cele de pe KTM la feeling. Dar isi fac treaba. Cea de spate chiar e buna.

sunt si mai ok daca pui furtune cu insertie metalica! ma surprinzi cu frana pe spate. esti cam singurul care a evidintiat o pozitiv dintre posesori!

 

Minus:

-cadrul e .. flexibil. Nu stiu cum sa zic, aveam senzatia ca tot se torsoniaza in zonele cu gropi mari. Foarte ciudat, nu am mai simtit asa la nici o mobra.

verifica cadrul la suduri, mai ales in V de sub sa, unde este rezervorul de ulei! acolo se fisureaza. gasesti detalii multe la noi pe forum sau pe supertenere.net. foarte multa lume si a intarit acea portiune!

-shaua. O fi din cauza ca e veche si buretele e dus? Dar e nasoala,..

si eu am modificat saua si este mult mai bine. din pacate baiatul care a modificat saua lui Doru nu mai lucreaza dar am inteles ca a aparut alt baiat priceput pe la Craiova. Il gasesti aici pe forum.

 

 

Suspensia nu o punctez, e de investigat. Pe motoreta asta e prea dura, desfac jambele si vad ce gasesc. Practic nu plutea peste gropi, le simteam. Pe fiecare. Si pe alea mici si pe alea mari, si pe alea dese si pe alea rare.

Amortizor spate. Nu stiu.. trebuie vazut.. era si el prea dur. Cred.

pe fata am precomprimat arcurile cu saibe. la mobra mea mi se pare prea moale si pe fata si pe spate! poate nu ai arcurile originale si ai ceva after market. daca e asa tre sa te joci un pic cu uleiul din furca daca stii ce ai acum! spatele il mai poti regla un pic din saiba! Dar nu te astepta la prea mult! Eu mi am luat arcuri progresive fata spate dar nu am apucat sa le montez. dupa revin cu o impresie!

 

Intrebari:

1) Ati avut footpeg-uri lasate mai jos? Cum e cu ele? Nu polizezi asfaltul des? Intreb ca am 1.94 si trebuie sa fac ceva.

nu am avut footpeguri dar am instalat cric central care e destul de sus dar se pare ca nu suficient pt ca ating cateodata asfaltul. supertenere. net exista un baiat care face footpeguri cum vrei tu! Arunca un ochi!

2) Ce inaltatoare de ghidon ati folosit? Ce inaltime aveau? Mergeau cu cablurile originale OK?

nu am folosit inaltatoare dar am schimbat ghidonul cu un tomasseli adventure si e mare diferenta.

3) Ati refacut buretele din sha? Ma gandesc si la inaltat si dus la orizontala, gen motocicleta rally. Experiente? A fost ok dupa? :)

ti am raspuns mai sus, dar daca vrei sa o faci singur considera ca optiune importanta pt comfort, gelul.

 

Daca nu gasesti linkurile cu chestiile de mai sus, da un semn si cand ajung acasa le postez!

Asta e forumul mai international asa, in caz ca nu il stiai!

http://www.super-tenere.net/

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumescde info Klu!

 

O sa cumpar un set de scarite de pe unu dezmembrat si le cobor 2cm.

Caut si un ghidon mai inalt intre timp. Am inaltatoare de 1" dar nu ajung... Mai trebuie inaltat mult.

veti undeva ceva salvat legat de pozitia ideala (sau cat de cat ok.. ) pentru mersul in enduro in scarite? Adica ce sa urmaresc, sa stau drept, cu mainile lungite neflexate si sa ajung la ghidon? Cam asta ar fi setup-ul de atins?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate stiu eu pozitia in enduro trebuie sa fie un pic aplecata (spatele arcuit) cu coatele indoite, in nici un caz cu bratele neflexate sau cu corpul drept! uite aici ceva :http://www.enduroschool.com/wiki/Razie_Enduro_School/Standing_position

cam asa, luata de pe goagal!

post-8246-0-25356300-1468329285_thumb.jpg

Editat de klu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cabluri mai lungi unde gasesc? Imi trebuie un inaltator de ghidon de 12cm cam..

Ape-hanger-ule.

Cand mergi in picioare nu trebuie sa ai spatele vertical. David Knight, care are 2m, nu foloseste inaltatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...