Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am reusit azi sa termin cu montatu detectorului de radar.

 

1. detectoru de radar. Am gasit unu pe okazii asemanator cu ce am pe masina. Acelasi model... in care am incredere. Am avut noroc pentru ca l-am gasit la 50ron (cu tot cu transport) ca era fara patina de prindere, ventuze sau cablu. Exact cum imi trebuia mie.

 

2. Scule necesare:

 

- Pistol de lipit

- Pistol cu lipici (din ala cu baton ) - l-am luat acum 2 luni din baumaxx cu 25ron cu tot cu ceva batoane

- fludor

- sacaz (sau aspirina daca nu aveti altceva)

- 2 papuci tata

- 2 cabluri pentru + si -

- 1 cablu de floppy - merge si cu alt cablu dar l-am ales pe ala de floppy pentru ca era mai lung si are mai multe fire. mie mi-au trebuit 12

- banda dublu-adeziva

- banda izolatoare. Aici as fi preferat tub din ala care se strange pe cablu dar n-am mai avut si mi-a fost lene sa ma duc sa-mi cumpar

- o punga mica in care sa incape integratu detectorului

- o carcasa de cd - de fapt acel plastic din interior pe care se prinde cd-ul (lam ales ca-i negru)

- celelalte scule va las sa le ghiciti pentru ca e vorba de surubelnite si alte chestii

- 3-4 clips-uri, soareci sau limbrici (depinde cum ii stie fiecare)

 

3. Am desfacut detectoru si am scos toate led-urile. La fire se poate folosi un singur + pentru led-uri dar eu am ales sa leg +/- la fiecare in parte. Daca se duce un cablu pierd doar un led nu pe toate.

 

dsc1806p.jpg dsc1807o.jpg

 

4. Am lipit firele pe integrat si pe fiecare led in parte.

 

dsc1808w.jpg

 

Peste lipituri am dat cu lipiciu ala tip baton ca sa fiu sigur ca nu se desprinde de la socuri. Acel lipiti l-am dat peste lipiturile si firele de la led-uri, peste lipiturile si firele de la difuzor si peste lipiturile si firele de la alimentare. Am scos si mufa de alimentare pentru ca putea sa iasa usor din detector si astfel am eliminat problema. Poza n-am, ca am uitat sa fac in acel moment.

 

5. Am scos si difuzorul ca sa-l pun langa led-uri. Difuzorul se vede si in poza de mai sus dar am zis sa mai pun inca una. E chestia aia neagra si rotunda.

dsc1809.jpg

 

6. Pe placuta de jos am montat o tabla folosind 2 suruburi cu cap ingropat. Piulitele le-am invelit cu lipici ca sa nu se destranga de la socuri.

 

dsc1810p.jpg dsc1811g.jpg

 

7. integratul l-am invelit intr-o punga... sa fiu sigur ca nu intra apa la el si sa fie izolat de capetii de suruburi. Pentru izolarea capetilor la mine n-ar fi fost nevoie de punga pentru ca partea de jos a placutei unde ar atinge suruburile are o carcasa peste lipituri.

 

8. detectorul l-am prins in dreapta farului folosind surubul de prinde de sub far. La bmw-uei nu prea e loc de pus detectoru... la cei cu vitezane e mult mai mult loc.

 

image017p.jpg

 

9. Led-urile din detector aveau o masca rotujita cu gauri unde intra fiecare. Aia am scos-o din detector si am folosit-o pentru fixarea led-urilor si prinderea difuzorului langa ea. Led-urile le-am fixat tot cu lipici din ala din pistol. Puneam un led, turnam lipici si tot asa. Pentru carcasa am taiat o bucata din acel plastic negru de care ziceam in lista si l-am lipit deasupra. Am decupar si o forma rotunda in el ca sa intre difuzorul cat mai aproape. Golurile le-am umplut cu lipici.

 

- carcasa de cd am taiat-o cu un cutit incins la aragaz

- tot cu acel cutit am nivelat si lipiciul. ala cand se incalzeste se face pasta si il poti modela.

 

Cu banda dublu adeziva am fixat led-urile intre bord si parbriz. intra perfect acolo si nu se vad de folia neagra care e pe parbriz. Am vopsit putin si firele ca sa nu se observe.

