Bicious Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Am un XV250 Virago. Cu o zi in urma a inceput sa se frece, adevarat nu mult, dar se aude cand merge, frana de fata (placutele acelea 2 pe colierul rotii). De ce ar sta asa apropriat? Asta de cand am lovit o gura de canal mai in forta ( nu stiu daca neaparat de atunci sau e doar coincidenta). Multam anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 La franare nu se simt trepidatii in furca? Poate s-a deformat un pic discul de frana si atinge in placute... Putin probabil dar cine stie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
THC Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Ar mai putea sa fie pistonase blocate in etrier, in sensul ca nu se mai retrag cum ar trebui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 E normal sa frece placutele pe disc in mers, acum depinde cat de tare. Se incalzeste dupa 2-3 km in care nu folosesti frana fata? Incearca sa suspenzi fata si sa vezi daca roata se invarte usor cu mana. Placutele sunt in stare buna? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bicious Postat Iunie 1, 2009 Autor Share Postat Iunie 1, 2009 Zic ca se freaca mai neobisnuit pentru ca se aude de o zi incoace si nu numai eu am sesizat ci si prietena. Ar mai putea sa fie pistonase blocate in etrier, in sensul ca nu se mai retrag cum ar trebui. Posibil( nu e cumva doar un pistonas)? Am impresia ca nu se mai intoarce la modul inactiv, pacat ca nu am observat altadata sa am cu ce compara. Dar daca ar fi asa, se poate debloca? Multam Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Zic ca se freaca mai neobisnuit pentru ca se aude de o zi incoace si nu numai eu am sesizat ci si prietena. Posibil( nu e cumva doar un pistonas)? Am impresia ca nu se mai intoarce la modul inactiv, pacat ca nu am observat altadata sa am cu ce compara. Dar daca ar fi asa, se poate debloca? Multam la mine (enduro) sunt 2 bolturi de ghidaj cu burdufe mici unde trebuie sa fie vaselina... prin culisarea lor se apropie/departeaza si placuta care nu e actionata de pistonase. Poate nu mai sunt gresate (rugina) ... ca e spart burduful Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdan D. Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 la mine (enduro) sunt 2 bolturi de ghidaj cu burdufe mici unde trebuie sa fie vaselina... prin culisarea lor se apropie/departeaza si placuta care nu e actionata de pistonase. Poate nu mai sunt gresate (rugina) ... ca e spart burduful Daca sunt etriere flontante cauza este cea mentionata de 'Yuk'. Daca nu pistonasele aluneca prea greu din cauza mizeriei, trebuiesc date jos, spalate; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Daca sunt etriere flontante cauza este cea mentionata de 'Yuk'. Daca nu pistonasele aluneca prea greu din cauza mizeriei, trebuiesc date jos, spalate; pune o poza cu rugina aia ... ingrozitoare ... daca vrei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bicious Postat Iunie 2, 2009 Autor Share Postat Iunie 2, 2009 (editat) Wow, interesante informatii, acum sa vad daca stiu sa le folosesc :| . Poza as putea pune deseara. Ce vad eu acolo e un piston cu diametrul de vreo 4 cm care apasa pe una din placutele de frana. Intre piston si placuta este o tablita (oare de ce). Cand e sa se intoarca pistonul, cat trebuie sa revina in lacas? Din cate vad eu revine cam insesizabil , sa fie vreo 2 milimetrii. Daca-l fortez cu ceva revine inca vreo 2 milimetrii. Asta se fie cauza? Pistonul nu se intoarce indeajuns in lacas? Si am si eu 2 locase acoperite cu 2 cauciucuri in forma de arc (alea sunt burdufurile?!), sa inteleg ca trebuie sa le dau la o parte si sa pun vaselina acolo? Editat Iunie 2, 2009 de Bicious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cojo Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 (editat) vezi aici si eu tocmai ce am patit acelasi lucru. sunt 3 posibile cauze: -s-a acumulat mizerie pe peretele pistonaselor si nu mai gliseaza complet -s-au copt garniturile de pe pistonase care tin lichidul de frana -s-au copt furtunele de frana si afecteaza presiunea ca prim pas ai putea