Sari la conținut

Instalatia Electrica La Nipru


Pan_lockig
 Share

Postări Recomandate

Salut!Sunt nou pe acest forum si primul meu topic vine cu o cerere de ajutor din partea celor care sunt dispusi sa ma ajute la schimbarea instalatiei electrice pe o nipra care merita(nu de alta,doar sa ii pot face si eu itp-ul si sa o pot scoate din curte).Caci vechii meseriasi nu se mai ocupa de micile aspecte..multam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine cauta schema electrica si cumpara fire pe culori si apucate de treaba.o sa iti ia un pic mai mult dar o sa reusesti.sa ai la indemina un aparat de masura si nu desface instalatia veche pina nu ii faci niste poze unde se prind firele o sa te ajute mult.Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai bine cauta schema electrica si cumpara fire pe culori si apucate de treaba.o sa iti ia un pic mai mult dar o sa reusesti.sa ai la indemina un aparat de masura si nu desface instalatia veche pina nu ii faci niste poze unde se prind firele o sa te ajute mult.Succes

 

 

de la lume adunate si inapoi la lume date

 

instalatie electrica noua gasesti la dany_oldmoto... si arata asa:

post-13243-1239129792_thumb.jpg

post-13243-1239129813_thumb.jpg

post-13243-1239129839_thumb.jpg

post-13243-1239129935_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!Sunt nou pe acest forum si primul meu topic vine cu o cerere de ajutor din partea celor care sunt dispusi sa ma ajute la schimbarea instalatiei electrice pe o nipra care merita(nu de alta,doar sa ii pot face si eu itp-ul si sa o pot scoate din curte).Caci vechii meseriasi nu se mai ocupa de micile aspecte..multam!

Cblu electric de 1-1,5; papuci; banda izolier textila; coliere plastic si becuri. Cam asta-ti trebe! Daca mai trebe ceva cumperi ulterior. Cand le ai pe toate demontezi rezervorul, farul, saua si roata spate, apoi ma anunti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e completa si gasesti la un pret rezonabil noua nu prea merita sa te complici sa o faci de la zero. Totusi daca ai oleaca de idee de electrica nu e mare smecherie sa o faci singur. O sa ai satisfactia lucrului facut de tine.

Daca o faci singur te sfatuiesc s-o faci de la zero si sa nu incerci sa o carpesti pe cea veche.

De asemenea te sfatuiesc sa folosesti stechere pt ca altfel daca o sa legi fir cu fir exista riscul ca atunci cand o sa mai ai probleme sa nu mai stii fiecare fir de unde pleaca si unde se duce.

Succes la reparatie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instalatia trebuie facuta minimalist! ....cablu (negru) 4x2,5 multifilar, si 3x2,5...cativa metri, relee intermediare pe far si aprindere(releele uzuale de 25 A folosite la dacia) fara papuci auto, Fara rasucituri date cu tone de banda!Totul, lipit sau prins in cleme cu surub!

instalatia facuta din conductori individuali se transforma intr-o peruca si izolatia se roade pe unde se freca de cadru....iar de la ulei/temperatura se intareste si crapa...

....fara kacaturile alea de sigurante auto , cu tendintze de aprindere...se monteaza o singura sigurantza automata de 12A cu doi poli , pe circuitul principal, la iesire din baterie...

Papuci 'ochi' serizati sau cositoriti...2-3-4 beri , si dupamasa linistita :rolleyes:

De pe toate niprele atirna peruci de instalatii cu tot felul de fire anulate sau imbinate in "Y" sau "X"...si milioane de papuci auto corodati...

...instalatia 'originala' ce se poate cumpara este o mizerie trista , care nu incape caserola aia ce contine kilometrajul, si nu ajunge pe la capete....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instalatia trebuie facuta minimalist! ....cablu (negru) 4x2,5 multifilar, si 3x2,5...cativa metri, relee intermediare pe far si aprindere(releele uzuale de 25 A folosite la dacia) fara papuci auto, Fara rasucituri date cu tone de banda!Totul, lipit sau prins in cleme cu surub!

instalatia facuta din conductori individuali se transforma intr-o peruca si izolatia se roade pe unde se freca de cadru....iar de la ulei/temperatura se intareste si crapa...

....fara kacaturile alea de sigurante auto , cu tendintze de aprindere...se monteaza o singura sigurantza automata de 12A cu doi poli , pe circuitul principal, la iesire din baterie...

Papuci 'ochi' serizati sau cositoriti...2-3-4 beri , si dupamasa linistita :rolleyes:

De pe toate niprele atirna peruci de instalatii cu tot felul de fire anulate sau imbinate in "Y" sau "X"...si milioane de papuci auto corodati...

...instalatia 'originala' ce se poate cumpara este o mizerie trista , care nu incape caserola aia ce contine kilometrajul, si nu ajunge pe la capete....

In sfarsit,postezi si dumneata ceva mai judecat...Explica-i omului ca 4x2,5 inseamna cablu cu 4 fire cu sectiunea de 2,5 milimetri

patrati fiecare(litat,ai spus).Si la intrunirea lui Aleko nu veni cu nipranul ci cu simsonelu cu atas,ca sa ne mai destainui si noua din

tainele lui.Sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instalatia trebuie facuta minimalist! ....cablu (negru) 4x2,5 multifilar, si 3x2,5...cativa metri, relee intermediare pe far si aprindere(releele uzuale de 25 A folosite la dacia) fara papuci auto, Fara rasucituri date cu tone de banda!Totul, lipit sau prins in cleme cu surub!

instalatia facuta din conductori individuali se transforma intr-o peruca si izolatia se roade pe unde se freca de cadru....iar de la ulei/temperatura se intareste si crapa...

....fara kacaturile alea de sigurante auto , cu tendintze de aprindere...se monteaza o singura sigurantza automata de 12A cu doi poli , pe circuitul principal, la iesire din baterie...

Papuci 'ochi' serizati sau cositoriti...2-3-4 beri , si dupamasa linistita :laugh:

De pe toate niprele atirna peruci de instalatii cu tot felul de fire anulate sau imbinate in "Y" sau "X"...si milioane de papuci auto corodati...

...instalatia 'originala' ce se poate cumpara este o mizerie trista , care nu incape caserola aia ce contine kilometrajul, si nu ajunge pe la capete....

 

 

interesanta ideea cu releele intermediare.... :rolleyes: fiind vorba de multi amperi o aclansare rapida si sigura.... aplic si eu la Ij

 

buna si ideea cu siguranta automata pe baterie. Daca are loc toata manevra, si mai inspirata ar fi utilizarea unei sigurante cu trei poli la iesirea alternatorului si a uneia cu un sau doi poli la baterie (am auzit de alternator bulit in lipsa de sigurante). Desi in cazul in care nu este loc suficient, automatele se pot inlocui cu fuzibile montate pe fir. Sigurantele cu nisip silicios nu iau foc si sint socluri speciale pentru ele cu montare pe cablu. Pe astea le gasesti tot la magazinele de electronice dar implica o minutza de sigurante de rezerva luate la drum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-a fost greu sa ma uit inainte sa postez acest topic pe toate site-urile si sa iau schite si toate nebuniile care ma ajuta la ceea ce am inceput deja(electrica) vad ca sunt oameni care au destul timp,unii spun lucruri inutile,mi-am facut motorul ajutat de Rabinu,a iesit ok,si doar bagand mana in el am invatat..caci pe net ai parte nmai de sugestii...pe domnul alecu l-am mai intrebat odata daca se mai baga la reparat(ne intalnisem noi odata in veda lounge,erai tu cu nipra aia neagra) si nu a fost de acord...simplificat,chiar am nevoie de un nene sa fie a doua pereche de maini pe langa ale mele...de zmuls fire e usor,dar tare greu sa masori fiecare fir cu un bec sa vezi daca se aprinde.!!multumesc celor care au replicat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-a fost greu sa ma uit inainte sa postez acest topic pe toate site-urile si sa iau schite si toate nebuniile care ma ajuta la ceea ce am inceput deja(electrica) vad ca sunt oameni care au destul timp,unii spun lucruri inutile,mi-am facut motorul ajutat de Rabinu,a iesit ok,si doar bagand mana in el am invatat..caci pe net ai parte nmai de sugestii...pe domnul alecu l-am mai intrebat odata daca se mai baga la reparat(ne intalnisem noi odata in veda lounge,erai tu cu nipra aia neagra) si nu a fost de acord...simplificat,chiar am nevoie de un nene sa fie a doua pereche de maini pe langa ale mele...de zmuls fire e usor,dar tare greu sa masori fiecare fir cu un bec sa vezi daca se aprinde.!!multumesc celor care au replicat!

 

Pentru instalatia electrica ai nevoie nu numai de cele citeva cunostinte de fizica, dar si de experienta. Da, e util sa ai pe cineva care sa aiba aceasta experienta, daca tu nu te pricepi. Evita cirpacii... pina acum eu nu am vazut o instalatie buna pe vre-o motocicleta, toate erau cirpacite mai bine sau mai prost. Iar exact cum a fost descris mai sus, manunchiul de fire invelite in banda izolatoare e semn rau.

