alin_barburas Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 (editat) asta cu tobele e cu du-te vino.Eu de exemplu, cand am luat mobra, toba (originala) era tzais...ca si cum ar fi fost noua. Acum e plina de pete (de smoala de pe asfalt si altele) care fara un polish cu crema de crom nu cred ca ies. Ma gandesc... ori italieneii tinut mobra asta in tzipla, ori au polishat-o mereu (ma indoiesc, ultimul prop a fost o gagica de 30 ani), ori aia de la Alfa Motors au polishat-o...ORI, si acum vine si ideea principala, cand a vandut mobra italianca si-a pastrat toba aftermnarket si a pus-o inapoi pe aia originala, sau ceva asemanator. in alta ordine de idei, mobra merge perfect si consuma foarte putin deci, daca n-ai luat mobra de noua...n-ai cum sa stii exact ce si cum, ce setari si ce tobe au fost pe ea. Am fost la doctor mainainte cu el si au crapat ceva chestii in toba, s-o fi desprins ceva site din alea. Cand oi avea vreme si chef oi desface finala sa o scutur sa aud daca zdrangane ceva acolo, insa nu o s-o deschid de tot ca nu are rost, nu se moare dintr-atata. De petele de asfalt si bitum sau ce naiba e ala, zmoala, mama ei, poti incerca cu Ciff sau inlocuitor, eu am aplicat Ajax crema insa acuma nu se mai gaseste pe piata, dar e exact ca Ciff-ul. GARANTAT ies petele, si de pe finala si de pe tevile dinainte. Mai ales sub radiator erau varza tobele la mine, desi din Italia a venit bibelou, de te barbiereai in ele. Incearca, insa preventiv, aplica pe teava de sub motor prima data, sa vezi daca pateaza sau daca raman urme naspa. Eu am aplicat solutia pe o carpa, dadeam umpic pe teava, apoi spalam bine cu jet de apa, tot asa. Editat Noiembrie 3, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 Hmm..Si eu am curatat galeriile tot cu Ciff..imi faceam freza in ele dupa ce am terminat..o sticla cu apa+Ciff+ 2 carpe, fac minuni Au iesit toate petele alea de smoala si nu numai..Am stat 4 ore la frecat, dar a meritat, arata cu totul altfel.. Cat despre toba, cred ca o sa-l vand pe Domnul Leo Vince..Intradevar are un sunet demential, dar din cauza asta, incep sa merg mai turat..si creste consumul..Sa nu mai zic ca atunci cand o sa plec la drum lung o sa-mi huruie in cap..Sau ca nu o sa mai pot sa merg noaptea prin oras, ca sa nu raman fara talon..M-au oprit si cand aveam toba stock sa verifice, d-apai cu toba sport ) Mie imi place sa merg fara griji..dar parca vad ca o sa plang dupa ea, daca o dau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 Hmm..Si eu am curatat galeriile tot cu Ciff..imi faceam freza in ele dupa ce am terminat..o sticla cu apa+Ciff+ 2 carpe, fac minuni Au iesit toate petele alea de smoala si nu numai..Am stat 4 ore la frecat, dar a meritat, arata cu totul altfel.. Cat despre toba, cred ca o sa-l vand pe Domnul Leo Vince..Intradevar are un sunet demential, dar din cauza asta, incep sa merg mai turat..si creste consumul..Sa nu mai zic ca atunci cand o sa plec la drum lung o sa-mi huruie in cap..Sau ca nu o sa mai pot sa merg noaptea prin oras, ca sa nu raman fara talon..M-au oprit si cand aveam toba stock sa verifice, d-apai cu toba sport ) Mie imi place sa merg fara griji..dar parca vad ca o sa plang dupa ea, daca o dau as vrea sa o cumpar eu daca se potriveste pe vremea asta daca merci cu motocicleta neincalzita sau putin incalzita care e riscu sau ce se strica ? *nu ca fac eu asa dar intreb de curiozitate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 3, 2010 Share Postat Noiembrie 3, 2010 pe vremea asta daca merci cu motocicleta neincalzita sau putin incalzita care e riscu sau ce se strica ?