moshulik Postat Ianuarie 8, 2004 Share Postat Ianuarie 8, 2004 Ce ziceti de idee asta de a face niprul mai putin infometat de benzina ? Se pastreaza carburatoarele originale doar pentru functia de obturator de aer, dar nu mai vine nici un furtun de benzina la ele. Furtunul de benzina merge la alimentarea unei pompe de injectie jumulita de pe un motor diesel de la dezmembrari, pompa care nu-si mai face treaba pentru care a fost proiectata, dar e in stare ca sa mai bage 5-6 atmosfere pentru a doza benzina intr-o galerie de admisie comuna celor doi cilindri. Trebuie recalibrata supapa de refulare a pompei de injectie (are asa ceva?) incat pompa sa nu bage mai mult de 4-5 atm ( sa nu bubuie benzina pe galerie) si mai trebuie modificata rola de la acceleratie - se face inca o rola cu diametrul de asa natura incat sa realizeze raportul care trebuie intre deschiderea clapetelor de aer de la carburatoare si actionarea tijei care regleaza cantitatea de combustibil injectata pistonasele din pompa de injectzie (e un mecanism interesant, cu niste decupaje elicoidale pe pistonase si fante de refulare si in functie de pozitia unghiulara a pistonasului se incarca cu mai multa sau mai putina benzina). Ei , ce ziceti ? cine are timp sa se bage intr-un asemenea proiect de cercetare ? Tot ce mai trebuie - modalitatea de actionare a pompei de injectie - zic ca merge prelungit axul alternatoruluisi cuplat la axul pompei de injectie sau poate sunt si alte metode... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Ianuarie 8, 2004 Share Postat Ianuarie 8, 2004 Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
s-kidu' Postat Ianuarie 8, 2004 Share Postat Ianuarie 8, 2004 faza lu' sergiu Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
faraonu Postat Ianuarie 9, 2004 Share Postat Ianuarie 9, 2004 bre nea moshulik te tii numai de inventii! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bhairava Postat Ianuarie 9, 2004 Share Postat Ianuarie 9, 2004 suna revolutionar... daca tot vrei injectie de ce nu te treci cu totu pe injectie, si mai pastrezi carburatoarele ? si pune 2 injectoare, lasa galeriile comune ca astea n-au adus niciodata ceva bun... Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 9, 2004 Share Postat Ianuarie 9, 2004 Mai bine il treci direct pe perfuzie . Stai tu linistit ca Niprea, daca nu-i dau injectoarele tale destula benzina, le mananca cu totul Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 9, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2004 Mei... pai calibrezi din tija, mei... ajustezi in functie de stil dintr-un surub )) Faceti-mi voi mie rost de o pompa de injectie partial busita si sa vedeti ce injectie imi pun eu pe simson. Ca tot am ceva loc pe stanga, sa fie simetric, sa nu mai radeti de alternatorul meu urat. Sa vedeti ce trage motorul prin fulie dubla si curea trapezoidala de pompa de injectzie si cum baga injectorul benzinica pulverizata fin fix dupa clapeta de admisie aer... Problema e de unde fac eu rost de o astfel de pompa de injectzie... Ma duc sa jumulesc tractoare parasite... ce bine ar fi sa am un drum prin Anglia, la un scrap-yard Astept sugestii si preturi de la diesel-isti cu pompe de injectzie busite. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 9, 2004 Share Postat Ianuarie 9, 2004 Nu e mai simplu si mai putin periculos sa folosesti o injectie monopunct de dacie sau golf 1? are pompe electrica in rezervor si nu are nevoie sa stie cate pistoane hraneste Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 9, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2004 Este mai simplu, teoretic, dar e mai scump. Esti sigur ca functionarea injectorului de la dacie este asigurata doar de pompa din rezervor ? nu cumva mai are inca o pompa care sa alimenteze injectorul iar cea din rezervor sa aiba doar rolul de a aduce benzina de la rezervor pana aici... ? Ma gandesc ca pe traseul rezervor - injector ai o conducta cu o oarecare elasticitate ce ar produce variatzii de presiune si o functionare neprevizibila a injectorului. Din cate stiu eu, injectorul (dozatorul) nu este decat un electroventil foarte precis, atata tot, nu o pompa. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 9, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 9, 2004 Tocmai mi-a venit o alta idee revolutionara. Folosesc o pompa rezultata prin demontarea unui compresor de frigider. Cine a avut vreodata curiozitatea de a afla ce e intr-un "motor" de frigider si rabdarea de a taia la dalta si ciocan carcasa aia de fier mort de 2mm stie ca acolo, inauntru, se afla un ansamblu motor electric sincron / compresor volumetric de lichid , ansamblu care atarna in niste arcuri, suspendat in emulsia aia de freon si ulei... Ei bine, cred ca respectivul compresor e numai bun pentru creat presiunea necesara pentru injectie. Mai trebuie sa gandesc un supapa de siguranta ce sa-mi limiteze presiunea debitata la, sa zicem, 4-5 atm. si eventual un injector monopunct de dacie, numai ca in acest caz apare problema comenzii acestuia, ce trebuie sa fie digitala.... Vreau totusi pentru inceput comanda mecanica... oare cum as putea face un "dozator" cu comanda mecanica ??? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 10, 2004 Share Postat Ianuarie 10, 2004 Sistemul de injectie la auto are pompa de inalta presiune in rezervor. mai are si un comp care gestioneaza injectorul care intradevar nu e decat un electroventil foarte precis. Nu sunt probleme cu trepidatiile furtunului pt ca pompa de injectie asigura o presiune mult mai mare decat cea necesara care acopera mici variatii. Se poate ca asta sa fie o varianta mai scumpa dar e mult mai sigura. nu te joci cu benzina sub presiune mare ca daca ai o o improvizatie si crapa o sudura iti dai seama ce face benzina aia cand loveste cevade genul esapament. Cred ca de la dezmembrari se poate procura o injectie monopunct de la alt tip de masina. Chiar crezi ca atingi 8 - 10 atmosfere cu pompa de la motorul de frigider? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator dorutrucker Postat Ianuarie 10, 2004 Share Postat Ianuarie 10, 2004 Nu o sa-tzi vina sa crezi cea ce spui tu acum am vazut pe timpul lui Impushcatul(1982-1983) intr-un sat uitat de lume prin jud.Suceava facut de un taran care era un supermeseriash mecanic la ei la SMT numai ca era DIESEL ,eram inca destul da tanar in vacantza la tzara shi eram foarte interesat de minunatzia aia eu fiind la liceu de mecanici auto.Pompa era una rotativa cu doua elemente anulate iar injectoarele erau de pe la o combina mai mica(nu eram eu prea citit la vremea aia dar am ramas impresionat).Motocicleta era cu atash shi in fatza rotzi din fatza shi a atashului avea montata o bara de protectzie de Dacie.Arata ca un tank.Oricum eram prea tanar ca sa deslushesc dracovenia.Omul era multzumit ,nu prea mai avea putere dar baga motorina pe penuria aceea de benzina.Ishi cara omu fanu cu ea ishi facea treaba.Sunt 100% ca exista shi acum chestia aceea,dar el trebuie sa fie destul de batran.Daca ajung in vara pe acolo am sa ma interesez. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Ianuarie 10, 2004 Share Postat Ianuarie 10, 2004 Omule eu sunt din suceava. Zi te rog satul daca il mai stii so eventual comuna ca vreau si eu sa vad dracovenia. Mor de curiozitate! Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator dorutrucker Postat Ianuarie 11, 2004 Share Postat Ianuarie 11, 2004 Satul Humoreni (Liuz) com Botoshana , nu shtiu ce era omu pe acolo la timpul ala shi nu shtiu daca mai traieshte ,dar cred ca potzi intreba de omu cu motocicleta cu atash care cara fan cu ea.Nu-i shtiu numele imi pare rau,dar cred ca o sa reushesc sa-l aflu.In cazul in care ,revin cu detalii. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 12, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 12, 2004 Cine stie vreun "cimitir" de masini undeva cat mai aproape de Bucuresti ? Singurul pe care l-am vazut eu era undeva in satul Cornu, dupa Ploiesti, pe DN1, spre Campina, dar pareau a fi doar carcase, "eviscerate" de partile interesante. A apelat cineva la ceva de genul "dezmembrari" direct de la sursa, e mai ieftin, sau cam totul ajunge in targ la Vitan ? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robychopper Postat Ianuarie 12, 2004 Share Postat Ianuarie 12, 2004 chestia cu injectia la nipru este facuta deja la cluj de un prietan deal meu si merge superb numai ca niprul are o gramada de alte modificari daca aveti rabdare anul asta sigur o sal vedeti la intilniri Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 13, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 13, 2004 Poti sa-mi dai cateva detalii ? Este injectie de benzina cum am sugerat eu sau e trecut pe motorina ? Cum este antrenata pompa de injectie - sincron (dinte la dinte cu distributzia) sau asincron. Cum actioneaza tija care dozeaza benzina ? Per ansamblu, ce rezultate a avut - putere mai mare, consum mai bun, eventual poate "regla" compozitia amestecului pentru putere mare/consum mare respectiv putere mica/consum mic ? Cat despre motorul acela trecut pe motorina, nu prea imi vine sa cred ca avea vreo eficientza motorina arsa intr-un aer comprimat la 6-7 atmosfere cat o avea raportul de compresie niprul. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 20, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 20, 2004 Tocmai mi-au venit idei noi. Deci - 1. pompa de benzina - compresorul de la frigider, preferabil un model cat mai mic, nu am nevoie de debit, ci de presiune. 2. supapa de regulare a presiunii maxime - improvizata dintr-un cui pontou de dacie tinut pe inchis de un arc "calibrat" 3. injectorul - derivat tot din cui pontou - adaugat un arc pentru tinerea pe pozitia inchis plus o tija actionata electromagnetic. 4. sistemul de comanda - analogic - un oscilator dreptughiular facut din E555, cu fereastra reglabila dintr-un parametru - potentiometru comandat de deschiderea clapetei sau de o capsula vacuumatica comandata de depresiunea de pe admisie(asa se face la dozatoarele de GPL) si cu frecventa reglata din alt parametru - turatia motorului, citita de la platina. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Daniel Postat Ianuarie 20, 2004 Share Postat Ianuarie 20, 2004 Cine stie vreun "cimitir" de masini undeva cat mai aproape de Bucuresti ? Singurul pe care l-am vazut eu era undeva in satul Cornu, dupa Ploiesti, pe DN1, spre Campina, dar pareau a fi doar carcase, "eviscerate" de partile interesante. A apelat cineva la ceva de genul "dezmembrari" direct de la sursa, e mai ieftin, sau cam totul ajunge in targ la Vitan ? Avem in constanta, insa se numeste "fiare vechi". Au si masini pe-acolo, cu tot cu motor in ele. (nu stiu acum cate piese mai sunt folosibile in motor, insa cert e ca nu-s doar carcasele) Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 30, 2004 Autor Share Postat Ianuarie 30, 2004 Am gasit o solutzie intermediara, pentru 'versiunea beta' , inspirat de niste modele care participa la concursul de parcuregere a unei distantze maxime cu un galon de benzina (motoare cat mai economice). Aici se folosesc sticle de plastic in care se pune benzina, apoi sticla respectiva pur si simplu se umfla cu pompa pana pe la 3-4 atmosfere (cat un sifon obisnuit din sticla PET). Se racordeaza apoi pur si simplu la injector. Cantitatea de benzina este mult mai mica decat volumul total al sticlei, deci scaderea presiunii pe masura ce creste volumul liber este neglijabila. Pentru testare, merge deci folosita roata de rezerva (care la oltcit zace chiar in compartimentul motorului) umflata la 3-4 atmosfere (cine stie la cat rezista cauciucul, mai ales ca roata doar sta, nu merge... ?) si racordata la un recipient de metal (tub de spray mare) cu benzina, ce printr-un cap primeste presiune de aer, iar pe refulare pune la dispozitzie injectorului benzina la 3-4 atmosfere. Mai ramane de vazut cum fac injector dintr-un cui pontou de dacie si cum calibrez duza incat sa fie compatibila cu presiunea disponibila. O duza mai mare scade gradul de pulverizare, dar creste debitul maxim ce poate fi livrat de injectorul respectiv. La injectoarele "de-a gata" sunt demontabile duzele (orificiile din cap) sau vine totul turnat de-a gata ? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 2, 2004 Autor Share Postat Februarie 2, 2004 Injectorul este aproape gata. Probele preliminare indica sanse mari de reusita. Mai trebuie sa execut o lipitura cam problematica, intre doua piese de cupru masiv. Cand e gata jucaria, pun scheme complete. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Februarie 2, 2004 Share Postat Februarie 2, 2004 mane la 4-5 atm nu o sa ai pulverizare ca lumea iti tre presiune mai mare altfel o sa iti dea numai picaturi si nu o va arde complet. rezultat: consum mare pornire grea putere mica de ce nu incerci sa adaptezi un sistem de injectie complet? Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Februarie 2, 2004 Autor Share Postat Februarie 2, 2004 Pentru ca un sistem de injectzie complet si de-a gata nu este doar scump, ci foarte scump. De exemplu "calculatorul" de dacie berlina costa 600$ am inteles, desi el nu face treaba nici de 200 de mii de lei. De acord ca o presiune mai mica nu duce la o pulverizare perfecta, dar comparativ cu un carburator (care pulverizeaza benzina la diferentze de presiune de 0.1 -0.2 atmosfere....... totusi e o diferentza, pana la 3-4. Oricum, crezi ca mie nu mi-ar placea sa fac rost de o pompa de injectzie de cielo sau dacie ? Dar de unde sa gasesc asa ceva si sa mai fie si ieftina... ? Ideal ar fi sa gasesc una busita, pentru ca in general sa arde doar motorul electric, din cauza ca se merge cu rezervorul gol si nu mai are racire. De multe ori se prajesc doar periile, nu neaparat bobinajul. In orice caz, zi-mi tu de unde gasesc macar mecanica de pe o pompa de injectzie la un pretz de 3-400.000 sau cu tot cu motor - pana in 500 de mii si nu mai insist cu metode "alternative" de generat presiune. In alta ordine de idei, m-am gandit la o alta metoda de a stoca presiunea - anume o butelie obisnuita, fosta de gaz, pe care o aerisesc bine de tot de gaz si in care pot sa bag aer comprimat linistit, pana la 6-7 atmosfere si mai bine... As fi penibil daca as mai vrea sa fac un sistem de robinetzi cu bila pentru deconectarea presiunii si reumplerea recipientului intermediar cu benzina, apoi inchiderea liniei de benzina si reconectarea presiunii etc... A... iar in ceea ce priveste sistemul de comanda. Am aflat ca meseriasii pun pe dacii cu injectzie comanda "pe direct", in cazul ca se arde "calculatorul", adica exact un monostabil integrat care tine cont numai de turatzie. De-asta vreau sa-mi construiesc si eu, numai ca mai adaug cativa senzori - anume pedala acceleratziei plus un "shoc" electronic actionat manual. Daca ma enervez pun si senzor de temperatura (termorezistentza-amplficator operatzional-tranzistor inseriat cu rezistentza de descarcare a monostabilului) si sonda lambda (aceeasi poveste). In fine, ma rezum la minimul necesar pentru faza 1 a proiectului. Presiune de 3-4 atm. din roata, duza mare la injector, comanda analogica cu e555 cu senzori - turatzie si deschidere clapeta. DACA da rezultate, trec la faza a doua - pompa de injectzie benzina in imersiune intr-un vas cu benzina intermediar cu nivel constant asigurat de un pahar de carburator de simson, micsorez duza la injector (in felul asta pastrez debitul) si comanda digitala cu microcontroller. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Februarie 2, 2004 Share Postat Februarie 2, 2004 man eu iti urez sincer succes dar de ce crezi tu ca s-au abandonat injectiile mecanice? pt ca sunt mai proaste decat carburile cat despre pulverizare... acolo are loc un alt fenomen se cheama fen bernouli (stii despre ce vb) daca nu obtii o pulverizare mai buna decat la carburi nu inteleg de ce vrei tu sa faci sistemul asta? ca de controlat amestecul mai precis nu prea cred sa reusesti cu mijloacele rudimentare pe care vrei tu sa le folosesti Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Iunie 10, 2007 Share Postat Iunie 10, 2007 Tocmai mi-a venit o alta idee revolutionara. Folosesc o pompa rezultata prin demontarea unui compresor de frigider. Cine a avut vreodata curiozitatea de a afla ce e intr-un "motor" de frigider si rabdarea de a taia la dalta si ciocan carcasa aia de fier mort de 2mm stie ca acolo, inauntru, se afla un ansamblu motor electric sincron / compresor volumetric de lichid , ansamblu care atarna in niste arcuri, suspendat in emulsia aia de freon si ulei... Ei bine, cred ca respectivul compresor e numai bun pentru creat presiunea necesara pentru injectie. Mai trebuie sa gandesc un supapa de siguranta ce sa-mi limiteze presiunea debitata la, sa zicem, 4-5 atm. si eventual un injector monopunct de dacie, numai ca in acest caz apare problema comenzii acestuia, ce trebuie sa fie digitala.... Vreau totusi pentru inceput comanda mecanica... oare cum as putea face un "dozator" cu comanda mecanica ??? Uiti un lucru esential pompa din frigider este pentru gaz nu pentru lichid si motorul are in jur de 150 250 W . Nu imi inchipui cum vei actiona pompa respectiva cu un motor de 12 V CC. si daca vei reusi va consuma curent in veselie. Ma mai gandesc la ceva in frigider pompa comprima gazul si prin destindere se raceste .La un motor in patru timpi doar unul este admisia in rest pompalucreaza la presiune mare deci sau se arde motorul, sau se strica pompa. Si chiar daca toate sunt ok mare economie nu vei face. Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate