Sari la conținut

Filtru K&n Pe Enduro ?


Postări Recomandate

In ultim avreme ma gandesc daca merita sa pun pe motor filtru k&N. Stiu ca au mai fost discutii pe tema asta pentru alte motociclete, dar tot nu sunt convins.

 

Datele problemei:

 

Carburatie standard;

Tobe modificate sport, mai libere dar nu goale;

Filtrul este in prezent original de hartie, instalat de vre-o 8000 km. In ultim avreme am observat o imbogatire a amestecului carburant, e posibil sa fie de la filtrul care s-a colmatat. Honda zice sa-l schimbi la 12.000 sau mai des daca mergi off-road. Cum toata Ro poate fi considerata off-road ca nivel de praf :baldy: , e posibil sa fie de schimbat.

Filtrul normal costa @ 15 Eur, un K&N @ 45 Eur

K&N pretinde durata de viata de peste 1.000.000 km (!) cu prima curatare la 80.000 :crack: as o fi ? Solutiile de curatare si uns costa cca 19 Eur. Teoretic nu as ajunge niciodata sa-l mai curat sau sa-l mai schimb,probabil nu o sa tin motorul mai mult de inca un sezon.

K&N pretinde o crestere a performantei fara a umbla in carburatie, printr-un debit de aer cu 40% mai mare. Asa o fi sau trebuie schimbate jiglere ? Intra in carcasa originala sau se monteaza direct pe carburator ?

 

Ma gandesc ca ar fi pasul urmator logic dupa eliberarea tobelor :P logic as ar fi:evacuare mai libera, admisie mai libera. De precizat ca fara filtru deloc sau fara tobe deloc merge mai prost.

 

Care ati pus k&N pe un enduro mono ? DR,XT,XTZ,KLR,NX,XL,XR, samd. Sugestii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva mai "stiintific"se poate ? ;) Stiu ca este mai permisiv, asta cu "ar fi bine jiglere marite" cade pentru ca nu ma apuc sa schimb jiglere si in plus K&N pretinde ca nu trebuie sa schimbi nimic :crack:

 

Stiu ca se curata cu o solutie si se unge cu alta, dar mai precis: Vine gata imbibat? Real la cati km trebuie curatat? Pt ca un kit de solutii costa mai mult decat un filtru normal nou :P

 

De cel uscat nu stiam ca exista, nu vad care principiul de filtrare sa fie si eficient contra prafului... :baldy:

 

 

PLS, nu are nimeni montat asa ceva sa-mi poata spune cum se comporta ?

 

Nu vreau filtru d-asta doar asa de fite sa pot sa ma laud ca am k&n pe motor, il iau numai daca e viabil tehnico-economic :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca se curata cu o solutie si se unge cu alta, dar mai precis: Vine gata imbibat? Real la cati km trebuie curatat? Pt ca un kit de solutii costa mai mult decat un filtru normal nou

K&N filters come pre-oiled and ready to use. The filter medium is made from layers of white cotton gauze. The oil has a red dye added to show how much is being applied. If the filter looks pinkish-red, it is oiled. It is important that K&N air filters are never used unoiled. This would greatly degrade their filtering ability.

 

si

 

The general rule of thumb is that the filter needs to be cleaned when the dirt build up gets as thick as the wire mesh. The usual interval is 30,000 - 50,000 miles depending on driving conditions. We recommend that you check your filter about once a year in normal usage.

 

Deci, pe romaneste, nu trebuie cumparata solutie la inceput, ci doar dupa primele 30.000 de mile :P E bine sa fie verificat anual insa.

Din ceea ce spun consumatorii, cresc performantele motorului insa simultan se simte si o mica crestere a consumului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vad de ce un flux mai mare de aer duce la consum mai mare, in conditiile in care nu se modifica nimic altceva.

Nu e nevoie sa modifici nimic. Ei vor sa spuna ca filtrul este capabil sa filtreze o cantitate mai mare de aer decit cel original, putind creste puterea motorului daca il modifici. Daca nu, nu si gata.

Exista si filtre uscate la K&N, dar nu cele standard.

Pe noua moto am K&N, cind o aduc la Bucuresti il scoatem sa vedem in ce stare e si te poti uita la el pe indelete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru info...inca mai studiez

 

Aseara am desfacut filtrul si asa e , s-a umplut de praf. L-am suflat un pic cu aer comprimat din interior spre exterior si s-a imbunanatit mersul, deci asta era problema. O sa incerc un k&n probabil, cred ca ar face echipa buna cu tobele mele "chopperite"

 

Pana acum din ce am "prins" de pe net utilizatorii de k&n zic ca le scade si consumul.

 

Pt dynojet nu stiu daca merita , m-ar costa in jur de 90 Eur kitul pt un singur carb cum am eu . E exagerat pt 3 jiglre si un cui :crack: adica nu e viabil tehnico-economic :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Pt dynojet nu stiu daca merita , m-ar costa in jur de 90 Eur kitul pt un singur carb cum am eu . E exagerat pt 3 jiglre si un cui :crack: adica nu e viabil tehnico-economic :P

 

..Daca tot spui ca vrei s-o mariti de ce te mai complici sa bagi bani in ea?

Si asa sezonul asta nu mai mergi mult cu ea,nu?

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...