Sari la conținut

Honda Cb500 - Home


CrisLuca
 Share

Postări Recomandate

Salutare...sunt nou pe aici si in materie...vreau sa imi cumpar o Honda cb 500 (98', 99', 00', 01' sau 02').

 

1. Ce ma sfatuiti?

2. Ce sa verific atunci cand o cumpar?

3. Ce trebuie sa aibe neaparat?

4. Ce sunt cu cele din 98' care au doar 16000 de km?

5. Cam pe unde se invarte pretul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

De ce vrei sa umbli in motor? Pana sa ajunga supapele sa bata, se duce distributia si multe altele, numai pastilele nu ...

Nu o fac din lipsa de ocupatie insa am deja 35.000 km in bord (11.000 facuti de mine) si habar nu am daca a fost verificat/reglat vreodata. Intai o sa masor respectivul joc si doar daca e nevoie o sa-l si reglez. Pana la urma este o operatiune de intretinere a motorului...

Iar jocul am inteles ca se modifica nu din cauza uzurii pastilelor ci datorita dilatarii in timp a supapelor, depunerilor din camera de ardere, uzura camelor etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1
Salutare...sunt nou pe aici si in materie...vreau sa imi cumpar o Honda cb 500 (98', 99', 00', 01' sau 02').

 

1. Ce ma sfatuiti?

2. Ce sa verific atunci cand o cumpar?

3. Ce trebuie sa aibe neaparat?

4. Ce sunt cu cele din 98' care au doar 16000 de km?

5. Cam pe unde se invarte pretul?

1. Nimic. Despre ce?

2. Starea tehnica si actele.

3. Cadru, motor, roti, frane, toba, rezervor, acte.

4. In majoritatea cazurilor sunt tepe. Cine naiba face 1.500 km pe an? La 12 ani vechime daca are sub 40.000 km e dubios.

5. Nu mai stiu, acum un an erau peste 1500 EUR, in toamna mai scazusera, depinde si de an si mai ales de starea tehnica - teoretic poti gasi si la 1000 EUR si spre 2000 daca e fabricata mai recent. Una din 2002 in stare buna chiar face spre 2000, cred eu, ca mai tine linistit inca cel putin 8 ani.

Mesaj completat

Nu o fac din lipsa de ocupatie insa am deja 35.000 km in bord (11.000 facuti de mine) si habar nu am daca a fost verificat/reglat vreodata. Intai o sa masor respectivul joc si doar daca e nevoie o sa-l si reglez. Pana la urma este o operatiune de intretinere a motorului...

Iar jocul am inteles ca se modifica nu din cauza uzurii pastilelor ci datorita dilatarii in timp a supapelor, depunerilor din camera de ardere, uzura camelor etc.

Da, asta e cauza modificarii jocului, nu se uzeaza pastilele, dar nu am auzit inca pe nimeni sa fi schimbat pastilele la CB. Eu am ajuns pe la 60.000 km cu CB-ul si nu a fost nevoie, cel putin asa ziceau la service. Pe la 100.000 km e bine sa le schimbi, probabil, mai ales ca sunt ieftine, dar daca nu ai ocazia sa desfaci motorul pentru altceva nu as umbla doar la pastile. Daca ajungi sa schimbi lantul de distributie e o ocazie buna, daca ajungi sa schimbi setul e obligatoriu sa te uiti la pastile, dar nici de set motor nu prea am auzit sa fi schimbat cineva la CB prin Romania - nu ca ar fi scump ci pentru ca nu au mers destul cu ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Pe Louis, dar arata un pic diferit si e mai bine sa iei set complet. Cred ca e si codul dat undeva mai sus (mult mai sus) de Adam, el isi schimbase scaritele prin vara lui 2008. Se potrivesc mai multe modele de scarite, dar nu am un tabel cu compatibilitati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

stiti cumva care este codul pentru rulmentii roata spate si unde as putea sa gasesc repede de cumparat?

mersi

 

Cel mai bine ii dai jos si dai o fuga pe la magazinele de profil, ii gasesti foare usor, cam cu 60 de roni scapi ... daca ai sa ii iei de la distribuitori de piese moto nu cred ca scapi asa de ieftin, s-ar putea sa fie macar dublu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

stiti cumva care este codul pentru rulmentii roata spate si unde as putea sa gasesc repede de cumparat?

mersi

rulmenti roata spate 6303UU, rulment pinion 6204. Eu am luat SKF de pe Plevnei (parca nr. 164), pe dreapta in sensul demers spre Giulesti, imediat dupa o vulcanizare. Eu i-am luat numai pe cei de pe roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

M-ar interesa si pe mine sa imi schimb toba stoc ori cu ceva din carbon ori ceva mai galagioasa. Cea stoc mi se pare ca este prea silentioasa in trafic (+ ca este primu sezon la mine :lol:), deci daca si-a schimbat cineva toba are vreo recomandare ce s-ar potrivi/auzi ok pe modelul 1999 ( http://www.2ri.de/media/images/hon_306_200...onda-cb500s.jpg ) astepti niste pareri. Merci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am o toba facuta pentru CB, are si db killer demontabil. Facuta din aluminiu cu capace din fier.

