Sari la conținut

Yamaha FJR 1300


metaxa
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 276
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Salutare tuturor.

 

Intr-un viitor apropiat este f posibil sa cumpar un FJR 2004 sau 2005. Motocicleta insa, nu are valize. Eu pot sa iau de pe motocicleta actuala valizele mele GIVI, dar nu stiu daca gasesc suporti pentru FJR.

Pe site-ul GIVI vad ca exista suporti pentru valizele mele, dar doar la FJR 2006-2012; pentru modelul 2001-2005 nu apare.

Valizele mele sunt:

top case - GIVI v46 monokey

side cases - GIVI V35

Aveti idee, ca posesori de FJR, daca sunt diferente majore la sistemele de prindere intre modelul 01-05 si 06-12 ? Cu alte cuvinte, sistemele de prindere care apar disponibile pentru modelul 06-12, as putea sa le pun si pe 01-05?

Difera codita, forma, suruburile, gaurile, etc intre cele 2 generatii de FJR?

 

Multumesc

Editat de iama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca se pot adapta suportii, dar punctele de prindere de pe codita sunt diferite si toba are un altfel de suport(dar cred ca geometria e la fel). Din punctul meu de vedere nu merita bataia de cap si banii cheltuiti.

V35-urile au o valoare buna si ar trebui sa poti lua de banii aceia cutiile originale Yamaha(in plus, volumul e asemanator si nu o sa ai bari inestetice). Si pentru topcase cumperi un rack metalic+placa de prindere de la Givi sau de la Kappa si ai scapat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca se pot adapta suportii, dar punctele de prindere de pe codita sunt diferite si toba are un altfel de suport(dar cred ca geometria e la fel). Din punctul meu de vedere nu merita bataia de cap si banii cheltuiti.

V35-urile au o valoare buna si ar trebui sa poti lua de banii aceia cutiile originale Yamaha(in plus, volumul e asemanator si nu o sa ai bari inestetice). Si pentru topcase cumperi un rack metalic+placa de prindere de la Givi sau de la Kappa si ai scapat.

 

Bine, dar nu am vazut nicaieri valize laterale Yamaha second hand. Rack metalic si placa de prindere pt topcase, de asemenea nu am vazut. Adica este la GIVI suport pt top case, dar e doar din ala care tine 6 kg maxim, nu 10 cum e mai la toti suportii de topcase.

Editat de iama
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, dar nu am vazut nicaieri valize laterale Yamaha second hand. Rack metalic si placa de prindere pt topcase, de asemenea nu am vazut. Adica este la GIVI suport pt top case, dar e doar din ala care tine 6 kg maxim, nu 10 cum e mai la toti suportii de topcase.

 

Caseuri originale Yamaha o sa gasesti pe Ebay. Din cate stiu sunt la fel si cele de pe TDM(cred ca e la fel si sistemul de prindere).

Rackul de la Givi e restrans la o greutate asa de mica din cauza unei scapari de proiectare a japonezilor. Prima versiune de FJR a fost gandita sa fie folosita doar cu cutii laterale(suficiente in viziunea lor pentru un sport-touring) si a fost creata o structura usoara pentru subcadrul coditei(partea rosie din imagine). E facut dintr-un aluminiu mai slab si a fost gandit sa tina greutatea stopurilor, a rackului original(care e din plastic) si inca 5 kilograme.

 

FJRRearSubframe-1.jpg

 

Am citit de niste cazuri in care cei cu topcaseuri originale Yamaha sau Hepco&Becker au gasit subcadrul acela fisurat. Problema a aparut de la faptul ca sistemul de prindere de la ambele e gandit direct pe rackul de plastic original(deci toata greutatea sta pe acea structura prinsa in 3 suruburi) si pasagerele au folosit cutia sa se ajute la urcarea pe motocicleta sau s-au sprijinit de ea.

 

Hepco&Becker(in imagine e un FJR 2006, dar pare la fel ca si cel de pe 2003-ul meu):

HepcoBeckerTrunkMount.jpg

 

In schimb, rackul de la Givi il inlocuieste pe cel original din plastic. Astfel, pe langa cele 3 puncte de prindere de pe capatul coditei mai vine prins si pe cadrul marcat in imaginea de mai sus cu verde. Greutatea recomandata de Givi e mica pentru ca nu vor sa isi asume niciun incident(asa e la toate modelele lor), dar daca ar fi sa o respecti, dupa ce ai pune topcase-ul l-ai putea umple cu pene sau burete. Eu nu am vazut nicaieri sa se fi plans cineva de el chiar daca l-a umplut bine sau a fost folosit topcaseul ca spatar.

 

Givi pentru 2002-2005:

f-GIVIinstalled.jpg

 

Parerea mea e ca mai bine incerci sa gasesti un FJR echipat cu cutii laterale originale si poate chiar cu topcase Givi. Intradevar, o sa dai inca 300-500e fata de unul chel, dar o sa ai si cutiile in culoarea motocicletei si nu te complici.

