fast_arrow Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 De bine ce imi reparasem carena si totul era ok, in iarna o mare vijelie mi-a facut pustiul de bine sa imi darame motorul. As dori daca este vreun amator, sa invat cum sa-mi repar carena singur. Nu vreau peste de pomana, vreau sa fiu invatat sa pescuiesc. Doresc sa o repar impreuna cu un mester si sa deprind tainele meseriei. Daca omul e din Bucuresti e mai mult decat ok. La final ii decontez banutul si o cinste in plus. Daca sunt amatori astept PM. In acest topic sunt bine venite sfaturile pe acest subiect: Metode si materiale necesare reconditionarii carenelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Racai bine de tot carena (bucatile) pana dai jos vopseaua si eventualele abtipilde. Cumperi plasa de fibra de sticla + solutie. Se inmoaie plasa in solutia aia si se aseaza pe interior peste zona sparta avand grija sa prinzi toate bucatile. Se lasa la uscat pana se intareste. Pentru zgarieturi si neregularitati mari pe partile vizibile dai cu chit. Iei la smirghel cu granulatie din ce in ce mai fina pana netezesti. Apoi cumperi shpritz-kit la spray si dai pe partile vizibile ca sa mai acoperi zgarieturile si neregularitatile minore. Iei la smirghel cu granulatie foarte fina pana netezesti. Apoi vopsea. Apoi abtipilduri. Apoi lac peste vopsea and abtipilduri. Asta e teoria simpla, insa mana e cea care conteaza, mai ales la vopsea (sa nu-ti curga) si la lac (la fel sa nu-ti curga). Ca sa refaci bucati lipsa trebuie facuta o forma din ceva expandat sau ce mai ai la indemana. Peste se pune scotch-tape de hartie. apoi incepi si pui peste plasa de fibra inmuiata in solutie. Atentie sa nu pui direct peste expandat ca o sa-l topeasca. De bine ce imi reparasem carena si totul era ok, in iarna o mare vijelie mi-a facut pustiul de bine sa imi darame motorul. As dori daca este vreun amator, sa invat cum sa-mi repar carena singur. Nu vreau peste de pomana, vreau sa fiu invatat sa pescuiesc. Doresc sa o repar impreuna cu un mester si sa deprind tainele meseriei. Daca omul e din Bucuresti e mai mult decat ok. La final ii decontez banutul si o cinste in plus. Daca sunt amatori astept PM. In acest topic sunt bine venite sfaturile pe acest subiect: Metode si materiale necesare reconditionarii carenelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Iulie 1, 2009 Autor Share Postat Iulie 1, 2009 Intrebarea e, ce solutie? Fibra si ce solutie ? Cu un spray nu poti vopsi ? As fi recunoscator daca as repara carena impreuna cu cineva priceput. Vreau sa vad toate operatiile. Nu vreau sa fac un obicei din a repara carene, caci nu am timp, dar pentru mine as pune mana. Nu vreau sa fac concurenta nimanui, mai ales ca experienta se castiga greu si nu m-as baga la altul sa-mi bata obrazul. Astept oferte ! Intrebarea e, ce solutie? Fibra si ce solutie ? Cu un spray nu poti vopsi ? As fi recunoscator daca as repara carena impreuna cu cineva priceput. Vreau sa vad toate operatiile. Nu vreau sa fac un obicei din a repara carene, caci nu am timp, dar pentru mine as pune mana. Nu vreau sa fac concurenta nimanui, mai ales ca experienta se castiga greu si nu m-as baga la altul sa-mi bata obrazul. Astept oferte ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 Intrebarea e, ce solutie? Fibra si ce solutie ? Cu un spray nu poti vopsi ? As fi recunoscator daca as repara carena impreuna cu cineva priceput. Vreau sa vad toate operatiile. Nu vreau sa fac un obicei din a repara carene, caci nu am timp, dar pentru mine as pune mana. Nu vreau sa fac concurenta nimanui, mai ales ca experienta se castiga greu si nu m-as baga la altul sa-mi bata obrazul. Astept oferte ! Intrebarea e, ce solutie? Fibra si ce solutie ? Cu un spray nu poti vopsi ? As fi recunoscator daca as repara carena impreuna cu cineva priceput. Vreau sa vad toate operatiile. Nu vreau sa fac un obicei din a repara carene, caci nu am timp, dar pentru mine as pune mana. Nu vreau sa fac concurenta nimanui, mai ales ca experienta se castiga greu si nu m-as baga la altul sa-mi bata obrazul. Astept oferte ! pai fibra de sticla nu inseamna numai panza aia (stratimat se numeste) fibra de sticla inseamna panza aia + rasina (care la randul ei este din rasina si intaritor). kituri pentru mici reparatii cu fibra de sticla gasesti si pe la magazinele de vopseluri auto. in rest operatiunea ti s-a descris in linii mari intr-unul din posturile de mai sus. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 cea mai buna si usoara solutie zic eu ca este cea cu panza metalica si ledcon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Iulie 1, 2009 Share Postat Iulie 1, 2009 cea mai buna si usoara solutie zic eu ca este cea cu panza metalica si ledcon. da, ai dreptate, daca e carena mai groasa merge cel mai ok sa intaresti cu panza metalica si letcon dar din pacate nu merge la toate mobrele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 da, ai dreptate, daca e carena mai groasa merge cel mai ok sa intaresti cu panza metalica si letcon dar din pacate nu merge la toate mobrele am vazut carene de scuter (chinezesc) lipite asa fara probleme...depinde ce mana ai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 poti explica mai pe larg metoda aceasta cu letcon si plasa metalica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 eu dupa accident am avut botul(carena fata) crapat in mai mult de 20 locuri. cel putin 10 bucati de plastic le-am cules de-alungul a 20 metri de locul impactului. cum l-am facut: am avut toate bucatile si bucatelele de plastic desprinse din carena si cu carlige de rufe, clesti, etc ca sa nu mi amorteasca mana acolo am formato la loc exact ca pe un puzzle....asta a fost acum 2 ani, imi pare rau ca nu mai tin minte numele adezivului cu care am lipit, atat mai tin minte doar ca era format din 3 componente( 1 sticluta de 150 mll de lichid vascozitate gen ulei de motor, un tub micut de pasta si plasa care venea pusa peste primele doua care veneau amestecate, plasa urma sa cuprinda bucatile de plastic crapate cu carena(toata treaba asta se facea pe interiorul carenei) cu rasina despre care este vorba e cam greu de lucrat. trebuie facut amestec exact cat pt locul care urmeaza a fi lipit pt ca in 30 secunde maxim se face fier si trebuia repetat over and over again.....am dat 39 ron la un magazin auto si cu multa rabdare si mult aer toxic am lipit carena si dupa 2 ani nu si-a dat drumul de nicaieri.....cat despre exterior(chituit si vopsit) se rezolva mai usor la un vopsitor bun.........bafta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stancu5 Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 eu dupa accident am avut botul(carena fata) crapat in mai mult de 20 locuri. cel putin 10 bucati de plastic le-am cules de-alungul a 20 metri de locul impactului. cum l-am facut: am avut toate bucatile si bucatelele de plastic desprinse din carena si cu carlige de rufe, clesti, etc ca sa nu mi amorteasca mana acolo am formato la loc exact ca pe un puzzle....asta a fost acum 2 ani, imi pare rau ca nu mai tin minte numele adezivului cu care am lipit, atat mai tin minte doar ca era format din 3 componente( 1 sticluta de 150 mll de lichid vascozitate gen ulei de motor, un tub micut de pasta si plasa care venea pusa peste primele doua care veneau amestecate, plasa urma sa cuprinda bucatile de plastic crapate cu carena(toata treaba asta se facea pe interiorul carenei) cu rasina despre care este vorba e cam greu de lucrat. trebuie facut amestec exact cat pt locul care urmeaza a fi lipit pt ca in 30 secunde maxim se face fier si trebuia repetat over and over again.....am dat 39 ron la un magazin auto si cu multa rabdare si mult aer toxic am lipit carena si dupa 2 ani nu si-a dat drumul de nicaieri.....cat despre exterior(chituit si vopsit) se rezolva mai usor la un vopsitor bun.........bafta... rasina se face fier in 30 de sec