Sari la conținut

EFI - electronic fuel injection pentru GS 500E (i)


cristian78
 Share

Postări Recomandate

Salut si bine v-am regasit. Iata ca am revenit pe acest forum. Am fost foarte ocupat in ultimul timp. Am mai intrat din cand in cand pe sectiunea de accidente pentru a-mi stapani setea de a accelera puternic.

 

Intre timp am "copt" un proiect interesant (cel putin pentru mine). Am postat cateva informatii despre el pe un alt forum, dar deoarece am nevoie de sfaturi si ajutor e mai bine sa incep discutia si aici , unde intra mai multi.

 

Proiectul este cum spune si titlul:

- Cum sa pun Electronic Fuel injection pe un Suzuki GS500E -

 

Stadiul in care sunt cu proiectul este:

 

- Am cumparat un throttle Body cu injectoare care se potriveste in locul carburatoarelor

- Am conceput si realizat (in parte) calculatorul care va controla injectoarele.

 

Voi pune poze si poze + intrebarile la care nu am gasit raspuns.

 

Mai vorbim.

 

Am preluat din posturile mele de pe celalalt forum si am facut mici modificari.

 

Scop: reducerea consumului, imbunatatirea performantelor.

 

ECU va fi asa:

 

controller: PIC 16F876 pus la 16.384 MHz

senzori:

- temperatura motor (ulei)

- pozitie TPS (throttle position sensor - adica pozitia acceleratiei)

- senzor O2 (sonda lambda)

 

afisaj LCD (16x2) folosit pentru:

- rpm

- temperatua senzor

- consum instantaneu/mediu etc...

- viteza/vit. medie/ etc...

- treapta de viteza

 

 

iesire controller: va comanda cele doua injectoare.

 

Costuri: estimez ca va costa maxim 1000RON pe care ii voi amortiza in 20.000km (daca se va reduce consumul cu ~1L)

 

Am studiat piata. Asta este cea mai ieftina solutie.

 

Mai am nevoie de (si astea vor costa cel mai mult):

- pompa injectie exterioara: MSD 2225 efi inline pump.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cateva fotografii facute pe parcursul dezvoltarii:

 

 

Si iata un post mai vechi:

 

Am primit pachetul din SUA (ebay.com) cu un Throttle Body de Kawasaki. Este intr-o stare foarte buna,

- are injectoare bosch

- are TPS

- are un sistem cu un motoras ce misca alt set de clapete ... asta nu stiu pentru ce e (probabil ca nu-l voi folosi)

- are fuel-rails (furtunele + coloana de alimentare pentru injectoare)

 

Am dat pe tot ansamblul 10$ + 43$ (transportul). Nu am platit vama ci doar 3.5RON taxe postale cand am ridicat pachetul.

 

E prima data cand cumpar de pe ebay.com . Credeam ca ma frig dar se pare ca sunt norocos.

 

Mai am nevoie de:

- Posibil flanse de adaptare la chiulasa (stie careva un strungar serios ?).

Update: probabil voi folosi doua furtune.

- pompa de presiune (inline) . O sa caut pe la dezmembrari dar daca preturile sunt piperate prefer sa imi una noua (chiar daca dau mai mult).

- senzori de temperatura (eventual tot de la dezmembrari)

- senzor de oxigen (lambda)

- Quartz de 16.384 MHz sau 8.192 MHz - chiar nu am gasit valorile astea pe la magazinele de pe str. Maica Domnului (pasionatii de electronica stiu sigur acele magazine)

Update: am gasit pe ebay dar trebuie sa iau minim 10 ..... mai caut pe aici intre timp.

