gn77b Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 pentru lustruit (nu curatat) Autosol-ul e foarte bun. exista special pentru aluminiu si inox. cel putin la aluminiu da rezultate neasteptate, banuiesc ca si la galerii functioneaza. nu incercati cu alte paste ca nu se compara. am incercat si Sonax -> e un rahat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) Vreme rece = motor rece, jocuri mari => uzuri mari intr-adevar, cand pornesc mobra pe frigu asta, in primele 30 secunde zici ca e diesel gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. O pornesti cu socu tras si o lasi minim 3-4 minute asa (vezi sa fie sub 2000 rpm, pe la 1600 e cel mai bine), dupa care bagi treptat socu pana ajungi sa-l bagi de tot...daca mobra sta lejer la peste 1.000 rpm, poti sa pleci cu ea. Sa nu te sperii daca atat timp cat ai socu' tras o sa fi invaluit de abur la greu, e normal pe vremea asta (mai ales in diminetile cetoase/umede), e condensul care dispare dupa ce se incinge si toba. Dupa ce ai plecat cu ea...nu accelera brusc si primele 3-4 semafoare(5-10 min) incearca sa nu treci de 4500-5000 rpm, dupa care inca 2-3 semafoare (5-7 min) incearca sa nu treci de 6.000 rpm (nici nu ai de ce, daca mergi linistit). Oricum, simti motorul cand intra in termp optima, e mai fin/elastic...sau ceva de genu, nu stiu cum sa explic. Editat Noiembrie 4, 2010 de ..IcemaN.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 intr-adevar, cand pornesc mobra pe frigu asta, in primele 30 secunde zici ca e diesel gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. O pornesti cu socu tras si o lasi minim 3-4 minute asa (vezi sa fie sub 2000 rpm, pe la 1600 e cel mai bine), dupa care bagi treptat socu pana ajungi sa-l bagi de tot...daca mobra sta lejer la peste 1.000 rpm, poti sa pleci cu ea. Sa nu te sperii daca atat timp cat ai socu' tras o sa fi invaluit de abur la greu, e normal pe vremea asta (mai ales in diminetile cetoase/umede), e condensul care dispare dupa ce se incinge si toba. Dupa ce ai plecat cu ea...nu accelera brusc si primele 3-4 semafoare(5-10 min) incearca sa nu treci de 4500-5000 rpm, dupa care inca 2-3 semafoare (5-7 min) incearca sa nu treci de 6.000 rpm (nici nu ai de ce, daca mergi linistit). Oricum, simti motorul cand intra in termp optima, e mai fin/elastic...sau ceva de genu, nu stiu cum sa explic. da, stiu cum sa merg si cum sa il pornesc, intrebam de curiozitate , se pare ca DIN NOU nu am primit un raspuns (de la cei care stiu) in fine nu conteaza asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 raspunsul trebuia cautat in concluziile celor care au scris...adica daca mergi cu motorul neincalzit NU SE INTAMPLA NIMIC daca...vezi @iceman. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 se pare ca DIN NOU nu am primit un raspuns (de la cei care stiu) Din cate am citit/vazut, ti-ai primit EXACT raspunsul la intrebare. La ce raspunsuri te asteptai? Vrei studii exacte cu ceea ce se intampla in motor neincalzit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 raspunsul trebuia cautat in concluziile celor care au scris...adica daca mergi cu motorul neincalzit NU SE INTAMPLA NIMIC daca...vezi @iceman. la sugestia ta am citit postul lui iceman de 8 ori , nu scrie nicaieri ce pateste mobra daca mergi cu ea neincalzita... + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Mesaj completat Din cate am citit/vazut, ti-ai primit EXACT raspunsul la intrebare. La ce raspunsuri te asteptai? Vrei studii exacte cu ceea ce se intampla in motor neincalzit? adica intreb si eu ca poate se intampla sa plec urgent si sa nu am timp sa stau dupa motor sa se incalzeasca oprim (am carburator) si eram la fel de curios cam ce se poate strica sau/si ce pateste motorul la un asa tratament , adica pistoane sticate , biele duse , manivele ruginite , cauciucuri