Jump to content

Yamaha FJR 1300


metaxa
 Share

Recommended Posts

Azi am facut tura de acomodare. Cu manusile noi a fost mai greu fiindca cu FJR'ul m-am imprietenit dupa primii 20km. Pe asa motocicleta, chiar si cu o vreme nu foarte calda(4-8grade), 170km s-au scurs pe nesimtite in 3 ore cu tot cu pauze. Mai am de lucrat putin pe curbele mai stranse(niste incredere in plus sa ma aplec mai mult, dar cu vremea rece si cauciucurile aproape de sfarsitul vietii am niste retineri) si sa gasesc turatia de mers la consum(pot sa merg la 60km/h si in a 6-a la 2000rpm, dar cred ca e cam subturat).

 

8141916623_856886b8cf_z.jpg

 

Interesant ar fi fost s-o iei in sens invers, adica sa te urci intai pe o mobra cu sistem telelever(boxerele, sau LT/RS/GT, acesta pina in 2005), sa vezi acolo ciclistica de exceptie, pe linga care FJR-ul este lemn pe viraje.

Din cauza asta spuneam mai sus ca depinde la ce te raportezi.

Nici la BMW nu sunt toate la fel, cele cu duolever, desi generati noi, sunt cam la fel ca a ta.

Inca nu am mers pe noile GT/GTL 1600 sa-mi fac o parere.

Oricum, important pentru tine este ca ceea ce ai acum este peste ce ai avut!

Dupa ce te saturi de asta si vrei sa simti si altceva poti schimba marca, pina atunci apa/paie si bataie!

 

Ai dreptate, am simtit si eu azi ca trebuie putina tehnica ca sa iei curbele frumos, dar nu e in niciun caz lemn. Cu antrenament si kilometrii de experienta nu cred ca mai ai probleme.

Si da, e mult peste ce am avut(defapt dublu din anumite privinte). O sa vad ce imi rezerva viitorul. Momentan plang dupa vara desi abia ce s-a terminat de o luna.

Edited by Schumy CJ
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

Nu forta limitele ei si ale tale deocamdata, daca vrei sa te mai dai cumpara-ti un set de Michelin 2CT sau Power Commander 3, sunt gume foarte moi care te ajuta extraordinar si cind prinzi vreme frumoasa iesi la treaba..mai vin zile frumoase si de-acum incolo, anul trecut pe 01.12 eram pe la Sinaia..

 

 

Nu-ti bate capul cu turatia, schimbatul vitezelor si alte alea, dupa citeva drumuri creierul o sa-ti faca toate ajustarile de rigoare, in asa fel inca mina va trage de gaz si piciorul va schimba treapta exact atunci cind trebuie! :D

Bucura-te de mobra si toamna frumoasa de afara..ideea este ca nu ai nimic de demonstrat, este mobra ta de-acum, cind n-o aveai era un vis, nu?

 

PS:Frumoasa poza ai facut.. ^_^

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mersi :cheers:

 

Normal ca o iau usor si ma bucur de sfarsitul de sezon. Pe sfarsitul saptamanii e vreme buna si abia astept sa ies iara.

 

Pentru administratori: puteti face si topicul acesta "pinned"? Parca nu as vrea sa trec tot timpul pe pagina 2, mai ales cand sunt topicuri cu activitate mult mai putina gen "BMW seria R1200 RT/ R / S / ST" care sunt pinned.

 

-------------------

Incep sa inteleg linistea de pe topicul acesta. Cu asa motocicleta...nu prea iti ramane timp de povesti. :D

 

-------------------

Linkuri utile:

Edited by Schumy CJ
Link to comment
Share on other sites

Pentru administratori: puteti face si topicul acesta "pinned"? Parca nu as vrea sa trec tot timpul pe pagina 2, mai ales cand sunt topicuri cu activitate mult mai putina gen "BMW seria R1200 RT/ R / S / ST" care sunt pinned.

