Macke Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 din fabricatie vin cu un amestec sarac in primul rand pt noxe...ce sa nu mai mai vb de cei ce au pus turbo pe motoare...ar trebuii sa se topeasca instantaneu..dar nu e asa..mai mult aer e garantat e garantat un mers mai sanatos pt motor. Nu vorbim de cei cu turbo, modificarile "autorizate" ca sa spun asa, adica cu cap facute nu intra in calcul. Vorbesc de modificari care aparent sunt simple si pot dauna motorului. Uite, era caz mai devreme cu 140 grade la temperatura uleiului ... daca ai avea un amestec sarac aceasta temperatura mai poate creste cu 10-20%, aparent putin, insa pe termen lung dauneaza .. "topirea" motorului nu se face in 2 minute, ci in ceva km de mers. PS: eu am avut motorul topit la vechea masina. Cand am schimbat pistoanele mi-a aratat mecanicul bucati de segmenti topiti .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 Nu cred totusi ca sunt puse de design acolo. Intr-adevar, arata superbine dar tehnic nu cred ca adaugau ei greutate in plus motorului aiurea. Sunt facute ca urmatoarea bariera de racire in caz ca nu mai face fata ventilatorul. intr-adevar, ce spuneam eu e ca singure nu ar face fata...daca ramai fara radiator, motorul se fwte ca nu fac fata alea... uite de ce ziceam, fostul meu tractoras, ca sa faci o diferenta intre aripioare (poze si in partea de jos a topicului) /index.php?/topic/335647-vand-yamaha-virago-xv-535-1998/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 tu crezi ca de exemplu pe un audi 1.8 bezina simplu si 1.8 benzina turbo difera pistoanele sipiesele din motor supape etc..sunt la fel au turbina in plus...da se uzeaza mai repede dar nu datorita temperaturi ci a fortei exercitate asupra componentelor.. Habar n-am daca la audi e diferenta, dar in materie de tunning, cand vorbesc de turbo leaga discutia si de pistoane forjate. Audi 1.8 e gandit si fara turbo si cu turbo deci astia, din ratiuni economice cred ca fac un singur motor. Le-ar fi mai costisitor sa faca 2 linii de productie. Banditul de ex nu a fost gandit pt turbo. Acuma nu zic ca o sa iti crape in 5000 de km, dar daca il forjezi tare, mai tare decat suporta sistemul de racire gandit de ei e posibil sa il calezi. intr-adevar, ce spuneam eu e ca singure nu ar face fata...daca ramai fara radiator, motorul se fwte ca nu fac fata alea... uite de ce ziceam, fostul meu tractoras, ca sa faci o diferenta intre aripioare (poze si in partea de jos a topicului) /index.php?/topic/335647-vand-yamaha-virago-xv-535-1998/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 si asta e un motor de maxin 7000-8000 rpm, nu de 12.000 ca banditul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lordgrec Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 Don't worry ther's no sugar...nu crapa astea in cel mai rau caz se topesc pistoanele ca's din al si se arde garnitura de chiulasa...dar eu nu am reusit pana acum si m-am chinuit. Daca credeti ca banditul este problematic din punctul asta de vedere ar trebui sa vedeti cum fac carenatele la mers incet(gen 15km/h)prin buc...buse si xx-uri am vazut destule trase pe dreapta cu apa curgand din ele...si 2 cbr-uri F2. Cat despre motoarele de audi,vw,skoda compresia in ele difera intre cel aspirat si cel turbo ...pot avea si aceleasi pistoane pt ca boost-ul de turbo e mic si nu le arde...daca se umbla la boost mai mult decat putin trebuiesc alte pistoane. intamplator stiam pe cineva cu o skoda 1,8T care scosese 355cp (pana la 160 il bateam cu b6-le stock )era modificata cat suporta motorul fara sa fie desfacut peste asta i-a mai pus si o butelie de nos in locul scaunului din dreapta(zicea ceva de 520cp pt cateva sec) Ride safe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 Don't worry ther's no sugar...nu crapa astea in cel mai rau caz se topesc pistoanele ca's din al si se arde garnitura de chiulasa...dar eu nu am reusit pana acum si m-am chinuit. Daca credeti ca banditul este problematic din punctul asta de vedere ar trebui sa vedeti cum fac carenatele la mers incet(gen 15km/h)prin buc...buse si xx-uri am vazut destule trase pe dreapta cu apa curgand din ele...si 2 cbr-uri F2. Cat despre motoarele de audi,vw,skoda compresia in ele difera intre cel aspirat si cel turbo ...pot avea si aceleasi pistoane pt ca boost-ul de turbo e mic si nu le arde...daca se umbla la boost mai mult decat putin trebuiesc alte pistoane. intamplator stiam pe cineva cu o skoda 1,8T care scosese 355cp (pana la 160 il bateam cu b6-le stock )era modificata cat suporta motorul fara sa fie desfacut peste asta i-a mai pus si o butelie de nos in locul scaunului din dreapta(zicea ceva de 520cp pt cateva sec) Ride safe... stiti cum e ..fiecare merge cum vrea ca doar e banditul lui cu un amestec mai bogat sau sarac..inca merge...dar la cele pe injectie de unde amestec bogat acolo e calculat si cred totusi ca e unul tare sarac... ca o paranteza de unde e sange in plus cand se scoala pyla-n sus??? rasp: nu exista sange-n plus coa..le o ridica-s sus..)