Sari la conținut

Problema la cutia de viteze


Postări Recomandate

Hornet 600, an 2000, 40000 km.

In ultima vreme o scot destul de greu la liber, mai ales dintr-a 1-a. Dintr-a 2-a daca vreau sa scot la liber mai merge, dar si acolo face scheme cateodata, dar dintr-a 1-a abia nimeresc neutral-ul. De obicei tot trece in a 2-a.

Nu am folosit cutia de viteze excesiv si nici motocicleta nu am forjat-o deloc. O am de 10000 km.

Ce poate fi?

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu la ce s-a scris mai sus... foarte probabil sa ai cablul de ambreiaj slabit, daca e asa intinde-l (nu prea mult ca sa nu stea mereu ambreiat) si uite-te atent la el sa-i detectezi eventualele puncte slabe. Daca gasesti asa ceva i-ati un kit de reparatii ambreiaj de le louis sau unde gasesti si nu pleca fara el, ca e posibil sa se rupa cablul pe care-l ai si o sa fie cam nasol....

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ulei folosesti? Daca misti moto 1m mai in fata sau mai in spate intra in N ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Folosesc Repsol Moto Sintetico 10w40, ulei mediu ca si calitate. Am uleiul de vreo 2 luni, dar numai de o sapt a inceput sa intre mai greu dintr-a 1-a in neutral.

La faza cu cablul de ambreia nu m-am gandit......poate ar trebui schimbat, sa nu am surprize. O sa incerc sa intind cablul sa vad daca e vreo diferenta. Daca da, o sa il schimb.....desi l-am uns cam de vreo 3 ori in 14 luni de cand am motorul.

 

Faza cu mersul mai in fata cu 1 m o stiu....nu cred ca asta e baiul....ma tem sa nu se fi uzat ceva piesa ca cine stie cat o fi.

 

Multumesc mult de sfaturi!

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumva ai schimbat uleiul de curand ca si marca? Daca am inteles eu bine in neutral nu-ti intra bine in rest totul e perfect. Deci nu e ambreiaju...ca sa scoti in neutral nu trebuie sa actionezi nici un abreiaj. Folosesti alta vascozitate ca inainte la ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu acolo bat...la ulei. La min se simte diferenta cand ii schimb din 10w40 la 15w50 aceeasi marca - acelasi produs, doar vascozitatea e diferita si se simte...bine nu-mi face ca la tine, dar se simte la schimbat viteze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Relantiul la ce turatie e?

La mine, atunci cand e tras socul si merge cu 2000-2500 rpm, gaseste greu punctul mort, sare foarte usor in 1 in 2 si din 2 in 1.

Verifica si nivelul uleiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana una alta schimba in neutral in timp ce motorul inca se misca , va iesi usor ...........am aceeasi problema ca si tine , doar ca am ambreiaj hidraulic ( ce ziceti baieti sa mai intind cablul :cheers: ) . nici eu nu i-am dat de cap la smecherie dar intre timp m-am obisnuit cu ea si schimb in neutral in timp ce motorul inca ruleaza .

inca o chestie ar fi ca m-am obisnuit sa tin motorul in echilibru cateva secunde bune ( peste 4 sec. ) fara sa pun picioarele jos , dupa ce motorul sa oprit !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in mers si oprit, tot asa greu intra la liber. Am observat ca maneta de ambreiaj are joc mare si am intins cablul sa fie jocul manetei la 1 cm (cum zice cartea) si problema a disparut. Intra la liber foarte bine acum, din si in orice pozitie...

 

Cred ca ar trebui schimbat cablul de ambreiaj. Stiti cam cat costa unul (neoriginal, bineinteles) si unde gasesc?

 

Merci de sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, sigur e de la ulei.

Iti zic, sint convins.

Trebuie neaparat sa incerci toate brandurile de ulei existente pe piata romaneasca. Poate chiar ar trebui sa incerci si uleiuri disponibile numai in USA sau Japonia. Cine stie.

Nu te uita la pret, stii vorbele alea din batrini: "sint prea sarac sa-mi permit ceva prost" si "atita dai, atita ai"

Mai mult, e foarte important sa asculti motorul cu stetoscopul, pentru a distinge zgomotul specific fiecarui ulei.

