Sari la conținut

Bateria la motocicleta


Postări Recomandate

Salutare

 

 

Se face ca incerc sa-mi diagnostichez starea bateriei si a circuitului de incarcare, dar nu prea mai gasesc exact valorile nominale pentur o baterie noua etc. Mi-ar fi de mare ajutor niste raspunsuri la urmatoarele intrebari:

 

Ce tensiune trebuie sa aiba la borne o baterie moto ok, atunci cand nu e in sarcina (adica motor oprit sau baterie data jos de pe motor)?

Ce tensiune trebuie sa aiba circuitul de alimentare al motocicletei (adica ceea ce masor cu bateria pe moto si motorul pornit)? Cat de mult are voie sa varieze intre relanti si ture (cuplu max)?

Daca bateria e dusa, imi poate influenta in mod negativ circuitul de incarcare?

 

Cam atat. Multumesc pentru raspunsuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tensiunea

tre sa fie de 2,7 pe element.asta in stare incarcata la maxim.numai buna de pus pe moto.

dar se poate urmari si mom cand incepe sa fiarba.asta in cazul in care esti pe acid.

specifica tipul si starea bateriei.

daca bateria e dusa,nu itzi influenteaza incarcarea,dar trebuie sa o ai in circuit.indiferent de cat de uzata e.sa nu mergi fara baterie!

daca bateria e dusa,si presupunem ca nu mai are curent in ea,se va comporta ca un consumator,adica va cauta sa se incarce di circuit.si exista riscul sa arzi ori releul ori alternatorul,sau in celk mai bun siguranta.sau daca circuitul are multe improvizatii po sa iei si foc. pentru ca circuitul de incarcare al bateriei va fi suprasolicitat.asta doar daca ai improvizatii,repet!

tensiunea circuitului trebuie sa fie undeva intre 13 v si 15,5 16.. max la ture,dar nu maxim.

specifica le ce moto,ce turatie maxima ai,in ce stare e bateria,ce tip e,de ce faci verificarile astea..etc. salut! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primu rand nu ma intereseaza si pentru cultura mea generala, deci as fi preferat raspunsuri fara a specifica bateria si motocicleta. Hai sa o iau altfel:

 

 

Bateria data jos de pe moto; e vorba de baterie sigilata, nu pe acid. Ce tensiune ar fi normal sa am la borne cu bateria incarcata? Care e tensiunea minima admisibila pentru a putea utiliza bateria ca sa invarti motoru'?

 

 

Bateria (sigilata) pusa pe moto, motorul pornit. Cam ce tensiune ar fi normal sa am la borne la relanti? Dar in ture (nu chiar la roshu, intelegeti voi)?

 

 

Exemple concrete: daca o baterie proaspat incarcata indica 13.2V neconectata la consumatori, mai e buna de ceva? Daca am 16V la relanti cu bateria pusa pe mobra, e cam clar ca s-a belit regulatoru, nu? Daca am 12.5V la relanti iar nu e bine, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primu rand nu ma intereseaza si pentru cultura mea generala, deci as fi preferat raspunsuri fara a specifica bateria si motocicleta. Hai sa o iau altfel:

 

 

Bateria data jos de pe moto; e vorba de baterie sigilata, nu pe acid. Ce tensiune ar fi normal sa am la borne cu bateria incarcata? Care e tensiunea minima admisibila pentru a putea utiliza bateria ca sa invarti motoru'?

 

 

Bateria (sigilata) pusa pe moto, motorul pornit. Cam ce tensiune ar fi normal sa am la borne la relanti? Dar in ture (nu chiar la roshu, intelegeti voi)?

 

 

Exemple concrete: daca o baterie proaspat incarcata indica 13.2V neconectata la consumatori, mai e buna de ceva? Daca am 16V la relanti cu bateria pusa pe mobra, e cam clar ca s-a belit regulatoru, nu? Daca am 12.5V la relanti iar nu e bine, nu?

 

ok.poate fi sigilata cu acid. adica asazisele baterii fara intretinere,sau sgilata cu gel.sau uscata ..etc sunt multe tipuri,dar se impart in 2 mari catogorii mai mult sau mai putin.alea clasice plumb acid si cu intretinere si cele fara intretinere.

cele 2 tipuri sunt putin diferite,prin prisma caracteristicilor,a modului de comportare si a ciclului inacrcare descarcare.

ar trebui sa fie undeva la 13,6 -13,7. cand e full.

cat de descarcata poate fi ca sa invarta motorul.asta depinde de multi factori,de constructia motorului,destinatia motocicletei.

in principiu bateriile fara intretinere au un curent de descarcare mai mare decata alea clasice.si de aceea pot fi utilizate baterii cu amperaj mai mic,acolo unde se utilizeaza si constructorul a prevazut una pe acid plumb.

