cstelia Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Oameni buni... Ca sa nu va mai certati... #1 Un motor cu compresie mai mare porneste mai usor, amestecul aprinzandu-se mai usor (chestie de teoria cinetico-moleculara, manualul de fizica de clasa a X-a) #2 2 bujii ajuta enorm la pornire vs. 1 bujie #3 tipul carburatoarelor influenteaza iarasi pornirea, dar mai ales cu partea de ventilare a carburatorului. Ca o dovada, dupa o pauza mare, RD07a porneste mult mai usor ca RD03/04/07, motivul fiind pierderea in timp a benzinei din carburator. Posibil si la ST sau alte motociclete sa fie aceeasi problema. Daca nu ma credeti pe mine, aruncati un ochi aici http://www.atic.org/faq/ventilation.php #4 Pompa de benzina are si ea rolul ei in cadrul procesului de pornire, o pompa electrica va umple carburatoarele mult mai repede ca una vacuumatica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Nu ne certam Profesore, stai linistit. Eu chiar ma distrez....intr-o vreme aveam o agenda cu "perle" pe care le aud la munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Profesoru e chiar profesor in fizica, asa ca ferea ! desi a mea e mai lunga si mai groasa, sunt utile discutiile astea contradictorii (pana nu se ajunge la injurii si jigniri) ca de exemplu nu aveam idee despre raportul de compresie...ma gandeam la randament si alte dastea si-mi dadea cu virgula tare Popcorn Moncher! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) #1 De ex diesel, dap. Sa fie mai clara ideea mea: nu compresia mai mare in sine face pornirea mai grea, ci ea determina necesitatea unei forte mai mari de a da motorul peste cap. Dupa o pauza mai lunga, bateria fiind si ea putin iesita din parametrii ei, pana calatoreste benzina pe traseul rezervor-pompa-carburator-chiulasa-cilindru, trece suficient timp ca demarorul sa nu mai aiba forta necesara de a invarti motorul cum trebuie. Iar pt pornire, compresia, mare, mica, cum o fi ea, trebuie realizata rapid - vezi mobrele cu pedala de pornire: daca dai in reluare la pedala o mai pornesti la vara ailalta. #2, #3, #4 total de acord. Motomax: ST are constructiv compresia (bar, kPa, PSI, N/m2) mai mare decat AT determinata de raportul de comprimare mai mare (adimensional, l/l sau m3/m3). Bineinteles, daca e foarte uzat un ST poate sa aiba compresie mai mica decat un AT neuzat. Editat Ianuarie 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Africanu Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 In sfarsit!!! Popcorn cat cuprinde, va rog. Sper sa tina pana se poate iesi la o tura, in primavara;)))) Africanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaio07 Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Mai destindem putin atmosfera: E filmat cu cwru, dar gestul conteaza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Pai ne-am cam potolit, zic eu. Toti zicem aproape aceleasi lucruri dar nu ne exprimam clar. Toti suntem de acord ca AT e mai buna decat ST per total. Doar ca eu consider mai bun, sau sa zic mai performant, motorul ST fie si numai prin prisma cailor putere. 