 

 

Daca aveti vreun sfat legat de lista de sus va rog nu ezitati.

post-1486-1235131025_thumb.jpg

post-1486-1235131030_thumb.jpg

post-1486-1235131036_thumb.jpg

post-1486-1235131047_thumb.jpg

post-1486-1235131055_thumb.jpg

post-1486-1235131064_thumb.jpg

post-1486-1235131075_thumb.jpg

post-1486-1235131080_thumb.jpg

post-1486-1235131085_thumb.jpg

post-1486-1235131090_thumb.jpg

post-1486-1235131098_thumb.jpg

post-1486-1235131103_thumb.jpg

post-1486-1235131109_thumb.jpg

post-1486-1235131345_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca pretul pompei de benzina ti se pare mare, cauta alta pompa care sa iti dea acelasi debit de gaz/ora; la mine parca ii 110 litrii/ora, in caz ca mi se strica, ma gandesc ca ii mult mai ieftin sa iau una echivalenta de la o alta marca decat bmw.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat sa alimetezi montajul de la bateria motorului in timp ce acesta e pornit? Ar fi bine sa incerci de pe acum ca sa nu ai surprize mai tarziu, in unele cazuri microcontrolerul nu mai functioneaza normal si trebuie luate masuri de ecranare.

In pozele astea nu vad "partea de putere" cu care comanzi injectoarele, e pe alt cablaj sau injectoarele astea consuma mai putin decat poate suporta microcontrolerul pe porturile de iesire?

Nu stiu daca GS-ul tau are sau nu TPS in varianta originala, dar daca are ar trebui sa-l montezi si pe al lui ca altfel vei avea probleme cu aprinderea, mai exact cu avansul la aprindere.

Un debitmetru nu ti-ar trebui sau la motoare nu se foloseste? ( chiar nu stiu asta)

Ca sa economisesti si mai mult combustibil ar trebui sa montezi un microintrerupator care sa semnalizeze rapid capatul de cursa al acceleratiei (atunci cand acceleratia nu e trasa deloc) si sa implementezi o functie care sa tina seama si de turatie si sa taie comanda injectoarelor in astfel de situatie(frana de motor).

In locul tau as construi 2 module separate unul pt functiile de afisare chestii si altul strict pt injectie (ideal ar fi ca asta sa aiba integrat si modulul de aprindere , dar e mai greu). Dpdv al fiabilitatii e mai bine cu module diferite si simple decat cu unul complex.

Interesant proiectul tau si nu e deloc simplu, sper sa-ti iasa si sa ne tii la curent cu evolutia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambitios proiect, sper sa-ti iasa. Ar fi interesat de aflat mai multe detalii. Banuiesc ca o operatiune de genul a mai fost facuta inainte, nu neaparat cu un GS. Sint curios care e algoritmul buclei de reglare. Cred ca nu faci "dupa ureche" treaba, te-ai documentat probabil serios inainte.

 

Legat de microcontrollerul ales... din cite stiu, seria PIC nu e folosita in aplicatii "automotive" pentru ca aceste microcontrollere ar fi instabile. Am cunoscuti care lucreaza in domeniu si mi-au spus ca folosesc PIC-uri pentru simulare/testare in laborator, dar in productie se folosesc alte microcontrollere. Fii foarte atent, de "gindacul" ala e posibil sa depinda viata ta, e o aplicatie destul de critica.

Fii foarte atent si la partea de alimentare, filtreaz-o cit mai bine, pot aparea "spitzuri" care sa-l bage in vreo stare interzisa si nu-ti arde de un "blue screen" la computerul de bord pe la 150 la ora :crack: In aceeasi ordine de idei, sper ca folosesti watchdog timer-ul pentru scopul in care este conceput :crack:

Nici o protectie la supratensiune nu e o idee rea.

Pe aceeasi idee, e de mentionat ca felul cum e scris flash-ul e destul de critic. Daca folosesti un programator semi-improvizat, gen JDM sau mai stiu eu, e posibil sa nu fie respectate toate nivelele de tensiune si timingurile ca la carte si astfel perioada de retentie e influentata negativ. Am citit odata un articol parca pe tema asta dar nu cred ca-l mai gasesc.