sa incerci sa cureti pistonasele. daca nu ai mai facut-o roaga pe cineva sa te ajute pt ca poti sa le "scapi" afara si apoi te chinui sa le bagi. incearca la userul Florin-V . curatarea se face cu o carpa sau periuta de dinti moale si cu spray de curatat lantul sau spray de curatat discuriel de frana. iti doresc din tot sufletul sa nu fii nevoit sa schimbi garniturile pt ca au niste preturi de cazi jos (la fazerul meu, pt cei 2 etrieri fata -280EUR in romania, 50 EUR pe ebay). daca vrei sa povestim mai in detaliu, da-mi un pm cu un nr de telefon tablita care e intre piston si placuta este difuzorul de caldura (placuta se incinge) care previne incalzirea lichidului de frana pana la puntul de fierbere Editat Iunie 2, 2009 de cojo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Se aud cum? Scartaie sau are un sunet de metal pe metal? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Mai e o posibilitate: a dat cu roata in canal, a strambat-o (din spitze) si acuma ii freaca. Si eu am acelasi lucru. Te duci, o tragi din spitze la un mester si se rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bicious Postat Iunie 2, 2009 Autor Share Postat Iunie 2, 2009 Sunteti tare de treaba ca va rupeti din timp sa imi raspundeti. Multam frumos! Pai am dat cu roata de gura canal dar invartita la mana, nu vad ca are joc roata intre placute. Coincidenta face ca sa fie si ploaie, poate s-a dus ceva mizerie acolo... Ce e clar: cu ochiul liber nu vad mizerie, dar nu am desfacut angrenajul ( decat am dat o placuta jos ca sa nu mai frece si merg doar cu frana de spate); pistonul am impresia ca nu se intoarce in locasul sau, mai ales ca desi am scos placuta, cand am incercat sa pun placuta la loc, nu mai e loc s-o pun decat vreo jumate din grosimea placutei, parca s-a stramtorat locul ( la fel, cred ca impinge pistonasul) Nu am avut timp sa intru mai in detaliu ca m-am apucat de zugraveala. Si inainte sa ma apuc de ea, am zis sa nu fac vreo boacana, sa va intreb pe voi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 Dar cum se aude? Discul este cald? Ai pus placute noi? etc................ Ce spui tu acolo deja incepe sa sune a pistonase blocate, lichid prea mult de frana pe conducta...etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bicious Postat Iunie 2, 2009 Autor Share Postat Iunie 2, 2009 (editat) Pai se auzea ca si cum as pune frana 10% si placutele erau ambele lipite de disc ( maxim un milimetru distanta intre placuta si disc, cand pe stanga cand dreapta, probabil in functie de trepidatie, ca verificam, mai mergeam 10 metrii, iar verificam), desi nu puneam frana . Placutele nu sunt noi, le are dinainte s-o iau eu, acum un an ( placutele sunt tocite in un colt de fier iar restul e din alt aliaj, dar par functionabile iar frana se punea bine). Dupa ce a inceput sa frece, parca sunetul la franare e mai rontait (posibil sa mi se para). Deseara daca am timp o sa desfac ( angrenajul de frana, de pe furca? ) si sa verific, ca acum sunt la servici. Ce distanta trebuie sa fie intre pistonul ala mare de apasa si placuta, cand nu este apasata frana? Editat Iunie 2, 2009 de Bicious Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 (editat) Pai se auzea ca si cum as pune frana 10% si placutele erau ambele lipite de disc ( maxim un milimetru distanta intre placuta si disc, cand pe stanga cand dreapta, probabil in functie de trepidatie, ca verificam, mai mergeam 10 metrii, iar verificam), desi nu puneam frana . Placutele nu sunt noi, le are dinainte s-o iau eu, acum un an ( placutele sunt tocite in un colt de fier iar restul e din alt aliaj, dar par functionabile iar frana se punea bine). Dupa ce a inceput sa frece, parca sunetul la franare e mai rontait (posibil sa mi se para). Deseara daca am timp o sa desfac ( angrenajul de frana, de pe furca? ) si sa verific, ca acum sunt la servici. Ce distanta trebuie sa fie intre pistonul ala mare de apasa si placuta, cand nu este apasata frana? sa fie cat mai mica dar sa existe Mai poti incerca si un spray de curatat special pentru Editat Iunie 3, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.