Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

 

a comandat cineva de la ei? cele 3-6 zile cat dureaza transportul sunt respectate? nu de alta dar dupa ce am facut o comanda la AB care trebuia sa ajunga in 5 zile lucratoare, am ajuns la 10 lucratoare si inca nu se aude nimic de produse... a mai avut careva probleme cu respectarea termenului in care trebuia sa ajunga comanda (la AB ma refer)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Am nevoie de un ajutor, mai ales ca soarele a inceput sa ne fie prieten. Si ca sa fie totul dramatic, va zic de la inceput ca azi era sa iau foc cu tot cu mobra.

Info: este primul motor, mers cu el pana acum mai putin de 100 km, deci nu sunt priceput dar sunt in stare sa o caut si in tzava daca acolo e problema. Sta in garaj incalzit.

 

Am scos motorul la ceva plimbari scurte si am observat o problema ciudata: pleaca foarte usor rece (baterie noua), cu socul tras, si dupa ce porneste, degeaba e socul tras, nu se accelereaza automat. Dupa ce se incalzeste, daca reduc socul sub jumatate se opreste motorul imediat. Problema am sesizat-o la ultimele 3 ture scurte prin oras (in decursul ultimelor 2 saptamani). Am lasat socul tras la jumatate pentru o perioada si abia dupa ce mergeam putin il inchideam. Uneori murea la semafor alteori nu. Cand murea, pornea foarte foarte greu, ca si cand era innecata. In mers parea ok si nu am sesizat probleme. Insa pana azi.

 

Ora 18, timpul sa plec spre casa. Pornesc motorul cu socul la 3 sferturi, o ia din prima foarte usor si eu imi aprind o tigara asteptand sa se incalzeasca (si sa se tureze peste 1400, ca doar am socul tras...). Dupa un minut moare. Si porneste greu de tot, pare ori ca nu are benzina ori ca e prea multa. Nu conteaza ca e socul traa sau nu. Dupa multe chinuri am reusit sa o pornesc doar tragand de acceleratie. Si atunci a scos un fum negru urat de tot, timp de 3-4 sprituri de acceleratie. Pentru a putea merge cu ea, la semafor trebuia sa o tin la peste 2000 de ture. Partea proasta tocmai incepea: mers sacadat, in treapta intai se simtea cel mai tare, plus o lipsa de putere clara, in reprize. In a doua mers deasemenea sacadat si putere in reprize, chiar daca tineam acceleratia constant. Caldura din ce in ce mai mare la picioare, ceva anormal... dar ma hotarasc sa merg pana acasa, ca doar e un drum de max 10 minute de la serviciu.

 

Ajung cu greu in parcare, opresc si observ: in esapament se auzeau sunete ciudate (ca si cand ar sari smaltul de pe o oala), mirosea a plastic ars. Am dat repede saua jos, releul era incins. dar caldura mare parca era de mai jos. Scot trusa de scule din locul ei si vad ca pe margine plasticul sta sa curga. Ma uit pe traseul evacuarii si vad ca la cotul de sub airbox curge plastic si iese fum. Am ferit plasticul si am dat jos carenele laterale, care ardeau ca dracu, mai ales cea din stanga.

Cand am vazut airboxul gaurit, nervii mei au cedat si eram la o secunda sa ii fac harakiri cu surubelnita...

 

Am lasat-o sa se raceasca 2 ore si apoi i-am dat o cheie cu socul tras la 3 sferturi. A pornit din prima dar a murit la fel de rapid, macar pana acum statea cu socul tras la 1400 turatii. Am parcat-o.

 

Asadar:

- pornire buna dimineata, dar cu socul tras nu creste turatia

- daca se misca socul sub jumate, moare si apoi porneste greu de tot (parca si miroase a benzina)

- mers sacadat cu variatie de putere (doar azi am simtit-o prima data)

- supraincalzire traseu evacuare (incat a topit airboxul)

 

Ce poate fi? Atat de mult vroiam sa o plimb in weekend si ea acum se trezeste...

