Andi Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 Care din voi a mers si cu una si cu alta?Am tot auzit ca v2-ul are ceva special,asa e?Acum nu ma refer la o comparatie intre un sv650 si un 600 sau 1000 in patru ci la v2-urile mari,de 1000 ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spideru Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 diferenta este facuta de insasi structura motorului: v2 trage tare si liniar incepand de la 2500 de ture neintrerupt pana la 9000-11000 ture. 4 in linie trage in raport cuplu turatie realizand un boom la 6000, 9000 si apoi 12000 ture. testul l-am facut intre motociclete de aceeasi clasa ducati 748 si kawasaki zx-6r ducati-ul zvacneste la 2500 si apoi trage neincetat pana la capat. kawasaki-ul are o explozie la 6000 pana acolo mergand si domnisoarele neinvatate cu el, apoi isi arata coltii la 8500, si in fine iadul se dezlantuie la 12000. tot structura motorului permite 16000 ture la 4 in linie, in timp ce ducati-ul are 12000 totalul daca nu ma insel personal detin kawasaki-ul, dar l-am pus la vanzare in speranta ca-mi voi lua acel 748 pe care efectiv il ador. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul. Postat Iulie 29, 2003 Share Postat Iulie 29, 2003 OK , desi motoarele de viteza Vtwins isi au calitatzile lor adevarul este ca pt capacitate sunt cele mai slabe. De asta pina si Ducati alearga in MotoGP cu un V4 Motoarele sport Vtwin sunt populare acuma din cauza reguliril din WSBK care au fost facute de la inceput in asa fel incit firme mici [Ducati, Aprilia,Bimota] sa poata alerga competitiv impotriva companiilor mari japoneze. De asta o regulile or fost 750 4il VS 1000Vtwins. Problema o fost ca incepind de prin 98 technologia de la Vtwins so inbunatatzit mult si a devenit din ce in ce mai greu pt 750 4il sa fie competitive. De asta regulile s-au schimbat din nou sa accepte 1000 4il VS 1000Vtwins. Insa deoarece motoarele in linie sunt mult superioare inca au restrictie la aer in WSBK. De exemplu in natzionalele Americi la SBK , motoarele de 1000 4il sunt mai putzin restrictzionate si pina acuma GSX-R 1000 au cistigat toate cursele in afar de una. Am citit ca atzi comparat 748 cu 600SS. Credetzi-ma ca nici nu este comparatzie. Ducatiu este mult mai greu si nu trage nici pe departe in ture joase ca un 600SS nou. Io m-am dat cu un 748S din 01' si personal am fost foarte dezamagit. De fapt faza cu motoarele Vtwin avind mai mult cuplu la aceeiasi capacitate iarasi este falsa. Un GSX-R 1000 face cel putzin la fel de multa putere ori unde in turatzi ca ori ce Vtwin de 1000 Diferentza care face twins sa se simta mai cu coi este felul in care delivera puterea. 4il sunt mult mai smooth [nu gasesc cuvintu in romaneste , deh americanizat ce vrei ] Este senzatzia de motor de tractor care se tureaza mai incet insa dezvolta putere asemanatoare care da iluzia. Asta este in special la motoarele Vtwin cu racire pe aer si cu doua supape pe cilindru. [ex Ducati 900SS] Depinde si cum este facut motorul sa traga. De exemplu fostul meu motor SV650 si noul meu motor R6 au cam aceeasi cuplu motor 45nm. Differentza este ca Yamaha are cuplul asta imprastiat pe o plaja de 15000rpm. In ture joase SV-ul se simtzea mult mai puternic , de fapt se ridica usoar pe o roata in a-I-a doar cu gazu de la 3000rpm. R6 are nevoie de 7000rpm pt aceeasi manevra. Diferentza este ca de la 140km/ora SV nu mai avea bilute iara R6 de abia atunci incepe sa traga ca disperatu. Asta pt ca sunt motoare mici care au uj power band Motoarele de 1000cc nu au asa ceva. Trei sa plec la munca acuma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 19, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2004 Care ati mai mers pe v2-uri mari?Oresti,cum e treaba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 19, 2004 Share Postat Ianuarie 19, 2004 Uite asta e un subiect pe care il urmaresc cu mare interes...eu nu am mers pana acum pe nici un motor in v (asta daca nu consideri Dnepr un V2 la 180 grade ).Mai asteptam pareri...cum e dom'le ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 19, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2004 Uite asta e un subiect pe care il urmaresc cu mare interes...eu nu am mers pana acum pe nici un motor in v (asta daca nu consideri Dnepr un V2 la 180 grade ).Mai asteptam pareri...cum e dom'le ? Eu oricum ma gindeam la v-uri de 1000! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ttx Postat Ianuarie 19, 2004 Share Postat Ianuarie 19, 2004 Ar mai fi doua aspecte de mentionat la diferentele dintre V2 si 4L si anume : 1. V2 permit o mai mare inclinare a motocicletei in curbe datorita faptului ca sant mai inguste . Deasemenea si o aerodinamica mai buna derivata tot din faptul ca motorul e mai ingust. 2. Cea mai importanta diferenta in favoarea V2-urilor este cea data de nr. de timpi motori . La V2 nr. de timpi motori este injumatatit si de aceea au o mai buna stabilitate in curbe, tendinta rotii spate de a rupe aderenta sub accelerare fiind mult mai redusa decat la motoarele 4L. Eu am avut ocazia de a merge cu un vtr 1000 sp2 pe circuit si pot spune ca desi restul de englezoi care mergeau in acelasi timp cu mine ma cam depaseau pe linii drepte in curbe nu puteau sa treaca de mine nici cu slujba afara de vreo 3 cu 998,996 care oricum erau nebuni rau de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Ianuarie 19, 2004 Share Postat Ianuarie 19, 2004 2. Cea mai importanta diferenta in favoarea V2-urilor este cea data de nr. de timpi motori . La V2 nr. de timpi motori este injumatatit si de aceea au o mai buna stabilitate in curbe, tendinta rotii spate de a rupe aderenta sub accelerare fiind mult mai redusa decat la motoarele 4L. Ce vrei sa spui cu asta? Nu inteleg. Eu credeam ca la 2 timpi nr de "timpi motor" e dublu (aproape). Dar la 2 in V ciclul e tot de motor in 4 timpi. Din ce ma inteles eu, se spune ca nu se pierde aderenta din cauza ca pulsurile sunt mai rare (fiind doar 2 explozii in loc de 4) si roata are timp sa prinda din nou aderenta. Uite ce zice intr-un articol despre SP-ul de la Aprilia: "Like the Mille it is a fuel injected 60 degree V-Twin. Irregular power pulse spacing in a motorcycle can be desirable as it allows the rear tire some time to regain traction after the last hit of power broke it loose. A comparably powered twin will, therefore, highside less frequently that a equally spaced firing patterned four. This is the theory behind those big-bang GP motors which group the firing of four cylinders into a pattern more like a twin or a single." Probabil ca nu am inteles bine, daca ai chef, lamureste-ma si pe mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 19, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 19, 2004 Intr-o vreme honda a mers la gp 500 cu motoare v4 care aveau explozia la doi cil odata,tocmai ca sa se apropie de mersul unui v2 pentru-ca atunci cind au mers cu aprinderea normal,pilotii au spus ca nu o pot controla!Din 4sau5 piloti doar Doohan a putut sa mearga cu aprinderea clasica de 4 cil! Acum 2 ani Ducati a incercat sa faca ac. lucru pt gp si Bayliss a testat ceva timp varianta "twin pulse" a lu' desmosedici dar fara rezultate... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ttx Postat Ianuarie 20, 2004 Share Postat Ianuarie 20, 2004 Â 2. Cea mai importanta diferenta in favoarea V2-urilor este cea data de nr. de timpi motori . La V2 nr. de timpi motori este injumatatit si de aceea au o mai buna stabilitate in curbe, tendinta rotii spate de a rupe aderenta sub accelerare fiind mult mai redusa decat la motoarele 4L. Ce vrei sa spui cu asta? Nu inteleg. Eu credeam ca la 2 timpi nr de "timpi motor" e dublu (aproape). Dar la 2 in V ciclul e tot de motor in 4 timpi. Din ce ma inteles eu, se spune ca nu se pierde aderenta din cauza ca pulsurile sunt mai rare (fiind doar 2 explozii in loc de 4) si roata are timp sa prinda din nou aderenta. Uite