 

-------------------

Incep sa inteleg linistea de pe topicul acesta. Cu asa motocicleta...nu prea iti ramane timp de povesti. :D

 

-------------------

ai putea pune un bookmark la pagina sa n-o cauti tot timpu. nu cred ca e pinned pt ca sunt foarte putine motoare in tara.

Link to comment
Share on other sites

ai putea pune un bookmark la pagina sa n-o cauti tot timpu. nu cred ca e pinned pt ca sunt foarte putine motoare in tara.

 

Ok, sunt putine, dar topicul acela absolut deageaba care nu a adunat posturi nici de 2 pagini? Sa fim seriosi, si aici pe forum e tot Romania. Ai pile - ai terminat repede, n-ai...te descurci.

 

-------------------

Dupa primii 500km pot spune ca m-am obisnuit cu FJR'ul. A fost o trecere interesanta dupa 5 ani de enduro si enduro-touring, dar merita deplin.

Azi mi-am facut ucenicia pe unul dintre cele mai virajate drumuri din zona mea(Capus-Rasca-Belis), o sosea ingusta de o banda si jumatate, cu asfalt bun si curbe luate dintr-un traseu de roller coaster. Nu e un supermoto, dar si asa mare si grea se descurca bine si pe un drum de genul. La intoarcere, pe un drum cu niste viraje ceva mai largi si doua benzi, m-am distrat grozav chiar daca asfaltul nu e grozav(cu Transalpul era destul de plictisitor).

La indicatorul de combustibil am invatat sa nu ma mai uit. Unitatile scad diferit si nu sunt prea elocvente. Inca nu am mers dintr-un plin intr-un altul ca sa ii fac consumul, dar la primavara va urma. Pana atunci ma mai dau cat am ocazia.

 

DSC_2811.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Nu trebuie sa mergi de la plin la plin ca sa-i faci consumul, pune benzina full, da reset la contoar, mergi cit vrei tu(50/80km/100 km) dupa care refaci plinul full, imparti numarul de litri la cel de kilometri si iti da exact cit iti consuma.

Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie sa mergi de la plin la plin ca sa-i faci consumul, pune benzina full, da reset la contoar, mergi cit vrei tu(50/80km/100 km) dupa care refaci plinul full, imparti numarul de litri la cel de kilometri si iti da exact cit iti consuma.

 

Intradevar, merge si asa, dar nu m-am gandit.

Oricum urmeaza sa ii fac plinul fiindca o sa o pun la iernat. M-am bucurat de vreme cat s-a mai putut, dar s-a racit destul de tare si nu am echipament incalzit ca s-a ma pot plimba lejer si la 5 grade. Iar la primavara urmeaza revizia mare de 40000km si (sper) un sezon cat mai plin de kilometrii.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dupa o ultima plimbare pe 2 decembrie, i-am facut plinul si am pus-o la iernat. Cum nu sunt un fan al sporturilor de iarna traiesc cu speranta ca primavara va veni la fel de repede ca anul acesta, cand am facut prima plimbare pe 10 martie.

Momentan ma ocup sa fac un suport ca sa stea cu ambele roti suspendate in aer in stilul:

 

Pa230031.jpg

Info pe FJR Info

 

Inca un link util: FJR Tips

Si FJR Tech si-a schimbat adresa

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Care este ideea cu cadrul ala?

Doar sa scoti rotile pt.echilibrat?

 

 

 

Acum am citit, il folosesc pt.a sincroniza clapetele..

Nu pricep de ce trebuie suspendata mobra pt.asta..!

Si de ce sa nu folosesti cricuri speciale pt.moto, fata/spate?

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca sub motorul FJR'ului nu este niciun loc liber ca sa pot suspenda motocicleta si de roata fata(e evacuarea). Daca o pun pe cricul central o buna parte din greutate va sta pe roata fata(din pacate nu e o pozitie echilibrata) si nu e suficient sa folosesc doar un cric special pentru ca furca va sta destul de comprimata(lucru care ma gandesc ca nu e tocmai bun cand se intampla vreo 2-3 luni).

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Am inteles..