 

Multumiri pentru idei si sfaturi

 

PS: si ca sa vedeti ce trebuia sa faca ea maine, in loc sa se arda aiurea... aveti AICI

Editat de TheHaWk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Leacul e simplu si-l aflai daca citeai in iarna asta tot acest topic despre motoare ca al tau. Este vorba despre carburatia reglata prost, eventual vreun cui cazut in interiorul carburatorului (cui poantou, nu altfel de cui), sau vreo membrana sparta. Am patit si io asta, am cirpit cutia filtrului de aer cu tabla de inox si-o garnitura de clingherit, prinse cu nituri "pop", etansat apoi cu silicon rezistent la temperaturi, ulei si apa...si merge si-acum dupa mai bine de 4 ani. Vezi sa nu-ti fi ars si garniturile de la imbinarea tobei cu acele coturi ce ies din cilindru. Daca is arse si alea, nu incerca sa le faci fiindca nu vor rezista, asa ca mergi si comanda unele originale si...atentie cum le montezi, ca-s fragile si casante si se rup usor. Spor la treaba si nu dispera! :cheers:

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... sau vreo membrana sparta...

 

si eu am gasit ambele membrane sparte, dar nu s-au incintat plasticele, nu murea motorul in mers sau pe loc dupa ce inchideam socul. era o lipsa de putere la acceleratie doar. Contraziceti-ma legat de membrane (pe bune, cum pot sa dea membranele aceste simptome?). pornire usoara indiferent daca motorul era cald sau rece.

Editat de lwiq
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Leacul e simplu si-l aflai daca citeai in iarna asta tot acest topic despre motoare ca al tau. Este vorba despre carburatia reglata prost, eventual vreun cui cazut in interiorul carburatorului (cui poantou, nu altfel de cui), sau vreo membrana sparta. Am patit si io asta, am cirpit cutia filtrului de aer cu tabla de inox si-o garnitura de clingherit, prinse cu nituri "pop", etansat apoi cu silicon rezistent la temperaturi, ulei si apa...si merge si-acum dupa mai bine de 4 ani. Vezi sa nu-ti fi ars si garniturile de la imbinarea tobei cu acele coturi ce ies din cilindru. Daca is arse si alea, nu incerca sa le faci fiindca nu vor rezista, asa ca mergi si comanda unele originale si...atentie cum le montezi, ca-s fragile si casante si se rup usor. Spor la treaba si nu dispera!

 

Am citit iarna asta cat am putut, de unde am putut, insa e greu sa iti ramana in cap atatea lucruri noi, mai ales cand ele sunt doar teoretice. Am banuit de la inceput ceva legat de carburatie (alimentare defectuoasa) insa cand am vazut cat de tare s-a incins evacuarea, nu am mai inteles. Banuiesc ca s-a incins de la benzina nearsa scoasa pe traseul de evacuare, care apoi s-a aprins. Asta nu inseamna ca e "prea" alimentata?

Fie cum o fi, o sa o duc la doctor sa o mestereasca si sper ca voi putea sa repar airboxul ala cumva, desi arsura e destul de lunga, in jur de 10 cm as zice. Daca nu, cine vinde un airbox? rolleyes.gif

Editat de TheHaWk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, amestecul sarac facea evacuarea (si motorul?) sa se incalzeasca. Arsura o poti repara cu rasina epoxy(e cam scumpa dar nu are moarte si se face exact ca plasticul: tragi o plasa de plastic/pvc de constructie din aia, pe deasupra pui ceva, servetel/carpa ca sa ai suport si dai lipiciul. Eu am folosit de la bison la alte treburi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dezmembreaza careva vreun F650ST? un prieten are nevoie de o admisie in stare buna, fara crapaturi! astept pm daca stie careva vreo sursa. si ca fapt divers cat ajunge una noua?! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ma insel, amestecul sarac facea evacuarea (si motorul?) sa se incalzeasca. Arsura o poti repara cu rasina epoxy(e cam scumpa dar nu are moarte si se face exact ca plasticul: tragi o plasa de plastic/pvc de constructie din aia, pe deasupra pui ceva, servetel/carpa ca sa ai suport si dai lipiciul. Eu am folosit de la bison la alte treburi.

