Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

Compresia la cald e un pic mai mare, insa nu daca e mai mare sau nu e problema, ci faptul ca la cald devine mai "uniforma" in cilindru. Uleiul formeaza acea pelicula, "etanseaza" mai bine ... oricum manualul spune ca testul de compresie se face NUMAI la cald!

 

Ursu: intrebarea e: cand nu mai porneste la cald, daca scoti una din fise si cu o alta bujie (ca sa nu scoti una de pe cilindru ca e mai greu), da scanteie? Dupa cum descrii tu motorul pare sa nu ia aer ... fie ai lipsa de aer, fie...ceva nu e ok acolo. Daca ridici turatia din surubul de relanti, face la fel?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

evident ca se masoara numai la cald, pt. ca se masoara in conditii cit mai apropiate de cele normale de functionare.

 

la turatia de relanti n-am incercat sa umblu pt. ca e reglata fix la cit zice cartea - ~1200 ture cu motorul cald. oricum la pornirea la cald ii dau o tira de acceleratie (tot cit zice cartea). dar, indiferent daca i dau sau nu gaz la cald tot asa se comporta, deci...

 

eu sper sa fie cum zici tu, problema de carburator, pt. ca daca se dovedeste a fi de la compresie (adica de la segmenti, nu supape sau garnitura de chiulasa) e naspa, asta inseamna ca motoru' e cu un picior in groapa. poate imi fac curaj miine si ma uit la suruburile de amestec, un prieten cu Transalp a dus recent motorul in service si cica se umblase la suruburi urit de tot, dar cu toate astea motorul tot mergea apaent decent si inainte. dar dupa cica s-a schimbat total in bine.

 

totusi ce ma face sa fiu sceptic e ca testul de culoare la bujii a iesit bine, culoare fix perfecta. trebuie sa rezolv urgent ca deja a devenit o problema pe care nu mai pot s-o ignor si daca nu stiu de la ce e ma gindesc la ce-i mai rau, c-asa eu, prapastios :peace:

Mesaj completat

LE: nu am incercat sa vad cum e cu scinteia la cald, da' o s-o fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banditilor, am o intrebare de 10 puncte :D

Ce credeti ca daca mi-as monta un sensor de nivel combustibil? Pana acum lucrurile sunt imbucuratoare, in sensul ca atat GSX-urile cat si B12-le au ceas de benzina si ma gandeam sa imprumut de la unul din modele jucaria si s-o montez la mine. Principalele probleme ar fi:

1. trebuie dat gaura in rezervor;

2. trebuie sa gasesc o modalitate de prindere. Sistemul vine cu gauri si surubele, insa rezervorul trebuie sa fie prevazut cu ceva: fiu piulite, fie...ceva acolo..nu-mi dau seama cum prinzi surubelele.

3. montat ceas pe bord;

 

La 2 vreau sa ma ajutati, care ati desfacut rezervorul sau ati curatat pe acolo, care e este sistemul de prindere pe rezervor? Si din ce material este rezervorul in partea lui inferioara? Tabla curata!? Ceva intarituri?!

 

PS: nu intrebati de ce vreau sa pun indicator, pur si simplu am o goanga, acum sa vedem cum stam cu banii si cu executia :peace:

Salut,

 

E tabla pe toate partile. In privinta gauritului rezervorului ..nu-ti recomand. Atunci cand dai gaura il incalzesti (invevitabil) si prin asta ai sa strici tratamentul anticoroziune din interior. Despre curatarea rezervorului as putea sa scriu o carte :moron: caci anul trecut am avut un gpz din 88 si la cateva zile trebuia sa-l curat. Orice ai face nu folosii feruginol pentru ca nu poti spala eficient in urma lui si ai sa ai depuneri + oxideaza grav busonul de aluminiu + se blocheaza yala. Prinderea este pe 2 suruburi pe care le gasesti cand scoti saua. Trebuie sa indepartezi un pic si carenele laterale (atentie sa nu rupi bumbi de plastic ce le tin fixate). Il ridici de spate un pic si demontezi cele 2 furtune (benzina, vacum) ...voila! e jos. Sfatul meu pentru curatare este sa apelezi la o firma specializata caci altfel te va costa mai mult. Daca nu ai filtu monteaza-ti unul special de moto (este mai mic) caci daca folosesti acelea standard de plastic vor face cavitatie si ai sa ramai fara benzina in carburi ... cu toate ca rezervorul e plin :). Succes !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Am si eu o problema cu Banditul.

Am plecat azi de la Arc (ploua rau) si dupa 5 km a inceput sa nu mai traga, cum face cand ramane fara benzina. Unde intra apa?

 

 

Asfalt uscat !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buei fratilor banditi, ma confrunt cu o mare problema de fiecare data cand fac schimbul de ulei: surubul ala de la baia de ulei este al dracului de incapatanat. Si data trecuta, si acum trag de el de imi sar ochii din cap, stric capul ala al lui, imi rup degetele pe sub mobra.

 

Voi cu ce cheie il desfaceti de obicei si ce solutie imi dati sa nu pierd ore intregi tragand de el?

 

De unde pot lua alt surub? (de data asta cred ca l-am stricat rau de tot)

 

Curata foarte bine atat filetul lui cat si filetul pe care se prinde si inlocuieste garnitura de cupru la fiecare schimbare sau macar recaleste-o . Adica incinge-o la flacara pana ce devine rosie si apoi raceste-o brust in apa ... devine mai maleabila + etanseaza mai bine. Filetul se unge cu ulei la montare ..si la filtru la fel..si filtrul si garnitura.