Daca vrei sa fii cu adevarat profesionist, iti cumperi un microfon profesional de masura si niste dispozitive de achizitie high-end, pentru a putea analiza spectrograma sunetului produs de motor. Astfel vei putea determina mai usor uleiul care contine acea combinatie minune, potrivita ambreiajului si cutiei tale de viteze.

Nu va fi usor, dar cu rabdare si tenacitate vei reusi. Succes!

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Man, sigur e de la ulei.

Iti zic, sint convins.

Trebuie neaparat sa incerci toate brandurile de ulei existente pe piata romaneasca. Poate chiar ar trebui sa incerci si uleiuri disponibile numai in USA sau Japonia. Cine stie.

Nu te uita la pret, stii vorbele alea din batrini: "sint prea sarac sa-mi permit ceva prost" si "atita dai, atita ai"

Mai mult, e foarte important sa asculti motorul cu stetoscopul, pentru a distinge zgomotul specific fiecarui ulei.

Daca vrei sa fii cu adevarat profesionist, iti cumperi un microfon profesional de masura si niste dispozitive de achizitie high-end, pentru a putea analiza spectrograma sunetului produs de motor. Astfel vei putea determina mai usor uleiul care contine acea combinatie minune, potrivita ambreiajului si cutiei tale de viteze.

Nu va fi usor, dar cu rabdare si tenacitate vei reusi. Succes!

Plictiseala asta :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru Hornetul din 200o pc 34 nu au cablu de ambreiaj. Am gasit doar pe ebay din UK pe la 20 de dolari fara transport. Da un PM daca te intereseaza, pot comanda.

Editat de sailordana8
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plictiseala asta :cheers:

Ce vrei sa spui? Daca vrei te ajut sa faci rost de un osciloscop de 20 de mii de para pentru a analiza sunetul produs de motorul tau.

 

Pentru Hornetul din 200o pc 34 nu au cablu de ambreiaj. Am gasit doar pe ebay din UK pe la 20 de dolari fara transport. Da un PM daca te intereseaza, pot comanda.

Jesus, chiar poti? Nu ne zici secretul?

20 de lire, ha? http://shop.ebay.co.uk/?_from=R40&_trk...-All-Categories

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna sunt din Satu Mare si sunt detinatorul unui Suzuki Bandit N1200 an 2000, am observat ca in ultimu rand cand actionez treapta 1 "caraie" ceva in cutie si uneori chiar gasesc dificil neutral-u... mentionez ca sunt in posesia lui de putina vreme si nu stiu sigur fostul proprierar cum la manevrat, ia-m schimbat lichidul de frana din pompa de la maneta de ambreiaj (cere DOT4) l-am aerisit complet.... La test aceeasi stare "caraie si ai impresia ca apesi un fier pe o roata dintata in miscare, in cele din urma intra in 1 dupa ce face acel carait, pornesc la drum intra 2-3-4.... ma opresc, caut neutral-u uneori il gasesc usor uneori greu... Astept pareri si ce "damage" ai poate crea acel "carait" si care ar putea fi problema.... Nu prea cunosc modelul si service-ul acestui motor :) Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ambreiajul este pe lichid de frana DOT4 l-am aerisit am adaugat lichid full si tot aceeasi problema....dupa ce pornesc ajung in trepta 6 si schimb in minus vitezele pana la 1 nu se mai aude nimic, doar cand pornesc de pe loc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vezi si tu ce s-a scris in topicu asta mai sus...verifica maneta de ambreiaj sa aiba jocul scris in manual...daca e mai mare, intinde cablul

Sa te vad pe tine cit trebuie sa tragi la gantere ca sa poti debreia cu ambreiaj ne-hidraulic la un motor cu cuplu maxim 100Nm :)

 

@Alonso: problema nu exista inainte de a schimba lichidul la ambreiaj? Este cel mai probabil, dupa cum s-a vazut si mai sus, problema de decuplare incompleta (ca sa vezi, nu-i de la ulei). Poti sa cauti pe net manualul Haynes pentru Bandit, ca sa te prinzi ce piese de prin sistemul de actionare a ambreiajului ar putea cauza decuplarea incompleta. Daca nu gasesti manualul, ti-l trimit eu.

