Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Ideile clasice:.

cu un patent sau patent blocabil daca e surubul la care ma gindesc eu

faci un sant in floarea surubului (daca se poate) si desfaci cu o surubelnita plata (dar mai lata) sau cruce (daca merge)

Incerci sa infigi un cap de surubelnita stea (6-8 sau mai multe 'raze')

daca se poate, sudat ceva acolo si desurubat cu totul

extractor de suruburi

 

N.E.: nu stiu cum arata surubul, cit e de mare el, cit e de mare capul lui, daca e ingropat , daca e usor de ajuns la el si spatiu suficient pentru manevrat pe linga el sculele di dispozitivele susmentionate.

 

multam de sugestii .. am reusit cu o stea batuta pina la urma

 

acum alta itrebare bucsa cu teflon pe dinafara e aproape uzata .. adica incepe sa se cam vada cuprul de sub telfon pe unele portiuni.. pp ca ar fi indicat sa o schimb

stie cineva unde pot gasi prin bucuresti? ca sa nu stau cu furca desfacuta 3 sapt pina mi-a lua din afara?

multam pentru ajutor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

care din ele? aia de sus sau aia de jos e uzata?? pt ca aiade jos lucreaza pe exterior si cea de sus lucreaza pe interior... sa nu faci vre-o confuzie! de gasit nu cred ca gasesti pe stoc pe undeva.... cel mai bine chimbi uleiul si semeringurile si le comanzi si o faci la iarna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care din ele? aia de sus sau aia de jos e uzata?? pt ca aiade jos lucreaza pe exterior si cea de sus lucreaza pe interior... sa nu faci vre-o confuzie! de gasit nu cred ca gasesti pe stoc pe undeva.... cel mai bine chimbi uleiul si semeringurile si le comanzi si o faci la iarna!

 

da cea de jos care este fatuita cu teflon pe partea exterioara.. prezinta o uzura max 25% o portiune unde a aparut cuprul peste care este aplicat stratul.

in rest este in regula.. acum am pus furca la loc (semeringuri noi atat de ulei cat si de praf, ulei proaspat, curatat totul cat de bine am putut si arcuri noi, o-ringuri noi).

 

si asa cum imi sugerezi si tu la iarna bag si bucsele.. desi e pacat de semeringuri si ulei (alti bani alta distractie..)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta asa este pacat de bani.... dar si sa stai fara mobra 2-3 saptamani..... merge si asa pana la iarna ca e in ulei si frecarea este mica in ulei...

 

sa ne vedem sanatosi pe 24!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat

imi sta ghidonul cu furca tot intr-o parte partea drapta e mai interior. cu alte cuvinte cand vreau sa merg drept trebuie sa tin putin ghidounul spre drapta si se poate vedea si pe telescoape ca sunt virate putin in dreapta nu doar ghidonul. ceva sugestii?

asta ar mai fi singurl inconvenient la mobra mea in rest eu zic ca e ok. am schimbat destule pe ea de cand am luat-o si pina acum avand in vedere ca are 50000km si placutele se pare ca au fost originale atat lantul cat si pinioanele deci au trebuie schimbate.

si alte consumabile. vreau sa fie totul perfect functional astept sfaturile voastre nu stiu daca reusesc sa ne vedem pe 24 desi imi doresc din ziua in care mi-am luat vaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat

imi sta ghidonul cu furca tot intr-o parte partea drapta e mai interior. cu alte cuvinte cand vreau sa merg drept trebuie sa tin putin ghidounul spre drapta si se poate vedea si pe telescoape ca sunt virate putin in dreapta nu doar ghidonul. ceva sugestii?

asta ar mai fi singurl inconvenient la mobra mea in rest eu zic ca e ok. am schimbat destule pe ea de cand am luat-o si pina acum avand in vedere ca are 50000km si placutele se pare ca au fost originale atat lantul cat si pinioanele deci au trebuie schimbate.

si alte consumabile. vreau sa fie totul perfect functional astept sfaturile voastre nu stiu daca reusesc sa ne vedem pe 24 desi imi doresc din ziua in care mi-am luat vaca.

