motociclistcom Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max. daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaima Ursuletilor de Plus Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 (editat) deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc? pai ..."lagal" ...iti iei amenda + pcte! 45km/h e viteza maxima constructiva...ceva de genu`....e o chestie in talon ! Editat Ianuarie 24, 2009 de kidu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Si daca ai permis cat. A mai e ceva grav daca merg cu un scuter cu 60km/h si are nr. galben si are acte de moped ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
boditza Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 in mod normal ar fi caz penal.. nu e road legal sa circule cu viteza aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionel_ Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 so mai discutat despre asta..un search rezolva tot!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzefeeR Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Nu faci parnaie . stai linistit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Un_vizitator Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Nu faci parnaie . stai linistit in cel mai rau caz faci ... in cel mai usor scapi cu amenda si puncte ... cel mai probabil, pe langa acea amenda mai ia una de 300 de lei pentru conducere fara hartia aia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adya76 Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc? daca nu ai A-ul....dosar penal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rolly Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 exact...acu depinde de ce pamfletar te ia...dar daca are radar nu e chiar asa pamfletar. Daca ai noroc scapi cu o amenda plus puncte, daca e in cunostinta de cauza sunt doua parti: ai A-ul sau A1 te ia pentru fals si uz de fals ca l-ai inregistrat la primarie si el defapt prinde peste 45 si nu e in categoria aia, daca nu ai A sau A1 te ia pentru condus fara permis. In ambele cazuri e penal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maryus Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc? cu masina te duci lejer la 57, cu scuterul te duci lejer la parnaie Cu masina te duci la 60...asa crezi tu: vitezomerul indica cu aprox 10km/h mai mult, iar radarul inregistreaza viteza reala...ia un GPS si incerca si vei vedea ca toate vitezometrelor masinilor indica asa. Politistii nu fac concesii gratuite, asa cum am fi tentati sa credem! Dc te prinde cu scuterul cu 57 viteza reala, atunci vehiculul este considerat pe loc autovehicul, mopedul devine instantaneu motocicleta, iar politistul te invita sa ii arati permisul categoria A sau A1, iar dc tu nu reusesti sa faci asta, cazul este penal pt ca ai condus fara permis. S-ar putea sa spui ca nu-i vina ta ca merge scuterul mai repede decat trebuie...OK: trebuie sa-l convingi pe politist ca era la vale sau ca batea vantul din spate, iar dc nu reusesti nici asta, el iti va spune ca omologarea RAR (ceea ce scrie in carte, adica vit. max. 45km/h) nu este corespunzatoare realitatii si ca era datoria ta sa mergi la RAR pt a pune o entiune pe carte ca viteza max este alta si sa reinmatriculezi scuterul ca motocicleta. In acest moment te baga si la "punerea in circulatie pe drumurile publice a unui autovehicul neinmatriculat", deasemenea penal. Ca sa justific, iti voi povesti ca am patit asta cu o Dacie papuc, inmatriculata initial ca si camioneta si devenita furgoneta dupa carosare: trebuia sa merg la RAR si sa o reomologhez in noile conditii dupa ce i-am montat caroseria acoperita...asa si tu trebuia sa mergi dupa delimitare, adica dupa ce intervii asupra caracteristicilor mentionate in cartea de identitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motociclistcom Postat Ianuarie 25, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2009 am spus clar ... in curand o sa am A1 sper ... daca ma prinde dupa ce imi face ? si app am un golf 4 ... adica tata ... si cand pune gps ... 1 km e dif ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zane94 Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 da daca zici ca "nene el prinde 45 da era si eu atast ii dadeam, da am tinut contant si era si vale si fara sa-mi dau seama o prins 60" ce face? si daca chiar e adevarat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 da daca zici ca "nene el prinde 45 da era si eu atast ii dadeam, da am tinut contant si era si vale si fara sa-mi dau seama o prins 60" ce face? si daca chiar e adevarat... ma ce intrebari puneti . daca imi vine sa ma cac ce fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 ma ce intrebari puneti . daca imi vine sa ma cac ce fac? mergi la WC ... Daca te ia radaru peste 45 , conform legii e caz penal Dar sa fim seriosi ... stiti pe cineva cu dosar penal pt. asa ceva ??? sincer ... nu cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.cj Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 ma ce intrebari puneti . daca imi vine sa ma cac ce fac? iti dai drumu... si la subiect : daca te prinde cu 57 km/h e treaba de dosar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motociclistcom Postat Ianuarie 25, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2009 si daca il delimitez ce trebuie sa fac sa fie totul legal ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex.cj Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 si daca il delimitez ce trebuie sa fac sa fie totul legal ? asta chiar nu stiu... faza e ca atata timp cat e trecut MOPED si te`o prins cu 57km/h e treaba penala indiferent ca ai permis pt A1, A. suna la RAR si intereseazate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motociclistcom Postat Ianuarie 25, 2009 Autor Share Postat Ianuarie 25, 2009 si pot sa ma duc la rar sa schimb aia din carte cu moped ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Si daca am set de 80cc pot sa ma duc la RAR ? Il reomologhez nu e problema dar numai daca se poate. Sau sa nu spun ca am de 80cc si numai sa mi-l treaca ca moto. E un topic foarte bun pentru asa ceva, sunt multe intrebari dar fara raspuns... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaiand Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 si daca il delimitez ce trebuie sa fac sa fie totul legal ? Degeaba ai A1 , atata timp cat el e trecut ca moped. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