Mesaj completat

Iceman, stiu cum se verifica compresia, chiar ma gindeam azi sa-mi comand manometru de pe Louis, ca nu e scump. si chiar cred ca o s-o fac.

legat de compresia la cald vs. la rece, parerile vad ca sint impartite din ce am gasit pe net. unii jura ca scade la cald, altii ca ar creste. toata lumea spune ca se dilata segmentii, dar se dilata si camasile cilindrilor. camasile sint din aluminiu, segmentii din otel si toate aliajele aluminiului au coeficientul de dilatare termica mai mare decit cel al otelurilor.

 

gabi88, scinteia se verifica simplu: scoti bujia, o infigi in fisa, o tii lipita deblocul motor sa faca masa si dai la demaror. unde bati?

legat de soc, nu e cazul, am verificat si asta, gliseaza fara probleme. oricum, daca as merge cu socul tras s-ar observa in functionarea motorului.

 

Explicatia este data in manualul de reparatie :peace: La bandit se face cu motorul cald !!! cu toate fisele scoase .. cu manomentrul pe cilindrul ce urmeaza sa fie verificat si (asta e regula la orice benzinar) cu acceleratia deschisa la maxim. Nu totul este o regula :moron: adica sunt motoare la care compresia se masoara la rece si altele la cald... trebuie citit manualul. Motive ce atrag segmentare (rk) - diferente >2 bar intre cilindrii , compresie <10 bar la oricare din cilindrii. ATENTIE ! dupa testul de compresie se scot toate bujiile si se ard ! Ultima verificata va fi sigur uda si va inchide circuitul ...ceea ce inseamna ca 2 cilindri nu pleaca dat fiind ca banditul are doar doua bobine. Succes

Mesaj completat

Azi am patit o faza foarte haioasa. Cum mergeam eu asa prin oras spre serviciu, pe undeva pe Bd-ul Dacia am auzit chiar in spatele meu un pot-tronsc urmat de un fsssss si inca un tronc. Arunc ochii pe oglinda din stanga, apoi pe cea din dreapta. Zaresc eu ceva tavalinduse pe jos. pentru o secunda m-am gandit ca-i vreo cutie si eu am trecut peste ea... dar in fata nu aveam absolut nimic... era curata soseaua... in fata mea, masinile si opreau la un semafor. ma opresc si zic sa arunci un pic de ochi si catre numarul de inmatriculare. picul ala de ochi saracu s-a dus direct pe jos caci placuta oha. ma uit cu ce mi-a mai ramas din prive inapoi si vad tabla pe asfalt, calcata in roti de masini. dau semnal, intorc (shhhhh nu stie nimeni ca era dunga continua) si ma duc sa-mi recuperez numaru. Iau numaru, il bag sub sa (aia cand au facut compartimentele alea parca stiau ca tre sa incapa o placuta de inmatriculare si au facut locul exact de dimensiule necesare) si imi continui drumul spre serviciu. in urmatoarele 5 minute am ajuns la destinatie. Buuuuun! scoatem trusa de scule din dotare, analizam situatia, cantarim optiunile si verificam directia si forta cu care bate vantul. Eu, daca mi-am taiat aparatoarea de noroi care tinea si suportul de numar, a trebuit sa improvizez cu ajutorul unei placute metalice. acea placuta s-a rupt.... de la jumate. "ce dracu sa fac... cum dracu sa fac sa stea asta aci... si cat de cat vizibil?" bun... am crezut ca am gasit solutia. m-am uitat la suruburile cu care era prins numarul si suportul. doua suruburi de 6 si doua de 10. buun. in trusa mea de scule o singura cheie... de 8. FFFFFFFFFFUUUUUUUU.....!!!!!!!!!! Zaresc printre lacrimi un mini patent/cleste. "cu asta si cu forta fizica cu care m-a inzestrat mama, ar trebui sa desfac cele patru suruburi"........... 30 de minute mai tarziu am iesit invingaturi si cu doua degete mai putin...dar invingator. Evident solutia la care ma gandisem eu nu era buna... daca prindeam restul suportului de mobra, nu se mai potriveu gaurile din placuta cu ceva de pe suport si invers... am trecut prin tot felul de rezolvari. sa prin numarul cu scotch de codita (nu se vede numarul....deloc...), sa prind numarul cu soricei, dar ceva mai largi ca sa se citeasca totusi ce scrie pe placuta aia (cum am luat mana de pe placuta a cazut). FFFFFUUUUUUU..........!!!!!!!!!!!!!! am cochetat chiar cu idea de a prinde numarul cu scotch de geaca. pana la urma am mai rupt eu o bucata din suport, l-am indoit un pic si i-am aliniat gaurile. SUCCES!!!!!!!!!!!!! acum sper doar sa ma tina pana ajung acasa. Noroc ca mi-ai schimbat semnalele stock cu unele aplicate pe carena spate. daca erau si alea pe suport, unde au fost pana acu doua saptamani, probabil ca si acu eram jos incercand sa le gasesc si lor un loc.

 

Cheers!!!

 

PS: care bagati o bere sambata?