slabeste cele 8 suruburi dela jug infer si super cite 1/2 ture, pune roata intre piceoare ca la bicicleta indrepti de ghidon si stringi suruburile la loc in stea,,,,si sa nu te puna satan sa nu vi la rasnoave.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

slabeste cele 8 suruburi dela jug infer si super cite 1/2 ture, pune roata intre piceoare ca la bicicleta indrepti de ghidon si stringi suruburile la loc in stea,,,,si sa nu te puna satan sa nu vi la rasnoave.

am incercat varianta asta dar nu am reusit nimik ott asa sta nu stiu ce sa ii mai fac sa fie oare un telescop putin stramb? sau se poate ca piesele de la jug cele din aluminiu sa se fi ddeformat in urma unui incident? eu am cumparat motorul cu acest mic defect abia dupa ce am facut cateva sute de metri am remarcat acest inconvenient in prima faza nu am sesizat nimik fiind captat de felul in care functioneaza motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sau se poate ca piesele de la jug cele din aluminiu sa se fi deformat in urma unui incident?

 

Posibil. Alege niste distante de referinta la juguri stanga-dreapta si masoara cu o ruleta. Daca masuratorile sunt diferite, atunci ai o problema.

 

Eu ti-as sugera sa desfaci tot ansamblul telescoape/juguri/ghidon si sa verifici. Tijele telescoapelor le poti verifica cu o rigla mai lunga. Odata ce le-ai dat jos, pune rigla pe lungime tijelor si verifica jur-imprejur. Daca vre-o tija e stramba ai sa-ti dai seama. Ghidonul il poti verifica punandu-l pe o suprafata plana cu "trapezul" asezat. Apoi masori distantele de la cele doua capete pana la suprafata pe care sta asezat.

 

Mai ai timp pana vineri :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am incercat varianta asta dar nu am reusit nimik ott asa sta nu stiu ce sa ii mai fac sa fie oare un telescop putin stramb? sau se poate ca piesele de la jug cele din aluminiu sa se fi ddeformat in urma unui incident? eu am cumparat motorul cu acest mic defect abia dupa ce am facut cateva sute de metri am remarcat acest inconvenient in prima faza nu am sesizat nimik fiind captat de felul in care functioneaza motorul.

 

poate doar ghidonul sta stramb si iti da impresia ca e si furca strambata ... incearca sa nu te orientezi dupa muchii care nu tin de linia cadrului (rezervor, bord cu parbriz samd).. cel mai sigur insa este sa dai furca jos si sa verifici fiecare telescop in parte.

 

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa am sa fac ca alta solutie nu am. daca are cineva un ghidou in stare mai buna sau daca imi da indicii de la ce model s-ar potrivi ar fi ok. suporti de cobere spate are cineva de vanzare la pret de criza? cutiile le confectionez eu doar cu suporti e mai porblematica treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare carbelitor: needle jetu (nu stiu cum sa ii zic in romana, iau numele din carte) la un carb are 3 gauri si la unul 5 sau 6. e normal?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu plec intr-un pelerinaj pe 2 roti zilele acestea.

Vineri sper sa fiu la Rasnov la o bere cu toata lumea buna.

Campingul este la intrarea pe drumul de Poiana Brasov, pe partea stanga.

Daca nu va descurcati sunati-l pe proprietarul campingului la nr. pe care l-am dat intr-un post anterior.

Daca sunt ceva probleme ma gasiti la 0723.308.199.

 

 

Cam acesta e traseul pe care vreau sa-l parcurg: Brasov- Cluj - Satu Mare.

Ma gandesc sa fac jonctiunea cu grupul de Timisoara vineri dimineata.

Asa ca va rog pe careva din zona sa ma contacteze pt. ca n-am nici un nr. de tel.

Dan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu plec intr-un pelerinaj pe 2 roti zilele acestea.

Vineri sper sa fiu la Rasnov la o bere cu toata lumea buna.

Campingul este la intrarea pe drumul de Poiana Brasov, pe partea stanga.

Daca nu va descurcati sunati-l pe proprietarul campingului la nr. pe care l-am dat intr-un post anterior.

Daca sunt ceva probleme ma gasiti la 0723.308.199.

 

 

Cam acesta e traseul pe care vreau sa-l parcurg: Brasov- Cluj - Satu Mare.

Ma gandesc sa fac jonctiunea cu grupul de Timisoara vineri dimineata.

