Sari la conținut

Lagal Sau Ilegal ?


motociclistcom
 Share

Postări Recomandate

deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.

daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc?

 

 

 

pai ..."lagal" ...iti iei amenda + pcte!

 

 

45km/h e viteza maxima constructiva...ceva de genu`....e o chestie in talon ! :scratch:

Editat de kidu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.

daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc?

daca nu ai A-ul....dosar penal

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

exact...acu depinde de ce pamfletar te ia...dar daca are radar nu e chiar asa pamfletar. Daca ai noroc scapi cu o amenda plus puncte, daca e in cunostinta de cauza sunt doua parti: ai A-ul sau A1 te ia pentru fals si uz de fals ca l-ai inregistrat la primarie si el defapt prinde peste 45 si nu e in categoria aia, daca nu ai A sau A1 te ia pentru condus fara permis. In ambele cazuri e penal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci ai un scuter de 49 cmc .... moped ... pe talon scrie ... moped ... 45km/h vit. max.

daca ma prinde radaru ... in sat cu ... 57km/h ce patesc ? normal ma pot duce cu masina lejer pana la 60. Dar cu scuterul ce patesc?

 

cu masina te duci lejer la 57, cu scuterul te duci lejer la parnaie :scratch:

 

Cu masina te duci la 60...asa crezi tu: vitezomerul indica cu aprox 10km/h mai mult, iar radarul inregistreaza viteza reala...ia un GPS si incerca si vei vedea ca toate vitezometrelor masinilor indica asa. Politistii nu fac concesii gratuite, asa cum am fi tentati sa credem!

Dc te prinde cu scuterul cu 57 viteza reala, atunci vehiculul este considerat pe loc autovehicul, mopedul devine instantaneu motocicleta, iar politistul te invita sa ii arati permisul categoria A sau A1, iar dc tu nu reusesti sa faci asta, cazul este penal pt ca ai condus fara permis.

 

S-ar putea sa spui ca nu-i vina ta ca merge scuterul mai repede decat trebuie...OK: trebuie sa-l convingi pe politist ca era la vale sau ca batea vantul din spate, iar dc nu reusesti nici asta, el iti va spune ca omologarea RAR (ceea ce scrie in carte, adica vit. max. 45km/h) nu este corespunzatoare realitatii si ca era datoria ta sa mergi la RAR pt a pune o entiune pe carte ca viteza max este alta si sa reinmatriculezi scuterul ca motocicleta. In acest moment te baga si la "punerea in circulatie pe drumurile publice a unui autovehicul neinmatriculat", deasemenea penal. Ca sa justific, iti voi povesti ca am patit asta cu o Dacie papuc, inmatriculata initial ca si camioneta si devenita furgoneta dupa carosare: trebuia sa merg la RAR si sa o reomologhez in noile conditii dupa ce i-am montat caroseria acoperita...asa si tu trebuia sa mergi dupa delimitare, adica dupa ce intervii asupra caracteristicilor mentionate in cartea de identitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da daca zici ca "nene el prinde 45 da era si eu atast ii dadeam, da am tinut contant si era si vale si fara sa-mi dau seama o prins 60" ce face? si daca chiar e adevarat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da daca zici ca "nene el prinde 45 da era si eu atast ii dadeam, da am tinut contant si era si vale si fara sa-mi dau seama o prins 60" ce face? si daca chiar e adevarat...

ma ce intrebari puneti . :scratch:

daca imi vine sa ma cac ce fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma ce intrebari puneti . :scratch:

daca imi vine sa ma cac ce fac?

mergi la WC ... :P

 

Daca te ia radaru peste 45 , conform legii e caz penal :D

 

Dar sa fim seriosi ... stiti pe cineva cu dosar penal pt. asa ceva ??? sincer ... nu cred :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca il delimitez ce trebuie sa fac sa fie totul legal ?

asta chiar nu stiu...

 

faza e ca atata timp cat e trecut MOPED si te`o prins cu 57km/h e treaba penala indiferent ca ai permis pt A1, A.

 

suna la RAR si intereseazate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca am set de 80cc pot sa ma duc la RAR ? Il reomologhez nu e problema dar numai daca se poate. Sau sa nu spun ca am de 80cc si numai sa mi-l treaca ca moto. E un topic foarte bun pentru asa ceva, sunt multe intrebari dar fara raspuns...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si daca am set de 80cc pot sa ma duc la RAR ? Il reomologhez nu e problema dar numai daca se poate. Sau sa nu spun ca am de 80cc si numai sa mi-l treaca ca moto. E un topic foarte bun pentru asa ceva, sunt multe intrebari dar fara raspuns...