 

Eu abia ce mi-am luat numaru rosu si am iesit un pic pe a2 sa vada si rotile mele niste asfalt .. ajungand la km 35 opresc sa-mi asez geaga pe mine ca facea urat ..asa e cu naked-ul ...si constat,cu stupefactie, ca-mi disparuse telefonul din buzunar ... intorc la prima iesire pornesc spre Bucuresti ..reintru pe autostrada si o iau de la capat usurel ...Dupa cativa km am gasit ce-a mai ramas din telefonul meu

 

post-55036-1273961441_thumb.jpg

post-55036-1273961482_thumb.jpg

post-55036-1273961464_thumb.jpg

post-55036-1273961474_thumb.jpg

post-55036-1273961450_thumb.jpg

 

"ainsi va la vie!" :) ... se putea si mai rau. Ma gandesc cum aratam eu daca pupam asfalt la 130 .... De acum telefonul doar la piept

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

E tabla pe toate partile. In privinta gauritului rezervorului ..nu-ti recomand. Atunci cand dai gaura il incalzesti (invevitabil) si prin asta ai sa strici tratamentul anticoroziune din interior. Despre curatarea rezervorului as putea sa scriu o carte :moron: caci anul trecut am avut un gpz din 88 si la cateva zile trebuia sa-l curat. Orice ai face nu folosii feruginol pentru ca nu poti spala eficient in urma lui si ai sa ai depuneri + oxideaza grav busonul de aluminiu + se blocheaza yala. Prinderea este pe 2 suruburi pe care le gasesti cand scoti saua. Trebuie sa indepartezi un pic si carenele laterale (atentie sa nu rupi bumbi de plastic ce le tin fixate). Il ridici de spate un pic si demontezi cele 2 furtune (benzina, vacum) ...voila! e jos. Sfatul meu pentru curatare este sa apelezi la o firma specializata caci altfel te va costa mai mult. Daca nu ai filtu monteaza-ti unul special de moto (este mai mic) caci daca folosesti acelea standard de plastic vor face cavitatie si ai sa ramai fara benzina in carburi ... cu toate ca rezervorul e plin. Succes !

Banditul are filtru in interiorul rezervorului, la robinet. nu e nevoie de filtru de benzina suplimentar, s-au gindit galbejitii la asta.

apropos de ideea lui Macke, azi am scos rezervorul (vezi mai jos) si am vazut ca in spate, acolo unde ar trebui probabil pus flotorul, e o adincitura rotunda (cca. 5-7 cm diametru) cu 5 alte adincituri mici dispuse radial in interior, probabil acolo se fixeaza la B12 grozavia.

 

Curata foarte bine atat filetul lui cat si filetul pe care se prinde si inlocuieste garnitura de cupru la fiecare schimbare sau macar recaleste-o . Adica incinge-o la flacara pana ce devine rosie si apoi raceste-o brust in apa ... devine mai maleabila + etanseaza mai bine. Filetul se unge cu ulei la montare ..si la filtru la fel..si filtrul si garnitura.

mai precis se numeste rascoacere, nu recalire. procedura descrisa de tine e calire la metalele feroase si le face mai dure. rascoacere (care e racire controlata, nu brusca) le face apoi ductile. m-a invatat nevoia :) dar cum am mai scris, nu am schimbat garnitura niciodata si nu curge. cel mai sanatos e sa cumparati 4-5 garnituri, sa fie acolo (daca iti amintesti vreodata).

 

Explicatia este data in manualul de reparatie :peace: La bandit se face cu motorul cald !!! cu toate fisele scoase .. cu manomentrul pe cilindrul ce urmeaza sa fie verificat si (asta e regula la orice benzinar) cu acceleratia deschisa la maxim. Nu totul este o regula :D adica sunt motoare la care compresia se masoara la rece si altele la cald... trebuie citit manualul. Motive ce atrag segmentare (rk) - diferente >2 bar intre cilindrii , compresie <10 bar la oricare din cilindrii. ATENTIE ! dupa testul de compresie se scot toate bujiile si se ard ! Ultima verificata va fi sigur uda si va inchide circuitul ...ceea ce inseamna ca 2 cilindri nu pleaca dat fiind ca banditul are doar doua bobine. Succes

m-am documentat destul despre compresie (imi fac temele deobicei).

se masoara la rece sau cald functie de cum e specificata cifra in manual, dar cel mai logic e sa o masori in parametri apropiati de cei de functionare, unde toate dilatarile termice s-au facut.

se masoara cu TOATE bujiile scoase, pentru a nu forta bateria (am dat la demaror cu bujiile scoase si turatia e MULT mai mare). cred ca nu e cazul sa spun ca bateria trebuie sa fie in stare buna si bine incarcata, altfel se va descarca pe masura ce ne mutam la ceilalti cilindri si nu va mai fi in stare sa invirta motorul suficient de repede incit sa nu fie timp sa scada presiunea in cilindru. in acest fel nici nu e nevoie sa ardem bujiile dupa.

manualul spune ca compresia minima (care duce la resegmentare) e 8,5 bari la Bandit.

ce am mai citit eu fata de ce stiam inainte. cifra propriu zisa nu e foarte relevanta, mai relevanta e diferenta mare dintre cilindri. pentru a determina daca lipsa compresiei e de la segmenti sau nu, se toarna o lingura de ulei de motor in cilindru si se reface masuratoarea. daca compresia creste semnificativ, e de la segmenti.

pina acum astea-s scrise in Haynes.

ce nu e scris in Haynes. exista o metoda mai buna decit masurarea compresiei, masurarea (sau detectarea) pierderilor de compresie. asta se face pompind aer sub presiune in cilindru, cu ambele supape inchise si ascultind pe unde se scurge (carburi/evacuare/motor). pare destul de logic.

mai mult, miscind pistonul mai sus sau mai jos (pe ciclul de compresie) si ascultind daca scapa mai mult sau mai putin aer in baia de ulei se poate determina daca exista zgiriieturi pe camasile cilindrilor.

am vazut si niste clipuri pe youtube, nu pare foarte greu.

dar deocamdata e teorie, sa vedem ce fac mai departe.

