Motoristu Virog Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Ajutati-ma si pe mine cu un sfat. Am un Vulcan 1500 C si la un moment dat am observat ca dupa ce am mers mai mult timp cu viteza mica nu s-a pornit turbina de racire si a inceput sa-mi expulzeze antigelul afara din vasul de expansiune. Care sa fie problema? Am verificat siguranta de la turbina si e ok nu e arsa, am verificat firele la cuplaje si sunt ok. Sa fie dus termostatul? Daca il desfac cum imi dau seama ca e bulit? Multzam. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riciu007 Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 (editat) Ajutati-ma si pe mine cu un sfat. Am un Vulcan 1500 C si la un moment dat am observat ca dupa ce am mers mai mult timp cu viteza mica nu s-a pornit turbina de racire si a inceput sa-mi expulzeze antigelul afara din vasul de expansiune. Care sa fie problema? Am verificat siguranta de la turbina si e ok nu e arsa, am verificat firele la cuplaje si sunt ok. Sa fie dus termostatul? Daca il desfac cum imi dau seama ca e bulit? Multzam. turbina de racire adica electroventilatorul, ei bine, indiferent de viteza de mers la o anumita temperatura trebuie sa porneasca , asta nu inseamna ca e arsa siguranta , e foarte probabil sa fie termocupla defecta si sa nu porneasca electoventilatorul. Daca termostatul ar fi defect s-ar fi blocat pe deschis, ( mai rar sa ramana circuitul inchis) daca ar fi inchis circuitul ,s-ar ridica super repede temperatura chiar si in relanti. Bafta ! Editat Mai 13, 2009 de riciu007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 turbina de racire adica electroventilatorul, ei bine, indiferent de viteza de mers la o anumita temperatura trebuie sa porneasca , asta nu inseamna ca e arsa siguranta , e foarte probabil sa fie termocupla defecta si sa nu porneasca electoventilatorul. Daca termostatul ar fi defect s-ar fi blocat pe deschis, ( mai rar sa ramana circuitul inchis) daca ar fi inchis circuitul ,s-ar ridica super repede temperatura chiar si in relanti. Bafta ! Termostatul se blochează, de obicei, în poziția închis. De aceea te opăreÂşti dându-l jos ca să poți merge mai departe. Ajutati-ma si pe mine cu un sfat. Am un Vulcan 1500 C si la un moment dat am observat ca dupa ce am mers mai mult timp cu viteza mica nu s-a pornit turbina de racire si a inceput sa-mi expulzeze antigelul afara din vasul de expansiune. Care sa fie problema? Am verificat siguranta de la turbina si e ok nu e arsa, am verificat firele la cuplaje si sunt ok. Sa fie dus termostatul? Daca il desfac cum imi dau seama ca e bulit? Multzam. Demontează termoculpa electroventilatorului Âşi scufund-o in apă fiartă în clocot. Va trebui să aibă contactul intern închis. Dacă după ce ai băgat-o în apă fiartă, contactul este în continuare deschis, înlocuieÂşte-o! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Indian73 Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 Treaba e mai simpla de atat, identifici temoculpa ,o scurtcircuitezi si vezi daca se invarte ventilatorul de racire daca nu vezi care e treaba vine tensiune acolo?ventilatorul are o mufa de alimentare verifica tensiunea pe mufa minusul si plusul dupa ce te convingi desfaci piesa defecta degeaba bagi termocupla in apa daca a fiert motorul si nu a cuplat la peste 100 de grade ,alta posibila defectiune ar fi, termostat defect adica nu deschide si nu circula apa prin radiator.Spor la treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 intr-adevar, cel mai simplu este sa verifici circuitul electric al termocuplei. pornesti motorul si scurtcircuitezi (unesti) firele care vin pe termocupla cu ajutorul unui conductor electric. motorul electroventilatorului trebuie sa mearga atata timp cat tii contactul intre cele 2 fire. daca ventilatorul functioneaza cand scurtcircuitezi, atunci este defecta termocupla. daca ventilatorul nu functioneza, opresti motorul motocicletei, iei contactul din cheie si verifici: 1. daca poti sa rotesti foarte usor palele electroventilatorului ( sa nu fie blocate) 2. daca nu ai vreun fir electric rupt (vreo intrerupere pe circuit) 3. daca nu sunt oxidate contactele termocuplei (trebuiesc sa fie curate si contactele termocuplei, si papucii electrici care vin pe ele) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 pui un plic de ceai, scoti un senvish si te pui la masa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