 

image003wa.jpg

 

10. Am conectat alimentarea si am prins cu clips-uri cablurile.

 

image010tz.jpg

 

11. Am montat parbrizul la loc si am facut un test.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai bine scot uleiul. ;)

Sper sa fie de la filtru sau sa fi pus eu prea mult ulei.Am uitat sa mai clatin de motor ca sa se scurga tot cand l-am scos pe cel vechi.Becul de la presiune se stinge si ramane stins.Maine cand vin de la Smaeb,cu motorul cald,o sa scot tot uleiul si de curiozitate sa vad cat iese.Apoi curat si filtrul.Sper ca pot folosi benzina la curatarea lui.

O sa pun fix 2 litri inapoi si asa il las.

 

Salut! ai rezolvat problema cu uleiul? eram curios pt ca si eu am cam aceeasi problema! nuprea se mai aprinde becul de la ulei si ma gandeam sa nu fie tot de la filtrul ala din cadru!

 

Multam, o zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[...]

Duude. Multa treaba pentru o mobra care cu greu depaseste vitezele legale (sau cel putin in mainile mele ajunge rar sa-mi fie frica de radare) dar rezultatul e foarte fain. Imi place cum ti-a iesit. Adica utilitatea nu o vad dar manopera e clasa I.

 

Mi-ar placea sa am si eu rabdarea si priceperea sa o mesteresc asa.

Editat de melciu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! ai rezolvat problema cu uleiul? eram curios pt ca si eu am cam aceeasi problema! nuprea se mai aprinde becul de la ulei si ma gandeam sa nu fie tot de la filtrul ala din cadru!

 

Multam, o zi buna!

 

Problema mare e dacă stă tot timpul aprins!!!!

Faptul că nu se mai aprinde indică faptul că ori ai mereu presiune de ulei... ori e stricat senzorul de presiune.

Personal am schimbat 2 senzori la 2 f650-uri.... deci se cam bulesc în mult timp ce-i drept. Senzorul costă cam 100 ron la dealerii bmw.

 

Spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Duude. Multa treaba pentru o mobra care cu greu depaseste vitezele legale (sau cel putin in mainile mele ajunge rar sa-mi fie frica de radare) dar rezultatul e foarte fain.

 

Adevarat... eu maxim am mers cu ea 130 (si am luat mainile de pe ghidon sa vad daca trage intr-o parte) dar amenda mi-am luat-o la coborarea unui pod, cu 81km/h. Politistu mia zis ca aveam 88 dar s-a oprit radaru la 81. Nu este o viteza supersonica dar este o viteza care m-a costat 200ron in 48 ore altfel ar fi fost 400.

 

De 200 ron puteam sa-mi iau genunchere si cotiere, priza de 12v si un suport pt gps. Pe mine asta m-a determinat sa pun detectoru. Nici nu m-am gandit la bani cand am luat amenda ci m-am gandit ca "nu mai pot sa-mi iau acum [...]".

 

Nu-s vitezoman, dar si putin peste viteza legala costa.

 

Mi-ar placea sa am si eu rabdarea si priceperea sa o mesteresc asa.

 

Rabdarea necesara difera de la detector la detector. alte modele nu au led-uri ci sunt pe acelasi sistem ca si vechile ceasuri de taxi sau ca si ceasurile digitale de casa. Astea necesita mai putine fire.

 

Eu am optat pentru varianta de a ramane detectorul pe motor si sa nu trebuiasca sa il tot dau jos si sa-l pun inapoi. Dc? Pai... in 2006 mi-am luat o amenda de viteza cu detectorul de radar acasa (63km/h) si in 2009 inca una cu detectorul de radar pe bord dar oprit (68km/h). Varianta mai fara pricepere si rabdare ar fi urmatoarea:

 

1. Mufa de la priza de 12v adaptata pentru acea mufa libera

2. scai cu adeziv pe rezervor si pe detector.

 

Cand ai ajuns acasa scoti firu din el si l-ai bagat in buzunar.

 

Pana sa ajung la adaptarea asta am cautat si alte variante dar mi se par nesimtit de scumpe. 1000 ron un detector care e din 2 module... unu pe mobra altu in botu castii. intr-adevar e facut cu stil un astfel de detector dar dupa parerea mea nu-si merita banii. Apoi am mai vazut inca unu cu 450 ron, care se prinde de ghidon dar si asta depasea bugetu.

 

Pe asta l-am si incercat inaite sa-l pun pe motor (asa cu matzele prelungite). Plasticu ala din fata nu-l deranjeaza cu nimic pentru ca acum cativa ani mi-a cazut de pe bord (acelasi model de detector) cand era radar si inca mai piuia de sub scaunu pasagerului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! ai rezolvat problema cu uleiul? eram curios pt ca si eu am cam aceeasi problema! nuprea se mai aprinde becul de la ulei si ma gandeam sa nu fie tot de la filtrul ala din cadru!

 

Multam, o zi buna!

Man, eu cand puneam contactul becul se aprindea iar cand porneam motorul se stingea.La tine daca cu contactul pus e stins atunci ori ai becul ars ori senzorul.

Uleiul l-am scos si am constatat ca avea 300 g in plus.Cred ca nu l-am scos eu de tot pe cel vechi.Acum am inclinat mobra in toate partile si a iesit destul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, eu cand puneam contactul becul se aprindea iar cand porneam motorul se stingea.La tine daca cu contactul pus e stins atunci ori ai becul ars ori senzorul.

Uleiul l-am scos si am constatat ca avea 300 g in plus.Cred ca nu l-am scos eu de tot pe cel vechi.Acum am inclinat mobra in toate partile si a iesit destul.

 

 

Da, probabil de la senzor e beleaua, o sa incerc sa vad daca pun altul daca mai sta stins!

Multumesc oricum!

 

Numai bine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnal ce indica faptul ca sonda de presiune ulei e pe cale de fecundare:

- pui contactul -> becul de presiune se aprinde

- pornesti motorul -> becul de închide

- opreÂşti motoru -> becul ramane inchis si se deschide după câteva secunde sau chiar mai mult timp.... eventual la urmatoarea punere de contact după mult timp

 

Daca becul e stins mereu... ori e ars becul ori sonda s-a transformat in Âşurub.

 

Modalitate de a verifica dacă becul e ars:

- se scoate papucul de pe sonda de presiune.

- trebuie pus contactul

- firul scos se ''dă la masă'' - se atinge de o zonă de fier curat a motocicletei.

- dacă becul e bun trebuie să se aprindă ... dacă nu .... nu

 

 

Becul din bord are tot timpul + pe el. Îi mai trebuie - să se aprindă. Sonda când nu are presiune ... face contact între papucul de sus Âşi masa motocicletei. Cand are presiune contactul respectiv dispare ... Âşi becul se stinge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnal ce indica faptul ca sonda de presiune ulei e pe cale de fecundare:

- pui contactul -> becul de presiune se aprinde

- pornesti motorul -> becul de închide

- opreÂşti motoru -> becul ramane inchis si se deschide după câteva secunde sau chiar mai mult timp.... eventual la urmatoarea punere de contact după mult timp

 

Exact cum ai spus tu in randurile de mai sus se comporta! deci e clar ca ar trebui schimbat senzorul de presiune! O sa probez si becul cum ai spus dar nuprea cred ca e ars, deci o sa iau alt senzor si o sa revin cu noutati sa va anunt ce am rezolvat!

Multam pentru sfaturi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, daca garnitura nu-i ciupita si seibile nu-s rupte sau strimbe, le poti refolosi chiar si la mai multe schimburi ale uleiului. Io nu le-am schimbat niciodata si cred ca am facut mai multe schimburi. La fel si saiba de la golire de pe cadru sau cea de sub motor. Verifici sa nu fie rupte, strimbe sau sa aiba santuri. Spor!

Editat de ivan_pedala
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa imi schimb ghidonul, asta de il am fiind prea indoit pentru a mai putea fi reconditionat. Eu am ST, asadar cu ghidonul mai ingust decat cel obisnuit. Un ghidon original costa un pic c-am mult (512 roni) de aceea caut ceva de aluminiu mai ieftin. La ce trebuie sa ma uit cand aleg ghidonul? Stiu ca trebuie sa caut cu diamtrul de 22, dar cum se fixeaza greutatile pe ghidoanele de aluminiu? Daca e prea lung si nu ajung cablurile se poate taia?

M-am oprit deocamdata la codul Louis 10021242. A montat cineva asa ceva pe F?

Editat de biohazardousguy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, azi am testat detectoru in trafic:

 

1. Se aude foarte ok. Parbrizu ala actioneaza ca o palnie si amplifica piuitul de la detector. Partea vizuala sta la fel de bine, se vede excelent fara prea mult efort.

2. Detectorul ramane tot timpul pe modul city. Adica mai multe alarme false. Ceea ce este ok! De fiecare data cand il aud piuind ma gandesc la politie si 3-4 minute sunt mai atent la limita de viteza.

3. Posibil totusi sa trebuiasca sa mai umblu pe viitor la sistemul de prindere pentru ca nu stiu cat de bine rezista la vibratii.