Asa ca va rog pe careva din zona sa ma contacteze pt. ca n-am nici un nr. de tel.

Dan

salut daca vrei sa ajungi din satu mare la timisoara inevitabil treci prin oradea asa ca am putea merge impreuna spre timisoara. nr meu de telef e 0729784899 Cristi. in proportie de 805 merg si eu spre intilnire si ma gandeam ca ar fi f frumos sa mergem in grup cat mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am pregattit-o pt intrunire.., atat de bine ca nus cum dreaku am dat-o jos dupa o capra fixata sub scut ca dupa ce am dat o tura cu ea parca e Ducati asa troscaie si pocneste, ce dreakului o fi pocinogul nu am idee.., sper sa fie doar scutul indoit ca altfel ii dau foc sau pun ciocanul pe ea!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asta asa este pacat de bani.... dar si sa stai fara mobra 2-3 saptamani..... merge si asa pana la iarna ca e in ulei si frecarea este mica in ulei...

 

pina la urma am pus furca la loc cu bucsele vechi.. si cum arcurile iz progresive si tari sper sa nu "frece" prea mult.. multam de ajutor

 

inca o "problema":

 

am schimbat oringurile de la boltul de sus care inchide telescopul si preseaza arcul. din pacate nu am gasit unul la aceasi grosime. mai exact am pus un oring mai gros. in mom cd am strans capacuul oringul desi s-a asezat facea ca infiletarea sa se faca cu greutate (sau asa am dedus eu.. poate este de la faptul ca arcurile sunt noi si tari si apasa in telescop).. ah si evident dinamometrica "tipa" in draci ca depasesc cei 23Nm (capacul era strans doar pe jumatate asa ca am insistat ca sa se stranga aproapte de tot.. ). Intrebarile mele sunt: sa alerg rapid dupa oringuri de dimensiune? Este normal sa depasesc cuplul de strangere (si dc poate cineva sa imi zica si de ce s-o intamplat asta?).

 

Intreb pentru ca nu vreau sa ma apuc sa o calaresc aiurea si pe urma sa busesc filetul.

 

Specificatii: suruburile din jug partea superioara nu erau stranse; capacul s-a asezat corect pe filet; pe telescoape nu presa nici o forta externa (numai arcurile prin comprimarea lor naturala in cadrul furcii); la ambele telescoape a fost exact aceasi situatie si ambele capace au necesitat cam aceasi forta/cuplu de strangere (dupa cum am sesizat la mina).

 

multam

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

mai mult ca sigur s-a mai vorbit pe forum despre subiectu:

ce ne punem strict necesar cu noi intr-o excursie cu motocicleta

de la cele personale, pana la accesorii,piese pt moto

pt cei ce au o lista cu cele ce ne trebuiesc, sa nu ezite sa o posteze

mie chiar mi-ar prinde bine acea lista

multam

sa ne vedem cu bine la intrunire

:lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor intil se tzine in campingul Risnov sau in Chei pa la stinci??

la campingul din Rasnov

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pina la urma am pus furca la loc cu bucsele vechi.. si cum arcurile iz progresive si tari sper sa nu "frece" prea mult.. multam de ajutor

 

inca o "problema":

 

am schimbat oringurile de la boltul de sus care inchide telescopul si preseaza arcul. din pacate nu am gasit unul la aceasi grosime. mai exact am pus un oring mai gros. in mom cd am strans capacuul oringul desi s-a asezat facea ca infiletarea sa se faca cu greutate (sau asa am dedus eu.. poate este de la faptul ca arcurile sunt noi si tari si apasa in telescop).. ah si evident dinamometrica "tipa" in draci ca depasesc cei 23Nm (capacul era strans doar pe jumatate asa ca am insistat ca sa se stranga aproapte de tot.. ). Intrebarile mele sunt: sa alerg rapid dupa oringuri de dimensiune? Este normal sa depasesc cuplul de strangere (si dc poate cineva sa imi zica si de ce s-o intamplat asta?).

 

Intreb pentru ca nu vreau sa ma apuc sa o calaresc aiurea si pe urma sa busesc filetul.