*nu ca fac eu asa dar intreb de curiozitate Vreme rece = motor rece, jocuri mari => uzuri mari Vreme rece = cauciucuri reci + asfalt rece => cazi si faci buba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 as vrea sa o cumpar eu daca se potriveste pe vremea asta daca merci cu motocicleta neincalzita sau putin incalzita care e riscu sau ce se strica ? *nu ca fac eu asa dar intreb de curiozitate Pai daca vrei ne intalnim in una din zile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) asta cu tobele e cu du-te vino.Eu de exemplu, cand am luat mobra, toba (originala) era tzais...ca si cum ar fi fost noua. Acum e plina de pete (de smoala de pe asfalt si altele) care fara un polish cu crema de crom nu cred ca ies. Ma gandesc... ori italieneii tinut mobra asta in tzipla, ori au polishat-o mereu (ma indoiesc, ultimul prop a fost o gagica de 30 ani), ori aia de la Alfa Motors au polishat-o...ORI, si acum vine si ideea principala, cand a vandut mobra italianca si-a pastrat toba aftermnarket si a pus-o inapoi pe aia originala, sau ceva asemanator. Eu cand am luat motoreta de la anteriorul posesor, avea toba stock patata rau! A tinut-o in curte sub o mushama ) deh, asa a stiut el! Am frecat aproape o zi intrega la ea cu "crema" pentru crom si as mai fi frecat dar obosisem. A iesit bine. Ii mai fac o frectie in iarna, ca sa fie oglinda... sa am de ce sa-mi para rau cand o voi zgaria ciff-ul e bun doar pentru galerii... unde nu-i pretentia mare... ca altfel, cam zgarie! Bafta Editat Noiembrie 4, 2010 de Vulturul Cu Dinti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 pentru lustruit (nu curatat) Autosol-ul e foarte bun. exista special pentru aluminiu si inox. cel putin la aluminiu da rezultate neasteptate, banuiesc ca si la galerii functioneaza. nu incercati cu alte paste ca nu se compara. am incercat si Sonax -> e un rahat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) Vreme rece = motor rece, jocuri mari => uzuri mari intr-adevar, cand pornesc mobra pe frigu asta, in primele 30 secunde zici ca e diesel gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. O pornesti cu socu tras si o lasi minim 3-4 minute asa (vezi sa fie sub 2000 rpm, pe la 1600 e cel mai bine), dupa care bagi treptat socu pana ajungi sa-l bagi de tot...daca mobra sta lejer la peste 1.000 rpm, poti sa pleci cu ea. Sa nu te sperii daca atat timp cat ai socu' tras o sa fi invaluit de abur la greu, e normal pe vremea asta (mai ales in diminetile cetoase/umede), e condensul care dispare dupa ce se incinge si toba. Dupa ce ai plecat cu ea...nu accelera brusc si primele 3-4 semafoare(5-10 min) incearca sa nu treci de 4500-5000 rpm, dupa care inca 2-3 semafoare (5-7 min) incearca sa nu treci de 6.000 rpm (nici nu ai de ce, daca mergi linistit). Oricum, simti motorul cand intra in termp optima, e mai fin/elastic...sau ceva de genu, nu stiu cum sa explic. Editat Noiembrie 4, 2010 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 intr-adevar, cand pornesc mobra pe frigu asta, in primele 30 secunde zici ca e diesel gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. O pornesti cu socu tras si o lasi minim 3-4 minute asa (vezi sa fie sub 2000 rpm, pe la 1600 e cel mai bine), dupa care bagi treptat socu pana ajungi sa-l bagi de tot...daca mobra sta lejer la peste 1.000 rpm, poti sa pleci cu ea. Sa nu te sperii daca atat timp cat ai socu' tras o sa fi invaluit de abur la greu, e normal pe vremea asta (mai ales in diminetile cetoase/umede), e condensul care dispare dupa ce se incinge si