ivan pedala Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 La capacul radiatorului stiu ca exista niste garnituri, un arc ce tine presat busonul in caz de rasucire involuntara sau vibratii care ar putea sa-i schimbe pozitia, arcul tinindu-l fix pe pozitie, dar n-am fost curios sa numar garniturile sau sa le vad ordinea, asa ca iei o fotografie a componentelor caprei explodata si vezi cum sta treaba! Un consum mediu se face dupa parcurgerea mai multor kilometri, nu dupa primul calup de 100 km parcursi... asa ca vezi dupa o tura mai lunga si tine-ne la curent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Am avut si eu o "pata" de antigel la prima iesire anul asta. Am oprit la o benzinarie dupa ce am iesit din oras si am vazut pe cizama o pata de lichid, care dupa degustare era antigel. Singurul loc pe care nu il vad este capacul radiatorului, pe care l/am banuit si eu. furtunele par intregi. Deci ma astept pe viitor dupa o tura de caldura si enduro sa mai urle. Va mai anunt ce si cum trebuie schimbat daca e cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Capacul nestrins bine sau nepozitionat cum trebuie poate lasa sa scape antigel, asa ca atentie mare cind umblati acolo si cum stringeti capacul radiatorului! Cind umblati la buson verificati vizual daca garnitura aceea este intreaga si daca este pozitionata pe circumferinta busonului, fara a fi montata pe-o parte sau indoita. Normal nu trebuie sa existe pe-acolo scurgeri. Verificati si capacul termostatului fiindca se poate scurge antigel si pe acolo, garnitura fiind imbatrinita, rupta, sau suruburile nestrinse. Nu fortati cu stringerea celor doua surubele, fiindca riscati sa distrugeti filetul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 salve. acum 1 sapt am descoperit ca-mi arunca lichid de racire pe la busonul radiatorului. asa ca am dat carenele jos pana am ajuns la busonul cu pricina care are 2 garnituri, una care vine in partea de jos a capacului, urmata de arculetul ala apoi inca o garnitura. intrebarea e: pot sa stric ceva prin faptul ca e garnitura asta mai groasa? ce rol are busonul ala cu 2 garnituri?? de ce are 2 garnituri? careva care se pricepe poate detalia? Nu stiu cum e la BMW, dar la alte mobre arculetul de la buson are rol de supapa in caz de suprapresiune in sistemul de racire. La suprapresiune, garnitura de jos se ridica, lasand lichidul sa treaca deasupra ei si, apoi, sa iasa afara printr-o gaurica si un furtunas. Garnitura de sus are rol de a nu lasa sa iasa lichidul pe la buson atunci cand se deschide supapa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Asa e cu arcul. Are rol de supapa. Acum voi urmari sa vad daca nu tuseste pompa de apa si nu isi face treaba si nu circula lichidul. La altceva nu ma pot gandi. Dupa ce am complatat, am plecat cu motorul si nu a mai avut nimic. E drept ca nu a mai urcat la temperatura de fierbere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexey04 Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Asa e cu arcul. Are rol de supapa. Acum voi urmari sa vad daca nu tuseste pompa de apa si nu isi face treaba si nu circula lichidul. La altceva nu ma pot gandi. Dupa ce am complatat, am plecat cu motorul si nu a mai avut nimic. E drept ca nu a mai urcat la temperatura de fierbere. Trage o privire si la capacul termostatului, e un o-ring acolo care-si mai da duhul.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Nu stiu cum e la BMW, dar la alte mobre arculetul de la buson are rol de supapa in caz de suprapresiune in sistemul de racire. La suprapresiune, garnitura de jos se ridica, lasand lichidul sa treaca deasupra ei si, apoi, sa iasa afara printr-o gaurica si un furtunas. Garnitura de sus are rol de a nu lasa sa iasa lichidul pe la buson atunci cand se deschide supapa. cred ca asta e. busonul ala are rol de supapa... pare normal ceea ce spui. dar totusi.. de ce sa creasca presiunea in radiator? arcul acela e destul de puternic. nici nu vreau sa ma gandesc despre ce presiune este vorba; si pe la buson curgea antigelul tot timpul. nu mult, dar in 200km s-a injumatatit lichidul din vasul de expansiune. daca ar fi vorba de presiune, ar insemna ca tot timpul ar fi o presiune mare acolo si ca supapa de jos ar sta f.f.f mult timp deschisa. apa isi mareste volumul cand se incalzeste? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Da, asa este, busonul este si cu rol de supapa de suprapresiune. Cind exista suprapresiune lichidul ce trece ajunge in vasul de expansiune prin acel furtunas aflat la extremitatea de sus a radiatorului. Daca excesul de presiune persista, lichidul se scurge pe supraplinul vasului de expansiune sub motocicleta pe un alt furtunas ce iese din vas. Dar asta nu-i de bine! Verifica sa nu ai aer in instalatie si lichidul de racire sa fie la semn, iar termostatul sa deschida (sa nu fie blocat). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Simptomele de "moarte" a pompei de apa care sunt? Ca sa stiu si eu daca apar simptome sa elimin probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Da, asa este, busonul este si cu rol de supapa de suprapresiune. Cind exista suprapresiune lichidul ce trece ajunge in vasul de expansiune prin acel furtunas aflat la extremitatea de sus a radiatorului. Daca excesul de presiune persista, lichidul se scurge pe supraplinul vasului de expansiune sub motocicleta pe un alt furtunas ce iese din vas. Dar asta nu-i de bine! Verifica sa nu ai aer in instalatie si lichidul de racire sa fie la semn, iar termostatul sa deschida (sa nu fie blocat). de cand am adaugat garnitura nu a mai curs lichid deloc. si nici din vasul de expansiune nu lipseste. in oras nu mi-a ajuns nicioadata pe rosu acul lichidului de racire, iar in afara acul cu pricina sta la 2cm mai sus de unde incepe linia alba pe ceas. aer in instalatie nu cred ca am. lichidul a fost schimbat de profesionisti si nu am ramas fara lichid in vasul de expansiune ca sa traga aer de acolo. pana la urma nu cred ca afecteaza cu ceva o garnitura mai groasa. ms pt raspunsuri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Simptomele de "moarte" a pompei de apa care sunt? Ca sa stiu si eu daca apar simptome sa elimin probleme Daca simeringurile is pe moarte o sa picure lichid de racire pe partea stinga a motorului, undeva in fata sub capacul pompei de apa, unde este o gaurica in motor. Schimbul de simeringuri este simplu de facut, cu minime cunostinte de mecanica. Daca uzura la axul pompei de apa este mare, atunci e necesar un kit de reparatie, adica un set de simeringuri si pompa de apa cu ax si paleti. Io am optat pentru inlocuirea simeringurilor cu unele romanesti, fabricate de Fartec, simeringuri ieftine procurate de la un magazin ce comercializa piese pentru pompe de apa, hidrofoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Si simptom la axul de la pompa este ceva mai specific? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Aprilie 9, 2012 Share Postat Aprilie 9, 2012 Nu cred, numai desfacut si verificat...vizual sau masurat in zona de contact cu simeringurile! La fel si paletii pompei de apa, care is din plastic...pot fi catalogati numai vizual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 (editat) nu ma descurc deloc cu "search"-ul asta. iti arata prima data cand apare cuvantul in topic apoi pune-te pe cautat tata, deci vin cu urmatoarea rugaminte: are cineva la indemana un link, eventual PM cu un service manual sau un haynes pt un funduro din 96? na ca sar si cu editu': in engleza.. romana nu am pretentii sa gasesc.. nu? Editat Aprilie 11, 2012 de lwiq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 http://www.manualedereparatie.info/categorii/bmw.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 http://www.manualedereparatie.info/categorii/bmw.html multumiri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Aprilie 11, 2012 Share Postat Aprilie 11, 2012 http://faq.f650.com/FAQs/ aici găsiți tot ce aveți nevoie la reparații http://realoem.com/bmw/select.do?kind=M&arch=0 aici aveți toate piesele pe cod la motocicletă. E util când mergeți Âşi comandați la BMW. http://faq.f650.com/dvd/index.htm aici sunt 3 DVD-uri cu filmulețe la tot ce ține de acest motor. Cu toate linkurile de mai sus nu o să aveți nevoie niciodată de service-uri... mecanici sau alte cele. Doar scule, timp Âşi grijă să nu strângeți prea tare Âşi să stricați filete! Spor maxim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 13, 2012 Share Postat Aprilie 13, 2012 (editat) Daca simeringurile is pe moarte o sa picure lichid de racire pe partea stinga a motorului, undeva in fata sub capacul pompei