tocite, becuri arse , oglinzi zgariate ,scarite rupte, vopsea matuita etc evident ca nu studii de cercetare sau/si de dezvoltare vreau , am crezut ca stie cineva . multa lume stie si vorbeste de proprietatile uleiurilor , benzinei si multe alte lucruri complicate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vishco Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) ai uzura mai mare la orice piesa se misca in motor. de ce? pentru ca uleiul nu e la temperatura optima ca sa faca ungerea. cilindrii/pistoanele/ segmentii sunt reci, nedilatati Editat Noiembrie 4, 2010 de Vishco Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 oameni buni. poate noi ca motociclisti sintem mai atenti la detaliile astea. dar mi-e greu sa cred ca toti posesorii de masina au grija s-o lase la incalzit cind afara sint -20 de grade. ca sa nu mai zic ca imediat ce pornesc cu ea o duc la 5000 de ture si totusi nu se strica zilnic motoarele masinilor, chiar si cele mai abuzate tin sute de mii de kilometri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Eu nu-mi duc NICIODATA masina la 5000 rpm, 1 pt ca e diesel si la 4500 se termina treaba cu turatia, si 2 pentru ca e masina mea si am grija de ea. 5000 rpm la un motor nu e mult! Aici e altceva! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Gabi, n-am zis nicaieri ca se strica, ci se uzeaza mai pronuntat. *nu ca fac eu asa dar intreb de curiozitate pai daca nu faci asa, inseamna ca faci bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 + un post de la rasvanus care zice ca SE STRICA ) Vreme rece = motor rece, jocuri mari => uzuri mari gabi88, uite ce poti face ca sa menajezi mobra pe frigurile astea. A MENAJĂ ~ĂŠz tranz. 2) (bunuri) A întrebuința cu măsură; a consuma cu economie și grijă; a economisi; a cruța. la sugestia ta am citit postul lui iceman de 8 ori , nu scrie nicaieri ce pateste mobra daca mergi cu ea neincalzita... adica intreb si eu ca poate se intampla sa plec urgent si sa nu am timp sa stau dupa motor sa se incalzeasca oprim (am carburator)si eram la fel de curios cam ce se poate strica sau/si ce pateste motorul la un asa tratament Pai hotaraste-te! Una e sa mergi cu ea neincalzita, si alte e sa se intampla din an in paste sa pleci cu ea mai rece. El n-a zis ca se strica, el a zis uzuri mari (si adaug eu mai 'rapide') daca e o obisnuinta sa pleci cu ea rece si s-o duci in 10.000 rpm, asta daca merge. De ce zic daca merge, pai porneste-o tu si baga socu imediat si pleaca cu ea...daca poti! O sa-ti dea in nas/tremura/nu se tureaza etc...ca orice motor (de mobra sau masina) pe carburatie... come one! si acum sa-ti raspund ca la clasa a-IV-a: DACA MERGI FRECVENT CU MOBRA NEINCALZITA SI O FORTEZI NEINCALZITA, PIESELE DIN MOTOR SE VOR UZA MAI MULT SI MAI RAPID DECAT DACA AI INCALZI-O INAINTE. DACA SE INTAMPLA DE 3-5 ORI PE AN N-ARE NICI PE DRACU! DAR E RECOMANDAT SA O INCALZESTI INAINTE DE A TRECE DE 6.000 RPM. de ce se uzeaza mai repede: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm http://www.howstuffworks.com/motorcycle1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_expansion + niste logica si bazele fizicii din liceu. plm... E ok acum, te satisface raspunsul? Mai era unu la sectiunea Service, cu mobra pe injectie si intreba "Dupa ce pornesc mobra, nu se tureaza la 10.000 rpm, are 'lag'...dar dupa 10 minute merge bine, ce are?" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 (editat) Gabi, n-am zis nicaieri ca se strica, ci se uzeaza mai pronuntat. pai daca nu faci asa, inseamna ca faci bine... aa da , uzuri mari pai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Editat Noiembrie 4, 2010 de gabi88 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 aa da , uzuri maripai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Pai e motorul tau si cum il "ingrijesti", asa il ai. Viata unui motor termic consta foarte mult in perioada de functionare in care motorul e rece. Acum ai inteles? Mesaj completat aa da , uzuri maripai normal , cum a zis si Make e motorul meu .. Pai e motorul tau si cum il "ingrijesti", asa il ai. Viata unui motor termic consta foarte mult in perioada de functionare in care motorul e rece. Acum ai inteles? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Abia am ajuns acasa si la cum e vremea afara, ma bate gandu sa ies la o tura prin Bucale Evident cu incalzirea de rigoare a motorului Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Abia am ajuns acasa si la cum e vremea afara, ma bate gandu sa ies la o tura prin Bucale Evident cu incalzirea de rigoare a motorului ai grija ca eu era sa o comit azi...mi-a intors un jeg de tigan cu taxi in fata fara semnal fara nimic cand eu eram in depasire...eram in depasire pentru ca jegu franase si aproape se oprise pe dreapta (fara semnal) si s-a gandit el sa intoarca (tot fara semnal)...ahhhh , nu mai traia si Antonescu ala putin.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 ai grija ca eu era sa o comit azi...mi-a intors un jeg de tigan cu taxi in fata fara semnal fara nimic cand eu eram in depasire...eram in depasire pentru ca jegu franase si aproape se oprise pe dreapta (fara semnal) si s-a gandit el sa intoarca (tot fara semnal)...ahhhh , nu mai traia si Antonescu ala putin.. Pai asta este motivul pt. care mi-am schimbat toba Dar folosesc si claxonul cu incredere.. Masinile care sunt de evitat in trafic: BMW seria X, Taxiuri, Femei, Sau cei mai in varsta care fara sa vrea ti-o coc.. Daca poti sa ascunzi numarul, trebuia sa-i rupi oglinda retrovizoare, pt. ca nu are nevoie de ea.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Pai asta este motivul pt. care mi-am schimbat toba Dar folosesc si claxonul cu incredere..Masinile care sunt de evitat in trafic: BMW seria X, Taxiuri, Femei, Sau cei mai in varsta care fara sa vrea ti-o coc.. Daca poti sa ascunzi numarul, trebuia sa-i rupi oglinda retrovizoare, pt. ca nu are nevoie de ea.. intr-adevar eu am toba originala si nu prea as skimba-o ca e obositoare la drum lung una galagioasa ... sport sau cum ii zice...de la o varsta parca te saturi de duduiala...cred ca incep sa imbatranesc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabi88 Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 A MENAJĂ ~ĂŠz tranz. 2) (bunuri) A întrebuința cu măsură; a consuma cu economie și grijă; a economisi; a cruța. Pai hotaraste-te! Una e sa mergi cu ea neincalzita, si alte e sa se intampla din an in paste sa pleci cu ea mai rece. El n-a zis ca se strica, el a zis uzuri mari (si adaug eu mai 'rapide') daca e o obisnuinta sa pleci cu ea rece si s-o duci in 10.000 rpm, asta daca merge. De ce zic daca merge, pai porneste-o tu si baga socu imediat si pleaca cu ea...daca poti! O sa-ti dea in nas/tremura/nu se tureaza etc...ca orice motor (de mobra sau masina) pe carburatie... come one! si acum sa-ti raspund ca la clasa a-IV-a: DACA MERGI FRECVENT CU MOBRA NEINCALZITA SI O FORTEZI NEINCALZITA, PIESELE DIN MOTOR SE VOR UZA MAI MULT SI MAI RAPID DECAT DACA AI INCALZI-O INAINTE. DACA SE INTAMPLA DE 3-5 ORI PE AN N-ARE NICI PE DRACU! DAR E RECOMANDAT SA O INCALZESTI INAINTE DE A TRECE DE 6.000 RPM. de ce se uzeaza mai repede: http://auto.howstuffworks.com/engine1.htm http://www.howstuffworks.com/motorcycle1.