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 stiti cum e ..fiecare merge cum vrea ca doar e banditul lui cu un amestec mai bogat sau sarac..inca merge...dar la cele pe injectie de unde amestec bogat acolo e calculat si cred totusi ca e unul tare sarac... ca o paranteza de unde e sange in plus cand se scoala pyla-n sus??? rasp: nu exista sange-n plus coa..le o ridica-s sus..)) Daca vrei sa o reglezi cu amestec bogat e clar ca vrei sa ii dai forja si sa mergi la capacitatile apropiate de maxim ale motoretei. Daca in schimb vrei amestec sarac, e clar ca vrei sa mergi la consum -> viteze normale -> turatii normale -> temperatura mai mica a motorului. La injectie deja ai si racire pe apa, e deja alta poveste total, si alta Marie si alta palarie. In alta ordine de idei am vazut la tunning-uri pe motoarele astea oil-cooled ca puneau baietii 2 furtune care ies din capacul cu busonul de ulei (gaurit practic capacul si sudate acolo). Are cineva idee desore ce e vorba? Daca o sa gasesc si o poza o sa o incarc sa vedeti despre ce e vb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 stiti cum e ..fiecare merge cum vrea ca doar e banditul lui cu un amestec mai bogat sau sarac..inca merge...dar la cele pe injectie de unde amestec bogat acolo e calculat si cred totusi ca e unul tare sarac... ca o paranteza de unde e sange in plus cand se scoala pyla-n sus??? rasp: nu exista sange-n plus coa..le o ridica-s sus..)) iti arat poze cu tobe de motocicleta pe injectie care afuma adica amestec bogat?! totul e ok la ea, merge perfect insa la accelerari puternice are amestecul bogat! culmea, are toba sport si asta ar fi trebuit sa 'saraceasca' amestecul! Daca vrei sa o reglezi cu amestec bogat e clar ca vrei sa ii dai forja si sa mergi la capacitatile apropiate de maxim ale motoretei. Daca in schimb vrei amestec sarac, e clar ca vrei sa mergi la consum -> viteze normale -> turatii normale -> temperatura mai mica a motorului. La injectie deja ai si racire pe apa, e deja alta poveste total, si alta Marie si alta palarie. In alta ordine de idei am vazut la tunning-uri pe motoarele astea oil-cooled ca puneau baietii 2 furtune care ies din capacul cu busonul de ulei (gaurit practic capacul si sudate acolo). Are cineva idee desore ce e vorba? Daca o sa gasesc si o poza o sa o incarc sa vedeti despre ce e vb. aici e aberatia cea mai mare! cu amestec bogat nu vei scoate toti caii putere din motor, din contra! amestecul sarac scoate tot din motor, dar il si distruge in acelasi timp! amestecul perfect este 14,7:1. asta pe hartie! unele motociclete au nevoie de amestec la ture medii si mici gen 13:1. la ralanti amestecul cel mai ok este 12,8-31,1:1. nu va mai luati dupa orice auziti, mai bine studiati putin problema! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 (editat) aici e aberatia cea mai mare! cu amestec bogat nu vei scoate toti caii putere din motor, din contra! amestecul sarac scoate tot din motor, dar il si distruge in acelasi timp! amestecul perfect este 14,7:1. asta pe hartie! unele motociclete au nevoie de amestec la ture medii si mici gen 13:1. la ralanti amestecul cel mai ok este 12,8-31,1:1. nu va mai luati dupa orice auziti, mai bine studiati putin problema! Citire din "Automobile: Constructie, Intretinere si Reparatie" De Gh. Fratila. "Amestecul carburant teoretic (perfect), pentru care arderea se face complet este 1 kg de benzina pentru 15 kg de aer. Randamentul maxim al motorului se realizeaza la un amestec carburant format din 1 kg benzina la 18 kg de aer, numit amestec sarac sau economic. Dar puterea cea mai mare se obtine la motor la un amestec de 1 kg benzina si 12,5 kg aer, numit amestec bogat sau de putere maxima." Nu trebuie confundat randamentul cu puterea maxima. La amestec sarac scoti cel mai bun randament al motorului, nu putere maxima. Acuma or fi