Sari la conținut

INTREBARE


Postări Recomandate

Eu stiu un caz citit aici, anume "usera" @Geserica care dupa montarea kit-ului de micsorare la GSR, la prima iesire pe Cheia a facut motocicleta praf. :rolleyes:

Ea nu a patit nimic din fericire...

 

Sincer, nu cred ca este relevant... mai ales ca in cazul kitului de coborare ("micsorare"???) prin lungirea "dog-bones", geometria motorului poate fi oarecum readusa la forma originala prin coborarea proportionala si a telescoapelor furcii fatza astfel incat distributia greutatii sa fie cat mai apropiata de cea de fabrica. Singurul dezavantaj in acest caz ramane "ground clearance" mai mic care va permite polizarea scaritelor mult mai usor in cazul abordarii in stil sportiv a curbelor.

 

Eu ma refeream la kitul de ridicare prin "dog-bones" mai scurte unde nu ai cum sa mai ridici fatza decat eventual prin modificarea telescoapelor originale sau inlocuirea lor cu altele (mai lungi) aftermarket, de firma... lucru nu tocmai la indemana oricui.

 

 

In orice caz, eu ma refeream la problemele aparute in cazul kitului de ridicare la motoarele sport, al caror design este impins deja din fabrica cam la limita pentru performanta in ceea ce priveste suspensiile, geometria, ciclistica, distributia greutatii... etc.

 

In cazul motoarelor tip off-road discutia nu are sens. Iar despre ciocanarii aia care fabrica choppere artizanal nici nu vreau sa'mi aduc aminte ... ca'mi vine sa vomit ce oribilitati am putut vedea!

 

 

Altcineva cu motor sport care a folosit un "kit de ridicare"?... Pareri?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 56
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sincer, nu cred ca este relevant... mai ales ca in cazul kitului de coborare ("micsorare"???) prin lungirea "dog-bones", geometria motorului poate fi oarecum readusa la forma originala prin coborarea proportionala si a telescoapelor furcii fatza astfel incat distributia greutatii sa fie cat mai apropiata de cea de fabrica. Singurul dezavantaj in acest caz ramane "ground clearance" mai mic care va permite polizarea scaritelor mult mai usor in cazul abordarii in stil sportiv a curbelor.

 

Eu ma refeream la kitul de ridicare prin "dog-bones" mai scurte unde nu ai cum sa mai ridici fatza decat eventual prin modificarea telescoapelor originale sau inlocuirea lor cu altele (mai lungi) aftermarket, de firma... lucru nu tocmai la indemana oricui.

 

 

In orice caz, eu ma refeream la problemele aparute in cazul kitului de ridicare la motoarele sport, al caror design este impins deja din fabrica cam la limita pentru performanta in ceea ce priveste suspensiile, geometria, ciclistica, distributia greutatii... etc.

 

In cazul motoarelor tip off-road discutia nu are sens. Iar despre ciocanarii aia care fabrica choppere artizanal nici nu vreau sa'mi aduc aminte ... ca'mi vine sa vomit ce oribilitati am putut vedea!

 

 

Altcineva cu motor sport care a folosit un "kit de ridicare"?... Pareri?

 

Ride Safe!

 

N-am auzit de kit de ridicare...chiar vreau sa aud si eu despre asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am auzit de kit de ridicare...chiar vreau sa aud si eu despre asa ceva.

 

 

Ii mai spune si "Jack-up kit" si este identic ca cel de coborare doar ca pe invers... adica "dog bones" sunt mai scurte decat cele originale. Repet, nu recomand !!! (cel putin pe FZR1000).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. deci din ce am inteles eu : kitul d ridicare nu e bun ! deci nu voi folosi asa ceva pentru simplul fapt ca nu vreau sa imi rup dovleacu pe primul viraj . Ideea era ca nu ma intereseaza sa o ridic 15 cm , macar 3-4 acolo , prin reglarea amortizorului spate care este (full adjustable - scrie in manual ) pentru ca eu cand stau pe sea am genunchii putin indoiti , si ar fi mai bine pentru mine daca ar fi putin mai inalta de spate. Nu ma intereseaza sa schimb nu stiu ce piese ca dupaia sa imi crap capul pe strada, dar daca in manual scrie ca e full adjustable (chestie care am cititi-o si pe r6forum) ma gandesc ca se regleaza si pe inaltime putin, astfel incat sa nu dauneze ciclisticii samd. multumesc pt sfaturi si astept in continuare pareri .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. deci din ce am inteles eu : kitul d ridicare nu e bun ! deci nu voi folosi asa ceva pentru simplul fapt ca nu vreau sa imi rup dovleacu pe primul viraj . Ideea era ca nu ma intereseaza sa o ridic 15 cm , macar 3-4 acolo , prin reglarea amortizorului spate care este (full adjustable - scrie in manual ) pentru ca eu cand stau pe sea am genunchii putin indoiti , si ar fi mai bine pentru mine daca ar fi putin mai inalta de spate. Nu ma intereseaza sa schimb nu stiu ce piese ca dupaia sa imi crap capul pe strada, dar daca in manual scrie ca e full adjustable (chestie care am cititi-o si pe r6forum) ma gandesc ca se regleaza si pe inaltime putin, astfel incat sa nu dauneze ciclisticii samd. multumesc pt sfaturi si astept in continuare pareri .