numai daca pui exagerat de mult intaritor, poate sa ia si foc daca pui atat de mult intaritor pe caldurile astea.fiecare le repara cum stie. ideal ar fi sa nu le mai carpim . bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Iulie 2, 2009 Share Postat Iulie 2, 2009 (editat) hehe asta fac si eu acum... peticesc dupa ce am facut buf.. e destul de usor eu am completat o carena din care lipsea o bucata importanta cu un model handicapat si a iest cam asa ceva bineinteles ca am frecat de mi'au iesit ochii dar zic eu ca la cum arata a iest foarte bine partea incercuita lipsea partial sau era foarte sparta ... de acee a durat ceva sa o fac . vopseaua aia gri e body filler . Editat Iulie 2, 2009 de bau-bau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 poti explica mai pe larg metoda aceasta cu letcon si plasa metalica? pai nu e foarte complicat.ai nevoie de un ledcon puternic si plasa metalica (cum e cea de tantari, f subtire si neaparat metalica). Apoi in locurile unde e crapata carena topesti in puncte de-a lungul fisurii pentru a fixa cele 2 bucati sa nu se miste pozitia lor cand pui plasa.Plasa o tai incat sa prinda in latime pe ambele bucati si ca lungime cat toata fisura/crapatura.Dupa asta intervine ledconul cu care apesi pe plasa treptat pana intra in totalitate in grosimea carenei pe ambele bucati pe care vrei sa le lipesti.Cam asta e in mare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arrakis Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 pai nu e foarte complicat.ai nevoie de un ledcon puternic si plasa metalica (cum e cea de tantari, f subtire si neaparat metalica).Apoi in locurile unde e crapata carena topesti in puncte de-a lungul fisurii pentru a fixa cele 2 bucati sa nu se miste pozitia lor cand pui plasa.Plasa o tai incat sa prinda in latime pe ambele bucati si ca lungime cat toata fisura/crapatura.Dupa asta intervine ledconul cu care apesi pe plasa treptat pana intra in totalitate in grosimea carenei pe ambele bucati pe care vrei sa le lipesti.Cam asta e in mare... Metoda merge foarte bine pentru fisuri, dar in cazul in care e o bucata rupta, e musai sa pui si cateva straturi de fibra de sticla cu rasina (se intareste ca betonul si prezinta siguranta mai mare). Eu as prefera sa combin metodele indiferent de problema, ca sa fiu protejat bine in timp. Mi se pare ca plasa mai lasa o oarecare flexibilitate a zonei respective, iar vibratiile pot sa lucreze contra ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Iulie 3, 2009 Share Postat Iulie 3, 2009 right... si inca ceva carenele din plastic alb (putin elastic ) nu se pot lipii cu letconul sub nici o forma(lucru incercat de mine) deci faza cu plasa metalica nu tine eu am facut in felul urmator la carenele negre (plastic negru , casant , se lipeste cu letconul ) : am topit de'a lungul crapaturii ca sa o fixez exact pe pozitie dupa care am inceput sa fac niste adancituri cu letconul la fiecare jumatate de cm... o aglomeratie asa de riduri , dungi si ce mi'a mai trecut prin cap pentru a prinde fibra de ea , asta dupa ce curatasem vopseaua pana la plastic la carenele albe e alta poveste... astea nu merg fixate cu letconul nici daca stai si in maini si in cap si am dat cate o gaurica mica in fiecare parte am legat cu sarma ca sa stea fixa(legatura sa fie pe exterior) si apoi am batut bine fibra peste sarma aia pe interior . o lasi sa se intareasca bine si apoi iei un flex mic si polizezi sarma pe exterior pana la fata carenei (atentie sa nu tai carena , dar nu are nimic daca o atingi putin) . unde sunt parti lipsa ... depinde de caz : daca e o bucatica mica poti lipii cateva straturi de hartie adeziva ca sa poti bate fibra pe ea si sa prinda o forma dupa care chituiesti sau poti pune si alte materiale ... o tabla (bucati mari lipsa ) staniol lipit cu hartie adeziva... vedeti la fata locului e important sa fi inventiv . spor la treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.