Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

eu am bel ray 15w50 pus dupa motorex 10w40(care simteam mai repede ca se subtiaza).

initial mi s-a parut ca face fata mai bine temperaturii dar acum, cand ajung la 110-120 mi se pare ca si asta e cam ineficient. zic asta pt ca aud motorul cand e in ture cum parca haraie mai metalic. instant ma linistesc si las turatia mai jos.

pana acum, cam in fiecare zi de vara am ajuns cu motorul la 120. intrebarea e, aia e temperatura limita? mai sus nu mai are de ce urca?

cel mai naspa e cand te frigi si de rezervor/cadru si chiar capacul de pe margine.. toata mobra e un carbune incins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Multumesc tuturor pt raspunsuri. Concluzia e un ulei mai gros, un ceas de temperatura de ulei si nu fortat in ture mari. :cheers:

ieri am facut un drum de brasov in timpul amiezii...in mers minim 120 in afara si 70 in localitatii si pe unele portiuni chiar si 200 temperatura n-a urcat mai mult de 90 si aerul de afara parca frigea..in loc nu mia urcat mai sus de 108...am motul 3000 20w 50 e mai slabut il schimb cam la 3000 dar cand ajunge la 90 merge ca uns....ce am sesizat la schimbatul viteleor se face mai gru cu uleiul acesta mai gros pana la 60 de grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai cam suna corect ce zici. la mine nu se simte nimic in neregula la schimbatul treptelor si, cand ies din oras sau sunt pe centura si viteza e cam 100 nu ajunge la 110 grade. cand intru in oras si incep sa crosetez printre masini sare in sus. la fel, daca a ajuns la 120, cand am ajuns la centura incepe sa scada. viteza isi spune cuvantul, ar trebui sa avem voie sa-i dam cu suta prin oras noi astia cu aircooled.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu incinsu am simtito si eu, mai ales in zilele alea cand au fost caldurile mirifice. Vineri cand am ajuns acasa simteam ca frige si cadru si rezervoruangryfire.gif. La drum intins e cuminte. Mie imi mai face uneori figurele cand schimb multe trepte deodata(de obicei la schimbat inferioare). Am motorex 10w40. Cred ca o sa`mi iau si eu un indicator de temperatura al uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat gandisem o termocupla (sau varianta cu intrerupator) cu un ventilator mare de calculator pus pe spatele radiatorului. Din pacate nu am mai avut timp sa ma ocup. In continuare cred ca ar fi o idee buna un ventilator pus si pornit cand ne deplasam in oras si mai stam si pe la semafoare mai multicel. Sper sa reiau treaba din iarna.

 

:cheers:

 

Asta cu incinsu am simtito si eu, mai ales in zilele alea cand au fost caldurile mirifice. Vineri cand am ajuns acasa simteam ca frige si cadru si rezervoruangryfire.gif. La drum intins e cuminte. Mie imi mai face uneori figurele cand schimb multe trepte deodata(de obicei la schimbat inferioare). Am motorex 10w40. Cred ca o sa`mi iau si eu un indicator de temperatura al uleiului.

 

 

La temperaturi mari e mai eficient la racire 15w50 chiar 20w60, cu toate ca e mai gros si iti scade din performanta. Dar cred ca nu ti-ai luat bandit sa scoti timpi pe circuit.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La un moment dat gandisem o termocupla (sau varianta cu intrerupator) cu un ventilator mare de calculator pus pe spatele radiatorului. Din pacate nu am mai avut timp sa ma ocup. In continuare cred ca ar fi o idee buna un ventilator pus si pornit cand ne deplasam in oras si mai stam si pe la semafoare mai multicel. Sper sa reiau treaba din iarna.

 

:cheers:

 

 

 

 

La temperaturi mari e mai eficient la racire 15w50 chiar 20w60, cu toate ca e mai gros si iti scade din performanta. Dar cred ca nu ti-ai luat bandit sa scoti timpi pe circuit.