toba. Dupa ce ai plecat cu ea...nu accelera brusc si primele 3-4 semafoare(5-10 min) incearca sa nu treci de 4500-5000 rpm, dupa care inca 2-3 semafoare (5-7 min) incearca sa nu treci de 6.000 rpm (nici nu ai de ce, daca mergi linistit). Oricum, simti motorul cand intra in termp optima, e mai fin/elastic...sau ceva de genu, nu stiu cum sa explic. da, stiu cum sa merg si cum sa il pornesc, intrebam de curiozitate , se pare ca DIN NOU nu am primit un raspuns (de la cei care stiu) in fine nu conteaza asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 raspunsul trebuia cautat in concluziile celor care au scris...adica daca mergi cu motorul neincalzit NU SE INTAMPLA NIMIC daca...vezi @iceman. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 se pare ca DIN NOU nu am primit un raspuns (de la cei care stiu) Din cate am citit/vazut, ti-ai primit EXACT raspunsul la intrebare. La ce raspunsuri te asteptai? Vrei studii exacte cu ceea ce se intampla in motor neincalzit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 raspunsul trebuia cautat in concluziile celor care au scris...adica daca mergi cu motorul neincalzit NU SE INTAMPLA NIMIC daca...vezi @iceman. la sugestia ta am citit postul lui iceman de 8 ori , nu scrie nicaieri ce pateste mobra daca mergi cu ea neincalzita... + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Mesaj completat Din cate am citit/vazut, ti-ai primit EXACT raspunsul la intrebare. La ce raspunsuri te asteptai? Vrei studii exacte cu ceea ce se intampla in motor neincalzit? adica intreb si eu ca poate se intampla sa plec urgent si sa nu am timp sa stau dupa motor sa se incalzeasca oprim (am carburator) si eram la fel de curios cam ce se poate strica sau/si ce pateste motorul la un asa tratament , adica pistoane sticate , biele duse , manivele ruginite , cauciucuri tocite, becuri arse , oglinzi zgariate ,scarite rupte, vopsea matuita etc evident ca nu studii de cercetare sau/si de dezvoltare vreau , am crezut ca stie cineva . multa lume stie si vorbeste de proprietatile uleiurilor , benzinei si multe alte lucruri complicate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vishco Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) ai uzura mai mare la orice piesa se misca in motor. de ce? pentru ca uleiul nu e la temperatura optima ca sa faca ungerea. cilindrii/pistoanele/ segmentii sunt reci, nedilatati Editat Noiembrie 4, 2010 de Vishco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 oameni buni. poate noi ca motociclisti sintem mai atenti la detaliile astea. dar mi-e greu sa cred ca toti posesorii de masina au grija s-o lase la incalzit cind afara sint -20 de grade. ca sa nu mai zic ca imediat ce pornesc cu ea o duc la 5000 de ture si totusi nu se strica zilnic motoarele masinilor, chiar si cele mai abuzate tin sute de mii de kilometri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Eu nu-mi duc NICIODATA masina la 5000 rpm, 1 pt ca e diesel si la 4500 se termina treaba cu turatia, si 2 pentru ca e masina mea si am grija de ea. 5000 rpm la un motor nu e mult! Aici e altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Gabi, n-am zis nicaieri ca se strica, ci se uzeaza mai pronuntat. *nu ca fac eu asa dar intreb de curiozitate pai daca nu faci asa, inseamna ca faci bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Vreme rece = motor rece, jocuri mari => uzuri mari gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. A MENAJĂ ~ĂŠz tranz. 