Singura instalatie mai cit de cit pe care eu am vazut-o, a fost una originala intr-o stare corespunzatoare cu virsta ei.

 

Din fericire, in ziua de azi gasim tot ce este necesar pentru o instalatie home-made cum trebuie (apropiata chiar de realizarile industriale), mai trebuie doar timp si o mina priceputa

 

Succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, eu am re facut o instalatie de nipra succes ai nevoie de timp si rabdare

spor la cablare

...ai nevoie de foarte mult timp, si cel putin de un curs de specializare de trei luni la producatorul utilajului...pentru ca ai de legat trei becuri , un generator, un releu de incarcare si doua contacte...cam o dupamasa si 2-3 beri....

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ai nevoie de foarte mult timp, si cel putin de un curs de specializare de trei luni la producatorul utilajului...pentru ca ai de legat trei becuri , un generator, un releu de incarcare si doua contacte.

Gata l-ai rezolvat situatia ,cu ce sa le lege ? cu sirma sau sfoara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ai nevoie de foarte mult timp, si cel putin de un curs de specializare de trei luni la producatorul utilajului...pentru ca ai de legat trei becuri , un generator, un releu de incarcare si doua contacte...cam o dupamasa si 2-3 beri....

sa nu te miri cand ai sa ma vezi intr-o dimineata la Dej, aparand in fata ta cu un manunchi de cabluri in mana, cerand ajutor! :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ne spui si noua cum arata o instalatie buna?

 

Ba da, foarte simplu:

 

>cablurile legate cu papuci sau conectoare speciale, nu innodate, infasurate, etc (nici macar sudate (cu fludor) cum propune drobu, cel putin pina la un punct, pentru ca trebuie sa asigure o minima demontabilitate).

 

>cablurile curate si in stare buna. E drept ca de ulei, praf, se spala, dar izolatia zgiriata, rupta, innodaturile, izolarile cu banda izolatoare (de multe ori partial desfacuta), nu sint in regula.

 

>schema electrica reala sa coincida cu schema de fabrica a motocicletei. E drept ca anumite modernizari se pot face, cum ar fi o aprindere electronica, releu de semnalizare electronic, releele intermediare propuse de drobu, etc; insa, modernizarile de genul, merge si fara bord, anumite parti ale schemei eliminate, etc, iar nu sint in regula, chiar daca merge si asa (mai bine sau mai rau)

 

>am mai vazut furtunele de cauciuc care protejeaza manunchiul de cabluri ori inlocuite cu banda izolatoare, ori lipsind cu desavirsire.

 

Deci cum arata instalatia "buna" de care spuneam? Pai, originala, cu conexiunile realizate cu mufe speciale, firele partial protejate de acele furtune de cauciuc, fara banda, fara innodaturi, fara conexiuni proaste (de fapt am gasit una, unde era odata un papuc :huh: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, foarte simplu:

 

>cablurile legate cu papuci sau conectoare speciale...

Asta-i parerea ta, hai sa te contrazic putin! Cea mai buna instalatie este cea care nu-ti creaza probleme, de care ai uitat, merge si gata!

>Conectoarele sunt utilizate in special in vederea reparatiilor, fiind mult mai simplu si economic sa inlocuiesti un segment de dintr-un cablaj decat cablajul cu totul(in caz de accident sau alta distrugere). Acestea sunt utilizate mai mult in domeniu auto mai putin moto, datorita complexitatii. Creste pretul produsului dar mareste facilitatea reparatiei. Conectoarele in general au multe dezavantaje, motiv pt care trebuiesc limitate pe cat posibil. Lipirea interminalelor cu cositor este ideala(sunt multe avantaje, dezavantaje nu), dar nu se practica datorita manoperei mari sau a comoditatii. Procedeul este foarte folosit in industria navala si aviatica(il contrazici degeaba pe drobu). Sectiunea cablurilor trebe sa fie usor supradimensionate, izolatia cablului auto/moto este diferita fata de cele uzuale utilizate in electrica(rezistenta mare la coroziuni si variatii de temperatura).

>Banda izolatoare utilizata fluent este cea textila(nu se intinde, nu se imoaie, rezsta mai bine la solventi etc.) Acolo unde este expusa la intemperi este si ea protejata cu camasi din PVC, sau burdufuri de cauciuc.

