Sari la conținut

Placuta buclucasa, etrier jucaus


Survolaj
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Sa demarez cu inceputul :

 

Am luat placute noi pentru fata - 2 seturi - am 2 discuri.

Am luat lichid DOT 4.

 

Am scos etrierii de pe conducte. I-am desfacut, scos pistonase, inspectat garnituri - curatat pistonasele care erau vai steaua lor cat si interiorul lor din etrieri. Totul am curatat cu DOT4, cu nici un alt lichid. Toate bune si frumoase. Am pus placutele in etrieri cu pistonasele introduse la maxim. Le-am testat inainte pe motor cu ce lichid mai aveam pe instalatie...ieseau toate sincron. Am bagat lichid, am aerisit instalatia...frana tine, nu am scapari de presiune, nimic.

 

Problema este ca pe etrierul drept - mai exact pe felia exterioara imi joaca placuta si pacane cand franaez - DOAR O DATA cand prinde placuta pistonasele si o pune pe disc. DACA las libera frana - imi joaca placuta, DACA actionez frana - placuta se propteste in disc si e buna de franat, nu poti sa o misti deloc.

 

Motocicleta in cauza este un ZX6R din 2000 - 6 pistonase per etrier - 2 etrieri pe fata - 2 discuri.

 

Nu am scapari de lichid, instalatia e aerisita...nu inteleg ce se poate intampla. Spatiul dintre placuta din disc este foarte mic , undeva sub 1mm - acolo unde joaca placuta.

 

Ma ajuta cineva? Pareri, v-ati mai intalnit cu asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Sa demarez cu inceputul :

 

Am luat placute noi pentru fata - 2 seturi - am 2 discuri.

Am luat lichid DOT 4.

 

Am scos etrierii de pe conducte. I-am desfacut, scos pistonase, inspectat garnituri - curatat pistonasele care erau vai steaua lor cat si interiorul lor din etrieri. Totul am curatat cu DOT4, cu nici un alt lichid. Toate bune si frumoase. Am pus placutele in etrieri cu pistonasele introduse la maxim. Le-am testat inainte pe motor cu ce lichid mai aveam pe instalatie...ieseau toate sincron. Am bagat lichid, am aerisit instalatia...frana tine, nu am scapari de presiune, nimic.

 

Problema este ca pe etrierul drept - mai exact pe felia exterioara imi joaca placuta si pacane cand franaez - DOAR O DATA cand prinde placuta pistonasele si o pune pe disc. DACA las libera frana - imi joaca placuta, DACA actionez frana - placuta se propteste in disc si e buna de franat, nu poti sa o misti deloc.

 

Motocicleta in cauza este un ZX6R din 2000 - 6 pistonase per etrier - 2 etrieri pe fata - 2 discuri.

 

Nu am scapari de lichid, instalatia e aerisita...nu inteleg ce se poate intampla. Spatiul dintre placuta din disc este foarte mic , undeva sub 1mm - acolo unde joaca placuta.

 

Ma ajuta cineva? Pareri, v-ati mai intalnit cu asa ceva?

 

 

 

 

verifica urmatoarele:

 

 

 

-Arcul de pe etrier (ar trebui sa fie o tablita din otel de arc ce preseaza usor placuta).

 

 

-Daca n-ai arc pe "fundul" etrierului, verifica orice seamana cu un arc si tine placuta. Probabil nu ai pus-o bine sau ai uitat sa pui ceva. Compara cu celalalt etrier si vezi sa nu-ti lipseasca piese.

 

N-are nici o treaba cu presiunea din instalatie. E o chestie pur mecanica, ceve care iti tine placuta lipaseste sau e montat gresit.

 

Sau e placuta proasta si nu sta calumea in locas.

Editat de Wolfman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca inteleg eu bine, unul din pistonase iese mai tarziu. As zice ca ai o garnitura (probabil cea de presiune) rasucita. Sau uzata. In cazul in care garniturile sunt cele originale, ultima varianta e mai mult decat posibila.

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca inteleg eu bine, unul din pistonase iese mai tarziu. As zice ca ai o garnitura (probabil cea de presiune) rasucita. Sau uzata. In cazul in care garniturile sunt cele originale, ultima varianta e mai mult decat posibila.

 

Nu iese mai tarziu - ci nu are loc sa iasa ca da in disc cu placuta - nici 1 mm nu are loc...jocul pistonaselor pana sa impinga placuta in etrier este mai mic de 1 mm.

