Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Prea multe detalii sincer nu stiu, dar sunt sigur ca ai sa gasesti raspunsul aici:

Motul 300v factory line

Motul 7100

Motul 5100

 

La faza cu Mobilul am exagerat, nu e chiar cel mai nasol ulei dar nici mare diferenta nu e, eu am ramas cu un gust amar dupa ce l-am folosit, nu isi facea traba calumea, motorul facea tot felul de zgomote si il papa ... Uleiul nu conteaza daca e semi sau full sintetic, poate sa fie mineral, dar se presupune ca cu cat e mai bun uleiul cu atat isi face treaba mai bine, dar daca ai sa bagi 7100 in CB ai sa constati cu stupoare ca iti patineaza ambreiajul :)

 

salut

cum sa nu conteze daca e mineral , semi-sintetic sau full sintetic?!?!?!?!?!- pe la tutoriale gasiti un topic unde se explica f. bine cere e treaba cu uleiurile (/index.php?showtopic=62409&hl=ulei) - fara suparare dar mai cititi, mai documentati-va si voi inainte sa dati sfaturi

 

in 35.000 km (poate mai mult) am bagat numai motul 7100 10w40 si nu am avut probleme

 

@GoodKat

stiu ca e mai greu dar ia si tu manualul de cb 500 (l-am postat undeva pe forum -cel de la Haynes) si acolo explica multe- cat ulei intra cu filtru schimbat , fara filtru schimbat etc. ca vei avea surpriza sa nu fie adevarat tot ce citesti pe forum sau ce auzi...

7100 e ester 300v(topul de gama-) e double ester 5100 e semisintetic

salut

Editat de negru_bv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

salut

cum sa nu conteze daca e mineral , semi-sintetic sau full sintetic?!?!?!?!?!- pe la tutoriale gasiti un topic unde se explica f. bine cere e treaba cu uleiurile (/index.php?showtopic=62409&hl=ulei) - fara suparare dar mai cititi, mai documentati-va si voi inainte sa dati sfaturi

 

in 35.000 km (poate mai mult) am bagat numai motul 7100 10w40 si nu am avut probleme

 

@GoodKat

stiu ca e mai greu dar ia si tu manualul de cb 500 (l-am postat undeva pe forum -cel de la Haynes) si acolo explica multe- cat ulei intra cu filtru schimbat , fara filtru schimbat etc. ca vei avea surpriza sa nu fie adevarat tot ce citesti pe forum sau ce auzi...

7100 e ester 300v(topul de gama-) e double ester 5100 e semisintetic

salut

El a intebat daca trebuie neaparat sa puna unul anume, nu care e mai bun ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect. Dar nu cred ca se gandea Honda la conditiile din Romania. Daca te uiti si la masinile noi care se vand pe plaiul mioritic, intervalul de service e mai scurt ca in alte tari mai "civilizate".

Da' ce e aÂşa de special în România înafară de mai multa mizerie decât în restul țărilor?

Mesaj completat

Da? Eu am auzit ca pentru hornet merge bine untura de porc topita :)

Se vede că eÂşti începător. Cu asta se unge lanțul înainte de a-l monta, rezultatele fiind Âşi mai bune dacă foloseÂşti Âşuncă de oaie, decât de porc.

Editat de Chivu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da' ce e aÂşa de special în România înafară de mai multa mizerie decât în restul țărilor?

 

Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des.

Pe la noi baicării merg de la 5 - 10 grade în sus. AcelaÂşi climat e Âşi în sudul Italiei, ba vara e chiar mai cald. Acolo nu schimbă nimeni uleiul lafel cum se schimbă la noi, la fiecare ieÂşire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, ai dreptate. Nu ai cum sa te contrazici cu un Guru-gica-contra. Schimba tu uleiul la 10, 15 sau 20.000 km dupa bunul plac. Dar nu-i considera prosti sau fuduli pe altii care il schimba intre 5 si 7000 km pentru ca e negru ca smoala.