>Schema electrica este mai practica daca-i originala, dar limitata(reiese din practica noastra), insa poate fii inlocuita cu brio de schema ta propie(facuta dupa necesitati). Sunt instalatii electrice facute de diversi propietari care au batut in fiabilitate si siguranta instalatiile de fabrica. (multe oltcituri au ars "cu mare placere" si fara jena, avand instalatii de fabrica)

>Tuburile de varnes in timp imbatranesc si crapa, cele din cauciuc nu rezista la uleiuri si solventi... Exista insa tuburi din pvc "crete", care au fiabilitate si elastcitate indelungata, pretabile in zona cadru/furca fata unde oscilatiile nu le afecteaza.

>Si inca ceva: matisarea cu banda a manunchiului de fire il ridigizeaza, acolo unde firele se indoaie in permanenta pt o viata mai lunga trebuiesc lasate libere, protejate doar de un tub elastic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Instalatia trebuie facuta minimalist! ....cablu (negru) 4x2,5 multifilar, si 3x2,5...cativa metri, relee intermediare pe far si aprindere(releele uzuale de 25 A folosite la dacia) fara papuci auto, Fara rasucituri date cu tone de banda!Totul, lipit sau prins in cleme cu surub!

instalatia facuta din conductori individuali se transforma intr-o peruca si izolatia se roade pe unde se freca de cadru....iar de la ulei/temperatura se intareste si crapa...

....fara kacaturile alea de sigurante auto , cu tendintze de aprindere...se monteaza o singura sigurantza automata de 12A cu doi poli , pe circuitul principal, la iesire din baterie...

Papuci 'ochi' serizati sau cositoriti...2-3-4 beri , si dupamasa linistita :huh:

De pe toate niprele atirna peruci de instalatii cu tot felul de fire anulate sau imbinate in "Y" sau "X"...si milioane de papuci auto corodati...

...instalatia 'originala' ce se poate cumpara este o mizerie trista , care nu incape caserola aia ce contine kilometrajul, si nu ajunge pe la capete....

Drobu stie simplu si fiabil.

Cu respect

 

 

...ai nevoie de foarte mult timp, si cel putin de un curs de specializare de trei luni la producatorul utilajului...pentru ca ai de legat trei becuri , un generator, un releu de incarcare si doua contacte...cam o dupamasa si 2-3 beri....

2, 3 beri si palincile aferente.( scuze sunt catolic deci bine dispus)

Numai bine

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nu ne spui si noua cum arata o instalatie buna?

Sefu spun eu sa fie simpla fara fire multe si chestii in plus sa arda farul stopul si sa mearga incarcarea

atat.

Cu respect

 

Gata l-ai rezolvat situatia ,cu ce sa le lege ? cu sirma sau sfoara?

N-ai inteles nimic legaturile nu se fac nici cu sfoara nici cu sarma ci sunt legaturi PRIN INTERNET si ai succes garantat

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mi-a fost greu sa ma uit inainte sa postez acest topic pe toate site-urile si sa iau schite si toate nebuniile care ma ajuta la ceea ce am inceput deja(electrica) vad ca sunt oameni care au destul timp,unii spun lucruri inutile,mi-am facut motorul ajutat de Rabinu,a iesit ok,si doar bagand mana in el am invatat..caci pe net ai parte nmai de sugestii...pe domnul alecu l-am mai intrebat odata daca se mai baga la reparat(ne intalnisem noi odata in veda lounge,erai tu cu nipra aia neagra) si nu a fost de acord...simplificat,chiar am nevoie de un nene sa fie a doua pereche de maini pe langa ale mele...de zmuls fire e usor,dar tare greu sa masori fiecare fir cu un bec sa vezi daca se aprinde.!!multumesc celor care au replicat!

 

Gata ma apuc de reparat exclusiv Ural si Dnepr si asta in timpul meu liber, adica dupa serviciu.

La ala negru am facut instalatia, de la 0, de bine de rau merge de atunci fara scurturi. Nu-s electrician si nici expert cu schemele in fata, nu voi trage firele in modul cel mai eficient dar va functiona. De cele mai multe ori la Nipre unde si-a bagat mester-ciopler mana lipsesc piesulicile electrice: socluri de becuri de bord, comenzile stanga dreapta-s vaduvite rau, nu vorbesc nici macar de conectori, rar se pune problema sa mai existe, stopuri aiuristice etc. Daca vrei sa-l fac il fac dar cu piesele hard originale, cel mult o aprindere electronica sau un contact ascuns.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...