69 vs 59 sau 50 cat are a mea AT; e o diferenta, totusi. Iar diferenta de cuplu la turatii joase dintre ST si AT e mica in comparatie cu un monocilindru. Cu tot V-ul Africanei. Restul, pornire, longevitate, sunt de partea motorului AT. Doar consumul nu, apropos de randament . Nu comparam cu ST-uri reglate prost. Ca e o legenda, OK, dar ca a facut istorie in Paris-Dakar iarasi o divergenta de opinii. Sper ca nu imi luati in nume de rau toate contrele dar , deh, e iarna si stau cam mult la tastatura. Oricum sunt prea puturos sa-mi iau celelalt mobre la alergat pe vremea asta, Africana fiindu-mi, oricum, imprastiata prin apartament. Poate ne vom intalnii la vreo iesire sau intrunire dar nu pot sa promit din cauza serviciului meu cu un program atipic. Apropos, la sfarsitul lunii si februarie voi fi prin Timisvar cu slujba. Poate ma voi intalni cu aripa Banat sa mai discutam despre compresii, termodinamici si AT vs ST. Voi fi prezent cu portocalia ca sa si mobra neutra. PS Stelian, pe unde te dai cu CRF-ul in imprejurimile Timisoarei? Editat Ianuarie 6, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Ce tot ii dai cu cuplul monocilidrului la turatii joase? Un monocilindru scapat sub 3000 de ture scutura lantul ca dracu, pe cand alte tipuri de motor nu fac de astea, ba chiar poti accelera linistit de la relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 It shakes the tree, yeah! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Ui aici compresia crashbarului dată de masa Africanei. Când o să luaţi şi voi jumate din amenzile de viteză pe care le iau cu MOTOCICLETA mea în localităţi, atunci să ziceţi că aveţi o mobră Legendă. Noroc cu camerele de filmat, altfel nu mă gineau fra3ryi. Editat Ianuarie 6, 2014 de Andry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Io mai stiu un zmeu care a luat o baba pe sus in localitate, nu m-as mandri cu asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Când o să luaţi şi voi jumate din amenzile de viteză pe care le iau cu MOTOCICLETA mea în localităţi, atunci să ziceţi că aveţi o mobră Legendă. Noroc cu camerele de filmat, altfel nu mă gineau fra3ryi. Ia uite...s-a activat asta micu Dar cand te-am depasit in virajul de la Saftica atunci cand ne intorceam de la SMAEB si te uitai mirat ...nu erai tu ? Sau mergeai "la consum" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 Păi atunci am luat amendă pentru hyperviteză. În localitate. A fost o glumiţă mai sus, altfel nu precizam de "localitate" Mă uitam mirat pentru că nu te văzusem să fi salutat. Nu merg foarte repede pentru că n-am motocicletă de aşa ceva. Deşi de când mă plimb BV - SB obişnuiesc s-o ţin între 130-150km/h (GPS), în localităţi mai scăd până la 110 ca să nu fie probleme cu Poliţia Urât şi-aşa din partea mea, că m-am învăţat prost. D-apăi plictiseală mare pe drumul ăsta. Oricum un consum de 1L / 500km nu e chiar o problemă mare, este echivalentul creşterii consumului de carburant cu 1%, deci nu-i vorba de mers la consum( şi oricum nu m-aş lua la alergătură cu tine, n-ai scut de aluminiu )O să urmeze o comandă cu livrare la Laci pentru nescaiva piese de motor zilele astea( dacă mai merită investit în el ) . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 (editat) Pai ne-am cam potolit, zic eu. Toti zicem aproape aceleasi lucruri dar nu ne exprimam clar. Toti suntem de acord ca AT e mai buna decat ST per total. Doar ca eu consider mai bun, sau sa zic mai performant, motorul ST fie si numai prin prisma cailor putere. 69 vs 59 sau 50 cat are a mea AT; e o diferenta, totusi. Iar diferenta de cuplu la turatii joase dintre ST si AT e mica in comparatie cu un monocilindru. Cu tot V-ul Africanei. Restul, pornire, longevitate, sunt de partea motorului AT. Doar consumul nu, apropos de randament . Nu comparam cu ST-uri reglate prost. Cu tot respectul tizule... dar iar bati campii Hai sa te lamuresc cu date oficiale din manualele de reparatie ale ambelor motociclete, daca vrei vorbim si de imprumut, sa ai ce studia : Toate motoarele de pe XRV750 au ca si valoare nominala pentru compresia pe cilindru intre 11.0 si 15.0 bar(157 si 213 psi) Toate