pai la tine amortizorul spate la a cata pozitie e si cate pozitii are? asa cum parca ti-a mai explicat cineva mai sus amortizorul spate are doua piulite mari (pentru care iti trebuie cheie speciala) din care se regleaza pretensionarea arcului . fa rost de o cheie din aia sau du-te cu ea la un service ca ptr treaba asta oricum iti ia foarte putini bani si ai sa mai castigi niste centimetrii. sfatul meu ar fi sa te duci cu ea la un mecanic bun sau un service specializat si sa iti seteze suspensiile ptr statura si greutatea ta (comprimare,revenire, pretensionare), in felul asta o sa simti altfel motocicleta.

bafta :rolleyes:

 

Eu stiu un caz citit aici, anume "usera" @Geserica care dupa montarea kit-ului de micsorare la GSR, la prima iesire pe Cheia a facut motocicleta praf. :kiss:

Ea nu a patit nimic din fericire...

da da da :makeout:

multi se tavalesc pe cheia si pe urma dau vina pe mobra, pe setari, etc., iar daca ii vezi cum stau pe motocicleta in curbe si ce trase au te apuca rasu-plansu.

noi sa fim sanatosi

:drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca o completare , am fost si am masurat distanta de la sol pana la codita motorului la partea de sus sunt 95 cm . cum vi se pare? e sus e jos? nu am cum sa il compar acum cu alt r6 ca nu stiu pe nimeni si nici nu pot iesii cu el . daca vrea vre'un posesor sa masoare ii multumesc. (motorul sa fie drept si fara alta greutate pe el)

post-42082-1245692285_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. deci din ce am inteles eu : kitul d ridicare nu e bun ! deci nu voi folosi asa ceva pentru simplul fapt ca nu vreau sa imi rup dovleacu pe primul viraj . Ideea era ca nu ma intereseaza sa o ridic 15 cm , macar 3-4 acolo , prin reglarea amortizorului spate care este (full adjustable - scrie in manual ) pentru ca eu cand stau pe sea am genunchii putin indoiti , si ar fi mai bine pentru mine daca ar fi putin mai inalta de spate. Nu ma intereseaza sa schimb nu stiu ce piese ca dupaia sa imi crap capul pe strada, dar daca in manual scrie ca e full adjustable (chestie care am cititi-o si pe r6forum) ma gandesc ca se regleaza si pe inaltime putin, astfel incat sa nu dauneze ciclisticii samd. multumesc pt sfaturi si astept in continuare pareri .

 

Acuma am vazut ce urmaresti de fapt, esti prea inalt (1.83m / ?? Kg) ca sa poti sta confortabil pe R6, ori te resemnezi cu ideea ori schimbi motorul.

 

Chiar daca o vei ridica de spate nu te va ajuta cu nimic: scaritele sunt solidare cu cadrul... distanta dintre sha si ele si inaltimea coarnelor va ramane mereu aceeasi (daca nu le modifici).

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate modifica saua, se adauga burete, sau ce-o fi el. E cineva si pe forum care e specializat pe asa ceva, dar cica s-ar putea rezolva cu un tapiter mai priceput.

 

Inaltimea seii ar trebui sa fie scrisa-n manual, vezi si tu care e, daca vrei sa fii sigur daca sau nu kit de coborire.