cel mai jos nivel de descarcare la care nu se mai aprind nici martorii din bord ar trebui sa fie undeva sub 10,2 10,9 volti. bineinteles astea nu sunt valori standard si nici batute in cuie.

da e ceva in neregula daca ai 16 v la relanti.sigur. salut!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"tensiunea circuitului trebuie sa fie undeva intre 13 v si 15,5 16.. max la ture,dar nu maxim.

specifica le ce moto,ce turatie maxima ai,in ce stare e bateria,ce tip e,de ce faci verificarile astea..etc. salut! rolleyes.gif"

 

 

15,5V ?????????????? :cheers: Pai intr-o ora se prapadeste acumulatorul!Max 14,8 V si asemenea incarcare se poate intalni mai mult la japoneze,atat la automobile cat si la moto. La asemenea valori ale incarcarii de obicei e bushit releul de incarcare care nu mai limiteaza tensiunea de incarcare la valorile date de fabrica.Daca ai incarcare de 13 V fara consumatori iarasi ai o problema pt. ca atunci cand vei aprinde farul va pica cu siguranta sub aceasta valoare iar acumulatorul nu se va incarca suficient si nu vei mai porni cu siguranta.

Iar in "gol" acumulatorul poate sa aiba linistit 12,5 V ,motorul va porni fara probleme!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15,5V ?????????????? :D Pai intr-o ora se prapadeste acumulatorul!Max 14,8 V si asemenea incarcare se poate intalni mai mult la japoneze,atat la automobile cat si la moto. La asemenea valori ale incarcarii de obicei e bushit releul de incarcare care nu mai limiteaza tensiunea de incarcare la valorile date de fabrica.Daca ai incarcare de 13 V fara consumatori iarasi ai o problema pt. ca atunci cand vei aprinde farul va pica cu siguranta sub aceasta valoare iar acumulatorul nu se va incarca suficient si nu vei mai porni cu siguranta.

Iar in "gol" acumulatorul poate sa aiba linistit 12,5 V ,motorul va porni fara probleme!

Cam asta e genu de raspuns pe care il asteptam. Alte opinii?

 

Fara nici o suparare, domnu purdi, insa pe forumu asta am vazut atatea persoane care vorbesc aiurea incat nu prea mai iau de bun tot ce zice un singur om :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inteleg. Si nu ma supar.Dar eu sunt in cat de cat in tema,in sensul ca lucrez tocmai intr-un service auto electric de vre 6 ani.Nu imi mai voi sustine aici parerea in legatura cu incarcarea bateriei.Nu voi da exemple,nu voi incerca sa te conving ca parerea mea ar fi avizata.Accepti sau nu opiniile mele,e treaba ta.Atat doar:una e teoria,alta e practica.

 

P.S.cititi cu atentie certificatele de garantie care le primiti la achizitionarea unui acumulator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

raspunsul lui purdi e f bun...

incarcarea tre sa fie intre 13,8- 14,8-maxiumum

 

12,5 12,8 -bateria dupa incarcare ...

 

 

apropo mult prea multi ;neavizati' pe forumuri....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti spun cum e la mine, cu precizarea ca nu am mai pus bateria la redresor de cel putin 2 luni:

Baterie Yuasa sigilata - tensiunea la borne fara consumatori = 12.2 V.

Cu motorul pornit, cu faruri aprinse, de la 13.25 V pana la 13.95 V, masurata la bornele bateriei.

 

Daca la relanti ai 16 V la borne, nu e bine, tensiunea e prea mare si se buleste bateria

Editat de axelmot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa-ti spun cum e la mine, cu precizarea ca nu am mai pus bateria la redresor de cel putin 2 luni:

Baterie Yuasa sigilata - tensiunea la borne fara consumatori = 12.2 V.

Cu motorul pornit, cu faruri aprinse, de la 13.25 V pana la 13.95 V, masurata la bornele bateriei.

 

Daca la relanti ai 16 V la borne, nu e bine, tensiunea e prea mare si se buleste bateria

 

 

dap ..vad ca depinde de la baterie la baterie ...m am uitat acum si eu la un bosch si la un delo...valori total diferite.. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare

 

 

Ce tensiune trebuie sa aiba la borne o baterie moto ok, atunci cand nu e in sarcina (adica motor oprit sau baterie data jos de pe motor)?

Ce tensiune trebuie sa aiba circuitul de alimentare al motocicletei (adica ceea ce masor cu bateria pe moto si motorul pornit)? Cat de mult are voie sa varieze intre relanti si ture (cuplu max)?

Daca bateria e dusa, imi poate influenta in mod negativ circuitul de incarcare?

 

Cam atat. Multumesc pentru raspunsuri!