 

PS: am mai citit in unele locuri ca la carburatoarele CV (Constant Velocity) masuratoarea nu ar fi atit de precisa, din cauza ca la turatia mica la care se face masurarea nu permit trecerea unei cantitati suficiente de aer

 

\"ainsi va la vie!\" ... se putea si mai rau. Ma gandesc cum aratam eu daca pupam asfalt la 130 .... De acum telefonul doar la piept

de asta nu mi-as lua eu telefon scump. pina acum am spart de 3 (trei) ori LCD-ul la telefon din cauza ca-l tin in buzunarul de la pantaloni pe motor. de acum am reflex sa-l pun in geaca (care are fermoar la buzunar). ce-i penibil e ca l=-am schimbat de 3 ori, avind numerele pe telefon, nu cartela, adica am platit inca o data telefonul :)

 

ziceam ca am dat jos rezervorul. mi-am scos claxonul stock - o porcarie urita si semi-inutila, care pe deasupra incepuse si sa mearga cind avea el chef - si mi-am montat sub rezervor un claxon cu goarna, luat din bazar cu 7 RON. ce-i nasol e ca-i rosu si se zareste oleaca, dar ca sunet nu se compara (e mai gros si mai puternic).

Editat de ursu272r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu am auzit pina acum Bandit sa aiba sunetul specific de Honda, adica o biziiala monotona si lipsita de orice haz :peace:

scinteia e slaba in comparatie cu ce? inainte sa te apuci sa-ti iei alte bobine de inductie sau fantezii de genul elimina problemele simple. daca-s umplute de calamina scoate-le si curata-le cu o perie moale de bronz, o sa arate ca noi. daca vezi ca e uzat electrodul central eventual indoaie-l pe cel exterior putin spre interior cit sa compensezi, dar in 2000 km nu e cazul de uzura... daca se umplu iar de calamina, probabil tot nu-s reglate carburatoarele.

uite de exemplu cum porneste un Bandit la rece si cum suna ralanti-ul (spre sfirsit arata si acul turometrului):

uitel pe al meu inainte sa ii sincronizez carburatoarele ...cu bujiile schimbate aveau doar 300km

Mesaj completat

cum se verifica scanteia la bujie ??

al meu are 41 000 km k5 si sigur nu au fost reglate carburatoarele si nici bujiile nu fost schimbare

nici ale mele nu au fost reglate si are 63000km ...azi a fost prima data cand au fost reglate ... iar cu scanteia la buji ..simplu ..le scoti afara, le pui pe motor in asa fel incat sa faca contact cu motoru si dai la automat si vei vedea cum da scanteie ...

Editat de Ovi_zd3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din film e greu sa-mi dau seama, dar as zice ca nu are nici o problema, eu cred ca n-o sa faci niciodata Banditul sa sune ca aspiratorul, asa e el. dar parca ai ralantiul cam mare, as zice sa-ti iei totusi si un turometru.

daca ajungi la probleme cum am eu poate e cazul sa te ingrijorezi, dar pina atunci...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raman la subiect, sa nu ziceti ca o dau in balarii iar :moron:

Godzilla asta al meu nu porneste cu socul tras la cald. Ba mai mult, cand se incalzeste motorul, daca ii dau soc moare. Odata am plecat la drum si nu statea la relanti nici cum, il turam in morti la semafoare sa nu moara, ma aplecam pe o parte sa reglez ralantiul, nimic. Intr-un final sa observ ca nu am impins socul de tot :peace:

O fi de bine, o fi de rau, asta ca nu ii place socul la cald? La rece, tot timpul o ajut cu soc si porneste la sfert de cheie.

Un peste alta, daca permiteti o gluma, asta e frumusetea motoarelor pe carburatie ( no offence celorlalti ). Pe langa costurile mai mici de productie si intretinere, ramai cu reglaje de amestec, de compresie, se supape, de sincronizat carburatoare, operatiuni care pe langa ca nu costa o avere, te fac sa petreci mai mult timp cau animalul preferat. Te duce daca vreti mai aproape de Mobre, simsoane, cz-uri , decat de a merge pe tester si da o gramada de bani (cazul injectiei). Sper sa nu isc polemici, asa sunt eu, old school.

Enjoy your rides si sa duceti la capat operatiunile de reparare cei care aveti nevoie de ele.

Editat de alin_barburas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iceman, stiu cum se verifica compresia, chiar ma gindeam azi sa-mi comand manometru de pe Louis, ca nu e scump. si chiar cred ca o s-o fac.

legat de compresia la cald vs. la rece, parerile vad ca sint impartite din ce am gasit pe net. unii jura ca scade la cald, altii ca ar creste. toata lumea spune ca se dilata segmentii, dar se dilata si camasile cilindrilor. camasile sint din aluminiu, segmentii din otel si toate aliajele aluminiului au coeficientul de dilatare termica mai mare decit cel al otelurilor.