 

PS: la 1.83 eu zic ca n-ar trebui sa ti se para asa de incomod un motor ca asta

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca o completare , am fost si am masurat distanta de la sol pana la codita motorului la partea de sus sunt 95 cm . cum vi se pare? e sus e jos? nu am cum sa il compar acum cu alt r6 ca nu stiu pe nimeni si nici nu pot iesii cu el . daca vrea vre'un posesor sa masoare ii multumesc. (motorul sa fie drept si fara alta greutate pe el)

Omu, de cand vorbim noi aici cred ca desfaceam si amortizorul nu numai piulita aia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

INTELEGE OMULE - DACA O RIDICI DE FUND O RIDICI SI DE FATA! Vrei sa te dai pe jos - du-te invartindu-te...

 

ia de citeste http://www.gostar-racing.com/club/motorcyc...sion_set-up.htm

 

Eu stiu ca tu vrei sa ai codita sus in aer ca mai toate SSurile noi - dar nu vei putea...asa este construita motoreta, nu se va vedea deloc cum se vede la astea noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
Ca tot veni vorba, poate n'ar fi rau sa discutam despre aceste asa-numite "kituri de ridicare".

 

Am testat 2 astfel de kituri si din punctul meu de vedere pot afirma cu certitudine ca este reteta sigura spre un dezastru!

 

In primul rand prin ridicarea spatelui se micsoreaza unghiul furcii fatza, respectiv "trail-ul", fapt ce are ca rezultat tendinte supraviratoare. In principiu acest lucru poate parea benefic dar in realitate motorul devine foarte greu de controlat si intra foarte usor in voblaj la viteze ridicate sau cand se forteaza pe viraje. Probabil ca un amortizor de directie foarte bun ar putea ajuta un pic la restabilizarea directiei, insa...

 

Adevarata problema este compromiterea grava a suspensiilor! Datorita mutarii centrului de greutate prea in fatza, de multe ori nu se mai poate gasi o setare de echilibru fata-spate, cei 3-4 cm de comprimare pe loc se obtin prin intarirea foarte puternica a arcurilor furcii fatza si detensionarea uneori cu mult peste marja de lucru recomandata de producator a arcului telescopului basculei spate. Chiar daca intr'un final se reuseste echilibrarea suspensiilor, in regim dinamic acestea vor lucra inegal, cea mai mare parte din greutate fiind transferata in furca fatza, mai ales pe perioadele de franare. Senzatia este de "hopa-mitica"!

 

Sunt curios daca a mai experimentat cineva cu aceste kituri de ridicare si ce parare are.

 

Ride Safe!

 

fzr 1000 nu a fost nicodata ss la viatza lui, indiferent de ce au declarat aia de la yamaha...

 

IOTE CUM ARATA LA TINE" PIULUTZA" (REGLAJUL) care comprima si decomprima arcul

 

desuruband se comprima arcul (devine mai rigida pt sosea si viteze mari si greutate mai mare pe sa)

insuruband se decomprima arcul (devine mai moale suspensia pt drum mai naspa ca sa nu ti rupa curu')

 

problema cu amortizatul nu i din arc ci din amortizor , poate are reglaje si pt treaba asta

 

p.s.: asigurate ca nu ai kit de coborare

 

 

 

este de coborare,dar destul de scump

 

esti varza, nu mai minti lumea degeaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fzr 1000 nu a fost nicodata ss la viatza lui, indiferent de ce au declarat aia de la yamaha...

 

Lumea s'a schimbat mult in ultimii 15-20 ani, ce era catalogat odata topul clasei sportive acum abia daca se mai califica la categoria "sport-touring"... dar se poate spune ca ai scuze pentru ignoranta, pe vremea cand FZR1000 era considerat "ss" tu probabil nici nu stiai sa citesti !

 

Oricum, nu inteleg ce legatura are daca FZR1000 a fost sau nu "ss" cu afirmatia mea ca un kit de ridicare strica geometria motorului, cu efecte dezastruoase asupra repartizarii greutatii si transferului exagerat de disproportionat al centrului de greutate pe perioada franarii...

 

Ai testat personal kit'uri de ridicare/coborare? Ai ceva impresii de imparatasit?... sau doar te bagi in seama aiurea !?