 

Am pus si acea tablita mai indoita sa apese pe placuta, parca s-a mai remediat ceva...dar degeaba. Ma gandesc sa schimb placutele intre ele sau sa tin de pistonasele de pe interior pana mai ies si alea de pe exterior si atunci sa pun placutele si sa pun pe disc. Nu sunt uniforme cum au iesit pistonasele. Alea de pe interior au iesit mai mult decat alea pe exterior unde am problema cu placuta respectiva...alea abia au iesit si nici nu au unde sa iasa ca dau cu placuta in disc dupa cum am spus la mai putin de 1mm.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am inteles eu una din placute iese prea brusc si face poc atunci cand se loveste de etrier. Suspectez ca ramane blocata pe undeva. Incearca sa o muti pe celalalt etrier si daca face la fel cam asta ar fi problema. te uti si tu unde ar ptrea sa agate.

Eu am mai patit asta. Practic o placuta avea plea multa vopsea pe aripioarele de ghidaj si nu culisa cum prebuie. La mine nu facea poc dar cand franam apasam pe levier si nu se inpamla nimic si deodata se bloca roata. Am luat-o la pila pana a iesit tanc si a mers. E adevarat ca am luat-o la pila prea mult si zornaia dar am tocit-o repede prin munti si am schimbat-o.

 

Asteptam detalii ca sunt curios care e faza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine placuta buclucasa ,nu ai nimic la etrier sau in alta parte(poate)placuta e un pic mai larga in locas iar daca e ceva nasol, ti-ai facuto cu mana ta parerea mea pe care o sustin, sa nu ne mai bagam nasul unde nu ne fierbe oala ca de aceia sunt mecanicii moto pe lumea asta.Motoarele nu sunt legouri pentru copii mai mult ele nu se repara pe forumuri. :bigstar: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine placuta buclucasa ,nu ai nimic la etrier sau in alta parte(poate)placuta e un pic mai larga in locas iar daca e ceva nasol, ti-ai facuto cu mana ta parerea mea pe care o sustin, sa nu ne mai bagam nasul unde nu ne fierbe oala ca de aceia sunt mecanicii moto pe lumea asta.Motoarele nu sunt legouri pentru copii mai mult ele nu se repara pe forumuri. :bigstar: :)

ba sa stii ca am invatat foarte multe despre mobra mea, de pe advrider.com

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine placuta buclucasa ,nu ai nimic la etrier sau in alta parte(poate)placuta e un pic mai larga in locas iar daca e ceva nasol, ti-ai facuto cu mana ta parerea mea pe care o sustin, sa nu ne mai bagam nasul unde nu ne fierbe oala ca de aceia sunt mecanicii moto pe lumea asta.Motoarele nu sunt legouri pentru copii mai mult ele nu se repara pe forumuri. :D :bigstar:

:) mare dreptate ai, Mare Manitu'

 

P.S. Dupa ce bagaram niscai degetele poznase in placutza bucluclasa si etrierul jucaus... lucrurile revenira, ca prin minune, ... :finger: la normal !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact acelasi pocnet se aude si la mine (uneori, nu intotodeauna) de cand am schimbat ultima oara placutele. Un mecanic mi-a spus azi ca e din cauza unui mic joc intre placuta si pistonase. La mine se aude si cand eliberez frana, ce-i drept mult mai rar. Dar fana functioneaza bine, atata doar ca zgomotul e cam sacaitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine placuta buclucasa ,nu ai nimic la etrier sau in alta parte(poate)placuta e un pic mai larga in locas iar daca e ceva nasol, ti-ai facuto cu mana ta parerea mea pe care o sustin, sa nu ne mai bagam nasul unde nu ne fierbe oala ca de aceia sunt mecanicii moto pe lumea asta.Motoarele nu sunt legouri pentru copii mai mult ele nu se repara pe forumuri. :bigstar: :)

 

Eu, ca si survolaj, am facut bucati etrierele motocicletei (mai exact doua seturi de etrieri). Si o furca. Si incredibil, le-am pus si la loc. Si am schimbat si rulmentii jugului. Fiecare cu hobby-urile lui. Decat sa practici forumistica ...

 

 

On-topic: survolaje, cu cumva etrierele aveau niste distantiere acolo unde se prind de furca ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci...ca sa stiti si voi :

 

Nu era de la nici o tablita care tine placutele.

Pistonasele de pe partea dreapta nu functionau cum trebuie...dupa niste pompe si inca o aerisire totul a revenit la normal. Posibil sa fi prins aer si sa se fi comprimat pe traseu si uite asa pistonasul de jos nu functiona cum trebuie, dar frane aveam.

 

Acum placuta nu mai suna, nu mai joaca si functioneaza toate pistonasele.

Pe viitor daca patiti la fel mai faceti o aerisire ca asta s-ar putea sa fie buba.

 

Zircon, eu ma bag si la carburatoarele mele...si la altele...pentru ca am invatat si stiu...motoreta mea are 68.000 si merge impecabil si asta ca mi-am facut in mare parte de unu singur totul dupa manual. La mecanic ma voi duce cand este problema de motor si nu ma descurc sau n-am scule...ca in rest tot eu le fac. Mecanicii din ziua de azi scuzati-ma - rar gasesti unu de incredere si care sa faca treaba cum trebuie.