 

Specificatii: suruburile din jug partea superioara nu erau stranse; capacul s-a asezat corect pe filet; pe telescoape nu presa nici o forta externa (numai arcurile prin comprimarea lor naturala in cadrul furcii); la ambele telescoape a fost exact aceasi situatie si ambele capace au necesitat cam aceasi forta/cuplu de strangere (dupa cum am sesizat la mina).

 

multam

[/quote

 

 

 

incearca sa faci o proba fara arc sau fara distantierul de sus sa vezi daca se infileteaza greu din cauza oringului desi ma indoiesc pt ca oringul intra ultimul adica e in partea de sus a dopului... si daca e un pic mai gros incearca sa-l dai cu niste ulei cand il bagi! daca ai pus arcuri mai tari e posibil sa mearga un pic greu... dar bcum spuneam.... daca e aszat corect filetul pe filetul din furca strangel l-a mana pana intra de tot si nu lua in seama dinamometrica.... dar numai daca esti sigur ca nu s-a incalecat filetul, eu nu am strans niciodata dopurile la furca cu dinamometrica si mi-au trecut ceva furci prin maini..... spor la treaba! si ne vedem vineri!

Editat de duc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la furca parca am pus dinamometrica asa de faza..

DAR si la dinamometrica daca nu ma insel erau 108nm (citez din memorie) si asta e destul de tare.

 

intrebai de riscuri: daca strangi prea tare , mai tare decat materialul rezista, strici filetul (se invarte surubul/piulita "in loc"). daca de exemplu la o roate strangi mult prea tare, surubul va tine dar faci presiune (inutila) pe rulment si risti sa cedeze atunci sau in timp.

 

eu azi sper sa termin cu multele prostii (valvele sunt bune) si maine daca am noroc de vreme buna pun ambreiajul nou, montez carburile, o pornesc, le sincronizez si beau :lol:

 

 

azi ii schimb si garnitura de la alternator (rotor) ca se prelingea putin ulei. totul a mers bine dar multi nervi din cauza unor pozitii imposibile.

 

bafta si weekendul viitor e intalnirea? sa petreceti cum trebuie:D

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

roata nu roate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DAR si la dinamometrica daca nu ma insel erau 108nm (citez din memorie) si asta e destul de tare.

 

intrebai de riscuri: daca strangi prea tare , mai tare decat materialul rezista, strici filetul (se invarte surubul/piulita "in loc"). daca de exemplu la o roate strangi mult prea tare, surubul va tine dar faci presiune (inutila) pe rulment si risti sa cedeze atunci sau in timp.

 

 

 

 

 

 

 

Mesaj completat

roata nu roate

 

nu cred ca este vb de 109 nm.... e forta prea mare... nu stiu nici eu exact dar nu cred ca e vb de 109 nm!

 

materialul rezista pt ca pasul este foarte marunt si are suprafata mare de strangere, iar daca este sa-l strice se strica la inceput in cazul in care il infileteaza stramb! iar exemplul care l-ai dat nu este relevant pt ca/: in momentul in care strangi roata poti sa o strangi pana iese zeama din surub ca nu v-a forta in rulmenti atat timp cat intre rulmenti rotii exista acel distantier de care se vb in niste posturi anterioare! cand se strange axul se apropie cei doi distantieri exteriori ai rotii melcul de km si distantierul din partea stanga pe camasile interioare ale rulmentilor, iar acestea din urma se sprijina una pe alta cu ajutorul distantierului din interiorul rotii!

 

mult noroc in continuare cu reparatiile!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am uitat si am gresit eu. este 100 cuplul de strangere al piulitei de la jug (ultima) sau 129nm depinde de model. legat de surub/roata, exemplele poate nu se aplica la africa pentru ca ai distantiere sau surubul ala are un anuit filet (dar e tot dintr un manual de reparatii am debitat). in general, dar poate stiu prost, nu e bine sa aplici unui rulment un stres supimnater pe directia pentru care nu a fost proiectat sa suporte stres. iar cu suruburile in general daca ai surub de otel in aluminiu si strangi cat poti, risti sa strici piesa din aluminiu. ma refeream numai la cazul foarte general.

