popp Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 daca are cinve bmw xchallenge mi-ar prinde bine niste impresii. multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 6, 2009 Share Postat Mai 6, 2009 Nu sunt posesor dar m-am dat cu el la un scurt training enduro... nici mare expert in enduro nu sunt dar mi-a placut, tocmai ca nu sunt un expert, ca m-a scos din toate situatiile, panta abrupta, pietris, noroi/mocirla; motorul trage f bine... Evident, pt zi cu zi nu este prea comod dar am apreciat mult ABS-ul (ceea ce la concurenta directa cred este exclus)... evident, nu pt teren ci pt partea de strada cand deja ai aderenta scazuta din cauza cauciucurilor specifice. BMW ofera accesorii originale, tot felul de protectii, crash-bar, scarite si manere pt un eventual pasager (care realist vorbind nu prea are loc). Ca fapt divers, am vazut ca Touratech are program serios de accesorii pt el, pt calatorii, inclusiv marire de rezervor, cutii metalice etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 ca m-a scos din toate situatiile, panta abrupta, pietris, noroi/mocirla; motorul trage f bine... si cu ce ai comparat? cu autobuzul ala care e in avatarul tau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Evident, pt zi cu zi nu este prea comod Zici ca n-ai dar ti-ai dat seama dupa o tura ca nu e prea comod ptr zi de zi. Ne spui si noua cum ai dedus??? Am avut ocazia sa merg pe un Xchallenge. Nu foarte mult dar mi-a placut, trage de destul de jos si e chiar comod ptr zi de zi, oras, serviciu, ture rezonabile. Scarite de pasager nu are din fabrica, dar pasagerul are loc binisor. Comparatia o fac cu al meu LC4 '04 pe care l-am calarit mai bine de 25mii de km in fix 2 ani. Asa iti pot spune ca nici lc4-ul nu este prea comod pt zi de zi, dar iti zic asta doar dupa ce ma urc pe un touring sau ceva babaciune, gen Africa Twin. Atata timp cat mergi doar pe el si nu te sui pe una comoda, nu-ti vei pune problema ca nu e comod. In rest, despre modelul in discutie, imi aduc aminte cand se zvonea lansarea lui si aparea o poza pe aici pe forum, lumea zicea ca-i poza facuta in "photoshop".... Uite, in link-ul de mai jos vei gasi un test de comparatie intre BMW G650X Challenge si....si..... 2008 KTM 530 EXC-R http://www.passionperformance.ca/motorcycle/articles/2071/ Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 As mai lua in considerare si 690 enduro de la KTM. http://www.passionperformance.ca/motorcycle/articles/2668/ As fi vrut sa gasesc o comparatie intre acesta si bmw-ul in cauza. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 si cu ce ai comparat? cu autobuzul ala care e in avatarul tau? Fratilor, sunteti cam pusi pe harta si cautat nod in papura... Cine a zis ca am comparat??? Am zis ca mi-a placut... greu cu limba materna... Ce legatura are "autobuzul" meu? Fiecare cu scopul lui... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Zici ca n-ai dar ti-ai dat seama dupa o tura ca nu e prea comod ptr zi de zi. Ne spui si noua cum ai dedus???Am avut ocazia sa merg pe un Xchallenge. Nu foarte mult dar mi-a placut, trage de destul de jos si e chiar comod ptr zi de zi, oras, serviciu, ture rezonabile. Scarite de pasager nu are din fabrica, dar pasagerul are loc binisor. Comparatia o fac cu al meu LC4 '04 pe care l-am calarit mai bine de 25mii de km in fix 2 ani. Asa iti pot spune ca nici lc4-ul nu este prea comod pt zi de zi, dar iti zic asta doar dupa ce ma urc pe un touring sau ceva