bogdan_harea Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 Arcurile originale ale vstromului nu sunt progresive ci au doua zone cu caracteristica diferita dar constante. Mimeaza progresivul fara a fi chiar progresive. La vremea cand am umblat eu in suspensia fata am gasit mai multe articole pe Advrider scrise de un american care chiar mi-a dat impresia ca se pricepe si care spunea in esenta ca la suspensia de DL nu se potrivesc arcuri progresive sau combinate cu doua caracteristici, ci simple, dar mai tari decat cele originale. Eu am cumparat de la SonicSpring si pt greutatea mea recomandau K=0,95 kg/mm asta pt cca 90 kg imbracat. Am mai adaugat si supapa suplimentara Goldvalve produsa de Racetech. Suspensia s-a inbunatatit, dar nu a fost niciodata perfecta. Macar am scapat de zgomotul specific. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Mai 6, 2012 Share Postat Mai 6, 2012 in primul rand leaga cu o chinga roata fata de cricul central si strange-o cat sa nu existe joc. nu prea tare totusi sa nu curbezi jambele. ya o surubelntina mai lunga si indoaie varful intr-o menghina sa faci ca o agatatoare si trage cu ea. altfel: agata de o surubelnta. aproape de maner arcurile si varful ei il striji pe locasul arcului, banuiesc ca e ca o tija. tragi de maner in jos, astfel incat sa se intinda si sa alunce spre ghidaj, cealata mana o tii pe rezervorul motoretei sa nu vina gramda asa ceva iti trebuie yap. un rahat dinasta imi trebuie. cred ca pana la urma imi fac o chestie cu doua suruburi si 2 bucati de platband cu care sa strang la surub , in genul celor folosite la impingerea pistonului la etrier . metoda asta ar fi mai simpla ca nu o sa am nevoie de ajutor. cred ca m-as descurca si la faza cu trasu avand in vedere ca am tras de motoreta de am strambat/rupt din sudura piciorul pe care se apasa cricu ) Arcurile originale ale vstromului nu sunt progresive ci au doua zone cu caracteristica diferita dar constante. Mimeaza progresivul fara a fi chiar progresive. La vremea cand am umblat eu in suspensia fata am gasit mai multe articole pe Advrider scrise de un american care chiar mi-a dat impresia ca se pricepe si care spunea in esenta ca la suspensia de DL nu se potrivesc arcuri progresive sau combinate cu doua caracteristici, ci simple, dar mai tari decat cele originale. Eu am cumparat de la SonicSpring si pt greutatea mea recomandau K=0,95 kg/mm asta pt cca 90 kg imbracat. Am mai adaugat si supapa suplimentara Goldvalve produsa de Racetech. Suspensia s-a inbunatatit, dar nu a fost niciodata perfecta. Macar am scapat de zgomotul specific. bogdane, stii cumva daca DL1000 are arcuri progresive pe fata ? eu asa am auzit la mai multi dar nu prea am simtit asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 oameni buni cu suflet bun si cu credinta in dumnezeu (ca sa citez pe cineva de la metrou), aveti vreun dispozitiv pentru montat arcul la cricul central ? vreo presa, intinzator ceva ? am dat jos cricul si acum ma chinui zdravan sa intind cele 2 arcuri care tin cricul. ma gandesc ca se poate face un fel de intinzator pentru asemenea operatiune. altfel ar fi nevoie de vreo 3 persoane pentru montarea arcului ). unui sa tina motoreta altul sa traga de arc si altul sa gideze arcul spre locasul lui am incercat eu sa trag de unul singur dar imi venea motoreta in cap vino bre pe la mine. il pun eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Bre nu mai incercati sa puneti arcurile la cric daca motocicleta este deja pe el ca va sare in dantura cu cricul strans faceti o bucla de sarma mai groasa agatati in carligul arcului si trageti pana il puneti pe piciorus. Cand cricul este deja lasat arcul este intins la maxim si din cauza asta este atat de greu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Arcurile originale ale vstromului nu sunt progresive ci au doua zone cu caracteristica diferita