 

se poate incalzi atat de tare? intr-un timp atat de scurt? doar de la membranele rupte? alta parere, eventual cineva care a patit acelasi lucru? nu de alta, dar stiu persoane care au descoperit membranele puscate in urma unui control de rutina, care cel mai probabil au mers sute de km cu ele asa si nu au patit ce a patit colegu de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se poate incalzi atat de tare? intr-un timp atat de scurt? doar de la membranele rupte? alta parere, eventual cineva care a patit acelasi lucru? nu de alta, dar stiu persoane care au descoperit membranele puscate in urma unui control de rutina, care cel mai probabil au mers sute de km cu ele asa si nu au patit ce a patit colegu de mai sus.

Nu cred ca e de la membrane(sau numai de la membrane). Eu am mers cu membranele rupte luni de zile si nu facea sa. Consuma mai mult, pornea mai greu la rece, ceva lipsa de putere. Cred ca la tine e ceva din carburator. Trebuie desfacut. Vezi poate toba trece mult prea aproape de airbox. daca e prea aproape incearca sa o dai mai jos(dupa ce repari airboxul) sau pune intre airbox si toba cateva bucati de azbest. Eu asa am. Mie mi s-a topit airboxul ca era toba aproape lipita de cutie. Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis io cumva ca-i numa' de la membrane, sau musai de-acolo? Am zis ca trebuie reglata si verificata carburatia, atit! Asta consata si in verificarea membranelor, a tuturor orificiilor si oring-urilor, a cuielor, a reglajelor, etanseitatii... Si airbox-ul se repara simplu, costuri sub 20 lei (o tabla, o bucata de cilngherit, citeva nituri "pop" si putin silicon rezistent la temperatura si apa...ah, da...si putin lucru manual). Hai spor, si n-o mai lungiti c-o fi de la axul coclender, desfa si vezi...altfel, dai cu presupusu' pina cade iar zapada! Sfaturi gasestii cu miile, dar sfatul meu este sa pui mina, desfaci carburatoarele si o sa vezi cu ochii tai ce-i dus sau trebuie reglat. Putina atentie si treaba se rezolva fara discutii pe zeci de pagini de net, cu pareri pro si contra. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dezmembreaza careva vreun F650ST? un prieten are nevoie de o admisie in stare buna, fara crapaturi! astept pm daca stie careva vreo sursa. si ca fapt divers cat ajunge una noua?! :cheers:

Salutare. O galerie de admisie e in jur de 300 lei. Daca nu dispune acum de bani se poate lungi un pic si anume:

- sa dau galeriile jos, se degresaza bine cu diluant, se imbraca pe toata suprafata exterioara a galeriei cu silicon negru care rezista la combustibil si la temperatura intr-un strat gros de minim 2 mm de la cap la cap fara intreruperi, se lasa sa se intareasca siliconul(aprox. 1 ora) dupa care se bandajeaza cu banda izolotoare de calitate(de preferat textila si un pic elastica) strans pe silicon, pornit de la un capat pas cu pas astfel incat pasul urmator sa prinda jumatate de latime din pasul din spate. La capatul dinpre cilindru eventual pornit si dat de mai multe ori pe capat iar la capetele dinspre carburator dus si siliconul si banda izolatoare peste canalele ptr. coliere astfel incat colierul sa prinda si siliconul si banda(sa nu se desfaca). Treaba asta merge daca sunt doar putin crapate.

E doar o solutie temporara care poate tine o luna sau ca in cazul meu un an. Eu am deja una de rezerva pregatita.