babaciune, gen Africa Twin. Atata timp cat mergi doar pe el si nu te sui pe una comoda, nu-ti vei pune problema ca nu e comod. Da, o sa-ti spun... eu prin zi de zi inteleg ca mai dau si ceva ture, mai mult decat cativa km in oras, unele chiar lungi, eventual si cu pasager... si nu este motocicleta tocmai indicata pt asa ceva. In plus, asta a fost parerea mea cand am vazut saua si dupa ce am stat/mers pe ea. Depinde fiecare ce asteptari are si cu ce poate compara. De exemplu, apropos de comparatii, "fratele" XCountry este clar mai comod si adaptat pt "zi cu zi"... Si tot apropos de comparatii, am condus/testat toate modelele enduro (si nu numai) de la BMW, inclusiv G450X si HP2, 650/800/1200 GS si ADV. Pot face acelasi lucru si la KTM dar chiar nu ma intereseaza... Sa incepi acum sa faci polologhia KTM-ului mi se pare irelevant, cel care a deschis topicul a cerut pareri la obiect despre BMW XChallenge. Cum decshide unul discutia despre un BMW mai enduro, imediat sariti voi KTM-istii ca arsi; chiar nu va inteleg... sa fie sentimentul de inferioritate? In concluzie, eu mi-am exprimat o parere (si nu din reviste) si nu are rost sa stricam topicul omului cu contradictii si dispute aiurea. p.s. normal ca trage bine, de jos, ca e BMW! Editat Mai 7, 2009 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 7, 2009 Autor Share Postat Mai 7, 2009 multumesc frumos ptr raspunsuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Titishoru Vad in avataru tau ca ai Honda CRF. De ce vrei sa o schimbi cu un BMW? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 7, 2009 Autor Share Postat Mai 7, 2009 TitishoruVad in avataru tau ca ai Honda CRF. De ce vrei sa o schimbi cu un BMW? am si un bmw f650 gs din 2000 (abs) si honda crf din 2004-crosser-ul m-am cam saturat sa tin 2 motoare de crf nu prea mai am timp (nu mai ajung pe la ciolpani, nu prea am cu ce sa o car pana la munte sa fac enduro) asa ca vreau sa le vand pe amandoua si sa imi iau un motor dual care sa ma duca pe sosea pana la un loc unde pot sa ma dau cat de cat pe un coclau sunt constient ca nu pot face cu un xchallenge ce fac cu crf-ul dar asta e. asa ca ma interesez de: xchallenge, wr 450 f inmatriculabil sau un drz o alta problema este si faptul ca bag bani in amandoua motoarele cand as putea sa bag numai in unul plus ca xchallenge are abs (util din cate mi-am dat seama de la gs-ul meu vechi) si are si 2 ani garantie wr-ul nu are garantie drz nu gasesc decat alergat deja cam asta e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
theBD Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 abs este fix pewla in teren Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionut73 Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Titishor Toti am cautat compromisul on/off si ne-am prins ca nu merge - ori alegi una, ori tii 2 motoare, ca tine. limitarea cea mai mare o sa o ai la cauciucuri. Daca pui cross-uri si mergi 100km pe asfalt cu ele cu 80km/h poti sa le arunci. Daca pui altceva, cum ai intrat pe noroi incepe dansul si mai mult te stresezi decat sa te distrezi. WR, CRF, EXC nu au garantie pentru ca sunt motoare de curse. Insa nici nu ai nevoie de garantie la ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 7, 2009 Autor Share Postat Mai 7, 2009 (editat) abs este fix pewla in teren d'aia am zis ca e bun pe sosea poate ca stiu ce spun, scuze BD TitishorToti am cautat compromisul on/off si ne-am prins ca nu merge - ori alegi una, ori