motomaniac Postat Martie 16, 2006 Share Postat Martie 16, 2006 Ma bate un gand in ultima vreme sa pun radiator de racire ulei la Nipran.......Se merita?Am mai vazut cateva Nepre pe la noi cu asa ceva dar numai in poze si in care nu se vedea exact tot sistemul(unde erau "intzepate" conductele de ulei etc....)Deci cine are sau stie cat de cat ceva despre treaba asta e liber sa scrie aici..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
13 Todesengel Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 ..Bun topic,si pe mine ma preocupa problema....eu zic ca pt.a pune un radiator de ulei la Nipru trebuie sa umbli si la pompa de ulei,pt.ai mari presiunea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 ..Bun topic,si pe mine ma preocupa problema....eu zic ca pt.a pune un radiator de ulei la Nipru trebuie sa umbli si la pompa de ulei,pt.ai mari presiunea... Corect! daca nu umbli la pompa de ulei nu ai facut nimic fiindca presiunea de ulei vara e vai de steaua ei... vorbesc din proprie experienta! Ultima oara ii pusesem un ulei OMW 20W50 care e bunicel el asa dar prea "subtire" pt. Nipru... si pe 30 de grade se aprindea beculetzul cu pricina! Cel mai bine o lasi asa cum e si ai grija sa fie ulei bun in cantitatea care trebuie, pompa sa functioneze cum trebuie si tabla ce se afla in fatza pinioanelor pompei sa fie foarte plana, bine lustruita pentru a nu avea "scapari"! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Martie 18, 2006 Share Postat Martie 18, 2006 dubleaz-o in aia mamii ei!si intareste arcu cu bilutza in cap!:)baga o saiba inainte sa pui sigurantza! sau faci ce vrei pan la urma:) eu ma gandeam sa fac o pompa mai mica dinn pinioanele ramase si sa o antreneze alternatoru!ala-i singurul ax ,cu care poti sa mai faci o treaba.... ca-n rest de complici rau!si pompa aia sa circule uleiul prin radiatorul de oltcit! iar cealalta pompa (aia dubla care i-am pus-o eu , sa unga in pii...da mamii lui de motor si cuzineti si tot, ca sa vedeti ce-i dau mucii vara asta (numai dupa ce termin rodajul offcourse:) ) sieg heil! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pannoniachopper Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 A mai fost un topic destul de lunga despre aceasta tema pe aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Martie 19, 2006 Share Postat Martie 19, 2006 las'k-l facem p-asta SI MAI LUNG:)) ok... asa-i s-a mai discutat despre asta!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lil debul Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Misto idee,da pin la urma Nipru e un motor facut din piese de (cuvant urat),deci in gura n-o sa-i poti da niciodata,asta fiind parerea mea.Treaba cu pompa cred ca-i prelungeste viata,atit,da sa te dai tare la un Nipru cred ca e mare risc.Din ce am vazut eu la multe Nipre axa cu came e prima care se rupe la faze de genul asta si iti buleste motoru,am 3 exemple concrete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 shi io am vrut sa fac treaba aia cu inca o pompa de ulei pentru recirculare....dar cred ca nu e viabila ar mai fi o idee......interceptarea circuitului de ulei, imediat dupa ieshirea din pompa, trecerea lui prin radiator, iar apoi introducerea lui in circuitul normal asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Nu ar merge facut un circuit total extern? Mi se pare cel mai sigur, fara modificari in motor. Adica: iese o conducta din baie (dai o gaura filetata, se poate astupa f. usor cu un surub), intra in pompa, de acolo in radiator, de acolo sa picure pe sus in motor, ca sa mai ajute la ungere. eventual cu un robinet ca sa ajustezi debitul, sa nu se copuleze ungerea principala. Sonda de ulei originala functioneaza in continuare. Eventual, pentru claritate se pot adauga 2 manometre, unul in locul sondei actuale, unul pe circuitul extern. Singura problema ar fi pompa externa de ulei, care nu stiu cum s-ar putea face. Electric ar duce alternatorul, dar nu stiu daca exista pompe de ulei electrice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Cel mai simplu cred ca este sa-i maresti baia si sa-i aplici "aripioare" de racire(sau am mai vazut o solutie constructiva cu cateva tevi subtiri care traverseaza baia si prin care trece aerul,care daca e frig afara poti sa le obturezi).In plus cand e cald poti sa-i bagi aditiv de ulei 2+2 sau STP(sau mai sunt si alte firme) care ingroasa uleiul si in felul asta nici nu-l mai arde asa rau.Oricum secretul e ca la drum intins sa-l tii pe la 80 km/h.Daca il tii la ma mult,cred ca poti sa-i pui mama racirilor si a uleiurilor ca tot gauresti pistonul stang. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Escu Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Am atasat o schema de montare a unui radiator de ulei. Documentul se deschide cu Microsoft Word (chiar daca e rtf, Wordpad nu o sa il citeasca corect). Nu ma intrebati de unde e schema ca nu mai stiu. Off-topic: Catallin, de ce postul tau are 20 km? Oil_cooling_sistem.rtf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 Mai, sincer eu nu inteleg... Niprul meu are acum 30.000 km (l-am vindut acum un an si ceva), Presiune la ulei MINIM 3 atm., in orice conditii, la relanti, iar consumul de ulei e ZERO. N-am modificat nimic la el, doar rodaj facut cu grija. Viteza de croaziera era de 90 km/h, maxim 130. Ulei 20W50 sau 15W50 (si mai bine). Nu vad la ce i-ar trebui radiator. Mi-a trecut si mie prin cap sa-i pun asa ceva, dar e cam complicat si se pierde presiune. Ar merge pus pe aspiratia uleiului la pompa (solutia cea mai eleganta), dar nu stiu daca nu se dezamorseaza cind nu merge motorul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 se pune o supapa uni-sens pe circuit inainte de radiator, ca sa ramana plin cu ulei pentru urmatoarea pornire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 20, 2006 Share Postat Martie 20, 2006 se pune o supapa uni-sens pe circuit inainte de radiator, ca sa ramana plin cu ulei pentru urmatoarea pornire asa cred ca ai cele mai multe sanse sa ii "omori" presiunea de tot s-ar mai putea monta radiatorul cu tevile in sus si asa ramane plin cu ulei cand se opreste motorul (eventual montat la aceeasi inaltime cu pompa de ulei) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 21, 2006 Share Postat Martie 21, 2006 Off-topic: Catallin, de ce postul tau are 20 km? Nici eu nu am inteles.Am vrut sa-ncerc sa-l modific dar sincer nu stiu ce sa-i fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator DARK-RIDER-82 Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 exista pompe de ulei electrice , dar consuma mult, si asta ar insemna sa schimbi alternatoru cu unul DENSO modelul special pt. URAL, care are puterea de 500W... si astia cred ca ajung si pt pompa electrica ...si pt.vreo 2 halogene de 100w:) eu zic ca se poate face orice vrei la nipru... VORBA AIA: IT'S ALL BEEN DONE BEFORE! numa bani sa fie....(capitol la care acum nu mai stau deloc bine.... deh.. m-am saturat de munca..si mi-am bagat picioru'in tot)cam off-topic , nu?! v-am "pupat"......... la dreaqu ce uitam.... uite aici adrresa sa va documentati mai bine: www.thinkauto.com ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 La pompa electrica ne-am gandit si noi(eu si Draku@), dar crede-ma e bataie de cap+cheltuiala si nu se merita, tot nipru e(si asta nu-i teoria mea, mi-au zis si mie baieti mai experimentati!).De banii aia mai bine bagi gaz si te dai cu el.Asta daca-ti place mai mult sa te plimbi decat sa mesteresti la el.Ca acum depinde pt. ce l-ai luat.Eu am tot spus treaba asta si am fost injurat de cei care nu inteleg ca eu mi-am luat motoreta ca sa ma plimb si nu ca sa stau sa muncesc la ea.S-a dus varsta aia,cand eram robul harburilor.Vreau sa ma bucur si eu de placerea excursiilor. Pt. amatorii de upgradeuri propun o simulare: puneti pe o ciorna pretul niprei(cel care-l estimati) + pretul fiecarei piese ce urmeaza a fi adaptata + pretul muncii voastre(ganditi-va cam cat ati castiga daca orele,zilele alea le-ati pierde la scarbici de ex) si pe urma vedeti cam ce v-ati putea lua si calculati totodata cam care ar fi pierderea in cazul in care ati face adaptarile respective si pe urma v-ati hotari sa vindeti opera de arta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Dar uite ca de cand a dat caldura, la mine se cunoaste. Niprul dupa ce se (supra)incalzeste de-abia se taraie si face ca draku' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Dar uite ca de cand a dat caldura, la mine se cunoaste. Niprul dupa ce se (supra)incalzeste de-abia se taraie si face ca draku' vreai sa zici "ca al lui draku" poate.... io inca n-am ajuns sa barai pe strada ca niprele, da' daca ma mai phoooteti mult la melodie, nu se stie..... feriti-va Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Bah nu mai vorbiti urat de ele ca le scade pretul Ati vazut voi uralisti care sa se planga ca se-ncinge magazia?D'aia cer cat cer pe urale... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kerosen Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 ideea e ca orice imbunatatzire a racirii uleiului la nipru e binevenita, iar faza cu simularea pretzului final e valabila doar pentru shmenarii care-shi iau nepre ca sa scoata profit de pe ele. oameni buni: daca vretzi profit, face-tzi afaceri cu japoneze, nu cu nepre! un pasionat nu gandeshte la modul asta, ci vrea sa aiba o motocicleta deosebita, daca se poate unica prin modificarile aduse, shi care ii da lui satisfactzie de cate ori se urca pe ea, prin asta intzelegand ca mai shi meshtereshti la motor din cand in cand... hai pa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Dar uite ca de cand a dat caldura, la mine se cunoaste. Niprul dupa ce se (supra)incalzeste de-abia se taraie si face ca draku' Tico in general,daca amestecul este reglat corect nu prea are voie sa se-ncalzeasca!Dar totusi, sa nu uitam ca e un motor cu cilindree destul de mare racit cu aer.Parerea mea este ca nipra nu-i pt oras si nicidecum pt bucuresti.Daca stai la 3 semafoare ca ala de la academia militara e clar ca se-ncinge in draci.Ideea este ca si daca-i pui radiatoare peste radiatoare sa nu crezi ca vai ce ai facut.Crezi ca daca-i bagi 100 l de ulei si ii pui radiator de raba iti ingheata uleiul?E chestie de dinamica a fluidelor,treaba nu-i chiar asa simpla cum cred unii.Eu din ce am vazut pe forum,toti cei ce au modificat niprana au facut-o empiric,fara nici cel mai mic calcul.Tu crezi ca daca "dublezi" pompa de ulei,de ex, sau pui o roata de avion pe spate gata ai adus numai beneficii niprei?Crezi ca daca-i pui omului o inima de cal si vreo 15 l de sange poti sa-l pui la car?A calculat vreunul din cei ce au modificat pompa solicitarile ce apar in urma acestui upgrade?In plus daca plecam de la premiza ca nipra,chiar si modificata, sa zicem ca se tara cu o medie de 100 km/h,adaugam timpul afectat mesterelilor si al necesitatilor fiziologice(ca acum or visa ei noaptea pompe duble dar mai si dorm) ai sa vezi ca nu prea le mai ramane timp de testari.Daca vrei sa ai o mobra cu care sa te duci doar pana-n bar atunci poti sa-i pui si roti de tren dar daca vrei sa pleci linistit la orice drum eu zic sa nu faci adaptari d'astea bazate pe ce zice unul si altul.Nu uita: mobrele astea au fost gandite sa faca razboiul!Mergi tu cum ai mers duminica si iti garantez ca nu o sa ai probleme. Tico: fii bucuros ca nu ai luat o nipra modificata!Ca doftorul nu prea o iubea e altceva,dar il respect ca nu s-a apucat s-o maltrateze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ticolino Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Asa e, nici mie nu-mi plac modificarile, tocmai de asta am propus o solutie total externa si reversibila instant. Si tocmai de asta nu vreau sa tai suportii de la sa ca s-o las mai jos de exemplu. Bun, revening la subiect, ar mai fi 2 variante teoretice: - imbunatatirea racirii cu aer prin adaugarea de ventilatoare (montate pe crashbar-uri de exemplu, si cu intrerupator, sa le activezi la semafor) - racire cu apa. dar aici chiar nu am solutii practice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catallin Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Bun, revening la subiect, ar mai fi 2 variante teoretice: - imbunatatirea racirii cu aer prin adaugarea de ventilatoare (montate pe crashbar-uri de exemplu, si cu intrerupator, sa le activezi la semafor) - racire cu apa. dar aici chiar nu am solutii practice Prima: ce inseamna sa ai incaracare buna...eu nu as avea curaj.Ba mai mult, de teama incarcarii defectuoase mi-am facut un prost obicei de a merge doar cu luminile de pozitie.Repet nipra nu-i de semafor!Crede-ma!Mi-am dat seama rapid de treaba asta. A doua: mi se pare de-a dreptul imposibil de realizat asa ceva si chiar daca fizic se poate financiar cred ca e total nefezabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Prima: ce inseamna sa ai incaracare buna...eu nu as avea curaj.Ba mai mult, de teama incarcarii defectuoase mi-am facut un prost obicei de a merge doar cu luminile de pozitie.Repet nipra nu-i de semafor!Crede-ma!Mi-am dat seama rapid de treaba asta. A doua: mi se pare de-a dreptul imposibil de realizat asa ceva si chiar daca fizic se poate financiar cred ca e total nefezabil. auzi bai acesta, acu' daca tot te-ai vazut cu sacii in caruta, lasa-ne in pace pe noi astia de "jos" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.