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am zis io cumva ca-i numa' de la membrane, sau musai de-acolo? Am zis ca trebuie reglata si verificata carburatia, atit! Asta consata si in verificarea membranelor, a tuturor orificiilor si oring-urilor, a cuielor, a reglajelor, etanseitatii... Si airbox-ul se repara simplu, costuri sub 20 lei (o tabla, o bucata de cilngherit, citeva nituri "pop" si putin silicon rezistent la temperatura si apa...ah, da...si putin lucru manual). Hai spor, si n-o mai lungiti c-o fi de la axul coclender, desfa si vezi...altfel, dai cu presupusu' pina cade iar zapada! Sfaturi gasestii cu miile, dar sfatul meu este sa pui mina, desfaci carburatoarele si o sa vezi cu ochii tai ce-i dus sau trebuie reglat. Putina atentie si treaba se rezolva fara discutii pe zeci de pagini de net, cu pareri pro si contra. :bigstar:

 

Am dus mobra la doctor si dupa niste investigatii se pare ca de vina nu e carburatia, care cica ar fi foarte OK. Problema pare sa vina de la CDI. Mesterul zicea ca a pornit-o fara probleme si a dat o tura pe seara, insa azi cand am trecut pe acolo nu mai vroia sa porneasca. I-au fost verificate bujiile si scanteia era foarte slaba. Fisele sunt OK, bujiile sunt noi, deci ar mai ramane CDI-ul, nu? O sa caute el un alt BMW sa incerce cu CDI-ul lui (sau poate e cineva care citeste si e din Timisoara si imi da o mana de ajutor :) ).

 

Poate fi CDI-ul reparat, avand in vedere ca uneori pare ca merge si alteori nu vrea deloc?

Editat de TheHaWk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dus mobra la doctor si dupa niste investigatii se pare ca de vina nu e carburatia, care cica ar fi foarte OK. Problema pare sa vina de la CDI. Mesterul zicea ca a pornit-o fara probleme si a dat o tura pe seara, insa azi cand am trecut pe acolo nu mai vroia sa porneasca. I-au fost verificate bujiile si scanteia era foarte slaba. Fisele sunt OK, bujiile sunt noi, deci ar mai ramane CDI-ul, nu? O sa caute el un alt BMW sa incerce cu CDI-ul lui (sau poate e cineva care citeste si e din Timisoara si imi da o mana de ajutor :) ).

 

Poate fi CDI-ul reparat, avand in vedere ca uneori pare ca merge si alteori nu vrea deloc?

Salut, am avut si eu o problema similara, se oprea, inainte de oprire dadea cate un rateu, cateodata nu tragea sau se ineca.

Problema a fost releul de incarcare. Mi-am dat seama cand a murit de tot ca n-am mai avut incarcare. Am facut la fel, i-am reglat, curatat carbutatorul, schimbat bujii... Daca e releul, nu poate fii reparat, am fost la un elctronist foarte bun si mi+a yis ca nu poate fii desfacut, e adevarat ca e turnat in ceva rasina in radiatorul lui. Mi-am luat nou de pe net emoto.ro, a durat 10 zile.

Bafta! Sper s-o rezolvi.

P.S. Mai avea un simptom: imi consuma lichidul din baterie, trebuia sa completez destul de des.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, daca are carburatia pusa la punct, CDI-ul nu se poate sa crape si are alte simptome...si de vina este sigur, 100% in acest caz, releul regulator de tensiune. Schimba-l, dar inainte incarca bine bateria, fiindca risti sa-l "ofilesti" si pe cel nou! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. am urmatoarea problema la un funduro din 1996. porneste usor cu socul tras, il las vreo 2-3 min sa se ridice putin acul de la apa apoi cand trag de acceleratie se ineaca. nu de prima data, doar dupa 4-5 accelerari (cu socul bagat, la relanti stand pe la 1500rpm). sta frumos la relanti daca nu il buzaresc... dar totusi, trebuie sa si merg cu el.

acum, ce s-a facut la el: schimbat releu, membrane carburator (ambele erau rupte, la una dintre ele puteai sa bagi degetul), curatat carburatie + pus "nivelul" (nu stiu cum sa-i zic) de la acele poantou la pozitia 2 (default e 3 parka din 4 pozitii). cam aceleasi simptome (de inecat) a avut si cand era problema cu releul (dar dupa cum spuneam a fost schimbat cu unu nou si masurat in momentul schimbarii - nu s-au facut nici 2km cu el de atunci, aratand o valoare de 13.ceva volti).

imi dau cu parerea ca este de la carburatie (moto este la 'doctor') acum), dar pana maine nu ii face nik si ma, mananca faptul ca nu stiu ce ar putea avea.

normal ca o sa vin cu, completari in momentul in care o sa fie reparat.

care a mai avut aceste simptome si le-a rezolvat?