 

 

Uite un document care raspunde la toate intrebarule si care te ajuta sa testezi circuitul.

http://www.electrexworld.co.uk/pdfs/Troubl...MG-&-RR.pdf

 

la 16 Volti cel mai probabil va fierbe bateria daca nu e cu gel, pentru nu mai functioneaza RR (adica nu mai functioneaza regimul de limitare a tensiunii (RR blocat deschis)

 

 

in manual tensiunea de incarcare (si puterea ) este specificata pentru un anumit regim de RPM, ar trebui vazut pentru motorul tau.

 

ca sa verifici RR, uite un ghid de la kawasanki, in afara de masurarea continuitatii.

 

 

post-12028-1244121133_thumb.jpg

 

sau poti merge la un electrician .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inteleg. Si nu ma supar.Dar eu sunt in cat de cat in tema,in sensul ca lucrez tocmai intr-un service auto electric de vre 6 ani.Nu imi mai voi sustine aici parerea in legatura cu incarcarea bateriei.Nu voi da exemple,nu voi incerca sa te conving ca parerea mea ar fi avizata.Accepti sau nu opiniile mele,e treaba ta.Atat doar:una e teoria,alta e practica.

 

P.S.cititi cu atentie certificatele de garantie care le primiti la achizitionarea unui acumulator.

 

Dap, multam fain! :blink:

 

Excelent! Culmea e ca bateria in cauza e Yuasa :D

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

cand faci masuratorile bateria trebuie sa fie complet incarcata si tensiunea la bornele sale trebuie sa fie peste 12,8 v (tensiunea pe elementul acumulatorului incarcat este de 2,2 v)

se foloseste un voltmetru si un ampermetru iar de exemplu la cbr 600 f2 producatorul spune ca este normala o incarcare de la 13 V la maxim 15, 5 V la 5000 rotatii

tot la 5000 rotatii trebuie sa citim un curent maxim de incarcare de 1 A

la turatia de mers in gol e normal ca tensiunea de incarcare masurata sa fie mica iar acumulatorul nu se incarca la acel regim de functionare

peste 5000 rotatii tensiunea de incarcare va ramane de maxim 15, 5 V pana la maximul turatiei motorului, se modifica doar regimul de functionare al regulatorului si caldura disipata de acesta :blink:

totusi discutia pe aceasta tema este strict legata de tipul motocicletei, de tipul alternatorului si al releului regulator si nu in ultimul rand al acumulatorului folosit

daca apreciezi calea usoara mai mult decat cea corecta se poate spune "lasa ma ca merge si asa" cel putin o vreme :D, numai de tine depinde

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai incredere in informatia de pe forum (pe buna dreptate) de ce intrebi aici? Google knows best. Nici o baterie n-o sa aiba 13.8 V asa cum a scris unu', fie ea si 100% incarcata. Altcineva a zis ca Yuasa lui are 12.2V cind e incarcata. O baterie care arata atit dupa incarcare e cam dusa. A mea are cam 12.7 (tot Yuasa).

Ce scrie in ghidul Yuasa postat de Bulinu' e de luat in seama, restul sint povesti.

 

PS: ce-i aia tensiunea circuitului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu ai incredere in informatia de pe forum (pe buna dreptate) de ce intrebi aici? Google knows best. Nici o baterie n-o sa aiba 13.8 V asa cum a scris unu', fie ea si 100% incarcata. Altcineva a zis ca Yuasa lui are 12.2V cind e incarcata. O baterie care arata atit dupa incarcare e cam dusa. A mea are cam 12.7 (tot Yuasa).

Ce scrie in ghidul Yuasa postat de Bulinu' e de luat in seama, restul sint povesti.

 

PS: ce-i aia tensiunea circuitului?

Pentru ca dintr-una intr-alta am aflat ceea ce ma interesa. Nu am spus ca nu am incredere in ce citesc aici, doar ca nu inghit necugetat toate afirmatiile. Tensiunea circuitului cred ca e tensiunea la care functioneaza circuitul - masurata ori pe bornele bateriei, ori pe bornele alternatorului/regulatorului/releiului de incarcar.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Io stiu asa

Bateria incarcata la maxim are 12.7->12.9 V(daca este pe gel).

Daca este proaspat incarcata, ori o lasi o zi inainte sa o testezi, ori tii faza lunga vre-o 2 minute si masori dupa aia.

Daca are sub 12.4 ar fi bine s-o incarci.

Daca are 12 e descarcata rau.

Daca are sub 11.9 este buna de recciclat

 

Testez cu voltmetru la relanti, in ture si in ture cu faza lunga/scurta aprinsa.

In general valorile tre sa fie in gama 13.5 - 14.5 (sub nu incarca, peste strica bateria)

 

That is what i know, and how I do it.

Editat de werewolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...