 

gabi88, scinteia se verifica simplu: scoti bujia, o infigi in fisa, o tii lipita deblocul motor sa faca masa si dai la demaror. unde bati?

legat de soc, nu e cazul, am verificat si asta, gliseaza fara probleme. oricum, daca as merge cu socul tras s-ar observa in functionarea motorului.

 

Este un argument foarte bun, treaba cu diferenta intre coeficientii de dilatare termica, un potential motiv al scaderii compresiei la cald. Ba mai mult (desi o sa fiu in contradictie cu Macke), la cald, coeficientul de vascozitate al uleiului scade si el (chiar dak devine constant, pelicula este mai subtire). Deci, in acest caz, avem o variatie pe + (cilindrul, in sensul ca se dilata inspre etansare) si doua pe - (cilindrul si uleiul mai subitre) de unde pot sa deduc, k orice uzura, fie ea cat de mica, poate fi amplificata de starea "de cald", si apoi simptomele pe kre le tot acuzati.

 

Naspa faza cu telefonu, iar atunci cand il tii in buzunar la pantaloni mai apare un fenomen (deh, tot patitu-i priceput :peace: ) pe ploaie: un dispozitiv electric nu s-a impacat prea bine cu apa niciodata (poate mai putin masinile de spalat si de calcat :moron: ). Deci buzunaru de la piept ramane sfant (eventual un buznar interior valabil pt acte).

 

Asfalt uscat si bafta cu cu mai aveti voi de umblat pe la ele :)!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alin_Barburas, e normal sa faca asa, cu socul tras primeste mai multa benzina si mai putin aer, ceea ce face pornirea la rece mai usoara, insa pe masura ce motorul se incalzeste, benzina in exces il ineaca. Deci, no worries!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aline, in manual zice ca nu se umbla la soc cind motorul e cald, eu nu l-am pornit niciodata cu soc decit la rece. noroc ca motorul l-am luat cu tot cu manual, altfel poate as fi ajuns sa ma iau dupa cine stie ce legende forumistice si il porneam cu socul la maxim si cu gazul la fel, sau naiba stie cum. socul imbogateste amestecul, carburatorul e proiectat sa functioneze intr-un anumit fel la cald.

 

pt. oleaca de trivia, soc vine de la englezescul choke (a (se) inneca, in nici un caz shock cum mai scriu unii). pt. cine intelege chineza: http://en.wikipedia.org/wiki/Choke_valve

 

legat de problema mea, am intrebat si pe un forum strainez. mi s-a spus sa verific daca nu e de la un furtun cu o mica fisura (furtunul de vid de exemplu). ce-i drept e ca ieri cind am scos rezervorul mi s-a parut ca cauciucul (sau neoprenul, ce-o fi) furtunurilor de alimentare si vid parca e oleaca intarit. merita de verificat si asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa nu isc polemici, asa sunt eu, old school.

Enjoy your rides si sa duceti la capat operatiunile de reparare cei care aveti nevoie de ele.

 

Hai sa-ti spun o chestie.

Cand mi-am luat Banditul nu eram inca hotarat ce vreau, Bandit sau FZ6N. Asa ca m-am dus la Alfa Motors, si erau parcate una langa alta, Banditu' meu si un FZ6N 2005 negru complet... ma dusesem acolo sa le testez pe amandoua, stii ce? nici nu m-am mai urcat pe FZ6 :moron:

Intotdeauna mi-au placut motocicletele clasice..Triumph, Harley, Ducati, UJM-urile si comunistele... d-aia am si avut 2 cruisere...pt aspectul lor classic.

 

Mor dupa cum arata banditu pe carburatie, cu aripioarele alea pe bloc si cadrul asta din tuburi de otel, apectul asta classic si bordul...ah, bordurl cu ace :peace: ...nu stiu, cand il calaresc simt ca-s calare pe o motocicleta in adevaratul sens al cuvantului, de care niciun cruiser calarit de mine pana acum nu s-a aropiat, poate putin prima mobra, viraga de 535, poate din cauza ca si aia era mai din topor... cu racirea doar pe aer.

In clasa naked bandtul pe carburatie e...Altceva! Hornetul nici nu se apropie de el ca frumusete sau prezenta, si altele gen Yamaha XJ600N palesc langa el.

Mi-am zis "Cand o fi sa cedeze motoru', ii fac transplant". Nu cred ca mai vand motocicleta asta, she's e keeper.

aberez?

 

Cat despre astea noi cu racire pe apa si injectie, sunt..dar nu ca astea de pana in 2005, parerea mea (nu dati!)

 

They don't make them like they used to...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un argument foarte bun, treaba cu diferenta intre coeficientii de dilatare termica, un potential motiv al scaderii compresiei la cald. Ba mai mult (desi o sa fiu in contradictie cu Macke), la cald, coeficientul de vascozitate al uleiului scade si el (chiar dak devine constant, pelicula este mai subtire). Deci, in acest caz, avem o variatie pe + (cilindrul, in sensul ca se dilata inspre etansare) si doua pe - (cilindrul si uleiul mai subitre) de unde pot sa deduc, k orice uzura, fie ea cat de mica, poate fi amplificata de starea "de cald", si apoi simptomele pe kre le tot acuzati.