Sint multe considerente care trebuie luate in calcul, daca stii pe cineva care are experienta in domeniu ar fi cazul sa aveti o discutie, daca nu s-a intimplat deja asta.

Astept detalii daca esti dispus, m-ai facut curios :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat sa alimetezi montajul de la bateria motorului in timp ce acesta e pornit? Ar fi bine sa incerci de pe acum ca sa nu ai surprize mai tarziu, in unele cazuri microcontrolerul nu mai functioneaza normal si trebuie luate masuri de ecranare.

In pozele astea nu vad "partea de putere" cu care comanzi injectoarele, e pe alt cablaj sau injectoarele astea consuma mai putin decat poate suporta microcontrolerul pe porturile de iesire?

Nu stiu daca GS-ul tau are sau nu TPS in varianta originala, dar daca are ar trebui sa-l montezi si pe al lui ca altfel vei avea probleme cu aprinderea, mai exact cu avansul la aprindere.

Un debitmetru nu ti-ar trebui sau la motoare nu se foloseste? ( chiar nu stiu asta)

Ca sa economisesti si mai mult combustibil ar trebui sa montezi un microintrerupator care sa semnalizeze rapid capatul de cursa al acceleratiei (atunci cand acceleratia nu e trasa deloc) si sa implementezi o functie care sa tina seama si de turatie si sa taie comanda injectoarelor in astfel de situatie(frana de motor).

In locul tau as construi 2 module separate unul pt functiile de afisare chestii si altul strict pt injectie (ideal ar fi ca asta sa aiba integrat si modulul de aprindere , dar e mai greu). Dpdv al fiabilitatii e mai bine cu module diferite si simple decat cu unul complex.

Interesant proiectul tau si nu e deloc simplu, sper sa-ti iasa si sa ne tii la curent cu evolutia!

 

Salut.

 

Inca nu am alimentat montajul de la bateria motocicletei in timp ce aceasta functioneaza. Stiu de aceasta problema si sunt constient ca trebuie ecranat, iar tensiunea de alimentate trebuie bine filtrata. In poze inca nu este pus etajul de putere pentru injectoare. Inca nu l-am facut (e in faza de proiect si simulare).

GS-ul meu e din 1991 si nu are TPS.

Debitmetru..hmmm .... probabil te referi la cum anume voi calcula consumul instantaneu. Asta voi realiza prin calcul stiind cat timp stau deschise injectoarele si care este debitul acestora.

In frana de motor voi inchide injectoarele. Imi voi da seama ca e frana de motor din pozitia acceleratiei (TPS) si turatia motorului => si anume: atunci cand pozitia acceleratiei este la "0" dar turatia este mai mare ca cea de relanti -=> opresc injectoarele .... simplu.

Din punct de vedere al fiabilitatii poate ai dreptate oricum numai testand vom vedea.

 

Mai vorbim. pa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambitios proiect, sper sa-ti iasa. Ar fi interesat de aflat mai multe detalii. Banuiesc ca o operatiune de genul a mai fost facuta inainte, nu neaparat cu un GS. Sint curios care e algoritmul buclei de reglare. Cred ca nu faci "dupa ureche" treaba, te-ai documentat probabil serios inainte.

 

Legat de microcontrollerul ales... din cite stiu, seria PIC nu e folosita in aplicatii "automotive" pentru ca aceste microcontrollere ar fi instabile. Am cunoscuti care lucreaza in domeniu si mi-au spus ca folosesc PIC-uri pentru simulare/testare in laborator, dar in productie se folosesc alte microcontrollere. Fii foarte atent, de "gindacul" ala e posibil sa depinda viata ta, e o aplicatie destul de critica.

Fii foarte atent si la partea de alimentare, filtreaz-o cit mai bine, pot aparea "spitzuri" care sa-l bage in vreo stare interzisa si nu-ti arde de un "blue screen" la computerul de bord pe la 150 la ora :crack: In aceeasi ordine de idei, sper ca folosesti watchdog timer-ul pentru scopul in care este conceput :crack:

Nici o protectie la supratensiune nu e o idee rea.