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IOTE CUM ARATA LA TINE" PIULUTZA" (REGLAJUL) care comprima si decomprima arcul

 

desuruband se comprima arcul (devine mai rigida pt sosea si viteze mari si greutate mai mare pe sa)

insuruband se decomprima arcul (devine mai moale suspensia pt drum mai naspa ca sa nu ti rupa curu')

 

problema cu amortizatul nu i din arc ci din amortizor , poate are reglaje si pt treaba asta

 

p.s.: asigurate ca nu ai kit de coborare

 

 

 

este de coborare,dar destul de scump

esti sigur de ce ai scris?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau sa intaresc arcul pe spate la a mea, ce modificari aduce la inaltime in ce priveste spatele, coboara sau se ridica sau ramane la fel?? Din cate stiu se modifica cursa arcului adica e mai scurta,te pui pe ea si nu se mai lasa atat de tare, corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau sa intaresc arcul pe spate la a mea, ce modificari aduce la inaltime in ce priveste spatele, coboara sau se ridica sau ramane la fel?? Din cate stiu se modifica cursa arcului adica e mai scurta,te pui pe ea si nu se mai lasa atat de tare, corect?

din arcul ala de la amortizorul spate nu faci decat sa urci si sa cobori motoreta,ATAT.

pentru compresion si rebound (nu gasesc acum cuvintele in romana) sunt doua surubele din care se seteaza mai tare sau mai moale suspensia si respectiv daca se comprima mai mult sau mai putin si daca iti revine mai repede sau mai incet. din poza ta vad ca ai cbr 900, la amortizorul tau surubelele astea de reglaj sunt unul pe butoias si unul spre capatul de jos al amortizorului.astea se seteaza in functie de statura si de stilul de mers al fiecaruia si de regula daca umbli la setarile de comprimare si revenire (na ca am gasit si cuvintele) ale suspensiei spate trebuie reglata si fatza.

am vazut o gramada de oameni pe aici care isi dau aiurea cu parerea si in loc sa va luati dupa ei mai bine v-ati duce la un mecanic sau service ca nu va ia o caruta de bani .

bafta :)

Editat de stancu5
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

n-as pune banii nici pe orice mecanic.... :)

in principiu asta ar cam trebui sa stie fiecare sa faca si sa incerce mai multe reglaje (dar nu dupa ureche) pana gaseste varianta care i se potriveste.si nu sa reglezi, sa dai o tura in jurul blocului si sa pe urma sa mai incerci si alta setare, trebuie mers mai mult ca sa iti dai seama daca iti convine sau nu si in cazul asta mai intervine si experientza fiecaruia si asha mai departe....................

ne lungim de pomana, ideea era sa se abtina cei care sunt habarnisti sa mai dea sfaturi si la altii. misuna pe aici un gen de oameni carora le place sa se bage in sema si daca unu deschide un topic despre distributie, hop si ei, daca e vorba de carburatie hop si acolo si asha mai departe.

bafta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da.. deci din ce am inteles eu : kitul d ridicare nu e bun ! deci nu voi folosi asa ceva pentru simplul fapt ca nu vreau sa imi rup dovleacu pe primul viraj . Ideea era ca nu ma intereseaza sa o ridic 15 cm , macar 3-4 acolo , prin reglarea amortizorului spate care este (full adjustable - scrie in manual ) pentru ca eu cand stau pe sea am genunchii putin indoiti , si ar fi mai bine pentru mine daca ar fi putin mai inalta de spate. Nu ma intereseaza sa schimb nu stiu ce piese ca dupaia sa imi crap capul pe strada, dar daca in manual scrie ca e full adjustable (chestie care am cititi-o si pe r6forum) ma gandesc ca se regleaza si pe inaltime putin, astfel incat sa nu dauneze ciclisticii samd. multumesc pt sfaturi si astept in continuare pareri .

 

Acuma am vazut ce urmaresti de fapt, esti prea inalt (1.83m / ?? Kg) ca sa poti sta confortabil pe R6, ori te resemnezi cu ideea ori schimbi motorul.

 

Chiar daca o vei ridica de spate nu te va ajuta cu nimic: scaritele sunt solidare cu cadrul... distanta dintre sha si ele si inaltimea coarnelor va ramane mereu aceeasi (daca nu le modifici).

 

Ride Safe!

 

Vezi raspunsul lui yo4hgx, e corect. Poate alte scarite sa te ajute, dar nu sint sigur, sau sa ridici perna cumva.

 

 

 

 

afirmatia mea ca un kit de ridicare strica geometria motorului, cu efecte dezastruoase asupra repartizarii greutatii si transferului exagerat de disproportionat al centrului de greutate pe perioada franarii...

Ai testat personal kit'uri de ridicare/coborare?

Afirmatia e corecta, completarea e ca "dezastrul" e proportional cu ridicarea.

N-am incercat kituri dar am incercat (de fapt asa merg) cu amortizoarele fata ridicate in ochelar vreo 5 mm. Intra mai repede in viraj, dar incearca sa vobleze mai repede. Oricum, 5mm mie mi-a placut, cu amortizor de ghidon asa le am si acum. Dar in rest e corect ce ai zis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Afirmatia e corecta, completarea e ca "dezastrul" e proportional cu ridicarea.