 

Nu esti in contradictie cu mine :moron: E foarte corect ce spui tu cu o mica adaugire: uleiul cand e cald etanseaza mai USOR segmentii. De-aia nici nu este recomandat sa ii dai gaz la rece, pentru ca ungerea este deficitara.(pe langa partea cu coeficientul termic si diferenta care apare datorita faptului ca unele piese se incalzesc mai repede decat altele).

 

Uzura poate fi foarte usor determinata dupa consumul de ulei. Daca adaugi ulei in mod constant, atunci ai o pieredere si trebuie verificat. Tineti minte ca orice motor consuma ulei, deci mitul ca am pus 3 litri de ulei si am scos tot 3 e BUSTED :peace:

 

Ursu: cred ca mi-a venit o idee...ca tot zicea alin ceva de soc. Ia verifica daca nu cumva ramane blocat cablul de soc. Ca daca zici ca face doar la cald ... se comporta exact cum spune alin. e si asta o alta verificare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iceman, eu unul te inteleg perfect. am hotarit acuma ceva vreme ca Banxditul nu pleaca niciodata, indiferent daca o sa-mi iau alt motor sau nu. stiu ca e greu de inteles pentru cineva care-l ia ca sa-l tina un an dupa care sa treaca pe "erunu", dar mai sint si ciudati.

acum ceve vreme discutam cu cineva de niste imbunatatiri pe care vreau sa i le fac motorului iar cind a aflat ca e vorba de un Bandit a zis "a, pai daca e doar un Bandit..." m-a facut sa zimbesc, pare un fel de intelepciune general asumata ca un motor de genul asta se tine un an, dupa care trecem pe "cebere" sau "erunu".

apropos de CBR, m-am dat acum vreo 2 saptamini in parcare la serviciu cu un F4. ce sa zic... da, are frine clar mai bune, da, are amortizoare clar mai sportive, da, motorul se aude ca un ceas dar cu toate astea e ceva in motocicleta aia care ma face nici sa nu-mi treaca prin cap sa cumpar asa ceva vreodata. stiu toate povestile cu fiabilitatea - pe care nici nu prea le cred - dar ma lasa si ele rece.

si cum zice Alin, e un motor foarte simplu pe care poti sa si inveti oleaca de mecanica si sa ajungi sa-l cunosti. la Bandit nu-ti trebuie decit o cheie de bujii ca sa le schimbi, la altele trebuie demontat jumatate de motor ca sa ajungi la ele...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Banditul are filtru in interiorul rezervorului, la robinet. nu e nevoie de filtru de benzina suplimentar, s-au gindit galbejitii la asta.

apropos de ideea lui Macke, azi am scos rezervorul (vezi mai jos) si am vazut ca in spate, acolo unde ar trebui probabil pus flotorul, e o adincitura rotunda (cca. 5-7 cm diametru) cu 5 alte adincituri mici dispuse radial in interior, probabil acolo se fixeaza la B12 grozavia.

 

Ce spune Klauze e o chestie buna, cea cu filtru suplimentar montat. Eu la CB am curatat de 2 x carburile si de fiecare data gaseam nisip. Iar filtrul ala de la canea l-am suflat de cateva ori, avea plasa filtrului atat de deasa abia trecea aerul :peace:, si nu era rupta. Benzina in Romania e murdara, insa cu siguranta costurile unui filtru suplimentar sunt mai mici decat cele ale curatarii tuturor carburatoarelor.

 

Mesaj completat

Ovi: motorul ala se aude chiar mai bine ca la mine :moron: uite am sa fac si eu un mini-filmulet cu motorul la cald ... oricum eu trebuie sa trec pe la mecanic pentru joc supape (verificare) si sincronizare carburi :) (poate si schimb bujii)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

LE: Macke, initial n-am vazut recomandarea cu bujiile. cred ca o sa fac asta, o sa iau o bujie cu mine sa vad daca face scinteie cu motorul cald.

Mesaj completat

la mine filtrul din interiorul rezervorului arata imaculat. poate nu imaculat, e cumva galbui, dar nu am observat absolut deloc depuneri pe el. pun doar Carrera 95 la OMV.

Editat de ursu272r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ovi: motorul ala se aude chiar mai bine ca la mine :peace: uite am sa fac si eu un mini-filmulet cu motorul la cald ... oricum eu trebuie sa trec pe la mecanic pentru joc supape (verificare) si sincronizare carburi :moron: (poate si schimb bujii)

pai tinand cond ca acum are si carburatoarele sincronizate se aude si mai bine ... o sa ii fac zilele astea un alt filmulet... problema mea cea mai mare este ca nu gasesc turometru pentru el, am gasit doar unu care era ars si mai cerea si pe el 80euro fara capacul cromat din spate ...momentan am pus unu de la un hyosung :D sper sa nu ma injurati dar se obs foarte bine lipsa lui, cel care l-am pus nu e functional ( decat becurile ) dar macar este acolo

Mesaj completat

din film e greu sa-mi dau seama, dar as zice ca nu are nici o problema, eu cred ca n-o sa faci niciodata Banditul sa sune ca aspiratorul, asa e el. dar parca ai ralantiul cam mare, as zice sa-ti iei totusi si un turometru.