Da, poti sa te duci la RAR si poti sa ceri omologare individuala (platesti pe asta cel putin 200RON), dupa care trebuie sa-l inmatriculezi la sectia financiara si sa iei numere albe de motocicleta de la prefectura (sectia de permise si inmatriculari autovehicule). Dupa asta o sa trebuiasca sa treci pe la sectia financiara sa platesti o taxa anuala pe "motocicleta", dar nu te agita prea tare ca taxa depinde de cilindree si eu platesc 14RON/an pentru 250cc, asa ca la 80cc cred ca o sa ai de platit cel mult 5RON/an...

Acum daca vehicolul nu prinde mai mult de 50-55km/h sigur ca poti sa stai cu numar galben si sa zici ca n-a mers bine limitatorul, ca era vand din spate si ca mergeai pe deal in jos... Problema seriasa e cand "agregatul" prinde 120km/h cu pasager, cum poate prinde de exemplu un Yamaha Aerox cu limitatoarele scoase si cu setul motor schimbat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, poti sa te duci la RAR si poti sa ceri omologare individuala (platesti pe asta cel putin 200RON), dupa care trebuie sa-l inmatriculezi la sectia financiara si sa iei numere albe de motocicleta de la prefectura (sectia de permise si inmatriculari autovehicule). Dupa asta o sa trebuiasca sa treci pe la sectia financiara sa platesti o taxa anuala pe "motocicleta", dar nu te agita prea tare ca taxa depinde de cilindree si eu platesc 14RON/an pentru 250cc, asa ca la 80cc cred ca o sa ai de platit cel mult 5RON/an...

Acum daca vehicolul nu prinde mai mult de 50-55km/h sigur ca poti sa stai cu numar galben si sa zici ca n-a mers bine limitatorul, ca era vand din spate si ca mergeai pe deal in jos... Problema seriasa e cand "agregatul" prinde 120km/h cu pasager, cum poate prinde de exemplu un Yamaha Aerox cu limitatoarele scoase si cu setul motor schimbat...

 

Multumesc ptr informati, eu nu prind mai mlt de 65km/h, eu merg cu 55-60, chiar daca am set de 80cc, o sa-l fac sa fuga mai tare, dar e alta treaba.

Dar eu nu am cu ce dovedi ca am set de 80cc, il verifica ei nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand cand iti comunica viteza.... ii ceri:

- autorizatia de la metrologie a radarului in cauza (a aparatului adica)

- autorizatia radarului de a "lucra" in ziua de in intervalul orar de in locatia cu pricina (in locul unde ai fost inregistrat)

- autorizatia agentului de "a se afla" pe radarul ala...

Daca nu ti le da ii spui ca-ti pare bine ca l-ai cunoscut! Multumesc pentru grija acordata participantilor la trafic. Sanatate maxima!...

Apoi..daca ploua, e ceata sau d'astea (caz rar) ...radarul este nul. Poti contesta usor.

Apoi... daca domne' chiar e totul ok si ai avut 60km/h (sa zicem) nu semnezi si faci contestatie in triplu exemplar dupa care astepti sa te citeze si la "proces" cum ar veni, cand te cheama la judecatorie, mergi cu talonu/CI ..d'astea si arati ca scuterul tau este limitat la 45km/h! Sau cum scrie si mai sus...scuze patetice. O sa iti dea avertisment.

Editat de BlackLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc ptr informati, eu nu prind mai mlt de 65km/h, eu merg cu 55-60, chiar daca am set de 80cc, o sa-l fac sa fuga mai tare, dar e alta treaba.

Dar eu nu am cu ce dovedi ca am set de 80cc, il verifica ei nu?

Pai daca tu mergi ca mielul la taiat si recunosti crestineste ca ti-ai pus kit de tunning de 80cc, fie ei vor scrie in fisa ca ai kit de tunning si 80cc si ai "motocicleta", fie decid ca ca sasiul ala nu poate sa tina un motor asa de mare si ca mergi pe ceva ilegal...

 

Dar apropos, de ce nu iti iei un motor adevarat pentru mers mai tare? Eu personal merg pe scooter (oarecum delimitat, in sensul ca i-am scos saiaba aia din variator dar nu prea exista posibilitatea de a taia limitatorul electronic de 7000rpm, asa ca nu prinde mai mult de 56km/h decat pe deal in jos) si de wekend pe motocicleta adevarata cu schimbator de viteza si toate alea, care desi e cu motor cam mic (250cc cu 2 cilindri, 4 valve pe cilidru si racire cu lichid) poate prinde ocazional 135km/h si tipic cu nevasta si 3 lazi merge binisor la 115km/h, dar pe pe canicula nu mai mult de 90-100... Bine, am un plan de primavara de curatat instalatia de racire, desi cinstit vorbind mai degraba ar trebui sa-mi iau Eliminator de 600cc, ca se pare ca am atins limitele astuia de 250...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...