Bafta!

nu stiu de ce nu l-au pus chiar ei din fabricatie ventilatorul...era perfect...poate ca ei considera ca nu se incinge asa tare dar pe noi nea convins ca in oras se incinge tare..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la gsxf nu a trecut niciodata de 92-95 de grade indiferent de temperatura exterioara. e drept, am setat carburatoarele cu amestec mai bogat tocmai pentru al tine mai 'rece'! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la gsxf nu a trecut niciodata de 92-95 de grade indiferent de temperatura exterioara. e drept, am setat carburatoarele cu amestec mai bogat tocmai pentru al tine mai 'rece'! ;)

 

 

Parca gsx-f are si alt radiator, mai mare un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu primul motor B6 am avut o experienta dubioasa ca s-a oprit in mers de 2 ori cand s-a incins extrem de tare(si eu nu am gasit ceva senzor pt protectie pt ca l-am desfacut bucatele dupa vro 6luni)dar imediat dupa cele 2 opriri in mers (15km/h in parada) am schimbat uleiul(10-40motul) si nu s-a mai repetat(desi m-am chinuit)

 

Cu actualul am reusit sa ajung la 140 grade (cu radiator de gsxr,dublu fata de cel de b6) pe un "drum" de munte pt enduro numai cu stanci cazute si pe deasupra aveam si pasagera cu bagaj(mers 5-10km/h timp de vro 20-30km)cu mine a mai fost un prieten care a propus drumul(caruia i-am umplut frigiderul ca daca stiam luam husqvarna) cu un gsxr injectie+racire pe apa care a fiert de 2 ori pe acelas "drum" :)

 

Ambele motoare merg si in ziua de azi fara interventii(exceptand pompa de benzina si senzorul de exup la gsxr)

 

Ideea este ca un rol foarte important pe langa ulei il are si carburatia care degeaba e reglata f bine pt oras ca la altitudine/mare motorul nu va merge la fel de bine(cand am dat de asfalt am vrut sa ma razbun pe el si sa recuperez timpul pierdut si pe langa ca tragea mai gatuit mai dadea si rateuri la greu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca gsx-f are si alt radiator, mai mare un pic.

nu este mai mare decat la bandit, plus are si carene....ceea ce conteaza este amestecul mai 'bogat' care tine motorul mai rece. este mult mai bine ptr motor sa functioneze cu amestec putin 'bogat' decat cu amestec 'sarac' care distruge in timp motorul. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Ambele motoare merg si in ziua de azi fara interventii(exceptand pompa de benzina si senzorul de exup la gsxr)

 

 

 

Sunt Suzuki Grecule, trebuia sa le cada ceva odata si odata :crack: .

 

In alta ordine de idei, pe langa radiatorul ala, cred ca si aripioarele alea de pe motor isi fac treaba bine, in sensul ca disipa destul de repede caldura.

 

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt Suzuki Grecule, trebuia sa le cada ceva odata si odata :crack: .

 

In alta ordine de idei, pe langa radiatorul ala, cred ca si aripioarele alea de pe motor isi fac treaba bine, in sensul ca disipa destul de repede caldura.

 

:cheers:

 

Motorul e astfel gandit sa scoata caldura din interior cat mai repede la exterior...aripioarele sunt pt friptane,frigarui si mici :)

 

Tu ce ai mai facut cu celalalt air/oil cooled...cand il scoti si pe el la joaca?(o sa se incinga ca dreaq la traficul din buc cu toate cojoacele de pe el)

:cheers:

Editat de Lordgrec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e astfel gandit sa scoata caldura din interior cat mai repede la exterior...aripioarele sunt pt friptane,frigarui si mici :)

 

Tu ce ai mai facut cu celalalt air/oil cooled...cand il scoti si pe el la joaca?(o sa se incinga ca dreaq la traficul din buc cu toate cojoacele de pe el)

:cheers:

 

Pai saracu' e pregatit pentru iarna sa mesteresc la el. Iti dai seama ca ma mananca si pe mine degetele sa il vad gata. Pana atunci nu cred ca invart un surub la el ocupat fiind cu alte probleme. Nici banditu' nu a mai beneficiat de atentie in ultimul an, dar ma revansez eu.