daca ajungi la probleme cum am eu poate e cazul sa te ingrijorezi, dar pina atunci...

voi incerca si chestia cu bujiile, si nu ma voi lasa pana nu se va auzi rotund motoru, ideea este ca la o turatie constanta motoru imi " da in nas " si isi revine, acum sa vad cum merge treaba dupa sincronizatu carburatoarelor sper sa nu mai faca asa

 

 

P.S am gasit ceva foarte interesant :) un bugspiler si un fel de semicarene pentru bandit, dar nu am gasit pe nimeni care sa faca comenzi pe E-bay italia ...

si lincurile

http://cgi.ebay.it/Moto-Ricambi-e-Accessor...=item27abb6826c

 

http://cgi.ebay.it/DR485-suzuki-BANDIT-600...=item27a5f9a915

Editat de Ovi_zd3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut

Am si eu o problema cu Banditul.

Am plecat azi de la Arc (ploua rau) si dupa 5 km a inceput sa nu mai traga, cum face cand ramane fara benzina. Unde intra apa?

 

 

Asfalt uscat !!!!!

 

nu cred ca intra apa pe nicaieri. am mers si io pe ploaie cu banditul si am observat ca cu cat era mai frig (daca ploua) cu atat trebuia sa reduc din viteza. cu alte cuvinte impresia mea este ca se raceste motorul prea tare, adica iese din parametrii normali de functionare. relantiul scade la minim si trebuie sa o urc in ture ca sa obtin ce vreau. adica daca normal il tin la drum la 4-5 mii de ture pe ploaie trebuie sa il tin la 6-7 mii. si aici ma refer la mers la drum intins pe ploaie ca daca opresti pe la stopuri motorul se incalzeste...

daca e frig dar nu ploua e mult mai bine. apa care vine direct pe motor (motorul fiind expus direct) il raceste cu atat mai mult cu cat mergi mai repede... (e logic, motorul e spalat de mult mai multa apa).

 

dar poate gresesc si la amandoi ne intra pe undeva apa in motor... :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

confirm, motorul merge mult mai rece pe ploaie: 70-80 de grade tinut la sa zicem 6000 de ture.

 

Ovi, bug spolier de la Ricambi Weiss mi-am luat si eu, momentan e la vopsit. preturile sint bune, nu sint cele mai misto, dar pe Banditmania.co.uk unele costa si 200 de euro. partea mai proasta e ca nu vin cu sistem de prindere si trebuie sa improvizezi tu. pont: urechi poti sa-ti tai cu flexul dintr-o carcasa de sursa de PC, tabla aia e suficient de tare.

despre cum cumperi de pe ebay exista destula informatie, trebuie numai cautata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iceman, eu unul te inteleg perfect. am hotarit acuma ceva vreme ca Banxditul nu pleaca niciodata, indiferent daca o sa-mi iau alt motor sau nu. stiu ca e greu de inteles pentru cineva care-l ia ca sa-l tina un an dupa care sa treaca pe "erunu", dar mai sint si ciudati.

acum ceve vreme discutam cu cineva de niste imbunatatiri pe care vreau sa i le fac motorului iar cind a aflat ca e vorba de un Bandit a zis "a, pai daca e doar un Bandit..." m-a facut sa zimbesc, pare un fel de intelepciune general asumata ca un motor de genul asta se tine un an, dupa care trecem pe "cebere" sau "erunu".

apropos de CBR, m-am dat acum vreo 2 saptamini in parcare la serviciu cu un F4. ce sa zic... da, are frine clar mai bune, da, are amortizoare clar mai sportive, da, motorul se aude ca un ceas dar cu toate astea e ceva in motocicleta aia care ma face nici sa nu-mi treaca prin cap sa cumpar asa ceva vreodata. stiu toate povestile cu fiabilitatea - pe care nici nu prea le cred - dar ma lasa si ele rece.

si cum zice Alin, e un motor foarte simplu pe care poti sa si inveti oleaca de mecanica si sa ajungi sa-l cunosti. la Bandit nu-ti trebuie decit o cheie de bujii ca sa le schimbi, la altele trebuie demontat jumatate de motor ca sa ajungi la ele...

 

eu am ajuns la bandit dupa ce am trecut pe CBR. am si acum cbr-ul, nu pot sa ma despart nici de el cum nu pot sa ma despart nici de bandit.

fiecare are rostul lui. nu pot de exemplu sa merg prin oras cu cbr-ul. imi este incomod, ma dor palmele dupa un timp si tot timpul am senzatia ca aglomeratia nu-i convine. are frane mai bune ca banditul in mod clar si ciclistica mai buna.

(are kit de inaltare si asta s-ar putea sa-i imbunatateasca ciclistica...)

 

daca vreau sa fac o plimbare prin tara cu pasager (e vorba de nevasta-mea) e va prefera intotdeauna cbr-ul. e mai silentios si mai finisat.

 

dar banditul este mult mai comfy. plus ca induce un stil. arata mai bine cu geaca si blugi. e mai "motocicleta".

prin oras e rege, dar si la drum daca nu-ti propui ture de 180-200km/h. in plus am montat pe el kit complet de bagaje si arata foarte bine incarcat cu topcase si sidecase. motorul e mai simplu si am senzatia ca desi "honda e honda" ma pot baza pe bandit (si chiar o fac!) la orice drum prin tara. e mai "reparabil".