Pe aceeasi idee, e de mentionat ca felul cum e scris flash-ul e destul de critic. Daca folosesti un programator semi-improvizat, gen JDM sau mai stiu eu, e posibil sa nu fie respectate toate nivelele de tensiune si timingurile ca la carte si astfel perioada de retentie e influentata negativ. Am citit odata un articol parca pe tema asta dar nu cred ca-l mai gasesc.

Sint multe considerente care trebuie luate in calcul, daca stii pe cineva care are experienta in domeniu ar fi cazul sa aveti o discutie, daca nu s-a intimplat deja asta.

Astept detalii daca esti dispus, m-ai facut curios :crack:

 

Salut.

 

Am cautat multe informatii pana am decis ca nu e o idee rea sa incerc. Am multe link-uri si pagini salvate in legatura cu cei care au facut asa ceva si cu modul de calcul /timing etc...

 

In ceea ce priveste faptul ca PIC-urile ar fi instabile , e posibil sa ai dreptate. Totusi am gasit scheme de aprindere electronica pe baza de PIC (folosite pentru calculul avansului) -> ceea ce nu difera foarte mult de un EFI.

 

Sunt constient ca va trebui sa folosesc WDT-rul => il voi folosi. Macar daca se blocheaza controller-ul pe la 150 km/h sa rebooteze in cateva secunde . Sincer sa fiu m-am gandit sa folosesc inca un controller care sa il supravegheze pe acesta, dar pentru inceput voi folosi doar unul.

 

Partea de afisare totusi nu va ocupa procesorul atat de mult deoarece intentionez sa fac refresh pe display doar cand este nevoie si voi avea grija sa fie nevoie cat mai rar. Mai mult , cred ca nu va inchipuiti ca nu voi folosi intreruperile, asa ca oricee activitate va avea controllerul cand vine semnalul ca trebuie deschis injectorul , "lasa tot" si deschide injectorul dupa care isi reia activitatea "de zi cu zi".

 

Pentru a programa controllerul folosesc un montaj comercial 100% (adica nu e facut de mine ci cumparat).

 

Vom vedea, momentan caut quartz de 16.384MHz ....

 

Mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alt sfat ar fi sa lucrezi cu componente cu specificatii industriale sau chiar militare, care sint concepute sa functioneze in regimuri mai "vitrege" de temperatura, variatii ale tensiunii de alimentare etc. Facilitatile gen brown-out reset nu trebuie nici ele ignorate. Cum zicea si binox, ecranarea e si ea o idee buna.

Ca sa nu mai spun ca trebuie sa fii foarte atent si la executia fizica a montajului - exfolieri etc. Gindeste-te si ca scula o sa functioneze in vibratii serioase, in aplicatii de genul asta de multe ori nici nu se folosesc circuite imprimate. Am observat c-ai optat pt. lipirea componentelor pe partea placata a cablajului dar s-ar putea sa nu fie cea mai buna varianta - citeodata se poate intimpla ca un "pad" sa se exfolieze fara sa-ti dai seama si datorita faptului ca piesele sint pe partea cablajului, combinat cu vibratiile, sa duca la un scurtcircuit sau stiu eu. Stiu, e caz extrem, dar e suficient sa se intimple o singura data...

Iar uitindu-ma pe placa ta observ ca ai omis un condensator de decuplare de 100n plasat fizic linga chip - nu-i subestima importanta. Daca am ajuns la condensatoare, fii atent si la electrolitici, preferabil sa nu fie chinezarii ordinare si tensiunea maxima sa fie mult peste cea care o sa ajunga in mod normal la bornele lui.

Pe masura ce analizezi tot apar probleme, but that's the fun part :crack:

 

LE: legat de quartz, sint multe magazine de unde poti comanda online in RO, e imposibil sa nu gasesti.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alt sfat ar fi sa lucrezi cu componente cu specificatii industriale sau chiar militare, care sint concepute sa functioneze in regimuri mai "vitrege" de temperatura, variatii ale tensiunii de alimentare etc. Facilitatile gen brown-out reset nu trebuie nici ele ignorate. Cum zicea si binox, ecranarea e si ea o idee buna.

