Sari la conținut

Yamaha FJR 1300


metaxa
 Share

Postări Recomandate

Si eu sunt in aceasi situatie ca tine.

Daca ai ceva curiozitate sau nelamurire despre model da un PM :cheers:

 

 

Salut,

 

Si eu tot un 2004-2005 vizez din acelasi motiv. Diferenta dintre prima gen 2001-2005 si a doua gen 2006 in sus, este mare? Am citit pe site uri dar nu m am lamurit. Care are ABS standard, care are linked brakes standard, care priza montata standard, etc? Sunt diferente la motor, manevrabilitate, consum, intre cele 2 generatii? (diferente considerabile adica).

 

Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 276
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai sa o luam pe rand...

In Europa primul model a aparut in 2001 si in SUA in 2003.

 

FJR-rs.jpg

 

Primul facelift a avut loc la modelul 2003(si 2004 in SUA). Principalele diferente: discuri mai mari pe fata, parbriz mai mare, compartiment pentru obiecte mici in carena langa bord, apare optiunea de ABS, semnalizatoarele fata sunt integrate in carene, suportul parbrizului este vopsit in culoarea motocicletei, cheia primeste un antifurt electronic, jentile sunt vopsite gri si farurile se pot regla in inaltime printr-un maner de sub bord. In rest motocicleta e la fel din toate punctele de vedere, dar parca acum apare si optiunea de topcase(nu am vazut niciun model 2001-2002 cu topcase'ul Yamaha).

 

04-silver.jpg

 

In 2006 are loc al 2-lea facelift. Se schimba forma farurilor, stopurilor, semnalizatoarelor din fata si se modifica putin carenele(devin reglabile, avand doua optiuni: "de vara" - sunt mai aproape de cadru si te bate vantul mai tare si "de sezon rece" - se departeaza cativa cm de cadru oferind putina protectie in plus. Se modifica putin si parbrizul, iar bordul este redesenat si primeste un computer multifunctional. Saua si ghidonul devin reglabile, cutiile vin in echiparea stadard,apare varianta semi-automata AS(fara ambreaj), ABS'ul devine standard si este implementat sistemul linked-brakes, dar doar pe frana spate(utilizarea ei activeaza si un etrier de pe fata sau doar un cilindru al lui - nu mai stiu exact).

 

10MS_FJR1300A_sil_S1_46906b10.jpg

 

Intre toate cele 3 variante nu sunt diferente la motor, cadru sau furca.

Problemele modelului sunt putine. Principala problema e parbrizul care nu protejeaza suficient(multa lume foloseste after-market). Multa lume se plange si de suspensia spate care e foarte moale si nu ofera suficiente reglaje pe pretensionare(are 2 reglaje: soft si hard). In rest nu prea au fost probleme mari sau pe multe motociclete. Unele modele au avut probleme cu scaunele supapelor din cauza unui aliaj de slaba calitate(cel putin pe modelul 2003 din SUA), dar s-au reparat pe garantie. Altii s-au mai plans de diverse probleme la instalatia electrica, dar in general posesorii s-au bucur de ele si nu au intampinat probleme multe.

 

Plusurile motocicletei sunt multe si diverse, dar nu neaparat pentru drumurile noastre. Faptul ca diferenele au fost in general de ordin estetic si practic cred ca demonstreaza faptul ca a fost o motocicleta bine facuta bine ca motor si ciclistica(chiar daca in 2 teste niste rideri se plangeau de manevrabilitate - impresia data de motor e una de super-sport, dar totusi e un sport-touring, lucru ce presupun ca le-a scapat din vedere).

 

Diferenta intre 2001-2005 si 2006 nu e foarte mare(comparativ cu diferenta de pret), dar eu sunt adeptul ideii ca daca iti permiti e bun modelul cel mai nou.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru detalii. Foarte folositoare. Acum m-am luminat :)

Cred ca sunt folositoare modificarile de la modelul 2006 (ghidon, sa reglabile, computer de bord), dar si diferenta de pret e de la 2000 de euro in plus.

Nu am mers inca pe nici un FJR si nu stiu cum e ciclistica si toate celea, dar ma intreb daca nu cumva lipsa treptei 6 nu e un handicap.....?

Singurul tourer cu care am mers a fost un Kawasaki GTR si sincer l-am simtit ca o jucarie; il manevram mai usor decat VFR-ul meu. Ma gandesc ca si cu FJR-ul ar fi ceva simiilar (centru de greutate jos...etc)

 

Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Lipsa treptei a sasea este doar mental un handicap, iti dai seama ca rapoartele alea sunt calculate ca pt.un touring.