 

Drum cald si uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vreau sa ii pun ceva de o vascozitate mai mare pentru primul sezon...asa am fost sfatuit...mi s-a zis ca e bine sa fie mai vascos, fiind incepator...deci un 15w40 sau ceva de genul...Marca sincer nu stiu, Mobil1, Motul sau daca sunt alternative bune calitate/pret...voi? ce folositi?

Salut

Ca si ulei foloseste 10W40 (manualul recomanda 10W30), semisintetic sau sintetic (nu full sintetic gen motul 300V care costa destul de mult). La un motor ca Cb-ul nu cred ca are mare importanta marca, fie ca e Motul, Mobil 1, Motorex, Castrol etc. Manualul spune ceva de genul "good quality oil" (nici macar nu spune ca ar trebui sa fie special de motocicleta sau nu) asa ca tu decizi cat ar trebui sa coste calitatea. Eu de exemplu am folosit numai Motul 5100 10W40, un ulei de motocicleta care dupa mine isi merita banii.

Sa fii atent ca diferentele de pret la un ulei identic pot fi destul de mari de la un comerciant la altul, cauta cu rabdare ca mai este timp pana la primavara.

Ca si frecventa de schimb a uleiului, manualul zice 12000km sau 12 luni, deci oricum la inceput de sezon trebuie sa-l schimbi. De fiecare data schimba si filtrul. Eu am folosit pana acum doar Champion si Hiflo, dar cred ca gasesti si alte marci.

 

Inca ceva: in loc sa intri in polemici cu colegii de forum mai bine studiaza tutoriale de condus, cere sfaturi de la cei mai experimentati, pregateste-te cat mai bine teoretic pentru cand o sa iesi in trafic. E mult mai important, iti spun din proprie experienta. Mai ales daca nu ai mai condus nimic pana acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E motorul stricat, deaia Âşi iese uleiul negru.

 

Pai de'.. e Ducati. Nu e 'onda. Asta iese stricat pe usa fabricii, de-asta trebuie sa-i schimbi atat de des uleiul. Cateodata, ies si bucati de piese odata cu uleiul. Ce ti-e si cu italienele astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca o intrebare...doar de curiozitate, uleiul de masina difera fata de cel de motocicleta? Vizibil vorbind sau olfactiv. Eu am cumparat motoreta de la un tip care mi-a zis ca a pus motul 5100 in ea si uleiul are cam 4 luni si vro 800 km din ce a zis el. Am luat joja de ulei, am verificat, culoarea este sa zic...galben-cafenie. Am asa o teama sa nu fi pus ala ulei de masina in ea si cand ies sa ma duc sa imi schimb uleiul sa ma trezesc ca am motoru' calat etc...desi as putea sa imi schimb uleiul si singur acasa daca ma gandesc bine...am zis sa fac un schimb de ulei asa...sa stiu eu cand l-am pus, sa nu ma incred in altii. Filtrul de ulei poate fi desfacut cu mana sau numai cu cheia?

Stai linistit, dupa culoare se pare ca e 5100. Oricum, chiar daca era de masina nu ti se cala nimic, tot ulei de motor este.

Schimbul de ulei il poti face linistit si singur, si da, ai nevoie de o cheie de filtru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des.

Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...

Mesaj completat

OK, ai dreptate. Nu ai cum sa te contrazici cu un Guru-gica-contra. Schimba tu uleiul la 10, 15 sau 20.000 km dupa bunul plac. Dar nu-i considera prosti sau fuduli pe altii care il schimba intre 5 si 7000 km pentru ca e negru ca smoala.

 

Drum cald si uscat!

 

E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...

Mesaj completat

 

 

E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba :)

Du-te ma, motoreta mea, ca Âşi a lui tibi scoate doar ulei roz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...

Mesaj completat

 

Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august.

 

E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba

 

...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august.

 

 

 

...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj :)

Citez

Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des.