2) (bunuri) A întrebuința cu măsură; a consuma cu economie și grijă; a economisi; a cruța. la sugestia ta am citit postul lui iceman de 8 ori , nu scrie nicaieri ce pateste mobra daca mergi cu ea neincalzita... adica intreb si eu ca poate se intampla sa plec urgent si sa nu am timp sa stau dupa motor sa se incalzeasca oprim (am carburator)si eram la fel de curios cam ce se poate strica sau/si ce pateste motorul la un asa tratament Pai hotaraste-te! Una e sa mergi cu ea neincalzita, si alte e sa se intampla din an in paste sa pleci cu ea mai rece. El n-a zis ca se strica, el a zis uzuri mari (si adaug eu mai 'rapide') daca e o obisnuinta sa pleci cu ea rece si s-o duci in 10.000 rpm, asta daca merge. De ce zic daca merge, pai porneste-o tu si baga socu imediat si pleaca cu ea...daca poti! O sa-ti dea in nas/tremura/nu se tureaza etc...ca orice motor (de mobra sau masina) pe carburatie... come one! si acum sa-ti raspund ca la clasa a-IV-a: DACA MERGI FRECVENT CU MOBRA NEINCALZITA SI O FORTEZI NEINCALZITA, PIESELE DIN MOTOR SE VOR UZA MAI MULT SI MAI RAPID DECAT DACA AI INCALZI-O INAINTE. DACA SE INTAMPLA DE 3-5 ORI PE AN N-ARE NICI PE DRACU! DAR E RECOMANDAT SA O INCALZESTI INAINTE DE A TRECE DE 6.000 RPM. de ce se uzeaza mai repede: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm http://www.howstuffworks.com/motorcycle1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_expansion + niste logica si bazele fizicii din liceu. plm... E ok acum, te satisface raspunsul? Mai era unu la sectiunea Service, cu mobra pe injectie si intreba "Dupa ce pornesc mobra, nu se tureaza la 10.000 rpm, are 'lag'...dar dupa 10 minute merge bine, ce are?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) Gabi, n-am zis nicaieri ca se strica, ci se uzeaza mai pronuntat. pai daca nu faci asa, inseamna ca faci bine... aa da , uzuri mari pai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Editat Noiembrie 4, 2010 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 aa da , uzuri maripai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Pai e motorul tau si cum il "ingrijesti", asa il ai. Viata unui motor termic consta foarte mult in perioada de functionare in care motorul e rece. Acum ai inteles? Mesaj completat aa da , uzuri maripai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Pai e motorul tau si cum il "ingrijesti", asa il ai. Viata unui motor termic consta foarte mult in perioada de functionare in care motorul e rece. Acum ai inteles? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Abia am ajuns acasa si la cum e vremea afara, ma bate gandu sa ies la o tura prin Bucale Evident cu incalzirea de rigoare a motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Abia am ajuns acasa si la cum e vremea afara, ma bate gandu sa ies la o tura prin Bucale Evident cu incalzirea de rigoare a motorului ai grija ca eu era sa o comit azi...mi-a intors un jeg de tigan cu taxi in fata fara semnal fara nimic cand eu eram in depasire...eram in depasire pentru ca jegu franase si aproape se oprise pe dreapta (fara semnal) si s-a gandit el sa intoarca (tot fara semnal)...ahhhh , nu mai traia si Antonescu ala putin.