motoarele de pe XTZ750(3LD, 3SC, 3TD) au ca si valoare nominala pentru compresia pe cilindru de aprox 9,3 bar(135 psi) La SuperTenere este data o singura valoare in manual, deci pana si "service limit" cum i se mai spune, sau limita minima de service....e mai mare la Africa Twin fata de valoarea nominala la SuperTenere. Deci te rog nu mai abera, SuperTenere nu dezvolta o presiune masurata la cilindru mai mare in comparatie cu Africa Twin. Raportul de comprimare difera intre cele doua, intr-adevar 9.5 : 1 la ST fata de 9.0 : 1 la AT....dar vorbim de altceva, de multi factori, alezaj, cursa, forma camerei de ardere...etc Motorul de pe Africa este un motor cu alezaj mai mic si cursa mai mare, etc(AT - 81 x 72 mm / ST - 87 x 63 mm)...ma astept sa intelegi totusi aceste notiuni. Nu intru acum in detalii despre cum e defazat ambielajul la SuperTenere si despre cum se ridica si coboara pistoanele la acel motor, ...ne complicam. Eu de regula cand afirm ceva, o fac fundamentat, nu vorbesc sa ma aflu-n treaba ! Cel putin utimele doua SuperTenere pe care le-am avut erau "tzipla" cum se spune....deci nu compar cu ST reglate prost ! Iti spun eu : SuperTenere consuma mai mult fata de Africa Twin, punct ! La acelasi regim de mers. Tu pe ce te bazezi cand afirmi ? Ai avut tu SuperTenere ? Iti mai spun o chestie : diferenta aia de cai putere e aproape insesizabila. Nu am stat cu cronometrul dar nici nu am simtit diferente colosale. In rest...numai bine, treaba cu cuplul la monocilindrice o trec cu vederea, iar m-am amuzat... Pentru cultura ta generala un Dominator 650 are cuplu 53 Nm in timp ce un Deauville 650 are 55 Nm...deci nu stiu de unde ai visat tu cuplu mai mare la monociclindru. Africa Twin 750 are 62 Nm...dar nu am vrut sa compar mere cu pere. Bafta ! Mă uitam mirat pentru că nu te văzusem să fi salutat. Nu merg foarte repede pentru că n-am motocicletă de aşa ceva. Oricum un consum de 1L / 500km nu e chiar o problemă mare, este echivalentul creşterii consumului de carburant cu 1%, deci nu-i vorba de mers la consum( şi oricum nu m-aş lua la alergătură cu tine, n-ai scut de aluminiu O să urmeze o comandă cu livrare la Laci pentru nescaiva piese de motor zilele astea( dacă mai merită investit în el ) . Ma grabeam ca dracu sa nu ma prinda ploaia, aveam o mizerie de cauciuc pe spate...uzat, stii povestea cu "croitorul" Te claxonasem din spate, ti-am vazut numarul si banuiam ca esti tu. Si cu mersul la consum tot o glumita a fost. Nici eu nu ma iau la concurs cu nimeni, am copil si familie acasa. Din cand in cand ne mai racorim cu cate un " raliu" cu Laci si golanii batrani din Sacele ... Apropos de Laci...comanda-le linistit, stii unde le comanda si el mai departe nu ? Oricum e un mecanic exceptional si foarte serios, iti garantez eu, stiu ce-i poate mana. Iar mobra...merita banii investiti in ea cu siguranta. Te-am pupat P.S. Africana "poate" si 180 ...daca nu ma crezi pe mine, intreaba-l pe Mihut Editat Ianuarie 17, 2014 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
neagu Postat Ianuarie 6, 2014 Share Postat Ianuarie 6, 2014 abia astept primavara......wtf... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Laci e nenea cu CBR galben, impatimit Honda? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoMax Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Laci e nenea cu CBR galben, impatimit Honda? Nu.., Laci are un Tiger 1050. Nenea cu CBR galben e altcineva, banuiesc la cine te referi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 (editat) a grabeam ca dracu sa nu ma prinda ploaia, aveam o mizerie de cauciuc pe spate...uzat, stii povestea cu "croitorul" Te claxonasem din spate, ti-am vazut numarul si banuiam ca esti tu. Si cu mersul la consum tot o glumita a fost. Nici eu nu ma iau la concurs cu nimeni, am copil si familie acasa. Din cand in cand ne mai racorim cu cate un " raliu" cu Laci si golanii batrani din Sacele ...mai fugarim bucuresteni cu aere de pilot pe Cheia Apropos de Laci...comanda-le linistit, stii unde le comanda si el mai departe nu ? Oricum e un mecanic exceptional si foarte serios, iti garantez eu, stiu ce-i poate mana. Iar mobra...merita banii investiti in ea cu siguranta. Te-am pupat P.S. Africana "poate" si 180 ...daca nu ma crezi pe mine, intreaba-l pe Mihut N-auzeam claxoane la cât de tare bătea vântu-n cască, nu aveam deflectorul la parbriz. Dada, ştiu de und ele ia Laci, de aceea ziceam că o să comande el de la tine tot ce-i nevoie de schimb, eu doar arunc cu banii. Dacă nu eram foarte foarte mulţumit de cum îşi foloseşte sculele şi capul nu mai trimiteam mobra cu duba către Braşov Ştiu că poate 180, am ajuns la 170 pe GPS pe autostradă cu un kit 16:42 ( nu am melc ) şi nu-i în cea mai bună formă motorul. Noroc ! Editat Ianuarie 7, 2014 de Andry Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Ce placute de frana bune si ieftine recomandati?..am avut pe fata TRW(sinter) dar imi pare ca sunt un pic cam agresive cu discul iar pe spate EBC .ok cam din toate punctele de vedere..numai bine!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 http://all-moto.ro/placute_frana_nissin_2p225_ns/232.htm De obicei sunt pe stoc, în Braşov. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
capusang Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 oameni buni, vb si voi de faptul ca honda are niste piloti tineri foarte buni la dakar. la revenirea dupa 25 de ani, probabil va castiga a 3 etapa consecutiv, de data aceasta cu Barreda. oare ii mai buna pornirea la pedala pentru ei? nau probleme la rece:) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 Borco a ajuns la 200 cu dynojet si 16:42. Asa zice el... eu nu am fost acolo Eu cu dynojet si 16:45 ajung la 180-185 dar face ca dracu' cu TKC-urile Stiu că poate 180, am ajuns la 170 pe GPS pe autostradă cu un kit 16:42 ( nu am melc ) şi nu-i în cea mai bună formă motorul. PS Stelian, pe unde te dai cu CRF-ul in imprejurimile Timisoarei? In jurul Timisoarei e cam trist, dar daca prinzi un weekend in TM si e si vreme buna poate dam o fuga la Nadrag sa ne chinuim acolo. Localnicii ne dau lectii de enduro pe gratis Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 oameni buni, vb si voi de faptul ca honda are niste piloti tineri foarte buni la dakar. la revenirea dupa 25 de ani, probabil va castiga a 3 etapa consecutiv, de data aceasta cu Barreda. oare ii mai buna pornirea la pedala pentru ei? nau probleme la rece:) Da' de anu trecut nu-şi aduce nimeni aminte? A fost şi Honda pe acolo ( deci revenirea a fost anul trecut ), nu a fost cine-ştie-ce clasare dar totuşi au avut doi competitori în top10. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rul Postat Ianuarie 7, 2014 Share Postat Ianuarie 7, 2014 http://all-moto.ro/placute_frana_nissin_2p225_ns/232.htm De obicei sunt pe stoc, în Braşov. multumesc!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Ianuarie 11, 2014 Share Postat Ianuarie 11, 2014 Daca are cineva unele sau toate din urmatoarele piese: - senzori de benzina de RD03/04 buni sau defecti - robinete de benzina RD03/04 - buson rezervor cu sau fara cheie - rezervor RD04/04 chiar si lovit - jug superior RD03/04 Call me Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.