Sari la conținut

Probleme R.A.R.


Postări Recomandate

Asta cu farul asa e, nu ai ce sa-i faci, daca vrei sa fii ok trebuie sa-l schimbi. Despre roata nu stiu ce sa-ti spun, in primul rand uita-te in actele de anglia si vezi cum e trecuta acolo. La mine de ex la RAR , la masina adusa din germ, aveam roti mai mari, altele decat cele originale, si mi le-au trecut in carte la modificari.

Unde ai facut RAR-ul , cumva in Bucuresti?

Daca incerci in alt oras, mai mic s-ar putea sa rezolvi mult mai simplu cu moto asa cum e si fara spaga.

 

Am incercat eu sa fac asa ceva la motocicleta cand am facut schimbarea de motor la RAR si mi-au zis ca nu se fac modificari de rgenul asta la motociclete ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu masina la RAR(adusa din germ, nu inmatriculata aici) sapt trecuta si ordinea operatiunilor a fost exact asa cum am spus , adica intai a verificat-o tehnic si apoi s-au uitat si au pozat seriile. Ordinea asta nu stiu daca e specificata pe undeva prin lege, probabil ca o fac cum le vine lor mai usor.

Totusi daca te duci la RAR ca sa-ti obtii certificatul de autenticitate ( necesar la prima inmatriculare sau la schimbarea proprietarului) iti va cere itp-ul ca altfel nu-ti face identificarea.

Nu am confundat notiunea de omologare cu cea de identificare, masinile de care ziceam venisera pt identificare, avand itp-ul valabil nu au stat sa le verifice amanuntit dar cand au ridicat capota pt a citi seriile au observat imediat neconcordantele.

Nu spun ca nu se poate trece de itp sau identificare RAR cu un motor nefunctional , ca doar traim in Romania....., stiu eu personal statie ITP care nici macar seriile nu le verifica cand te duci sa-ti faci itp-ul la motor......, da nu e in Bucuresti :D

 

:scratch: :lol: :P Stim stim, acolo mi-am facut eu ITP-ul :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost cu masina la RAR(adusa din germ, nu inmatriculata aici) sapt trecuta si ordinea operatiunilor a fost exact asa cum am spus , adica intai a verificat-o tehnic si apoi s-au uitat si au pozat seriile. Ordinea asta nu stiu daca e specificata pe undeva prin lege, probabil ca o fac cum le vine lor mai usor.

Totusi daca te duci la RAR ca sa-ti obtii certificatul de autenticitate ( necesar la prima inmatriculare sau la schimbarea proprietarului) iti va cere itp-ul ca altfel nu-ti face identificarea.

Nu am confundat notiunea de omologare cu cea de identificare, masinile de care ziceam venisera pt identificare, avand itp-ul valabil nu au stat sa le verifice amanuntit dar cand au ridicat capota pt a citi seriile au observat imediat neconcordantele.

Nu spun ca nu se poate trece de itp sau identificare RAR cu un motor nefunctional , ca doar traim in Romania....., stiu eu personal statie ITP care nici macar seriile nu le verifica cand te duci sa-ti faci itp-ul la motor......, da nu e in Bucuresti :scratch:

 

 

 

Nu te contrazic,poate ca asa ai patit tu,asta e chiar un fel de abuz,sa incaseze ei taxa aferenta verificarii! Dar nu e legal;poti sa cumperi o masina care a stat trei ani in garaj si are verificare expirata.Nu-i mai fac identificare?

Eu incercam doar sa-i explic baiatului care a initiat topicul,care e legislatia. Si ma gandeam ca prinde bine sa se stie chestiile astea;dar nu vreau sa va fortez sa invatati legea si sa stiti ca aveti si anumite drepturi!Si nu vorbeam de a evita, pe diferite cai,legea! Si am mai spus:nu incurajez faptul de a primi verificare tehnica pe o rabla! Dar nici faptul ca te forteaza sa faci lucruri pe care le poti face in alta parte(nici macar interes nu e,eu nu mai fac verificari,desi inca pot,am renuntat).Si,inca o data: identificare,omologare,verificare tehnica,trei notiuni diferite!!!!

intrati pe site la RAR, www.rarom.ro si vedeti ce aflati de acolo. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ca sa faci ITP-ul la orice alta statie de itp iti trebuie cartea de identitate romaneasca, si cum nu o ai primul itp il faci obligatoriu la RAR.

Ca sa faci identificare trebuie obligatoriu sa ai ITP valabil, si motorul/masina trebuie sa indeplineasca cerintele necesare circularii pe drumuri publice.

Eu am vazut de 2 ori la RAR cum au fost respinse masini pe motive tehnice, masini care venisera doar pt identificare (aveau itp valabil) . Una era in acte trecuta cu injectie si omu ii pusese carburator, iar alta era trecuta 4x4 cand defapt nu mai era decat 2x4 (cred ca-i schimbase cutia). Dpdv al seriilor masinile nu aveau probleme. Desi proprietarii au facut scandal pe tema asta ing sef de acolo, dupa ce s-a consultat la tel cu cineva a motivat ca Identificarea se elibereaza in vederea inmatricularii automobilului pt circulatia pe drumuri publice si automobilele respective nu corespund dpdv tehnic.

 

 

 

Are cum verifica si e chiar f simplu, e suficient sa aprinda farul si sa-l indrepte spre un perete, sau chiar sa puna o foaie de hartie in fata si se va vedea imediat daca farul e construit pt circulatie pe dreapta sau pe stanga. Pentru circulatia pe dreapta farul lumineaza mai mult pe partea dreapta decat pe stanga.(ca in poza atasata)

Nu sunt sigur dar presupun ca e acoperit de lege sa te respinga pe motivul asta chiar daca nu are vreun aparat specializat.

regleaza farurile sa bata amandoua la fel ca becurile is la fel si gata ...pune si tu o foaie sa vezi cum bat si le reglezi sa fie la fel.f simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

regleaza farurile sa bata amandoua la fel ca becurile is la fel si gata ...pune si tu o foaie sa vezi cum bat si le reglezi sa fie la fel.f simplu.

 

Farurile se pot regla sus-jos. Pentru a-mi rezolva problema trebuie sa le reglez stanga-dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar farul bate usor stanga, deci este pentru circulatia pe stanga. Testul facut de Dinicutu la R.A.R. a fost facut cu o foaie de hartie. In privinta farului are prefecta dreptate dar incerc sa aleg din aproape in aproape cea mai buna varianta si totodata cea mai ieftina... schimb becurile intre ele, schimb lupele si poate se mai poate face ceva pana la a da 300 euro pe un far nou.

Va multumesc pentru sugestii si colaborare!

 

Nu stiu cum arata la mobra ta, dar la BMW totul sta in geamul exterior. La BMW Irlanda aveau separat geamuri pentru mai toate modelele (inclusiv pentru Ful clasic, model iesit din fabricatie de 10 ani) si tot patternul era in oglinda. La modelele cu 2 faruri separate era si mai usor pentru ca au niste surubele de reglaj si operatiunea se facea de acolo.

 

Acum nu numai rar-ul e buba. Chiar si tu vei observa diferenta pentru ca in loc sa-ti lumineze dreapta sa vezi boschetii de unde mai mult ca sigur iti vor sari caini si pietoni imbracati in negru in toiul noptii :cheers: , o sa-ti iei numai flashuri de la cei de pe sensul opus. Daca vrei doar sa treci Rar-ul poti imprumuta un bloc optic de la cineva (in functie de cat de greu e de schimbat). Mai vorbisem cu un nenea cu un Harley in Irlanda care intorsese tot farul. Arata ca dracu cu eticheta la vedere plus ca faza lunga ii lumina numai roata lui, dar a avut noroc la verificare si i-au inmatriculat-o. Bafta.

 

CU roata daca insisti sa ramai cu asta va trebui sa aplici pentru o omologare. Proces scump, lung si anevoios. Nu merita decat daca roata are "valoare sentimentala"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Farurile se pot regla sus-jos. Pentru a-mi rezolva problema trebuie sa le reglez stanga-dreapta.

