calin_n Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Releul, presupun ca e bun, nu? Eu am un releu Motek, care sigur e bun si se pare ca avem aceleasi simptome... E cumparat in primavara, eu banuiesc ca e bun. O sa il duc la masurat luni sa vad si aspectul asta. De cat timp mergi asa cu motoru? Ca am un drum mai lung de facut in curand si ma gandesc daca influenteaza cumva negativ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Cum sunt legate farurile? Pe faza scurtă trebuie să meargă un filament și pe faza lungă tot un filament (celălalt!) Nu ar avea logică să facă ceea ce face doar dacă pe faza lungă merge și filamentul de pe faza scurtă. Verifică de curiozitate. Incărcare cu 12.5V... NU e încărcare. Ca să ai încărcare ar trebui să ai un minim minim de 13V. Încărcare bună e între 13.5 și 14.7V. Ideal ar fii 14.5 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 calin_n, problema nu e de la releu sau baterie - problema e de la alternator, in sensul ca scoate putere mica. Daca ii pui consumatori multi, nu mai poate asigura tensiunea necesara, asa ca tensiunea va scadea. Ex: alternatorul scoate maxim 200W - asta inseamna ca la o tensiune pe care o regleaza releul de 14.5V ai un curent maxim disponibil de 200W / 14.5A = 13.8A Daca pui mai multi consumatori, sa zicem de exemplu ca ai in total 16A consum de curent, atunci alternatorul care are doar 200W, va putea debita la un amperaj de 16A doar 200W / 16A = 12.5V Chestia asta o patesc si eu la Honda Dominator, care are alternatorul si mai slab fata de africana, si cand pornesc manerele incalzite in timp ce merge si farul, imi scade tensiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_n Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 (editat) Cum sunt legate farurile? Pe faza scurtă trebuie să meargă un filament și pe faza lungă tot un filament (celălalt!) Nu ar avea logică să facă ceea ce face doar dacă pe faza lungă merge și filamentul de pe faza scurtă. Verifică de curiozitate. Incărcare cu 12.5V... NU e încărcare. Ca să ai încărcare ar trebui să ai un minim minim de 13V. Încărcare bună e între 13.5 și 14.7V. Ideal ar fii 14.5 Eu aveam doua faruri de 35 de W. Acum am montat un H4 pe farul drept, pt mai multa lumina. Deci e un consum de 30 W in plus, dar din calcule alternatorul ar trebui sa duca fara probleme. DAR, aveam aceasi problema inainte sa montez becul H4. La ambele becuri sunt filamente separate. Stiu ca am studiat problema mai demult. @ Emilian Problema cu tensiunea scazuta aparea si inainte sa pun becul H4. In situatia asta ma gandesc sa anulez faza lunga la becul de 35 W si o sa reduc consumul. H4 lumineaza mai mult decat suficient. P.S. Eu pe valorile astea mi-am bazat calculele: Editat Septembrie 15, 2016 de calin_n Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebicozaurus Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 la aia veche nu am avut asemenea probleme. Faruri + manere încălzite + incarcator telefon.... 14.5V +-2V. Deci e ceva pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Septembrie 15, 2016 Share Postat Septembrie 15, 2016 Alternatorul de africana genereaza 360W/5000rpm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 16, 2016 Share Postat Septembrie 16, 2016 (editat) Din ce scrie in carte, asa se si verifica incarcarea, cu faza scurta pornita si motorul turat la 5000 de ture. Editat Septembrie 16, 2016 de cstelia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_n Postat Septembrie 16, 2016 Share Postat Septembrie 16, 2016 Din ce scrie in carte, asa se si verifica incarcarea, cu faza scurta pornita si motorul turat la 5000 de ture. Atunci am incarcare de 13,8V. )) O sa revin luni cu detalii, dupa ce ajung la un service pt masuratori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 16, 2016 Share Postat Septembrie 16, 2016 De cat timp mergi asa cu motoru? De vreo trei ani an releul. Acum doi ani am schimbat bateria, cea veche implinea la momentul schimbarii 8 ani si nu mai tinea curentul in ea. Sincer, nu prea am simtit nevoia sa merg cu faza lunga, Faza scurta lumineaza bine, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Septembrie 16, 2016 Share Postat Septembrie 16, 2016 Din ce scrie in carte, asa se si verifica incarcarea, cu faza scurta pornita si motorul turat la 5000 de ture. Povesteste la baieti cum