Sari la conținut

schimb ulei la un an


XorX
 Share

Postări Recomandate

ce treaba are strachina si mixerul cu conditiile din blocul motor....ce le stii tu gogule... nu am testat, poate am avut surse de informare mai bune decat unii :rolleyes:

ca am sau nu dreptate ...... fac altii spume pe forum :cheers:

am mai zis..unii ar trebui sa mearga la NASA, care este.

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa fim seriosi, totusi motoarele astea sunt facute de niste ingineri destul de buni, nu de niste fete care dupa fiecare utilizare spala pistoanele cu demachiant si schimba uleiul.... sunt facute ca sa mearga...

MOTOCICLETELE NU SUNT NISTE FIINTE VII :rolleyes: , ce atata bibileala si suflat in teava de esapament......

in manual (manualul de la motocicleta mea) scrie sa schimbi uleiul la 6000 de km... cred ca stiau si cei care l-au scris cate ceva despre ulei si variatia proprietatilor lui in timp, deci inclin sa le dau lor dreptate... ma gandesc ca sunt mai in masura sa recomande....

 

sunt sigur ca nu face rau daca schimbi uleiul la 200 km... decat la buzunar... si in plus este o risipa... salvati planeta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le-am ghicit in cafea...cu uleiurile ..de ce fac spume....pt ca se oftica :cheers: ...uleiurile, nu altcineva...considera 0(zero) postul meu de mai sus......belbody........

o sa caut sa nu mai ma pliktisesc si sa pliktisesc pe altii pe aici..

eu imi desfac motorul al fiecare 6000 de km cand fac schimbul de ulei si il sterg cu carpa..apoi il suflu la compresor...si il asamblez la loc.... :rolleyes:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Am citit si eu topicul si tot nu m-am lamurit de ce se schimba asa de repede uleiul la motocicleta. La masina mea il schimb la 15.000km iar la masina nevestei la 20.000km. La motocicleta am luat ulei full sintetic la 80Ron litrul (Motul 300V factory line, double ester, 10W40) mai scump decat uleiul de la masina si vreti sa spuneti ca trebuie sa-l schimb peste iarna sau la 6.000km? Nu inteleg de ce? Masina mea sta afara non stop, motorul in garaj, cu masina merg zilnic, cu motorul doar la sfarsit de saptamana si cu toate astea, tot uleiul de motor trebuie sa-l schimb mai des? Pai o sa bag de acum inainte ulei de masina, ca-i mai ieftin si se schimba mai rar. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai o masina condusa de o femeie merge cu 3000 turatii minut, iar un motor SS merge si cu 12-14000...

deci un kilometru parcurs cu motorul inseamna 5 cu masina. poti pune ulei auto in motor dar sa nu treci de 5-6000 turatii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai o masina condusa de o femeie merge cu 3000 turatii minut, iar un motor SS merge si cu 12-14000...

deci un kilometru parcurs cu motorul inseamna 5 cu masina. poti pune ulei auto in motor dar sa nu treci de 5-6000 turatii...

Cu al meu merg in medie cu 4.000km. Asa ca nu e mare diferenta fata de o masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu al meu merg in medie cu 4.000km. Asa ca nu e mare diferenta fata de o masina.

vrei sa spui turatii..atunci de ce pui ulei asa scump si performant? ia unul semisintetic si-l schimbi anual, nu te ustura buzunarul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca spre exemplu eu am mers anul trecut 3000 km cu un ulei garantat 6000km si mototcicleta a stat in garaj incalzit pe iarna, acum trebuie sa ii schimb uleiul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu al meu merg in medie cu 4.000km. Asa ca nu e mare diferenta fata de o masina.

 

Ba e, si inca foarte mare, motorul tau (ca si majoritatea japonezelor) au baie comuna cu cutia de viteze... cel mai mare "killer" pentru aditivii de imbunatatire a vascozitatii uleiurilor. In cutia de viteze de la masina bagi tot ulei de motor multigrad?!...

 

Ride Safe!