tii 2 motoare, ca tine. limitarea cea mai mare o sa o ai la cauciucuri. Daca pui cross-uri si mergi 100km pe asfalt cu ele cu 80km/h poti sa le arunci. Daca pui altceva, cum ai intrat pe noroi incepe dansul si mai mult te stresezi decat sa te distrezi. WR, CRF, EXC nu au garantie pentru ca sunt motoare de curse. Insa nici nu ai nevoie de garantie la ele. stiu si asta deocamdata caut un motor sa imi satisfaca poftele IN MOMENTUL ASTA. sunt convins ca ptr enduro o sa imi iau - la un moment dat si intr-un viitor apropiat - un KTM exc 250/2 timpi deocamdata astea sunt nevoile mele Editat Mai 7, 2009 de titishoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 am si un bmw f650 gs din 2000 (abs) si honda crf din 2004-crosser-ulm-am cam saturat sa tin 2 motoare de crf nu prea mai am timp (nu mai ajung pe la ciolpani, nu prea am cu ce sa o car pana la munte sa fac enduro) asa ca vreau sa le vand pe amandoua si sa imi iau un motor dual care sa ma duca pe sosea pana la un loc unde pot sa ma dau cat de cat pe un coclau sunt constient ca nu pot face cu un xchallenge ce fac cu crf-ul dar asta e. asa ca ma interesez de: xchallenge, wr 450 f inmatriculabil sau un drz o alta problema este si faptul ca bag bani in amandoua motoarele cand as putea sa bag numai in unul plus ca xchallenge are abs (util din cate mi-am dat seama de la gs-ul meu vechi) si are si 2 ani garantie wr-ul nu are garantie drz nu gasesc decat alergat deja cam asta e... Ia in considerare si Honda XR 650. Poti merge si pe sosea cu ea si rupe in teren. Si, apropos de BMW vs KTM: Honda e Honda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Ia in considerare si Honda XR 650. Poti merge si pe sosea cu ea si rupe in teren. Si, apropos de BMW vs KTM: Honda e Honda Cu f putine exceptii, cine a avut o data BMW, nu-si va mai lua altceva decat BMW. Posesorii stiu de ce! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Cu f putine exceptii, cine a avut o data BMW, nu-si va mai lua altceva decat BMW. Posesorii stiu de ce! Jos palaria in fata nemtilor. Sunt un fel de japonezi ai Europei. Cu ceva eforturi poate ii ajung pe japonezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Soso Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 @khk....fara sa fie impunsatura voalata, care sunt argumentele in favoarea bmw? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 (editat) Cu f putine exceptii, cine a avut o data BMW, nu-si va mai lua altceva decat BMW. Posesorii stiu de ce! Pentru ca la modelele noi crapa ambreiaju in primii 3000km, nu? Pentru ca la aceleasi modele noi, risti ca nu existe pe stoc piese de schimb nici la FABRICA? Editat Mai 7, 2009 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 7, 2009 Autor Share Postat Mai 7, 2009 Pentru ca la modelele noi crapa ambreiaju in primii 3000km, nu? Pentru ca la aceleasi modele noi, risti ca nu existe pe stoc piese de schimb nici la FABRICA? au! poti te rog sa dezvolti?! chiar iau in considerare achizitionarea unui xchallenge si mi-ar prinde bine orice parere mai ales daca si stii ceva de rau de modelul asta Ia in considerare si Honda XR 650. Poti merge si pe sosea cu ea si rupe in teren. Si, apropos de BMW vs KTM: Honda e Honda e de vazut daca e vreo 6000 si are garantie de 2 ani e de luat in calcul multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 e de vazutdaca e vreo 6000 si are garantie de 2 ani e de luat in calcul multumesc Si nou, si cu garantie, si ieftin!!!???!!! Ciudat cum te agati de ideea asta cu garantia. Vrei sa faci enduro spre hard si vrei si garantie. Hyundai are garantie 7 ani. Restul, Opel, Citroen, etc... au maxim 2 ani garantie. Asta inseamna ca e mai bun Hyundai? Nu. Inseamna ca e mai prost. La fel si la moto. EXC, WR, CR, etc nu au garantie dar sunt cele mai bune. Daca te orientezi spre Honda XR, ia in considerare modelul R. Nu L. XR 650 R o sa gasesti doar second-hand. Deci, fara garantie. Vezi si KTM 690. Nu stiu ce garantie are dar e mult peste 6000 euro. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smile Postat Mai 7, 2009 Share Postat Mai 7, 2009 Ia in considerare si Honda XR 650. Poti merge si pe sosea cu ea si rupe in teren. Si, apropos de BMW vs KTM: Honda e Honda =)) mda km asa e Jos palaria in fata nemtilor. Sunt un fel de japonezi ai Europei. Cu ceva eforturi poate ii ajung pe japonezi. poate titisor am mers cu xchallenge si mi`a placut mult singura chestie care ma deranjeaza la el e ca nu e honda yamaha sau suzuki...poate am eu ceva pe bibilica dar asta cred....xchallenge e bun cred pt ce vrei tu atata timp cat nu vrei sa te dai in teren mai mult de un forestier sau ceva soft oricum....cert e ca nu e "motoreta de dealuri si vai" asa cum zicea un taran la semafor de drz-ul meu dar pt zi de zi si un soft asa de sarbatori cred ca e ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiviraj Postat Mai 8, 2009 Share Postat Mai 8, 2009 (editat) Da, o sa-ti spun... eu prin zi de zi inteleg ca mai dau si ceva ture, mai mult decat cativa km in oras, unele chiar lungi, eventual si cu pasager... si nu este motocicleta tocmai indicata pt asa ceva. In plus, asta a fost parerea mea cand am vazut saua si dupa ce am stat/mers pe ea.Depinde fiecare ce asteptari are si cu ce poate compara. De exemplu, apropos de comparatii, "fratele" XCountry este clar mai comod si adaptat pt "zi cu zi"... Si tot apropos de comparatii, am condus/testat toate modelele enduro (si nu numai) de la BMW, inclusiv G450X si HP2, 650/800/1200 GS si ADV. Pot face acelasi lucru si la KTM dar chiar nu ma intereseaza... Sa incepi acum sa faci polologhia KTM-ului mi se pare irelevant, cel care a deschis topicul a cerut pareri la obiect despre BMW XChallenge. Cum decshide unul discutia despre un BMW mai enduro, imediat sariti voi KTM-istii ca arsi; chiar nu va inteleg... sa fie sentimentul de inferioritate? In concluzie, eu mi-am exprimat o parere (si nu din reviste) si nu are rost sa stricam topicul omului cu contradictii si dispute aiurea. p.s. normal ca trage bine, de jos, ca e BMW! Acelasi lucru inteleg si eu prin zi de zi si cu LC4-ul meu fac aceste lucruri si chiar bine. Dar se pare ca tu ai nevoie de un touring pt a face asta Fata de tine, prin zi de zi, eu mai vad si o bordura, o groapa, niste scari, o padure, asa un freeride daca ma-ntelegi, chestii pe care nu le poti face cu xcountry. Daca un motor (Xcountry) cu roata mai mica pe fata si rezervorul care-ti intra-n OO la fiecare groapa, ti se pare mai adaptat la zi de zi, clar esti de touring. N-am facut nicio "polologhie" a ktm-ului, am cautat un review al lui XChallenge si am gasit o comparatie cu EXC-ul care mi s-a parut interesanta si m-am intrebat de ce nu compara cu 690-ul. Am pus si varianta 690-ului din motivele ca e tot pe injectie si are rezervorul in spate, la fel ca XChallenge-ul si in caz de ceva, logistica ktm e mult mai bine pusa la punct. Sentiment de inferioritate, in niciun caz. o sa te mire dar chiar