logan Postat Mai 13, 2009 Share Postat Mai 13, 2009 aceeasi problema o am si eu..numa ca uneori ventilatorul porneste culmea! cand ajung acasa si tai gazu la motor insa nu scot si cheia din contact..cu alte cuvinte las curent in ea..daca ati inteles..sper Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 Ajutati-ma si pe mine cu un sfat. Am un Vulcan 1500 C si la un moment dat am observat ca dupa ce am mers mai mult timp cu viteza mica nu s-a pornit turbina de racire si a inceput sa-mi expulzeze antigelul afara din vasul de expansiune. Care sa fie problema? Am verificat siguranta de la turbina si e ok nu e arsa, am verificat firele la cuplaje si sunt ok. Sa fie dus termostatul? Daca il desfac cum imi dau seama ca e bulit? Multzam. man, de obicei la simptomele descrise de tine este vorba de garnitura de chiulasa.....termostatul daca se blocheaza pe inchis nu se incalzeste radiatorul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 (editat) @logan nu mai lasa cheia in contact cu contactul pus. risti sa arzi bobina (bobinele) de inductie. in lipsa producerii scanteiei, bobina este alimentata si se incinge foarte tare in timp (dupa nici 5 minute frige). in timpul mersului motorului, din cauza regimului de functionare in care produce inalta tensiune ce se descarca prin bujie, bobina nu se incalzeste decat foarte putin. Editat Mai 14, 2009 de mony Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 @logan nu mai lasa cheia in contact cu contactul pus. risti sa arzi bobina (bobinele) de inductie. in lipsa producerii scanteiei, bobina este alimentata si se incinge foarte tare in timp (dupa nici 5 minute frige). in timpul mersului motorului, din cauza regimului de functionare in care produce inalta tensiune ce se descarca prin bujie, bobina nu se incalzeste decat foarte putin. omul opreste motorul evident din buton. deci bobinele nu primesc alimentare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 14, 2009 Share Postat Mai 14, 2009 pai... mai sus scria ca lasa curent in ea... si de aceea i-am scris... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 pai... mai sus scria ca lasa curent in ea... si de aceea i-am scris... pai lasa contactul general pus (cheia) dar opreste motorul din buton ca sa mai mearga ventilatorul. ca il lasa degeaba e partea a doua. raceste doar un pic din apa din radiator, cu motorul oprit pompa de apa nu mai merge. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 Aceasi problema o am si eu la kawasaki klx si am pus ventilatorul pe direct si un intrerupator si cand stau pe la semafor si merg incet il pornesc. acuma as vrea sa remediez problema , am verificat cam tot ce se putea , firele , releu, sigurante... sunt ok , dar eu am 2 radiatore si in amandoua am bulb/termostat , dar nu sunt la fel , au functii diferite , m-am uitat in manualul de reparatie .Cel notat cu 2 este Thermostatic Fan Switch , iar 3 este Coolant Temperature Switch. Le-am incercat cum ziceati voi mai sus prin scurtcircuitare , daca leg 2 porneste ventilatorul , dar cu 3 nu merge, acuma vreau sa il scot sa vad care este treaba acolo . Astept sfaturi ce pot sa fac . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 15, 2009 Share Postat Mai 15, 2009 dar termostatul se poate baga intru-n ibric si daca deschide inainte sa fiarba apa e cat de cat bine dar poate sa nu deschida complect si atunci nu face circuitul prin radiator corect al apei (antigel) termocupla scurcicuitata al doilea pas! mai departe sant alte probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 16, 2009 Share Postat Mai 16, 2009 Aceasi problema o am si eu la kawasaki klx si am pus ventilatorul pe direct si un intrerupator si cand stau pe la semafor si merg incet il pornesc. acuma as vrea sa remediez