 

Toba este facute de thunderbyte, de aici de pe forum. Se monteaza ca si cea originala.

 

Sunetul este foarte ok.

 

Cine este interesat o dau pe 50 de lei.

 

 

uite aici un anunt cu toba :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa imi spuna :- pe unde se goleste circuitul de racire ?

-pe unde se umple ?

-daca apoi se aeriseste sau nu ?

 

Am cumparat un antigel Motorex, zic ei concentrat. In ce proportie bag apa distilata ? Ei spun ca 33 parti antigel si 67 apa, rezista pana la -21 C si 50 apa cu 50 antigel, pana la -41 C.

Din experienta voastra cei ce ati folosit acest Motorex ce ma sfatuiti, ce proportie ar trebui sa bag ? Sa bag nediluat sau 50 cu 50 ?

Mesaj completat

Poate cineva sa imi spuna :- pe unde se goleste circuitul de racire ?

-pe unde se umple ?

-daca apoi se aeriseste sau nu ?

- cat lichid imi intra in instalatie, total 2,7 l parca, sau mai putin ?

 

Am cumparat un antigel Motorex, zic ei concentrat. In ce proportie bag apa distilata ? Ei spun ca 33 parti antigel si 67 apa, rezista pana la -21 C si 50 apa cu 50 antigel, pana la -41 C.

Din experienta voastra cei ce ati folosit acest Motorex ce ma sfatuiti, ce proportie ar trebui sa bag ? Sa bag nediluat sau 50 cu 50 ?

Am gasit pe unde se goleste. Pe stanga in fata schimbatorului de viteze, dar nu m-am dumirit cu restul.

Ma gandesc sa recuperez un pic din cel vechi si sa complectez cu cel nou, pentru a nu cumpara iar un litru antigel (450 ron l). Nu cred ca ar fi mare problema. Ce zic cunoscatorii ?

Mesaj completat

Rectific 1 l = 45 ron

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate cineva sa imi spuna :- pe unde se goleste circuitul de racire ?

-pe unde se umple ?

-daca apoi se aeriseste sau nu ?

 

Am cumparat un antigel Motorex, zic ei concentrat. In ce proportie bag apa distilata ? Ei spun ca 33 parti antigel si 67 apa, rezista pana la -21 C si 50 apa cu 50 antigel, pana la -41 C.

Din experienta voastra cei ce ati folosit acest Motorex ce ma sfatuiti, ce proportie ar trebui sa bag ? Sa bag nediluat sau 50 cu 50 ?

Mesaj completat

 

Am gasit pe unde se goleste. Pe stanga in fata schimbatorului de viteze, dar nu m-am dumirit cu restul.

Ma gandesc sa recuperez un pic din cel vechi si sa complectez cu cel nou, pentru a nu cumpara iar un litru antigel (450 ron l). Nu cred ca ar fi mare problema. Ce zic cunoscatorii ?

Mesaj completat

Rectific 1 l = 45 ron

 

-pe unde se goleste ? (ai scris ca ai gasit - corect,acolo este)

-pe unde se umple / daca apoi se aeriseste sau nu ? ... dai jos plasticele si rezervorul si o sa gasesti sub rezervor un capac cu urechi, asa cum cel de la auto. Il desfaci 1/4 tura dupa care apesi pe el si il mai desfaci 1/4 tura. Scurgi lichidul vechi, bagi sus un furtun si lasi sa curga apa pana iese curata pe jos. Pui jos surubul si torni lichidul nou (il prepari in prealabil) pana in buza. Strangi bine, de mai multe ori, de toate furtunele prin care circula lichidul de racire ca sa iasa din aerul pe care il ai pe instalatie. Completezi cu lichid pana in buza. Pui capacul si pornesti mobra pt cateva minute. Dai jos capacul (atentie la temperatura lichidului si la aburi) si completezi din nou pana in buza.

Sa nu uiti si rezervorul de lichid din spate (ii scoti furtunul de dedesubt, il golesti, il speli, pui furtunul la loc si pui lichid pana la marcaj).

 

Lichid o sa-ti intre cam 2 l in instalatie si inca vreo 600-700 ml in rezervor.

Daca vrei sa faci o treaba buna nu amesteca lichidul nou cu cel vechi, mai mult ca sigur ca cel vechi si-a pierdut proprietatile si a adunat destula mizerie in el ..o sa-i vezi culoarea cand il scurgi.