aberatii, dar asta e ce am citit eu. Editat August 29, 2012 de sorinbogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 (editat) da, am citit si eu asta cu ceva ani in urma. din pacate nu e prea corect sa zic asa! The task of finding the ideal ratio is difficult because of the sensitivity of gasoline in combustion. The spread between the a/f ratio producing lean best torque (LBT) and rich best torque (RBT)is the range of ratios over which the engine produces best torque. This is componded if the engine requires extra fuel for combustion cooling and/or knock control. The WOT ratio range between RBT and LBT is typically 11.5-13.3. The spread narrows at high rpms as highest possible flame speed becomes increasingly critical to achieving complete combustion in the reduced amount of time. Power and flame speed vary greatly with the a/f ratio. Peak power with gasoline occurs just rich of rich best torque (RBT) just above 11:1. The cooling heat of vaporization of such rich mixturesalong with the high flame speed help fight detonation. At high loading and WOT richer mixtures give better power by making sure all air molecules in the combustion chamber have fuel present to burn. Since the best torque mixture spread narrows at hgher engine speeds a good goal is 12.0-12.5, richer if fuel is being used for combustion cooling. Mixtures of 13.0-13.5 A/F typicaly give better driveability depending on loading and speed. Gasoline does not burn as a single homogenous molecule that burns with oxygen in a precisely predicatble manor. Given unlimited time for combustion and perfectly mixed batch of fuel/air it takes 14.68parts of air to 1 part gasoline in a reaction that produces 100% efficiency. 14.7:1 A/F is the chemically correct ratio or stoich. In a high speed engine there is limited time for combustion. The air and fuel are not perectly mixed. Some gasoline molecules will not be burned and some air will not find any fuel to burn. Best power always occurs when there is at least a small fuel surplus above stoich becasue air is the scarce commodity. The best power strategy is to make sure there is enough fuel available so that virtually all of the air that enters the engine will be able to burn fuel. Engines make the most power when you lean them out. Working carfuly for every HP will sometimes run higher than 13.1:1 a/f but these mixtures are more dangerous. This kind of tunning makes an engine more sensitive to cariations in altitude and relative himidity. These engines produce higher cylinder pressures. The higher stress on mechanical parts results in more thermal loadingto the cooling system which can increase the tendency for detonation. Peak torque makes the most cylinder pressure and requires slightly richer mixtures than peak power. To optimize tunning it's always good to start at a known over-rich setting and then leaning the mixture until torque falls off slightly and then moving in the rich directino until you ahieve peak torque. Alot of factors take part in determining the ideal ratio. Volumetric efficiency, spark timming, fuel pulse width, cams, etc. Also remember that it's still a compromise unless you can calibrate air/fuel/spark for each individual cylinder. Editat August 29, 2012 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 iti arat poze cu tobe de motocicleta pe injectie care afuma adica amestec bogat?! totul e ok la ea, merge perfect insa la accelerari puternice are amestecul bogat! culmea, are toba sport si asta ar fi trebuit sa 'saraceasca' amestecul! aici e aberatia cea mai mare! cu amestec bogat nu vei scoate toti caii putere din motor, din contra! amestecul sarac scoate tot din motor, dar il si distruge in acelasi timp! amestecul perfect este 14,7:1. asta pe hartie! unele motociclete au nevoie de amestec la ture medii si mici gen 13:1. la ralanti amestecul cel mai ok este 12,8-31,1:1. nu va mai luati dupa orice auziti, mai bine studiati putin problema! poate sa afume nu zice nimeni...depinde cum arata filtrul de aer..daca mai functioneaza bine sonda lambda..multe altele..dar sigur din fabricatie nu afuma.. Citire din "Automobile: Constructie, Intretinere si Reparatie" De Gh. Fratila. "Amestecul carburant teoretic (perfect), pentru care arderea se face complet este 1 kg de benzina pentru 15 kg de aer. Randamentul maxim al motorului se realizeaza la un amestec carburant format din 1 kg benzina la 18 kg de aer, numit amestec sarac sau economic. Dar puterea cea mai mare se obtine la motor la un amestec de 1 kg benzina si 12,5 kg aer, numit amestec bogat sau de putere maxima." Nu trebuie confundat randamentul cu puterea maxima. La amestec sarac scoti cel mai bun randament al motorului, nu putere maxima. Acuma or fi aberatii, dar asta e ce am citit eu. Never...asta inacalca legile fizicii..scade volumul creste temperatura creste si presiunea..benzina mai multa temperatura mica presiune mai mica in cilindri..randamentul este raportul dintre consum si puterea oferita in cazul nostru...nu da randament daca nu respecta legile fizicii...sau mai stii..poate folosesc astia de la automobile si 0.000000000000001mg antimaterie:-))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 poate sa afume nu zice nimeni...depinde cum arata filtrul de aer..daca mai functioneaza bine sonda lambda..multe altele..dar sigur din fabricatie nu afuma.. filtru de aer KN proaspat curatat. marea majoritate a modelelor pentru europa nu au sonda lambda! in general cele de california plus inca alte cateva ale caror norme de poluare sunt mai stricte. si sonda lambda la motocicleta nu 'citeste' amestecul decat atunci cand este tinuta la turatie constanta mai mult de cateva secunde, in rest injectia foloseste o harta de injectie 'prestabilita' in functie de deschiderea gazului, turatie, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 Never...asta inacalca legile fizicii..scade volumul creste temperatura creste si presiunea..benzina mai multa temperatura mica presiune mai mica in cilindri..randamentul este raportul dintre consum si puterea oferita in cazul nostru...nu da randament daca nu respecta legile fizicii...sau mai stii..poate folosesc astia de la automobile si 0.000000000000001mg antimaterie:-))) Invers. Randament=util/consumat. D-aia randamentul e subunitar, pentru ca intotdeauna ai pierderi transformate in diverse energii (de obicei Q-caldura). In continuare sustin ca la randament mare trebuie amestec sarac iar la putere mare, amestec bogat. La mine cel putin asa are sens. Acum nu ma refer la amestec bogat la 1 litru de benzina la 6 litri de aer ci doar unul mai bogat un pic fata de cel mai sarac. Una peste alta, pentru functionarea "optima" a motorului asa cum a fost el gandit trebuie sa ai amestecul ala de mijloc, adica bujia caramizie . Eu oricum merg cu un amestec mai sarac si cu un filtru de aer sport, adica flux mai mare de aer. Se simte, cu aer mai mult, lipsa de forta a motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 (editat) Invers. Randament=util/consumat. D-aia randamentul e subunitar, pentru ca intotdeauna ai pierderi transformate in diverse energii (de obicei Q-caldura). In continuare sustin ca la randament mare trebuie amestec sarac iar la putere mare, amestec bogat. La mine cel putin asa are sens. Acum nu ma refer la amestec bogat la 1 litru de benzina la 6 litri de aer ci doar unul mai bogat un pic fata de cel mai sarac. Una peste alta, pentru functionarea "optima" a motorului asa cum a fost el gandit trebuie sa ai amestecul ala de mijloc, adica bujia caramizie . Eu oricum merg cu un amestec mai sarac si cu un filtru de aer sport, adica flux mai mare de aer. Se simte, cu aer mai mult, lipsa de forta a motorului. eu nu pot spune ca puterea e mai mica...si eu am un filtru sport cuiele din carburator la jumate..suruburile pilot desfacute 2 ture si trei sfert...bujiile albe langa carbune si caramizii spre interior...dar ce pot spune si inainte de schimbarea filtrului am avut toba sport..se auzea mai gros..si acum se aude dar nu la fel.. avand toba si filtru sport..ma gandeam la un KIT 1 DYNOJET..poate pe viitor..e totusi scump...poate e vreo oferta vreo data.. poate sa afume nu zice nimeni...depinde cum arata filtrul de aer..daca mai functioneaza bine sonda lambda..multe altele..dar sigur din fabricatie nu afuma.. filtru de aer KN proaspat curatat. marea majoritate a modelelor pentru europa nu au sonda lambda! in general cele de california plus inca alte cateva ale caror norme de poluare sunt mai stricte. si sonda lambda la motocicleta nu 'citeste' amestecul decat atunci cand este tinuta la turatie constanta mai mult de cateva secunde, in rest injectia foloseste o harta de injectie 'prestabilita' in functie de deschiderea gazului, turatie, etc. am avut o honda 954..avea..un bmw 650 avea..nush la ce modele te referi ca nu au....scoatei mufa din sonda afara si vezi cum merge...sonda