Editat de Survolaj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai zis bine placuta buclucasa ,nu ai nimic la etrier sau in alta parte(poate)placuta e un pic mai larga in locas iar daca e ceva nasol, ti-ai facuto cu mana ta parerea mea pe care o sustin, sa nu ne mai bagam nasul unde nu ne fierbe oala ca de aceia sunt mecanicii moto pe lumea asta.Motoarele nu sunt legouri pentru copii mai mult ele nu se repara pe forumuri. :D :D

 

Imi permiti te rog sa te contrazic?

 

Eu cu mobra nu mai calc la "mecanici" cat voi trai. Si eu eram de aceeasi parere ca motocicleta se repara la service. In plus imi era si lene sa ma murdaresc pe maini. Ei bine dupa ce era sa iau foc pe motor fiindca desteptul de mecanic cu mare renume uitase sa imi prinda toate firele pe sub rezervor si uitase de asemenea sa imi bage toate furtunele la locul lor si dupa ce mi-am mucificat motorul fiindca acelasi mecanic cu renume a uitat sa imi stranga intinzatorul de la distributie si a sarit de la punct am decis sa imi repar motorul singur. Am uitat sa precizez ca am si platit pentru interventiile amnezice ale mecanicului. Cu aceeasi bani pe care i-am platit marelui mecanic mi-am cuparat toate ceasurile de care avem nevoi sa verific si sa reglez motorul si doau truse de scule.

Un alt prieten a venit la mine cu niste suruburi stricate de alti mecanici care si-au facut studiile de mecanica pe bordura.

Stiu un mecanic care a terminat liceul economic si apoi facultatea de drept. Si el e mecanic. Eu am doua scoli de mecanica si nu ma consider mecanic dar recomand totusi ca macar sa va verificati temeinic motoarele dupa ce le luati de la mecanici.

Sincer ma simt mult mai in siguranta dupa ce ma-am apucat sa imi repar singur motorul. Inevitabil cand repari ceva observi bine si restul motocicletei.

 

Pacat ca nu imi permit un elevator ca nu mai calcam nici cu conserva la mecanici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre Ozzy, ce te bagi matale? Lasa bejetii sa mearga la mecanic. Ce conteaza ca-i jupoaie de bani si le face mobrele de cacao? Eu am fost cu ea la mecanic o singura data, si stunci am ramas fara frane, ca dejteptul a scos pistonasele cu patentul si le-a zgariat. Asa ca atrebuit sa imi comand pistonase+ garnituri si sa le repar singur. Si de atunci nici ca mai calc la mecanic, decat daca am nevoie s-o ridic pe elevator. Si atunci numai eu lucrez la ea, mecanicul supravegheaza. Despre bani nu zic nimic. In timp ce remediam ingineria cu pistonasele, in fata blocului, trece un baiat cu un GSXR k7 si ramane uimit sa se uite la mine cum montez etrierii la loc pe motoreta. Si intreaba: "Pai singur faci asta?" Zic: "Nu bre, nu vezi ca-i si tata aici? Ce rost ar avea sa ma duc la un ixpert daca pot sa fac singur?" La care el: "Eu merg numai la Suzuki. Si tocmai am fost sa-mi schimb uleiul. M-a costat 7 milioane". Am ramas :D

 

Si inca una despre mecanici: Ies din pasaj de la Unirii si vad o ditai dara de ulei pe banda 1. Ma feresc de ea, injur drumarii si imi vad de drum. 50m mai incolo vad un CBR oprit la capatul darei de ulei. Ma opresc sa vad ce-a patit si daca pot sa-l ajut cu ceva. N-aveam cu ce sa-l ajut, nu aveam la mine nici ulei, nici buson de golire de CBR. Caci asta se intamplase. Fusese cu motorul la un mare mester sa-i schimbe uleiul si ala a uitat sa stranga busonul de golire.

 

Mecanici? Nu, multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as vrea si eu sa fac ce a facut survolaj, ma poate ajuta si pe mine cineva :D

 

Nu stiu daca reusim din prima sa iti facem placuta sa pocnesca pe disc dar putem sa il rugam pe maestrul Survolaj sa ne arate cum a facut. Foarte greu nu poate sa fie. :D

 

Daca vrei sa faci ne a facut Survolaj dar fara gluma de data asta mai ai rabdare cam doua saptamani ca deocamdata noi mutam atelierul si suntem in zugraveli la noua locatie. Nu te speria nu este atelier de mecanica moto. Este un altfel de atelier.

Treaba sta in felul urmator. Vii acolo iti punem in brate 3 truse de chei, un stander, si tot ce mai vrei pentru operatia asta.