 

La prepararea lichidului nou nu ma bag sa-mi dau cu parerea, nu am folosit decat gata preparat ...dar totusi ... cum sa dai 45 ron pe 1 l ?

Pana acum am folosit si la masini si la moto doar GlycoXpert ( http://www.romtec-sa.ro/auto_glycoxpert_diluat.htm ) si nu am avut probleme.

 

Operatia de mai sus + imaginile le gasesti in manualul Haynes in capitolul 1.22 ( daca nu il ai il poti lua de aici ftp://aeolus.rdsct.ro cu user si pass "moto" ... in directorul Manuale)

 

Spor la treaba !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Care este consumul vostru mediu ?ar trebuii sa tin cont de faptul ca am mers si 2 pers. pe motor ?

Azi am plecat cu scul tras ,si nu stiam de ce pe liber scoate acel zgomot :laugh: ,dupa ce am oprit motorul am obs.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut ,

 

Care este consumul vostru mediu ?ar trebuii sa tin cont de faptul ca am mers si 2 pers. pe motor ?

Azi am plecat cu scul tras ,si nu stiam de ce pe liber scoate acel zgomot :laugh: ,dupa ce am oprit motorul am obs.

 

 

Cu 2 persoane - una de 90 kg (contra vantului sau cu spatele in vant?) - eu am inregistrat un consum de 6 %.

 

Stie cineva de unde pot procura rulmenti pentru roata fata? A demontat cineva asa ceva? Am manualul haynes dar nu arata vrun rulment micut pe acolo. Mentionez ca e vorba de rulmentii din ax, ce raman pe roata cand o dai jos. :)

Editat de cristian_k83
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am făcut cam 250 km,si singur si 2 pers ptr o anumită distanță!si încă mai am ceva benzina in rezervor,dar ieri Campina BucureÂşti a fost groaznic,a bătut vântul f tare din fata,mă misca cateodata,si trafic intens!oricum cred k trage spre 5,k am mers si cu viteza mai mare unde mi-am permis!acum când o sa rămân fără gaz vreau sa vad consumul in oraÂş,fac naveta zilnic 30km!Oricum super moto,inca mă uimeste cu ce poate,a si încă ceva:am mers ceva timp pe un drum in panta,trage f bine,poate si d'asta consumul a fost mai mare de 5!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in oras ? Cam cat aveti consumul mediu ? (si pe la cat schimbati ? )

 

p.s. referitor la evacuare sa inteleg ca toti aveti evacuarea standard ? nici o modificare ? :blink:

Editat de LuCkYaN
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si : oare cum pot sa ii pun un ceas electronic pe bord ???

Ca e aiurea ...ca si cu benzina :blink: ,dar noroc ca ma uit la km!

oricum - am facut cea mai buna alegerea cand am cumparat-o /a meritat chinul cu inscrierea din greseala fct. publici !

Cel mai ieftin RCA ,la Ardaf - 124.5 ron .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A avut careva probleme cu distributia la CB, cum se manifesta ? In ultima vreme se aude o bataie destul de sacaitoare pe la 3000 de ture si dispare pe masura ce accelerez, deasemenea se mai aude in frana de motor. Precizez ca folosesc foarte mult frana de motor, ma gandesc ca nu cumva asta fi cauzat bataia. Faza cea mai nasoala e ca nu reusesc sa o localizez, daca e din motor sau e vreun surub ceva slab pe la motor ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Inainte sa postez la rubrica service am zis sa va cer si voua o parere: de ceva timp (cam 1000 km in urma) am observat un zgomot la motor in mers, ca un carait (singurul cuvant pe care l-am gasit pt a-l descrie), care se instaleaza in mers dupa ce trec de 60-70 km/h, indiferent de treapta de viteza (am incercat in treptele 3, 4 si 5). Exclud posibilitatea sa fie din motor, pe loc nu se aude indiferent de turatie, la fel si ambreiajul, acesta lucreaza normal. De asemenea am exculs transmisia finala, kitul de lant are abia 3000 km, e intins conform manualului si uns la 500-600km. Am verificat de asemenea si suruburile de pe la motor, ma gandeam sa fie vreun surub slab iar piesa in cauza (de regula elementele de carena) sa intre in rezonanta de la o anumita turatie/viteza...nimic. Ar mai ramane cutia de viteze si transmisia primara, desi acestea functioneaza ca si inainte. In general motorul se comporta normal, trage bine, cum am spus singurul lucru ingrijorator e zgomotul. Si inca ceva: zgomotul se aude cu precadere pe accelerare, pe frana de motor nu se mai aude sau e mai putin intens si nu-l aud eu (in felul asta am exculs si casca din ecuatie care are destule lacune la capitolul zgomot).