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 ai grija ca eu era sa o comit azi...mi-a intors un jeg de tigan cu taxi in fata fara semnal fara nimic cand eu eram in depasire...eram in depasire pentru ca jegu franase si aproape se oprise pe dreapta (fara semnal) si s-a gandit el sa intoarca (tot fara semnal)...ahhhh , nu mai traia si Antonescu ala putin.. Pai asta este motivul pt. care mi-am schimbat toba Dar folosesc si claxonul cu incredere.. Masinile care sunt de evitat in trafic: BMW seria X, Taxiuri, Femei, Sau cei mai in varsta care fara sa vrea ti-o coc.. Daca poti sa ascunzi numarul, trebuia sa-i rupi oglinda retrovizoare, pt. ca nu are nevoie de ea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Pai asta este motivul pt. care mi-am schimbat toba Dar folosesc si claxonul cu incredere..Masinile care sunt de evitat in trafic: BMW seria X, Taxiuri, Femei, Sau cei mai in varsta care fara sa vrea ti-o coc.. Daca poti sa ascunzi numarul, trebuia sa-i rupi oglinda retrovizoare, pt. ca nu are nevoie de ea.. intr-adevar eu am toba originala si nu prea as skimba-o ca e obositoare la drum lung una galagioasa ... sport sau cum ii zice...de la o varsta parca te saturi de duduiala...cred ca incep sa imbatranesc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 A MENAJĂ ~ĂŠz tranz. 2) (bunuri) A întrebuința cu măsură; a consuma cu economie și grijă; a economisi; a cruța. Pai hotaraste-te! Una e sa mergi cu ea neincalzita, si alte e sa se intampla din an in paste sa pleci cu ea mai rece. El n-a zis ca se strica, el a zis uzuri mari (si adaug eu mai 'rapide') daca e o obisnuinta sa pleci cu ea rece si s-o duci in 10.000 rpm, asta daca merge. De ce zic daca merge, pai porneste-o tu si baga socu imediat si pleaca cu ea...daca poti! O sa-ti dea in nas/tremura/nu se tureaza etc...ca orice motor (de mobra sau masina) pe carburatie... come one! si acum sa-ti raspund ca la clasa a-IV-a: DACA MERGI FRECVENT CU MOBRA NEINCALZITA SI O FORTEZI NEINCALZITA, PIESELE DIN MOTOR SE VOR UZA MAI MULT SI MAI RAPID DECAT DACA AI INCALZI-O INAINTE. DACA SE INTAMPLA DE 3-5 ORI PE AN N-ARE NICI PE DRACU! DAR E RECOMANDAT SA O INCALZESTI INAINTE DE A TRECE DE 6.000 RPM. de ce se uzeaza mai repede: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm http://www.howstuffworks.com/motorcycle1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_expansion + niste logica si bazele fizicii din liceu. plm... E ok acum, te satisface raspunsul? Mai era unu la sectiunea Service, cu mobra pe injectie si intreba "Dupa ce pornesc mobra, nu se tureaza la 10.000 rpm, are 'lag'...dar dupa 10 minute merge bine, ce are?" eu intreb ce se strica si ce pateste motoru dc pleci cu el rece si tu imi zici frumos cum faci tu sa incalzesti motoru, eu intreb de ce nu imi raspunde si mie nimeni din atatia si tu imi raspunzi putin la misto ca la clasa a 4 a cum e smecheria + ce inseamna `a menaja`( eu nu am intrebat cum se menajaza ! nu stiu la ce te ai referit tu .) -nu toata lumea stie mecanica asa ca imi cer scuze ca am pus o asemenea intrebare ,tot aici cer scuze si pt initiatorul topicului din sectiunea SERVICE care a pus o asemenea intrebare. -raspunsul nu ma satisface ci ma face sa inteleg de ce / cum se strica motocicleta daca imi bat joc de ea, chiar credeam ca daca mergi de 2-3 ori cu ea neincalzita si accelerezi airea se duce , asta e nu le stiu pe toate.. multumesc! plm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 vad aici niste discutii care nu-si au rostul si bat spre ironie...probabil din lipsa de activitate moto din batrani stiu ca un motor nu se tureaza excesiv , la pornire , pana nu-si ia ulei corespunzator...de la asta pana la a nu tura un motor nu stiu cat timp sau km de la pornire ,e cale lunga....acel ulei cand e rece nu cred ca este granule , ci doar ceva mai vascos...atunci sa va intreb ceva: eu sunt sigur ca temperatura uleiului nu este aceeasi la -20c fata de +35c...unde se gaseste uleiul in parametrii? la +18c si circulam numai atunci ca in rest se strica ceva p acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.