negru_bv Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 (editat) Prea multe detalii sincer nu stiu, dar sunt sigur ca ai sa gasesti raspunsul aici:Motul 300v factory line Motul 7100 Motul 5100 La faza cu Mobilul am exagerat, nu e chiar cel mai nasol ulei dar nici mare diferenta nu e, eu am ramas cu un gust amar dupa ce l-am folosit, nu isi facea traba calumea, motorul facea tot felul de zgomote si il papa ... Uleiul nu conteaza daca e semi sau full sintetic, poate sa fie mineral, dar se presupune ca cu cat e mai bun uleiul cu atat isi face treaba mai bine, dar daca ai sa bagi 7100 in CB ai sa constati cu stupoare ca iti patineaza ambreiajul salut cum sa nu conteze daca e mineral , semi-sintetic sau full sintetic?!?!?!?!?!- pe la tutoriale gasiti un topic unde se explica f. bine cere e treaba cu uleiurile (/index.php?showtopic=62409&hl=ulei) - fara suparare dar mai cititi, mai documentati-va si voi inainte sa dati sfaturi in 35.000 km (poate mai mult) am bagat numai motul 7100 10w40 si nu am avut probleme @GoodKat stiu ca e mai greu dar ia si tu manualul de cb 500 (l-am postat undeva pe forum -cel de la Haynes) si acolo explica multe- cat ulei intra cu filtru schimbat , fara filtru schimbat etc. ca vei avea surpriza sa nu fie adevarat tot ce citesti pe forum sau ce auzi... 7100 e ester 300v(topul de gama-) e double ester 5100 e semisintetic salut Editat Ianuarie 27, 2011 de negru_bv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 salutcum sa nu conteze daca e mineral , semi-sintetic sau full sintetic?!?!?!?!?!- pe la tutoriale gasiti un topic unde se explica f. bine cere e treaba cu uleiurile (/index.php?showtopic=62409&hl=ulei) - fara suparare dar mai cititi, mai documentati-va si voi inainte sa dati sfaturi in 35.000 km (poate mai mult) am bagat numai motul 7100 10w40 si nu am avut probleme @GoodKat stiu ca e mai greu dar ia si tu manualul de cb 500 (l-am postat undeva pe forum -cel de la Haynes) si acolo explica multe- cat ulei intra cu filtru schimbat , fara filtru schimbat etc. ca vei avea surpriza sa nu fie adevarat tot ce citesti pe forum sau ce auzi... 7100 e ester 300v(topul de gama-) e double ester 5100 e semisintetic salut El a intebat daca trebuie neaparat sa puna unul anume, nu care e mai bun ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 OK, si de obicei nu vrei sa pui ce e mai bun? Mai ales ca am auzit de la unii dintre voi ca faceti schimbul de ulei pe la 10.000 km.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Recomand Soreaca, la bidon de 1L. Ieftin ca braga, îl găseÂşti în orice alimentară. Cumpără 4L, chiar dacă îți mai rămâne mama ta va fi recunoscătoare pentru ajutorul adus în bucătărie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 ma gandesc sa ii pun full sintetic si sa il schimb, la 1500 km, o fi bine asa ? Lasand gluma deoparte, producatorul nu cred ca a vrut sa isi saboteze produsele in momentul in care scrie in manual de utilizare ca schimbul se face la 10 000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Corect. Dar nu cred ca se gandea Honda la conditiile din Romania. Daca te uiti si la masinile noi care se vand pe plaiul mioritic, intervalul de service e mai scurt ca in alte tari mai "civilizate". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 (editat) Corect. Dar nu cred ca se gandea Honda la conditiile din Romania. Daca te uiti si la masinile noi care se vand pe plaiul mioritic, intervalul de service e mai scurt ca in alte tari mai "civilizate". Da' ce e aÂşa de special în România înafară de mai multa mizerie decât în restul țărilor? Mesaj completat Da? Eu am auzit ca pentru hornet merge bine untura de porc topita Se vede că eÂşti începător. Cu asta se unge lanțul înainte de a-l monta, rezultatele fiind Âşi mai bune dacă foloseÂşti Âşuncă de oaie, decât de porc. Editat Ianuarie 27, 2011 de Chivu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 (editat) Da' ce e aÂşa de special în România înafară de mai multa mizerie decât în restul țărilor? Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Editat Ianuarie 27, 2011 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Pe la noi baicării merg de la 5 - 10 grade în sus. AcelaÂşi climat e Âşi în sudul Italiei, ba vara e chiar mai cald. Acolo nu schimbă nimeni uleiul lafel cum se schimbă la noi, la fiecare ieÂşire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 OK, ai dreptate. Nu ai cum sa te contrazici cu un Guru-gica-contra. Schimba tu uleiul la 10, 15 sau 20.000 km dupa bunul plac. Dar nu-i considera prosti sau fuduli pe altii care il schimba intre 5 si 7000 km pentru ca e negru ca smoala. Drum cald si uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 E motorul stricat, deaia Âşi iese uleiul