Dar care este ideea sa o tii suspendata de ambele roti iarna?

De ce vrei sa faci asta?

Doar nu crezi ca se strica rulmentii, cauciucurile sau telescoapele din cauza asta, cum auzisem ca se mai vehicula pe undeva aiureala asta! :crack:

Eu am avut numai mobre grele care au depasit 250/280 kilograme si nu mi-am facut probleme niciodata.

LT-ul are cam 400, toata iarna sta pe cricul central, in curte, cu prelata si zapada pe el, la -15 grade.

Singurul lucru pe care il fac, ii scot bateria si o duc in casa..

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

Eu ma pricep la masurarea si reprezentarea suprafetelor terestre(topografie/cartografie). Inginerul japonez care a scris randul din manualul utilizatorului cu "pentru perioade lungi de depozitare tineri motocicleta cu ambele roti suspendate de la pamant" se pricepe la mecanica. Cat ma costa daca il ascult comparativ cu daca il ignor?



Eu sunt de parere ca in lumea asta trebuie sa sti o meserie, dar sa iti placa si sa o faci cati poti tu de bine. Si eu stiu sa schimb un bec, un intrerupator, dar daca trebuie facute circuitele intr-o casa chem un electrician. Numai in Romania trebuie sa stim sa facem de toate de frica costurilor si a "meseriasilor" neseriosi si suntem "experti" in toate. De aia noi traim cum traim si germanii sau japonezii cu totul altcumva.

Link to comment
Share on other sites

a "meseriasilor" neseriosi

 

asta e un adevar!

 

"pentru perioade lungi de depozitare tineri motocicleta cu ambele roti suspendate de la pamant"

"perioade lungi" ... cu siguranta nu inseamna 4 luni.

 

FJR

superb!

Link to comment
Share on other sites

 

asta e un adevar!

 

"perioade lungi" ... cu siguranta nu inseamna 4 luni.

 

superb!

Multumesc :)

 

Eu traduc "several months" ca "mai multe luni". Aici intervine deja subiectivismul, intradevar, dar 3-4 luni cred ca se pot incadra in acea sintagma.

Din punctul meu de vedere, mai bine tin motocicleta pe cricul lateral si greutatea e distributa oarecum egal pe ambele roti decat pe cricul central si roata fata si furca sa sustina o greutate mai mare(cricul e pus destul de in spate si e departe de "echilibru".

Edited by Schumy CJ
Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Este evident ca ai putea aduce imbunatatiri la ceea ce spune inginerul japonez, transformand several months in several weeks sau-de ce nu?-several days..

Mergand pe o logica simpla gandesc ca nu poate decit sa prinda bine furcii tale daca spanzuri motocicleta de acel dispozitiv cu fiecare prilej ivit..

Personal avand BMW constientizez faptul stiut de toata lumea ca inginerul neamt nu se ridica nici pe departe la inaltimea omologului sau japonez..

Pe de alta parte recunosc ca de felul meu sunt mai ignorant, prefer sa merg cu mobra decit sa citesc manualul de intretinere pe dunga lui..

 

 

PS:Trenul fata este apasat de o greutate mult mai mare atunci cind mobra este pe rotile ei(in mers sau stationar) decit pe cricul central.

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

Prefer sa ascult recomandarea unui inginer japonez si atat. Un om, cu un oarecare statut(ma gandesc ca nu lucreaza vagabonzi in fabrica Yamaha), dintr-o tara in care oamenii mor de epuizare(din cauza dedicarii lor pentru munca) cred ca a stiut cand a zis luni si nu zile, saptamani, ani, secole si alte unitati temporale.

 

Si culmea, si inginerul german se ridica la inaltimea omologului japonez si face recomandarea "Stand the motorcycle in a dry room in such a way that there is no load on either wheel" pentru modelele concurente K1200GT, K1300GT sau K1600GT cel putin(sursa manualelor). Recunosc ca mi-e lene sa caut un manual pentru K1200LT si sa vad ce scrie, dar e posibil sa fie si acolo un mesaj asemanator.