Ce mai iti pot recomanda e sa te uiti si la modelul parbrizului. Cel original e prea mic pentru cineva peste 1.75m si cel mai bun e MRA Varioscreen(il extinzi cat vrei tu si dupa il reglezi in funtie de conditii din buton).

Trebuie sa recunosc ca am avut noroc cand am luat FJR-ul. Ma uitam zilele trecute pe mobile.de si pe langa faptul ca nu sunt foarte multe modele 2003-2005(ABS) cu kilometri putini(<50000km), au crescut preturile.

 

Vorbeste despre wingrack ca acesta

 

Despre wingrack nu am gasit mare lucru si n-am vazut nici instructiuni de montare(eram curios de sistemul de prindere). Oricum, lui nu ii sunt bune fiindca sistemul de prindere de pe V35 e diferit fata de monokey.

 

PS: Cred ca Givi a facut bine suportul daca s-a putut asa ceva

FJRSTFrisco.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru explicatii, Schumy; sunt foarte folositoare.

Stiu ca cel mai bine ar fi sa caut un model echipat complet, insa in cazul meu nu pot sa fac asta; motoreta despre care vorbesc este o ocazie (pret bun, putini km) si chiar nu am cum sa o ratez.

Cea mai buna idee ramane sa-mi pun suport GIVI cu topcase-ul pe care l am si sa-mi cumpar de undeva valize laterale originala pt Yamaha FJR.

Cutiile latarale Yamaha, cum se prind de motoreta? Mai trebuie achizitionata vreo piesa ceva, sau pur si simplu, ai motoreta, ai cutia si asta i tot?

Daca totusi are careva ponturi referitoare la valize laterale Yamaha originale, sh, va rog sa dati un semn.

 

Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa pui cutiile pe motociclete trebuie montate un fel de tampoane pe urechea pe care vine prinsa si toba(in poza e partea aceea neagra care e in dreapta scaritei pasagerului). Cand montezi cutia acel tampon intra in urechea de pe fundul ei.

 

Sper ca sti proprietarul motocicletei si motocicleta si nu e un pont de pe ceva site. Prima generatie de FJR-uri a avut cateva probleme(cea mai grava e cea cu supapele zgomotoase - dereglate pana in 20000km).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre wingrack nu am gasit mare lucru si n-am vazut nici instructiuni de montare(eram curios de sistemul de prindere). Oricum, lui nu ii sunt bune fiindca sistemul de prindere de pe V35 e diferit fata de monokey.

 

Corect!

Wingrack-ul nu-i de folos in cazul V35. My bad!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa pui cutiile pe motociclete trebuie montate un fel de tampoane pe urechea pe care vine prinsa si toba(in poza e partea aceea neagra care e in dreapta scaritei pasagerului). Cand montezi cutia acel tampon intra in urechea de pe fundul ei.

attachicon.gifDSC_2834.jpg

Sper ca sti proprietarul motocicletei si motocicleta si nu e un pont de pe ceva site. Prima generatie de FJR-uri a avut cateva probleme(cea mai grava e cea cu supapele zgomotoase - dereglate pana in 20000km).

 

Din cate vad, tampoanele nu sunt asa scumpe si se gasesc(fata de valize). Stiu proprietarul, mai ramane sa vad motoreta.

 

@iama, vezi si asta de aici, desi nu este 2004/2005, arata foarte bine..

 

Multumesc pentru link. Arata intr-adevar bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Din cate vad, tampoanele nu sunt asa scumpe si se gasesc(fata de valize). Stiu proprietarul, mai ramane sa vad motoreta.

 

 

Multumesc pentru link. Arata intr-adevar bine.

Salutare,

 

Ceva noutati? Ai intrat in club? :)

Dupa cum se scria mai sus, prima generatie de FJR (2001-2005) a avut pe unele modele probleme la supape; mai exact anumite loturi de simeringuri de supapa erau prea 'stranse', curatand tot uleiul de pe coada supapei iar rezultatul era frecarea cozii supapei pe ghidul de supapa 'pe uscat'. Acest lucru ducea la uzuri ghid si coada supapa, rezultand zgomote in functionare. La reprezentanta Yamaha din Bucuresti a fost un singur caz de astfel de FJR care s-a remediat prin inlocuire 2 supape&ghiduri la un piston.

O alta problema care mai apare la prima generatie de FJR este legata de senzorul pozitie acceleratie (TPS=throttle position sensor) insa pentru acesta exista 'recall' oficial de la Yamaha, deci poti merge la o reprezentanta Yamaha pentru inlocuire gratuita.

Problemele de mai sus au aparut doar pe anumite modele iar cea mai grava (cu supapele) se manifesta in general pana in 20.000km (deci daca cumperi un moto cu mai multi km teoretic a trecut 'proba de foc').

 

Referitor la discutia cu genti laterale, merita totusi sa cumperi originale (mai insista pe ebay pentru second); argumentul principal pentru originale este incadrarea in forma motocicletei, mai exact o parte din ele intra sub codita. Daca montezi Givi sau alta marca acestea vor iesi destul de mult in afara, crescand latimea motocicletei, cu efecte negative la consum (mai ales la viteza) si la strecurat printre masini etc. Pentru topcase insa recomand suportul Givi (ma refer la modelul care inlocuieste si manerele laterale spate ale motocicletei), este mult mai solid decat cel original si asigura o prindere ferma pentru topcase Givi (eu mi-am montat de la inceput topcase Givi de 55L si este ok).