 

Te-as mai intreba daca se aude tot timpul sunetul ala. Treci intr-a-ntiia doar cind motorul e la ralanti, cum a zis Emppu? Despre Suzuki unii zic ca cutiile de viteze n-ar fi asa de smooth, n-ar intra asa de ferm in viteza (nu stiu, n-am termen de comparatie). Oricum, la moto levierul schimbatorului trebuie apasat/tras brusc, daca eu apas foarte lent si usor pe el se intimpla acelasi lucru. Ca sa nu mai zic ca ciriie la fel cind trec intr-a-ntiia cind is chiar foarte putin peste ralanti (1500). Daca is pe la 1300 intra OK.

 

Daca esti 100% convins ca ai aerisit bine instalatia hidraulica, poate ar trebui sa iei in calcul si varianta lui Emppu, pinioane varza. Pot sa speculez ca la un motor de care fostul proprietar si-a batut joc, acei "catei" de care-ti ziceam sint uzati la colturi, ceea ce impedica cuplarea rapida a pinioanelor.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa te vad pe tine cit trebuie sa tragi la gantere ca sa poti debreia cu ambreiaj ne-hidraulic la un motor cu cuplu maxim 100Nm ;)

 

@Alonso: problema nu exista inainte de a schimba lichidul la ambreiaj? Este cel mai probabil, dupa cum s-a vazut si mai sus, problema de decuplare incompleta (ca sa vezi, nu-i de la ulei). Poti sa cauti pe net manualul Haynes pentru Bandit, ca sa te prinzi ce piese de prin sistemul de actionare a ambreiajului ar putea cauza decuplarea incompleta. Daca nu gasesti manualul, ti-l trimit eu.

 

Te-as mai intreba daca se aude tot timpul sunetul ala. Treci intr-a-ntiia doar cind motorul e la ralanti, cum a zis Emppu? Despre Suzuki unii zic ca cutiile de viteze n-ar fi asa de smooth, n-ar intra asa de ferm in viteza (nu stiu, n-am termen de comparatie). Oricum, la moto levierul schimbatorului trebuie apasat/tras brusc, daca eu apas foarte lent si usor pe el se intimpla acelasi lucru. Ca sa nu mai zic ca ciriie la fel cind trec intr-a-ntiia cind is chiar foarte putin peste ralanti (1500). Daca is pe la 1300 intra OK

Daca esti 100% convins ca ai aerisit bine instalatia hidraulica, poate ar trebui sa iei in calcul si varianta lui Emppu, pinioane varza. Pot sa speculez ca la un motor de care fostul proprietar si-a batut joc, acei "catei" de care-ti ziceam sint uzati la colturi, ceea ce impedica cuplarea rapida a pinioanelor.

Multumesc mult Caline, tocmai de aceea am optat sa verific lichidul pt ca a facut si inainte asa...oricum, trebuie desfacuta cutia pt a vedea ce este cu adevarat acolo...deocamdata o sa vad ce zic astia de la service suzuki si daca sunt duse pinioanele o sa le schimb ce dracu, nu cred ca sunt o avere si macar stiu ca-s noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pinion nou e circa 70 de euro. Vezi ca umblatul la cutia de viteze nu e chiar simplu, o sa coste manopera. Mai bine asigura-te intii ce si cum cu sistemul de actionare a ambreiajului, nu m-as mira sa nu-l fi facut bine la service (da, se intimpla si "dincolo").

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un pinion nou e circa 70 de euro. Vezi ca umblatul la cutia de viteze nu e chiar simplu, o sa coste manopera. Mai bine asigura-te intii ce si cum cu sistemul de actionare a ambreiajului, nu m-as mira sa nu-l fi facut bine la service (da, se intimpla si "dincolo").

Nu conteaza... o sa rezolv treaba asta ca asa nu vreau sa o las... Va multumesc pt sprijin... Si daca poti trimite-mi te rog acel manual mi-ar prinde bine pt cunostintele mele;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...