negru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcatalin Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Pai vreau sa ii pun ceva de o vascozitate mai mare pentru primul sezon...asa am fost sfatuit...mi s-a zis ca e bine sa fie mai vascos, fiind incepator...deci un 15w40 sau ceva de genul...Marca sincer nu stiu, Mobil1, Motul sau daca sunt alternative bune calitate/pret...voi? ce folositi? Salut Ca si ulei foloseste 10W40 (manualul recomanda 10W30), semisintetic sau sintetic (nu full sintetic gen motul 300V care costa destul de mult). La un motor ca Cb-ul nu cred ca are mare importanta marca, fie ca e Motul, Mobil 1, Motorex, Castrol etc. Manualul spune ceva de genul "good quality oil" (nici macar nu spune ca ar trebui sa fie special de motocicleta sau nu) asa ca tu decizi cat ar trebui sa coste calitatea. Eu de exemplu am folosit numai Motul 5100 10W40, un ulei de motocicleta care dupa mine isi merita banii. Sa fii atent ca diferentele de pret la un ulei identic pot fi destul de mari de la un comerciant la altul, cauta cu rabdare ca mai este timp pana la primavara. Ca si frecventa de schimb a uleiului, manualul zice 12000km sau 12 luni, deci oricum la inceput de sezon trebuie sa-l schimbi. De fiecare data schimba si filtrul. Eu am folosit pana acum doar Champion si Hiflo, dar cred ca gasesti si alte marci. Inca ceva: in loc sa intri in polemici cu colegii de forum mai bine studiaza tutoriale de condus, cere sfaturi de la cei mai experimentati, pregateste-te cat mai bine teoretic pentru cand o sa iesi in trafic. E mult mai important, iti spun din proprie experienta. Mai ales daca nu ai mai condus nimic pana acum. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 E motorul stricat, deaia Âşi iese uleiul negru. Pai de'.. e Ducati. Nu e 'onda. Asta iese stricat pe usa fabricii, de-asta trebuie sa-i schimbi atat de des uleiul. Cateodata, ies si bucati de piese odata cu uleiul. Ce ti-e si cu italienele astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexcatalin Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Inca o intrebare...doar de curiozitate, uleiul de masina difera fata de cel de motocicleta? Vizibil vorbind sau olfactiv. Eu am cumparat motoreta de la un tip care mi-a zis ca a pus motul 5100 in ea si uleiul are cam 4 luni si vro 800 km din ce a zis el. Am luat joja de ulei, am verificat, culoarea este sa zic...galben-cafenie. Am asa o teama sa nu fi pus ala ulei de masina in ea si cand ies sa ma duc sa imi schimb uleiul sa ma trezesc ca am motoru' calat etc...desi as putea sa imi schimb uleiul si singur acasa daca ma gandesc bine...am zis sa fac un schimb de ulei asa...sa stiu eu cand l-am pus, sa nu ma incred in altii. Filtrul de ulei poate fi desfacut cu mana sau numai cu cheia? Stai linistit, dupa culoare se pare ca e 5100. Oricum, chiar daca era de masina nu ti se cala nimic, tot ulei de motor este. Schimbul de ulei il poti face linistit si singur, si da, ai nevoie de o cheie de filtru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ... Mesaj completat OK, ai dreptate. Nu ai cum sa te contrazici cu un Guru-gica-contra. Schimba tu uleiul la 10, 15 sau 20.000 km dupa bunul plac. Dar nu-i considera prosti sau fuduli pe altii care il schimba intre 5 si 7000 km pentru ca e negru ca smoala. Drum cald si uscat! E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...Mesaj completat E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba Du-te ma, motoreta mea, ca Âşi a lui tibi scoate doar ulei roz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Du-te ma, motoreta mea, ca Âşi a lui tibi scoate doar ulei roz. Stiu stiu, ii bagi ulei de peco la 5 lei si scoti 300v din el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Asta ca si cum primavara nu ai pune in motor ulei nou ...Mesaj completat Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august. E negru ca smoala ca strange toata mizeria de prin motor, inseamna ca isi treaba ...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 Cumnate, cand pui tu uleiul in februarie sau martie sunt alte conditii decat in miez de august. ...Si eu care credeam ca se smoleste de la negrii aia mici care bat in ambreiaj Citez Faptul ca, printre altele, avem un climat continental extrem. Nu stiu daca asta e denumirea exacta, dar ideea e ca avem diferente de temperaturi destul de mari intre sezoane. Iar asta face ca uleiul sa isi piarda proprietatile mai repede si sa trebuiasca schimabt mai des. Si in februarie, martie ii pun ulei bun, din ala cu toate proprietatile, iar februarie, martie nu e decembrie(-20 de grade). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Ianuarie 27, 2011 Share Postat Ianuarie 27, 2011 (editat) PZKFW si GOODKAT vorbiti din auzite, parerea mea este ca sunteti disperati, si va rog sa faceti schimbul din 500 in 500 km ca sa dormiti linistiti. Altii puneau mineral in cb-uri si il scoteau "apa" si nu s-au mai uzat motoarele. Daca v-a speriat vreun distribuitor de ulei moto cum ca 10000 km este un interval prea mare, e problema voastra. Ca idee, in Germania e un pic mai frig ca la noi, si singurul lucru care poate influenta conditiile de functionare ale motorului motocicletei , poate fi aerul plin de praf dar daca ai filtrul de aer curat , nu este nici o diferenta de uzura etc al motorului rulat in Romania fata de alte tari europene. Aratati-mi motor ( ma refer la motocicleta evident ) din care ati scos ulei negru ca smoala (ma refer la ulei de la un schimb la altul ~ 10 000 km, exceptand cazuri rare si extreme de motociclete uitate de vreme, sau ulei neschimbat de 50 000 km etc ... totusi daca ma gandesc bine, Thunder a mers cu un motor de Kawa , Zephir, care multi , multi ani nu mai fusese pornit sau uleiul schimbat bla bla ( motorul fusese lasat in paragina ) cateva mii bune de km si cand a schimbat uleiul , nu a iesit nimic negru din el ) iar motortul merge si in ziua de azi, are compresie buna etc . Editat Ianuarie 27, 2011 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic! Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BughY Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti? Ms anticipat de ajutor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
negru_bv Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! am o intrebare referitor la uleiul de motor: care ulei este mai recomandat pentru honda cb500 pc26 an 1994: motul 5100 10w40, motul 7100 10w40 sau motul 5100 15w50, sau ce alte variante aveti? Ms anticipat de ajutor motul recomanda 7100 10w40 in primul rand apoi 5100 10w40 depinde ce temperaturi prinzi......cu 10w40 te poti da si vara si iarna la noi -clima temperata.....daca nu te dai la temperaturi negative atunci poti sa mergi si pe o plaja mai mica de temperaturi/vascozitati eu recomand 10w40-dif de pret nu e mare si nu se stie niciodata ce te asteapta ma repet dar...... in 35000 km am pus doar motul 7100 10w40 si nu am avut probleme si daca se tot spunea pe aici ca schimbul de ulei se face f des de la clima sau f rar ca nu ne intereseaza sau ca nu avem bani......adevarul e undeva la misloc: intradevar TEORETIC daca am schimba uleiul la car tecomanda producatorul uleiului sau producatorul motocicletei nu ar trebui sa apara probleme DAR pentru ca nu ne permitem probleme schimbam uleiul mai des - asta nu e valabila pt raceri (unii raceri schimba la 3000 km-mi se pare normal ca daca tii motoru numai "pe rosu " scanteie la bujie! - si nu va mai certati atata...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Ianuarie 28, 2011 Share Postat Ianuarie 28, 2011 Nene, eu am mai zis: am Ducati si asta vine de la mama lui cu motoru' beteag. Asa ca trebuie sa-i schimb uleiul mult mai des (cu vreo 1000 km mai devreme fata de ce scrie in carte), altfel mi-e teama ca imi bubuie in drum. Nu e din auzite, ci din patite! E nasoala treaba, iti zic! Iar pentru matale, am un sfat: fa-ti un tricou negru pe care sa scrie cu alb ceea ce s-ar potrivi ca imn national pentru cel putin 75% dintre romani: Las-o ba, ca merge si-asa! Honda nu e Ducati si mai ales CB-ul nu e Monster. Una peste alta bagati-va fratilor ce ulei vreti din partea mea puteti sa bagati ulei de cicuit si sa il schimbati la fiecare iesire. END OF STORY. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 1, 2011 Share Postat Februarie 1, 2011 Mereu e asa aglomeratie pe forumul asta de CB 500? Sau cand e cald e mai bine? ) Ca sa mai dau un subiect de discutie: Am motocicleta cumparata ( a fost inmatriculata aici in Romania ), am inscris-o azi la impozit pe numele meu. Ramane sa o duc la RAR pt autentificare si apoi sa imi iau numerele. Intrebare intrebatoare. Cum pot sa circul cu o motocicleta ce a fost radiata din circulatie? (Ca sa ajung la RAR trebe sa ajung cu ea, si remorca nu am + ca nu am bani sa dau si pe remorca). A zis cineva zilele trecute ca iti faci asigurare si poti circula cu ea pana o autentifici si o inmatriculezi, daca ii specifici aluia de la asigurare ca este "In vederea inmatricularii". Chestia asta este LEGALA? Adica daca ma opreste politia (nu ma bazez pe: "Nu te opreste politia") nu am probleme? A radiat-o omul sau doar e contract de vanzare cumparare, daca ai doar contract de vanzare cumparare, poti sa ii faci asigurare si ii zici agentului de asigurari sa nu iti treaca si nr de inmatriculare, doar seria de sasiu(e valabila si asa asigurarea) si poti circula cu ea, dupa ce o inmatriculezi ii treci si nr de inmatriculare pe asiguare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.