Si in februarie, martie ii pun ulei bun, din ala cu toate proprietatile, iar februarie, martie nu e decembrie(-20 de grade).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

PZKFW si GOODKAT vorbiti din auzite, parerea mea este ca sunteti disperati, si va rog sa faceti schimbul din 500 in 500 km ca sa dormiti linistiti. Altii puneau mineral in cb-uri si il scoteau "apa" si nu s-au mai uzat motoarele. Daca v-a speriat vreun distribuitor de ulei moto cum ca 10000 km este un interval prea mare, e problema voastra. Ca idee, in Germania e un pic mai frig ca la noi, si singurul lucru care poate influenta conditiile de functionare ale motorului motocicletei , poate fi aerul plin de praf dar daca ai filtrul de aer curat , nu este nici o diferenta de uzura etc al motorului rulat in Romania fata de alte tari europene. Aratati-mi motor ( ma refer la motocicleta evident ) din care ati scos ulei negru ca smoala (ma refer la ulei de la un schimb la altul ~ 10 000 km, exceptand cazuri rare si extreme de motociclete uitate de vreme, sau ulei neschimbat de 50 000 km etc ... totusi daca ma gandesc bine, Thunder a mers cu un motor de Kawa , Zephir, care multi , multi ani nu mai fusese pornit sau uleiul schimbat bla bla ( motorul fusese lasat in paragina ) cateva mii bune de km si cand a schimbat uleiul , nu a iesit nimic negru din el ) iar motortul merge si in ziua de azi, are compresie buna etc .

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic!

 

Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti?

Ms anticipat de ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti?

Ms anticipat de ajutor

 

motul recomanda 7100 10w40 in primul rand apoi 5100 10w40

 

depinde ce temperaturi prinzi......cu 10w40 te poti da si vara si iarna la noi -clima temperata.....daca nu te dai la temperaturi negative atunci poti sa mergi si pe o plaja mai mica de temperaturi/vascozitati

 

eu recomand 10w40-dif de pret nu e mare si nu se stie niciodata ce te asteapta

 

ma repet dar...... in 35000 km am pus doar motul 7100 10w40 si nu am avut probleme

 

 

si daca se tot spunea pe aici ca schimbul de ulei se face f des de la clima sau f rar ca nu ne intereseaza sau ca nu avem bani......adevarul e undeva la misloc:

intradevar TEORETIC daca am schimba uleiul la car tecomanda producatorul uleiului sau producatorul motocicletei nu ar trebui sa apara probleme DAR pentru ca nu ne permitem probleme schimbam uleiul mai des - asta nu e valabila pt raceri (unii raceri schimba la 3000 km-mi se pare normal ca daca tii motoru numai "pe rosu "

 

scanteie la bujie! :)- si nu va mai certati atata......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic!

 

Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa!

 

Honda nu e Ducati si mai ales CB-ul nu e Monster.

Una peste alta bagati-va fratilor ce ulei vreti din partea mea puteti sa bagati ulei de cicuit si sa il schimbati la fiecare iesire. END OF STORY.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mereu e asa aglomeratie pe forumul asta de CB 500? :D Sau cand e cald e mai bine? :D)

 

Ca sa mai dau un subiect de discutie: Am motocicleta cumparata ( a fost inmatriculata aici in Romania ), am inscris-o azi la impozit pe numele meu. Ramane sa o duc la RAR pt autentificare si apoi sa imi iau numerele. Intrebare intrebatoare. Cum pot sa circul cu o motocicleta ce a fost radiata din circulatie? (Ca sa ajung la RAR trebe sa ajung cu ea, si remorca nu am + ca nu am bani sa dau si pe remorca). A zis cineva zilele trecute ca iti faci asigurare si poti circula cu ea pana o autentifici si o inmatriculezi, daca ii specifici aluia de la asigurare ca este "In vederea inmatricularii". Chestia asta este LEGALA? Adica daca ma opreste politia (nu ma bazez pe: "Nu te opreste politia") nu am probleme?

 

A radiat-o omul sau doar e contract de vanzare cumparare, daca ai doar contract de vanzare cumparare, poti sa ii faci asigurare si ii zici agentului de asigurari sa nu iti treaca si nr de inmatriculare, doar seria de sasiu(e valabila si asa asigurarea) si poti circula cu ea, dupa ce o inmatriculezi ii treci si nr de inmatriculare pe asiguare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...