 

legat de revizia mea : am schimbat garnitura la capacu' cu rotoru (nu picura dar in timp se prelingea si era umeda o zona), verificat toate cele 6 valve (nu era nevoie de ajustat) si acum incep sa pun lucrurile la loc. maine sper sa schimb ambreiajul daca e timp, dar vreau sa montez carburile, sa le sincronizez etc.. de acum numai pun la loc, verific suruburile sa fie stranse, mai curat contacte, chestii din astea micute

 

bafta

Editat de gaxel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca este vb de 109 nm.... e forta prea mare... nu stiu nici eu exact dar nu cred ca e vb de 109 nm!

 

materialul rezista pt ca pasul este foarte marunt si are suprafata mare de strangere, iar daca este sa-l strice se strica la inceput in cazul in care il infileteaza stramb! iar exemplul care l-ai dat nu este relevant pt ca/: in momentul in care strangi roata poti sa o strangi pana iese zeama din surub ca nu v-a forta in rulmenti atat timp cat intre rulmenti rotii exista acel distantier de care se vb in niste posturi anterioare! cand se strange axul se apropie cei doi distantieri exteriori ai rotii melcul de km si distantierul din partea stanga pe camasile interioare ale rulmentilor, iar acestea din urma se sprijina una pe alta cu ajutorul distantierului din interiorul rotii!

 

mult noroc in continuare cu reparatiile!

 

era vba in principal doar de capacul care inchide telescopul si care comprima arcurile. nu avea legatura cu axul rotii sau de surubul sau piulita care strange jugul.

in manualul de haynes erau trecuti 23Nm pentru acest capac. Doar ca eu am schimbat arcurile.. si mai mult.. le-am schimbat cu unele progresive hagon. Destul de tari. Si asa pina am reusit sa pun capacelul ala m-am chinuit ceva. Eu sper ca nu am infiletat stramb. Si zic asta ptca in mom in care a prins filetul a mers destul de usor chiar la mina o tura jumate doua (desigur nu ca un surubu de 6:P). Apoi a ajuns cam in dreptul oringului si la mina nu a mai mers. Si cd am pus dinamometrica crant 23Nm nu au fo suficienti.

 

dupa raspunsurile pe care mi le-a dat toata lumea aici am sa las capacul asa si o sa verific la fiecare 200km facuti sa nu iasa ulei pe acolo si ca acel capac sta in aceasi pozitie .. si sper spre toate bune :)

 

sper sa ma vad cu toata lumea la adunare... (eu din nefericire am fo aglomerat cu serviciul in perioada asta si sper sa nu ma cheme si simbata :lol: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era vba in principal doar de capacul care inchide telescopul si care comprima arcurile. nu avea legatura cu axul rotii sau de surubul sau piulita care strange jugul.

in manualul de haynes erau trecuti 23Nm pentru acest capac. Doar ca eu am schimbat arcurile.. si mai mult.. le-am schimbat cu unele progresive hagon. Destul de tari. Si asa pina am reusit sa pun capacelul ala m-am chinuit ceva. Eu sper ca nu am infiletat stramb. Si zic asta ptca in mom in care a prins filetul a mers destul de usor chiar la mina o tura jumate doua (desigur nu ca un surubu de 6:P). Apoi a ajuns cam in dreptul oringului si la mina nu a mai mers. Si cd am pus dinamometrica crant 23Nm nu au fo suficienti.

 

dupa raspunsurile pe care mi le-a dat toata lumea aici am sa las capacul asa si o sa verific la fiecare 200km facuti sa nu iasa ulei pe acolo si ca acel capac sta in aceasi pozitie .. si sper spre toate bune :)

 

sper sa ma vad cu toata lumea la adunare... (eu din nefericire am fo aglomerat cu serviciul in perioada asta si sper sa nu ma cheme si simbata :lol: )

e foarte normal sa mearga greu datorita arcurilor care forteaza frecarea pe filet. dar probabil ca atit filetul interior cit si cel exterior sa fi fost un pic incarcate cu mizerie sau praf de aluminiu, ceea ce mareste frecarea. Asa ca nu strica curatate cu peria de dinti (nu glumesc, aia intra in interior) si date cu ceva ulei. Doar ca inainte de curatare se introduce o cirpa care sa opreasca eventuala motorina amestecata cu reziduri folosita sa patrunda in telescop. Apoi se pensuleaza filetul cu putin T 90 sau chiar ceva vaselina fluida. Ai sa vezi ca se infileteaza apoi mult mai usor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...