imi placea Xchallenge-ul (asta inainte sa apara 690-ul ). Tind sa cred ca tu ai o mica problema legata de aceste sentimente, chiar puternice din mom ce ai impresia ca noi astia cu Ktm-uri sarim ca arsi. Dar na, te inteleg, Bmw-ul n-are culoarea portocalie M-am uitat mult dupa Xchallenge, chiar dorind sa-mi iau unul, poate din ideea de fiabilitate. Dar am stat si m-am gandit un pic la al meu lc4 cu care am facut mai bine de 26.000 km (din 35) si chiar nu m-a lasat niciodata. Over all, mi se pare ok Xchallenge-ul, ramane de vazut cat de loial este conducatorului. Ce-mi place in special la el, sunt (fac referire la modelul standard.pozele puse n-au nicio legatura, doar mi s-au parut interesante): - aripa fata (ca la lc4-ul pana in '00) - rezervorul pus in spate - inaltatoare de ghidon din fabrica - faza aia cu aer pe spate - mi se pare f util cand te combini cu o grasa si tre sa o cari. Bagi aer si nu mai plangi ca esti ca pe chopper, bine si in cazurile in care pui ca porcu bagaje si pleci vreo saptamana de acasa - inca mai are forme enduro si nu e rotunjita ca trend-ul din ultimul timp - Abs-ul, numai pt ploaie, asa pt o liniste suplimentara in ceea ce priveste neprevazutul (cu toate ca nu am avut pana acum probleme cu lipsa lui, in cei 67mii de km ai mei) - aaaaaa, f tare culoarea jantelor - ar mai fi cateva dar nu-mi vin acum Singurul lucru care nu-mi place este toba. E mult prea mare si intr-o singura parte. puteau sa fac 2 mai mici , asa pt echilibrare si in caz ca-ti pui ceva side bags. O singura intrebare am pt tine. Pt notiunea ta de zi cu zi, ce ai alege intre XChallenge si F650GS din 2007 (exclus dakar) ???? Spor ! Editat Mai 8, 2009 de adiviraj Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
popp Postat Mai 8, 2009 Autor Share Postat Mai 8, 2009 (editat) Si nou, si cu garantie, si ieftin!!!???!!! Ciudat cum te agati de ideea asta cu garantia. Vrei sa faci enduro spre hard si vrei si garantie. Hyundai are garantie 7 ani. Restul, Opel, Citroen, etc... au maxim 2 ani garantie. Asta inseamna ca e mai bun Hyundai? Nu. Inseamna ca e mai prost. La fel si la moto. EXC, WR, CR, etc nu au garantie dar sunt cele mai bune. Daca te orientezi spre Honda XR, ia in considerare modelul R. Nu L. XR 650 R o sa gasesti doar second-hand. Deci, fara garantie. Vezi si KTM 690. Nu stiu ce garantie are dar e mult peste 6000 euro. da sefu' asa este odata cu varsta devii pretentios, ce sa-i faci vrei ieftin, bun, cu garantie vorbesc de o oferta care e destul de avantajoasa si care in momentul asta merge ptr mine honda pe care mi-ai aratat-o e super ok dar e cam scumpa si nici nu prea stiu daca o aduce cineva pe cand bmw-ul e la botu' calului daca aveam mai multzi bani momentan, in mod sigur imi luam altceva cat despre masini nu ma intereseaza opel, hyundai samd am forester (uite ca am doua japoneze: crf si subarica, he he he) Editat Mai 8, 2009 de titishoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KHK Postat Mai 8, 2009 Share Postat Mai 8, 2009 (editat) Acelasi lucru inteleg si eu prin zi de zi si cu LC4-ul meu fac aceste lucruri si chiar bine. Dar se pare ca tu ai nevoie de un touring pt a face asta Fata de tine, prin zi de zi, eu mai vad si o bordura, o groapa, niste scari, o padure, asa un freeride daca ma-ntelegi, chestii pe care nu le poti face cu xcountry. Daca un motor (Xcountry) cu roata mai mica pe fata si rezervorul care-ti intra-n OO la fiecare groapa, ti se pare mai adaptat la zi de