masori tu incarcarea cu dosul palmei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Septembrie 16, 2016 Share Postat Septembrie 16, 2016 Caline, leagă de proba un fir intre firul rosu pe care l-am desizolat eu si plus baterie. Daca tensiunea creste pune alt soclu,dc nu înseamnă ca atita poate generatorul sau releul.Cita vreme cu toate aprinse la mers in viteza nu coboară sub 12 e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobertAmbrozie Postat Septembrie 17, 2016 Share Postat Septembrie 17, 2016 (editat) In cazul meu, la RD04 , se intampla la fel . Cu faza lunga aprinsa ( ambele faruri functioneaza ) scade incarcarea cu 0.7 - 0.8 V la relanti . In mers normal scade cu 0.1 -0.2 V . Deci parerea mea e sa nu iti faci griji . Dar verifica si soclul sigurantei, cum zice Galen . Editat Septembrie 17, 2016 de RobertAmbrozie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 17, 2016 Share Postat Septembrie 17, 2016 Povesteste la baieti cum masori tu incarcarea cu dosul palmei Nu m-am prins. A vrut sa fie o gluma, sau? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_n Postat Septembrie 17, 2016 Share Postat Septembrie 17, 2016 Noah, se pare ca avea treaba cu siguranță de 30A dar nu era soclu. Am pus o alta siguranța ce o aveam pe Transalp si după vreo ora de mers mai întins am avut o tensiune de 13.4 (fază lunga pornita). E drept ca la relanti si prin oraș tensiunea variază mai mult dar din ce informații îmi dați, nu e o problemă. Cu prima ocazie o sa pun si un alt soclu la siguranță asta, sa evit problemele pe viitor. Mersi pentru informații! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Septembrie 17, 2016 Share Postat Septembrie 17, 2016 @cstelia, mai degraba confuzie. Nu se aliniaza planetele pt mine legat de alta mobra si incep sa am vise la propriu cu afrikane ce ma urmaresc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Septembrie 17, 2016 Share Postat Septembrie 17, 2016 Nu m-am prins. A vrut sa fie o gluma, sau? Nu, doar mi-am amintit cand ai vrut sa cumperi AT-ul meu si ai pus dosul palmei pe releu si ai tras concluzia ca e ars. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Da, pentru ca era rece complet. Un releu care functioneaza se incalzeste. Daca s-a dovedit ca nu era ars inseamna ca nu facea contact la legatura cu alternatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LCA Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salutari ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Septembrie 19, 2016 Share Postat Septembrie 19, 2016 Salutari ! Banda rosie. Urat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Da, pentru ca era rece complet. Un releu care functioneaza se incalzeste. Daca s-a dovedit ca nu era ars inseamna ca nu facea contact la legatura cu alternatorul. Cum spui tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Pai cam asa e, cum spun eu. Daca gasesti un releu de incarcare care functioneaza si nu se incalzeste deloc, inseamna ca ai gasit Graalul releelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_n Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Pai cam asa e, cum spun eu. Daca gasesti un releu de incarcare care functioneaza si nu se incalzeste deloc, inseamna ca ai gasit Graalul releelor Apropo de asta, acum dupa ce s-a racit afara am incarcare mai buna cu vreo 0,4 V. Cu faza scurta voltmetru imi arata 14V. Ati montat careva un cooler pe releu? Daca da, la ce consumator l-ati montat? Eu ma gandesc sa il pun pe faza scurta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fairplaybiker Postat Septembrie 20, 2016 Share Postat Septembrie 20, 2016 Eu am pus coolerul pe contact si merge tot timpul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Samo Postat Septembrie 21, 2016 Share Postat Septembrie 21, 2016 Eu îl am pe poziție, iar firele sunt băgate în mufa de la stop. Motivul e ca așa a fost cel mai comod de legat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_n Postat Septembrie 21, 2016 Share Postat Septembrie 21, 2016 (editat) Eu îl am pe poziție, iar firele sunt băgate în mufa de la stop. Motivul e ca așa a fost cel mai comod de legat. Buna ideea cu legatul la pozitii. Din pacate un cooler normal nu incape, dar am gasit ceva varianta slim de 1,5 cm. Editat Septembrie 21, 2016 de calin_n Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.