Iti dau exemplul meu la LT, tot cu cinci..la care treapta intai este mult mai lunga din cauza ca motocicleta este foarte grea, sa nu fii tentat ca la o intersectie cu drum cu prioritate pina te asiguri stanga/dreapta sa dai repede a doua, sa n-o nimeresti, sa ramai pe neutru si sa cada vaca peste tine..bagi intr-antaia si pleci linistit, a doua o schimbi tarziu..

Totul este calculat..

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treapta a sasea este cautata de multi posesori noi de FJR, dar dupa ce te obisnuiesti cu motocicleta iti dai seama ca nu ai nevoie de ea. In plus, nu este necesara avand in vedere ca la 4500rpm viteza de pe ceas(si verificata prin calcule) este de exact 132km/h. Comparativ, la fostul meu Transalp, 100km/h era in jur de 4700rpm. Deci iti dai seama ca nu era nevoie de a 6-a viteza(130km/h la 3000rpm? e putin subturat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Joi am fost intr-un showroom din Germania si am vazut FJR'ul(modelul 2003-2005). M-a impresionat destul de tare fiindca arata mai bine in realitate decat in poze. M-am si urcat pe el si am sesizat o pozitia comoda: spatele putin arcuit in fata ca sa nu incasezi denivelarile in coloana, nu stai in maini deloc si pozitia picioarelor de asemenea e relaxata chiar daca nu sunt foarte intinse(continua placut linia spatelui si face sa nu stai incordat pe fund). Singurul minus care l-am vazut a fost parbrizului standard care si pe cea mai inalta pozitie nu va ridica vantul peste casca.

Mai era si un model 2012 in showroom, dar nu am indraznit sa ma uit la el sa nu imi fac inima rea. :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pana la urma ce va fi? :tempted:

 

Dane, prima oara am fost intr-un showroom cu Pan Europeanul de 1300 si am ramas ca la dentist, dar din pacate in mod negativ. Arata mai rau ca in poze, avand din unele unghiuri din fata o alura de "scuter gras" si fara cutii...e incomplet. Am simtit greutatea in plus cum m-am urcat pe ea si cel putin pentru mine nu mi-a placut placut pozitia pe ea(spatele prea drept si semighidoanele mi se par prea apropiate). In schimb, bordul mi-a placut, saua mi s-a parut comoda si oglinzile sunt ok.

Apoi am fost in urmatorul showroom si am vazut FJR'ul: dragoste la prima vedere. Si varianta pe "verde"(tehno-jade), care e mai degraba un gri cu reflexii verzui, e bestiala.

Deci te las pe tine sa tragi concluzile. :laugh:

 

Super post, Schumy!

Multumesc pentru informatiile sintetizate

 

Cu placere :cheers:

 

Cine mai are curiozitati, cel putin cu teoria stau bine.

-Manualele de utilizare pentru toate modelele europeane(2001-2012) se gasesc http://www.yamaha-mo...uals/index.aspx (puteti vedea diferitele particularitati functioneale precum si perioadele de intretinere si chiar dificultatea intretinerii uzuale: schimb de ulei, filtru de aer, etc.)

-Am doua manuale de service complete pentru modelele 2001-2002 si 2006-2012, si doar un manual suplimentar(o extensie a manualului de service - are cateva informatii pentru modelele cu ABS si diagramele circutelor electrice) pentru modelul 2003-2005

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Spoiler alert :laugh:

 

%2524%2528KGrHqJ%252C%2521ogF%2521Ou26iO%2521BQ%252CGoHiSY%2521%257E%257E48_27.JPG

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi am intrat oficial in clubul posesorilor:

 

133379_452028641515386_389855636_o.jpg

 

176483_452029694848614_815734483_o.jpg

 

Nicio motocicleta nu m-am impresionat asa de tare la prima intalnire. Luni ii scot numar rosu si dupa incepem sa ne imprietenim :D

 

F faina motoreta. Felicitari, sa o stapanesti sanatos, fara pb.

 

Multumesc :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi am intrat oficial in clubul posesorilor:

Nicio motocicleta nu m-am impresionat asa de tare la prima intalnire. Luni ii scot numar rosu si dupa incepem sa ne imprietenim :D

 

 

Luni seara asteptam impresii :BlueGW: Ranjetul din casca banuiesc ca va fi "default" :bounce:

Editat de Dane_Bad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Luni seara asteptam impresii :BlueGW: Ranjetul din casca banuiesc ca va fi "default" :bounce:

 

Zambetul e deja default de ieri de cand am vazut-o :D

Ma rog doar sa nu se strice asa tare vremea cum s-a anuntat si sa se incalzeasca iarasi(daca se tot vorbeste atata de incalzire globala...).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

De azi am intrat oficial in clubul posesorilor:

 

133379_452028641515386_389855636_o.jpg

 

Nicio motocicleta nu m-am impresionat asa de tare la prima intalnire.