 

:friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu este mai mare decat la bandit, plus are si carene....ceea ce conteaza este amestecul mai 'bogat' care tine motorul mai rece. este mult mai bine ptr motor sa functioneze cu amestec putin 'bogat' decat cu amestec 'sarac' care distruge in timp motorul. :cheers:

nu cred ca tu poti confirma ca in timp un motor cu un amestec mai sarac se uzeaza mai tare ca unul cu un amestec mai bogat..nu cred ca ai prefera in motor o flacara rosie..eu mai degraba as prefera una albastra..daca va fi mai bogat amestecul depunerile vor fi mai mari..acum uleiurile sintetice contin detergenti..pt a tine motorul curat..depunerile si ceea ce mai scapa pe langa segmenti altereaza repede uleiul si in acelasi timp motorul...deci in concluzie un amestec trebuie sa fie perfect..bujiile caramizii si pe evacuare putina funingine...mai mult aer mai multa putere..la cei din mijloc cica spun cei profesionisti in carburi mai mlta benzina sa compenseze temperatura dar nu cred ca e lege ca ei se vor si uza mai repede..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca tu poti confirma ca in timp un motor cu un amestec mai sarac se uzeaza mai tare ca unul cu un amestec mai bogat..nu cred ca ai prefera in motor o flacara rosie..eu mai degraba as prefera una albastra..daca va fi mai bogat amestecul depunerile vor fi mai mari..acum uleiurile sintetice contin detergenti..pt a tine motorul curat..depunerile si ceea ce mai scapa pe langa segmenti altereaza repede uleiul si in acelasi timp motorul...deci in concluzie un amestec trebuie sa fie perfect..bujiile caramizii si pe evacuare putina funingine...mai mult aer mai multa putere..la cei din mijloc cica spun cei profesionisti in carburi mai mlta benzina sa compenseze temperatura dar nu cred ca e lege ca ei se vor si uza mai repede..

 

mai multa putere, dar cu ce risc?! sa stii ca amestecul sarac duce la aparitia 'predetonatiilor' iar in cazuri extreme 'gauri' in pistoane...

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de ce nu l-au pus chiar ei din fabricatie ventilatorul...era perfect...poate ca ei considera ca nu se incinge asa tare dar pe noi nea convins ca in oras se incinge tare..

costuri in plus, banditul a pornit ca o motocicleta ieftina, cu componente ieftine venite de pe gixuri mai vechi....cam cum e skoda cu vw

 

Eu cu primul motor B6 am avut o experienta dubioasa ca s-a oprit in mers de 2 ori cand s-a incins extrem de tare(si eu nu am gasit ceva senzor pt protectie pt ca l-am desfacut bucatele dupa vro 6luni)dar imediat dupa cele 2 opriri in mers (15km/h in parada) am schimbat uleiul(10-40motul) si nu s-a mai repetat(desi m-am chinuit)

Cu Banditul n-am patit asta inca, in schimb, prima mea mobra a fost un Yamaha Virago XV 535, pretina avea un XV 250(ambele racite doar cu aer, fara radiatoare)...eh si amandoi eram prinsi in trafic pe DN1 langa Baneasa (se lucra la pasaj atunci), fara posibilitati de strecurat, vineri pe la 5 seara in septembrie.... ni se opreau viroagele intr-o veselie, asa ca am tras pe dreapta, am fumat doua tigari, si am plecat din nou mai pe contrasens asa...nu au mai fost probleme.

 

In alta ordine de idei, pe langa radiatorul ala, cred ca si aripioarele alea de pe motor isi fac treaba bine, in sensul ca disipa destul de repede caldura.

la bandit aripioarele alea sunt mai mult de design...am avut mobra racita doar pe aer (vezi mai sus) si adancimea aripioarelor era pana aproape langa cilindru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca tu poti confirma ca in timp un motor cu un amestec mai sarac se uzeaza mai tare ca unul cu un amestec mai bogat..nu cred ca ai prefera in motor o flacara rosie..eu mai degraba as prefera una albastra..daca va fi mai bogat amestecul depunerile vor fi mai mari..acum uleiurile sintetice contin detergenti..pt a tine motorul curat..depunerile si ceea ce mai scapa pe langa segmenti altereaza repede uleiul si in acelasi timp motorul...deci in concluzie un amestec trebuie sa fie perfect..bujiile caramizii si pe evacuare putina funingine...mai mult aer mai multa putere..la cei din mijloc cica spun cei profesionisti in carburi mai mlta benzina sa compenseze temperatura dar nu cred ca e lege ca ei se vor si uza mai repede..