Te apuci de treaba constructiv si unde nu stii intrebi iar unde nu stie chiar nici unul cautam pe net prin manuale.

Toata treaba te costa 4-5 beri in functie de cat de multe intrebi. ;) Cu cat iti explicam mai multe cu atat ni se usuca gatul. :D

 

Locatia este in Pantelimon iar telefonul meu este in semnatura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc .... mai exact ma refeream la curatat pistonase, garnituri schimbat placute si lichid frana

 

ps daca zugraveala nu trebuie sa fie de MAISTRU ma pot oferi la mazgalit niste m2 de zid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai noroc

 

ca tot e un topic de frane, viu si eu cu o intrebare desi off topic: placute de frana de unde ati recomanda sa iau ? ca sa nu iau teapa la preturi si / sau facaturi ambalate frumos

 

multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc .... mai exact ma refeream la curatat pistonase, garnituri schimbat placute si lichid frana

 

ps daca zugraveala nu trebuie sa fie de MAISTRU ma pot oferi la mazgalit niste m2 de zid.

 

Pai si eu tot la curatat etrierele ma refeream. Dar chiar si pentru asta tot iti trebuie o mana de chei si un stander daca nu ai cumva cric central.

 

La treaba cu zugraveala esti binevenit. Daca vrei iti dam in primire niste m2 de zid si poti sa faci si grafiti ca noi de fapt nu zugravim. Pentru ce facem noi am inventat un nou cuvant se numeste albicizare. Adica o combinatie intre albit peretii si igienizare. Oricum operatia asta o incepem pe la sfarsitul saptamanii viitoare ca deocamdata punem acoperisul. Azi am pus jumatate pe exterior.

 

hai noroc

 

ca tot e un topic de frane, viu si eu cu o intrebare desi off topic: placute de frana de unde ati recomanda sa iau ? ca sa nu iau teapa la preturi si / sau facaturi ambalate frumos

 

multam

 

Depinde ce placute vrei. Adica depinde cum te dai tu cu mobra. Adica daca mergi normal si vrei sa opresti in siguranta poti sa pui cele mai ieftine placute doar ca se vor toci mai repede. Cati bani dai atat te dai. Daca vrei ceva mai dur gasesti dar o sa haleasca si din disc si depinde si ce discuri ai. Ai aici un exemplu clar http://www.mymoto.ro/index.php?showtopic=31

Adica SBS au si placute racing si normale la fel si cei de la Ferodo.

Magazine sunt destule si au cam aceleasi produse iar preturile nu difera prea mult.

Eu acum am pe bandit niste placute de la un prieten care nu se intelegea cu ele. Am zis sa vad si eu ce il deranja si pana acum nu am reusit sa aflu. La mine franeza fara stres dar probabil el mergea mai tare si le-a dat jos dupa 100 de Km. Bine ca s-au potrivit la mine. Si mai am o punga de placute noi noute de la un alt prieten aruncate din acelasi motiv ca cica nu sunt bune.

Fiecare cu gusturile lui. Eu prefer sa merg mai potolit si sa nu schimb discurile dupa doua sezoane ori sa vand mobra cu discurile varza. Asa ca pun placute ieftine si le schimb de doua ori pe sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zircon, eu ma bag si la carburatoarele mele...si la altele...pentru ca am invatat si stiu...motoreta mea are 68.000 si merge impecabil si asta ca mi-am facut in mare parte de unu singur totul dupa manual. La mecanic ma voi duce cand este problema de motor si nu ma descurc sau n-am scule...ca in rest tot eu le fac. Mecanicii din ziua de azi scuzati-ma - rar gasesti unu de incredere si care sa faca treaba cum trebuie.

 

Ai facut si supapele ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca reusim din prima sa iti facem placuta sa pocnesca pe disc dar putem sa il rugam pe maestrul Survolaj sa ne arate cum a facut. Foarte greu nu poate sa fie. :D

 

Daca vrei sa faci ne a facut Survolaj dar fara gluma de data asta mai ai rabdare cam doua saptamani ca deocamdata noi mutam atelierul si suntem in zugraveli la noua locatie. Nu te speria nu este atelier de mecanica moto. Este un altfel de atelier.

Treaba sta in felul urmator. Vii acolo iti punem in brate 3 truse de chei, un stander, si tot ce mai vrei pentru operatia asta.

Te apuci de treaba constructiv si unde nu stii intrebi iar unde nu stie chiar nici unul cautam pe net prin manuale.

Toata treaba te costa 4-5 beri in functie de cat de multe intrebi. :D Cu cat iti explicam mai multe cu atat ni se usuca gatul. ;)

 

Locatia este in Pantelimon iar telefonul meu este in semnatura.

 

Nu pot spune decat ca este o initiativa laudabila.Felicitari!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...