 

Bafta la achizitie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Le-am luat conform catalogului pentru motocicleta mea, cred ca am cu ele in jur de 4000 si au carne destula.

Compozitia, durata de viata si alte detalii tehnice sunt irelevante pt.mine, atata timp cit discutia este despre frane si sunt cele mai bune placute pe care le-am avut pe mobra, desi am incercat si Carbone Lorraine, SBS, Ferodo, Brembo si altele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placutele mele de frana sunt pe sfarsitul vietii si trebuie schimbate in curand. Ce placute v-au multumit cel mai mult pana acum(performante, rezistenta)?

 

La 55.000 pe fata inca le am pe cele originale; desi la prima privire par destul de uzate, la verificare atenta se vede ca semnul de schimbare (crestatura aceea din ferodo) mai indica ceva rezerva (estimez minim 10.000km). Nu ma pot pronunta despre capacitatea lor de franare intrucat nu am folosit altceva pe FJR ca sa am termen de comparatie insa ca durata de viata mi se par mai mult decat ok tinand cont ca merg destul de sportiv si incarcat (permanent cu pasager si destul de des si cu bagaje).

Pe spate le-am schimbat la 33.000km cu placute originale iar setul actual pare sa tina cam tot atat.

Ca preturi iti pot spune ca pe original costa cam 50E spatele si 130E fata; pe Lucas setul complet este cam 140E comparativ cu 180E pe original (Lucas organice, originalele nu stiu daca sunt organice sau sinterizate). Totusi la prima generatie de FJR este posibil sa fie mai ieftin setul de fata (la FJR generatia a II-a sunt 8 placute pe fata, de aici si pretul cam ridicat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

La modelul meu sunt ceva mai ieftine placutele(90E un set complet fata-spate dublu sinterizate de la EBC).

Placutele mele de pe fata mai au ceva viata in ele, dar la un etrier pistonasele nu au mai functionat simetric(trebuie sa le curat) si au uzat inegal placutele. Pe spate sunt aproape gata placutele, dar etrierul e ok(oricum, o sa il curat si pe el). Si cu un schimb de lichid de frana am cam terminat de pregatit motocicleta pentru tura din vara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La modelul meu sunt ceva mai ieftine placutele(90E un set complet fata-spate dublu sinterizate de la EBC).

Placutele mele de pe fata mai au ceva viata in ele, dar la un etrier pistonasele nu au mai functionat simetric(trebuie sa le curat) si au uzat inegal placutele. Pe spate sunt aproape gata placutele, dar etrierul e ok(oricum, o sa il curat si pe el). Si cu un schimb de lichid de frana am cam terminat de pregatit motocicleta pentru tura din vara.

Daca tot umbli cu lichidul de frana schimba si lichidul de la ambreiaj; daca este vechi absoarbe apa (devine maro-negru la culoare) si treptat deterioreaza si garniturile din pompa si din cilindrul receptor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Daca tot umbli cu lichidul de frana schimba si lichidul de la ambreiaj; daca este vechi absoarbe apa (devine maro-negru la culoare) si treptat deterioreaza si garniturile din pompa si din cilindrul receptor.

 

Si el e pe lista. Mersi oricum pentru sfat :cheers:

 

In caz ca se indoia cineva de fiabilitate:

 

Gen1with500000km-P05-03-139516_461_.jpg

 

Mai multe pe subiectul acesta se pot citi aici .

 

Din aceasi categorie:

 

Here's what I've done so far on my 2003 FJR 1300, all but 16,108 miles have been put on since Jan 1,2006, as of saturday, ll/27/12 I have 300,000 miles on it. All these miles have been put on in Central and Southern Ohio. No interstate miles, no over night trips, all rides are single day rides out and back. Here's what I have replaced on the bike thus far, one water pump at 120,000, all 3 brake rotors at 205,000, stock rear shock/front springs etc.,230,000, new starter at 290,000. We checked the valves for the 1st time at 121,000 and they were still well within spec . no adjustments needed. In Jan. 2011, at 205,000, we did the first adjustments on the valves and checked again, Jan 2013, at 307,000, no more adjustments needed. The spark plugs were replaced at 40,000,120,000,205,000, 307,000 miles and they were still in good shape every time.Since I purchased my FJR I have put over 100 tires on it and have tried 9 major brand of tires and 20 some models in those brands to try and find the best tire for my ride. The best tire for me thus far is the 009 Raven. Jan. 2013, Replaced Radiator, it was beat up, I added the Cox guard to protect. new coils, spark plug wires and boot ends, new oil pump chain, old ones loose, new clutch plates, old ones worn some, so I replaced them. Had a record year in 2012, 62,211 miles. I hope this gives you an idea of the service I've had done. Approx. 7,000 + gals of gas and 60 + oil and filter changes...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...