Ca sa nu mai spun ca trebuie sa fii foarte atent si la executia fizica a montajului - exfolieri etc. Gindeste-te si ca scula o sa functioneze in vibratii serioase, in aplicatii de genul asta de multe ori nici nu se folosesc circuite imprimate. Am observat c-ai optat pt. lipirea componentelor pe partea placata a cablajului dar s-ar putea sa nu fie cea mai buna varianta - citeodata se poate intimpla ca un "pad" sa se exfolieze fara sa-ti dai seama si datorita faptului ca piesele sint pe partea cablajului, combinat cu vibratiile, sa duca la un scurtcircuit sau stiu eu. Stiu, e caz extrem, dar e suficient sa se intimple o singura data...

Iar uitindu-ma pe placa ta observ ca ai omis un condensator de decuplare de 100n plasat fizic linga chip - nu-i subestima importanta. Daca am ajuns la condensatoare, fii atent si la electrolitici, preferabil sa nu fie chinezarii ordinare si tensiunea maxima sa fie mult peste cea care o sa ajunga in mod normal la bornele lui.

Pe masura ce analizezi tot apar probleme, but that's the fun part :crack:

 

LE: legat de quartz, sint multe magazine de unde poti comanda online in RO, e imposibil sa nu gasesti.

 

:crack: bune sfaturile. Lucrezi cumva in domeniu electronicii sau doar esti pasionat ?

 

Circuitul imprimat este placat placat pe ambele fete (cat m-am chinuit sa-l fac....) . Presupun ca rezistenta e mai buna asa mai ales ca piesele sunt lipite si pe o parte si pe cealalta.

 

 

 

Ash vrea sa adaug si faptul ca nu sunt expert in electronica. Am multe de invatzat. Sunt doar inarmat cu vointa si ceva logica.... si incerc sa fac un compromis intre "timp liber" si "bani" :crack: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: bune sfaturile. Lucrezi cumva in domeniu electronicii sau doar esti pasionat ?

 

Circuitul imprimat este placat placat pe ambele fete (cat m-am chinuit sa-l fac....) . Presupun ca rezistenta e mai buna asa mai ales ca piesele sunt lipite si pe o parte si pe cealalta.

Pina acum nu am lucrat decit in IT, dar IT adiacent cu electronica. Plus ca stiam codurile de culori la rezistente de pe la vreo 10 ani, deci sa zicem ca-s oleaca pasionat :crack:

Ultima data cind am avut nevoie de un circuit imprimat mi-a fost mult prea lene sa-l fac singur (am facut de zeci de ori prin mai toate metodele existente dar e prea time-consuming). Am gasit pe un forum un baiat din Bucuresti care mi le-a facut contra cost. I-am trimis fisierele in format Protel si el mi-a trimis prin posta cablajele, erau pina si gaurite.

 

LE: nici eu nu-s expert dar omul cit traieste invata. Nu pretind ca tot ce spun e litera de lege dar mai stiu una-alta. Daca mai vrei sfaturi/pareri eu is disponibil oricind.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pina acum nu am lucrat decit in IT, dar IT adiacent cu electronica. Plus ca stiam codurile de culori la rezistente de pe la vreo 10 ani, deci sa zicem ca-s oleaca pasionat :crack:

Ultima data cind am avut nevoie de un circuit imprimat mi-a fost mult prea lene sa-l fac singur (am facut de zeci de ori prin mai toate metodele existente dar e prea time-consuming). Am gasit pe un forum un baiat din Bucuresti care mi le-a facut contra cost. I-am trimis fisierele in format Protel si el mi-a trimis prin posta cablajele, erau pina si gaurite.