 

 

Sunt cazuri prezentate in care s-a mers cu amestec sarac in benzina si au "topit" motoare (in interior, evident..segmenti in principal). Cele mai dese bube vin de la filtre gen K&N si tobe puse fara a altera sau macar a verifica culoarea bujiilor. Atentie, nu vorbim de mers la 4-6 mii de rpm, ci de mers tare si in turatii mari. Racirea pe ulei nu are senzor deci tu in mers nu poti stii ce temperatura are motorul ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cazuri prezentate in care s-a mers cu amestec sarac in benzina si au "topit" motoare (in interior, evident..segmenti in principal). Cele mai dese bube vin de la filtre gen K&N si tobe puse fara a altera sau macar a verifica culoarea bujiilor. Atentie, nu vorbim de mers la 4-6 mii de rpm, ci de mers tare si in turatii mari. Racirea pe ulei nu are senzor deci tu in mers nu poti stii ce temperatura are motorul ...

 

Se poate pune o sonda universala in locul capacelului de la ulei, are un coleg pe un bandit de 1200.Eu unul ma gandesc pentru anul viitor sa achizitionez un radiator de 1200 pt al meu motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt cazuri prezentate in care s-a mers cu amestec sarac in benzina si au "topit" motoare (in interior, evident..segmenti in principal). Cele mai dese bube vin de la filtre gen K&N si tobe puse fara a altera sau macar a verifica culoarea bujiilor. Atentie, nu vorbim de mers la 4-6 mii de rpm, ci de mers tare si in turatii mari. Racirea pe ulei nu are senzor deci tu in mers nu poti stii ce temperatura are motorul ...

din fabricatie vin cu un amestec sarac in primul rand pt noxe...ce sa nu mai mai vb de cei ce au pus turbo pe motoare...ar trebuii sa se topeasca instantaneu..dar nu e asa..mai mult aer e garantat e garantat un mers mai sanatos pt motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

la bandit aripioarele alea sunt mai mult de design...am avut mobra racita doar pe aer (vezi mai sus) si adancimea aripioarelor era pana aproape langa cilindru.

 

 

Nu cred totusi ca sunt puse de design acolo. Intr-adevar, arata superbine dar tehnic nu cred ca adaugau ei greutate in plus motorului aiurea. Sunt facute ca urmatoarea bariera de racire in caz ca nu mai face fata ventilatorul. E clar ca daca vrei sa racesti un lucru bine, ii adaugi un radiator cu suprafata cat mai mare de contact, atat cu obiectul cat si cu aerul.

 

Ca in poza asta: http://images2.okr.ro/auctions.v3/700_700/2011/05/28/0/b/670748981590602117798102-5973038-700_700.jpg

 

:cheers:

 

din fabricatie vin cu un amestec sarac in primul rand pt noxe...ce sa nu mai mai vb de cei ce au pus turbo pe motoare...ar trebuii sa se topeasca instantaneu..dar nu e asa..mai mult aer e garantat e garantat un mers mai sanatos pt motor.

 

 

Dar cei care pun turbo nu isi pun si pistoane forjate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In all combustion engines, a great percentage of the heat generated (around 44%) escapes through the exhaust, not through either a liquid cooling system nor through the metal fins of an air-cooled engine (12%). About 8% of the heat energy finds its way into the oil, which although primarily meant for lubrication, also plays a role in heat dissipation via a cooler. [1]

 

 

 

 

Aripioarele de racire (fins) sunt calculate / optimizate (numarul, lungimea si distanta dintre ele).

Nu trebuie sa fie nici prea mari nici prea mici pentru a fi eficiente.

 

http://www.iaeng.org/publication/WCE2011/WCE2011_pp2385-2389.pdf

 

Nu inteleg dece va face-ti probleme...

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred totusi ca sunt puse de design acolo. Intr-adevar, arata superbine dar tehnic nu cred ca adaugau ei greutate in plus motorului aiurea. Sunt facute ca urmatoarea bariera de racire in caz ca nu mai face fata ventilatorul. E clar ca daca vrei sa racesti un lucru bine, ii adaugi un radiator cu suprafata cat mai mare de contact, atat cu obiectul cat si cu aerul.

 

Ca in poza asta: http://images2.okr.ro/auctions.v3/700_700/2011/05/28/0/b/670748981590602117798102-5973038-700_700.jpg

 

:cheers:

 

 

 

 

Dar cei care pun turbo nu isi pun si pistoane forjate?

tu crezi ca de exemplu pe un audi 1.8 bezina simplu si 1.8 benzina turbo difera pistoanele sipiesele din motor supape etc..sunt la fel au turbina in plus...da se uzeaza mai repede dar nu datorita temperaturi ci a fortei exercitate asupra componentelor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...