Depinde la ce te raportezi, ce mobre ai mai avut..

Sa te bucuri de ea si sa ai drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De azi am intrat oficial in clubul posesorilor:

 

133379_452028641515386_389855636_o.jpg

 

176483_452029694848614_815734483_o.jpg

 

Nicio motocicleta nu m-am impresionat asa de tare la prima intalnire. Luni ii scot numar rosu si dupa incepem sa ne imprietenim :D

 

 

 

Multumesc :cheers:

 

Super mobra , sper sa intru si eu curand un grupul posesorilor de fjr

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super mobra , sper sa intru si eu curand un grupul posesorilor de fjr

 

Mersi

 

Foarte frumoasa, sa te bucuri de ea:)

 

Si eu am pus la vanzare Varadero pentru ca vreau FJR. Daca stiti pe cineva interesat de un schimb dati-mi si mie de stire please:D

 

Multumesc

Schimba multa lume clasa, dar nu sunt foarte multe FJR'uri prin tara deci e foarte greu de gasit un schimb. Dar cine stie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, prima oara am fost intr-un showroom cu Pan Europeanul de 1300 si am ramas ca la dentist, dar din pacate in mod negativ. Arata mai rau ca in poze, avand din unele unghiuri din fata o alura de "scuter gras" si fara cutii...e incomplet. Am simtit greutatea in plus cum m-am urcat pe ea si cel putin pentru mine nu mi-a placut placut pozitia pe ea(spatele prea drept si semighidoanele mi se par prea apropiate). In schimb, bordul mi-a placut, saua mi s-a parut comoda si oglinzile sunt ok.

Apoi am fost in urmatorul showroom si am vazut FJR'ul: dragoste la prima vedere. Si varianta pe "verde"(tehno-jade), care e mai degraba un gri cu reflexii verzui, e bestiala.

Deci te las pe tine sa tragi concluzile. :laugh:

 

 

 

Cu placere :cheers:

 

Cine mai are curiozitati, cel putin cu teoria stau bine.

-Manualele de utilizare pentru toate modelele europeane(2001-2012) se gasesc http://www.yamaha-mo...uals/index.aspx (puteti vedea diferitele particularitati functioneale precum si perioadele de intretinere si chiar dificultatea intretinerii uzuale: schimb de ulei, filtru de aer, etc.)

-Am doua manuale de service complete pentru modelele 2001-2002 si 2006-2012, si doar un manual suplimentar(o extensie a manualului de service - are cateva informatii pentru modelele cu ABS si diagramele circutelor electrice) pentru modelul 2003-2005

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Spoiler alert :laugh:

 

%2524%2528KGrHqJ%252C%2521ogF%2521Ou26iO%2521BQ%252CGoHiSY%2521%257E%257E48_27.JPG

 

Ai incercat vreodata un Pan 1300? FJR-ul este sub Pan, pacat ca te rezumi doar la partea estetica si aia discutabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai incercat vreodata un Pan 1300? FJR-ul este sub Pan, pacat ca te rezumi doar la partea estetica si aia discutabila.

 

Cu incercatul e cam greu in tara asta. Am vazut ca tu ai avut ocazia sa te dai cu unul si am citit de multe ori comentariul tau legat de Pan. Ma gandesc ca te-ai dat cu FJR din moment ce zici ca Pan'ul e mai buni.

 

Crede-ma ca am stat si le-am periat pe aceste doua modele saptamani bune. Am citit cele mai multe chestii care se pot citi despre ele: teste de lunga durata, teste comparative, articole de cumparare sh, pareri pe diferite forumuri, manualul utilizatorului. Concluzia a fost ca niciuna nu e perfecta. La Honda pe langa faptul ca nu mi-a placut cum arata si pozitia pe ea, m-a facut sa ma razgandesc greutatea si acea unduire periculoasa. In plus, Pan'ul era deja peste bugetul meu si nu as fi gasit ceva ok.

 

Sti cum e? Fara un test comparativ de lunga durata vorbim degeaba. Daca s-ar da cel putin 3 motociclisti un sezon intreg pe ambele motociclete si sa faca 10-20000km am avea o perspectiva completa asupra modelelor. In schimb, in functie de fiecare rider, de motocicleta de pe care vine, de experienta, de varsta, de tipul de mers abordat parerile difera mai mult sau mai putin. Oricum, ambele sunt motociclete de top(si care acopera parti diferite ale touringului - asta cred ca trebuie avut in vedere) si nicaieri nu am vazut motociclisti dezamagiti de vreunul dintre modele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voblajul Pan-ului e la peste 200 kmh, cu toate gentile sus. Incearca sa mergi pe autostrada cu FJR-ul la 200 + cu toate gentile pe ea si vezi ce o sa simti :)

 

Nu chiar, volajul apare de la 150km/h si depinde motocicleta fiindca la unii apare si mai tarziu si la altii deloc.Si nu imi fac griji pentru FJR, nu cred ca o sa merg prea des cu >200km/h cu motocicleta incarcata full si pasager.