Mesaj completat

Daca spre exemplu eu am mers anul trecut 3000 km cu un ulei garantat 6000km si mototcicleta a stat in garaj incalzit pe iarna, acum trebuie sa ii schimb uleiul?

 

 

Era bine daca il schimbai INAINTE de a o baga la iernat. Uleiul in sine nu se degradeaza, insa aditivii anti-acizi continua procesul chimic si in stationare. In plus, aceiasi acizi din continutul uleiului (folosit) vor actiona asupra metalului de sub nivelul uleiului, adica vor creea o "linie de demarcatie". Nu stiu cat de adevarata este explicatia, dar cam asta ar fi motivul pentru care se recomanda schimbarea uleiului inaintea stationarilor indelungate sau, in cazul subiectului nostru, anual.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vrei sa spui turatii..atunci de ce pui ulei asa scump si performant? ia unul semisintetic si-l schimbi anual, nu te ustura buzunarul...

Pun scump, pentru ca de cand mi-am luat motocicleta, nu am stiut ca uleiul se schimba la 6.000km. Si ca sa il schimb cat mai rar am luat sintetic (in plus m-am gandit ca e mai bun pentru motor). Cand am schimbat prima data uleiul, pe cel care l-am scos era negru. Asta sintetic pe care l-am pus si pe care nu l-am schimbat de doi ani, e ca nou, la culoare zici ca e ulei de masline.

Abia ieri, am aflat ca trebuie schimbat mai des. In concluzie daca pun mineral la cat il schimb si daca pun sintetic la cat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pun scump, pentru ca de cand mi-am luat motocicleta, nu am stiut ca uleiul se schimba la 6.000km. Si ca sa il schimb cat mai rar am luat sintetic (in plus m-am gandit ca e mai bun pentru motor). Cand am schimbat prima data uleiul, pe cel care l-am scos era negru. Asta sintetic pe care l-am pus si pe care nu l-am schimbat de doi ani, e ca nou, la culoare zici ca e ulei de masline.

Abia ieri, am aflat ca trebuie schimbat mai des. In concluzie daca pun mineral la cat il schimb si daca pun sintetic la cat?

pai uite ce ulei iti trebuie...yamaha xt350

la 6000 de km se schimba.

daca nu aveam temperaturi scazute iarna puteai sa tii uleiul in motor cat vrei...

post-10059-1270531165_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata eu nu sunt convins de toata chestia asta cu uleiul care isi pierde din proprietati, cu acid sulfuric si alte nebunii ... atat timp cat manualul spune 6000 km, restul e can-can!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai uite ce ulei iti trebuie...yamaha xt350

la 6000 de km se schimba.

daca nu aveam temperaturi scazute iarna puteai sa tii uleiul in motor cat vrei...

Multumesc, pentru info. O sa bag SAE20W40 si il schimb la 6.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deocamdata eu nu sunt convins de toata chestia asta cu uleiul care isi pierde din proprietati, cu acid sulfuric si alte nebunii ... atat timp cat manualul spune 6000 km, restul e can-can!

uleiul nu se degradeaza asa usor, intr-adevar. doar daca am trai in California, fara iarna, ai putea schimba uleiul si la 2-3 ani fara probleme. la noi in tara pornitul pe frig, apoi motorul incins, si tot asa, degradeaza uleiul...nimeni nu vrea sa riste sa-si distruga motorul pt cativa litri de ulei...

Daca faci 1000 km pe an,schimbi uleiul la 6 ani?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, categoric nu. Insa mi se pare ca asta cu schimbatul e si o chestie de marketing, ca doar producatorii de uleiuri vor sa vanda ulei, nu sa te faca sa il schimbi la 6000 km sau mai nu stiu cat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, categoric nu. Insa mi se pare ca asta cu schimbatul e si o chestie de marketing, ca doar producatorii de uleiuri vor sa vanda ulei, nu sa te faca sa il schimbi la 6000 km sau mai nu stiu cat!

