Sari la conținut

Dakarul din nou indoliat - Andy Caldecott


Postări Recomandate

John Deacon, Richard Sainct, Fabrizio Meoni...acum si Andy Caldecott...nume mari, eroi morti la datorie. Cind vezi chestia asta, te infiori. Ma bucur ca Zsolt si mai ales Dunca au scapat usor. Asa ca atentie, cursele nu sunt o joaca, cum le privesc unii de la noi. Trebuie sa fii pregatit, apt, odihnit, orice greseala e fatala.

Mi-aduc aminte cum acum doi ani Andy mobilizase intregul lui orasel ca sa-l ajute sa-si implineasca visul. A reusit atunci, dar uite acum mai bine nu mergea. Norocul KTM factory s-a transformat in ghinionul vietii sale incheiate prematur.

R.I.P.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In vremurile bune ale Dakarului , motociclistii nu piereau ca acum . De ce ?

Din cauza ca firmele constructoare de motociclete nu produceau aceste fiare turbate care au ajuns acum motoarele. Pentru ca se mai gindeau din cind in cind si la oameni . Cursa nebuna dupa putere , capacitate si viteza tot mai mari nu are decit un singur final .

Domnul sa-l lumineze !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca Caldecott sau Pujol intr-adevar trageau tare, Zsolt a fost cat se poate de cuminte, avand ca scop principal sa termine cursa. Problema lui a generat-o altul...

Oricum daca se va urmari siguranta cu orice pret, se va duce naibii spiritul Dakarului. Uneori "baietii" au nevoie de sfidarea suprema, daca nu luandu-se la tranta cu desertul atunci sfidand gravitatia in salturi extreme cu motorul sau te miri ce alte nebunii. Daca vor fi privati de sfidarea dakar, aceiasi iubitori de adrenalina vot cauta ceva demn de ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In vremurile bune ale Dakarului , motociclistii nu piereau ca acum . De ce ?

Din cauza ca firmele constructoare de motociclete nu produceau aceste fiare turbate care au ajuns acum motoarele. Pentru ca se mai gindeau din cind in cind si la oameni . Cursa nebuna dupa putere , capacitate si viteza tot mai mari nu are decit un singur final .

Domnul sa-l lumineze !

Au murit motociclisti la Dakar si in anii '80. In acele "vremuri bune" luau startul 150 de motociclete si terminau 25. In ultimul timp puterea motoarelor a scazut, nu a crescut. Acum 4-5 ani la Dakar se mergea cu motoare de 1000 cmc si 100 de cai (BMW GS, KTM 950) si cu 200 Km/h si uite ca Meoni a castigat Dakarul cu asa ceva pentru ca sa moara apoi pe un 660, un motor mult mai putin puternic. Nu imi dau seama de ce se moare acum, dar nu sunt foarte sigur ca viteza e de vina.

http://www.insidebikes.com/bikeworld/paris...y/hist_main.htm

 

Dragos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.in ultimul timp puterea motoarelor a scazut, nu a crescut. Acum 4-5 ani la Dakar se mergea cu motoare de 1000 cmc si 100 de cai (BMW GS, KTM 950) si cu 200 Km/h si uite ca Meoni a castigat Dakarul cu asa ceva pentru ca sa moara apoi pe un 660, un motor mult mai putin puternic.

 

Motoarele sau dezvoltat mult KTM 660 Rally are 95 de cai ... cred ca solutia este 450 cc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza ca firmele constructoare de motociclete nu produceau aceste fiare turbate care au ajuns acum motoarele

Din cate am citit eu pe net, accidentul nu a avut loc la o viteza astronomica.A fost aruncat peste motor, a cazut nasol pe spate, si s-a lovit foarte urat la coloana.Poate stie cineva mai bine si ne lamureste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totcmai din cauza pericolului foarte mare este Dakar-ul atat de atractiv pentru piloti.Multi isi doresc mai mult decat orice sa ajunga la Dakar,chiar cu riscul de a murii.Ce bine trebuie sa te simti cand ai ajuns in Dakar,cand ai imblanzit desertul african.Sentimentul asta pentru piloti cred ca e mai presus de orice.Meoni a murit facand ceea ce iubea mai mult,nu cred ca ar regreta nimic,ba chiar s-ar bucura ca lumea isi mai aduce aminte de el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Endurache a zis :

 

"Din cate am citit eu pe net, accidentul nu a avut loc la o viteza astronomica.A fost aruncat peste motor, a cazut nasol pe spate, si s-a lovit foarte urat la coloana.Poate stie cineva mai bine si ne lamureste."

 

Raspuns: cazatura a avut loc pe o bucata de etapa foarte rapida ... tinand cont de concluziile doctorilor ajunsi la locul faptei la 15 min. dupa si dupa cum arata motocicleta ... viteza a fost mai mare de 140 km/ora

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Endurache a zis :

 

"Din cate am citit eu pe net, accidentul nu a avut loc la o viteza astronomica.A fost aruncat peste motor, a cazut nasol pe spate, si s-a lovit foarte urat la coloana.Poate stie cineva mai bine si ne lamureste."

 

Raspuns: cazatura a avut loc pe o bucata de etapa foarte rapida ... tinand cont de concluziile doctorilor ajunsi la locul faptei la 15 min. dupa si dupa cum arata motocicleta ... viteza a fost mai mare de 140 km/ora

:peace: Foarte nasol...dar nici cu 50 nu ii poti obliga sa mearga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.in ultimul timp puterea motoarelor a scazut, nu a crescut. Acum 4-5 ani la Dakar se mergea cu motoare de 1000 cmc si 100 de cai (BMW GS, KTM 950) si cu 200 Km/h si uite ca Meoni a castigat Dakarul cu asa ceva pentru ca sa moara apoi pe un 660, un motor mult mai putin puternic.

 

Motoarele sau dezvoltat mult KTM 660 Rally are 95 de cai ... cred ca solutia este 450 cc

 

 

660-ul are in jur de 60 - 65 de cai - Zsolt poate sa confirme. Alte atribute, nu puterea, fac ca motorul asta sa fie imbatabil in desert: cuplul, fiabilitatea, racirea ...

Organizatorii au vrut sa limiteze de anul asta cilindreea la moto la 450. Insa si-au dat seama ca nu rezolvau nimic. Un motor 450 cmc de generatie noua fuge aproape la fel de tare ca si 660 pe zonele de viteza. 450 ar fi mai slab doar in nisip mare, unde are nevoie de cuplu si unde 660 e rege. In plus, KTM ar scoate sigur o varianta de 450 imbunatatita pentru curse in desert. Ganditi-va ca DEJA exista un motor de serie de 250 cmc 4 timpi care are 39 cai - KTM SXF, 450 cmc de serie are cam 50 cai ... deci cred ca nu ar fi greu pentru ei sa faca un 450 de 60 cai.

Singurul avantaj pe care il are 450 - este mai usor -> oboseste mai putin un pilot mai putin experimentat (care cade des).

Cum spuneam - astfel de accidente fac parte din joc. Eu cred ca poti sa-ti rupi fix la fel gatul si cu un 450 si cu un 660.

Inca o data - RIP Andy

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...