 

:crack: poti sa-mi spui cum dau de el ? Chiar este chinuitor sa mesteresc la cablaj ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Debitmetru..hmmm .... probabil te referi la cum anume voi calcula consumul instantaneu. Asta voi realiza prin calcul stiind cat timp stau deschise injectoarele si care este debitul acestora.

Nu la asta ma refeream, debitmetrul masoara cantitatea de aer care trece de filtru,(air flow meter parca-i spune in eng)la masini se foloseste sigur dar la moto nu stiu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu la asta ma refeream, debitmetrul masoara cantitatea de aer care trece de filtru,(air flow meter parca-i spune in eng)la masini se foloseste sigur dar la moto nu stiu....

 

Am renuntat la el. In principiu acel debitmetru pentru aer este folosit pentru a doza cat mai corect amestecul de benzina cu aer. Ca senzor pentru amestec voi folosi o sonda lambda (montata pe evacuare) . Reactia buclei astfel formate va fi mai lenta dar va fi.....

 

Ma gandesc pentru inceput sa nici nu folosesc un sistem cu "bubla inchisa" (adica sa renunt la feedback). Daca ma gandesc bine motoarele diesel de acum 10 ani nici nu aveau calculator, ce sa mai vorbim de bucla inchisa .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am renuntat la el. In principiu acel debitmetru pentru aer este folosit pentru a doza cat mai corect amestecul de benzina cu aer. Ca senzor pentru amestec voi folosi o sonda lambda (montata pe evacuare) . Reactia buclei astfel formate va fi mai lenta dar va fi.....

 

Ma gandesc pentru inceput sa nici nu folosesc un sistem cu "bubla inchisa" (adica sa renunt la feedback). Daca ma gandesc bine motoarele diesel de acum 10 ani nici nu aveau calculator, ce sa mai vorbim de bucla inchisa .....

Pai daca renunti la bucla ce-ti mai garanteaza scaderea consumului? Simpla utilizare a injectorului in locul carburatorului? Aici chiar nu ma mai pricep.

 

In alta ordine de idei, am vorbit cu baiatul care mi-a facut acele cablaje, si asa cum banuiam, a renuntat la "afacere". Arunca totusi o privire aici, eu asa am dat de el.

 

Sau, cu ajutorul lui Google am gasit asta, de exemplu: http://www.dforum.ro/execut-cablaje-pe-pcb-t316.html Sint sigur ca mai gasesti si altii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recomand sa citesti aici: http://www.automotivedesignline.com/showAr...yText=microchip

 

Un preview:

"In automotive designs, the battery voltage generally runs a 10-13 VDC, with load-dump spikes as high as 40-50V. Load dump is the voltage spike out of the alternator, when the headlights or some other high-draw load is turned off.

 

There are regulators that are designed to handle this high voltage spike, but they are not cheap, and they are typically designed for 1 or more Amps of load current."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca renunti la bucla ce-ti mai garanteaza scaderea consumului? Simpla utilizare a injectorului in locul carburatorului? Aici chiar nu ma mai pricep.

 

In alta ordine de idei, am vorbit cu baiatul care mi-a facut acele cablaje, si asa cum banuiam, a renuntat la "afacere". Arunca totusi o privire aici, eu asa am dat de el.

 

Sau, cu ajutorul lui Google am gasit asta, de exemplu: http://www.dforum.ro/execut-cablaje-pe-pcb-t316.html Sint sigur ca mai gasesti si altii.

 

Vroiam sa spun ca in prima faza vreau doar sa o vad (pe suza mea) functionand. Dupa care o sa ii adaug si senzorul de oxigen si voi face modificari la soft.

 

 

Recomand sa citesti aici: http://www.automotivedesignline.com/showAr...yText=microchip

 

Un preview:

"In automotive designs, the battery voltage generally runs a 10-13 VDC, with load-dump spikes as high as 40-50V. Load dump is the voltage spike out of the alternator, when the headlights or some other high-draw load is turned off.