N-am incercat kituri dar am incercat (de fapt asa merg) cu amortizoarele fata ridicate in ochelar vreo 5 mm. Intra mai repede in viraj, dar incearca sa vobleze mai repede. Oricum, 5mm mie mi-a placut, cu amortizor de ghidon asa le am si acum. Dar in rest e corect ce ai zis.

 

N'ai mentionat despre ce motor vorbesti...

 

Si intr'adevar, am uitat si eu sa specific ca cele doua kit'uri pe care le'am incercat au avut "dog-bones" cu 8mm si respectiv 10mm mai scurte ceea ce au permis o ridicare efectiva a spatelui cu cca 4 si 5 cm !!! In aceste conditii pur si simplu se arunca imediat in curbe iar anvelopele mergeau duse la capat fara sa mai polizeze scaritele sau toba.

 

Insa cum spuneam, tendintele de voblaj poate ca nu m'ar fi deranjat atat de tare si probabil ca m'as fi adaptat noului comportament (intre timp am cumparat si un stabilizator de directie pe care insa nu l'am mai montat) daca n'ar fi fost dezastrul de la suspensii. Arcurile standard din telescoape pur si simplu nu au fost calculate pentru noua distributie statica cat mai ales dinamica a centrului de greutate.

 

Eu unul am revenit la setarile standard dar eram curios daca cineva care a folosit un kit de ridicare s'a confruntat cu aceleasi probleme ca si mine si mai ales daca a gasit vreo rezolvare: telescoape mai lungi, arcuri mai tari/moi, masuri diferite la anvelope... etc.

 

Ride Safe!

 

P.S. Cu prima ocazie o sa incerc si varianta "ta", ridicarea telescoapelor in jug, eu insa nu sunt interesat de manevrabilitate sporita, cel putin pt strada, pe mine "ground clearance"-ul ma omoara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu vreau sa intaresc arcul pe spate la a mea, ce modificari aduce la inaltime in ce priveste spatele, coboara sau se ridica sau ramane la fel?? Din cate stiu se modifica cursa arcului adica e mai scurta,te pui pe ea si nu se mai lasa atat de tare, corect?

 

La ce motor te referi?

 

Comprimarea reglabila a arcurilor nu are ca scop "ridicarea" sau "coborarea" spatelui ci adaptarea suspensiilor la greutatea pilotului (sau a stilului de condus). Evident, setarile vor fi diferite daca se merge cu pasager si/sau bagaje, pe pista... etc.

 

Pe scurt, ca o regula generala, arcurile se regleaza in asa fel incat diferenta de inaltime a motorului sa fie cca 3.5cm pe fatza si 3cm spate - motorul liber / pilotul in sa. Pentru reglarea revenirii (rebound) se pleaca de la valoarea cea mai mica, se apasa brusc fatza/spatele si creste rata de amortizare pana cand motorul revine in pozitia de repaos unde se opreste brusc, fara sa mai oscileze in arcuri.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Cu prima ocazie o sa incerc si varianta "ta", ridicarea telescoapelor in jug, eu insa nu sunt interesat de manevrabilitate sporita, cel putin pt strada, pe mine "ground clearance"-ul ma omoara...

Mda, daca agata toba habar n-am ce ai putea sa-i faci, probabil un cauciuc mai inalt, alte scarite, poate poti sa mai ridici cumva toba, eu nu prea am incredere in kiturile alea. Sint convins ca fata de valorile din fabrica mai merge personalizat pe ici pe colo, dar 50mm...La mine treaba era asa: Vroia sa iasa larg, si nu intelegeam ce face fata. Un pic "strins" spatele (din toate cele 3, aia cred ca a fost problema de fapt), un pic strinsa si fata, a devenit un pic mai rigida si destul de neutra. E important cind o apesi de la mjloc sa revina uniform. Coborit 5 mm ochelarul, a facut-o sa transfere un pic mai multa masa pe roata din fata si in sfirsit puteam sa inteleg ce vrea fata in viraj. Motorul e surioara cu o generatie mai noua si mai usurica de la a ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am coborat doua motoare dar de enduro! am fabricat alte piese la mine a durat aproape o saptamana pana am reechilibrat suspensiile prin teste repetate doar o comprimare a arcului nu este o solutie decat pentru o persoana masiva si un arc comprimat cu 5mm sa zicem nu ridica prea mult motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...