de apa, unde este o gaurica in motor. Schimbul de simeringuri este simplu de facut, cu minime cunostinte de mecanica. Daca uzura la axul pompei de apa este mare, atunci e necesar un kit de reparatie, adica un set de simeringuri si pompa de apa cu ax si paleti. Io am optat pentru inlocuirea simeringurilor cu unele romanesti, fabricate de Fartec, simeringuri ieftine procurate de la un magazin ce comercializa piese pentru pompe de apa, hidrofoare... Sau va intra lichid de racire in ulei..... O treaba foarte periculoasa. Aseara am schimbat simeringurile la pompa de apa la un F650 al unui prieten, cu tot cu ax si elice. A costat 190 lei la mymoto. A fost o experienta interesanta. Timp de lucru: 2,5 ore pe indelete. PS E prima motoreta cu ulei in cadru si joja la ghidon pe care o vad. Si simptom la axul de la pompa este ceva mai specific? Editat Aprilie 13, 2012 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andro_cd Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 Si pe mine ma ingrijoreaza pompa de apa, cu toate ca acum nu da semne de uzura. Am insa 39k km la bord si ma gandeam sa fac in vara o tura mai lunga de vreo 4000 km dar parca n-as desface acum s-o inspectez, mai ales ca abia am schimbat uleiul. Cred ca cel mai bine ar fi sa comand un kit de reparatie si sa il iau cu mine pe drum. Voi pe la cati km ati avut probleme cu pompa de apa? (pe f650.com vad ca media ar fi aprox 35k km) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 partea cu un kit e ada mai bună dar nu uita dacă mergi să ai în calcul Âşi lichidele care trebuiesc înlocuite dacă pui alta pompa. ÂŞi eu sunt puțin gândit cu pompa dar nu am în vizor ture prea mari deocamdată Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 18, 2012 Share Postat Aprilie 18, 2012 salut. am urmatoarea intrebare. e normal ca pinionul de la roata spate sa aibe un joc pe laterala de 2/3mm? in mers pare ca trepideaza (vazut de pe alt motor). cineva mi-a spus ca ar fi normal, dar nu-mi pare. intre pinion si roata se vede o mica distanta, care si permite acest joc. voi aveti la ale voastre acest joc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 (editat) Ce ulei folositi? Ce marca? Am vazut in manual ca cel mai bine se preteaza 15W50 sau 20W50 la plajele de temperatura de pe la noi. Nu am gasit semisintetic 20W50. Mineral sau sintetic? Sinteticul este cam scump, mineralul nu este sintetic..... P.S. Bmw F650 1995 Editat Aprilie 20, 2012 de choppermaniac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrilacocuz Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 salut. am urmatoarea intrebare. e normal ca pinionul de la roata spate sa aibe un joc pe laterala de 2/3mm? in mers pare ca trepideaza (vazut de pe alt motor). cineva mi-a spus ca ar fi normal, dar nu-mi pare. intre pinion si roata se vede o mica distanta, care si permite acest joc. voi aveti la ale voastre acest joc? Original BMW HighPower Oil SAE 20W50 Il cumpar de la reprezentanta bmw din Iasi si nu-i cu mult mai scump decat ce se gaseste pe piata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 Eu sunt din Zimnicea si mi-e cam greu sa ma duc la Bucuresti (cea mai apropiata reprezentanta BMW) doar pentru 2 litri de ulei.... Alte optiuni? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lwiq Postat Aprilie 20, 2012 Share Postat Aprilie 20, 2012 (editat) Eu sunt din Zimnicea si mi-e cam greu sa ma duc la Bucuresti (cea mai apropiata reprezentanta BMW) doar pentru 2 litri de ulei.... Alte optiuni? am bagat in el Motul 10w40 sintetic. am 1500km cu el si e ok. sunt o gramada de discutii despre asta. baga un ulei cat de cat cunoscut (ester free sa fie) pt motociclete. asta de la bmw este Castrol 20w50 rebranduit (mineral) daca schimbi si filtru vezi ca trebuie 2.2 sau 2.3l salut. am urmatoarea intrebare. e normal ca pinionul de la roata spate sa aibe un joc pe laterala de 2/3mm? in mers pare ca trepideaza (vazut de pe alt motor). cineva mi-a spus ca ar fi normal, dar nu-mi pare. intre pinion si roata se vede o mica distanta, care si permite acest joc. voi aveti la ale voastre acest joc? am rugamintea ca intainte de a va urca pe motor sa verificati daca aveti joc la pinionul de la roata (joc in lateral). pls add reply Editat Aprilie 20, 2012 de lwiq Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.