 

There are regulators that are designed to handle this high voltage spike, but they are not cheap, and they are typically designed for 1 or more Amps of load current."

 

Multumesc mult pentru link.

 

Eu am gasit link-ul asta PIC pe motocicleta unde sunt prezentate chiar problmele majore pe care le voi avea: pic-ul se rebooteaza cand este alimentat de la bateria motocicletei si mai ales cand se foloseste clacsonul. O parte din probleme au si rezolvare.

 

 

Pentru piese recomand farnell.com. Am comandat de la ei, au sediul in UK si piesele iti ajung intr-o zi, maxim doua.

 

merci. nu prea am avut timp sa stau pe acel site. Ar fi interesant daca NU sunt chinezarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vroiam sa spun ca in prima faza vreau doar sa o vad (pe suza mea) functionand. Dupa care o sa ii adaug si senzorul de oxigen si voi face modificari la soft.

Am priceput.

 

 

Multumesc mult pentru link.

 

Eu am gasit link-ul asta PIC pe motocicleta unde sunt prezentate chiar problmele majore pe care le voi avea: pic-ul se rebooteaza cand este alimentat de la bateria motocicletei si mai ales cand se foloseste clacsonul. O parte din probleme au si rezolvare.

O sa ma uit pe link ceva mai incolo ca-s pe fuga. Daca numai se reseteaza tot e bine. Sa nu se arda. Stabilizatorul generic 7805 pe care banuiesc ca l-ai folosit e posibil sa se si prajeasca daca-i dai spitzuri de 40-50V. Orice problema are rezolvare, numai bani si rabdare sa ai :crack:

 

 

merci. nu prea am avut timp sa stau pe acel site. Ar fi interesant daca NU sunt chinezarii.

Farnell sint printre cei mai mari distribuitor de componente electronice worldwide. Acolo gasesti cam orice-ti poate dori inimioara. Nu garantez ca TOATE componentele sint de calitate, dar daca stii sa cauti gasesti produse de calitate exceptionala.

Eu am mai comandat in trecut de la www.capodimonte.ro (vad ca acum le zice http://metrafo.ro/). Aveau o oferta foarte mare doar ca anumite componente trebuie comandate in serii mai mari. Am avut unele mici probleme cu ei, in sensul ca am comandat niste condensatoare Vishay (de calitate) si am primit in loc niste porcarii de Jamicon pe care le gasesc la orice magazin obosit dar in rest au fost OK.

Daca vrei sa nu te complici cu comandat din afara, am pe cine sa intreb de niste surse in RO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atasez cateva imagini cu Throttle Body si chiulasa.

 

 

Se poate opserva ca exista o mica diferenta de aliniament intre throttle body si chiulasa. Sper sa rezolv problema cu niste cilindri din cauciuc sau plastic ce vor face legatura intre piese.

post-1486-1235236068_thumb.jpg

post-1486-1235236076_thumb.jpg

post-1486-1235236084_thumb.jpg

post-1486-1235236090_thumb.jpg

post-1486-1235236097_thumb.jpg

post-1486-1235236103_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sint comandate electronic injectoarele?

 

Pentru partea asta am facut ceva cercetari si cred ca voi folosi un tranzistor de putere (exemplu: TIP125 - COMPLEMENTARY SILICON POWER