dar constante. Mimeaza progresivul fara a fi chiar progresive. La vremea cand am umblat eu in suspensia fata am gasit mai multe articole pe Advrider scrise de un american care chiar mi-a dat impresia ca se pricepe si care spunea in esenta ca la suspensia de DL nu se potrivesc arcuri progresive sau combinate cu doua caracteristici, ci simple, dar mai tari decat cele originale. Eu am cumparat de la SonicSpring si pt greutatea mea recomandau K=0,95 kg/mm asta pt cca 90 kg imbracat. Am mai adaugat si supapa suplimentara Goldvalve produsa de Racetech. Suspensia s-a inbunatatit, dar nu a fost niciodata perfecta. Macar am scapat de zgomotul specific. Napai mi-ai creat ditamai dilema. Acuma chiar nu mai stiu ce sa fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Napai mi-ai creat ditamai dilema. Acuma chiar nu mai stiu ce sa fac intr-o lume perfecta in care greutatea totala a motocicletei este aceeasi si drumurile me care mergi de acelasi tip ideal este arcul liniar corespunzator greutatii si stilului de mers. In realitate... cand azi te dai pe offroad maine polizezi scaritele pe cheia si in weekend o umplii de bagaj si pui si pasager mergi pe acuri progresive o solutie de compromis care nu va fi perfecta nicaieri insa mult mai bine decat original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 intr-o lume perfecta in care greutatea totala a motocicletei este aceeasi si drumurile me care mergi de acelasi tip ideal este arcul liniar corespunzator greutatii si stilului de mers. In realitate... cand azi te dai pe offroad maine polizezi scaritele pe cheia si in weekend o umplii de bagaj si pui si pasager mergi pe acuri progresive o solutie de compromis care nu va fi perfecta nicaieri insa mult mai bine decat original. Multam de raspuns. Ai idee care ar fi diferenta intre YSS si Hyperpro ? Merita diferenta de pret sau in mare parte e chestie de platit suplimentar la brand ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Multam de raspuns. Ai idee care ar fi diferenta intre YSS si Hyperpro ? Merita diferenta de pret sau in mare parte e chestie de platit suplimentar la brand ? Si eu o sa mi le schimb pe fata in iarna si o sa pun hyperpro chiar daca sunt mai scumpe. Ma oftic sincer ca nu am luat tot kitul dupa sfatul lui Achim, as fi iesit mai ieftin la final. Acum spatele se simte minunat si e clar ca trebuie sa umblu si pe fata cat de curand. Daca mergi pe varianta yss posteaza aici cateva pareri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Ca sa nu bajbaiti si sa rezolvati cat de cat dilema legata de suspensia DL-ului de 650 sau 1000 recomand parcurgerea topicurilor dedicate de pe Advrider. Acolo vorbesc oameni care se pricep si care au experimentat solutii, apoi au fost aplicate in multe zeci de cazuri, urmate de clasamente functie de rezultate. Nu contest faptul ca arcurile progresive nu sunt mai evoluate si in teorie mai bune decat cele originale, dar nu-si fac treaba tocmai datorita solutiilori primitive din amortizoarele DL-ului. Sunt totusi motoare facute la buget, ori te impaci cu compromisurile fabricantului ori schimbi motorul. Cineva spunea ca solutia radicala este adaptarea unei furci de KTM, solutie aplicata des in State de persoane sau firme specializate, dar nepotivita pt bugetul nostru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 (editat) Ca sa nu bajbaiti si sa rezolvati cat de cat dilema legata de suspensia DL-ului de 650 sau 1000 recomand parcurgerea topicurilor dedicate de pe Advrider. Acolo vorbesc oameni care se pricep si care au experimentat solutii, apoi au fost aplicate in multe zeci de cazuri, urmate de clasamente functie de rezultate. Nu contest faptul ca arcurile progresive nu sunt mai evoluate si in teorie mai bune decat cele originale, dar nu-si fac treaba tocmai datorita solutiilori primitive din amortizoarele DL-ului. Sunt totusi motoare facute la buget, ori te impaci cu compromisurile fabricantului ori schimbi motorul. Cineva spunea ca solutia radicala este adaptarea unei furci de KTM, solutie aplicata des in State de persoane sau firme specializate, dar nepotivita pt bugetul nostru. Speram sa fie cineva care a testat pe fata o varianta de arcuri progresive sa am un mic feedback. M-am uitat acum si arcurile simple originale sunt 416 ron, iar yss urile care sunt progresive sunt 400 ron. Avand in vedere ca oricum trebuie sa schimb arcurile cred ca o sa merg pe varianta yss, macar fac un experiment :)Sper macar un 10 % sa se simta mai bine. @Bogdan poti explica unpic mai exact si pe intelesu atehnicilor cloncu ala specific si faptul ca la comprimari bruste suspensia se comporta ca pe un motor super sport de unde vin ? Nu e doar din arcuri problema? Ce componenta mai contribuie la asta din interioru furcii ? Poti sa postezi si linku de la topicu de pe advrider unde se discuta problema ? Editat Mai 7, 2012 de ruler Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Arcurile originale si cele progresive au o zona la inceputul comprimarii unde sunt foarte moi, motiv pt care acceleratia instantanee a rotii este mare, iar saibele ce asigura amortizarea au un moment de inertie ce nu permite curgerea uleilui in amortizor . Uleiul nu este compresibil si pt o fractiune de secunda se comporta ca si un solid, ca si cum furca ar fi sudata. Din aceasta cauza cloncul nu se simte pe drumuri de tara sau in off pt ca acolo denivelarile, desi mereu prezente, nu sunt atat de abrupte ca in oras unde treci peste un canal sau o groapa in asfalt putin adanca, dar cu muchiile drepte. Din acest motiv unii nu recomandau arcuri progresive ci arcuri normale proportionale, dar cu o caracteristica mai tare decat media celor originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Arcurile originale si cele progresive au o zona la inceputul comprimarii unde sunt foarte moi, motiv pt care acceleratia instantanee a rotii este mare, iar saibele ce asigura amortizarea au un moment de inertie ce nu permite curgerea uleilui in amortizor . Uleiul nu este compresibil si pt o fractiune de secunda se comporta ca si un solid, ca si cum furca ar fi sudata. Din aceasta cauza cloncul nu se simte pe drumuri de tara sau in off pt ca acolo denivelarile, desi mereu prezente, nu sunt atat de abrupte ca in oras unde treci peste un canal sau o groapa in asfalt putin adanca, dar cu muchiile drepte. Din acest motiv unii nu recomandau arcuri progresive ci arcuri normale proportionale, dar cu o caracteristica mai tare decat media celor originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 7, 2012 Share Postat Mai 7, 2012 Arcurile originale si cele progresive au o zona la inceputul comprimarii unde sunt foarte moi, motiv pt care acceleratia instantanee a rotii este mare, iar saibele ce asigura amortizarea au un moment de inertie ce nu permite curgerea uleilui in amortizor . Uleiul nu este compresibil si pt o fractiune de secunda se comporta ca si un solid, ca si cum furca ar fi sudata. Din aceasta cauza cloncul nu se simte pe drumuri de tara sau in off pt ca acolo denivelarile, desi mereu prezente, nu sunt atat de abrupte ca in oras unde treci peste un canal sau o groapa in asfalt putin adanca, dar cu muchiile drepte. Din acest motiv unii nu recomandau arcuri progresive ci arcuri normale proportionale, dar cu o caracteristica mai tare decat media celor originale. Arcurile originale si cele progresive au o zona la inceputul comprimarii unde sunt foarte moi, motiv pt care acceleratia instantanee a rotii este mare, iar saibele ce asigura amortizarea au un moment de inertie ce nu permite curgerea uleilui in amortizor . Uleiul nu este compresibil si pt o fractiune de secunda se comporta ca si un solid, ca si cum furca ar fi sudata. Din aceasta cauza cloncul nu se simte pe drumuri de tara sau in off pt ca