evident ca este marketingul implicat, nici sa-l schimbi la 6 luni dar nici la 3 ani...

am un vecin in varsta cu un simson de 250. a folosit toata viata lui ulei auto, adus la butoaie. moto merge si acum,evident ca a schimbat pistonul si segmentii..deh..40-50 de ani de cand il are...dar mergea frumos cu el...spunea ca dupa ce-i schimba uleiul mai dadea o tura cu el, iar analiza joja,daca i se parea uleiul murdar, il varsa imediat si alt schimb de ulei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, categoric nu. Insa mi se pare ca asta cu schimbatul e si o chestie de marketing, ca doar producatorii de uleiuri vor sa vanda ulei, nu sa te faca sa il schimbi la 6000 km sau mai nu stiu cat!

 

Al nabii marketing, iar va vine de hac. :laugh: Mare dusman.

 

Il schimb atunci cand se simte nevoie de alt ulei. Eu simt in cutie cand e nevoie de un ulei nou.

 

 

Si vorba lui Uzunu, cel mai tare ma enervez cand trebuie sa-l schimb de doua ori intr-o primavara. : :) Anul nu prea cred sa ma prinda.

 

Ideea e ca dupa o vara petrecuta aproape exclusiv in Bucuresti s-a simtit nevoia de schimbat la 4500 de km si cand l-am scos la 5000 chiar arata rau. Dupa 7000 de km pe sosele curate si mers constant uleiul era proaspat si unsuros de l-am mai tinut inca 3000... so depinde si de cum il folosesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da intrebare intrebatoare: Nu poti da jos uleiul inainte sa-l pui la iernat? si apoi primavara sa-l bagi la loc? (asta in caz ca ai facut doar 2000 - 3000 km cu el sa zic). Are ceva daca sta fara ulei in el?

nu mai porneste apoi in veci. se oxideaza de nu-ti vine sa crezi. am un motor de scuter desfacut,fara ulei in el, evident. primavara, acum m-am uitat la el: e caramiziu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai intrebat si-n stanga, si -n dreapta, si s multi care nu schimba uleiul primavara nici daca i-ar face cineva un schimb moca.

ÂŞi oamenii au ani multi pe 2 roti -plecand de la IJ si ajungand la BMW- si nu si-au stricat niciodata motorul din cauza asta.

 

Eu cred ca 90% din oxidarea uleiului e data de un marketing... acid

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai normal k e marcheting....... nu vezi k toti studentii(aproape) sunt la marketing...

io cred k e marketing si la faza cu ulei de moto si de auto..pe bidonul de procycle(de la louis)scrie ca merge la moto.... masina, barca, avion,etc...deci?

io merg cu ulei auto de vreo 24000km...(il schimb sub 5000.)si n`are nici pe dreak...

bagi un ulei bun(scump) la un motor care cere asa ceva...150000 de ture....4 pistoane, etc..da` la un piston mare racit pe aer..(cu jocuri de dilatatie mari..)merge...in fine... fiecare baga ce vrea...

Mesaj completat

15 000 de ture.. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat uleiul la motor. Am scos Motul 300V factory line, double ester, 10W40 si am bagat Mobil Extra 4T, 10W40 semisintetic. Cu Motul am facut 6.000km si era ca nou cand l-am scos. Eu cred ca puteam sa merg 10.000 cu el fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
nu mai porneste apoi in veci. se oxideaza de nu-ti vine sa crezi. am un motor de scuter desfacut,fara ulei in el, evident. primavara, acum m-am uitat la el: e caramiziu!

 

Uleiul sta in baie, nu urca singur iarna in motor pe cilindrii si pe cuzineti.

In cel mai rau caz (imposibil oricum) "rugineste" baia.

Se poate scoate fara probleme, ramane un strat fin de ulei pe suprafete. Blocul motor e dat cu un strat protector sa nu oxideze care poate sa fie distrus doar cu acizi (clorhidric / sulfuric). Daca stratul protector e atacat si daca il speli motorul in interior cu benzina poate ar putea sa apara problema respectiva,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...