DARLINGTON TRANSISTORS). Am vazut ceva scheme pe megasquirt (megasquirt este un ECU comercial universal).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte ambitios, bravo ! Am facut si eu demult o aprindere electronica integrala pe Dacia(prin 1996) dar am folosit integratul original comandat de senzor magnetic cu efect Hall. Schema era conceputa de Siemens si pusa pe VW si Audi, merge si acum. Ai incercat sa desfaci un CDI ca sa vezi cum e facut ? Cele noi au partea de putere inclusa in procesor (nu au tranzistoare externe). La partea de putere trebuie sa folosesti tranzistoare de comutatie ( iar mai bine tip 127 (100 v) fata de tip125 (60 v) - trebuie sa ai o rezerva fata de varfurile inductive de 50- 60 v date de bobinele injectoarelor.Am citit undeva ca iesirile EFI sunt CMOS pt o tensiune mai mica VCE sat (vezi pt tip 125 2 v la 3 A aici. Sunt convins ca o sa reusesti, nu pt consum sau curse, dar o sa mearga si - foarte important- o sa poata fi imbunatatita (fata de una de fabrica).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cind intrebam de felul in care e comandat releul ma refeream la "interfata" ca sa zic asa. Din cite stiu sint niste valve electromagnetice comandate PWM dar poate mai sint si alte tipuri, chiar n-am idee. Asa cum zice adrianm e bine sa supradimensionezi toate componentele, acolo unde par sa fie suficienti 50V pune ceva care rezista la 100 sau chiar mai mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat acum pe linkul postat de tine mai sus. Sugestiile de acolo sint binevenite, dar se pare ca initiatorul acelui thread nu si-a rezolvat inca problema complet. E posibil sa am din pacate dreptate si ca PIC-ul sa fie mult mai instabil si sensibil decit alte microcontrollere. Pina atunci trebuie sa dai mare atentie la implementarea sursei de alimentare. Daca ai cumva posibilitatea, ar fi interesant de vazut cum sint rezolvate pronblemele astea intr-un computer de bord comercial.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man bag de seama ca te mamaca tare de tot. Te scarpini cu stanga la urechea dreapta. Daca tot vrei si ai ambitie eu te sfatuiesc sa te documentezi si sa vezi exact cum functioneaza TBI -ul de la Kawa si ce senzori are exact ce presiune scoate pompa de benzina ca nu vad nici un fuel pressure regulator (ca sa stii ce cauti le scriu in en),penrtu ca pompa aia scoate o presiune fixa indiferent de ce face motorul tau care este regulata de o valva (vezi mai sus) si care are o linie de retur pt benzina nefolosita. (nu prea vad bine in ce photos ai facut) Iar daca pui tu o pompa care ai tu chef sau de care gasesti sigur ala nu o sa porneasca sau daca o sa porneasca sigur o sa se inece la relati.Am vazut ca nu vrei sa folosesti "motorasul ala suplimentar" ala este pt fast idle cand pornesti la rece trage de acceleratie un pic ca un choke (este impropriu spus) Plus ca daca nu folosesti (asta daca are) MAP {(Manifold Absolute Pressure) asta citeste depresiunea care se creeeaza cand actionezi throtlle} si lucreaza corelat cu TPS si Oxigen sensor, (daca are) si nu-l folosesti cand dai gaze Oxigen sensor (care este un sensor de temperatura)citeste ca ai amestec prea bogat din cauza de gaze fierbinti adica temperatura si o sa-ti taie benzina asta daca MAP sensor nu-i zice ca e OK si ca ai atata deperesine (de la 0 la +5 V sau cat o fi )in glaeria de admisie la 50% TPS opening. In practica ar merge si fara toate astea dar tre sa fii capabil sa-ti modifici fueling map pt ca este o foarte mare diferenta in special la un motor de cilindree mica. DUpa cum zici tu intradevar dieselurile de acum 20 de ani nu aveau ECM-uri dar nici fuel efficient nu erau asa ca daca te gandesti mai bine pui la la loc carbul ei. Nu vreau sa te descurajez se poate face dar e de munca nu jucarie. Apropo tot cu motorul desfacut esti? Sa ne tii la curent ca sunt tare curios. Maxima Sanatate!

 

Sa stii ca eu am pus TBI pe un V 8 la Gran Torino al meu dar am folosit numai de la Holley si tot m-am scremut vreo 3 zile.Si 5 pana l-am reglat pt ca tebuie sa stii cat sa reglezi tps plus ca ECM-ul de la aia avea reglaje pt idle,accel,main,high rpm,choke.Plus ca erau reglaje diferite la open loop si altele la closed loop

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...