problema , am verificat cam tot ce se putea , firele , releu, sigurante... sunt ok , dar eu am 2 radiatore si in amandoua am bulb/termostat , dar nu sunt la fel , au functii diferite , m-am uitat in manualul de reparatie .Cel notat cu 2 este Thermostatic Fan Switch , iar 3 este Coolant Temperature Switch. Le-am incercat cum ziceati voi mai sus prin scurtcircuitare , daca leg 2 porneste ventilatorul , dar cu 3 nu merge, acuma vreau sa il scot sa vad care este treaba acolo . Astept sfaturi ce pot sa fac . unu este termocupla si celalalt este o rezistenta variabila pentru indicatorul tau din bord termocupla are doar un fir care se conecteaza printr-un papuc si cand temperatura lichidului de racire este crescuta face cotact cu masa, deci cu masa trebuie sa faci contactul ,nu trebuie sa fie mai multi papuci acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Motoristu Virog Postat Mai 17, 2009 Autor Share Postat Mai 17, 2009 Eu i-am dat de capat . Le-am luat prin eliminare, am cuplat ventilatorul pe direct si mergea, deci nu primea curent. Am mai pus odata ochii pe cartea tehnica si am descoparit unde este termocupla. Am verificat papucul si era verde de oxidat. Curatat cu spray, smierghelit pus la loc, in final VICTORIE - MERGE BRICI. . Multzam tuturor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 @motoristu viroq ne bucuram ca ai reusit... si mai ales ca a fost varianta cea mai simpla (reparatia nu te costa nimic... mai bei o bere cat lucrezi...) @baiatu tony 2 este teromocontactul... sau termocupla... sau monocontactul (este fix acelasi lucru) care da drumul la ventilator 3 este rezistorul termic care prin variatia sa in functie de temperatura face sa iti indice temperatura in bord. Probabil denumirea sa nu este coolant temperature switch... mai exact nu cred ca are in denumire ceva cu switch... decat daca ai vreun bec in bord care se aprinde cand depaseti 100 - 110 grade, caz in care piesa 3 cu asta se ocupa... aprinde becul la atingerea unei temperaturi periculoase pentru motor. parerea mea este sa nu scoti piesa 3. nu ai ce vedea la ea... refa legaturile la piesa 2 pentru ca asa au fost facute din fabrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 denumirile la 2 si 3 asa sunt in manualul de intretinere , iar pe bikebandit.com 2 este fan switch , iar 3 warning switch. in bord am un bec rosu de la apa , dar nu s-a aprins niciodata cand s-a incalzit , este aprins doar cand motorul nu este in viteza si este aprins senzorul de neutru si acesta .eu spun ca 3 masoara temperatura si da semnal la 2 sa porneasca ventilatorul . legaturile le-am facut si refacut de n ori si tot nu i-am dat de cap.cred ca este stricat 3 si va trebui sa-l schimb , pana atunci ma joc cu ventilatorul de la intrerupator. la mine din 2 si 3 iese doar un fir , de aceea cele 2 comunica , era mai simplu daca faceau ca la masina 2 in 1 cu 2 fire si gata. \multumesc de sfaturi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 din fiecare iese doar un fir... pentru ca se face contactul cu masa. piesa 3 iti va aprinde becul in bord. nu are legatura cu electroventilatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Mai 24, 2009 Share Postat Mai 24, 2009 Am rezolvat azi problema .Nu aveam masa pe radiatorul drept , implict piesa 2 si nu isi facea circuitul electric , am pus un fir de la cadru la radiator si acuma porneste ventilatorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 @baiatu tony cele mai pline de satisfactie reparatii astea sunt... cand nu e nicio piesa stricata. ar fi bine, cand ai timp sa te uiti si sa vezi de ce nu mai face masa piesa 2 (probabil si piesa 3 se afla in aceeasi situatie). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baiatu_tony Postat Mai 25, 2009 Share Postat Mai 25, 2009 piesa 2 face masa , radiatorul nu facea masa , prinderea pe cadru are si nuste bucse de cauciuc si cred ca deaia nu face masa , dar radiatorul stang face masa si are prinderea la fel. am sa il dau jos pe cel drept sa vad ce nu se atinge u cadrul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.