4. Un dezavantaj mi se pare faptul ca nu mai am acces la butonul de volum/on+off. Momentan nu ii simt lipsa dar tin minte de multe ori cand am oprit detectoul de radar in masina pentru ca stateam la semafor si el piuia la nush ce cladire. Daca e enervant cred ca-i mut butonu de MUTE undeva in bord.

 

In rest pana acum detectorul s-a comportat foarte ok. Detecteaza exact ca cel din masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa imi schimb ghidonul, asta de il am fiind prea indoit pentru a mai putea fi reconditionat. Eu am ST, asadar cu ghidonul mai ingust decat cel obisnuit. Un ghidon original costa un pic c-am mult (512 roni) de aceea caut ceva de aluminiu mai ieftin. La ce trebuie sa ma uit cand aleg ghidonul? Stiu ca trebuie sa caut cu diamtrul de 22, dar cum se fixeaza greutatile pe ghidoanele de aluminiu? Daca e prea lung si nu ajung cablurile se poate taia?

M-am oprit deocamdata la codul Louis 10021242. A montat cineva asa ceva pe F?

Un ghidon de enduro o sa fie mai inalt, sa ai grija la dimensiunie pe inaltime, altfel o sa ai probleme cu furtunul de frana si acceleratia. Eu mi-am montat cel de la fehling dar imi trebuia mai inalt pt ca ies cu el la enduro. Pt capete, am facut la strung piulite si le-am bagat pe teava si mai trebuie facute gauri ca sa fixezi blocurile de comenzi sa nu se roteasca. Deci ai nevoie de un atelier cu strung si un burghiu bun si putina rabdare dar se poate face linistit. Inca o data atentie la inaltimea ghidonului si la latime. Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am luat tot TRW, dar codul MCL103S. E mai ingust decat cel de la louis (750 mm fata de 800), orientat mai in spate si mai jos. E tot din aluminiu, dar nu e pentru enduro, ei il pun la superbike. Sper sa fie cat mai aproape de asta pe care il am acum, m-am inteles de minune cu el. Saptamana viitoare in principiu il am, asa ca vedem atunci ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o intrebare.

am un bmw-f650 din 1996.

de mers merge ok. cand franez sau manevrez ghidonul (dar nu intotdeauna) se aude un zgomot ca un clancanit sub bord in dreapta. zgomotul seamana cu zgomotul facut de un releu, placuta/placuta. in acel moment cred ca se face un soi de scurt in instalatia electrica si semnalale stg/dr imi palpaie mai rapid (si asa raman pe rapid).

aparent nu e nici un scurt pe fire. releul de semnal are si el o intarziere cand cupleaza si se aude un soi de scartait.

si acum intrebarea:

o fi releul de semnal dus? sau pe cale de duca... ce ar putea sa produca clancanitul acela sub bord. mentionez ca si turatia este afectata de acel clancanit... ce poate fi?

Editat de Eliadar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am o intrebare.

am un bmw-f650 din 1996.

de mers merge ok. cand franez sau manevrez ghidonul (dar nu intotdeauna) se aude un zgomot ca un clancanit sub bord in dreapta. zgomotul seamana cu zgomotul facut de un releu, placuta/placuta. in acel moment cred ca se face un soi de scurt in instalatia electrica si semnalale stg/dr imi palpaie mai rapid (si asa raman pe rapid).

aparent nu e nici un scurt pe fire. releul de semnal are si el o intarziere cand cupleaza si se aude un soi de scartait.

si acum intrebarea:

o fi releul de semnal dus? sau pe cale de duca... ce ar putea sa produca clancanitul acela sub bord. mentionez ca si turatia este afectata de acel clancanit... ce poate fi?

sa nu fie firul de la contact/cheie ...boala generala la F650.. asa face pana cand se opreste motorul in timpul mersului/virajului..la mine era spre dreapa parca cand s-a rupt definitiv firul...s-au stins toate becurile din bord...

daca releul palpaie diferit poate nu arde un bec de semnalizare..

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa nu fie firul de la contact/cheie ...boala generala la F650.. asa face pana cand se opreste motorul in timpul mersului/virajului..la mine era spre dreapa parca cand s-a rupt definitiv firul...s-au stins toate becurile din bord...

daca releul palpaie diferit poate nu arde un bec de semnalizare..

 

si mi-e mi se oprea in mers dar nu de la fir ci de la contact defectuos, am rezolvat-o injectand spray de uns lantul in gaura de contact :(

iar cu sunetul cred ca scadea turatia sub 1500 si era decompresia aia... de clantane.

o sa o rezolv si pe aia din relanti sau din reglaj carburatie...

cu scurtul din instalatie... cred ca va trebui sa inlocuiesc niste fire...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...