zi, clar esti de touring. N-am facut nicio "polologhie" a ktm-ului, am cautat un review al lui XChallenge si am gasit o comparatie cu EXC-ul care mi s-a parut interesanta si m-am intrebat de ce nu compara cu 690-ul. Over all, mi se pare ok Xchallenge-ul, ramane de vazut cat de loial este conducatorului. Ce-mi place in special la el, sunt (fac referire la modelul standard.pozele puse n-au nicio legatura, doar mi s-au parut interesante): - aripa fata (ca la lc4-ul pana in '00) - rezervorul pus in spate - faza aia cu aer pe spate - mi se pare f util cand te combini cu o grasa si tre sa o cari. Bagi aer si nu mai plangi ca esti ca pe chopper, bine si in cazurile in care pui ca porcu bagaje si pleci vreo saptamana de acasa - Abs-ul, numai pt ploaie, asa pt o liniste suplimentara in ceea ce priveste neprevazutul (cu toate ca nu am avut pana acum probleme cu lipsa lui, in cei 67mii de km ai mei) O singura intrebare am pt tine. Pt notiunea ta de zi cu zi, ce ai alege intre XChallenge si F650GS din 2007 (exclus dakar) ???? Nu-mi place de fel sa ma intind la contradictii (de multe ori stupide sau in necunostinta de cauza, de alte ori din natura umana de a fi diferiti si cu pareri diferite) dar pt ca postul tau mi se pare pertinent si documentat... fac o exceptie... si facem schimb de pareri. In primul rand, nu sunt nici endurist pasionat si nici nu am experienta in enduro, desi ma tenteaza (dar mai soft). Prima mea moto a fost un F650 dar in Austria nu am unde sa fac enduro si singurele experiente au fost scurte traininguri facute la diverse evenimente BMW sau lansari de modele (ex. cu G450X) Intr-adevar, sunt clar genul touring si motocicleta am luat-o pe masura; tie poate iti plac coclaurile iar pe mine ma innebunesc pasurile din Alpi, tu ai coclaurile aproape, eu am Alpii... De aici si parerile si mai ales modul diferit de a vedea/percepe o motocicleta. Si de asemenea notiunea "de zi cu zi" o percepem diferit. Nici eu nu am dau in vand sa ma strecor in oras cu un "monstru" touring boxer si clar era mai bine cu F650 dar cum am iesit din oras, totul este clar in favoarea celei mai mari. Si este clar, cred, ca cine are motor vrea sa se si plimbe cu el... In plus, aici nu sunt gropile si denivelarile din RO iar benzile sunt mai late, traficul mai liber si mai civilizat. Recunosc, pt ca nu este exclus sa ma intorc in RO (si chiar daca nu), ca am de gand sa-mi schimb actuala sport-touring cu 1150/1200 GS. Nici nu mi-am pus problema de scari cu motocicleta, nici nu m-am gandit ca un rezervor in fata e un dezavantaj ca nu am de ce. Un "free-raid" pt ce vreau eu se face mai mult decat decent si cu 1200GS. Chestia cu polologhia a plecat poate de la faptul ca mi-ati "sarit in cap" din start 2 KTM-isti si, mai ales, ca de mai multe ori (topicuri, in timp) cei cu KTM au sarit sa recomande KTM cand se vorbea de BMW enduro (chiar si de touring-enduro), considerand ca la o moto totul se rezuma la capabilitatile in teren. Poate si eu am facut afirmatia cam repede... Cat despre eventualele mele sentimente de inferioritate... exclus. De cand mi-am pus problema sa-mi iau carnet si moto am stiut ca vreau BMW si sunt fan inrait. In afara de moto, cu exceptia unor blugi Held, absolut tot echipamentul meu (si am destule "piese"), incepand de la ciorapi, tricouri, costume de corp etc. este de la BMW Motorrad... Motocicleta mi-o intretin numai la service BMW... Deci, clar nu as avea de ce, mai ales cuo firma premium si cu renumele