Nu ti-ai mai luat nicio motocicleta dupa "caramida zburatoare"?

 

Spunea cineva cu Pan ca are voblaj doar cand pune si top case-ul. Coburile nu prea induc fenomenul asta. Garantat nu la K12 :wink:

 

Pai cu cutiile inteligente de pe K12 e greu :laugh:

 

Luni seara asteptam impresii. Ranjetul din casca banuiesc ca va fi "default"

 

Nu e luni, dar e marti seara si tocmai ce mi-am terminat si intrevederea de azi cu noua achizitie(trebuie sa ii gasesc un nume).

 

Ieri am mers sa imi iau in primire utilajul pe o vreme de facut copii sau numarat banii. In orice caz, dupa cateva ore pierdute prin birourile de inmatriculari, CEC si Politie, faptul ca afara era ca la dus conta mai putin. Ba chiar o doza de noroc a facut ca ploaia sa faca o pauza fix cat m-am plimbat vreo 7km pana acasa, o plimbare extrem de usoara avand in vedere tipul nou de motocicleta, asfaltul umed si ora de maxima aglomeratie.

 

Ce am observat de la prima curba e ca motocicleta vireaza singura. Poate am mers prea mult cu enduro-touringuri, dar pana acuma nu am condus o motocicleta care sa vrea sa vireze mai mult ca mine. Adica fiind obisnuit cu motociclete la care trebuia sa depui un pic de efort sa iei o curba(sa te inclini nitel si sa misti ghidonul), m-a suprins faptul ca pe FJR e suficient sa ma inclin putin si ghidonul "vireaza singur" luand curba instant. Primele 3 viraje m-au emotionat, dar dupa intra obisnuinta. Ce-i drept, nu m-am mai dat pe motociclete cu ciclistica asemanatoare( RT'ul, GT'ul de 1600 si K1300R avand sisteme tele/duolever au altfel de feedback de la roata fata).

 

Cardanul m-am incatat extrem de tare. Comparativ cu BMW unde l-am simtit pe motociclete, pe FJR parca am lant in continuare si transmisia se simte elastica intr-un mod placut. Nici greutatea in plus nu e un impediment in mers, dar cand vine vorba de pus motocicleta pe cricul central sau de manevre pe suprafete neconsolidate o simt.

 

Azi m-am apucat sa o inspectez si curat. Am observat niste mizerie(ulei cu praf) sub captul cardanului, in jurul surubului de golire. Cred ca saiba de cupru nu mai etanseaza, fiindca daca ar curge pe la semeringul grupului m-as astepta sa fie unsa si roata(ceea ce nu e cazul). In rest, e in stare buna si sper sa se mai incalzeasca vremea si sa fac cateva tura pana nu vin ninsorile.

Editat de Schumy CJ
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Ce am observat de la prima curba e ca motocicleta vireaza singura. Poate am mers prea mult cu enduro-touringuri, dar pana acuma nu am condus o motocicleta care sa vrea sa vireze mai mult ca mine. Adica fiind obisnuit cu motociclete la care trebuia sa depui un pic de efort sa iei o curba(sa te inclini nitel si sa misti ghidonul), m-a suprins faptul ca pe FJR e suficient sa ma inclin putin si ghidonul "vireaza singur" luand curba instant. Primele 3 viraje m-au emotionat, dar dupa intra obisnuinta. Ce-i drept, nu m-am mai dat pe motociclete cu ciclistica asemanatoare( RT'ul, GT'ul de 1600 si K1300R avand sisteme tele/duolever au altfel de feedback de la roata fata).

Interesant ar fi fost s-o iei in sens invers, adica sa te urci intai pe o mobra cu sistem telelever(boxerele, sau LT/RS/GT, acesta pina in 2005), sa vezi acolo ciclistica de exceptie, pe linga care FJR-ul este lemn pe viraje.

Din cauza asta spuneam mai sus ca depinde la ce te raportezi.

Nici la BMW nu sunt toate la fel, cele cu duolever, desi generati noi, sunt cam la fel ca a ta.

Inca nu am mers pe noile GT/GTL 1600 sa-mi fac o parere.

Oricum, important pentru tine este ca ceea ce ai acum este peste ce ai avut!

Dupa ce te saturi de asta si vrei sa simti si altceva poti schimba marca, pina atunci apa/paie si bataie!

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...