 

Sper ca nu te-am facut sa te simti jignit, dar sunt meticulos si chiar daca prefer si eu sa ma dau pe motocicleta, imi place sa am grija de lucrurile mele.

In fond, daca tot e iarna si nu e vreme de dat, cum altcumva sa ne mai alinam dorul decat ocupandu-ne timpul in preajma motocicletei? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Admin

Mi-am dat seama ca esti meticulos.

Pe de alta parte este de inteles, am retinut ca este priimul tau motor mai deosebit si il adori.

Nu am glumit cind am spus ca nu prea citesc manualele, in general, nu numai la mobre.

Ma bucur de lucruri si incerc sa le inteleg si sa le descopar folosindu-ma de ele.

Edited by l.u.v
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mult mai simpatica reclama decat pentru modelul 2013: http://player.vimeo.com/video/52041737

 

 

Pentru cei ce erau curiosi de specificatiile "uleiul de cardan miraculos" de la Yamalube si care e singurul recomandat pentru toate modelele de FJR:

API-GL 5

80W-90

 

In Germania, uleiul special(Yamalube 9079E-SH001-00) se vinde cu date pe ambalaj(cred ca sunt obligatorii informatile tehnice), asa ca exista:

 

 

 

Edited by Schumy CJ
Link to comment
Share on other sites

si cei de la motul au ceva gear box oil sae 80_90, l—am folosit un an si a fost ok. cardanele fjr si bulldog is identice.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
si cei de la motul au ceva gear box oil sae 80_90, l—am folosit un an si a fost ok. cardanele fjr si bulldog is identice.

 

Pe mine singura experienta cu Motul m-a dezamagit. A fost un fel de zeama groasa(5100 10W40) si nu ulei, pe care Dominatorul(Honda NX650) l-a distrus in 2000km...

Si cardanul de la VMax e acelasi cred ca la mai multe modele. Doar ca la FJR si VMAX japonezii au presupus ca va fi nevoie de un ulei special ca sa nu se deterioreze rapid de la carldura(perioade lungi de mers tare). Totusi, din 2003 si pana astazi nu cred ca mai este o diferenta intre uleiul special Yamalube si un GL5 80w90 de la Castrol.

 

Alte discutii legate de FJR pot fi vazute aici: /index.php?/topic/688436-yamaha-fjr-1300-a/page-1

Link to comment
Share on other sites

Nu forta limitele ei si ale tale deocamdata, daca vrei sa te mai dai cumpara-ti un set de Michelin 2CT sau Power Commander 3, sunt gume foarte moi care te ajuta extraordinar si cind prinzi vreme frumoasa iesi la treaba..

 

Sigur ai vrut sa zici altceva aici.

Link to comment
Share on other sites

Pe mine singura experienta cu Motul m-a dezamagit. A fost un fel de zeama groasa(5100 10W40) si nu ulei, pe care Dominatorul(Honda NX650) l-a distrus in 2000km...

Si cardanul de la VMax e acelasi cred ca la mai multe modele. Doar ca la FJR si VMAX japonezii au presupus ca va fi nevoie de un ulei special ca sa nu se deterioreze rapid de la carldura(perioade lungi de mers tare). Totusi, din 2003 si pana astazi nu cred ca mai este o diferenta intre uleiul special Yamalube si un GL5 80w90 de la Castrol.

 

Alte discutii legate de FJR pot fi vazute aici: /index.php?/topic/688436-yamaha-fjr-1300-a/page-1

Pt cardane moderne, chiar daca nu au angrenajul hipoid, se recomanfa ulei pt angrenaj hipoid. Are molecula mai mare, rotunda si stabila. Suporta forte de compresie a petei de contact mai mari fara ca pelicula de ulei sa se sparga. Menajaza angrenajul la solicitari intense. E simplu de gasit, scrie pe bidon "hipoid". Pe bidonul de 1 L, Yamalube GL-5 80W-90 scrie hipoid gears. Castrol nu am folosit.

Edited by bogdan_harea
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...