Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1. LMA!

2. La fel ca în fiecare an invit africanii&friends indiferent de tipul motorului (all, road să fie) la un weekend moto în Apuseni: /index.php?/topic/741370-tara-moeilor-enduro-meeting-se-eine-ei-anul-asta-30-sept-2-oct-2016/&do=findComment&comment=4235514

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu problema de care am scris mai demult.
Initial aveam tot timpul o incarcare de aproximativ 12V.
Galen m-a ajutat sa scoatem mufa cu cele trei fire galbene care vin de la releu. Mufa era topita.
Soclul sigurantei de 30A avea o zona mica topita la unul din picioare.
Am curatat bine zona si dupa toate astea, cand pornesc motorul incarcarea e de 13,6V -14V
Am curatat si strans toate contactele si am mutat si voltmetrul direct pe baterie.
Nu am mai gasit alte mufe sau fire topite.

Problema care inca apare e ca dupa cateva minute de mers cu faza lunga tensiunea imi scade treptat la 12,5 V

Daca merg doar cu pozitiile sau faza scurta am o incarcare de aprox. 13,4V

Aveti idee ce ar mai putea fi?

Galen mai spunea sa montez si un alt soclu pentru siguranta de 30A, dar nu am ajuns inca la un electrician sa imi faca montajul.
Sa fie doar detaliul asta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul, presupun ca e bun, nu?

 

Eu am un releu Motek, care sigur e bun si se pare ca avem aceleasi simptome...

E cumparat in primavara, eu banuiesc ca e bun.

O sa il duc la masurat luni sa vad si aspectul asta.

 

De cat timp mergi asa cu motoru?

Ca am un drum mai lung de facut in curand si ma gandesc daca influenteaza cumva negativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sunt legate farurile?

 

Pe faza scurtă trebuie să meargă un filament și pe faza lungă tot un filament (celălalt!)

 

Nu ar avea logică să facă ceea ce face doar dacă pe faza lungă merge și filamentul de pe faza scurtă.

 

Verifică de curiozitate.

 

Incărcare cu 12.5V... NU e încărcare. Ca să ai încărcare ar trebui să ai un minim minim de 13V. Încărcare bună e între 13.5 și 14.7V. Ideal ar fii 14.5

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

calin_n, problema nu e de la releu sau baterie - problema e de la alternator, in sensul ca scoate putere mica.

Daca ii pui consumatori multi, nu mai poate asigura tensiunea necesara, asa ca tensiunea va scadea.

 

Ex: alternatorul scoate maxim 200W - asta inseamna ca la o tensiune pe care o regleaza releul de 14.5V ai un curent maxim disponibil de 200W / 14.5A = 13.8A

Daca pui mai multi consumatori, sa zicem de exemplu ca ai in total 16A consum de curent, atunci alternatorul care are doar 200W, va putea debita la un amperaj de 16A doar 200W / 16A = 12.5V

 

Chestia asta o patesc si eu la Honda Dominator, care are alternatorul si mai slab fata de africana, si cand pornesc manerele incalzite in timp ce merge si farul, imi scade tensiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sunt legate farurile?

 

Pe faza scurtă trebuie să meargă un filament și pe faza lungă tot un filament (celălalt!)

 

Nu ar avea logică să facă ceea ce face doar dacă pe faza lungă merge și filamentul de pe faza scurtă.

 

Verifică de curiozitate.

 

Incărcare cu 12.5V... NU e încărcare. Ca să ai încărcare ar trebui să ai un minim minim de 13V. Încărcare bună e între 13.5 și 14.7V. Ideal ar fii 14.5

 

Eu aveam doua faruri de 35 de W. Acum am montat un H4 pe farul drept, pt mai multa lumina.

Deci e un consum de 30 W in plus, dar din calcule alternatorul ar trebui sa duca fara probleme.

 

DAR, aveam aceasi problema inainte sa montez becul H4.

La ambele becuri sunt filamente separate. Stiu ca am studiat problema mai demult.

 

@ Emilian

Problema cu tensiunea scazuta aparea si inainte sa pun becul H4.

 

In situatia asta ma gandesc sa anulez faza lunga la becul de 35 W si o sa reduc consumul.

H4 lumineaza mai mult decat suficient.

 

P.S.

Eu pe valorile astea mi-am bazat calculele:

 

 

post-68905-0-84434500-1473940394_thumb.jpg

Editat de calin_n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cat timp mergi asa cu motoru?

 

De vreo trei ani an releul. Acum doi ani am schimbat bateria, cea veche implinea la momentul schimbarii 8 ani si nu mai tinea curentul in ea.

 

Sincer, nu prea am simtit nevoia sa merg cu faza lunga, Faza scurta lumineaza bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caline, leagă de proba un fir intre firul rosu pe care l-am desizolat eu si plus baterie. Daca tensiunea creste pune alt soclu,dc nu înseamnă ca atita poate generatorul sau releul.Cita vreme cu toate aprinse la mers in viteza nu coboară sub 12 e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul meu, la RD04 , se intampla la fel . Cu faza lunga aprinsa ( ambele faruri functioneaza ) scade incarcarea cu 0.7 - 0.8 V la relanti . In mers normal scade cu 0.1 -0.2 V . Deci parerea mea e sa nu iti faci griji . Dar verifica si soclul sigurantei, cum zice Galen .

Editat de RobertAmbrozie
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...