 

nu comparati banditul cu R1 sau cu cbr. nu au nici o legatura.

 

banditul are stil inseamna oras, blugi, bere...

cbr/r1 inseamna viteza... viteza... fitse si viteza.

 

banditul este un naked care arata foarte bine, imi place mai mult decat orice chopper. pozitia de condus e beton, ai vizibilitate in trafic e comfortabil, motorul e un pic mai galagios dar nu vibreaza ca un chopper.

 

concluzie: nici banditul meu nu e de vanzare :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Alin_Barburas, e normal sa faca asa, cu socul tras primeste mai multa benzina si mai putin aer, ceea ce face pornirea la rece mai usoara, insa pe masura ce motorul se incalzeste, benzina in exces il ineaca. Deci, no worries!

Merci, nu sunt ingrijorat, eram doar curios

Mesaj completat

Aline, in manual zice ca nu se umbla la soc cind motorul e cald, eu nu l-am pornit niciodata cu soc decit la rece. ..

La fel si eu, NUMAI la rece trag socul, asa cum am scris si mai sus, era doar o pura curiozitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

confirm, motorul merge mult mai rece pe ploaie: 70-80 de grade tinut la sa zicem 6000 de ture.

 

Ovi, bug spolier de la Ricambi Weiss mi-am luat si eu, momentan e la vopsit. preturile sint bune, nu sint cele mai misto, dar pe Banditmania.co.uk unele costa si 200 de euro. partea mai proasta e ca nu vin cu sistem de prindere si trebuie sa improvizezi tu. pont: urechi poti sa-ti tai cu flexul dintr-o carcasa de sursa de PC, tabla aia e suficient de tare.

despre cum cumperi de pe ebay exista destula informatie, trebuie numai cautata.

am cautat dar nimeni pana acum nu face comenzi de pe italia ... asteptam poze cu banditu cu bug spoiler :peace: :>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti spun o chestie.

Cand mi-am luat Banditul nu eram inca hotarat ce vreau, Bandit sau FZ6N. Asa ca m-am dus la Alfa Motors, si erau parcate una langa alta, Banditu' meu si un FZ6N 2005 negru complet... ma dusesem acolo sa le testez pe amandoua, stii ce? nici nu m-am mai urcat pe FZ6 :moron:

Intotdeauna mi-au placut motocicletele clasice..Triumph, Harley, Ducati, UJM-urile si comunistele... d-aia am si avut 2 cruisere...pt aspectul lor classic.

 

Mor dupa cum arata banditu pe carburatie, cu aripioarele alea pe bloc si cadrul asta din tuburi de otel, apectul asta classic si bordul...ah, bordurl cu ace :peace: ...nu stiu, cand il calaresc simt ca-s calare pe o motocicleta in adevaratul sens al cuvantului, de care niciun cruiser calarit de mine pana acum nu s-a aropiat, poate putin prima mobra, viraga de 535, poate din cauza ca si aia era mai din topor... cu racirea doar pe aer.

In clasa naked bandtul pe carburatie e...Altceva! Hornetul nici nu se apropie de el ca frumusete sau prezenta, si altele gen Yamaha XJ600N palesc langa el.

Mi-am zis "Cand o fi sa cedeze motoru', ii fac transplant". Nu cred ca mai vand motocicleta asta, she's e keeper.

aberez?

 

Cat despre astea noi cu racire pe apa si injectie, sunt..dar nu ca astea de pana in 2005, parerea mea (nu dati!)

 

They don't make them like they used to...

Fiecare isi iubeste mobra. Modelul asta pentru unii e manie, pentru altii e ce isi pot permite.

Pe mine personal ma obsedeaza de prin 2004. Cand in 2005 am vazut reclama la Bandit pe Eurosport cu baba cakarind Banditul a fost definitivata obsesia (reclama=spiritul comertului).

Multi au cumparat un Bandit doar pt ca de atat le-au ajuns banii. Apoi poate il schimba, poate ii prinde virusul, depinde.

Sa nu uitam totusi ca Banditul a cam scos Suzuki dintr-o perioada destul de neagra dpdv al profitului. Tot acest motor are o istorie deja de peste 15 ani, cu fani in toata lumea si comunitati stranse. Unii din factorii decisivi ai succesului sunt fiabilitatea motorului, aspectul (atat al motocicletei cat si al motorului), aripioarele de racire dand un look unic mobrei. E usor de condus, ergonomic beginer friendly si un comuter excelent, stunt bike folosit foarte intens oi vreme (1200), etc etc etc, le stiti si voi. Look-ul e placut de multi in detrimentul competitoarelor tocmai datorita blocului urias, care iese din cadru. Restul mobrelor deriva din sportive, deci au blocul racit pe lichid, deci e mai ingust si plat, eventual mai au si un radiator urias si un furtun de racire supradimensionat (hornet) care arata de parca ii face clisma careva.

Ma rog, intelegeti voi pluisurile si le stiti vu totii.

Generatia noua da Bandit are blocul racit pe lichid deoarece (cred) au fost coinstransi baietii de respectarea noirmelor euro, fapt imposibil la un motor pe carburatie. Eu le apreciez totusi stiind ca au un Pedigree puternic, chiar daca au si bordul, farul sau altele schimbate.

P.S. Cam aglomeratie aici, si la voi ploua?

Recomand cursa de WSBK pe Eurosport acum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...