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Thermal_expansion + niste logica si bazele fizicii din liceu. plm... E ok acum, te satisface raspunsul? Mai era unu la sectiunea Service, cu mobra pe injectie si intreba "Dupa ce pornesc mobra, nu se tureaza la 10.000 rpm, are 'lag'...dar dupa 10 minute merge bine, ce are?" eu intreb ce se strica si ce pateste motoru dc pleci cu el rece si tu imi zici frumos cum faci tu sa incalzesti motoru, eu intreb de ce nu imi raspunde si mie nimeni din atatia si tu imi raspunzi putin la misto ca la clasa a 4 a cum e smecheria + ce inseamna `a menaja`( eu nu am intrebat cum se menajaza ! nu stiu la ce te ai referit tu .) -nu toata lumea stie mecanica asa ca imi cer scuze ca am pus o asemenea intrebare ,tot aici cer scuze si pt initiatorul topicului din sectiunea SERVICE care a pus o asemenea intrebare. -raspunsul nu ma satisface ci ma face sa inteleg de ce / cum se strica motocicleta daca imi bat joc de ea, chiar credeam ca daca mergi de 2-3 ori cu ea neincalzita si accelerezi airea se duce , asta e nu le stiu pe toate.. multumesc! plm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jordash Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 vad aici niste discutii care nu-si au rostul si bat spre ironie...probabil din lipsa de activitate moto din batrani stiu ca un motor nu se tureaza excesiv , la pornire , pana nu-si ia ulei corespunzator...de la asta pana la a nu tura un motor nu stiu cat timp sau km de la pornire ,e cale lunga....acel ulei cand e rece nu cred ca este granule , ci doar ceva mai vascos...atunci sa va intreb ceva: eu sunt sigur ca temperatura uleiului nu este aceeasi la -20c fata de +35c...unde se gaseste uleiul in parametrii? la +18c si circulam numai atunci ca in rest se strica ceva p acolo? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 uleiul acum e multigrad, in principiu cica isi pastreaza vascozitatea si mai ales coeficientul de frecare.... sau cel putin asa zic producatorii. inafara de problema uleiului e si dilatara segmentilor, supapelor, etc si-n final a cilindrului. Cand sunt reci sunt si mai mici => se 'izbesc' mai tare una de alta=> uzura mai mare...cand se incalezesc cat de cat, se dilata la tolerantele la care a fost conceput motorul sa mearga in conditii optime. cam ca la ulei...nu-l verifici dupa ce n-ai pornit mobra 1 saptamana ca e tot scurs in baie... il verifici dupa ce ai incins binisor motorul si l-ai lasat oprit 2-3 minute nu pornesti mobra si o urci in 10.000.... incalzesti motorul sa ajunga la temp optima si dup-aia poti sa-i scoti si pistoanele prin rezervor daca te tine buzunaru'. N-ati observat ca atunci cand porniti mobra intr-o dimineata friguroasa...motorul e mai zgomotos in primele zeci de secunde, dupa care tace. e mai zgomotos pentru ca: 1. inca nu-i ulei peste tot (cum a zis si jordash) 2. tolerantele-s mai mari. PS: gabi, n-am nimic cu tine, doar ca ti-am raspuns pentru ca erai foarte nemultumit de raspunsuri, de parca e cineva obligat sa raspunda, desi iti puteai da seama de ce nu e bine turatu' la rece din raspunsuri, dar ai cerut mura-n gura. d-aia am zis ca la clasa a-4-a. am incercat sa te ajut, sa intelegi... puteam f simplu sa zic "google it!" PS: intrebarea baiatului de la service tine de bun simt, nu de mecanica...cred ca si bunica-mea(care-i || cu tehnica si masinariile) stie ca nu turezi motorul in draci cand e rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Noiembrie 4, 2010 Share Postat Noiembrie 4, 2010 Vad ca din ce in ce mai multa lume baga Azot in roti, e cineva care a incercat pe moto ? E ok ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alin_barburas Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 (editat) Seria electric problems revine Exact cum patisem cu faza scurta, acum nu imi mai merge faza lunga decat cu ghidonul virat maxim stanga. Da, e tot de acolo problema, din smocul cela de fire unde erau bulite si faza scurta si contactul general la motor. Ce nu pot eu sa pricep este : asa or fi de scurte cablurile alea la toate exemplarele (ciudat, avand in vedere ca daca virezi dreapta se tensioneaza cablurile in draci) sau tre sa merg pe ideea ca niciun un motor sau masina nu e identica cu alta si are propriile