 

Incearca sa dai carena jos si sa reglezi farul din suruburile care se prind pe cadrul/suportul lui. Eventual baga niste saibe, ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Farurile se pot regla sus-jos. Pentru a-mi rezolva problema trebuie sa le reglez stanga-dreapta.

da nu poti regla fiecare far in parte?adica ala din stanga in sus si ala din dreapta in jos? sau invers

Editat de terhe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e far cu lupa fara striatii pe sticla sau pe oglinda, nu ai de ce sa-l schimbi (valabil atat pentru faza scurta, cat si pentru cea lunga), dar daca are striatii, trebuie schimbat. E vorba despre acel trapez care face lumina sa bata putin mai sus in dreapta (pentru a lumina partea dreapta a drumului) sau in stanga, in functie de partea pe care se circula.

 

bild28.jpg

 

post-2973-1234256119_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca e far cu lupa fara striatii pe sticla sau pe oglinda, nu ai de ce sa-l schimbi (valabil atat pentru faza scurta, cat si pentru cea lunga), dar daca are striatii, trebuie schimbat. E vorba despre acel trapez care face lumina sa bata putin mai sus in dreapta (pentru a lumina partea dreapta a drumului) sau in stanga, in functie de partea pe care se circula.

 

bild28.jpg

 

post-2973-1234256119_thumb.jpg

da eu cred ca pe ala il poate regla sa bata mai jos si atunci a rezolvat problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da eu cred ca pe ala il poate regla sa bata mai jos si atunci a rezolvat problema

nu rezolva problema, pentru ca la RAR se uita si cat se sus bate farul (motiv de respingere la ITP), dar mai ales daca e far pentru circulatia pe partea dreapta. Diferentele vin de la faptul ca daca circuli pe partea dreapta trebuie sa vezi si marginea din dreapta a drumului, la fel cum daca circuli pe stanga, trebuie sa vezi si partea stanga a drumului. Asta e rostul trapezului respectiv. La farurile cu lupa si fara striatiile de care spuneam, pata de lumina are forma unei picaturi cu baza spre far, deci lumineaza simetric pe stanga si pe dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu rezolva problema, pentru ca la RAR se uita si cat se sus bate farul (motiv de respingere la ITP), dar mai ales daca e far pentru circulatia pe partea dreapta. Diferentele vin de la faptul ca daca circuli pe partea dreapta trebuie sa vezi si marginea din dreapta a drumului, la fel cum daca circuli pe stanga, trebuie sa vezi si partea stanga a drumului. Asta e rostul trapezului respectiv. La farurile cu lupa si fara striatiile de care spuneam, pata de lumina are forma unei picaturi cu baza spre far, deci lumineaza simetric pe stanga si pe dreapta.

inteleg da un prieten si-a adus un R6 din anglia si sistemu de far ii cam acelasi si ii bat la fel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am un Kawasaki zx6 din 2000, abia achizitionat din Marea Britanie. Motorul este impecabil si pentru ca stiam ca nu am nici o buba-n cap am intrat cu fruntea sus in hala R.A.R.-ului. Am plecat in cateva minute cu coada intre picioare. Am fost refuzat pe motiv ca: roata fata este prea mare, in loc de 120/65 zr17 56W (atat cat prevede tabelul lui pe care nu l-am gasit niciunde) am 120/70 zr17 58W, iar asta nu era singura problema. Mi-a mai spus ca farurile sunt construite pentru circulatia pe stanga (pentru M.B.). Am incercat sa reglez farurile dar ma tem ca are din ce in ce mai multa dreptate... trebuie sa le schimb. Ma poate ajuta cineva cu un sfat, o adresa daca nu chiar cu un cauciuc si un far? :crack:

salut,

o idee ar fi sa faci la RAR doar identificarea si sa te duci sa faci itp-ul in alta parte,la itp sigur nu se uita aia la faruri si la cauciucuri.eu am pe un cbr 900rr roata fatza pe 17" si ea din fabricatie avea roata de 16" si tot nu am avut probleme.

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

o idee ar fi sa faci la RAR doar identificarea si sa te duci sa faci itp-ul in alta parte,la itp sigur nu se uita aia la faruri si la cauciucuri.eu am pe un cbr 900rr roata fatza pe 17" si ea din fabricatie avea roata de 16" si tot nu am avut probleme.

bafta

prima inspectie din cate stiu tre sa o faci la RAR

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...