Imi cer scuze pt nuvela de mai sus insa am vrut sa fiu cat mai explicit. Poate ma ajutati cu ceva sfaturi/pareri legate de provenienta zgomotului sau cu alte teste pe care le-as putea face pt a identifica cauzele acestuia inainte sa ajung cu ea la ''doctor''.

Multumesc anticipat.

 

Salut

Revin pe un post mai vechi de al meu: se pare ca zgomotul de mai sus a inceput sa devina din ce in ce mai prezent iar viteza de la care se instaleaza a scazut la 40-50 km/h si creste direct proportional cu acesta (acum il aud si la viteze peste 100 km/h) deci nu era senzorul de la alarma de vina.

Incep sa cred ca are de-a face cu ambreiajul, am observat ca daca ma duc pana la 100 si apoi debreiez dar mentin motorul accelerat nu se aude, daca ii dau drumul revine zgomotul. Acelasi ambreiaj, pe loc, scoate un trancanit (mai ales cand e motorul rece dimineata sau cand sta 30 - 60 min dupa o cursa) care de asemenea dispare dupa ce actionez maneta. Am citit niste posturi de la rubrica service cum ca aceste zgomote la ambreiaj ar fi oarecum normale la Honda insa la mine cred ca e ceva mai mult de atat. Daca imi puteti recomanda si un mecanic/service bun in zona Galati/Braila sau imprejurimi as fi recunoscator.

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Revin pe un post mai vechi de al meu: se pare ca zgomotul de mai sus a inceput sa devina din ce in ce mai prezent iar viteza de la care se instaleaza a scazut la 40-50 km/h si creste direct proportional cu acesta (acum il aud si la viteze peste 100 km/h) deci nu era senzorul de la alarma de vina.

Incep sa cred ca are de-a face cu ambreiajul, am observat ca daca ma duc pana la 100 si apoi debreiez dar mentin motorul accelerat nu se aude, daca ii dau drumul revine zgomotul. Acelasi ambreiaj, pe loc, scoate un trancanit (mai ales cand e motorul rece dimineata sau cand sta 30 - 60 min dupa o cursa) care de asemenea dispare dupa ce actionez maneta. Am citit niste posturi de la rubrica service cum ca aceste zgomote la ambreiaj ar fi oarecum normale la Honda insa la mine cred ca e ceva mai mult de atat. Daca imi puteti recomanda si un mecanic/service bun in zona Galati/Braila sau imprejurimi as fi recunoscator.

Multumesc

Daca zici ca zgomotul dispare cand tragi ambreiajul atunci e clar ca rulmentul de la oala de ambreiaj e. In Galati poti sa te duci la Ivas, tot ei iti aduc si piese, dar e destul de scumpisor ca pret manopera/h, daca nu ti-l pot schimba eu, si iti pot aduce si piesele aferente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am paitit-o iarna...si era de la distributie. mai exact intinzatorul era slabit. l-am inlocuit si gata. lantul de distributie era inca cel vechi si nu se mai auzea nimic dupa operatiunea asta.

inainte incepuse sa faca faze asa aleatoriu cand avea ea chef mai ales pana se incalzea apoi a devenit din ce in ce mai stresant si facea tot timpul. n-a fost de la ambreiaj cu toate ca auzisem si de problema aia.

lantul de distributie inca il am la tzipla.

 

acum vb de motorul cel vechi pe care l-am dat. intinzatorul provenea de la actualul motor. va trebui sa-l schimb pana nu incepe sa tzacane si asta. cb-urile sunt "sturdy" asa ca nu se strica prea usor. acum fiecare stie cum a avut grija de motor ca nu toate sunt in aceeasi stare.

 

bafta mare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am paitit-o iarna...si era de la distributie. mai exact intinzatorul era slabit. l-am inlocuit si gata. lantul de distributie era inca cel vechi si nu se mai auzea nimic dupa operatiunea asta.

inainte incepuse sa faca faze asa aleatoriu cand avea ea chef mai ales pana se incalzea apoi a devenit din ce in ce mai stresant si facea tot timpul. n-a fost de la ambreiaj cu toate ca auzisem si de problema aia.

lantul de distributie inca il am la tzipla.

 

acum vb de motorul cel vechi pe care l-am dat. intinzatorul provenea de la actualul motor. va trebui sa-l schimb pana nu incepe sa tzacane si asta. cb-urile sunt "sturdy" asa ca nu se strica prea usor. acum fiecare stie cum a avut grija de motor ca nu toate sunt in aceeasi stare.

 

bafta mare!

 

Poti sa detaliezi te rog ... se auzea la relanti, in ture ... cum se auzea (de obicei distributia zarnaie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...