acolo denivelarile, desi mereu prezente, nu sunt atat de abrupte ca in oras unde treci peste un canal sau o groapa in asfalt putin adanca, dar cu muchiile drepte. Din acest motiv unii nu recomandau arcuri progresive ci arcuri normale proportionale, dar cu o caracteristica mai tare decat media celor originale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Speram sa fie cineva care a testat pe fata o varianta de arcuri progresive sa am un mic feedback. M-am uitat acum si arcurile simple originale sunt 416 ron, iar yss urile care sunt progresive sunt 400 ron. Avand in vedere ca oricum trebuie sa schimb arcurile cred ca o sa merg pe varianta yss, macar fac un experiment :)Sper macar un 10 % sa se simta mai bine. Eu am Sonic Springs ca si Bogdan, le-am ales pentru ca erau cele mai ieftine si trimiteau in RO. Suspensia s-a imbunatatit dar nu imi dau seama in ce procent ptr ca am pus atunci ulei de furca mai gros si am instalat si un forkbrace. Oricum forkbrace-ul este cel mai bun upgrade la mobra. Daca vrei arcurile mele originale da-mi un semn, le dau ieftin ca sa iti ramana bani si de forkbrace . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruler Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 Eu am Sonic Springs ca si Bogdan, le-am ales pentru ca erau cele mai ieftine si trimiteau in RO. Suspensia s-a imbunatatit dar nu imi dau seama in ce procent ptr ca am pus atunci ulei de furca mai gros si am instalat si un forkbrace. Oricum forkbrace-ul este cel mai bun upgrade la mobra. Daca vrei arcurile mele originale da-mi un semn, le dau ieftin ca sa iti ramana bani si de forkbrace . Imi poti spune cat au costat arcurile de la Sonic si de unde le-ai luat? Nu prea as mai pune arcurile originale, chiar as vrea sa incerc altceva. Imi place cand merg undeva cu mobra sa o scot si pe macadan si pe drumuri mai proaste si cu suspensia actuala chiar simt ca nu e ce trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lenoyy Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) Vezi pe www.sonicsprings.com Products ------------------------------------------------------ 1 x DL650 - 0.90kg/mm Sonic Springs (50S-090) = $79.95 ------------------------------------------------------ Sub-Total: $79.95 Zone Rates (Shipping to RO : 3 lb(s)): $35.00 Total: $114.95 Trebuie schimbat si uleiul de furca musai, se pune alta cantitate si este recomandat un ulei mai gros. Editat Mai 8, 2012 de lenoyy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) S-a tot discutat pe forum despre furca fata si de fiecare data ma entuziasmez si-mi fac planuri de upgrade. Si tot de fiecare data ma dezumflu si constat ca orice i-ai face, nu merita bani. Bogdane, stiam ca ai schimbat arcurile dar nu stiam ca ai pus si Goldvalve. Goldvalve erau pentru mine Sfantul Graal, ultima speranta... acum mi-ai spulberat-o. Am avut KTM si simt diferenta. N-ai ce-i face, asta-i motoreta. Pare rezonabila concluzia cu arcurile normale si ulei mai gros. Oricum, producatorii de aftermarket, ar spune orice pentru a-si vinde produsele. Cocluzia mea de azi: Stroama este perfecta datorita compromisurilor geniale pe care le-au facut inginerii japonezi, pentru a obtine ceva foarte versatil, fiabil si la un pret accesibil. Pentru restul, exista KTM, BMW si toata pleiada de marci prezente in testele pe care Stroama le-a castigat 4 ani la rand - nu ma insel, nu? Pentru restul, exista KTM, BMW si toata pleiada de marci prezente in testele pe care Stroama le-a castigat 4 ani la rand - nu ma insel, nu? Se pare ca doar 2 ani la rand! 2005-2006 Alpen Master. Editat Mai 8, 2012 de Vulturul Cu Dinti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) Schimband arcurile si adaugand Goldvalve cheltuiesti cca 200euro si ceva inbunatatiri se simt, dar sa nu va asteptati ca furca sa se transforme radical. Mai era o firma in state care pastra doar jambele si facea