*adytza* Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 (editat) Degeaba dezbateti voi aici fel si fel de probleme ca garcea daca va ia cu radaru tot amenda va da si nimic altceva ,asa ca numai va agitati degeaba Editat Ianuarie 25, 2009 de *adytza* Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Si daca am set de 80cc pot sa ma duc la RAR ? Il reomologhez nu e problema dar numai daca se poate. Sau sa nu spun ca am de 80cc si numai sa mi-l treaca ca moto. E un topic foarte bun pentru asa ceva, sunt multe intrebari dar fara raspuns... Da, poti sa te duci la RAR si poti sa ceri omologare individuala (platesti pe asta cel putin 200RON), dupa care trebuie sa-l inmatriculezi la sectia financiara si sa iei numere albe de motocicleta de la prefectura (sectia de permise si inmatriculari autovehicule). Dupa asta o sa trebuiasca sa treci pe la sectia financiara sa platesti o taxa anuala pe "motocicleta", dar nu te agita prea tare ca taxa depinde de cilindree si eu platesc 14RON/an pentru 250cc, asa ca la 80cc cred ca o sa ai de platit cel mult 5RON/an... Acum daca vehicolul nu prinde mai mult de 50-55km/h sigur ca poti sa stai cu numar galben si sa zici ca n-a mers bine limitatorul, ca era vand din spate si ca mergeai pe deal in jos... Problema seriasa e cand "agregatul" prinde 120km/h cu pasager, cum poate prinde de exemplu un Yamaha Aerox cu limitatoarele scoase si cu setul motor schimbat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KoKolau Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Da, poti sa te duci la RAR si poti sa ceri omologare individuala (platesti pe asta cel putin 200RON), dupa care trebuie sa-l inmatriculezi la sectia financiara si sa iei numere albe de motocicleta de la prefectura (sectia de permise si inmatriculari autovehicule). Dupa asta o sa trebuiasca sa treci pe la sectia financiara sa platesti o taxa anuala pe "motocicleta", dar nu te agita prea tare ca taxa depinde de cilindree si eu platesc 14RON/an pentru 250cc, asa ca la 80cc cred ca o sa ai de platit cel mult 5RON/an...Acum daca vehicolul nu prinde mai mult de 50-55km/h sigur ca poti sa stai cu numar galben si sa zici ca n-a mers bine limitatorul, ca era vand din spate si ca mergeai pe deal in jos... Problema seriasa e cand "agregatul" prinde 120km/h cu pasager, cum poate prinde de exemplu un Yamaha Aerox cu limitatoarele scoase si cu setul motor schimbat... Multumesc ptr informati, eu nu prind mai mlt de 65km/h, eu merg cu 55-60, chiar daca am set de 80cc, o sa-l fac sa fuga mai tare, dar e alta treaba. Dar eu nu am cu ce dovedi ca am set de 80cc, il verifica ei nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackLord Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 (editat) In primul rand cand iti comunica viteza.... ii ceri: - autorizatia de la metrologie a radarului in cauza (a aparatului adica) - autorizatia radarului de a "lucra" in ziua de in intervalul orar de in locatia cu pricina (in locul unde ai fost inregistrat) - autorizatia agentului de "a se afla" pe radarul ala... Daca nu ti le da ii spui ca-ti pare bine ca l-ai cunoscut! Multumesc pentru grija acordata participantilor la trafic. Sanatate maxima!... Apoi..daca ploua, e ceata sau d'astea (caz rar) ...radarul este nul. Poti contesta usor. Apoi... daca domne' chiar e totul ok si ai avut 60km/h (sa zicem) nu semnezi si faci contestatie in triplu exemplar dupa care astepti sa te citeze si la "proces" cum ar veni, cand te cheama la judecatorie, mergi cu talonu/CI ..d'astea si arati ca scuterul tau este limitat la 45km/h! Sau cum scrie si mai sus...scuze patetice. O sa iti dea avertisment. Editat Ianuarie 25, 2009 de BlackLord Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Multumesc ptr informati, eu nu prind mai mlt de 65km/h, eu merg cu 55-60, chiar daca am set de 80cc, o sa-l fac sa fuga mai tare, dar e alta treaba.Dar eu nu am cu ce dovedi ca am set de 80cc, il verifica ei nu? Pai daca tu mergi ca mielul la taiat si recunosti crestineste ca ti-ai pus kit de tunning de 80cc, fie ei vor scrie in fisa ca ai kit de tunning si 80cc si ai "motocicleta", fie decid ca ca sasiul ala nu poate sa tina un motor asa de mare si ca mergi pe ceva ilegal... Dar apropos, de ce nu iti iei un motor adevarat pentru mers mai tare? Eu personal merg pe scooter (oarecum delimitat, in sensul ca i-am scos saiaba aia din variator dar nu prea exista posibilitatea de a taia limitatorul electronic de 7000rpm, asa ca nu prinde mai mult de 56km/h decat pe deal in jos) si de wekend pe motocicleta adevarata cu schimbator de viteza si toate alea, care desi e cu motor cam mic (250cc cu 2 cilindri, 4 valve pe cilidru si racire cu lichid) poate prinde ocazional 135km/h si tipic cu nevasta si 3 lazi merge binisor la 115km/h, dar pe pe canicula nu mai mult de 90-100... Bine, am un plan de primavara de curatat instalatia de racire, desi cinstit vorbind mai degraba ar trebui sa-mi iau Eliminator de 600cc, ca se pare ca am atins limitele astuia de 250... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.