lambda e vitala pt buna funcionare a motorului.. Editat August 30, 2012 de ciprinhio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 eu nu pot spune ca puterea e mai mica...si eu am un filtru sport cuiele din carburator la jumate..suruburile pilot desfacute 2 ture si trei sfert...bujiile albe langa carbune si caramizii spre interior...dar ce pot spune si inainte de schimbarea filtrului am avut toba sport..se auzea mai gros..si acum se aude dar nu la fel.. A mai fost discutia asta pe banditmania. Din cauza ca nu am cuiele schimbate nu am putut sub nici o forma sa il reglez cu filtrul sport sa mearga optim. Cat timp este rece, la 4500-5000 rpm am o cadere de putere. In schimb cu filtrul sport scot un consum mai bun . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 A mai fost discutia asta pe banditmania. Din cauza ca nu am cuiele schimbate nu am putut sub nici o forma sa il reglez cu filtrul sport sa mearga optim. Cat timp este rece, la 4500-5000 rpm am o cadere de putere. In schimb cu filtrul sport scot un consum mai bun . e 600 al meu e 1200 e diferenta inclusiv de carburatoare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 http://www.slowride.ro/2012/08/30/brambura-in-concediu-ii/ - Partea a doua. Budapesta - Bratislava Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 Frate, prietena asta a ta trebuie sa scrie o carte .. e dementiala la povestit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 http://www.slowride.ro/2012/08/30/brambura-in-concediu-ii/ - Partea a doua. Budapesta - Bratislava Frumos! Foarte frumos! Drum bun si asteptam noutati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat August 31, 2012 Share Postat August 31, 2012 Care vroia niste surporti de topcase? /index.php?/topic/683261-suporti-laterali-top-case/page__pid__3217834#entry3217834 un anunt pus intr-o sectiunea aiurea, cred ca nimeni nu-l vede.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat August 31, 2012 Share Postat August 31, 2012 Granita cu Ungaria, la Cenad. Slovacia, dupa o oprire neprogramata si o noapte la hotel Abia intrati in Cehia La plecare din Praga In drum spre Linz, Austria Apusul aproape de granita cu Austria In drum spre Viena pe drumuri comunale Plimbare pe Dunare, in drum spre Viena Bajbaind dupa Viena Rataciti in Viena, violan GPS-ul... Bananaind noaptea prin Viena in cautare de camping Romania, la intoarcere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat August 31, 2012 Share Postat August 31, 2012 (editat) Romania, la intoarcere. Nu pot sa nu observ diferenta la poza din Rromania fata de celelalte: gunoaiele In rest, genial! Editat August 31, 2012 de sorinbogdan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat August 31, 2012 Share Postat August 31, 2012 Astai unu din motivele oentru care am tras pe dreapta sa facem poze. Peisaj fantastic si in Romanica, insa...plin de gunoaie...deprimant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cellallallt Postat Septembrie 2, 2012 Share Postat Septembrie 2, 2012 Salutare Banditilor...azi am observat ca sa modificat ceva la amortizorul de pe spate, adica se lasa prea jos motocicleta, cand am tras o privire am observat ca a dat uleiul afara din el deci trebuie schimbat :|... an citit pe aici ca ar fi unele avantaje daca as pune amortizor de la bandit 1200 (eu detin un gsf 600 n din 1996). imi puteti oferi o informatie despre cum potriveste si daca trebuie facute modificari... Si bineinteles daca are cineva amortizor spate pentru bandit 1200 Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
talhar Postat Septembrie 2, 2012 Share Postat Septembrie 2, 2012 Salutare Banditilor...azi am observat ca sa modificat ceva la amortizorul de pe spate, adica se lasa prea jos motocicleta, cand am tras o privire am observat ca a dat uleiul afara din el deci trebuie schimbat :|... an citit pe aici ca ar fi unele avantaje daca as pune amortizor de la bandit 1200 (eu detin un gsf 600 n din 1996). imi puteti oferi o informatie despre cum potriveste si daca trebuie facute modificari... Si bineinteles daca are cineva amortizor spate pentru bandit 1200 Multumesc anticipat! Salut! Arcul de bandit 1200 e superior si nu necesita modificare. Comaptibilitati parca mai exista si cu cel de gsx-r 750 94-95. Acum nu stiu daca la tine merge si arcul de bandit 1200 de dupa 2000. Sa ma corecteze/completeze cineva daca e nevoie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.