ce zice intr-un articol despre SP-ul de la Aprilia: "Like the Mille it is a fuel injected 60 degree V-Twin. Irregular power pulse spacing in a motorcycle can be desirable as it allows the rear tire some time to regain traction after the last hit of power broke it loose. A comparably powered twin will, therefore, highside less frequently that a equally spaced firing patterned four. This is the theory behind those big-bang GP motors which group the firing of four cylinders into a pattern more like a twin or a single." Probabil ca nu am inteles bine, daca ai chef, lamureste-ma si pe mine. Pavele - chestia cu timpii motori e greseala de exprimare !!!!!!! Daca citesti mai departe vezi ca ceea ce am scris eu ''parca seamana'' cu ceea ce ai citat tu . Mea culpa ! La GP 500 honda a avut 3 motoare - V2, V4 - Big bang si V4 - screamer pe care mergeau Doohan,Criville. Oricum concluzionand - sant motoare si motoare fiecare avand fanii lui - sincer parerea mea e ca , vorba lui Andrei - foarte mult conteaza si omu' din spatele ghidonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
U R S U Postat Ianuarie 27, 2004 Share Postat Ianuarie 27, 2004 Eu sunt fan 4 in linie. Mi se pare un motor echilibrat, care poate dezvolta o putere mai mare decat V2. Cuplu?! Corect! V2 are cuplu! Voi ramane fan 4L. In acelasi timp mi-as lua un SB8R, SP sau un TLR. Decat astea 3! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreigin Postat Ianuarie 27, 2004 Share Postat Ianuarie 27, 2004 Aia cu ruptul aderentei o intalnesti mai repede la V2 da cat la linie pt aca v2 are cupu so cuplu mare adernta rupta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 28, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2004 Eu vorbesc din ce-am citit,nu din experienta asa ca nu am pretentia ca am dreptate,dar,din cite am inteles,cu un v2 poti accelera mai devreme la iesirea din curba!Deci nici gind sa rupa aderenta mai usor! Pina la urma cum e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul. Postat Ianuarie 28, 2004 Share Postat Ianuarie 28, 2004 Pt aceeasi capacitate a motorului V2 nu face mai mult cuplu motor decit un 4il. Asta este un mit timpit. GSX-R1000 are la fel de mult cuplu motor si chiar mai mult oriunde in banda de turatie ca si 999S sau Mille Factory. Imi este greu sa explic insa este adevarat ca V2 au aderentza mai buna. De fapt nu are prea mult de a face cu nr de cilindri ci cu intervalul de aprindere al fiecaruia Uite aicea Yamaha incearca aceeasi chestie cu M1 in MotoGP care este 4il http://venus.13x.com/roadracingworld/index.html 1/27/2004Yamaha Experimenting With New Big-bang YZR-M1 Copyright 2004, Roadracing World Publishing, Inc. Yamaha is experimenting with a new big-bang firing order for the MotoGP YZR-M1 Inline Four. The uneven firing order is designed to improve rear-wheel traction. Two Japanese test riders were seen trying the machine at Sepang on Monday, after Yamaha's MotoGP teams tested at the Malaysian track. Yamaha MotoGP engineers confirmed that the engine, which sounds like a V4, was actually the latest version of the Inline Four. Motoarele V2 au "uneven firing order" asta le ajuta cu tractziunea. Cel mai usor sa intzelegei asta este sa ascultzi un Harley pornit si parcat in neutral. Se aude clar ca nu are un ritm exact ca un ceas . Cind vine vorba de motoare de viteza V2 va fii intotdeauna inferior la 4il pt acceasi capacitate a motorului din punct de vedere al performantzelor. V4 este si mai bine ca 4il dar este mai complicat de facut si mai greu de lucrat la el. Alta problema cu V2 este si dimensiunile. Motoarele nu pot fii facute la fel de compact ca un motor 4il. Ampatamentul la motocicletele 4il este in general mai scurt decit la motocicletele V2 ceea ce le face mai manevrabile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 28, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2004 Aia de la Yamaha au capiat!Acum ca au pilot vor sa gaseasca altceva care sa-i opreasca!Avantajul v2-ului e ca e mai usor de pilotat dar un pilot f.bun va scoate mai mult din 4 in linie! Iar cu gabaritul comparat m-ai bagat total in ceata!Eu stiam ca ala e un avantaj la v2! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 28, 2004 Share Postat Ianuarie 28, 2004 Din teorie citita pe howstuffworks. Legatura intre cuplu si putere. Intre cuplu si putere este o relatie strict liniara de proportionalitate, ce rezulta fie din definitzia marimilor fizice, fie mai simplu din unitatile de masura : Cuplu - N*m (Newtton ori metru - fortza ori bratz) Putere - Watt = Joule/secunda = N*m/secunda. Turatzie = 1/secunda. Rezulta deci ca Putere = Cuplu * Turatzie . Deci e impropriu spus ca un motor are putere, dar nu are cuplu. Problema se pune altfel, anume caracteristica de atingere a CUPLULUI MAXIM, respectiv a PUTERII MAXIME in functzie de turatzie !!! Asadar, cand citim de exemplu spcificatiile unui motor, se zice - motorul atinge puterea maxima de ics cai putere (kWatti) la 9500 de rot/minut - asta inseamna ca daca il turezi mai mult, puterea scoasa scade datorita limitarilor mecanice (platina zboara, supapele nu mai au timp sa se inchida etc...). Totodata se specifica si - motorul atinge cuplul maxim de ygrec dNm (decanewtton metru) la turatzia de 2600 - 3000.... rot/min. Asta inseamna ca la aceasta turatzie, motorul merge optim, da randament maxim si implicit cuplu maxim si este de dorit ca aceasta turatzie sa fie cat mai mica. De asemenea, este exact turatzia de regim "economic" al motorului. Preferabil in treapta de viteza superioara, motorul merge cel mai economic daca se afla in zona de turatzie in care atinge cuplul maxim. Forma graficului ce da dependentza intre turatzie si cuplul motor dezvoltat de motor depinde o data de geometria motorului - unghiurile dintre cilindri - 0, 30, 45, 90, 180... precum si de profilul arborelui cu came. Nu stiu care este explicatia faptului ca motorul in V dezvolta cuplul maxim la turatzii joase. Unele motoare dau cuplul si puterea maxime la turatzii joase (motorul in V, motoarele diesel), alte motoare (de turatzii mari) ating palierul de putere maxima la turatzii mai inalte. De aceea un V2 iese mai repede din curba, deoarece acolo motorul este la o turatzie mica si motorul are disponibila mai multa putere in acea gama de turatzie, comparativ cu liniile drepte, care permit cresterea vitezei si a turatiei, favorizand eliberarea unei puteri mai mari de catre motoarele in linie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 28, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 28, 2004 Si atunci care e avantajul unui v2 in fata unui 2 in linie (ca la tdm)?In mod evident v2-ul e mult mai folosit desi ca gabarit,nr. de componente si masa motorul 2 in linie ar fi cel indicat!Ma gindesc c-ar fi vorba doar de moda si nu-mi vine sa cred ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Ianuarie 28, 2004 Share Postat Ianuarie 28, 2004 care-i faza cu v4 ? de ce ai face v4 in loc de v2 ? ca sa se aprinda altfel ? rahat, poti face aprinderea la fel la un v4 ca si la un 4 in linie, manevrind arborele cotit.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul. Postat Ianuarie 28, 2004 Share Postat Ianuarie 28, 2004 care-i faza cu v4 ?de ce ai face v4 in loc de v2 ? ca sa se aprinda altfel ? rahat, poti face aprinderea la fel la un v4 ca si la un 4 in linie, manevrind arborele cotit.... PT ca dezvolta mai multa putere decit un V2 de aceeasi capacitate [deoarece pistoanele sunt mai mici, au cursa mai scurta deci pot sa revv mult mai sus] si are banda de putere mai buna decit un 4il. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pavel Postat Ianuarie 29, 2004 Share Postat Ianuarie 29, 2004 Raul Ce vrei sa zici cu banda de putere? La ce te referi? M-am uitat si eu pe grafice dupa ce ai spus ca Pt aceeasi capacitate a motorului V2 nu face mai mult cuplu motor decit un 4il. si ai dreptate. Poate o fi doar o chestie de "moda" vorba lui Andi. Nu e exclus. Daca ar fi sa compari SV-ul ce l-ai avut cu o motoreta de aceasi putere / capacitate (aproximativ) dar 4 in linie care crezi ca ar fi diferentele care le simti din pct. de vedere a motorului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 29, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2004 Pavele,n-ai citit bine!Eu spuneam ca e moda v2 in loc de 2 in linie,nu v2 vs 4linie!Capisci?(sau cum s-o scrie) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 29, 2004 Share Postat Ianuarie 29, 2004 Banda de putere reprezinta turatziile intre care motorul da puterea maxima. Desi la o aceeasi capacitate cilindrica, un motor V2 da mai putina putere si cuplu maxim decat un motor 4 in linie, avantajul V2-ului este ca are aceasta banda de putere la o turatzie mai mica decat cea a motorului 4 inline. Deci la un demaraj, la plecare de pe loc, sa zicem, un V2 pleaca mai repede decat un 4inline, deoarece "intra in banda de putere" mult mai rapid - sa zicem la 3000 de ture, pe cand motorul inline "mai are de asteptat" pana sa ajunga la turatzia in care dezvolta puterea maxima (putere care este mai mare decat cea a V2-ului, numai ca este disponibila "mai tarziu"). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andi Postat Ianuarie 29, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 29, 2004 Ideea e ca un pilot bun tine motorul tot timpu' acolo unde trebuie(in ture) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Raul. Postat Ianuarie 29, 2004 Share Postat Ianuarie 29, 2004 Raul Ce vrei sa zici cu banda de putere? La ce te referi? M-am uitat si eu pe grafice dupa ce ai spus ca si ai dreptate. Poate o fi doar o chestie de "moda" vorba lui Andi. Nu e exclus. Daca ar fi sa compari SV-ul ce l-ai avut cu o motoreta de aceasi putere / capacitate (aproximativ) dar 4 in linie care crezi ca ar fi diferentele care le simti din pct. de vedere a motorului ? 99' SV650 http://women.motorcycle.com/mo/mcsuz/99sv650.html Max horsepower: 68.0hp @ 8750 rpm [ cp de la roata] Max torque: 44.5 ft.lbs @ 7250 rpm 01' R6 http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4405 Max horsepower: 120.00 @ 13000 [cp la arborele cotit/ aprox 95cp la roata] Max torque: 50.2 ft.lbs @ 11500rpm SV650 no o fost facut sa fiie SS bike. Un exemplu mai bun ar fii fost Ducati 748/749 insa desi am avut ocazia sa ma dau cu 01' 748S nu am experientza indeajunsa sa le compar direct. Insa differentzele clare sunt ca SV-ul are considerabil mai multa putere in ture joase insa ramine fara gaz pe la 140km/ora de unde trage doar moderat pina pe la viteza maxima [aprox 210km/ora]. Daca vrei sa o dai pe o roata la 3000rpm doar din gaz fara probleme. [treapta I, cu ambreiaju din a- II-a] La R6 este foarte differit , la 3000rpm inca este cam bleaga insa trage cu adevarat de pe la 7000rpm pina pe la 14500rpm. Pina la 220km/ora trage ca un armasar de curse. Insa din nou motorul o fost facut in asa fel, de exemplu FZ6 am intzeles ca are mai mult cuplu motor in ture joase decit R6 desi au aceelasi motor [carburatoare/pinioane diferite] La motoarele de 1000cc insa banda de putere este mult mai larga decit la motoare de 600/750cc. Oricum pot sa zic clar ca SV650 so simtzit mult mai puternica chiar si decit 748S sub 4000rpm si clar ca Ducatiul era mult mai rapid de pe la 100km/ora in sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Ianuarie 29, 2004 Share Postat Ianuarie 29, 2004 o chestie care nu o vad mentionata este ca la mai multe motoare in V se foloseste un singur maneton pt doua pistoane. asta induce un decalaj intre diagramele celor doi cilindri de aia un motor in V2 are mai mult cuplu la ture mici decat unul 4 in linie(printre altele). la motoarele V2 nu se pot obtine ture ff. mari din cauza maselor pistoanelor care nu se echilibleaza intre ele decat in proportie de 70% la 90* si 50% la 60* de aceea sunt construite pt ture mai mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.