dedicat arcuri si cartus de amortizor functie de model, greutatea proprietarului si preponderenta traseului(on/off), dar din cate imi amintesc costa cca 700 $. V-Stromul a castigat in Alpi de doua ori la rand, a treia oara in calitate de invitat specialt a fost invinsa de o martoaga de doua ori mai scumpa.Merci!!! De fapt a castigat si a treia oara cel putin dpmdv. Editat Mai 8, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 V-Stromul a castigat in Alpi de doua ori la rand, a treia oara in calitate de invitat specialt a fost invinsa de o martoaga de doua ori mai scumpa.Merci!!! De fapt a castigat si a treia oara cel putin dpmdv. si cam ce martoaga? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 si cam ce martoaga? BMW R1200R foarte faina motoreta V-stromul a fost depunctat pentru ca nu au adus nimic nou si pentru ca este urata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 BMW R1200R foarte faina motoreta V-stromul a fost depunctat pentru ca nu au adus nimic nou si pentru ca este urata La cei 7000 euro cat costa Vstromul a fost perfect din prima. A trebuit sa vina BMW cu un motor de doua ori mai scump si dublu la capacitate/putere ca sa-l invinga. Eu sa fiu bmwist nu m-as lauda cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivanp Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 (editat) La cei 7000 euro cat costa Vstromul a fost perfect din prima. A trebuit sa vina BMW cu un motor de doua ori mai scump si dublu la capacitate/putere ca sa-l invinga. Eu sa fiu bmwist nu m-as lauda cu asta. Te inteleg - si e ok. De aia unii au vstrom altii bmw altii honda. Ma distra un tip cu bmw luat de nou gen uzina care a costat cat un apartamanet ceausist dar care se oprea din cand in cand. Dar purtatorii de BMW nu vedeau nici o problema. Evident problema nu e generala - dar sa nu ai nici o problema cu situatia - pana mea. Nah, noi sa fim sanatosi. Legat de suspensii - cred ca varianta de compromis imbunatatiri vs pret - ramane uleiul potrivit in furca si eventual umblat si la intaltimea coloanei de aer. Stima, paul Editat Mai 8, 2012 de ivanp Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Mai 8, 2012 Share Postat Mai 8, 2012 La cei 7000 euro cat costa Vstromul a fost perfect din prima. A trebuit sa vina BMW cu un motor de doua ori mai scump si dublu la capacitate/putere ca sa-l invinga. Eu sa fiu bmwist nu m-as lauda cu asta. depinde. daca ai bani de nu te intereseaza prea mult daca dai 7k sau 20k pe motoreta ci te doare mai mult de performante . un rup in poponeata ca mine se va uita intotdeauna sa faca compromisul cel mai bun suportabil la pret. eu am vrut motoreta adventure (desi sunt un piticot) si compromisul a fost un v-strom . daca aveam bani ma duceam direct la bmw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vulturul Cu Dinti Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Legat de suspensii - cred ca varianta de compromis imbunatatiri vs pret - ramane uleiul potrivit in furca si eventual umblat si la intaltimea coloanei de aer. Cam asa este! N-as baga banii decat intr-un arc mai tzapan si o vascozitate corecta a uleiul. Si dupa mintea mea putina, pornesti cu unul mai gros si-l subtiezi pana iti place. Cu coloana de aer nu stiu cum se face, niste hint-uri!? O stroama "in mintea ei" e undeva pe la 4500 +/-, un KTM ADV 950/990 este >7500. La BMW presupun ca-i lafel. Cu 1500-2000 de euro faci o suspensie shmechera pentru stroama... dar tot nu va fii ce trebuie, caci mai sunt multe altele pe langa, ca nici inginerii de la KTM sau BMW nu-si iau salariile degeaba [tot aia de la marketing strica totul]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bozoro Postat Mai 9, 2012 Share Postat Mai 9, 2012 Cu coloana de aer nu stiu cum se face, niste hint-uri!? nu stiu sa pun poze din manual, treci pe aici si iti explic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.