bube si probleme, desi aici m-as mira avand in vedere ca firele alea mai mult ca sigur au dimesniuni standard pentru toti suzucii banditi. Una peste alta stiu ce am de facut. Ne uitam pe schema electrica din manual pentru a identifica culoarea vinovatului, apoi dam jos un ornament de plastic negru, bem o gura de palinca, dam jos o sarma din aia tare si curbata ce tine cablele laolalta, desfacem un km de izolatie, identificam inculpatul, suduim de maica precista si de toti sfintii ca is prea multe cabluri si poti doar 2 cm sa le misti , il taiem, il lipim cu pistolul, incercam daca merge, izolam, punem sarma, punem ornamentul, aopi imbratisam motorul ca e vindecat si continuam sa il laudam prietenilor, ce tractor de motor avem care muta muntii daca vrei, insa e sensibil la nervi (fire electrice). Asta e crucea mea, sper sa nu mai fie bube din astea. Ce ma mira e faptul ca ultima data cand am umblat acolo le-am cam verificat pe toate, insa se poate sa imi fi scapat asta, deoarece sunt o mie de fire si foarte putin loc de manevra. Ture faine sa aveti, eu si azi o sa ies ca e brici vremea. P.S. Ieri am fost pasager pe un B6 POP pana in Cluj si inapoi, a fost o experienta placuta, sa stai dupa 5 ani pe locul din spate la un drum de 200 de km. De ce am mers la Cluj, alta data , deja am scris mult. Enjoy responsably si nu va aplecati capul inafara. Editat Noiembrie 5, 2010 de alin_barburas Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 Salut baieti si multumesc pt sfaturile cu evacuarea. Cat priveste grija pentru motor, eu am indicatorul ala de temperatura la ulei. 1. O pornesc cu socu' tras si astept pana cand incepe sa ii creasca turatia spre 2k. 2. Imping socu' gradual, avand grija sa stea pe la vreo 1200 de ture. 3. Dupa 1 min il imping de tot si o las la relanti vreo 5-10 minute in functie de cum e afara (pana se fac vreo 20-25 grade la ulei). 4. Cand plec cu ea am grija sa nu trag violent de ea si urmaresc termomentrul ala pana ajunge pe la vreo 40-50 de grade. 5. De aici incolo nu mai imi fac probleme pt motor si sunt atent la femeile de la volan pt care eu am un respect deosebit si la cocletii cu limuzine nemtesti. Bafta si sa speram ca vremea asta tine macar pana in mai 2011! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 Cred ca in principiu problemele care pot aparea cand se merge cu motorul rece sunt: - bujii - daca amestecul nu este unul optim, datorita temperaturii, condensului, etc, bujiile pot suferi; - tot ce inseamna semeringuri: la rece se contracta, pot aparea scurgeri de lichide; - supape: soc termic. ele sunt reci, pe masura ca motorul merge lucrurile se incalzesc destul de repede. Daca cilindri au suprafata mare radianta, iar caldura se disipa relativ usor, pe supape lucrurile stau mai prost. ...ar mai fi dar nu asa de importante. Astea sunt in opiniea mea probleme care pot aparea! Mesaj completat *opinia si nu opiniea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 5, 2010 Share Postat Noiembrie 5, 2010 oricum nimeni nu are cum sa stie CIT de mult dauneaza astea. calitativ e usor de speculat dar cantitativ e cu totul alta poveste. eu cred ca ajunge sa mergi cu bun simt, adica sa nu turezi motorul inutil cit e rece. avind si eu termometru de ulei pot sa va zic ca pe vreme rece temperatura ajunge la o valoare constanta nu mai devreme de 15 minute de mers prin oras (asta incluzind opriri la semafoare). ce-i in frontul direct al flacarii (piston, cilindru, supape) se incalzeste imediat, problema e la restul motorului. dar deja eu zic ca nu merita sa ne batem capul atita. PS: Gabi, ce vrei tu e imposibil, daca crezi ca forumistii fac studii stiintifice despre gradul de uzura a motoarelor pe timp rece cred ca nu cauti unde trebuie mai mult decit speculatii n-o sa primesti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.