BMW. Dar asta este alta poveste unde vulpile care nu ajung la struguri or sa spuna ca este doar marketing etc. Eu zic ca este exact notiunea de "premium": scump dar bun! Apropos, am vazut ca si KTM a inceput sa scoata echipamente si accesotii originale destule si interesante. Referitor la intrebarea ta... tocmai am stabilit ca difera acel "de zi cu zi" dar cred ca, daca te pricepi sau daca nu vrei extrem, ce poti face cu XChallenge, cam poti face si cu F650GS (oras, aglomeratie, enduro decent). In schimb, sa pleci la un drum de mai mult de 200km XChallenge este un chin, sa pui bagaje pe el complicat. Dar cu F650 este absolut rezonabil. De pasager nu mai vorbim... Si (cu scuze de off-topicul de pana acum) sa fim putin si on-topic: - aia cu pasagera grasa ) oricum nu intra pe saua de XC... - ABS-ul, care la KTM si restul (astea mai mici) este inca SF, pt mine este ceva esential si obligatoriu pt ca doar o viata am si nu o vreau in scaun cu rotile sau deloc. Daca mai sus vorbeam ca depinde de gusturi/asteptari, la ABS nu mai este deloc asa. In teren, clar, nu il pun in discutie. (vezi insa mai jos) Dar pe strada, "zi cu zi", si pe drumul tau pana la coclau... poate face diferenta! Sunt extrem de putini cei care pot frana in siguranta fara ABS in anumite situatii cu care te poti inatlni oricand in trafic; si nu numai pe ploaie cum ai zis, ci si pe pamantul lasat de camion, si pe canalul sau linia de tramvai uda, si pe pietrisul/praful de pe strada, chiar si pe asfalt uscat. Aia care se dau smekeri ca nu au nevoie de ABS, au fost norocosi pana acum si iar apelez la comparatia cu vulpea si strugurii... majoritatea nu au condus niciodata sa vada avantajul, multi nu si-l permit, multe firme nu au fost in stare sa-l ofere... Iar daca il ai, nu ai ce pierde. In enduro il deconectezi. Si uite de ce am scris "vezi mai jos", ca totusi se pune in discutie si in teren: Insa, conform revistei Motorrad (nr. 5 / 2009) se pare ca nu este chiar asa. Au facut test cu pilot experimentat, cu F 800GS si R1200GS. Iata rezultatele, toate la 60km/h: Asfalt, CU ABS, 800GS/1200GS: 15,2m/14,4m Pe pietris 800GS/1200GS: - CU ABS: 25,7 / 26,2m - fara ABS: 25,7 / 25,2m Pe pajiste uda 800GS/1200GS: - CU ABS: 43,3 / 42,0m -fara ABS: 40,8 / 47,8m Tinand cont ca au fost facute in "conditii ideale", adica cu pilot de test si care stia ca trebuie sa franeze, concluzia a fost ca in general, un motociclist "normal", cu ABS franeaza mai bine. toate cele bune! Vlad Editat Mai 8, 2009 de khk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
singurelul_GS Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Nu, ca m-as pricepe f. tare, sau ca ma bag aiurea, dar parerea mea, e ca mai conteaza si mana, degeaba ai nu'sh ce ktm sau honda,daca nu le ai cu meseria e la fel de najpa... si fireste invers.. uite ce fac baietii astia cu HP2-ul, vorba ceea ditai boxerul de 200kg (la plin)..http://www.youtube.com/watch?v=K6wkjOo90Kg. Sunt convins ca multor posesori de ,,capre" nu le ies treb'shoarele astea Nu, ca m-as pricepe f. tare, sau ca ma bag aiurea, dar parerea mea, e ca mai conteaza si mana, degeaba ai nu'sh ce ktm sau honda,daca nu le ai cu meseria e la fel de najpa... si fireste invers.. uite ce fac baietii astia cu HP2-ul, vorba ceea ditai boxerul de 200kg (la plin)..http://www.youtube.com/watch?v=K6wkjOo90Kg. Sunt convins ca multor posesori de ,,capre" nu le ies treb'shoarele astea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.