Editat de lwiq
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur se ineaca? Nu cumva sufera de lipsa de benzina? Poate avea filtrul de benzina infundat (asta in cazul in care are un filtru montat), sau sita din rezervor, ori sita de la intrarea in carburatoare (in acel mic "T"), poate fi admisia fisurata... Inainte functiona bine? Supapele le-a verificat cineva in ultima vreme? Si ar mai fi citeva hibe mici care pot duce la astfel de manifestari...dar diagnosticarea se face cel mai bine la fata locului, fiindca pot interveni, ca si in cazul de mai sus, zeci de probleme care uneori se manifesta cam la fel. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur se ineaca? Nu cumva sufera de lipsa de benzina? Poate avea filtrul de benzina infundat (asta in cazul in care are un filtru montat), sau sita din rezervor, ori sita de la intrarea in carburatoare (in acel mic "T"), poate fi admisia fisurata... Inainte functiona bine? Supapele le-a verificat cineva in ultima vreme? Si ar mai fi citeva hibe mici care pot duce la astfel de manifestari...dar diagnosticarea se face cel mai bine la fata locului, fiindca pot interveni, ca si in cazul de mai sus, zeci de probleme care uneori se manifesta cam la fel. :bigstar:

 

am dat niste search-uri pe google si intradevar, are simptome de lipsa de benzina (am gasit pe un posesor de vulcan care avea aceleasi simptome). nu cred ca s-a umblat la filtrul de benzina; rezervorul a fost curatat, la fel si carburile.

Adimisia nu e fisurata, cica ar fi verificat-o mecanicul (are mai multe fisuri exterioare, deci trebuie sa iau in considerare achizitionarea uneia noi)

nop, supapele nu au fost verificate. nu a fost verificat nik in motor, in rest cam tot. cred ca problema a aparut in momentul in care am schimbat pozitia inelului de la cuiul poantou de la 4 la 2. mai sunt cateva ore si se uita mecanicul la ea.

 

m-ai intrebat daca inainte functiona bine... da, trageai de acceleratie si mergea ok (asta dupa ce am schimbat regulatorul de tensiune). zicea mecanicul ca nu avea acelasi "sfunt" ca si al lui la acceleratie, dar nu dadea in nas ca acum.

 

ms pt reply

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca si schimbarea pozitiei la cui poate influenta mersul, iar la astea se poate umbla usor doar desfacind capacele la carburatoare, pe deasupra...cu atentie sa nu-ti pice inauntru ceva. Ramin la ideea ca din lipsa de benzina da in nas... dar mai stii, pot exista zeci de alte cauze! :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca si schimbarea pozitiei la cui poate influenta mersul, iar la astea se poate umbla usor doar desfacind capacele la carburatoare, pe deasupra...cu atentie sa nu-ti pice inauntru ceva. Ramin la ideea ca din lipsa de benzina da in nas... dar mai stii, pot exista zeci de alte cauze! :scratch:

 

sper sa fie asta... desi, de ce sa nu mearga si la pozitia 2? uzura prea mare la ce? (:)) la tot moto, stiu).

apropo de pozitia asta. tu la ce pozitie il ai pus?

Editat de lwiq
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai stiu, fiindca ultima suflare de carburatoare am facut-o acum vreo trei ani in urma! Si merge bine, inca! Zilele viitoare s-a oferit @Sarpele sa-mi faca o revizie la carburatoare fiindca a vazut ca io-s batrin si bolnav, si vrea sa ma ajute! Daca n-o mai merge capra, stiu pe cine sa string de git! Mentionez ca acum capra merge foarte bine! :crack:

Dupa revizie, iti voi spune exact ce setari am. :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...